Gathering of Tweakers

Quicksearch
Ik kan ook even vertellen dat 2 keer 2gig KTA Kingston geheugen prima werkt in m'n 2e gen intel iMac :).

Kaspers wijzigde dit bericht 25-10-2007 17:24 (6%)

de leven is hard

Reg. datum: 16 februari 2006

Oké, Memtest heeft 3 testrondjes gedraaid over m'n geheugen en alle testen zijn succesvol afgerond.

Ik kan dus wel concluderen dat het geheugen prima werkt?

De MacBook heeft het er wel warm van gekregen zeg! Maar hij heeft dan ook wel een tijdje zitten draaien.

PC: AsROCK 939Dual-SATA2, Ahtlon64 X2 3800+, GeForce 7950GT 512MB.

Reg. datum: 07 april 2005

Ik heb er vandaag ook even 2x 1GB Kingston KTA ingeprikt.. lijkt allemaal goed te werken.. :)
@ DaFrenk

Hoe heb je memtest aan de praat gekregen? Ik kreeg het niet voor mekaar met een "Ultimate Bootdisk" die ik nog had liggen. 3 rondjes is doorgaans niet genoeg. 3 dagen komt in de buurt ;)

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Ik werk tegenwoordig op de nieuwe iMac 20" 2.4ghz met 1 gig geheugen. Nu zat ik te kijken naar de prijzen om hier 1 gig bij te gooien en dus op 2 te komen. Alleen snap ik iets niet helemaal vanuit de startpost. Hier wordt aangegeven dat een 1 gig module 25,65 euro is, maar ik dacht zelf altijd dat het veel duurder was (rond de 70, 80 euro). Is het zo dat ik deze kan kopen, in mijn iMac gooi en dat ik dan voor 25 euro op 2 gig ipv 1 gig draai of zit hier nog een addertje onder het gras en mis ik iets?

Tevens vroeg ik me af hoe het met garantie zit als ik er zelf dus een geheugenmodule bij koop en er in doe... Blijft alles gewoon hetzelfde dan als bovenstaande zou werken?

bekok wijzigde dit bericht 27-10-2007 13:11 (13%)

20" iMac; 2.4ghz Core 2 Duo; 3GB; Ati Radeon 2600HD Pro

Reg. datum: 21 september 2007

Het is altijd goedkoper om niet bij Apple geheugen of een harde schijf te kopen.
Je moet gewoon zien dat het hetzelfde type is.
Ik neem aan dat de iMac gebruik maakt van DDR2 aan 667mhz.

Reg. datum: 16 februari 2006

quote:
Rapatski schreef op zaterdag 27 oktober 2007 @ 12:52:
@ DaFrenk

Hoe heb je memtest aan de praat gekregen? Ik kreeg het niet voor mekaar met een "Ultimate Bootdisk" die ik nog had liggen. 3 rondjes is doorgaans niet genoeg. 3 dagen komt in de buurt ;)
Serieus? 3 dagen? Dan smelt m'n MacBook helemaal weg :P

Via de single-user mode heb ik hem gedraaid, niet al het geheugen was beschikbaar. Maar zover ik heb kunnen lezen is dat de enige mogelijkheid.

PC: AsROCK 939Dual-SATA2, Ahtlon64 X2 3800+, GeForce 7950GT 512MB.

Inmiddels heb ik al enige tijd Transcend geheugen er in zitten. Het is succesvol door de uitgebreide Apple hardware test gekomen. Ook heb ik tot nu toe nog geen vreemde problemen gehad. Ook heb ik inmiddels een upgrade gedaan naar Leopard.
quote:
The - DDD schreef op vrijdag 12 oktober 2007 @ 12:36:

Edit: Oh ja, geheugen gekozen middels de memory configurator van shop.transcend.nl
Heb je ze daar ook gekocht? Want dan zijn ze nu alweer in prijs gezakt...?

New and Improved!

Hoe zit het eigenlijk met dual channel RAM, doet de nieuwe (mid 2007) iMac hieraan? En zo ja, is het dan verstandig om maar 2x 1gb van hetzelfde merk en type nieuw te kopen, of er gewoon een van 1gb bij te kopen? Het gaat dus om een iMac met 1gb ram, die naar 2gb gaat.

Jazeker doet de nieuwe iMac hier ook nog aan. Maar het verschil dat interleaved dual channel maakt is betwist. Onderstaand stukje gecopy-paste uit een eerdere reactie van mij.

Dual channel maakt je computer ietsje sneller, maar betwist wordt of dit duidelijk merkbaar is.
Wat je wilt is dat wanneer de mac dual channel aangaat, beide geheugenchips ook daadwerkelijk hetzelfde zijn, anders kunnen er fouten optreden. Technisch gesproken is de vereiste dat er evenveel chips op de module zitten, maar dat is lastig te beoordelen over het internet. Het veiligst voor dual channel is dus dat je twee dezelfde modules koopt. (ook wel een zogenaamd "matched pair"), maar in principe zou het ook moeten kunnen werken met geheugen van twee verschillende merken.

Kies je voor twee modules van verschillende grootte (1+2GB bijv.), dan zal de mac niet proberen dual channel te draaien en maakt het merk of het aantal chips op de verschillende banks (dat is dan namelijk per definitie verschillend) niet meer uit. Je hebt dan geen (interleaved) dual channel, maar wel een grote geheugentank.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Reg. datum: 21 september 2007

Weten jullie of dit zou werken?

DDR2 1024MB 667Mhz PC5400 Value Series SODIMM PREMIUM Valueram
zo 2 latjes.

Normaal wel, maar ik vraag het toch even voor de zekerheid.

