Hoofdcategorieën
Topicacties

Het Samsung DCB-H360RS HDTV DVB-C kabelontvanger topic

Pagina: 1 2 3 4 ... 72 73 74 75 76 77 78 79 80 ... 86 87 88 89 last

Reageer Nieuw Topic
Wat sta je nou te kijken!
Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
Mooooody schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 20:24:
NL1 zendt al in HD uit! In mijn geval op zender 14 (NL1 HD).
En in Dolby Digital. Hierdoor moet ik wel mijn receiver iets harder zetten. Luxe problemen denk ik. Overigens vind ik het niet zo'n goede upscale. Het beeld is softer/minder scherp dan van SD-kanalen die de decoder upscaled.

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23.

Reg. datum: 10 september 2001

quote:
Shiver23 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 20:33:
[...]

En in Dolby Digital. Hierdoor moet ik wel mijn receiver iets harder zetten. Luxe problemen denk ik. Overigens vind ik het niet zo'n goede upscale. Het beeld is softer/minder scherp dan van SD-kanalen die de decoder upscaled.
Waarschijnlijk zijn de uitzendingen die je nu ziet niet in full hd opgenomen, maar worden gewoon geinterpoleerd doorgegeven. Uitzendingen als de voetbalwedstrijden zullen wel in 'true' full hd worden uitgezonden.

Reg. datum: 26 januari 2003

Zijn de laatste versies ook al met de AB te bedienen qua volume? Of nog alleen maar standje aan of uit?

.-= Antec P182 :: Thermaltake Toughpower 750wt CM :: Gigabyte P35-DS3R :: Intel Core2 Duo E6750 :: XFX 8800 GTS/580 xXx :: 3 x Hitachi Deskstar T7K500GB (raid0) :: 2GB OCZ2T8002GK XTC Titanium :: Arctic-Cooling Freezer 7 Pro :: Samsung SyncMaster 226BW =-

Wat sta je nou te kijken!
Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
Mooooody schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 20:39:
[...]

Waarschijnlijk zijn de uitzendingen die je nu ziet niet in full hd opgenomen, maar worden gewoon geinterpoleerd doorgegeven. Uitzendingen als de voetbalwedstrijden zullen wel in 'true' full hd worden uitgezonden.
Uhh geinterpoleerd? true full hd?

De beelden zijn ook SD beelden die bij NOB gescaled worden naar 720p. Dat zeg ik ook. Maar die upscale vind ik nogal vaag. Mijn decoder staat standaard op 1080i. Upscales van SD signaal ziet er beter uit dan Ned 1 HD upscale.

"The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts."//PSN: Shiver23.

Reg. datum: 08 maart 2003

Zoals verwacht bevat het nieuwe Nederland 1 HD kanaal ook geen teletext.

Zal de NOS vanaf 1 januari als alledrie de Nederlandse kanalen in HD worden aangeboden nog alternatief aanbieden voor teletekst ?
Bijvoorbeeld iets met MHP of MHEG-5 ?
En kunnen nieuwere decoders daar eventueel mee omgaan ?

Reg. datum: 26 november 2005

quote:
hAl schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 10:45:
Slordig, in principe hoeven ze alleen de teletekst datastream van het normale Nederland 1 kanaal te dupliceren en ook als onderdeel van Nederland 1 HD doorgeven. Moet niet al te moeilijk zijn lijkt me.
quote:
Zal de NOS vanaf 1 januari als alledrie de Nederlandse kanalen in HD worden aangeboden nog alternatief aanbieden voor teletekst ?
In Nederland is door de kabelbedrijven gekozen voor OpenTV i.p.v. MHP. De nieuwere ontvanger van Zigg/Casema biedt daar ondersteuning voor, maar ik verwacht niet dat de Nederlandse publieke kanalen ook direct van deze mogelijkheid gebruik zullen maken. Daarvoor zijn er nog wat te weinig ontvangers met OpenTV ondersteuning bij de consumenten in het land.

Reg. datum: 19 februari 2008

Vandaag decoder weer terug van selectro.

