[DVB-C] Het Samsung DCB-H360RS HDTV Kabelontvanger Topic

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste
Acties:
  • 230.276 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ksi
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 18:42

ksi

Goede firmware update gedaan, hier ook lipsync verdwenen, klasse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qapla101
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 26-01 07:57
Ik heb de update ook gedaan, en sindsdien 3x mijn favorieten moeten aangeven. Elke keer als ik naar de radio toe ga, ben ik de favo's kwijt. Alles staat dan door erlkaar. Iemand die ook dergelijke ervaringen heeft?

Ik zeg maar zo, ik zeg maar niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:09

Polycom

Poes van goud

Ik heb een vraag betreffende HD zenders. Als ik bijvoorbeeld Discovery HD of NGC HD kijk gaat dit zonder enige vorm van ghosting. Maar als ik Film 1 HD kijk dan heb ik 9/10 last van ghosting. (Bijvoorbeeld in een vecht scene, dan zie je duidelijk de vertraging) Vreemde is dat Film HD het beste signaal heeft en Discovery en NGC een relatief laag signaal (20%) Ik kijk overigens op 1080i.

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimpie007
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-07 15:52
Bij mij is het ook beter idd. Ik had vanwege de lipsync een Humax 5000c gekocht en nu lijkt het daar erger dan bij de Samsung.

Ook lijkt er verschil te zitten tussen de diverse zenders, sommigen zijn wel goed anderen niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-07 20:51

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Allereerst: kan ik hier ook terecht voor problemen met mijn H380R?

Ik heb ook een opstart probleem. De situatie is als volgt:

Ik heb een Onkyo HTX22HD die met 1 HDMI kabel naar mijn tv (Pana 42pz80) loopt. In mijn ONKYO komen meerdere HDMI kabels samen (PCH, H380R).

Ik zet altijd eerst de tv aan die via HDMI CEC de onkyo aanzet. Vervolgens zet ik de samsung aan. Dan krijg ik blauw beeld en geen signaal. De enige manier (tot zover) om wel beeld te krijgen is om de stekker eruit en erin te doen. Hoe kan ik dit oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-07 19:44
Ik heb sinds enige tijd met enige regelmaat dat het geluid even wegvalt (via optisch aangesloten).
De versterker geeft dan aan dat het signaal opnieuw herkend wordt en gaat weer verder.
TV gaat hier via Ziggo en voor de firmware update was het mij nog nooit eerder overkomen.
Het zou compleet ongerelateerd kunnen zijn, maar dat is het laatste wat er aangepast is.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASF86
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 15:34
Zo te lezen ondervinden veel mensen het bekende blauwe beeldscherm via HDMI op de H360R. Hetzelfde probleem heb ik ook, maar dan op de H380R. Hier kon ik niet echt een specifiek topic over vinden, dus plaats ik mijn vraag maar hier, aangezien er hier vast genoeg Samsung DVB kenners zijn.

De dvb ontvanger is aangesloten via mijn receiver (Onkyo TX-SR576) die weer op mijn lcd tv staat aangesloten (Samsung LE40B530). Nou heb ik dit blauwe scherm al 2x meegemaakt en ik kon tot nu toe niet vinden hoe dit was op te lossen. Als ik naar een update zoek via het menu, geeft hij aan dat de nieuwste software al aanwezig is, of in ieder geval geen nieuwere update is gevonden.

De dvb ontvanger heb ik sinds 1 oktober via Ziggo met bijbetaling ontvangen. Zelf heb ik hem dus niet zo erg lang in bezit maar vind het soms wel naar dat hij ineens geen beeld geeft. Omdat ik alle apparatuur altijd uitschakel met een hoofdschakelaar komt dit probleem dus af en toe voor. Iemand gaf al eerder aan dat het uit de stekker halen het probleem iets kan verhelpen, bij mij is dat ook zo. Alleen gaat dat helaas niet door een keer de stekker eruit te halen, maar meerdere malen. Ook hoor ik niet al te positieve verhalen over Ziggo en het bekende verhaal dat je van het kastje naar de muur wordt gestuurd ben ik ook al op de hoogte van. Dit ondervond ik al dat mijn eerste factuur pas twee maanden nadat mijn abonnement was ingegaan, werd afgeschreven. Ook had ik bij mijn aanvraag van het abonnement, een maand van tevoren, aangegeven de Humax ontvanger te willen en niet de Samsung. Toen het zover was kreeg ik alsnog de Samsung thuis gestuurd. Niet allemaal zo best dus met Ziggo! :(

Mijn vraag is: hoe kan dit probleem opgelost worden? Ben ik echt alleen op Ziggo aangewezen? Of is er een andere manier om een update uit te laten voeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ Lees 2 posts boven je. Ik heb hetzelfde probleem ook met een Onkyo eraan. Mijn oplossing/workaround: HDMI rechtstreeks naar TV en audio via optisch naar receiver. Geen schoonheidsprijs, maar geen blauwe schermen meer.

Het is namelijk een HDMI handshake fout die wellicht software matig kan worden opgelost. Of ze dat doen... Ik hoop het!

Daarnaast lijkt volgens een boel reviews die samsung wel mooier beeld te geven als de Humax. En volgens mij zijn met de humax ook genoeg problemen!

[ Voor 18% gewijzigd door LtMarx op 07-12-2009 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ASF86
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 01-06 15:34
Lt. Marx schreef op maandag 07 december 2009 @ 16:02:
^^ Lees 2 posts boven je. Ik heb hetzelfde probleem ook met een Onkyo eraan. Mijn oplossing/workaround: HDMI rechtstreeks naar TV en audio via optisch naar receiver. Geen schoonheidsprijs, maar geen blauwe schermen meer.

Het is namelijk een HDMI handshake fout die wellicht software matig kan worden opgelost. Of ze dat doen... Ik hoop het!

Daarnaast lijkt volgens een boel reviews die samsung wel mooier beeld te geven als de Humax. En volgens mij zijn met de humax ook genoeg problemen!
Oke, dus de Humax was ook geen ideale oplossing geweest?
In ieder geval bedankt voor de tip! Het is inderdaad geen mooie oplossing, omdat ik niet voor niks een receiver heb gekozen die overweg kan met HDMI. Gelukkig heb ik nog een optische ingang vrij, dus dat is wellicht wel een optie. Verder dan maar rustig afwachten op een goede update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Is er ergens een overzicht van firmwares voor deze decoders? Ik vind het eigenlijk jammer dat de meuktracker hierin niet voorziet, of komt dat omdat er eigenlijk nauwelijks informatie voorhanden is van changelogs en releasedates?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-07 08:01

mace

Sapere Aude

De meuktracker is voor zover ik weet door gebruikers aan te passen dus als je je geroepen voelt..... ;)

Maar informatie over software van deze ontvanger is niet of nauwelijks te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Ik voel me wel geroepen ja. Maar praktisch gezien heb ik geen idee hoe dit uit te voeren. We weten geen release dates en changelogs. Geen idee of het zelfs ziggospecifiek is. Maar het lijkt me wel handig omdat dat makkelijker praat over firmwares en gerelateerde problemen en oplossingen. Heeft een mod hier een idee over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRG-81
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 17:29
TD-er schreef op vrijdag 04 december 2009 @ 20:45:
Ik heb sinds enige tijd met enige regelmaat dat het geluid even wegvalt (via optisch aangesloten).
De versterker geeft dan aan dat het signaal opnieuw herkend wordt en gaat weer verder.
TV gaat hier via Ziggo en voor de firmware update was het mij nog nooit eerder overkomen.
Het zou compleet ongerelateerd kunnen zijn, maar dat is het laatste wat er aangepast is.
Same here, maar dan met CaiWay.
Ik heb het alleen bij de publieke omroepen in HD, al vanaf het begin.
Viel me voor het eerst op bij uitzendingen van de Tour de France deze zomer.

Meer mensen met deze problemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frank-NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ja, dat heb ik ook.

Ziggo/Casema.

• ahulsa
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-07-2015
hallo allemaal
ik ben nu een samsung 360r hd decoder en nooit problemen mee gehad maar is een humax 5000c of een samsung 380 beter?
Ik heb een sony W 5500 100hrtz tv.
hartelijk dank voor alle adviezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

Vandaag vond ik een nieuwe firmware update voor de 380R. Wellicht voor mensen hier met de 380R een handige headsup. Ik ga vanavond/morgen proberen of de HDMI problemen opgelost zijn. Die info post ik hier wel weer.

Even voor de mods/redactie. Is het mogelijk om een meuktracker item aan te maken voor deze firmwares? Ik zou graag op de hoogte blijven via meukemail en releases bespreken. Er zijn helaas geen releaselogs/changelogs beschikbaar (afaik), maar moet dat direct een probleem zijn?

[ Voor 39% gewijzigd door LtMarx op 27-12-2009 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyL0204
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-07 20:15
Vandaag is een nieuwe update uitgerold, met als veranderd dat NED 1,2,3 HD nu ook gewoon op zender 1,2 en 3 zitten. De SD kanalen zijn nu naar 71,72 en 73 verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 02-07 00:29
Samsung DCB-H360R

Voor de Samsung digitale ontvanger (type DCB-H360R) is een update gereed. Dankzij deze update kun je sneller naar een andere zender schakelen als de ontvanger enkele dagen achter elkaar aan of stand-by heeft gestaan.
> Handleiding update Samsung DCB-H360R HD TV ontvanger
https://www.ziggo.nl/#hel...-updates-televisie-radio/
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpaceAce
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-07 05:39
Ben benieuwd naar die update, vanavond even uitproberen.

Bij mij thuis blijft hij dus altijd standby en schakel ik het apparaat niet compleet uit. Ik merk altijd dat na een tijdje het zappen steeds langzamer gaat. Door de receiver via de schakelaar aan de achterkant even volledig uit te schakelen merk ik gelijk dat hij weer stukken sneller is.

Toch niet verkeerd dat er nog steeds een update komt voor een apparaat wat al ruim 3,5 jaar oud is.

Wacht eigenlijk nog steeds op een apparaat met dezelfde beeld kwaliteit en een opname functie. Jammer dat de nieuwste ontvanger van Samsung wel interactieve TV heeft maar geen opname functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^hmmm bij de 380 waren 1,2 en 3 al in HD en de SD kanalen zaten op 71,72 en 73 ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70787

Lt. Marx schreef op zondag 27 december 2009 @ 19:34:
Vandaag vond ik een nieuwe firmware update voor de 380R. Wellicht voor mensen hier met de 380R een handige headsup. Ik ga vanavond/morgen proberen of de HDMI problemen opgelost zijn. Die info post ik hier wel weer.

Even voor de mods/redactie. Is het mogelijk om een meuktracker item aan te maken voor deze firmwares? Ik zou graag op de hoogte blijven via meukemail en releases bespreken. Er zijn helaas geen releaselogs/changelogs beschikbaar (afaik), maar moet dat direct een probleem zijn?
Ik heb ook last van het probleem wat je beschrijft met de H380R. Heb jij 't al definitief opgelost of nog steeds de tuner apart aangesloten? Heb juist de receiver (Onkyo 507) gekocht zodat ik niet constant van Input hoef te schakelen...

Je schrijft over een firmware update. Ik zie in het menu geen update-functie..

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 70787 op 28-01-2010 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LtMarx

LtMarx

ATTENTIOOOON!!!

^^ Je moet in 1 van die menuutjes duiken en dan op de groene knop drukken voor een software update check.
Hier de handleiding voor de 360: https://static.ziggo.nl/i...ng%20H360R_tcm14-1942.pdf
Het proces is precies hetzelfde. en ik heb hem geupdate maar nog geen tijd/zin gehad om hem nu weer te proberen via HDMI. Dus ik heb nu hdmi naar tv en geluid via optical naar receiver. Mocht je hem kunnen updaten: probeer anders ook even of de HDMI passtrough nu wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Thanks, ik ga het morgen proberen. Gisteren al even door 't menu gebladerd maar kon 't niet vinden. Was uiteindelijk wel blij dat ik beeld had gekregen, was al bang dat 'r iets mis was met de (nieuwe) receiver.