Komt gewoon door die konijnen

* Wunk heeft net een 2GB Kingston module voor z'n nieuwe 20" iMac besteld

~100 euro inclusief BTW en verzendkosten bij stebis.nl
Het is toch zo dat de huidige MBP's uitgerust zijn met het SR platform? Deze biedt oa. een 800Mhz FSB. Dus je zou in je MBP 800Mhz reepjes kunnen knallen ipv 667? Althans, zo werkte het toch? Als een MBP online koopt zit er namelijk wel gewoon 667 in...

[edit]Omdat de controller niet hoger dan 667 gaat. Ok duidelijk.

sonusfaber wijzigde dit bericht 30-10-2007 17:25 (33%)

"My $15 Logitech is like the trusted, old hammer in my toolbox that never fails."

@sonusfaber;

Ik heb me ook afgevraagd waarom ze er niet voor hebben gezorgd dat er 800Mhz (PC6400) geheugen in kan, zodat multiplier FSB:geheugenbus 1:1 is. Feit is dat 800Mhz niet zo heel veel snelheidswinst oplevert tov. van 667; timings ea. Maar belangrijkste argument is dat DDR2-800 relatief veel stroom gebruikt. Bij DDR3 wordt het weer interessant. Maar dat is pas ergens volgend jaar.

Reg. datum: 07 oktober 2007

Ik denk wel dat 800Mhz zal lopen ze op notebooks met santa clara...zou het wel graag eens testen :P

Maar is wel feit dat het officieel niet wordt ondersteund door het platform en wss ook niet door de efi.

Wou eens vragen kun je eigenlijk ook zoals bij pc bij bios daar instellingen gaan veranderen in de efi?

Hey even een vraag omdat ik hem hier zo snel niet kan vinden:
een vriend van mij heeft een macbook laatste gen, en ik een macbook pro laatste gen.

is het mogelijk om mijn 2gig uit mijn macbook pro te hale, en in de macbook van mijn vriend te stoppen?

volgens de apple site lijkt het ander ram te zijn maar ik ben niet 100% zeker omdat het beide toch notebooks zijn die op dezelfde snelheid draaien

Alle generaties Intel iMac, Mac Mini, MacBook & MacBook Pro hebben exact hetzelfde RAM.

@ yeco: Rosa bedoel je?

Rapatski wijzigde dit bericht 01-11-2007 00:03 (13%)

Iemand ervaring met de aanbieding op www.macstuff.nl ? die bieden nu voor 70 euro plankjes van 2 gig aan. scheelt wel 80 euro tegenover kingston als ik die koop.
zou er groot verschil zijn tussen merkloos ram en dta van kingston? er staat wel specifiek dat het voor de Mac is.

quote:
montezume schreef op donderdag 01 november 2007 @ 00:41:
Iemand ervaring met de aanbieding op www.macstuff.nl ? die bieden nu voor 70 euro plankjes van 2 gig aan. scheelt wel 80 euro tegenover kingston als ik die koop.
zou er groot verschil zijn tussen merkloos ram en dta van kingston? er staat wel specifiek dat het voor de Mac is.
Je kunt de KTAMB667/2G van Kingston al krijgen voor ¤ 92, dus als je een aanbieding voor deze module van ¤ 150,- hebt gekregen dan wordt je behoorlijk in de maling genomen!

In dit topic staan overigens talloze ervaringen over geheugen van Macstuff :/

Reg. datum: 21 december 2004

Voor een Mac Mini C2D:
Twee van deze reepjes, werkt dat dual channel? (Zou mooi zijn, het kost werkelijk geen drol...)

quote:
Deephouse schreef op donderdag 01 november 2007 @ 09:01:
[...]
Je kunt de KTAMB667/2G van Kingston al krijgen voor ¤ 92, dus als je een aanbieding voor deze module van ¤ 150,- hebt gekregen dan wordt je behoorlijk in de maling genomen!

In dit topic staan overigens talloze ervaringen over geheugen van Macstuff :/
1 bankje van 2gig kost 72 euro. 2 keer 2 gieg is 150

quote:
Dropsen schreef op donderdag 01 november 2007 @ 11:42:
Voor een Mac Mini C2D:
Twee van deze reepjes, werkt dat dual channel? (Zou mooi zijn, het kost werkelijk geen drol...)
yep

Ik heb een dillemma. Ik heb een MacBook met 2GB ( 2 reepjes van 1 GB) en ik heb een Mac Mini met 512 MB. Nu wil ik de Mac Mini upgraden. Ik heb 2 reepjes van 512MB per stuk gekocht (koopje samen 20 euro) en wil de MM upgraden.

Maar nu,

Wat is handiger?

De MM upgraden tot 1 GB en 2 GB in de MB laten zitten of zowel de MM als de MB upgraden/downgraden tot 1,5 MB per stuk?

Ik gebruik de MM vaker dan de MB.

quote:
davidgilmour schreef op donderdag 01 november 2007 @ 20:49:
Ik heb een dillemma. Ik heb een MacBook met 2GB ( 2 reepjes van 1 GB) en ik heb een Mac Mini met 512 MB. Nu wil ik de Mac Mini upgraden. Ik heb 2 reepjes van 512MB per stuk gekocht (koopje samen 20 euro) en wil de MM upgraden.

Maar nu,

Wat is handiger?

De MM upgraden tot 1 GB en 2 GB in de MB laten zitten of zowel de MM als de MB upgraden/downgraden tot 1,5 MB per stuk?

Ik gebruik de MM vaker dan de MB.
De Mac Mini wil je niet vaker openmaken dan strikt noodzakelijk, dus zou ik daar maar meteen 2GB in doen en totdat je je nog een upgrade kan veroorloven 1GB in je MacBook.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws