Hoofdcategorieën
Topicacties

Nieuw navigatie-programma: i-GO 2006

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Reageer Nieuw Topic
Delft, Yokohama, Hangzhou
Reg. datum: 25 april 2000

Hier heb ik sinds een week iGO8 draaien op een P3300 met een WM6.1 en het draait prima. In mijn omgeving weinig 3D, maar wel het voordeel van nieuwere kaarten tov TT6. Ben opzich wel tevreden, maar waat TT6 in 2 seconden op mijn scherm staat duurt het met iGO wel 10+ seconden. Verder gaat navigeren wel snel en vind de GPS snel een fix (op de eerste keer na)
Reg. datum: 28 januari 2004

quote:
kiddyl schreef op maandag 19 mei 2008 @ 17:15:
Hier heb ik sinds een week iGO8 draaien op een P3300 met een WM6.1 en het draait prima. In mijn omgeving weinig 3D, maar wel het voordeel van nieuwere kaarten tov TT6. Ben opzich wel tevreden, maar waat TT6 in 2 seconden op mijn scherm staat duurt het met iGO wel 10+ seconden. Verder gaat navigeren wel snel en vind de GPS snel een fix (op de eerste keer na)
Hoe snel draait jou p3300? En verloopt het navigeren soepeler dan bij TT6? Bij TT is het beeld soms wat schokkerig/traag.

Music was my first love and it will be my last

BMW 325i E30 Cabrio Shadowline
Reg. datum: 14 september 2004

Hehe, ik heb iGo8 eindelijk aan de praat op mijn HTC TytnII met custom wm6.1 rom. Ik moest er even achter komen dat Assisted GPS uit moest staan. Het zier allemaal wel heel flitsend uit! Ik heb alleen nog een demo gedraait en dat ging heel aardig. Zeker niet scohkvrij, maar dat is ij TT6 ook niet helemaal het geval. Morgen ga ik hem in de praktijk proberen en kijken of ik er aan kan wennen als TT gebruiker.

Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

quote:
DjWannaB2002 schreef op maandag 19 mei 2008 @ 18:34:
[...]

Hoe snel draait jou p3300? En verloopt het navigeren soepeler dan bij TT6? Bij TT is het beeld soms wat schokkerig/traag.
Ik heb mijn P3300 overclocked op 260MHz. Op deze snelheid draait TT6 bij mij zonder schokken en ook iGO8 doet het prima op deze snelheid. Ik kan nog zonder crashes tot 273MHz gaan. Als ik echter ga rondkijken in steden waar gebouwen staan dan gaat het allemaal wat minder soepel, maar daar merk ik nu in NL niks van.
Reg. datum: 02 maart 2007

Gisteren geprobeert in Amsterdam, Brussel en Antwerpen. Toont in alle 3 de steden gebouwen, al was het in Amsterdam (Oostelijk havengebied) het meest uitgewerkt. Werkt verder erg prettig als werd ik in Brussel via een weg geleid die ik zelf niet direct genomen zou hebben (maar scheelde me uiteindelijk wel een file ;) )
Ik draai het trouwens op een HP iPac RX5940.

Reg. datum: 23 mei 2008

*weg*

Lees het beleid van dit forum nog eens door ...

pven wijzigde dit bericht 25-05-2008 15:22 (89%)

BMW 325i E30 Cabrio Shadowline
Reg. datum: 14 september 2004

iGo8 werkt goed. Maar TomTom blijft toch wat prettiger in gebruik. Het is overzichterlijker en consequenter. Bovendien roept iGo8 veel vaker wat. Vaker dan nodig is in mijn beleving.

Real programmers don't document. If it was hard to write, it should be hard to understand.

Beugeltje dan maar?

quote:
licious schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 11:16:
Dag allemaal ik heb een vraagje! ik wil in het zomer naar Turkije met me auto, en natuurlijk wil ik daarbij gebruik maken van een navigatie. Ik heb een navigatie nodig die de kaarten hebben om naar Turkije te gaan, heeft er iemand een idee welke navigatie het beste kan aanschaffen?

Alvast bedankt,

Fatih
Dat ligt er een beetje aan; iGo heeft de meest actuele kaarten, maar is officieel nog niet verkrijgbaar in NL. Misschien wel via een buitenlandse website; als het goed is wordt hij het eerst in Hongarije uitgebracht (daar wordt hij gemaakt). Het voordeel van iGo t.o.v. TomTom is dat hij over de grenzen navigeert. Als je kaarten hebt van alle landen van NL naar Turkije, dan berekent hij in een keer de route. Bij TomTom zal je een paar keer van kaart moeten wisselen (bijvoorbeeld West-Europa, Midden- en Oost-Europa).
Welk systeem je fijner vindt navigeren moet je ook zelf bedenken. Het lijkt me handig om even bij een MediaMarkt of Halfords binnen te stappen en je daar te laten informeren. Daar hebben ze beide systemen en waarschijnlijk nog een paar andere.

____________________________geen_sig___________________

Ik heb iGo vorig jaar in Griekenland gebruikt en had TomTom ook bij me, maar de kaarten van iGo waren toch echt veel beter. iGo had een dekking van 80-90% ongeveer en TomTom iets van 10-20%.
Ik denk dat voor Turkije hetzelfde geldt.

Gigabyte GA-EX58-UD5 | Intel Core I7 920 | Asus Geforce 8800GTX | 6GB OCZ DDR3 PC3-12800 | 2x OCZ Vertex 30GB (Raid 0) | Enermax Chakra | Antec Truepower Trio 650Watt | Windows Vista Business x64

Reg. datum: 23 mei 2008

Dan zal ik toch maar het best langs mediamarkt of halfords gaan.
Hebben jullie ook een idee hoe ik iGo kan krijgen, waar kan ik dat kopen?

Ik had een vreemd probleem met iGo8 nadat ik een hoop contacten had toegevoegd. Ik moet er wel bij vermelden dat ik dit niet meteen de link had gelegd, ik gebruik niet voor elke rit navigatie namelijk.

Na een tijdje prima gedaan te hebben kreeg ik met iGo8 steeds een 'Out of Memory' error en liep hij vast. Na wat zoeken kwam ik veel mensen tegen met hetzelfde probleem en ik heb kunnen achterhalen wat bij mij het probleem was. Blijkbaar doorzoekt iGo8 je adresboek en daar loopt hij op vast. Ik heb voor de test alle adressen even ergens anders gezet en nu draait iGo8 weer prima. Het schijnt aan de postcodes te liggen, maar ik ben nu blij om het probleem opgelost te hebben en wilde dat delen hier.
Reg. datum: 19 januari 2008

2 vragen over I-GO2008:
- Heeft deze applicatie een tracking mogelijkheid
- Kan je routes op de PC voorbereiden en uploaden naar I-GO2008 en zo ja hoeveel waypoints mag een route maximaal bevatten.

Alvast bedankt voor de antwoorden.

quote:
sip68 schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 16:37:
2 vragen over I-GO2008:
- Heeft deze applicatie een tracking mogelijkheid
- Kan je routes op de PC voorbereiden en uploaden naar I-GO2008 en zo ja hoeveel waypoints mag een route maximaal bevatten.

Alvast bedankt voor de antwoorden.
Ja je kunt track logs bijhouden. Minimale update interval is 1 sec, max is 30 sec.
quote:
licious schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 15:27:
Dan zal ik toch maar het best langs mediamarkt of halfords gaan.
Hebben jullie ook een idee hoe ik iGo kan krijgen, waar kan ik dat kopen?
Ik denk dat je dan eerder bij Mio uitkomt, deze gebruikt de software van iGo. Alleen iets aangepast.

Gigabyte GA-EX58-UD5 | Intel Core I7 920 | Asus Geforce 8800GTX | 6GB OCZ DDR3 PC3-12800 | 2x OCZ Vertex 30GB (Raid 0) | Enermax Chakra | Antec Truepower Trio 650Watt | Windows Vista Business x64

Beugeltje dan maar?

quote:
Xof schreef op zaterdag 24 mei 2008 @ 18:25:

Ik denk dat je dan eerder bij Mio uitkomt, deze gebruikt de software van iGo. Alleen iets aangepast.
Probleem is dat Mio v3.3 (nieuwste versie nu voor PDA) nog steeds gebaseerd is op iGo 2006. Die is imho veel minder goed dan iGo 8

____________________________geen_sig___________________

Je hebt ut.. of je hebt ut ni

Ik gebruik nu ook al een paar weken Igo 8 icm Asus A636N WM6. TomTom is makkelijker te bedienen, maar even wennen, en Igo gaat ook prima. Kaarten zijn veel nieuwer, en daar ging het me om. Ik heb wel 1 hele rare fout:
- Bij rotondes waar ik rechts, links, of helemaal rond moet, zwijgt het programma... niks! Wel op het scherm zie ik de afslag (plaatje van een rotonde het een 1, 3 of 4 er in), maar geen hoorbare aanwijzing. Rechtdoor op de rotonde word wel gemeld... :?

Kaart van Rusland loopt trouwens helemaal door tot aan Ulan Ude (voorbij 't baikal meer in Azie) :+

Wallie wijzigde dit bericht 26-05-2008 17:33 (9%)

....Mooie vrouwen maken me bang. Ze vooroorzaken meer problemen dan mooie mannen, die zijn meestal verlegen. Mooie vrouwen hebben echter geleerd met hun schoonheid te handelen en ze maken er nog misbruik van ook...

\m/.([oO]).\m/
Reg. datum: 01 december 1999

quote:
kiddyl schreef op vrijdag 23 mei 2008 @ 23:15:
Ik had een vreemd probleem met iGo8 nadat ik een hoop contacten had toegevoegd. Ik moet er wel bij vermelden dat ik dit niet meteen de link had gelegd, ik gebruik niet voor elke rit navigatie namelijk.

Na een tijdje prima gedaan te hebben kreeg ik met iGo8 steeds een 'Out of Memory' error en liep hij vast. Na wat zoeken kwam ik veel mensen tegen met hetzelfde probleem en ik heb kunnen achterhalen wat bij mij het probleem was. Blijkbaar doorzoekt iGo8 je adresboek en daar loopt hij op vast. Ik heb voor de test alle adressen even ergens anders gezet en nu draait iGo8 weer prima. Het schijnt aan de postcodes te liggen, maar ik ben nu blij om het probleem opgelost te hebben en wilde dat delen hier.
Ik heb bij twee contacts in mijn lijst een postcode, maar ik krijg ook de 'out of memory' error.
Hoe heb je je adressen ergens anders gezet trouwens :? Nu draai je dus wel iGO8, maar is je contactlist leeg ? Lijkt me niet handig :P

Mijn contactlist is er nog, maar dan zonder de postcodes (ik heb de adressen helemaal weg gehaald). Alleen de namen, telefoonnummers en evt email staan nu nog in de velden.

Zelf denk ik dat het komt omdat het programma nog niet is geoptimaliseerd voor NL. Ondanks de support voor NL is niet alles in iGo8 in het NL. Sommige dingen blijven Engels en wellicht ook de postcode herkenning.
quote:
Wallie schreef op maandag 26 mei 2008 @ 17:32:
Ik gebruik nu ook al een paar weken Igo 8 icm Asus A636N WM6. TomTom is makkelijker te bedienen, maar even wennen, en Igo gaat ook prima. Kaarten zijn veel nieuwer, en daar ging het me om. Ik heb wel 1 hele rare fout:
- Bij rotondes waar ik rechts, links, of helemaal rond moet, zwijgt het programma... niks! Wel op het scherm zie ik de afslag (plaatje van een rotonde het een 1, 3 of 4 er in), maar geen hoorbare aanwijzing. Rechtdoor op de rotonde word wel gemeld... :?

Kaart van Rusland loopt trouwens helemaal door tot aan Ulan Ude (voorbij 't baikal meer in Azie) :+
Ik weet niet welke taal spraak je gebruikt, volgens mij gaat het met de engelse wel goed. (voor zover ik me kan herinneren)

\m/.([oO]).\m/
Reg. datum: 01 december 1999

quote:
kiddyl schreef op donderdag 29 mei 2008 @ 01:25:
Mijn contactlist is er nog, maar dan zonder de postcodes (ik heb de adressen helemaal weg gehaald). Alleen de namen, telefoonnummers en evt email staan nu nog in de velden.

Zelf denk ik dat het komt omdat het programma nog niet is geoptimaliseerd voor NL. Ondanks de support voor NL is niet alles in iGo8 in het NL. Sommige dingen blijven Engels en wellicht ook de postcode herkenning.
Ahh op die fiets. Dan ga ik dat eens proberen :)
Wel irritant, want dat zijn wel belangrijke adressen enzo. Kijk wel even of ze bij notes kunnen dan.

Reg. datum: 30 december 2002

Bij de it's hebben ze een HP ipaq 314 navigatiesysteem in de aanbieding, deze bevat een aangepaste versie van i-go. Is het hierbij ook mogelijk om de kaarten van i-go te gebruiken?

quote:
.NCK schreef op maandag 02 juni 2008 @ 12:06:
Bij de it's hebben ze een HP ipaq 314 navigatiesysteem in de aanbieding, deze bevat een aangepaste versie van i-go. Is het hierbij ook mogelijk om de kaarten van i-go te gebruiken?
Ik weet niet wat die "aangepast" versie mag zijn. Zover ik weet past alleen Mio de versies van iGo aan, maar daarmee kun je dezelfde kaarten gebruiken.

Reg. datum: 30 december 2002

quote:
Xof schreef op maandag 02 juni 2008 @ 13:53:
[...]

Ik weet niet wat die "aangepast" versie mag zijn. Zover ik weet past alleen Mio de versies van iGo aan, maar daarmee kun je dezelfde kaarten gebruiken.
In een review op jouwnav lees ik:
quote:
Nav 'n GO
HP maakt gebruik van de navigatiesoftware van Nav 'n GO, een bedrijf alom bekend en gewaardeerd vanwege hun iGO-software. Deze is voor de 314 in een eigen jasje gestoken en barst van de opties en knopjes.

http://www.jouwsites.nl/image/illus_jouwnav/2969.jpg
Dus ik vraag me af of ik de iGo kaarten eventueel ook op de HP kan gebruiken.

Ja dat gaat zonder problemen lukken, ze hebben alleen de theme van iGo aangepast. De kaarten zijn gewoon hetzelfde :)
Slim gedaan van HP trouwens, goedkoop en goed :)

Xof wijzigde dit bericht 02-06-2008 14:36 (17%)

Arwen / Kayne

Dat ziet er wel heel cool uit.
Tijd dat ik iGO8 ook maar eens ga proberen. :)

Superdeals vind je op DealExtreme!!!
Canon EOS 400D / Sigma 17-70 f/2.8-4.5 / Canon 50mm f/1.8 II / Tamron 55-200 f/4-5.6[/b]

Reg. datum: 28 januari 2004

Net even een klein stukje iGo8 uitgeprobeerd. Heb welliswaar de 3d functie uit gezet, maar moet zeggen dat het verrassend soepel werkte op mn P3300 @260Mhz

DjWannaB2002 wijzigde dit bericht 04-06-2008 14:13 (7%)

Music was my first love and it will be my last

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: