Mijn Flickr; Sony A100, Sony 16-105mm, Sigma 70-300 APO DG Macro, Minolta 50mm 1.7, Minolta 28mm 2.8, Sigma 105mm macro, Sony HVL42 flash
Sony Alpha 100
Gerelateerde producten
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Reageer Nieuw TopicReg. datum: 20 juli 2007
De heren van Sony mogen niet meepraten op de Fora, maar een paar Poolse Sony reps op Dyxum mogen wel de onware zaken ontkennen.
Op 6 en 7 september wordt de Europese Alpha Press Launch in Italie gehouden. Dan weten we pas echt wat Sony allemaal heeft voorgekookt. Voor deze meeting zijn de editors van alle toonaangevend fotobladen en 'officiele' fotosites uitgenodigd.
Tot die tijd moeten we het voorlopig doen met de de redelijke verhalen van David Kilpatrick op Photoclubalpha.com. Zijn voorspellingen over de acht nieuwe objectieven zijn prettig te lezen.
Ook deze verhalen zijn echter op geen enkele manier bevestigd te krijgen.
In Sony termen: U hoort spoedig van ons..............
Groet
Nico VG
http://photoclubalpha.com...-raises-the-bar/#more-355
ikmattie wijzigde dit bericht 20-08-2007 23:26 (124%)
Mijn Flickr; Sony A100, Sony 16-105mm, Sigma 70-300 APO DG Macro, Minolta 50mm 1.7, Minolta 28mm 2.8, Sigma 105mm macro, Sony HVL42 flash
Sony 12.5 MP APS-C CMOS sensor, 10 fps
The sensor war between Sony and Canon continues, on the day Canon announce their new 10 megapixel CMOS powered EOS 40D Sony Corporation reveal its latest CMOS sensor, the twelve-point-five megapixel APS-C size IMX021. Sony is positioning this new chip with new technologies which are designed to deliver low noise and yet maintain high continuous shooting rates (10.39 frames per second with 12-bit output to be precise). Who knows where we will see this sensor next but a fairly safe bet must be the next Sony Digital SLR.
linkje naar dpreview artikel
Reg. datum: 20 juli 2007
David denkt dat er een CMOS sensor van een eerder generatie gebruikt is.
Misschien dan toch de eerder verwachtte getweakte Nikon D2X sensor.
De pakhuizen van Sony liggen inmiddels al vol met de nieuwe Alpha spullen. Er kan nu nog weinig aan de nieuwe cams veranderd worden.....................
Zie tekst hieronder
--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Quote: David Kilpatrick
There is something about the language of this technical release which makes me suspect the AA model has a CMOS sensor one generation earlier than the technology described - too much of this release appears to be about to happen in a medium term future. Production ‘will be carried out’ may be a translation issue, but saying this normally is equvalent to saying ‘production has not yet started’. Since we can be pretty sure the entire production 1st batch of the sensor for the AA model is now completed - it probably happened earlier this year - this wording seems to deny the possibility of the AA model including the IMX201 sensor.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ik weet het niet, ik zou dat niet zo'n slimme zet vinden van Sony.quote:Ansart schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 09:33:
David Kilpatrick denkt dat deze nieuwe IMX201 CMOS sensor niet in de Advance Amateur Alpha gebruikt gaat worden.
David denkt dat er een CMOS sensor van een eerder generatie gebruikt is.
Misschien dan toch de eerder verwachtte getweakte Nikon D2X sensor.
De pakhuizen van Sony liggen inmiddels al vol met de nieuwe Alpha spullen. Er kan nu nog weinig aan de nieuwe cams veranderd worden.....................
Zie tekst hieronder
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Eerst een nieuwe sensor op de markt brengen, de mensen nog nieuwsgieriger maken naar de nieuwe cam en dan de cam op de markt brengen met een oude sensor.
Oftewel mensen een grote vette zalm voorhouden om ze vervolgens af te schepen met een (weliswaar ook lekker en vet) klein harinkje....
Dan had ik als Sony zijnde (maar ja, ik ben geen team van een paar honderd PR-mensen) gewacht met het persbericht van die sensor tot na de introductie van die nieuwe DSLR.
Ze kunnen het inderdaad niet maken om hun klanten lekker te maken en dan weer diezelfde 10MP ruissensor in de nieuwe modellen te stoppen.
Oxi wijzigde dit bericht 21-08-2007 11:47 (45%)
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Reg. datum: 10 mei 2004
Als er iets op de sony site staat dan is het nieuws. De rest is op z'n best "van horen zeggen". Het zou mij niks verbazen als het weer gewoon een 1.5x crop cam wordt. 3 sensor formaten is alleen maar ongandig voor de campatibiliteit met glas. Kijk naar canon. Zelfs canon met een enorm aanbod in glas heeft geen redelijk wijde groothoek zoom voor 1.3x crop (16mm is het wijdste).quote:
Wees nog een paar weken geduldig het nieuws komt echt wel een keer (duurt wel erg lang dat wachten)
Met de huidige sensor is zo gek veel niks mis. Met het afstemmen van de hele in cam bewerkingen op maximale resolutie en 1/3e stop gevoeliger zijn is wel wat mis. Dat de zelfde sensor het beter kan laat met name de nikon D200 zien.quote:Oxi schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 11:45:
Ik kan mij vergissen hoor, maar de D2X heeft een CMOS sensor. Sony produceert toch CCD's?
Ze kunnen het inderdaad niet maken om hun klanten lekker te maken en dan weer diezelfde 10MP ruissensor in de nieuwe modellen te stoppen.
Minolta 5D + Minolta 18-70 f/3.5-5.6 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Sony HVL-F36AM
Reg. datum: 10 maart 2005
dan moet het wel nieuws zijn..., maar sowieso is dpreview volgens mij niet echt een geruchten machine. en ja, het is een 1.5 crop sensor, er staat toch APS-c.quote:martijn_tje schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:17:
Als er iets op de sony site staat dan is het nieuws. De rest is op z'n best "van horen zeggen".
of ze deze sensor in de nieuwe 'Advanced Amateur Alpha' stoppen, zal me niets verbazen. als ze het nieuws naar buiten brengen, lijkt me dat de sensor op zijn minst productie klaar is en naar mijn idee nog waarschijnlijker dat het inmiddels al in productie is. ook verwacht ik dat Sony (zo lang het mag het duren) voor de amateur camera's APS-c blijft gebruiken. met name gezien de Zeiss primes die ze hebben, zullen ze naar mijn idee wel met een full-frame (pro) camera moeten komen. hoe ze dan beeldstabilisatie toe gaan passen, is nog de vraag.
Misschien dat de verkoop aan nikon wel begonnen is. De D200 is immers een body die best een heftiger sensor zou kunnen gebruiken. er is dan wel een mognelijkheid dat deze in de nieuwe sony cam komt.quote:Sony Corporation today announced the commercialization of "IMX021"
Als men nu pas de chip op grote schaal kan maken komt deze chip niet in de nieuwe sony cam. De tijd om de chip te implementeren, te tunen en de incam bewerkingen te tunen is te kort.
De eerste geruchten over die 12MP chip gingen er allemaal vanuit dat deze 1.25x crop was.quote:lateef schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 17:48:
ook verwacht ik dat Sony (zo lang het mag het duren) voor de amateur camera's APS-c blijft gebruiken. met name gezien de Zeiss primes die ze hebben, zullen ze naar mijn idee wel met een full-frame (pro) camera moeten komen. hoe ze dan beeldstabilisatie toe gaan passen, is nog de vraag.
Wat een mogenlijkheid (en waar veel geruchten vanuit gaan) is dat de zogenaamde FF cam een crop van 1,1 of 1,15 wordt. Zo is er nog wel een beetje ruimte om wat aan AS te doen (ik vermoed dat er niet voldoende ruimte zal zijn)
martijn_tje wijzigde dit bericht 21-08-2007 18:37 (36%)
Minolta 5D + Minolta 18-70 f/3.5-5.6 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Sony HVL-F36AM
dat zeg ik ook niet. ik verwacht het wel, maar dat is slechts gissen. jij zei echter dat die nieuwe 12MP chip van Sony een gerucht is en dat is het zeker niet.quote:martijn_tje schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:17:
Er staat niet deze stoppen we in de nieuwe camera.
1,25x crop voor Sony maakt naar mijn idee totaal geen sense, zie niet in waarom ze zo'n sensor zouden maken.quote:martijn_tje schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:17:
De eerste geruchten over die 12MP chip gingen er allemaal vanuit dat deze 1.25x crop was.
Wat een mogenlijkheid (en waar veel geruchten vanuit gaan) is dat de zogenaamde FF cam een crop van 1,1 of 1,15 wordt. Zo is er nog wel een beetje ruimte om wat aan AS te doen (ik vermoed dat er niet voldoende ruimte zal zijn)
1,1x crop een stuk meer. Sony bakt een zut sensoren en die kunnen ze dan mooi aan Nikon slijten vanwege de wat crappe lensmount en zelf gebruiken vanwege de beeldstabilisatie.
Wellicht omdat de huidige stitchtechnologie van sony daarop zit? Bij canon is dat 1,3x, en dan snap je gelijk waar de APS-H vandaan komt...quote:lateef schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:43:
[...]
dat zeg ik ook niet. ik verwacht het wel, maar dat is slechts gissen. jij zei echter dat die nieuwe 12MP chip van Sony een gerucht is en dat is het zeker niet.
[...]
1,25x crop voor Sony maakt naar mijn idee totaal geen sense, zie niet in waarom ze zo'n sensor zouden maken.
Behalve dan dat die beeldstabilisatie nog amper ruimte heeft... En die krappe lensmount hoeft helemaal geen beperking te zijn AFAIK, getuige de Kodak DCS pro14nquote:1,1x crop een stuk meer. Sony bakt een zut sensoren en die kunnen ze dan mooi aan Nikon slijten vanwege de wat crappe lensmount en zelf gebruiken vanwege de beeldstabilisatie.
Henk wijzigde dit bericht 21-08-2007 20:58 (5%)
1,3x - 1,25x crop lijkt mij zo'n beetje het grootste wat nog echt bruikbaar is met AS. Als ik de spiegel + sluiter van m'n 1.5x crop 5D zie die ook al niet echt klein is.
Ik denk dat de pro body @ FF wel vergeten kan worden AS is toch één van de voornaamstte verkoop punten. En daar bovenop ze hebben geen glas met IS/VR/OIS. Waarschijnlijk dat het dan gewoon 1.5x crop blijft. Als ze met de huidige lineup (+ woodies van de PMA) een 1.25x - 1.3x crop body uitbrengen is er ook geeneen merk eigen lens die een fatsoenlijk stukje groothoek kan bieden.
en dus moet je op de grens van je huidige stitch technologie blijven zitten? blijf gewoon lekker bij 1.5x en kom met een FF camera als je stitchtechnologie zover is.quote:Henk schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:45:
Wellicht omdat de huidige stitchtechnologie van sony daarop zit? Bij canon is dat 1,3x, en dan snap je gelijk waar de APS-H vandaan komt...
dat die Kodak ergere problemen had dan de randen, wil nog niet zeggen dat die kosher waren.quote:Henk schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 20:45:
getuige de Kodak DCS pro14n
dan kunnen ze een succesvolle verkoop van het zeiss glas naar mijn idee ook wel vergeten. kom dan - al is het alleen voor het zeiss glas - met een fullframe body. ik denk dat daar echt wel voldoende vraag voor zal zijn (kijk bijv. hoeveel mensen met een canon 5d met ander glaswerk zitten te prutsen.quote:martijn_tje schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:08:
Ik denk dat de pro body @ FF wel vergeten kan worden AS is toch één van de voornaamstte verkoop punten.
