Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
Cabron224 schreef op donderdag 20 december 2007 @ 10:09:
Ik heb net een macbook gekocht en ik zou er extra geheugen willen bijsteken. Ik wou eigenlijk beginnen met er 1 reepje te vervangen door eentje van 2Gb, maar nu heeft mijn apple leverancier mij gezegd dat dat niet goed is omdat dat een stuk trager zou werken dan wanneer je 2x dezelfde geheugenbankjes hebt steken.

Is dit correct? En zoja, merk je veel van dat verschil?
Waar hebben we het nog over, je koopt nu al reepjes van 2GB KTA-geheugen voor ongeveer ¤ 30 incl. btw dus plemp er gewoon 2x2GB in.

Hallo mede tweakers,
Ik heb de 20-inch iMac (MA589LL) en wil daar 4gb geheugen inzetten
KTA-MB667/2G (2 keer Kingston geheugen dus)

Heeft iemand ervaring met deze opstelling en werkt het goed (in leopard)?.
Of heeft iemand suggestie voor andere geheugen (van rond de 50 euro per module)

Groetjes Erwin

Reg. datum: 07 januari 2001

Misschien eerst even de hele bladzijde lezen voor je die vraag hier neerpleurt. Zalig kerstfeest.

Ik heb hier in het forum gezocht, maar kon het antwoord niet vinden.

Je dient de geheugen reepjes dus eigenlijk in paren van gelijke grootte te plaatsen, maar maakt het uit als dat twee verschillende merken zijn? Ik heb nu namelijk 1 1gb latje van Apacer, en zou ik daar dan een 1gb latje van Kingston bij kunnen zetten? Of kan ik beter voor nog een Apacer latje gaan?

Volgens mij moet de organisatie (aantal&(dus ook) grootte chips hetzelfde, rows hetzelfde) van de repen ook hetzelfde zijn, timings hetzelfde is volgens mij niet verplicht maar wel aan te raden. Het makkelijkst is om een reep met hetzelfde typenummer te nemen, liefst dan ook nog uit dezelfde productieserie, maar nodig is dat afaik niet.

Nog ff een link voor je opgezicht, kun je eens lezen: PMG FAQ

begintmeta wijzigde dit bericht 25-12-2007 12:17 (15%)

Held!

Bedankt voor het meedenken. Denk dat ik dan toch maar gewoon nog een Apacer er in gooi, alhoewel dat wel een exotisch merk is om nog een reepje van te vinden.

Gebruikt iemand voor de macbook pro 17inch 2.4 ghz deze:

Kingston KTA-MB667K2/4G 2x 2gb kit ?

quote:
jafd01 schreef op dinsdag 25 december 2007 @ 13:15:
Gebruikt iemand voor de macbook pro 17inch 2.4 ghz deze:

Kingston KTA-MB667K2/4G 2x 2gb kit ?
Ik gebruik ze in mijn 15inch. Die 2 inch meer zal niet veel verschil maken hoor ;)
Zie wat eerder in dit topic, daar worden ze ook besproken. Al verkoopt die webshop ze ondertussen niet meer. Ik heb er de laatste :+
Vandaag ook me Imac 20-inch late 2006 een upgrade gegeven met:
2x GeiL 2 GB DDR2-667 (Retail, GX2S5300-2GBA)

http://img180.imageshack.us/img180/6060/afbeelding1dc4.png
Dit werkt toch naar behoren?

Ik las namelijk op de site van apple dat het niet goed werkte. (http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304284)

quote:
Erwinvz1 schreef op donderdag 27 december 2007 @ 17:32:
Vandaag ook me Imac 20-inch late 2006 een upgrade gegeven met:
2x GeiL 2 GB DDR2-667 (Retail, GX2S5300-2GBA)

http://img180.imageshack.us/img180/6060/afbeelding1dc4.png
Dit werkt toch naar behoren?

Ik las namelijk op de site van apple dat het niet goed werkte. (http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=304284)
volgens mij herkent die maar 3 gb, en pas vanaf santa rosa 4

Klopt.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

met 2 van deze zit ik toch goed als ik ze in een macbook cd wil doen?

quote:
Kerelvent schreef op zaterdag 29 december 2007 @ 16:20:
met 2 van deze zit ik toch goed als ik ze in een macbook cd wil doen?
Ja die passen. Succes.

Hoi,

http://www.friesland-computers.nl/shop_detail.php?id=2161 zouden deze passen in een MBP 2,4 ?
Of is het misschien beter om voor het value ram van Kingston te gaan ? Maar de 2Gb modules hebben bijna in alle webshops een levertermijn van 2-3 weken :-(

Of toch maar beter voor deze gaan:
http://www.zercom.nl/inde...p;f=1&s=1&a=43808

Cheers n happy nyear

jverdeyen wijzigde dit bericht 01-01-2008 16:39 (14%)

Alleen de eerste past. De 2e niet.

Zou het gewoon bestellen.

Apple MacBook Pro | PS3

De 2e past juist wel.

Mmm beetje jammer:
via iBood twee 1GB reepjes besteld voor vorige generatie macbook. Eentje ervan is licht gebogen en deze was dan ook erg moeilijk in de macbook te zetten. Uiteindelijk toch voor elkaar gekregen: start de macbook niet op... De "gebogen" geheugenreep eruit en de goede 1GB+ oude 512 MB ingezet: werkt en wordt herkend. De kapotte module maar terugsturen? Of heeft iemand ervaring met gebogen geheugenmodules?

Amd64 3200+, Asrock 939Dual-Sata2, 1 GB Ram, Sapphire X800GTO2 (@ X850: 16 pijplijntjes open), Hitachi Deskstar T250K 160GB, Win XP pro, Ubuntu 6.10

I said goodday!

Ik krijg over een aantal dagen mijn iMac thuisbezorgd en nu wil ik alvast extra geheugen bijbestellen.
Ik zit zelf te denken aan de 2GB PC5300 DDR2 SODIMM CL5.0 van Kingston Er zit al een bankje van 1 gig in. Nu heb ik 2 vragen.

1: Er moeten eigenlijk gelijke bankjes in, maar het werkt wel met ongelijke bankjes. Wordt hier je iMac trager van?

2: op de kingston website komt dit type nummer niet terug als ondersteund voor deze iMac:
KTA-MB667/512 512MB Module
KTA-MB667/1G 1GB Module
KTA-MB667/2G 2GB Module
KTA-MB667K2/1G 1GB Kit
KTA-MB667K2/2G 2GB Kit
KTA-MB667K2/4G 4GB Kit

Heeft iemand ervaringen met het geheugen dat ik wil bestellen of dat het goed werkt?

Canon EOS 450D, 18-55mm Kitlens

JerNL, als je nou gewoon eens dit topic doorleest dan zul je al je antwoorden vinden. Alsjeblieft.

I said goodday!

quote:
Deephouse schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:58:
JerNL, als je nou gewoon eens dit topic doorleest dan zul je al je antwoorden vinden. Alsjeblieft.
Ik heb al gezocht op het naam van het geheugen en iMac en noem nog maar wat searchstrings, maar zoals je ziet wordt zo een topic best onduidelijk na 600 pagina's |:(
Het probleem is dat vervolgens weer de reacties eruit gehaald zijn omdat daar je zoek woorden niet in voorkomen. al met al niet echt fantastisch!

quote:
JerNL schreef op vrijdag 04 januari 2008 @ 12:51:
Ik krijg over een aantal dagen mijn iMac thuisbezorgd en nu wil ik alvast extra geheugen bijbestellen.
Ik zit zelf te denken aan de 2GB PC5300 DDR2 SODIMM CL5.0 van Kingston Er zit al een bankje van 1 gig in. Nu heb ik 2 vragen.

1: Er moeten eigenlijk gelijke bankjes in, maar het werkt wel met ongelijke bankjes. Wordt hier je iMac trager van?

2: op de kingston website komt dit type nummer niet terug als ondersteund voor deze iMac:
KTA-MB667/512 512MB Module
KTA-MB667/1G 1GB Module
KTA-MB667/2G 2GB Module
KTA-MB667K2/1G 1GB Kit
KTA-MB667K2/2G 2GB Kit
KTA-MB667K2/4G 4GB Kit

Heeft iemand ervaringen met het geheugen dat ik wil bestellen of dat het goed werkt?
Ja werkt prima . Gelijke reepjes hoeft niet , immers doet Apple dat ook niet . De KTA-MB serie is Apple Certified en werkt dus zeker. Succes.

I said goodday!

Thanks!! ik had inmiddels ook al een benchmark gevonden door toch maar het hele topic door te lezen.

Er zit wel veel prijsverschil in die bankjes en het verbaasd me dat dat puur op merk werkt. misschien dat het nog op wat andere fronten terug komt, maar dat ga ik met mijn werkzaamheden niet merken...

ik ga is even een bankje bestellen :D

Dinges
Reg. datum: 10 november 2007

Ik vind het nog steeds belachelijk dat ik voor 2 GB meer bij Apple 660 euro betaal, terwijl ik bij een webshop 4 GB (2 x 2 GB) Kingston geheugen voor 82 euro binnenhaal. Heb nu net bij http://www.kingstonshop.nl/ een 4 GB kitje besteld voor mijn Macbook Pro voor 82 euro, inclusief BTW.

FUD Führer.
Reg. datum: 12 oktober 2001

quote:
Matazj schreef op maandag 07 januari 2008 @ 14:26:
Ik vind het nog steeds belachelijk dat ik voor 2 GB meer bij Apple 660 euro betaal, terwijl ik bij een webshop 4 GB (2 x 2 GB) Kingston geheugen voor 82 euro binnenhaal. Heb nu net bij http://www.kingstonshop.nl/ een 4 GB kitje besteld voor mijn Macbook Pro voor 82 euro, inclusief BTW.
offtopic:
Apple geheugen is besprenkeld met de tranen van Steve Jobs.

2*2Ghz, 2GB, 20 centimeter.

Apple past zijn prijzen gewoon maar heel weinig aan..

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws