Hoofdcategorieën
in line of sight
Reg. datum: 14 juni 1999

Hmm, lijkt wel erg veel op de dicain grip. Zie dicain.com.

http://www.dicain.com/2002/zb/data/qna/VG_1_I2.jpg

** Apple Imac 24" | Apple MacBook Pro | Sony DSLR A700 | www.beeldparade.nl | www.flickr.com/robertdoeleman **

Reg. datum: 29 januari 2004

Weet iemand hoe ik kan controleren of ik een Nederlands model heb van de A100?

de co-assistent
Reg. datum: 06 november 2001

Denk dat je er wel gerust van uit mag gaan dat het een Dicain grip is ;) Maar het ziet er erg goed uit moet ik zeggen. Zal eens kijken wat de ervaringen hiermee zijn. Een grip als de A700 kunnen we niet verwachten namelijk omdat de contactpinnen voor de besturing ontbreken in het accuhuis.

Airport security: "U mag geen thermosfles meenemen aan boord."
Ik: "Dat is een SAL70200G..."

in line of sight

Volgens mij is er geen Nederlands model A100, alleen een Europees model, is het niet? En dan alsnog, waarom zou jij dat willen weten? Voor de update? Ik heb gewoon de Europese gebruikt, werkte perfect.

-----
Een officiele grip van Sony voor de A100 lijkt mij inderdaad uitgesloten. Veel ervaringen op DPreview en Dyxum betreft deze grip, schijnt erg mooie en goede kwaliteit te zijn. Ik heb deze laatst ook zien liggen in een van de winkels van Fotoklein en Kameraexpress verkoopt ze ook.
Ik ga er zeker wel een aanschaffen....

** Apple Imac 24" | Apple MacBook Pro | Sony DSLR A700 | www.beeldparade.nl | www.flickr.com/robertdoeleman **

Reg. datum: 29 januari 2004

[quote]RD schreef op donderdag 25 oktober 2007 @ 10:40:
Volgens mij is er geen Nederlands model A100, alleen een Europees model, is het niet? En dan alsnog, waarom zou jij dat willen weten? Voor de update? Ik heb gewoon de Europese gebruikt, werkte perfect.

-----
Thnx voor je antwoord, is inderdaad voor de update

Reg. datum: 10 december 2007

met veel plezier een A100 aangeschaft en enkele weken in gebruik, echter ik val een beetje over het volgende:

soms maak ik een aantal foto's achter elkaar van hetzelfde object, en dan zit er 1 bijna witte foto tussen, alsof er sprake is van overbelichting ofzo. Heeft dit met de witbalans te maken? Het was overdag, flitser werd niet gebruikt.

Binnenshuis zijn de foto's wat donker, ook met flitser, maar met wat geknoei met de verschillende standen kom je een heel eind.

Wat adviseren jullie met de kleur en witbalansinstellingen om de foto's zo natuurgetrouw te krijgen?

in line of sight

Ik heb geen last van dergelijk probleem dat jij beschrijft. Over het algemeen is de witbalans in auto mode redelijk te doen. Ik schiet altijd in RAW dus pas sowieso de witbalans achteraf aan, stuk makkelijker. Andere methode is een witte kaart of ander calibratie kaart mee te nemen en elke keer een custom witbalans in te stellen op je camera.

Reg. datum: 12 september 2001

Die overbelichte foto's zou kunnen komen dat je diafragma-bladen in de lens helemaal open blijven hangen terwijl je camera die dicht wil knijpen. Zijn het misschien oude lenzen en kan je controleren of er misschien iets van vet op die diafragma bladen ligt?

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

En we hebben een opvolger:

Alpha 200

Edit:
iets meer info op dpreview

Mud.Starrr wijzigde dit bericht 07-01-2008 14:39 (65%)
Reden: 2e link

de co-assistent

Zo, ik heb nu na iets meer dan een jaar in bezit zo'n 11.000 foto's op de teller staan zonder dat de camera me in de steek heeft gelaten. Wat me afgelopen weekend wel opviel is dat de sluiterknop soms een beetje bleef hangen. De knop anders indrukken verhielp dit, maar denk toch dat ik er even naar moet laten kijken.

Als ik zie hoeveel plezier ik aan dit apparaat heb beleeft was het de aanschafprijs (toen 900 euro) dubbel en dwars waard. :)

Camitariër
Reg. datum: 16 februari 2003

Ik mag toch hopen dat je cam langer mee gaat dan 11.000 sluiterbewegingen ja... ;)
Reg. datum: 14 augustus 2007

Mijne heeft +30k gedraaid zonder een centje pijn. Mijn A700 is ook al over de 30k en ook geen centje pijn.
Dat van de hangende sluiterknop heb ik al eerder over gehoord. Moet je dus weg brengen.

Reg. datum: 10 mei 2004

quote:
Mad_Demon schreef op maandag 28 april 2008 @ 11:11:
Wat me afgelopen weekend wel opviel is dat de sluiterknop soms een beetje bleef hangen.
M'n KM 5D had dit ook. Droog laten worden (ja de camera had wat veel spatjes gevangen) en schoon blazen heeft het bij mij verholpen (of wel waarschijnlijke dat vuil en/of vocht bij mij de oorzaak was)

Minolta 5D + Minolta 18-70 f/3.5-5.6 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Sony HVL-F36AM

de co-assistent

Ik gok dat het idd een vocht-issue is geweest. Het was gisteren al erg benauwd buiten en ik was binnen in een koele airco-ruimte gaan schieten. Heb vanavond weer zitten spelen thuis en alles werkt weer naar behoren. Beter laten acclimatiseren de volgende keer dus.

@JEPEM
Hoe verhoudt de AF snelheid van een A700 zich t.o.v. A100? Of misschien beter: t.o.v de Canon 40D?

Reg. datum: 14 augustus 2007

De AF snelheid ligt officieel 1,7 x sneller. Op de oude M 28-70G is het heel goed te merken. Die wordt op de A700 aanzienlijk sneller. Van de week de 28-70 nog even op de A100 gehad, wat is ie traaaaaag. Dit valt op de A700 niet meer zo op.

if (!works){ hammer();}

quote:
Mad_Demon schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 00:45:
@JEPEM
Hoe verhoudt de AF snelheid van een A700 zich t.o.v. A100? Of misschien beter: t.o.v de Canon 40D?
Ligt nogal aan de lens lijkt me :)
quote:
neographikal schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 08:35:
[...]
Ligt nogal aan de lens lijkt me :)
Bij Sony hangt het zeker ook van de camera af.
De focus motor zit in de camera onder andere.
De oude beercan is in ieder geval vreselijk snel op de A700.
if (!works){ hammer();}

quote:
Mud.Starrr schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 11:45:
[...]

Bij Sony hangt het zeker ook van de camera af.
De focus motor zit in de camera onder andere.
De oude beercan is in ieder geval vreselijk snel op de A700.
Natuurlijk, maar zelfs dan is het niet zomaar te zeggen of "de 40D sneller is". Dat hangt ernstig af van welke lens je op zowel de 40D als de A700 plaatst :)
quote:
neographikal schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 12:23:
[...]
Natuurlijk, maar zelfs dan is het niet zomaar te zeggen of "de 40D sneller is". Dat hangt ernstig af van welke lens je op zowel de 40D als de A700 plaatst :)
Dat klopt.
Tegen de A100 is het wel te vergelijken aangezien je dezelfde lenzen kunt gebruiken.

De A700 en die andere nieuwe modellen zijn volgens Sony 1,7x sneller als een A100. Heb je dus een lens die net niet snel genoeg is dan is die dat waarschijnlijk wel op een A200, A300, A350 of A700.

Groot verschil met de A100, KM5D en KM7D is dat de huidige modellen niet alleen een sterker motortje hebben maar ook een stuk sneller van begrip zijn (goed merkbaar in slecht licht of met een bewegend onderwerp). (ik wel een fan van de huidige AF implementatie's, alleen in de A700 zouden de lijnsensoren wel vervangen mogen worden voor single cross sensoren gezien de net iets meer verwachtende doelgroep)

Minolta 5D + Minolta 18-70 f/3.5-5.6 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Sony HVL-F36AM

Reg. datum: 25 maart 2008

quote:
martijn_tje schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 15:11:
(ik wel een fan van de huidige AF implementatie's, alleen in de A700 zouden de lijnsensoren wel vervangen mogen worden voor single cross sensoren gezien de net iets meer verwachtende doelgroep)
Maar op de A700 heb je toch cross plús lijn (11 punts)?

Sony DSLR-A700 | Sony Alpha 16-105 lens | HVL-F42AM

Alleen in het midden heb je die tamelijk woeste dubbelcross + f/2.8 sensor. Maar de overige 10 AF punten zijn gewoon (uit het stenen tijd perk stammende) lijntjes. Veel liever had ik 8 enkele cross sensoren gehad, dan kan je alle af punten gebruiken om te tracken of in slecht licht. Het verschil tussen de middelste sensor en de rest is nu gewoon te groot waardoor ik 75% van de tijd alleen de middelste sensor zou gebruiken. Terwijl voor een aangename compositie de overige punten vaak veel belangrijker zijn.

(lock en recompose werkt niet als je onderwerp aan het rennen/springen/vliegen is of bij een heel korte scherpte diepte)

http://a.img-dpreview.com/reviews/SonyDSLRA700/images/features/AF.gif
http://www.dpreview.com/reviews/sonydslra700/

martijn_tje wijzigde dit bericht 06-05-2008 11:17 (43%)

Reg. datum: 27 december 2003

Een vraag aangaande een 'oude' camera.

Is het mogelijk met de Alpha 100 om 'Thedering' te gebruiken?
Zoja? Hoe?

Vriendelijke groeten,

Rens

Vriendelijke groeten,

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: