Reg. datum: 13 februari 2001
Nieuw navigatie-programma: i-GO 2006
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Reageer Nieuw TopicBerichten: 269
Hoop dat het een beetje draait op mn P3300 (OMAP 200Mhz). iGo 2006 draait wel smooth, dus hoop deze ook.quote:JakeNL schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:18:
Als dit nou ook nog normaal draait op een 400 Mhz. CPU (Asus 636N) dan overweeg ik zelfs om 'em te kopen![]()
Staan die TomTom boys mooi te kijk met hun 'old fashioned' look
If you do something, do it good.
Ziet er wel gaaf uit, maar die gebouwen hoeven van mij niet zo. Het lijkt me erg lastig om dan vooruit te kijken waar de wegen heen gaan en hoe scherp komende bochten zijn. De overzichtskaart met bergen in relief vind ik wel erg cool, en over de plaatsing van de dingen in beeld lijkt ook wat meer nagedacht te zijn. Goed bezig dusquote:JakeNL schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:18:
Als dit nou ook nog normaal draait op een 400 Mhz. CPU (Asus 636N) dan overweeg ik zelfs om 'em te kopen![]()
Als je hem wil kopen ben ik wel benieuwd of je iGo hier kan kopen of dat Mio een alleenrecht heeft voor verspreiding van hun aangepaste versie in bijv de Benelux. Heeft iemand hier meer info over, want iGo lijkt hier nergens te koop te zijn.
Hi, I'm a signature virus. Put me in your signature to help me spread.
Reg. datum: 30 maart 2006
Reg. datum: 30 maart 2006
Ik vind het een super initiatief. Lekker vooruitstrevend.
Die Asus 636N kan best wel wat aan. Zal toch wel moeten lukken met dat programma.
Die Asus 636N kan best wel wat aan. Zal toch wel moeten lukken met dat programma.
Ik ben wel benieuwd of die Cebit demonstraties nog met alfa of beta versies gedaan zijn. Hopelijk is het product al dicht tegen de release datum aan.
Ik vind het allemaal erg gimmicky overkomen. Als ze nu eens aan een soepele intuitieve UI, betere routes en betere ETA-inschattingen zouden gaan werken inplaats van al die fratsen. Leuk dat je een Eiffel-toren en bergen kunt zien maar voegt dat nu toe aan ons platte landje.quote:JakeNL schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:18:
Je kunt zeggen wat je wilt van Tomtom maar de kaarten zijn tenminste up-to-date en het is een stabiel, zeer gebruiksvriendelijk produkt. Ach en wellicht kopen ze die paar software designers die aan iGO werken gewoon een keer weg. Geld zat.
Ikzelf heb een Mio C710 en geen last van verkeerde ETA inschattingen, deze inschattingen kloppen alleen niet als je niet de maximum snelheid rijdt, in alle andere gevallen werkt het prima.quote:stefimke schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 08:28:
[...]
Ik vind het allemaal erg gimmicky overkomen. Als ze nu eens aan een soepele intuitieve UI, betere routes en betere ETA-inschattingen zouden gaan werken inplaats van al die fratsen. Leuk dat je een Eiffel-toren en bergen kunt zien maar voegt dat nu toe aan ons platte landje.
Je kunt zeggen wat je wilt van Tomtom maar de kaarten zijn tenminste up-to-date en het is een stabiel, zeer gebruiksvriendelijk produkt. Ach en wellicht kopen ze die paar software designers die aan iGO werken gewoon een keer weg. Geld zat.
De kaarten voor TomTom en iGO komen beide van Teleatlas, volgens mij zijn die net zo up-to-date.
Het gebruiksgemak is redelijk, vooral op gebied van TMC is een grote verbetering mogelijk. Andere zaken vind ik goed werken.
Zo niet dan toch..
Da's dan misschien prima voor op zondag naar je tante in Groningen te rijden maar voor woon-werk verkeer in de spits over de A2 is het naatje. Ik haal met vlagen vaak even de toegestane max speed en voor de rest van de tijd dobber ik met ongeveer 80kmh achter inhalende vrachtauto's aan. Dat er voor stoplichten een kans bestaat dat ze op rood staan denkt igo/mio ook helemaal niet over na, ik weet niet of tomtom dat wel doet maar de ETA calculaties zijn ten aller tijde realistischer.quote:_Diederik schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 10:32:
Ikzelf heb een Mio C710 en geen last van verkeerde ETA inschattingen, deze inschattingen kloppen alleen niet als je niet de maximum snelheid rijdt, in alle andere gevallen werkt het prima.