Dat is het mooie van geruchten... je hebt er geen bal aan. Het is en blijft gewon weer wachten tot er iets op de site van sony verschijnt.
martijn_tje wijzigde dit bericht 21-08-2007 22:36 (4%)
No way. In studiowerk vindt je hassy's en mamiya's, sony maakt daar geen enkele kans.quote:martijn_tje schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:30:
Het zou ook best nog wel kunnen dat de pro dody een heel andere kant op gaat (bijvoorbeeld studio werk).
Simpel, het wordt geen studio camquote:Alleen dan snap ik de grip weer niet. Op een statief zit een removable grip je eerder in de weg als dat je er iets aan hebt.
Een canon 5D, 40D en Nikon D200 hebben ook geen vaste grip, en ik denk dat het 'pro-model' toch wel op ongeveer dat niveau geprofileerd gaat wordenquote:Een vaste grip zou wel weer kunnen, maar dat is weer iets anders als de mockups en "gelekte" plaatjes zeggen. (een pro model zonder vaste grip???)
So true... Het grootste probleem is ook nog dat sony ze zelf opwekt met hun mockups.quote:Dat is het mooie van geruchten... je hebt er geen bal aan. Het is en blijft gewon weer wachten tot er iets op de site van sony verschijnt.
Nikon F6, Olympus E-1. Ik zelf vind het een stuk prettiger wanneer de grip eraf kan.quote:
En het blijft inderdaad speculeren, maar dat is ook wel leuk.
waarom heeft een full-frame camera van Canon naar jouw idee daar wel een kans, maar van Sony niet?quote:Henk schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:39:
No way. In studiowerk vindt je hassy's en mamiya's, sony maakt daar geen enkele kans.
we hebben het nu over de hypothetische full frame pro body van Sony? met het autofocus Zeiss glas zal dat een zeer beduchte concurrent van deze camera's kunnen worden.quote:Henk schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 21:39:
Simpel, het wordt geen studio camDaar vind je op zijn mínst een Fuji S5pro of Canon 5D, minder niet,
lateef wijzigde dit bericht 21-08-2007 21:49 (55%)
Sinds wanneer produceert Zeiss AF objectieven?
Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming is back! | Nikon D80 met glas
[nieuws] Nikon D300 (12,2MP) aangekondigdquote:martijn_tje schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 18:17:
Misschien dat de verkoop aan nikon wel begonnen is. De D200 is immers een body die best een heftiger sensor zou kunnen gebruiken. er is dan wel een mognelijkheid dat deze in de nieuwe sony cam komt.
Als men nu pas de chip op grote schaal kan maken komt deze chip niet in de nieuwe sony cam. De tijd om de chip te implementeren, te tunen en de incam bewerkingen te tunen is te kort.
De verkoop aan nikon is dus begonnen. Het lijkt me steeds zekerder worden dat we niewe Sony sensor in de komende Sony camera gaan terugvinden. Ook zeker is dat ie zeker meer als 5 FPS moet doen en niet meer als 1500 tot 1600 dollar mag kosten om naast alle concurentie interessant te blijven.
Kortom veel concurentie op het 12MP mid end gebied
Canon 40D: 10MP, CMOS, 6,5 FPS, 1300 dollar
Nikon D300: 12MP, CMOS, 6 FPS (8 FPS met battery pack), 1800 dollar
Sony AA* : 12MP, CMOS, ?FPS, 1?00 dollar
AA* = Advanced amateur (bij gebrek aan een definitieve naam)
Eén ding is duidelijk CMOS is the way to go
martijn_tje wijzigde dit bericht 04-09-2007 14:57 (24%)
Het eerste teken dat toch echt vandaag / morgen de officiele introductie is
http://www.sony.cz/view/S...egory=Digital+Photography
En nog eentje
http://www.sony.co.uk/vie...egory=Digital+Photography
En voor de liefhebbers de 10 seconde flash animatie in vol formaat
http://www.sony.cz/res/fl...egory=Digital+Photography
martijn_tje wijzigde dit bericht 05-09-2007 16:59 (85%)
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last