It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future
Na een poosje de mediaplayer topics op GoT te hebben gevolgd, heb ik afgelopen week een Tvix 6500A (met meteen een 500Gb HDD) erin aangeschaft. Ik heb er pas een paar dagen mee zitten spelen, maar ben er tot op heden zeer tevreden over. Kost wat, maar dan heb je ook wat (en het ziet er ook nog eens 'slick' uit in de huiskamer).
Opmerkingen:
Performance is goed! Film kiezen = spelen. Ook via (100mbit) netwerk vanaf een pc.
Fontsize: gelukkig wijzigbaar, want die vond ik persoonlijk wat klein.
Ik ben nu bezig om een berg films vanaf m'n server naar de HDD in de Tvix te kopiëren, en dat kost wel behoorlijk wat tijd via het samba-protocol dat ie gebruikt.
Opmerkingen:
Performance is goed! Film kiezen = spelen. Ook via (100mbit) netwerk vanaf een pc.
Ik ben nu bezig om een berg films vanaf m'n server naar de HDD in de Tvix te kopiëren, en dat kost wel behoorlijk wat tijd via het samba-protocol dat ie gebruikt.
Uptime: weet ik veul. Toch al gauw weer een half uurtje / Systeempies
Anoniem: 118498
maar zonder harde schijf, kan je toch ook gewoon in dat apparaat de films van de computer uitkiezen en ze vervolgens streamend kijken?
kun je dat bevestigen, want ik heb er zekere interesse in.
Anoniem: 1074
Kun je niet beter dat ding ff via usb op je pc aansluiten en dan zo de data overzetten?Ettie schreef op maandag 28 april 2008 @ 16:29:
Na een poosje de mediaplayer topics op GoT te hebben gevolgd, heb ik afgelopen week een Tvix 6500A (met meteen een 500Gb HDD) erin aangeschaft. Ik heb er pas een paar dagen mee zitten spelen, maar ben er tot op heden zeer tevreden over. Kost wat, maar dan heb je ook wat (en het ziet er ook nog eens 'slick' uit in de huiskamer).
Opmerkingen:
Scheelt toch heel wat tijd.
Ik ben ook sinds een paar weken de gelukkige bezitter van eenzelfde TVIX HD M-6500A met 500 GB schijf.Anoniem: 1074 schreef op maandag 28 april 2008 @ 21:32:
[...]
Kun je niet beter dat ding ff via usb op je pc aansluiten en dan zo de data overzetten?
Scheelt toch heel wat tijd.
Dat draadloze gestream naar die harde schijf heb ik al snel gelaten voor wat het is, behalve voor echt kleinere files (foto's, flacs en demo's).
Voor de rest trek ik het apparaat liever even los van mijn reciever en pomp dan via USB de gewenste data over en reorganiseer ik gelijk de interne schijf (wat kan weg en wat niet).
Verder vind ik het echt een fantastisc apparaat!
Zowel de beeld- als geluidskwaliteit hebben mijn verwachtingen overtroffen. Ik kocht het als leuk hebbedingetje erbij omdat ik te lui ben om steeds een DVDtje te branden van gedownloade filfms.
Tot mijn verbazing blijkt het kastje op mijn toch wel kritische installatie (Meridian elektronica en Martin Logan elektrostatische luidsprekers) een prima geluid en mooi strak plaatje te genereren.
Yep! Je kunt films/audio/foto's ook rechtstreeks vanaf pc streamen/beluisteren/bekijken. Ik vond persoonlijk een hdd erbij nog wel handig, omdat ik 'm ook ge-/misbruik als NAS.Anoniem: 118498 schreef op maandag 28 april 2008 @ 20:59:
maar zonder harde schijf, kan je toch ook gewoon in dat apparaat de films van de computer uitkiezen en ze vervolgens streamend kijken?
Oh ja, als je films gaat streamen, doe dit dan wel over een kabel en niet draadloos, want de doorvoer is met 54 Mbps niet voldoende om bijv. een DVD'tje te streamen. Zelf heb ik bij de verbouwing van ons huis overal cat5e uitgerold, waaronder een dubbele aansluiting achter de stereotoren. Wat komt die nu goed van pas.
