AntiAliasing:
als je langs een schuine hoek kijkt (ik neem altijd een rand van een muur/dak) dan zoom je in en dan kijk je naar de kartels, en dan beweeg je zo dat je een kartel rand vrij lang hebt.
vervolgens kijk je hoeveel vervaagde kartels er zich tussen de echte kartels zitten.
dus 2 echte kartels met daartussen 1 vervaagde kartel betekend 2x AA. wanneer je 2 vervaagde kartels tussen de echte kartels kan ontdekken is het 4x AA.
AA off

2x AA

4x AA

8x AA

dit is 1x uitvergroot in paint, en dan een uitsnede.
Anisotrophic Filtering:
het zelfde geld voor AF
als je ongeveer een halve beeld verder (ongeveer 5a 7 meter) blurry textures hebt dan staat AF uit. wanneer je een heel beeld verder (ong. 12 a 15 m) pas blurry textures hebt dan staat hij op 2x AF
en bijna tot de horizon scherp is 4x AF (hoger heeft ook geen nut meer imho)
AF off

2x AF

4x AF

8x AF

hierbij moet je op de grond letten hoever de textures scherp gerendered zijn.
je kan het beste alle 4 screens in een apparte venster openen, en dan snel tussen wisselen
screenshots gemaakt met BF2
(let niet op de paint fout met de 2 screenshots over elkaar heen)
dat was weer ff 20 minuten werk
Nu wil ik nooit meer iets horen over wat nou precies het verschil is
als je langs een schuine hoek kijkt (ik neem altijd een rand van een muur/dak) dan zoom je in en dan kijk je naar de kartels, en dan beweeg je zo dat je een kartel rand vrij lang hebt.
vervolgens kijk je hoeveel vervaagde kartels er zich tussen de echte kartels zitten.
dus 2 echte kartels met daartussen 1 vervaagde kartel betekend 2x AA. wanneer je 2 vervaagde kartels tussen de echte kartels kan ontdekken is het 4x AA.
AA off

2x AA

4x AA

8x AA

dit is 1x uitvergroot in paint, en dan een uitsnede.
Anisotrophic Filtering:
het zelfde geld voor AF
als je ongeveer een halve beeld verder (ongeveer 5a 7 meter) blurry textures hebt dan staat AF uit. wanneer je een heel beeld verder (ong. 12 a 15 m) pas blurry textures hebt dan staat hij op 2x AF
en bijna tot de horizon scherp is 4x AF (hoger heeft ook geen nut meer imho)
AF off

2x AF

4x AF

8x AF

hierbij moet je op de grond letten hoever de textures scherp gerendered zijn.
je kan het beste alle 4 screens in een apparte venster openen, en dan snel tussen wisselen
screenshots gemaakt met BF2
(let niet op de paint fout met de 2 screenshots over elkaar heen)
dat was weer ff 20 minuten werk
Nu wil ik nooit meer iets horen over wat nou precies het verschil is