Ja en nee. iGO/Mio kaarten komen van TeleAtlas (de benelux kaarten in ieder geval). Tomtom gebruikt de laatste tijd van alles was, sommige releases zijn van TeleAtlas, andere zijn van Navteq. Feit is dat Tomtom gedurende 2006 verschillende kaart-updates heeft uitgebracht, terwijl de NL-kaart van iGO/Mio nog steeds 2006.01 is. Er is een nieuwere map-file gekomen, dat is echter alleen omdat er TMC info toegevoegd is.quote:De kaarten voor TomTom en iGO komen beide van Teleatlas, volgens mij zijn die net zo up-to-date.
De TMC implementatie staat echt in z'n kinderschoenen inderdaad. Je hoort slechts een vaag stemmetje in het Engels "traffic jam ahead" en dat is het dan. Hij gaat of volautomatisch je route herplannen of hij doet niks, geen optie om een vraag voorgeschoteld te krijgen of je wel of niet een route-herplanning wilt doen. Politie-controles worden niet weergegeven. Je moet via het sat-scherm naar het TMC-overzicht gaan, erg handig. Dan het sorteren van het TMC overzicht op afstand werkt in de praktijk slecht in een druk-be"weg"d land als NL. Ik heb regelmatig TMC meldingen op andere wegen waar ik niets mee kan hoger in de lijst staan dan de weg waar ik op zit en notabene ook nog in de route zit die ik aan het rijden ben. Enz enz.quote:Het gebruiksgemak is redelijk, vooral op gebied van TMC is een grote verbetering mogelijk.
Ik heb zojuist iGO SE 2006 beta 2007-03-02 even uitgeprobeerd van Utrecht naar Enschede en vice versa. Het werkt allemaal prima en is stabiel. Ik krijg alleen mijn TMC niet aan de praat (ASUS A636 + TMC-cradle). Wat me trouwens opviel is dat het ondergaande zonnetje is verdwenen! 
De Outlook-contactpersonen worden automatisch als POI's opgenomen in iGO. Dit gaat bij mij echter niet goed. Ik denk dat slechts 10% in iGO wordt opgenomen. Daarnaast is het navigeren door de contactpersoon-POI's erg traag.
De Outlook-contactpersonen worden automatisch als POI's opgenomen in iGO. Dit gaat bij mij echter niet goed. Ik denk dat slechts 10% in iGO wordt opgenomen. Daarnaast is het navigeren door de contactpersoon-POI's erg traag.
Kijk eens of er in je sys.txt een regel staat met TMC=... ? Als die op -1 of 0 staat, zet 'm eens op 1.quote:salgera schreef op zondag 25 maart 2007 @ 20:49:
Ik heb zojuist iGO SE 2006 beta 2007-03-02 even uitgeprobeerd van Utrecht naar Enschede en vice versa. Het werkt allemaal prima en is stabiel. Ik krijg alleen mijn TMC niet aan de praat (ASUS A636 + TMC-cradle). Wat me trouwens opviel is dat het ondergaande zonnetje is verdwenen!
quote:stefimke schreef op maandag 26 maart 2007 @ 09:13:
[...]
Kijk eens of er in je sys.txt een regel staat met TMC=... ? Als die op -1 of 0 staat, zet 'm eens op 1.
Het probleem is (volgens mij) namelijk dat TMC en GPS op dezelfde COM-poort zitten (namelijk COM5). En iGO vindt dat niet fijn. Hierdoor heb ik óf TMC óf GPS, maar nooit beide tegelijk. Softwarematig de COM-poorten doorverwijzen werkt ook niet, omdat iGO ze beide 'hardwarematig' moet ontvangen.
Maar ik wil dit wel eens uitproberen... thanks!
Hier heb je eigenlijk wel weer een punt, ikzelf heb de Mio altijd in de auto en ik kijk vooraf op mijn PC via Google maps naar de reistijd, die altijd veel te ruim is. Mijn aankomsttijd ligt dan tussen MIO en Google in en dat werkt voor mij prima. In de spits wordt er geen rekening gehouden met de koerssnelheid, als dat er bij komt worden de schattingen realistischer.quote:stefimke schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 13:37:
[...]
Da's dan misschien prima voor op zondag naar je tante in Groningen te rijden maar voor woon-werk verkeer in de spits over de A2 is het naatje. Ik haal met vlagen vaak even de toegestane max speed en voor de rest van de tijd dobber ik met ongeveer 80kmh achter inhalende vrachtauto's aan. Dat er voor stoplichten een kans bestaat dat ze op rood staan denkt igo/mio ook helemaal niet over na, ik weet niet of tomtom dat wel doet maar de ETA calculaties zijn ten aller tijde realistischer.
[...]
Zo niet dan toch..
iGO 2006 Plus is uit. Zie: website iGO.
Als je 'm hebt gekocht kun je hem gratis updaten. Maar het is ook al mogelijk om 'm up te daten als je 'm niet gekocht hebt...
Als je 'm hebt gekocht kun je hem gratis updaten. Maar het is ook al mogelijk om 'm up te daten als je 'm niet gekocht hebt...
Reg. datum: 22 februari 2005
Reg. datum: 22 februari 2005
Ik heb een engelse talige versie van IGO 2006.
Nu wil ik daar de nederlands geproken tekst op hebben als dat kan.
Ik heb van internet al v_dut_f3.zip bestand gevonden. Echter als ik deze tussen de lijst met de ander talen zet heb ik niet de mogelijk heid om deze te kiezen in IGO.
Wat mij ook opvalt is dat de standaard telen allemaal .ogg bestanden bevat en geen .wav files wat ik nu van internet geplukt heb. Gaat dit een probleem geven?
Nu wil ik daar de nederlands geproken tekst op hebben als dat kan.
Ik heb van internet al v_dut_f3.zip bestand gevonden. Echter als ik deze tussen de lijst met de ander talen zet heb ik niet de mogelijk heid om deze te kiezen in IGO.
Wat mij ook opvalt is dat de standaard telen allemaal .ogg bestanden bevat en geen .wav files wat ik nu van internet geplukt heb. Gaat dit een probleem geven?
Reg. datum: 22 november 2004
Reg. datum: 22 november 2004
@Nelisj
Ik begrijp jou niet. Standaard staat toch de stem "Ankie" in de map "voices"? Dus nederlandstalig kon je al kiezen. Als jij daar nu de nieuwe zip.file bijzet, kan je na opnieuw starten bij Algemeen, de "Irene" stem kiezen.
Ik begrijp jou niet. Standaard staat toch de stem "Ankie" in de map "voices"? Dus nederlandstalig kon je al kiezen. Als jij daar nu de nieuwe zip.file bijzet, kan je na opnieuw starten bij Algemeen, de "Irene" stem kiezen.
Reg. datum: 16 augustus 2001
Reg. datum: 16 augustus 2001
IGO 8 is ook uit, en wat ziet die erquote:salgera schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 16:52:
There are 10 types of people in the world: Those who understand binary, and those who don't. .
Helaas, iGo 8 is nog niet uit. Die komt ergens rond juli.quote:Xanion schreef op zondag 01 april 2007 @ 22:37:
[...]
IGO 8 is ook uit, en wat ziet die eruit. Die wil ik wel eens uitproberen.
Kan iemand zijn igo.db uploaden of mij mailen want ik kan hem nergens vinden op mijn P3300. Ook niet in Mijn Documenten\iGo2006\
edit:
IGO.db gevonden, stond gewoon in de map waar ik iGo in geïnstalleerd heb, maar ik krijg de POI's er maar niet in die ik mbv poi-edit gedownload heb
Ik heb ze gedownload in het ov2 formaat. Daarna iGO POI Explorer beta opgestarts, daar de ov2's ingeladen en daarna geëxporteerd in iGO.db. En daar gaat het denk ik fout, want grote van het bestand veranderd niet. Ook mijn zelf gemaakte POI in iGo zelf is daarna verdwenen
edit:
IGO.db gevonden, stond gewoon in de map waar ik iGo in geïnstalleerd heb, maar ik krijg de POI's er maar niet in die ik mbv poi-edit gedownload heb
Ik heb ze gedownload in het ov2 formaat. Daarna iGO POI Explorer beta opgestarts, daar de ov2's ingeladen en daarna geëxporteerd in iGO.db. En daar gaat het denk ik fout, want grote van het bestand veranderd niet. Ook mijn zelf gemaakte POI in iGo zelf is daarna verdwenen
DjWannaB2002 wijzigde dit bericht 03-04-2007 08:29 (63%)
If you do something, do it good.