Ik plaats hier mijn bevindingen weer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas, bij mij blijft de update-functie grijs ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kavorka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-05 10:53
Wat is nu de laatste versie? Volgens mij zit ik na de update op 133

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekosniekos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-06 12:12
Snert,
Mijn DCB h360 RS
Geeft alleen nog blokjes weer:S

Iemand oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giem
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 14:45
niekosniekos schreef op maandag 01 februari 2010 @ 20:53:
Snert,
Mijn DCB h360 RS
Geeft alleen nog blokjes weer:S

Iemand oplossing?
Helemaal van de stroom halen, even uit zetten en dan weer aan. Dan zijn bij mij de problemen altijd over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niekosniekos
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20-06 12:12
Giem schreef op dinsdag 02 februari 2010 @ 08:51:
[...]
Helemaal van de stroom halen, even uit zetten en dan weer aan. Dan zijn bij mij de problemen altijd over.
Het is wel knake want bij blijft het doen, ik zal nog even een foto maken van wat er te zien is,
begint nu wel irritant te worden namelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-07 13:20

danplo

The Force is strong with me

Na de laatste firmware update van mijn Samsung staan alle HD zenders op kanaal 1 tot 10.( Caiw )
Dat is wel lekker, alleen zit ik met 1 HD zender die het voor geen meter doet, alleen maar blokjes.
Net is er een techneut van Ciaw langs geweest en heeft alles bekeken en nagemeten, maar alles is goed ?
Nu kan hij er niks anders aan doen of veranderen en het probleem zit in mijn Samsung DCB-H360RS decoder.
Hij zegt dat ik een nieuwe nodig heb en anders deze Samsung opsturen voor reparatie.
Is er iets aan te doen zonder een nieuwe decoder te kopen of mijn huidige op te sturen ?

EDIT:
Laat ook maar, ik ben deze Samsung helemaal zat.
Elke keer is er wel wat met dat ding, want hij lekt ook spanning en is traag en stort ook op bepaalde zenders.
Ik heb net een Humax iHDR 5050c besteld, eens kijken of die een beetje beter presteert.

[ Voor 18% gewijzigd door danplo op 05-02-2010 16:45 ]

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Op de remote vd 360 zitten rechtsboven 2 knopjes: Video output en Resolution.

Heb in de handleiding gekeken maar snap eigenlijk niet wat nu het verschil is en hoe je deze het beste kunt instellen. Heb een 42" 1080p Panasonic plasma.

Zijn hier mensen die snappen hoe dit zit... :o :)

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik heb het probleem niet eerder gemerkt, maar waarschijnlijk heeft het met de firmware update van oktober te maken....
Ik heb een Videozender aangesloten op de ontvanger zodat ik boven uberhaupt iets kan kijken (ligt nog geen coax), maar de HD-ontvanger geeft geen geluid via de scart.
De SD-ontvanger die ik nog had liggen doet het wel goed, dus ik heb die er maar even tussen gehangen, maar ik zou toch graag maar 1 ontvanger aangesloten hebben ivm het niet zo subtiele sluipverbruik van beide.
Help!!!! schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 18:58:
Op de remote vd 360 zitten rechtsboven 2 knopjes: Video output en Resolution.

Heb in de handleiding gekeken maar snap eigenlijk niet wat nu het verschil is en hoe je deze het beste kunt instellen. Heb een 42" 1080p Panasonic plasma.

Zijn hier mensen die snappen hoe dit zit... :o :)
Een beetje late reactie ;)
Met de resolutie kun je schakelen tussen 576i, 720p en 1080i.
Aangezien je scherm 1080 pixels verticaal heeft en eigenlijk alles op 1080i uitgezonden wordt, is dat de beste keuze.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• qball666
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 12-01-2024
Heb een klein probleem met de samsung dcb-h360r. en heb nog een panasonic tv en een jvc dvdspeler (inc met boxen)
Nu heb ik de decoder naar de tv aangesloten met een hdmi kabel en dit werkt goed, maar nu zou ik graag de dvd speler via de decoder een signaal naar de tv willen sturen.
Heb al vanalles geprobeerd zoals video out van de dvd speler naar een schakelbare scart blok op de ingang van de decoder, ik heb al een scart kabel genomen van scart naar scart, maar het mag niet baten.

Hebben jullie enig idee met welke kabel en instelling ik dit wel voor mekaar kan krijgen, de instelling in de decoder staat volgens mij op composiet/component.

alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 17:18

Arfman

Drome!

qball666 schreef op maandag 10 mei 2010 @ 15:09:
maar nu zou ik graag de dvd speler via de decoder een signaal naar de tv willen sturen.
1 vraag: waarom in Godsnaam? Je krijgt er geen betere beeldkwaliteit door, de 360RS is een kabelontvanger, geen A/V receiver. Gewoon een SCART kabeltje naar je TV trekken, andere kant in de DVD speler en kijken maar.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 15:04
Ik zit met een probleem want ik wil 1 optische audio poort van mijn dolby surround set delen met mijn Xbox 360 & Samsung DCB-H360R setupbox, maar de setupbox blijft de optische audio poort altijd actief (ook als ik gewoon geluid via de tv heb. Is dit uit te schakelen oid?

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Laatst online: 17:18

Arfman

Drome!

Hari-Bo schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 18:13:
Ik zit met een probleem want ik wil 1 optische audio poort van mijn dolby surround set delen met mijn Xbox 360 & Samsung DCB-H360R setupbox, maar de setupbox blijft de optische audio poort altijd actief (ook als ik gewoon geluid via de tv heb. Is dit uit te schakelen oid?
Schakelkastje zoals deze ertussen zetten: http://www.allekabels.nl/.../Optische-Schakelaar.html
Afbeeldingslocatie: http://www.allekabels.nl/product_images/elelctronica-lrg-1oGPT6hQY4sg.jpg

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hari-Bo
  • Laatst online: 15:04
Dat wordt inderdaad de oplossing ipv de automatische switch, het is niet anders.

Bos Stern Service Onafhankelijke Mercedes-Benz dienstverlening; diagnose, codering, retrofit, sleutelservice. ECU en tuning alle merken welkom. Projecten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Ik heb een probleem met mijn samsung decoder (en trouwens de vorige ook, maar kom er nu pas achter het eventueel hetzelfde probleem kan zijn). Ik heb op een aantal zenders (discovery HD) geen beeld.Dat had ik met mijn vorige samsung niet en bij mijn huidige ook niet. Echter als ik de coaxkabel harder achter in de samsung druk, krijg ik opeens 100% signaal bij discovery HD. Laat ik het weer los, dan verlies ik het signaal weer. Echter doen alle andere zenders het wel prima.

Ik kan de coaxingang ook met gemak heen en weer bewegen, is dit normaal? Of zit er toevallig iets los aan mijn decoder?

Ik heb verder Ziggo en heb zoals gezegd verder prima beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17:26
Na 2 jaar tevreden geweest te zijn met deze decoder heb ik het probleem dat ik geen zenders meer ontvang. Vorige week had ik nog wel NL 1,2,3, RTL4 en discovery (RTL7, SBS gaven toen al die storing), nu helemaal niets meer.
Ik krijg de storing E52 en E48 dat er geen signaal is. Kabel analoog aangesloten en heb gewoon beeld, decoder bij iemand anders aangesloten en daar dezelfde foutmelding, smartcard (Ziggo) verwisselt zonder resultaat. Ook de decoder naar z'n orginele settings terug gezet zonder resultaat. Ik kan dus nog wel gewoon in het menu.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Het WK kijkt toch een stuk minder analoog dan in HD :P

Flickr | Lego collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hollanda
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-07 01:35
Opeens na 2 jaar geen beeld meer over HDMI, andere kabel werkt ook niet (andere poort op tv ook niet)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edgarz
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20-06 08:37

Edgarz

Tweako-active since1986

[TAG]Speedy schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 22:06:
Na 2 jaar tevreden geweest te zijn met deze decoder heb ik het probleem dat ik geen zenders meer ontvang. Vorige week had ik nog wel NL 1,2,3, RTL4 en discovery (RTL7, SBS gaven toen al die storing), nu helemaal niets meer.
Ik krijg de storing E52 en E48 dat er geen signaal is. Kabel analoog aangesloten en heb gewoon beeld, decoder bij iemand anders aangesloten en daar dezelfde foutmelding, smartcard (Ziggo) verwisselt zonder resultaat. Ook de decoder naar z'n orginele settings terug gezet zonder resultaat. Ik kan dus nog wel gewoon in het menu.

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn? Het WK kijkt toch een stuk minder analoog dan in HD :P
Gevalletje RMA denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S_Chief
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online
[TAG]Speedy schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 22:06:

Ik heb hetzelfde, maar het lijkt erop dat Ziggo bij mij de boosdoener is. BER gaat goed omhoog en dan valt alles weg. Analoog doet het dan nog wel. Erg vervelend moet ik zeggen. Na een lange tijd is het probleem weg, en later komt het weer terug. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 368323

Ik heb een vraagje over het geluid,

Mijn Samsung DCB-H360RS is via HDMI aangesloten op mijn Samsung LCD TV, het geluid gaat via mijn losse speaker systeem (eentje die vaak wordt gebruikt bij de PC, 2speakers en een subwoofer) die heb ik weer aangesloten op mijn DCB-H360RS dmv ene zijde rood/witte kabel en andere zijde zo'n zwarte stereo plug,en heb heel mooi geluid over die speakers, hierbij zet ik mijn geluid van de TV uit! nu heb ik ook Blue Ray speler en heb die ook middels HDMI verbonden met mijn TV alleen het geluid van die speler gaat via de TV, Hoe kan ik nu het geluid van die blue ray speler ook over die speakers krijgen????

dibasta

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Laatst online: 28-01 12:45
Ik heb een e33 te pakken. Net gebeld en daar werd na een paar testjes gezegd dat de tuner waarschijnlijk kaduuk is. Op naar de Humax iHDR 5050c :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
  • Laatst online: 03-09-2023
Na op en duur de kwaliteit van scart geaccepteerd te hebben heb ik onderhand nog steeds geen fatsoenlijke oplossing voor mijn hdmi probleem. Nu staat me iets bij dat je ook HDMI beeld icm Component audio kunt sturen naar je televisie.
Bij mijn tv-scherm (sony) heb ik 1 hdmi input met daarnaast gelijk een audio L&R input. Als ik middels een component (zitten 3 stekkers aan) die aan mijn decoder aansluit dan zou ik geluid verwachten. Dit is niet het geval, mis ik een setting in mijn tv of op de decoder?

Díreach don la ínníu ná bíodh buaírt ort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-07 20:54

job

Component audio ken ik niet, component video wel.

Maar vertel eens, welke apparatuur heb je, en wat wil je bereiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Ik heb nog een H360RS (zonder A) en een SONY KDL32S2510, dus audio via HDMI wil niet lukken.
Nu wil ik HD beeld zien op de tv terwijl ik ook geluid krijg over de tv.
Ik heb nu een HDMI kabel van de decoder naar de televisie zitten.
Naast de HMDI input op de tv zitten twee tulp stekkertjes, daar staat AUDIO in boven. Hierin heb ik een kabel gestopt en die heb ik aangesloten op de AUDIO out van de decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-07 20:54

job

Ganymedus schreef op zaterdag 08 oktober 2011 @ 17:10:
Ik heb nog een H360RS (zonder A) en een SONY KDL32S2510, dus audio via HDMI wil niet lukken.
Nooit geweten dat er tv's zijn die geen audio over hdmi accepteren. Zeker weten dat je audio settings van je decoder/tv goed staan?
Naast de HMDI input op de tv zitten twee tulp stekkertjes, daar staat AUDIO in boven. Hierin heb ik een kabel gestopt en die heb ik aangesloten op de AUDIO out van de decoder.
Zeker weten dat je tv het analog audio signaal kan combineren met het digitale videokanaal? Pak de handleiding erbij of dit daadwerkelijk kan.. Vaak geeft de achterkant van de tv dmv vakjes aan of het mogelijk is: audio aansluiting in zelfde vakje als hdmi aansluiting.
Daarnaast moet je decoder natuurlijk de optie hebben om zowel hdmi uit te sturen als analoge audio tegelijkertijd. Zoek uit of het mogelijk is, en/of speel met de audio settings van je decoder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ganymedus
Ohw het ligt niet aan de tv, ik heb de oude decoder welke uiteindelijk is terug gehaald door de leveranciers. Het ligt dus aan de oude decoder.

Ja bij de tv zit het in vakjes, ik weet niet of het op de decoder kan, dat kan ik niet vinden.
En ik zou ook niet weten welke settings ik hier dan voor zou moeten gebruiken. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurelium
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14-07 22:57
Ik heb net de H380R in huis gehaald en probeer die aan te sluiten op mijn Samsung 2443BW monitor via de DVI port.

Nu krijg ik alleen op de laagste resolutie beeld op mijn scherm, alleen zegt mijn samsung scherm dan dat het niet de optimal mode is en geeft me een minuut om dat aan te passen. Daarna gaat het scherm zwart. Als ik de output resolutie van de decoder wijzig dan pakt mn scherm em niet meer. Ik snap niet waarom mijn monitor die resoluties niet pakt.

Ik heb het idee dat het probleem is dat die decoder @ 50 Hz levert terwijl mijn monitor 60 Hz wil hebben.

is er een mogelijkheid om video output settings van de decoder aan te passen? Of ga ik niets aan deze incompatibility doen?

[ Voor 8% gewijzigd door Aurelium op 13-10-2011 09:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fvs
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 24-02 10:30

fvs

Ik gebruik de H360RS i.c.m. Ziggo al een lange tijd met veel plezier. Ik zette gister mijn TV weer aan en plots kreeg ik e37-e48-e52 foutmeldingen te lezen, zonder iets aan de instellingen gewijzigd te hebben.

Ik krijg wel goed analoog signaal via die kabel. Dus ik heb de H360RS terug naar fabrieksinstellingen gezet en wilde de zenders opnieuw laten detecteren. Nu krijg ik alleen 0 signaalsterkte en vindt hij dus 0 zenders en 0 radio kanalen. Ik heb er zojuist een nieuwe kabel tussen gelegd maar deze verhelpt het probleem niet. Het analoog signaal is weer prima met deze nieuwe kabel.

Is dit een bekend probleem? Is de decoder aan het eind van zn latijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sato
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03:48
fvs schreef op zaterdag 04 februari 2012 @ 10:03:
Ik gebruik de H360RS i.c.m. Ziggo al een lange tijd met veel plezier. Ik zette gister mijn TV weer aan en plots kreeg ik e37-e48-e52 foutmeldingen te lezen, zonder iets aan de instellingen gewijzigd te hebben.

Ik krijg wel goed analoog signaal via die kabel. Dus ik heb de H360RS terug naar fabrieksinstellingen gezet en wilde de zenders opnieuw laten detecteren. Nu krijg ik alleen 0 signaalsterkte en vindt hij dus 0 zenders en 0 radio kanalen. Ik heb er zojuist een nieuwe kabel tussen gelegd maar deze verhelpt het probleem niet. Het analoog signaal is weer prima met deze nieuwe kabel.

Is dit een bekend probleem? Is de decoder aan het eind van zn latijn?
Exact hetzelfde probleem.
Nog niet ergens anders geprobeerd of met een andere decoder op deze kabel aansluiting, Maar beneden doet de digitale tv het perfect op een slechtere kabel.
Ga het morgen nog wel even testen maar ik vrees dat het niets zal uithalen.

Ik zat gisterenavond rustig tv te kijken toen er steeds meer en meer blokvormige storing in beeld kwam tot het uiteindelijk even een groen met paarse pixelbrei was waarna de error meldingen kwamen en het beeld nooit meer terug kwam.
Ook bij mij geeft de decoder aan totaal geen signaal te ontvangen, Wat zo blijft na een factory reset.

Dus ook ik vraag mij af, is dit een bekend probleem?
En zo ja, Valt er nog wat aan te doen of zal ik een nieuwe decoder moeten halen?

[ Voor 8% gewijzigd door Sato op 29-03-2012 00:14 ]

Sato Bricks op Rebrickable & Discord voor hulp met Stud.io

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VideoWizKid
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 27-01-2021
Helaas,

Nummer 2 (DCB-H360RS) is nu ook gesneuveld.Boot niet meer. :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-07 08:01

mace

Sapere Aude

Ik heb er nog een staan maar eerlijk gezegd gebruik ik liever de Humax 5000.
Maar eens kijken of hij het nog doet....

Voor de grap kan ik nog mijn oude nokia aansluiten, die moet ik ook nog hebben ergens. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:30

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Even een schopje. Is het bekend dat deze decoders problemen geven sinds Ziggo over is gegaan naar het nieuwe UPC netwerk? Ik merk sinds de migratie veel vastlopers, en kanalen die spontaan een preset hoger gaan? :?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Als ik me niet vergis zou je dit kunnen fiksen door een spanningsregelaar te voorzien van een (beter?) koellichaam.
Zoek de chip op die het warmst wordt en probeer deze koeler te krijgen. Dan is de spanning stabieler en krijg je dat soort problemen niet.

Pagina: 1 ... 24 25 Laatste