Reg. datum: 08 september 2003
Nieuw navigatie-programma: i-GO 2006
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last
Reageer Nieuw TopicBerichten: 1.014
Reg. datum: 25 maart 2005
Ik ben hier nog even verder mee gegaan en krijg de POIobserver geinstalleerd, alleen nu heb ik nog een observer.obs bestand nodig waar de flitspalen in staan. Want om die zelf te maken met POIconfigurator is me niet gelukt. Ik kon de .obs file niet vinden op flitspaal.nl. Tips zijn welkom!quote:Greenman2 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 09:56:
[...]
Diezelfde makers zijn druk bezig met I-go:"
POIobserver schijnt nu te werken met I-go en Tomtom. Hiermee is het mogelijk om ook audio waarschuwingen te krijgen en je hoeft het maar op 1 plaats in te stellen dus niet in I-go en in Tomtom. Iemand hier al ervaring mee?
Je moet de .asc files van flitspaal.nl downloaden en die dan met poibatcher omzetten naar .obsquote:Greenman2 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:04:
[...]
Ik ben hier nog even verder mee gegaan en krijg de POIobserver geinstalleerd, alleen nu heb ik nog een observer.obs bestand nodig waar de flitspalen in staan. Want om die zelf te maken met POIconfigurator is me niet gelukt. Ik kon de .obs file niet vinden op flitspaal.nl. Tips zijn welkom!
Reg. datum: 16 februari 2006
Reg. datum: 16 februari 2006
is het iemand al opgevallen dat in de bestandje met vertaalde teksten (dictionary.lang in dutch_nl.zip) er ook regels staan mbt flitspalen:
code:
Is dat al bruikbaar (zal wel niet als ik al die mensen met POIobserver bezig zie :-))? Of zou het "for future use" zijn?
code:
1
2
3
4
5
6
| Enable Speed Camera="Flitspalen inschakelen" Sound Warning:="Audiowaarschuwing" No Sound="Geen geluid" Simple="Eenvoudig" Full Sound="Uitgebreid" Visual Warning:="Visuele waarschuwing" No Visual="Niet visueel" |
Is dat al bruikbaar (zal wel niet als ik al die mensen met POIobserver bezig zie :-))? Of zou het "for future use" zijn?
Reg. datum: 20 november 2004
Ben al ff op zoekk naar de vertaling van I-GO kan hem alleen vinden in het Eng. Is er iemand die mij er aan kan helpen?? Nu weet ik niet al de funkties. Als iemand ,mij er aan kan helpen graag!!!!! Alvast bedankt Ruud en Joke 
Het staat al eerder genoemd in dit topic. Hier kan je een lijst met talen vinden, waaronder dutch_nl.zip. Die zet je gewoon in <iGo>\Lang (niet uitgepakken, zip laten!) en dan kan je in de instellingen kiezen voor Nederlands. Als je de zipfile uitpakt kan je dictionary.lang nog aanpassen... er zitten nog wat vertaalfoutjes in. Ik heb al een poging tot vertalen gedaan... Hier is het resultaat. Kan iemand nog de dictionary.lang nakijken om te zien of ik nog rare vertalingen heb gemaakt? Bij sommige termen ben ik niet helemaal tevreden over het resultaat namelijk.quote:westrienen schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 13:53:
Ben al ff op zoekk naar de vertaling van I-GO kan hem alleen vinden in het Eng. Is er iemand die mij er aan kan helpen?? Nu weet ik niet al de funkties. Als iemand ,mij er aan kan helpen graag!!!!! Alvast bedankt Ruud en Joke
____________________________geen_sig___________________
De Mio C710 heeft flitspalen waarschuwingen (de mio draait dus ook op iGO)quote:Bascy schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:24:
is het iemand al opgevallen dat in de bestandje met vertaalde teksten (dictionary.lang in dutch_nl.zip) er ook regels staan mbt flitspalen:
code:
1 2 3 4 5 6 Enable Speed Camera="Flitspalen inschakelen" Sound Warning:="Audiowaarschuwing" No Sound="Geen geluid" Simple="Eenvoudig" Full Sound="Uitgebreid" Visual Warning:="Visuele waarschuwing" No Visual="Niet visueel"
Sorry ik bedoel de Nederlandse handleiding. Dus misschien weet je die ook voor me ? Alvast bedankt.
quote:gwystyl schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:00:
[...]
Het staat al eerder genoemd in dit topic. Hier kan je een lijst met talen vinden, waaronder dutch_nl.zip. Die zet je gewoon in <iGo>\Lang (niet uitgepakken, zip laten!) en dan kan je in de instellingen kiezen voor Nederlands. Als je de zipfile uitpakt kan je dictionary.lang nog aanpassen... er zitten nog wat vertaalfoutjes in. Ik heb al een poging tot vertalen gedaan... Hier is het resultaat. Kan iemand nog de dictionary.lang nakijken om te zien of ik nog rare vertalingen heb gemaakt? Bij sommige termen ben ik niet helemaal tevreden over het resultaat namelijk.
En dat is nou net wat me niet luktequote:Sabbi schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 12:23:
[...]
Je moet de .asc files van flitspaal.nl downloaden en die dan met poibatcher omzetten naar .obs
quote:M55 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 10:25:
Ik heb gisteren de Mitac Mio C710 binnen gekregen, dit apparaat draait dus met iGO 2006. In tegenstelling tot wat ik eerder gelezen had zijn er nog steeds slecht 2 favorieten, echter kan je wel contacten toevoegen die je kan syncen met outlook (nog niet geprobeerd) en kan je rechtstreeks bellen naar je contacten via bluetooth of navigeren.
De Nederlandse stem is dezelfde als in de iGO PDA versie, dus daarom heb ik hem maar op de vlaamse stem gezet.
De berekeningen gaan behoorlijk snel, een route plannen van hier naar ergens in Zwitserland duurt zo'n 10 seconden. Een aantal geadvanceerde instellingen qua plannings algoritmes zijn eruit gehaald. De simulatie draait nu altijd in normale snelheid en dus met 500km/h (maar misschien is dit nog in te stellen). TMC lijkt ook goed te werken, hij pakt de informatie netjes via de externe TMC attenne (de ontvanger zit ingebouwd) en je kan de file informatie overzichtelijk bekijken, en verder houdt hij er automatisch rekening mee indien gewenst.
Bellen via Bluetooth gaan erg makkelijk en werkt goed (moet nog wel testen in de auto).
Als ik wat meer ermee heb getest zal ik mijn ervaringen delen
Da's mooi. Nog meer iGO er bij
Even een vraag, zitten dezelfde kaarten erbij dan van de PDA versie?
Zijn deze kaarten ook onderling uitwisselbaar? (van Mio => PDA en andersom)
TMC en flitspaalwaarschuwingen zijn features voor de toekomstige versie van iGO.
Wellicht dat men niet wacht tot eind van het jaar met het uitbrengen hiervan, er zijn immers veel mensen die juist daar om vragen.
Lees de draad voordat je blaat!
Volgens mij zijn het dezelfde kaarten, en het uitwisselen zal waarschijnlijk ook wel kunnen.
TMC en de flitspalenwaarschuwingen zijn voor Mio speciaal geimplementeerd. iGO moet echter voor hun eigen software opnieuw zelf implementeren, zo vertelde een iGO developer dat op hun forum. Waarschijnlijk mogen ze dus niet de implementie van mio hiervoor gebruiken.
TMC en de flitspalenwaarschuwingen zijn voor Mio speciaal geimplementeerd. iGO moet echter voor hun eigen software opnieuw zelf implementeren, zo vertelde een iGO developer dat op hun forum. Waarschijnlijk mogen ze dus niet de implementie van mio hiervoor gebruiken.
Anders moet je deze post nog ff lezen:quote:Greenman2 schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 19:23:
[...]
En dat is nou net wat me niet lukteIk zoek nog een kant en klare obs met benelux flitspalen.
HoppyF in "Nieuw navigatie-programma: i-GO 2006"
Daar staat in hoe je het moet doen, werkte supersimpel bij mij....
____________________________geen_sig___________________
kan je die pio`s dan niet uploaden voor in de ts?quote:gwystyl schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:42:
[...]
Anders moet je deze post nog ff lezen:
quote:-nickx- schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 23:50:
wat ik niet voor elkaar krijg is dat ik op het scherm zie waar ik rijd als ik niet aan het navigeren ben zoals bij tomtom gewoon alle straten voorbij zien komen.
zie ik wat over 't hoofd of beweegt de kaart enkel als ik navigeer?
Dat kan zeker, je moet echter een optie aanzetten die default uit staat... iets in de geest van "Restore lock to position".
quote:G-PHREAK schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 00:18:
demoroute is niet mogelijk idd, ben het nog niet tegengekomen in iGO
In het route-bewerk scherm kun je een route "simuleren". Vervolgens knal je met 1200kmh (
quote:HoppyF schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 00:39:
Er zijn weer wat nieuwe kleuren schema's uitgekomen.
Dit speciaal voor de liefhebbers onder ons
Het gaat deze keer om drie nieuwe schema's volgens het "Falk" kleurenpalet.
Falk is een leverancier van wegenkaarten en gebruikt blijkbaar deze kleuren.
Ah... mooi.. echte kaartkleuren. Helaas geen Falk-night-palet. Wel vage kleuren, blauw voor wegen binnen de bebouwde kom? Blauw is toch "water" normaal?
quote:gwystyl schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 14:00:
Het staat al eerder genoemd in dit topic. Hier kan je een lijst met talen vinden, waaronder dutch_nl.zip. Die zet je gewoon in <iGo>\Lang (niet uitgepakken, zip laten!) en dan kan je in de instellingen kiezen voor Nederlands. Als je de zipfile uitpakt kan je dictionary.lang nog aanpassen... er zitten nog wat vertaalfoutjes in. Ik heb al een poging tot vertalen gedaan... Hier is het resultaat. Kan iemand nog de dictionary.lang nakijken om te zien of ik nog rare vertalingen heb gemaakt? Bij sommige termen ben ik niet helemaal tevreden over het resultaat namelijk.
Een afrit is nog steeds een Helling volgens mij?
Wat ik overigens zeer irri vind aan iGO is dat de smart-zoom niet snelheids-afhankelijk is. Zo zoomt en kantelt ie op een snelweg als je een afrit moet nemen helemaal in... oke, je kunt die max. zoom wel instellen maar je wilt dit gewoon snelheids afhankelijk hebben. In de bebouwde kom ver inzoomen, op de snelweg niet zo ver inzoomen. Of zie ik een optie over het hoofd?
Reg. datum: 21 juni 2004
Leuk andere kleurenkeuzes. Maar waar zet ik dat bestand in?quote:HoppyF schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 00:39:
Er zijn weer wat nieuwe kleuren schema's uitgekomen.
Dit speciaal voor de liefhebbers onder ons
Het gaat deze keer om drie nieuwe schema's volgens het "Falk" kleurenpalet.
Falk is een leverancier van wegenkaarten en gebruikt blijkbaar deze kleuren.
Voor het gemak heb ik de oudere schema's er ook maar even bijgezet, totaal zijn het er acht.
HIER downloaden
De credit gaat geheel naar de makers, Navifriends.
In de map scheme moet je het er in zetten. Niet de zips uitpakken dus.
Dank je! Ik speel nog even met de kleuren.quote:DaannO schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 23:03:
In de map scheme moet je het er in zetten. Niet de zips uitpakken dus.
jammer dat dit niet voor symbian is...Iemand enig idee of dat er wellicht nog voor komt?
quote:gwystyl schreef op woensdag 14 juni 2006 @ 21:42:
[...]
Anders moet je deze post nog ff lezen:
Die oplossing had ik ook al werkend. Maar het heeft een aantal nadelen:
- Je krijgt geen audio melding.
- De POI verschijnen laat op het scherm (ook al stel je ze in op 1km)
- I-go start zeer traag op omdat de Igo.db zo groot is
- Als je Tomtom ernaast wil draaien dan moet je daarvoor ook de POI's instellen
Al deze nadelen heb je bij POIobserver niet, tenminste dat zeggen ze
Reg. datum: 12 december 2004
Reg. datum: 12 december 2004
Ik heb net en route gepland naar Zuid Frankrijk. Tov TomTom zit er een verschil van ruim 1.30 uur in qua reistijd. De kilimoeters zijn praktisch gelijk.Het is me al eerder opgevallen dat Igo de reistijd steeds aanpast. Is er geen oplossing om voor een nauwkerige routeberekening?
Verder zou ik het ook wel prettig vinden dat het continue op de 3 d modus blijft staan. Nu gaat hij steeds over op de flymode als je een langere afstand moet rijden zonder van richting te veranderen.
En nog een vraag: hoe werkt die updater. Er wat van alles gedownload maar heb geen idee waar dit komt te staan. De laatste update schijnt van 30 mei te zijn. Kan het alleen nergens vinden.
Verder zou ik het ook wel prettig vinden dat het continue op de 3 d modus blijft staan. Nu gaat hij steeds over op de flymode als je een langere afstand moet rijden zonder van richting te veranderen.
En nog een vraag: hoe werkt die updater. Er wat van alles gedownload maar heb geen idee waar dit komt te staan. De laatste update schijnt van 30 mei te zijn. Kan het alleen nergens vinden.
psbb wijzigde dit bericht 15-06-2006 16:18 (44%)
Psbb
Dit is de changelog van May 30 versie:
- fixed leaks and crashes
- added a lof of new UI languages
- changed Eastern-EU maps
- dual language map of Belgium in a single file
- fixed speed limits in EU
- completely new travel speed calculation by iGO, rather than using TeleAtlas recommendations. This should give better time estimations as well as better routes
- fixed handling resident only areas in TeleAtlas maps and in program as well
- POIs out of settlements have correct city assigned
- fixed some special complete road exclusions
- fixed setup to handle some buggy Asus OS
- fixed address search: when not entering house number the cursor should be around the middle of the road
- zoom out to see earth
- changed/fixed backlight handling, now on non-supported devices you don't have the option to set the backlight, only the powersave
- completely new travel speed calculation by iGO, rather than using TeleAtlas recommendations. This should give better time estimations as well as better routes
- fixed address search: when not entering house number the cursor should be around the middle of the road
- zoom out to see earth
- changed/fixed backlight handling, now on non-supported devices you don't have the option to set the backlight, only the powersave
Die backlight settings, wellicht al gevraagd; moet dat wat doen? Als je in iGo aanpassingen hieraan maakt, zie ik persoonlijk niets veranderen aan de backlight brightness. Alsof deze functie er nog als dummy in hangt
Of is dat onderdeel van de 30 mei release, unsupported is namelijk ook zo vreemd aangezien het toch een Os functionaliteit is 
Gordijnstok wijzigde dit bericht 15-06-2006 14:53 (23%)
i7 920 - 12Gb - Intel SSD, EOS450D - EF 24-105mm 4f/ L
quote:stefimke schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 14:15:
Dit is de changelog van May 30 versie:
- zoom out to see earth
Hé bedankt!
Deze info zocht ik nog, waar heb je dat vandaan?
Die "zoom out to see earth" is een hele aardige.
Dat werkt dus prima met de nieuwe Base map.
Lees de draad voordat je blaat!
Reg. datum: 15 juni 2006
je kunt de simulatie op normale snelheid afspelen
houdt knop 1 ingedrukt terwijl je op simulatie drukt
dan speelt hij op normale snelheid af
knop 1 is dezelfde knop als waarmee je tussen cockpit en kaart wisselt
houdt knop 1 ingedrukt terwijl je op simulatie drukt
dan speelt hij op normale snelheid af
knop 1 is dezelfde knop als waarmee je tussen cockpit en kaart wisselt
quote:psbb schreef op donderdag 15 juni 2006 @ 13:23:
Ik heb net en route gepland naar Zuid Frankrijk. Tov TomTom zit er een verschil van ruim 1.30 uur in qua reistijd. De kilimoeters zijn praktisch gelijk.Het is me al eerder opgevallen dat Igo de reistijd steeds aanpast. Is er geen oplossing om voor een nauwkerige routeberekening?
als je hem continue op 3d modus wil laten staan dan kan je dat instellen bij uitgebreid slimme zoom
daar kan je de overzichtstand deactiveren of aanpassen tot een bepaalde grote
misscien is het makkelijk om de gebruiksaanwijzing te bekijken (te downloaden via
http://www.i-go.com/downl..._User_Manual_UK_v1_09.pdf
de updates worden op je sdcard bijgewerkt , backup staat bij programfiles/igo
hopelijk heb je hier wat aan
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 38 39 40 41 last