Maar dan moet je even iets verder zoeken voor de update gok ik...quote:salgera schreef op zaterdag 31 maart 2007 @ 16:52:
pfff, ik blijf zoeken...quote:Arie-Kanarie schreef op maandag 02 april 2007 @ 20:36:
[...]
Maar dan moet je even iets verder zoeken voor de update gok ik...
JakeNL, ik wil je graag helpen, maar dan heb ik wel je contactgegevens (e-mailadres) nodig...quote:
Kun je mij ook even contacten vectrex@zonnet.nlquote:salgera schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 09:57:
[...]
JakeNL, ik wil je graag helpen, maar dan heb ik wel je contactgegevens (e-mailadres) nodig...
Ik heb Miomap 3, maar wil graag hiermee experimenteren.
Zucht:quote:Vectrex Dude schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 11:55:
[...]
Kun je mij ook even contacten vectrex@zonnet.nl
Ik heb Miomap 3, maar wil graag hiermee experimenteren.
This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Delivery to the following recipients failed.
vectrex@zonnet.nl
Zo moeilijk is het toch echt niet te vinden...
Ik heb um dus. alt.binaries oid heette de winkel waar ik het ut gehaald heb.
Pro
+ Mooi dat je nu kunt navigeren naar je contactpersonen die op je PDA staan.
+ Ziet er nog steeds mooier uit dan TomTom, zelfs nog ietsje mooier als de vorige versie van iGo
+ Je kunt nou ook routes laten plannen voor fiets, bus, taxi, vrachtwagen of voetganger
+ Draait nog steeds soepel op Acer N311, volgens mij zelfs iets sneller dan de vorige versie.
Cons
- Ik vind het niet zo erg, maar de manier waarop je een adres of contactpersoon invoert waar je heen wilt, is wat omslachtig. Dat heeft TomTom wel beter.
- ETA berekening. Volgens iGo kan ik nog steeds Aalten - Arnhem in 34 minuten afleggen... Tis toch zon 50 KM, waar je toch echt 45 minuten over doet als je netjes 120 rijdt. Als je kiest voor vrachtwagen wordt wel daadwerkelijk een iets andere route gekozen en doe je er ook iets langer over.
Als ze nou de manier van bestemming kiezen nog even aanpassen en zorgen dat de tijd van aankomst goed berekend wordt, dan is het echt veel beter dan TomTom.
Ik heb um dus. alt.binaries oid heette de winkel waar ik het ut gehaald heb.
Pro
+ Mooi dat je nu kunt navigeren naar je contactpersonen die op je PDA staan.
+ Ziet er nog steeds mooier uit dan TomTom, zelfs nog ietsje mooier als de vorige versie van iGo
+ Je kunt nou ook routes laten plannen voor fiets, bus, taxi, vrachtwagen of voetganger
+ Draait nog steeds soepel op Acer N311, volgens mij zelfs iets sneller dan de vorige versie.
Cons
- Ik vind het niet zo erg, maar de manier waarop je een adres of contactpersoon invoert waar je heen wilt, is wat omslachtig. Dat heeft TomTom wel beter.
- ETA berekening. Volgens iGo kan ik nog steeds Aalten - Arnhem in 34 minuten afleggen... Tis toch zon 50 KM, waar je toch echt 45 minuten over doet als je netjes 120 rijdt. Als je kiest voor vrachtwagen wordt wel daadwerkelijk een iets andere route gekozen en doe je er ook iets langer over.
Als ze nou de manier van bestemming kiezen nog even aanpassen en zorgen dat de tijd van aankomst goed berekend wordt, dan is het echt veel beter dan TomTom.
Hier geen probleem gezien hoor, je kunt ook info@vectrex.nl gebruikenquote:salgera schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 16:08:
[...]
Zucht:
This is an automatically generated Delivery Status Notification.
Delivery to the following recipients failed.
vectrex@zonnet.nl
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last