[Mem-ervaringen] Intel Mac
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 46 47 48 49 last
Reageer Nieuw TopicOmdat een geheugenlatje van 2 GB de performance moeten geven van 2GB op de ruimte (afmetingen) latje van 1 GB. Ergo, op dezelfde hoeveelheid ruimte 2x zoveel geheugen plaatsen is duur(der)
Kingston Geheugenmodule 2 Gb DDR2 PC2-5300 so-dimm
Geheugen module 2 Gb DDR2 PC2-5300 so-dimm
Is dit laatste geheugen merkloos ?
Zal dit geheugen minder presteren dan de eerstgenoemde ?
Ik zou opzich wel 4GB in m'n aankomende iMac willen hebben, dan is 2* 84,49 euro iets aantrekkelijker dan 2* kingston ram..
Past de 1gig ram module, die in de laatste rev iMacs worden geleverd, ook in de macbook ?
Kaspers wijzigde dit bericht 01-10-2007 14:12 (8%)
de leven is hard
Reg. datum: 07 januari 2001
Menig Macgebruiker koopt zijn geheugen bij MacStuff, dus dat zit wel snor. Waarschijnlijk is het merk Lifetime.quote:Zal dit geheugen minder presteren dan de eerstgenoemde ? [...] Past de 1gig ram module, die in de laatste rev iMacs worden geleverd, ook in de macbook ?
Mijn Mac Mini draait probleemloos op Transcend geheugen (1 gigabyte voor 20 euro). Daar zou ik dan nog eerder voor kiezen dan voor merkloos, maar verder verwacht ik geen verschil. Het geheugen van iMacs en MacBooks is uitwisselbaar.
Reg. datum: 06 maart 2001
Reg. datum: 03 januari 2002
Ik ben benieuwd waar jij dan aan denkt als je het hebt over minder presteren.quote:Kaspers schreef op maandag 01 oktober 2007 @ 14:10:
Zal dit geheugen minder presteren dan de eerstgenoemde ?
Anyway, ik heb 2*kingston 2GB besteld
de leven is hard
Hmm, dat heb ik ook in m'n nieuwe iMac. Gaat prima. Op 't eerste gezicht merk je er niet veel van. Maar zware applicaties gaan prima.quote:Kaspers schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 10:15:
Latency en dergelijke ?
Anyway, ik heb 2*kingston 2GB besteld.
Apple iMac 20" 2,4 Ghz 4GB RAM :: Mac OS X 10.5 :: Apple iPhone 3G 8GB :: Samsung LE32R82B :: Samsung DCB-9401R
Reg. datum: 30 mei 2002
Naamloos of echt budget geheugen heb ik liever niet, is bovenstaande dan een goede keus?
Het is trouwens wel zonde van de nieuwe 1 x 1 GB die je standaard nieuw in je Macbook Pro hebt zitten en niet meer zal gebruiken als je naar 4 GB wilt overstappen...
Vergelijk het met onderdelen van je auto.
Je kan een merk audi bougie halen, of een no name bij de kwik fit.
Ligt maar net aan waar je budget voor is.
Disclaimer: Apple iMac 17" (zomer 2006 , 1,83 Ghz, 2GB) Apple MacBook 13" (feb 2007 1,83CD2, 2,5 GB) Apple iPod 4 ,8 & 16 Gb, iPhone 16 GB En Leopard gekocht in de shop: Apple FanBoy!
De laptop werkt perfect met 1 of 2 reepjes van de standaard meegeleverde 512 MB (maakt niet uit welke of in welk slot), ook met 1 reepje van 1 gig (eveneens is het slot of het reepje niet van belang), ik kan er ook een willekeurig reepje van 1 gig inzetten + een willekeurige van 512 MB nog steeds geen probleem.
Stop ik nu echter de 2 reepjes van 1 gig samen erin dan start hij niet meer op. Het scherm blijft wit en hij begint gigantisch te blazen. Van de 40 keer proberen heeft hij in totaal 2 keer daadwerkelijk opgestart en geeft hij bij info ook keurig 2 gig weer. De volgende reboot is het echter weer fout en werkt niks meer. Ook het booten van de install CD voor een hardware check zit er niet in.
Hoe kan het dat ik elke mogelijke combinatie kan maken met deze 2 reepjes van 1 gig en 2 van 512 MB en hij zonder problemen boot, behalve als ik de 2 reepjes van 1 gig bij elkaar in stop?
Een vriend van mij heeft naar mijn weten precies dezelfde notebook alleen ligt de kloksnelheid iets lager (2 ghz), dit was destijds het midden model. Samen met hem heb ik 4 reepjes van 1 gig gekocht (hij 2 ik 2) en bij hem hebben er zich geen problemen voorgedaan met de installatie.
Helaas heb ik de komende dagen geen mogelijkheid om mijn reepjes bij hem te testen.
“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 214 avatars! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |
Punt is namelijk dat ik op zich wel 200 over heb voor de memory upgrade, maar dat ik het zonde vind als ik met 2 repen blijf zitten. En elk stukje terug verdient is natuurlijk mooi meegenomen.
Vooral omdat ik regelmatig met VMWare draai wil ik naar 4 GB, dan kan ik namelijk een VM draaie met 1GB geheugen en nog genoeg ruimte overhouden voor de rest van mijn software...
Oh nou, dat valt gelijk weer mee... Heb je even een mailtje gestuurd (althans, zodra mijn providers SMTP weer bereikbaar is). Kijken wel of we er dan uit kunnen komen. Eigenlijk hoort dit via vraag en aanbod te gaan...quote:Thooijs schreef op woensdag 03 oktober 2007 @ 14:47:
Ik wil ze wel als de prijs goed is.
The - DDD wijzigde dit bericht 03-10-2007 16:10 (8%)
Reg. datum: 18 mei 2004
Heb gekocht bij shop.transcend.nl, was ik klaar voor 166 euro voor 2 repen 2GB (had mazzel, klikte 11 procent korting in een of ander halloween spel). Geheugen gekozen via hun configurator, dus volgens mij moet dit in 1 keer passen en in 1 keer werken.
Reg. datum: 07 januari 2001
Reg. datum: 03 januari 2002
Ik sluit me hier helemaal bij aan.quote:torp schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 09:09:
pff... wat een saaie berichten hiero, zullen we de persoonlijke dagboekervaringen een beetje voor onszelf houden?
Laat ons weten wat je ervaringen zijn met geheugen, zonder allerlei aannames en verwachtingen en post geen berichten zoals "ik heb ook geheugen besteld".
Deephouse wijzigde dit bericht 05-10-2007 10:47 (13%)
Reg. datum: 04 juni 2001
Kan je vertellen, loopt lekker. Had eerst 2 gb, maar met een vm open had ie het af en toe moeilijk. Met 4 gig (crucial) loopt alles lekker...quote:The - DDD schreef op donderdag 04 oktober 2007 @ 23:44:
Heb zojuist 4GB besteld voor mijn MacBook Pro. Nu hopen dat VMWare eindelijk een beetje redelijk draait. Op zich draait het wel, maar het kan lekerder.Heb wel een VM met XP en dik 700 meg ram...
Heb gekocht bij shop.transcend.nl, was ik klaar voor 166 euro voor 2 repen 2GB (had mazzel, klikte 11 procent korting in een of ander halloween spel). Geheugen gekozen via hun configurator, dus volgens mij moet dit in 1 keer passen en in 1 keer werken.
Ik ben benieuwd. Ik zal mijn ervaringen er over posten...quote:MrOrange schreef op vrijdag 05 oktober 2007 @ 10:47:
[...]
Kan je vertellen, loopt lekker. Had eerst 2 gb, maar met een vm open had ie het af en toe moeilijk. Met 4 gig (crucial) loopt alles lekker...
Sinds wanneer is iedereen moderator op dit forum?
Pagina: 1 2 3 4 ... 30 31 32 33 34 35 36 37 38 ... 46 47 48 49 last