Amd64 3200+, Asrock 939Dual-Sata2, 1 GB Ram, Sapphire X800GTO2 (@ X850: 16 pijplijntjes open), Hitachi Deskstar T250K 160GB, Win XP pro, Ubuntu 6.10
Reg. datum: 26 januari 2005
Bij mij was er ook één van twee identieke (Transcend) modules kapotgegaan. Dezelfde was niet meer leverbaar, dus heb ik maar het geld terug gevraagd en gekregen (actuele waarde, niet aankoopprijs). Nu heb ik al een paar maanden twee verschillende 1GB modules in mijn MacBook wat nog geen problemen heeft gegeven (eentje uit een geupgrade iMac en de overgebleven Transcend).quote:vogelaarke135 schreef op zondag 03 februari 2008 @ 16:49:
Ik heb twee modules van 1GB gekocht bij iBood voor in de macbook van mijn vriendin, alleen is er eentje defect. Het kost bijna net zoveel om het defecte exemplaar te laten ruilen (om over de tijd die er over heengaat waarschijnlijk, niet te spreken), dan om een nieuwe 1GB te kopen. Maakt het veel uit om een ander merk 1GB latje te halen? Qua snelheid en stabiliteit bedoel ik dan vooral.
Stuur dan maar naar mij opquote:macondo schreef op maandag 04 februari 2008 @ 15:03:
En het oude geheugen kan ik gewoon wegflikkeren?
Reg. datum: 29 maart 2004
Daedalus wijzigde dit bericht 04-02-2008 16:55 (24%)
Nikon D40 || Nikkor 18-55 || Nikkor 55-200 || iMac 20"
Hmm, hier ook vrijdag besteld, maar nog niks gehoord. Morgen even bellen.quote:Bartjeee schreef op maandag 04 februari 2008 @ 18:11:
Vrijdag KTA-MB667K2/4G bested bij Zercom in Eindhoven. Vandaag kreeg ik een mail dat er een pakketje klaar lag om op te halen. Kostte me in totaal ¤87,60 niet de scherpste prijs maar omdat ik het zelf op kan halen valt het verschil wel mee. Zag dat Salland m'n betaling terug gestort heeft.
PC: C2D E6420 || Gigabyte P35-DS3P || 2GB DDR2 Crucial Ballistix || GeForce 8800GT || iGreen 500w || Antec P180B > KLIK FG: 2x 1Dmk II || 17-40 F4 L || 70-200 F2.8 L || 300mm F2.8 L
Volgens de site hebben ze er 10+ op voorraad, het zal wel gewoon druk zijn. Maar een belletje kan natuurlijk nooit kwaad.quote:AllStar schreef op maandag 04 februari 2008 @ 18:18:
[...]
Hmm, hier ook vrijdag besteld, maar nog niks gehoord. Morgen even bellen.
Reg. datum: 29 maart 2004
Valt me wel op "gerenommeerde bedrijven" ze niet meer op voorraad hebben maar kleine zaakje die niet zo bekend zijn ze nog gewoon voldoende op voorraad hebben.
Nikon D40 || Nikkor 18-55 || Nikkor 55-200 || iMac 20"
Eh, hier ook gebeld, en ze verwachten ze donderdag?quote:Silvirio schreef op dinsdag 05 februari 2008 @ 13:33:
Bellen heeft zeker zin. Ik belde ook op en ja hoor we hebben ze nog. Gelijk gereserveerd en besteld.
Valt me wel op "gerenommeerde bedrijven" ze niet meer op voorraad hebben maar kleine zaakje die niet zo bekend zijn ze nog gewoon voldoende op voorraad hebben.
EDIT: nog even nagevraagd, de leverancier van Zercom heeft ze op voorraad, en ze komen donderdag binnen, dus je kunt ze gerust bestellen maar je kunt ze nog niet gelijk ophalen.
EDIT 2:
gisteren (woensdag) kwam de TNT met een pakje, dus ik weet niet hoe ze de administratie daar regelen, maar ze waren er dus wel gewoon
AllStar wijzigde dit bericht 07-02-2008 10:36 (27%)
PC: C2D E6420 || Gigabyte P35-DS3P || 2GB DDR2 Crucial Ballistix || GeForce 8800GT || iGreen 500w || Antec P180B > KLIK FG: 2x 1Dmk II || 17-40 F4 L || 70-200 F2.8 L || 300mm F2.8 L
Reg. datum: 31 augustus 2004
Ik wil het geheugen ook uitbereiden nu wilde ik dit geheugen kopen
4GB(2 x 2GB), 667MHz, PC2-5300, Kit, voor Apple WS (MB667K2/4G)
Ik heb alle specificaties gelezen. Mijn mac kan nu 4GB hebben en kan volgens kingston dit type aan KTA-MB667/2G. De 2GB versie. Nu wil ik de 4GB kit kopen.
Ik heb alles doorgelezen. 200pins.PC2-5300. Het lijkt in mijn ogen te passen. Ik neem namelijk aan dat in die kit, 2 reepjes van die 2Gb versie zitten.
Nu ben ik op pagina 39 begonnen met lezen en zie ik mensen die dit type hebben gekocht voor hun MBP of iMAC. Maar geen macbook. Op kingston staat ook niet het macbook 3st generation tussen de modellen waarvoor dit geheugen is.
Alles lijkt te kloppen. (specificaties).
Kan het zo zijn dat bij kingston de macbook 2,2 er nog niet tussen staat omdat ik een late 2007 model heb en de mid 2007 modellen tot maar 'officieel' 2GB/3GB ondersteunde en dus nooit 4GB. dat kingston dat nog niet heeft bij gewerkt?
weet iemand hier meer van
Jochemmol
Ik wilde deze kit kopenquote:DaannO schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 16:10:
Wil je 2x4gb erin meppen? Dat gaat niet, 2*2 is de max
dat is dus totaal 4GB. Zoals ik al aangaf weet ikd at max 4GB ondersteund wordt en geen 8GB
Maar kan het kloppen wat ik zei?quote:Kan het zo zijn dat bij kingston de macbook 2,2 er nog niet tussen staat omdat ik een late 2007 model heb en de mid 2007 modellen tot maar 'officieel' 2GB/3GB ondersteunde en dus nooit 4GB. dat kingston dat nog niet heeft bij gewerkt?
Jochemmol
Dat kan best kloppen, maar even voor de duidelijkheid: KTA-MB667K2/4G (4GB kit, 2 x 2GB) werkt perfect in de nieuwste MacBooks.quote:Jochemmol schreef op vrijdag 08 februari 2008 @ 16:14:
[...]
Ik wilde deze kit kopen
dat is dus totaal 4GB. Zoals ik al aangaf weet ikd at max 4GB ondersteund wordt en geen 8GB
[...]
Maar kan het kloppen wat ik zei?
Dat wilde ik weten. Dan weet ik zeker dat ik dat kan aanschaffen. Ik hoop dat hij nu nog wat sneller wordt.
Ik heb hem sinds gisteren. Ik gebruik hem voor Logic maar soms heb ik windows nodig dus k heb windows op een kleine partitie geinstalleerd. Vroeger duurde het wel 45 min tot een uur. Nu in een 15 a 20 min klaar.
Ding is echt snel. Zou ik het verschil merken tussen 4GB en 1GB
Jochemmol
Ik ben van plan het KTA-MB667K2/4G (site) in mijn macbook pro 2.16mhz (site) te stoppen.
Volgens kingstom is deze niet compatible met deze macbookpro versie, ik denk dat dat komt doordat er officieel maar 3g in kan.
Weet iemand van jullie misschien of het gaat werken als ik deze kit van 2x2 gig koop, of dat ik toch beter 2 x de KTA-MB667/2G kan bestellen?
Zou een paar tientjes schelen, buiten dat denk ik dat het altijd beter is zo'n kit te kopen (goed gepaired) of misschien zit ik daar mis.
Alvast bedankt,
Miriam
Ik weet zo even niet of je mbpro gewoon een C2D is of een Santa Rosa versie. Ik beide gevallen kun j er 4GB in proppen, maar in dat eerst geval wordt daar maar 3GB van gebruikt. Je kunt dan beter 2GB en 1GB kopen.quote:mirmuis schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 14:59:
Hoi,
Ik ben van plan het KTA-MB667K2/4G (site) in mijn macbook pro 2.16mhz (site) te stoppen.
Volgens kingstom is deze niet compatible met deze macbookpro versie, ik denk dat dat komt doordat er officieel maar 3g in kan.
Weet iemand van jullie misschien of het gaat werken als ik deze kit van 2x2 gig koop, of dat ik toch beter 2 x de KTA-MB667/2G kan bestellen?
Zou een paar tientjes schelen, buiten dat denk ik dat het altijd beter is zo'n kit te kopen (goed gepaired) of misschien zit ik daar mis.
Alvast bedankt,
Miriam
All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.
maarrr...
de kingston module, kta667k2/4g zou die compatible zijn met die mac van mij?
ik denk van wel, al zegt kingston zelf dat het niet kan (vanwege max 3g??) of zouden ze echt niet compatible zijn? Ik heb me rot gezocht, kan nergens iets duidelijks vinden
Toch denk ik dat wanneer ik 2x 2 gig gepaired erin stop, dat dat beter zal werken als 2x1 gig. Het scheelt maar 30 euro.
Ik heb idd ook ergens gelezen dat dat pairen bij MBP niet echt nodig is, bij een MB dan weer wel door de minder goede videokaart. Maar goed, het klinkt wel alsof het beter is.. dat is wel weer fijn.
Wat zou jij doen?
de leven is hard
Bij een MacBook is 't idd veel nuttiger omdat de videokaart ook van dat geheugen gebruik maakt. En als er een ding is waar videokaarten veel aan hebben is 't wel geheugenbandbreedte. Maar op een MacBook Pro heeft de videokaart eigen GDDR3 geheugen wat nog sneller is dan het gewone geheugen. Dus daar is dat niet nuttig. Je merkt er dus bijna niks van.quote:mirmuis schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 16:08:
Ik heb idd ook ergens gelezen dat dat pairen bij MBP niet echt nodig is, bij een MB dan weer wel door de minder goede videokaart. Maar goed, het klinkt wel alsof het beter is.. dat is wel weer fijn.
3GB kopen. De kans dat je 't geheugen mee kunt nemen naar een evt. volgende computer is bijzonder klein, en verkopen gaat tegen die tijd ook niet veel meer opleveren. Ik zie 't ook andersom: het scheelt toch weer 30 euroquote:Wat zou jij doen?
CyBeR wijzigde dit bericht 16-02-2008 16:20 (3%)
Buiten dat vind ik het ook overdreven om 30 euro voor 256 mb geheugen te betalen. Uiteindelijk is dat geheugen dan best duur. Ik ben van plan nog een paar jaar met deze mac te werken, dus dat geheugen heb ik tegen die tijd niets meer aan. Hoewel 4g me toch fijner in de oren blijft klinken
tx man! Toch nog een besluit genomen vandaag
Dat ziet hij softwarematig idd...quote:mirmuis schreef op zaterdag 16 februari 2008 @ 17:21:
Zou het kunnen dat mn mac niet eens zou zien dat het geheugen gepaired is omdat hij bij de ene kaart 2 gig ziet en de andere 1.256 gig..?
de leven is hard