Met als mededeling.

HDMI probleem/defekt
Printplaat vervangen.

Morgen aansluiten.
Word vervolgt
quote:
falco150 schreef op donderdag 22 mei 2008 @ 19:26:
Vandaag weer de 360r op verzoek van samsung naar selectro[rep bedrijf] verstuurd.
App is van april 2008 volgens de sticker heeft het een paar dagen gedaan en weer een vastloper,alleen het blauwe lampje blijft branden.
App is niet te benaderen zowel ab als op het app zelf.
Samsung gaf toe dat er meerdere mensen die probleem hebben.
Dit is het slechtste app wat ik heb gehad.
Mijn oude sd decoder werkt goed
Mijn tv Panasonic plasma 42pv60e
signaal sterkte casema 70% kwalitiet 100 %

Heeft er iemand nog andere tips.

Reg. datum: 31 mei 2008

Afgelopen week ook een 360 aangeschaft, bij de firma Lunenburg, Nuland voor ¤159
Staat aangesloten op een Sharp 42XL2E, Hd abo via Ziggo aangevraagd.
Had al digitale tv, de Samsung maakt het echter wel veel scherper allemaal.
Zie zelfs niet overdreven verschil tussen de gewone digitale uitzending van Ned1 en de HD versie.
Raar genoeg wel op het gratis HD opera kanaal.
Ook ik ondervind ongemak wat betreft het goed richten van de AB op het kastje en de volumeregelaar werkt niet.
Kan het volme wel uitzetten. Hoop dit nog te ondervangen met een Logitech HarmonyAB.
Ook opvallend het af en toe verpringen van mijn standaard kleurinstelling naar close up scenes waarin de kleurintensiteit toeneemt.
Al met al wel erg tevreden en ben benieuw wat ik dadelijk te zien krijg als de HD zenders worden doorgegeven.

Reg. datum: 13 oktober 2007

quote:
yzf1kr schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:26:
Mijn DCB-H360R is niet meer te bedienen met de afstandbediening.

Het ligt niet aan de afstandbediening, want op de TV werkt hij wel gewoon (zowel die van de TV als ook die van de decoder).

Iemand dit probleem als eens tegengekomen?
Yep, dan is het knoppie "Select/TV" per ongeluk ingedrukt. Even weer het knoppie ernaast "STB" indrukken: klaar. 8)

quote:
lukie5704 schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 15:17:
Zie zelfs niet overdreven verschil tussen de gewone digitale uitzending van Ned1 en de HD versie.
Raar genoeg wel op het gratis HD opera kanaal.
dat eerste is logisch omdat er puur geupscaled wordt, het is geen HD opname. Dus in het ene geval doet je ontvanger het, in het andere geval wordt in het vanuit de studio gedaan.
Het gratis hd opera kanaal is waarschijnlijk 'echt' HD.

Asus P5B Dlx - C2D E6600@3,0Ghz - 4x1GB Kingston/Corsair RAM - Asus Radeon XT1950Pro - Hauppauge PVR500mce - WD Raptor 150GB - Maxtor Maxline III 300GB - MacBook Pro C2D 2,33

Reg. datum: 20 oktober 2004

quote:
reinier1977 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 10:04:
Ik zou willen vragen of of ik de enige ben met overscan op mijn TV. Ik wil dus weten of het aan de DVBC ontvanger ligt of aan de TV.
Het probleem is doet zich alleen voor via scart en is goed te herkennen op bijvoorbeeld RTL7. Overdag zie je zo'n mooie scrollbalk met tekst voorbijschuiven van RTL-Z waarmee het dus goed te checken is. Via scart is er geen ruimte tussen de onderzijde van panel en voorbijschuivende text. Via HDMI zie je een grote tussenruimte. Conclusie - overscan op scart. Mijn vraag ; wie herkent dit op zijn tv via scart met deze ontvanger.
Scart heeft altijd overscan. Dit is gedaan zodat niet per ongeluk de lijnen in beeld komen die je niet moet zien, namelijk de teletekst.
De hdmi moet juist geen overscan hebben, omdat dit niet nodig is. Vervelend genoeg hadden de eerste full hdtv's die overscan gewoon ook op de hdmi. Sinds de invoering van het hdready1080p logo, weet je dat de tv de overscan bij hdmi niet heeft/kan uitschakelen.

Panasonic TH50PV50; xbox360 met hd-dvd; ps3; shuttle-achtige pc met 3 vensters met neon; iPhone 3G

life's Short
Reg. datum: 09 oktober 2003

is er nou nog steeds geen alternatief op dit apparaat maar dan met harddisk recorder ingebouwd en een echt nieuw odel. Wacht al 1 jaar. Wil er nu toch wel een, maar ga deze toch niet kopen. Er zal toch wel elk moment een nieuwe op moeten duiken. Kan toch niet zo moeilijk zijn???

ola

Reg. datum: 31 mei 2008

quote:
Ross schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 23:38:
is er nou nog steeds geen alternatief op dit apparaat maar dan met harddisk recorder ingebouwd en een echt nieuw odel. Wacht al 1 jaar. Wil er nu toch wel een, maar ga deze toch niet kopen. Er zal toch wel elk moment een nieuwe op moeten duiken. Kan toch niet zo moeilijk zijn???
Daar heb ik ook op gewacht.
Volgens mijn audio/video boer kon dat ook nog wel eens een jaar of meer gaan duren.
Hij had in ieder geval nog niets gehoord.

*/ no comment /*
Reg. datum: 15 juni 2003

Misschien dat er een kabelversie komt van de Dreambox DM800, anders geef ik het nog weinig kans.

hmm, spekkies Laptop Soms een beetje een taalpurist.
Wil een herverdeling van Nederland op de Patat-/Frietgrens

To be is to do...do bi dobido
Reg. datum: 11 februari 2000

quote:
kakels schreef op woensdag 21 mei 2008 @ 20:27:
[...]

Dit zegt een ziggo-medewerker op het Ziggo-gebruikersforum:

De Humax wordt goedgekeurd zodra de ontvanger voldoet aan de criteria, waarbij stabiltiet en HDMI belangrijke elementen zijn, ook in het licht van de ervaringen van de WK2006. Hoewel het doel was de ontvanger voor de EK2008 in de winkel te hebben, willen het kwaliteitsnivo daar niet ondergeschikt aan maken. Volgens de huidige planning is het niet uitgesloten dat er medio juni geleverd gaat worden, indien in de komende week de resterende issues opgelost zijn, echter zekerheid is daar op dit moment niet over te geven.

Later las ik dat deze HD-decoder van Humax in week 24 waarschijnlijk kan worden geleverd als hij wordt goedgekeurd. Wordt allemaal wel heel krap qua EK. Ik hoop dat deze toch stiekum nog eerder komt.

Ook komt eind juni waarschijnlijk de HD-PVR Scientific Atlanta VOD ontvanger (geschikt voor uitzending gemist) voor het oude casema-gebied.
Ik zie hier Link een HUMAX IRHD-5000C HD Tuner staan .

In de beschrijving staat dat ie geschikt is voor o.a. Ziggo ??!! Dus nog even w88 en dan kan ik deze ook aanschaffen ..mooi als er keuze is >:)
I dare you, I double dare you!

Ik wacht inderdaad ook op de Humax IRDH-5000. Ik voor de tussentijd maar zo'n simpel Ziggo startpakket van 39,95 genomen, omdat ik geen zin heb om 200 euro uit te geven aan een apparaat met zoeveel issues. Nu weer met Eurosport HD. Dan nog maar even geen HD tv helaas. De [HD] Nieuwe PVR Decoder Casema Atlanta zal nog wel een stuk langer duren ben ik bang.
Ik ben wel blij dat ze goed testen, maar het duurt wel allemaal lang.

offtopic:
Hey is er een nieuwe TOPIC html tag?

Specs || Blog || PS3 Games: Burnout Paradise/RSV2/NFS Pro Street/GTA IV/MotorStorm/Uncharted/Ratchet&Clank

Reg. datum: 13 september 2005

Na nu dik 2 weken gebruik gemaakt van de samsung 360 decoder kan ik niets anders zeggen dan dat het allemaal goed werkt. Gebruik de decoder met een samsung plasma 42q91 en een onkyo 605 reciever. De afstandsbediening die mee wordt geleverd kan ook meteen de televisie aansturen wat opzich gemakkelijk is. Het enige minpuntje vind ik dat de IR code nergens te vinden is voor de samsung 360 decoder. Als ik deze code zou hebben kon ik gewoon alle apparatuur met mijn universele onkyo afstandsbediening bedienen.

Het beeld van de HD kanalen zijn prachtig en goed scherp. Daarnaast is voetbal in HD helemaal mooi en eerst wel een beetje vreemd. Het lijkt net of je een fifa spelletje ofzo speelt op je pc zo scherp. Niets van dat vlekkerige wat op de normale SD uitzendingen altijd te vinden is.
Toch ook hier met HD uitzendingen zie je niet makkelijk of de bal achter is geweest of niet (gevalletje Babel tegen Roemenië).
Het proefabbo is afgelopen inmiddels maar ook de filmkanalen waren prachtig en Film1 HD erg scherp net als sport1 (uefa cup finale en champions league finale).
Het enige nadeel is misschien dat er nog niet heel veel HD kanalen zijn. Maargoed dat dit gaat veranderen met de komst van Ned1HD en Eurosport HD is in de toekomst wel zo goed als zeker. Dat Eurosport nu nog niet wordt uitgezonden is jammer, maar met nieuwe techniek is dat niet meer dan logisch.

Verder is het geluid, zeker van de dolby kanalen stukken verbeterd. Het is mooi gedetailleerd en voor sommige kanalen gewoon surround. De duitse zenders hebben dit al vaker, jammer dat de nederlandse zenders maar traagjes volgen. Heb alleen soms moeite om de lipsync instellingen onder de knie te krijgen. Hij staat nu op een 40ms delay. Maar heb het idee dat HD kanalen soms een andere vertraging hebben dan de SD kanalen waardoor dit niet helemaal goed is in te stellen naar mijn mening.

Verder hoop ik van harte dat er meer concurrentie komt op de HD decoder markt. Maar de revisie van samsung laat wel zien dat de nieuwe techniek nog in de kinderschoenen staat en niet erg gemakkelijk is. Hopelijk is de Humax HD decoder net z'n stukje wonder techniek als de samsung 360 decoder. Het zal zeker helpen om de prijzen nog verder naar beneden te krijgen en dan is de opmars van de HD televisie in de nederlandse huishoudens straks zeker een feit.

quote:
ksi schreef op zondag 01 juni 2008 @ 13:56:
Dat Eurosport nu nog niet wordt uitgezonden is jammer, maar met nieuwe techniek is dat niet meer dan logisch.
Eurosport HD zendt momenteel gewoon uit via de satelliet, Ziggo geeft dat signaal echter nog niet door omdat de DCB-H360R er niet mee overweg kan. Jammer voor de Ziggo klanten met bijvoorbeeld DVB-C tuner in hun TV die ook HDTV MPEG signalen kan weergeven want die blijven nu ook verstoken van Eurosport HD. Helaas komt het wel meer voor dat problemen in een goedgekeurde kabel ontvanger er voor zorgt dat de diensten niet uitgebreid kunnen worden. De Samsung DCB-9401R SDTV ontvanger is bijvoorbeeld één van de ontvangers die het aantal dagen te versturen EPG informatie beperkt bij de Irdeto kabelbedrijven. Dat is nu al meer dan een jaar bekend bij Samsung en nog steeds worden ze niet echt door Ziggo onder druk gezet om een firmware fix uit te brengen.

To be is to do...do bi dobido
Reg. datum: 11 februari 2000

t duurt ff voor die HUMAX komt en ook die kan natuurlijk eerst kuren hebben.
Ik denk toch dat ik voor de samsung ga maar k zie even door de bomen het bos niet meer:

Ik heb een LG 42PX12X deze heeft :

3 scart aansluitingen
1 component
1 DVI (1366* 768 )
en nog wat meer...t gaat me om deze hierboven.

Ik heb aangesloten op de component een xbox ale mediacentre ( XBMC) heerlijk scherp op 720P :9~

Nu is mijn vraag ...WAT IS BETER ?

de nieuwe decoder via HDMI >>> DVI denk ikzelf dat de beste keuze is 8)
HDMI >>>>component (en de xbox dan op DVI bv)
component>>>component
component >>>DVI
scart >>>>scart (RGB ) dacht ik niet..

Please advise ...dan kan ik gelijk als ik weet wat beter is zo'n kabel meenemen _/-\o_

Update : volgens deze site link staan DVI en HDMI aan elkaar gelijk en kan ik dus beter inderdaad de eerste keuze doen !

scorpio wijzigde dit bericht 01-06-2008 20:11 (27%)

quote:
hAl schreef op zaterdag 31 mei 2008 @ 10:45:

nee, de decoders ondersteunen geen van beide.

quote:
lukie5704 schreef op zondag 01 juni 2008 @ 09:21:
[...]

Daar heb ik ook op gewacht.
Volgens mijn audio/video boer kon dat ook nog wel eens een jaar of meer gaan duren.
Hij had in ieder geval nog niets gehoord.
medio juni komt er een HD-PVR beschikbaar voor VOD diensten voor het casema gebied, later dit jaar volgt het multikabel en @home gebied.

quote:
de anoniem schreef op zondag 01 juni 2008 @ 22:40:
medio juni komt er een HD-PVR beschikbaar voor VOD diensten voor het casema gebied, later dit jaar volgt het multikabel en @home gebied.
Hier begrijp ik als klant van Ziggo dus helemaal niets van. Volgens mij is het de bedoeling dat jullie je sinds 16 mei presenteren als één bedrijf met hetzelfde beleid voor alle klanten. Hoe zijn jullie dan in vredesnaam van plan om aan de klanten uit te leggen dat een nieuwe HDTV PVR in eerste instantie alleen bestemd is voor een deel van je klanten die dan in het voormalig Ziggo/Casema gebied zitten terwijl je in feite niet meer van je klanten kunt verwachten dat zij dit onderscheid kunnen maken. Immers de klanten hebben helemaal geen weet van de technische opdeling in de oude netwerken. Het idee dat die oude opdeling niet meer zou bestaan wordt door jullie eigen helpdesk nog eens versterkt aangezien zij bij elk gemeldt probleem onmiddelijk roepen dat het aan de integratie van de drie bedrijven ligt en dan blijkt opeens medio juni dat het wel meevalt met die integratie van de netwerken aangezien er dan alleen voor oud Ziggo/Casema een HDTV PVR komt.

Verder geef je op een ander forum aan dat er voor het oude Ziggo/@Home deel van het netwerk straks een andere firmware versie ontwikkeld moet worden voor deze zelfde HDTV PVR. Huh? Is het technisch niet mogelijk om de oude netwerken zodanig aan te passen dat één firmware versie voor het gehele netwerk geldt en dus ook iedereen dezelfde functionaliteit en problemen heeft? Krijgen we straks weer van die toestanden dat de HDTV PVR bij Ziggo/@Home prima werkt maar bij Ziggo/Casema nogal buggie is of omgekeerd? Staat er straks ook op de doos voor welke oud netwerk de ontvanger geschikt is wat handig kan zijn voor de klanten die op de grens van het Ziggo/@Home en Ziggo/Casema gebied wonen of voor bestellingen via het Internet dat helemaal niet geografisch gebonden is.

