Toon posts:

[SLI] Battlefield 2 e.a. games.

Pagina: 1
Acties:
  • 299 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hey.
Ik heb eigenlijk al heel lang een probleempje. Ik heb een SLI opsteling die opzicht goed draait. Hij geeft (volgens mij) een goede Benchmark van 3940 (06) aan en het systeem is (niet meer) instabiel.
Maar het ingame presteren is naar mijn gevoel slecht. Ik heb bijv. BF2. Ik speel nu alles op hoog (incl. AA) maar hij stotterd heel erg. Ook worden de kaarten heel heet.
Ik heb BF2 al opnieuw geinstalleerd en mijn systeem draait op alle nieuwe drivers. Ook de voeding is goed. Alleen de warmte van rond de 60 graden (idle) tot 80 (ingame) is hoog.

Nou vroeg ik me dus af of ik om alles uit mijn systeem te halen 2GB ram nodig heb of dat er andere dingen zijn die het SLI systeem ingame verzwakken. Ik heb bijv. al zitten denken aan het terugclocken van mijn P4 door de hitten (dat is een beveiliging).
En er zijn mensen die zeggen dat ik MS Windows opnieuw moet installeren.
Zijn er mensen met (ongeveer) het zelfde systeem die ook of juist niet problemen hebben. Mischien herkennen zij deze problemen en hebben ze er iets aangedaan.
Alle hulp en tips zijn welkom.

Specs:
P4 630 3GHz 800MHz
Asus P5ND2 SLI-Deluxe (nieuwste Bios)
1GB DDR2 Ram van corsair
2xXFX 6800GT pci-e SLI
80Gb sata schijf + DVD brander

Systeem is luchtgekoeld en zit in een alluminium kast.

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-07 22:04
Ik denk eerder dat je geheugen je bottleneck is. Vooral BF2 lust wel wat geheugen :)

Verwijderd

Topicstarter
dus toch 1GB er bij!
Op de site van BF2 heb ik namelijk allen de aanbevolen systeemeisen gevonden en daar staat 1Gb maar dat is dus waarschijnlijk niet maximum.

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 16:59 ]

Verwijderd

Is het stotteren mn online kan het ook goed serverside gerelateerd zijn. Als je het ook hebt met solo, dan is het (vrijwel zeker)je geheugen. 2 Gb speelt echt veel lekkerder.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het ook (wel veel minder) bij COD2,
ik heb btw een LAN party gehad en daar was het ook met BF2.

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 25-06 21:43
Als je de Texture Quality in BF2 op High hebt staan zou ik die eerst op Medium zetten, High is alleen goed voor 2 GB aan geheugen.

PS5 PSN: UnrealKazu

Verwijderd

Topicstarter
Kazu schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:10:
Als je de Texture Quality in BF2 op High hebt staan zou ik die eerst op Medium zetten, High is alleen goed voor 2 GB aan geheugen.
Ok dank je.
Ik had nog een ander vraagje dan. Ik heb DDR2 Geheugen maar daar is niet zoveel voor te vinden. Is dit nou een nieuw type geheugen en maakt het veel uit als je 2x 512mb neemt of 1 pakketje met 2x512mb maar dan dual channel.
Er zit nu gewoon 2x512 mb in maar de stickjes die er nu in zitten zijn nergens meer te krijgen.

Verwijderd

Gewoon 2 x 1024 mb dual channel gehugen kopen. DDR2 is nieuwer als DDR1 en ze zijn zat te vinden. :)

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 17:34 ]

Verwijderd

Topicstarter
o dus als ik 2 identieke 512 mb stikjes koop (wat ik van plan ben) dan is dat goed.

Verwijderd

Nee joh je hebt nu in je specs staan dat je 1 gig hebt. Dat had ik ook maar battlefield 2 had toen ook lag. Je moet kopen: 2 x 1024 MB dual channel geheugen en dan voor jou DDR2. En let er even op op welke snelheid je Mem loopt. Bij DDR1 was dit tot aan 3200Mhz. Bij DDR 2 is het volgens mij vanaf 4200 Mhz, 5400 Mhz etc. Sla de ram faq er maar eens op na: PMG FAQ

Je kunt het trouwens proberen om 2 identieke reepjes geheugen te nemen welke niet dual channel gecertificeerd zijn. Ik had toen ik een noob was ook 2 x 512 Samsung geheugen gekocht welke ook gewoon in dual channel draaide terwijl ze dat niet waren. Maar koop maar gewoon dual channel gecertificeerd en je weet zeker dat het werkt.

Succes!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 17:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
ik heb nu 2x512,
maar ik vind twee reepjes van 1 gig te duur dus daarom koop ik dan maar z'n dual channel 2x512 setje die ik dus (nu wel;)) dual channel koop!

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-07 18:27

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Ben je daar nou gvd weer..... :Z

Dat is nou al de 12de versie van dezelfde vraag niet?

[ Voor 52% gewijzigd door Da_maniaC op 10-05-2006 18:00 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:41:
ik heb nu 2x512,
maar ik vind twee reepjes van 1 gig te duur dus daarom koop ik dan maar z'n dual channel 2x512 setje die ik dus (nu wel;)) dual channel koop!
Grote vriend, lees de ram faq door welke vol met kennis over geheugen staan. Als je logisch redeneert dan snap jezelf toch ook wel dat 1 x 1024 ongeveer presteert als 2 x 512. Dat is basiskennis joh.

Je geheugen werkt nu op pak hem beet 4200 mhz. Met dual channel werkt het (theoretisch) op 8400 mhz. Hou het maar op 6000 mhz. Je hebt nu gewoon te weinig ram dus dat gaat niet werken.

Probeer nu zelf een beetje meer het een en ander uit te zoeken en mensen worden echt niet behulpzamer als blijkt dat je zelf te weinig inzet toont. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 18:23 ]

Verwijderd

Wat bedoel je met de en andere in de titel?
De enige games die ik ken die boven de +-900MB komen in zware gevechten zijn Battlefield 2 in mappen met 32 of 64 mensen en World of Warcraft in ironforge.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07-07 18:27

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

FEAR op hoge resolutie ook volgens mij in sommige maps.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 18:21:
[...]

Grote vriend, lees de ram faq door welke vol met kennis over geheugen staan. Als je logisch redeneert dan snap jezelf toch ook wel dat 1 x 1024 ongeveer presteert als 2 x 512. Dat is basiskennis joh.

Je geheugen werkt nu op pak hem beet 4200 mhz. Met dual channel werkt het (theoretisch) op 8400 mhz. Hou het maar op 6000 mhz. Je hebt nu gewoon te weinig ram dus dat gaat niet werken.

Probeer nu zelf een beetje meer het een en ander uit te zoeken en mensen worden echt niet behulpzamer als blijkt dat je zelf te weinig inzet toont. ;)
WAT???? geheugen dat op 6GHz draait wil ik ook!!!! denk dat je in de war ben met de pc3200 standaard e.d.

maar BF2 draait idd beter met 2GB :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2006 20:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 20:56:
[...]

WAT???? geheugen dat op 6GHz draait wil ik ook!!!! denk dat je in de war ben met de pc3200 standaard e.d.

maar BF2 draait idd beter met 2GB :)
Geen idee. Ben niet erg thuis in DDR2 en het was om het principe van dual channel uit te leggen dus vandaar.

Verwijderd

Ben je daar nou #$@!@##$$%^&* al weer met die zelfde vragen van je?
Jemug....

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 mei 2006 @ 17:36:
Nee joh je hebt nu in je specs staan dat je 1 gig hebt. Dat had ik ook maar battlefield 2 had toen ook lag. Je moet kopen: 2 x 1024 MB dual channel geheugen en dan voor jou DDR2. En let er even op op welke snelheid je Mem loopt. Bij DDR1 was dit tot aan 3200Mhz. Bij DDR 2 is het volgens mij vanaf 4200 Mhz, 5400 Mhz etc. Sla de ram faq er maar eens op na: PMG FAQ

Je kunt het trouwens proberen om 2 identieke reepjes geheugen te nemen welke niet dual channel gecertificeerd zijn. Ik had toen ik een noob was ook 2 x 512 Samsung geheugen gekocht welke ook gewoon in dual channel draaide terwijl ze dat niet waren. Maar koop maar gewoon dual channel gecertificeerd en je weet zeker dat het werkt.

Succes!
Woei ;)
Waar koop je dat geheugen? :9
5.4ghz geheugen zeg poew he!

Verwijderd

Misschien ook wel handig (beide sites wel in Engels):
-Een tweakguide voor BF2: http://www.tweakguides.com/BF2_1.html
-Andere tweakguide voor BF2 tegen lag e.d.: http://www.bf2lag.com/page2.html
B)
Zorg er trouwens wel voor dat je hetzelfde geheugen er in doet, na enkele test wat ik zelf heb gedaan met een gast bij een LAN is dat verschillende geheugengroottes e.d. voor problemen kunnen maken.
Pagina: 1