Same here. Heb de Tvix op een stevige Marantz set aangesloten middels een high-quality optische digitale kabel, opdat de DAC's in de Marantz worden gebruikt. Klinkt prima! Nu nog eens zorgen dat ik m'n mp3-formaat collectie ga verruilen voor lossless kwaliteitErry schreef op maandag 28 april 2008 @ 23:18:
[...]
Ik ben ook sinds een paar weken de gelukkige bezitter van eenzelfde TVIX HD M-6500A met 500 GB schijf.
Dat draadloze gestream naar die harde schijf heb ik al snel gelaten voor wat het is, behalve voor echt kleinere files (foto's, flacs en demo's).
Voor de rest trek ik het apparaat liever even los van mijn reciever en pomp dan via USB de gewenste data over en reorganiseer ik gelijk de interne schijf (wat kan weg en wat niet).
Verder vind ik het echt een fantastisc apparaat!
Zowel de beeld- als geluidskwaliteit hebben mijn verwachtingen overtroffen. Ik kocht het als leuk hebbedingetje erbij omdat ik te lui ben om steeds een DVDtje te branden van gedownloade filfms.
Tot mijn verbazing blijkt het kastje op mijn toch wel kritische installatie (Meridian elektronica en Martin Logan elektrostatische luidsprekers) een prima geluid en mooi strak plaatje te genereren.
Dus hulde voor Tvix!
Ja ik heb op dit moment een volledige HTPC. Maar ik kamp echter met wat kleine probleempjes.Ettie schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 00:13:
[...]
Yep! Je kunt films/audio/foto's ook rechtstreeks vanaf pc streamen/beluisteren/bekijken. Ik vond persoonlijk een hdd erbij nog wel handig, omdat ik 'm ook ge-/misbruik als NAS.Nog es 400 euri uittrekken voor een Synology NAS gaat bruin niet trekken.
Oh ja, als je films gaat streamen, doe dit dan wel over een kabel en niet draadloos, want de doorvoer is met 54 Mbps niet voldoende om bijv. een DVD'tje te streamen. Zelf heb ik bij de verbouwing van ons huis overal cat5e uitgerold, waaronder een dubbele aansluiting achter de stereotoren. Wat komt die nu goed van pas.
Zo is de bediening met de afstandsbedieningen VFD en media center remote in media portal niet bepaald fijn, en de philips 37PFL7662 tv heeft moeite met een 1080p computer signaal, terwijl hij het met xbox en blu-ray prima doet. Dus ik moet de HTPC op 1080i zetten om instelling gezeik te voorkomen elke keer bij het opstarten.
Ik ga er vanuit dat dit apparaat niet een computersignaal uitstuurt, maar meer een videosignaal zoals een xbox360 dat doet. en dan zie ik dit als een perfect alternatief, om vervolgens de htpc puur als opslag server te gaan gebruiken.
De Tvix stuurt inderdaad een videosignaal uit. Naast HDMI kun je kiezen voor composite, component (r/g/b) of S-video. Zelf heb ik 'm met een S-video --> scart kabel aangesloten op de tv, aangezien dat nog een gewone tv is en geen digitale.Anoniem: 118498 schreef op dinsdag 29 april 2008 @ 01:12:
[...]
Ja ik heb op dit moment een volledige HTPC. Maar ik kamp echter met wat kleine probleempjes.
Zo is de bediening met de afstandsbedieningen VFD en media center remote in media portal niet bepaald fijn, en de philips 37PFL7662 tv heeft moeite met een 1080p computer signaal, terwijl hij het met xbox en blu-ray prima doet. Dus ik moet de HTPC op 1080i zetten om instelling gezeik te voorkomen elke keer bij het opstarten.
Ik ga er vanuit dat dit apparaat niet een computersignaal uitstuurt, maar meer een videosignaal zoals een xbox360 dat doet. en dan zie ik dit als een perfect alternatief, om vervolgens de htpc puur als opslag server te gaan gebruiken.
Anoniem: 102464
Ik heb sinds enige tijd een Mvix MX780HD met een 1TB HDD. Draadloos met WiFi is inderdaad leuk maar minder geschikt om echt grote mediabestanden mee te streamen. Het beste direct donloaden van je bestanden naar die player en daar vanaf spelen.
ik heb een paar weken een tvix 6500 in mijn bezit, via wifi niet een optie bij mij
toen er maar een draadje aan gehangen, en werkt erg perfekt
nog geen bestand gehad wat niet wou afspelen, avi's , iso's en mkv files geen probleem
herkent ook meerdere audio formaten in de mkv file en ondertitels
aanrader
toen er maar een draadje aan gehangen, en werkt erg perfekt
nog geen bestand gehad wat niet wou afspelen, avi's , iso's en mkv files geen probleem
herkent ook meerdere audio formaten in de mkv file en ondertitels
aanrader
Een erg interessante topic. Ik heb hier al heel wat gelezen, maar ik vrees dat ik de bomen door het bos niet meer zie.
Wat ik eigenlijk zoek is een apparaat dat het volgende kan:
- foto's en films streamen van mijn NAS (Buffalo Terastation 1 TB)
- afspelen van DVD's met menu's (ondersteuning voor IFO is dus noodzakelijk) die opgeslagen zijn op mijn NAS
- HD ondersteuning met HDMI uitgang
- bij voorkeur ook te gebruiken om TV-programma's op te nemen (owel op een interne schijf, ofwel op mijn NAS als dat mogelijk is), want mijn Digicorder is altijd vol en daarmee kan ik niets wegschrijven naar mijn NAS om te bewaren
- erg leuk zou zijn: de mogelijkheid om te surfen via de TV (dus een soort ingebouwde browser)
Ik heb een ethernet aansluiting bij mijn apparatuur, dus wireless is niet nodig. Muziek streamen is niet belangrijk, want daarvoor heb ik een Sonos systeem.
De weergave van foto's is wel belangrijk (moet een beetje fancy zijn, dus met slideshow), want mijn vrouw vraagt dat al erg lang
Eventueel mag er ook een DVD-speler aan het apparaat verbonden zijn, maar dat is geen must.
Heeft er iemand van jullie een idee of er iets bestaat dat ongeveer doet wat ik hier vooropstel?
Ik ben in elk geval benieuwd ... Thanks.
- afspelen van DVD's met menu's (ondersteuning voor IFO is dus noodzakelijk) die opgeslagen zijn op mijn NAS
- bij voorkeur ook te gebruiken om TV-programma's op te nemen (owel op een interne schijf, ofwel op mijn NAS als dat mogelijk is), want mijn Digicorder is altijd vol en daarmee kan ik niets wegschrijven naar mijn NAS om te bewaren
- erg leuk zou zijn: de mogelijkheid om te surfen via de TV (dus een soort ingebouwde browser)
Ik heb een ethernet aansluiting bij mijn apparatuur, dus wireless is niet nodig. Muziek streamen is niet belangrijk, want daarvoor heb ik een Sonos systeem.
De weergave van foto's is wel belangrijk (moet een beetje fancy zijn, dus met slideshow), want mijn vrouw vraagt dat al erg lang
Eventueel mag er ook een DVD-speler aan het apparaat verbonden zijn, maar dat is geen must.
Heeft er iemand van jullie een idee of er iets bestaat dat ongeveer doet wat ik hier vooropstel?
Zoiets is er wel en noemt men ook wel een HTPC; Home Theatre Personal Computer. Een 'gewone' computer dus, soms/meestal in een woonkamer proof kastje met de nodige onderdelen. Hier zijn ook verschillende topics aan gewijd hier op GoT.iomega schreef op dinsdag 12 augustus 2008 @ 14:49:
Een erg interessante topic. Ik heb hier al heel wat gelezen, maar ik vrees dat ik de bomen door het bos niet meer zie.
- bij voorkeur ook te gebruiken om TV-programma's op te nemen (owel op een interne schijf, ofwel op mijn NAS als dat mogelijk is), want mijn Digicorder is altijd vol en daarmee kan ik niets wegschrijven naar mijn NAS om te bewaren![]()
De weergave van foto's is wel belangrijk (moet een beetje fancy zijn, dus met slideshow), want mijn vrouw vraagt dat al erg lang![]()
Bedankt voor je antwoord. Ik heb hier ondertussen (naar aanleiding van je tip) al een en ander over gelezen en dat lijkt me wel interessant. Alleen vraag ik me nog het volgende af:kaajee schreef op maandag 18 augustus 2008 @ 12:15:
[...]
Zoiets is er wel en noemt men ook wel een HTPC; Home Theatre Personal Computer. Een 'gewone' computer dus, soms/meestal in een woonkamer proof kastje met de nodige onderdelen. Hier zijn ook verschillende topics aan gewijd hier op GoT.
- Ik heb een logitech harmony 1000 remote: kan deze dan met de HTPC overweg?
- Moet de HTPC dan altijd aanstaan (of standby) en hoe zit het dan met stroomverbruik?
- Kan er dan van TV opgenomen worden in digitale kwaliteit (ik woon in België en zit bij Telenet) en moet dit dan via de Digicorder of zo?
- Hoe zit het met de veiligheid, gezien de HTPC permanent verbonden is met het internet? Ik heb natuurlijk wel een firewall via mijn router, maar moet er dan ook antivirussoft draaien op de HTPC?
Heel erg bedankt voor een antwoord
Ja, mits er bij de HTPC een infrarood ontvanger zit.iomega schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:59:
[...]
Bedankt voor je antwoord. Ik heb hier ondertussen (naar aanleiding van je tip) al een en ander over gelezen en dat lijkt me wel interessant. Alleen vraag ik me nog het volgende af:
- Ik heb een logitech harmony 1000 remote: kan deze dan met de HTPC overweg?
Ligt er aan wat je er allemaal mee wilt gaan doen en wanneer.iomega schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:59:
[...]
- Moet de HTPC dan altijd aanstaan (of standby) en hoe zit het dan met stroomverbruik?
Weet ik niet, geen ervaring met Telenet, Belgie. Ik meen te herinneren dat die jongens streng zijn en net als UPC in NL geen andere apparatuur toestaan......dan kun je alleen analoog via de video out/scart van je Digicorder opnemen idd......verre van ideaal......iomega schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:59:
[...]
- Kan er dan van TV opgenomen worden in digitale kwaliteit (ik woon in België en zit bij Telenet) en moet dit dan via de Digicorder of zo?
Ligt er ook aan wat je er allemaal (nog meer) mee gaat doen, in principe zou een router firewall voldoende moeten zijn evt. icm met een softwarematige.iomega schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 16:59:
[...]
- Hoe zit het met de veiligheid, gezien de HTPC permanent verbonden is met het internet? Ik heb natuurlijk wel een firewall via mijn router, maar moet er dan ook antivirussoft draaien op de HTPC?
Hier op GoT zijn ook vele topics over een HTPC daar staat heel veel nuttige info in, bijvoorbeeld deze en deze
Erg bedankt, ik zal me hier nog wat verder in verdiepen.kaajee schreef op woensdag 27 augustus 2008 @ 17:30:
[...]
Ja, mits er bij de HTPC een infrarood ontvanger zit.
[...]
Ligt er aan wat je er allemaal mee wilt gaan doen en wanneer.
[...]
Weet ik niet, geen ervaring met Telenet, Belgie. Ik meen te herinneren dat die jongens streng zijn en net als UPC in NL geen andere apparatuur toestaan......dan kun je alleen analoog via de video out/scart van je Digicorder opnemen idd......verre van ideaal......
[...]
Ligt er ook aan wat je er allemaal (nog meer) mee gaat doen, in principe zou een router firewall voldoende moeten zijn evt. icm met een softwarematige.
Hier op GoT zijn ook vele topics over een HTPC daar staat heel veel nuttige info in, bijvoorbeeld deze en deze
Ik ben sinds een maand ook de eigenaar van een TVIX. Het is de HD-M7000 geworden.
Even kort op een rijtje:
- Het apparaat installeren duurde een ruime middag om netwerk streamen vanaf de home server te realiseren. Dat kan dus wat lastig zijn voor beginners in de netwerk-wereld.
- Het apparaat hoor je absoluut niet. IK heb me een paar keer vergist of hij wel aanstond en per ongeluk uit gezet. Dat is dus super met het kijken van films.
- Het apparaat speelt echt alles af. Al mijn flac bestanden tot 1080p mkv bestanden.
- Je kan tijdens de film een go to tijd invoeren, zodat je niet hoeft te spoelen maar er meteen heen gaat.
- Je kan muziek sorteren op alfabet, maar ook op laatst toegevoegd. Erg ideaal als je je nieuwe nummers wilt horen zonder ze af te zoeken.
- Je kan films op de interne harde schijf zetten en het gehele apparaat bijv naar vrienden meenemen, en daar de film kijken.
- Je hebt de tv niet per se nodig. Je kunt muziek luisteren via alleen het display op het apparaat.
- Het apparaat krijgt firmware updates, en gaat binnenkort ook DTS-HD MA en DD True HD ondersteunen via hdmi.
Als er nog iemand twijfeld, dan koop hem maar gewoon, dan gaat het twijfelen vanzelf over
Even kort op een rijtje:
- Het apparaat installeren duurde een ruime middag om netwerk streamen vanaf de home server te realiseren. Dat kan dus wat lastig zijn voor beginners in de netwerk-wereld.
- Het apparaat hoor je absoluut niet. IK heb me een paar keer vergist of hij wel aanstond en per ongeluk uit gezet. Dat is dus super met het kijken van films.
- Het apparaat speelt echt alles af. Al mijn flac bestanden tot 1080p mkv bestanden.
- Je kan tijdens de film een go to tijd invoeren, zodat je niet hoeft te spoelen maar er meteen heen gaat.
- Je kan muziek sorteren op alfabet, maar ook op laatst toegevoegd. Erg ideaal als je je nieuwe nummers wilt horen zonder ze af te zoeken.
- Je kan films op de interne harde schijf zetten en het gehele apparaat bijv naar vrienden meenemen, en daar de film kijken.
- Je hebt de tv niet per se nodig. Je kunt muziek luisteren via alleen het display op het apparaat.
- Het apparaat krijgt firmware updates, en gaat binnenkort ook DTS-HD MA en DD True HD ondersteunen via hdmi.
Als er nog iemand twijfeld, dan koop hem maar gewoon, dan gaat het twijfelen vanzelf over
Anoniem: 273699
heb AC3 aan de praat gekregen op de SC250HD, was even googlelen.Preatorium schreef op zondag 27 januari 2008 @ 12:16:
[...]
Dit is zeker mogelijk, als je WMP11 hebt draaien als AV server (of andere server software op je laptop dan vind je 250HD hem vanzelf in je (wireless) netwerk).
Sinds 25-01 staat er een nieuwe firmware voor de 200 en 250HD op de site van Pinnacle. Iemand hier al ervaringen mee? Het betreft een BETA (21-81), deze versie gaat gepaard met de volgende release notes:
[...]
EDIT: firmware update met USB-stick verloopt goed. Ik merk nog geen verschil met de vorige firmware, de 250HD is bij mij bedraad aangesloten.
Heeft iemand AC3 of Dolby geluid al werkend op de 250HD? Ik heb geen Pinnacle server, wordt niet geleverd bij de 250HD, maar aangesloten op een CH3SNAS.
Typ in je browser het volgende: http://<ipnr van de showcenter>:2020/set_amx=ON
vervolgens vanuit menuvenster de (groene) B knop indrukken op je afstand. Je zal zien dat er een extra menuoptie is bijgekomen, hier kan je kiezen dat digitale audio (AC3) naar analoog moet worden gestuurd.
setings saven en klaar.
als je je showcenter uitzet, dan zal de menuoptie verdwijnen, maar de setting blijft bestaan.
Hoop dat je er wat aan hebt.