In het kader van de eenheid was het daarom volgens mij verstandiger geweest om de HDTV PVR pas te introduceren op het moment dat deze in het gehele Ziggo netwerk te gebruiken is. Waarom wil het niet echt lukken om Ziggo/@Home en Ziggo/Casema op één lijn te krijgen? Met je bijdragen aan het andere forum waarbij je duidelijk het onderscheid blijft maken tussen Ziggo/Casema en Ziggo/@Home in termen als zij en wij (voor jou Ziggo/@Home), het "Casema smaldeel", etc. meen ik toch rivaliteit te bespeuren tussen beide afdelingen. Als ex-Ziggo/@Home klanten problemen melden op dat forum zit je er onmiddelijk bovenop, maar op problemen van ex-Ziggo/Casema klanten reageer je nauwelijks. Op zich niet erg als er ook een gelijkwaardige tegenhanger van Ziggo/Casema op dat forum zou rondlopen. Het Ziggo webcare team, of moet ik nu zeggen het Ziggo/@Home webcare team, die in principe alleen maar ex-Ziggo/@Home klanten kunnen helpen en dan nog niet eens doorhebben dat ze af en toe Ziggo/Casema of Ziggo/Multikabel uitnodigen om via webformulieren hun probleem direct aan te kaarten. Wederom niets van dat alles voor de Ziggo/Casema en Ziggo/Multikabel klanten als we dan toch dat onderscheid moeten blijven maken. Typisch Ziggo/Casema overigens dat voorheen ook al niet te benaderen was.

Reg. datum: 08 maart 2004

quote:
yootje1988 schreef op vrijdag 30 mei 2008 @ 20:04:
[...]

Hallo,

Ik heb op 19mei dezelfde actie besteld bij goedkopen.nl. Heb op 25mei een mailtje naar ze gestuurd en de dag erna kreeg ik dit terug:

Geachte heer/mevrouw,

Wij hebben bericht gehad van Samsung dat wij de nieuwe levering deze week mogen verwachten. Op het moment dat deze aan ons geleverd is, krijgt u bericht.

Wij hopen u hiermee voldoende geinformeerd te hebben.

Met vriendelijke groeten,

Martijn S******
Goedkopen.nl

Heb pas nog een mailtje gestuurd dat het van belang is dat ik de HD-decoder voor het EK in huis heb ;). Nog geen reactie terug.

Heb jij al iets gehoord? Het is inmiddels al 11 dagen geleden, en ik heb redelijk slechte ervaringen met web-winkels.... Misschien beter om mijn geld terug te laten storten?
Appart hoor. Ik heb afgelopen donderdag een decoder besteld bij hun en zaterdag opgehaald. Ze zouden vandaag (maandag) weer nieuwe krijgen.

Reg. datum: 22 oktober 2003

Ze hebben moeilijkheden om de ZWARTE te leveren, de grijze is gewoon op voorraad.
Ik heb overigens mijn geld laten terugstorten.
Het volgende was het geval:

Ik heb 15 mei de zwarte besteld, de week erna nog niets gehoord en maar eens gemaild. Toen werd me gezegd dat ze dezelfde week (vorige week dus) nieuwe decoders binnen zouden krijgen en meteen zouden versturen. Dit is niet gebeurd.

Zaterdag weer contact opgenomen (ditmaal telefonisch ---> vraagalex.nl ;) ), waar mij na enig aandringen verteld werd dat er vorige week maar een stuk of 10 decoders waren geleverd en dat ik nog in de wachtrij stond op nummer 39 (in ieder geval eind 30).

Ze zouden vandaag weer nieuwe krijgen, maar aangezien er 100 in backorder stonden en mijn niet zeker verteld kon worden dat ik deze week mijn bestelling zou ontvangen, heb ik geannuleerd.

Ik heb nu besteld bij modern.nl, is wel iets duurder, maar ze hadden ze daadwerkelijk staan.

Ralphfx wijzigde dit bericht 02-06-2008 14:46 (84%)

Video's 1080p problemen Philips xxPFL9632/9732/9900: klik hier voor de filmpjes

Pagina: 1 2 3 4 ... 72 73 74 75 76 77 78 79 80 ... 86 87 88 89 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: