bla?
Kan iemand mij vertellen hoe ik op de fritzbox (7170) een web en mail server kan draaien? kan er namelijk zeer weinig over vinden... 
Op de Fritzbox een mail server?
Ik denk dat je een web/mail server achter de fritzbox bedoelt een apparte server.
Je heb een paar dingen nodig
Mail/web server software (exchange/iis gebruik ik zelf)
Een domein naam anders komt je email niet aan.
minimaal poort 25 en 80 open (443 kan ook)
Dan moet je zorgen dat je web en mail server intern werken
Dan moet je poorten forwarden vanuit je router naar je server.
Dan je domeinnaam laten verwijzen naar je thuis ip.
Je mail server configureren om mail te laten ontvangen en verzenden.
Sommige ISP blokkeren poortje 25
Ik denk dat je een web/mail server achter de fritzbox bedoelt een apparte server.
Je heb een paar dingen nodig
Mail/web server software (exchange/iis gebruik ik zelf)
Een domein naam anders komt je email niet aan.
minimaal poort 25 en 80 open (443 kan ook)
Dan moet je zorgen dat je web en mail server intern werken
Dan moet je poorten forwarden vanuit je router naar je server.
Dan je domeinnaam laten verwijzen naar je thuis ip.
Je mail server configureren om mail te laten ontvangen en verzenden.
Sommige ISP blokkeren poortje 25
#BSMFH on irc.tweakers.net
Reg. datum: 11 juni 2005
Het is maar de vraag of dat aan de Fritz ligt. Een tijdje geleden had XS4ALL te weinig interconnectie met andere Telco's. Effect: bellers kregen in gesprek. Bij mijn weten hebben ze de capaciteit verdubbeld, maar het kan wederom hetzelfde verschijnsel zijn.quote:SpiceWorm schreef op maandag 07 juli 2008 @ 14:59:
Owja, nog niet te spreken over inkomende telefoontjes die zodra je opneemt ingesprektoon krijgt (al 3x gebeurt vandaag). Bellen ze opnieuw met de opmerking of je ze weggedrukt hebt... Volgens mij is Fritz!Brak.
Waar had je dat dan gelezen?quote:Q-bone schreef op zaterdag 12 juli 2008 @ 18:04:
Gaar, ik dacht dat het ook mogelijk was om een mail en/of webserver direct te draaien op de fritzbox, nu moet ik alsnog een apart apparaat hebben (heb apache al draaien)
"ergens op een duits forum..." had eigenlijk aangenomen dat het net als met de wl 500gp van asus kon. Het maakt niet uit, maar ja, was toch leuk geweest. 
bla?
Zijn er hier tweakers die momenteel Freetz gebruiken? Ik zit er aan te denken om het te gaan installeren omdat ik graag Samba wil draaien.quote:Backspace-NL schreef op zaterdag 07 juni 2008 @ 23:00:
Een aanrader voor Fritz gebruikers, je kunt op www.freetz.org een mod downloaden voor je Fritzbox. Je zal deze wel zelf moeten compilen op een Linux machine, maar het voegt bijzonder veel toe. Je kunt zelf kiezen hoe je de firmware uit wil breiden. Het voegt o.a. WOL toe in de web interface, SSH toegang, statisch toewijzen van DHCP adressen op basis van MAC, je kunt Samba draaien, proxy software, etc etc. Ik draai het nu al een tijdje, en het werkt goed. Hier en daar helaas nog wel wat duitse tekst in de interface, maarja, het is van origine ook een duitse mod, het meeste is gewoon in het engels.
Waar is je puntmuts?
Reg. datum: 22 juni 2008
Reg. datum: 22 juni 2008
Ik heb ook via xs4all de Fritzbox 7170 als ADSL modem erbij gekregen.
Waardeloos modem..in het weekend regelmatig disconnects en hakkelend en haperend VOIP.
Na 4 maanden "bonje" met xs4all Helpdesk en 4 Fritz box modems heeft een xs4all monteur eindelijk een gebruikt speedtouch modem voor de Fritz in de plaats gezet.
Hakkelend VOIP geluid is verdwenen en na bijna 2 weken testen nog geen disconnect gehad.
Uiteraard is er aan de rest van mijn setup niets veranderd behalve de modems.
Probleem is dus de geweldige Fritzbox van AVM...slecht modem dus....
Waardeloos modem..in het weekend regelmatig disconnects en hakkelend en haperend VOIP.
Na 4 maanden "bonje" met xs4all Helpdesk en 4 Fritz box modems heeft een xs4all monteur eindelijk een gebruikt speedtouch modem voor de Fritz in de plaats gezet.
Hakkelend VOIP geluid is verdwenen en na bijna 2 weken testen nog geen disconnect gehad.
Uiteraard is er aan de rest van mijn setup niets veranderd behalve de modems.
Probleem is dus de geweldige Fritzbox van AVM...slecht modem dus....
Mijn Fritz 7170 haalde met gemak 4 maanden zonder disconnects. Zijn uptime geeft-ie nu niet meer aan omdat hij sinds kort aan de glasvezel hangt. Als router en niet meer als ADSL-modem. Goed ding, ook voor VoIP.quote:gijsjemans schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 23:36:
Reg. datum: 20 juli 2008
wie helpt mij aan gegevens om een NAS achter de 7170 te plaatsen.
Weet je toevallig ook wat je bij portmapping moet doen? (ik ben een newbie)
quote:C4l1m3r0 schreef op donderdag 26 juni 2008 @ 13:00:
[...]
Je kunt geloof ik bij Portmappings in het Settings-menu porten forwarden.
Ik quote mezelf even, ter info:quote:mno schreef op zaterdag 19 juli 2008 @ 10:30:
[...]
Zijn er hier tweakers die momenteel Freetz gebruiken? Ik zit er aan te denken om het te gaan installeren omdat ik graag Samba wil draaien.
Het is me nu gelukt om een eigen firmware image met Freetz (development-build) te maken en te installeren op mijn 7140. Door deze aanpassing kan ik nu zonder problemen een externe harddisk die geformatteerd is op NTFS op de USB-Host van mijn Fritz!Box aansluiten en hierop lezen en schrijven. Handig voor de grote bestanden (> 4GB) dus.
Ook draait er met Freetz nu een Samba-server op mijn 7140, waardoor ik die harddisk gewoon rechtstreeks als netwerk-share in Windows kan benaderen, zonder FTP te gebruiken. Hierdoor kan ik nu bestanden rechtstreeks openen (streaming), zonder ze eerst te downloaden.
Allemaal leuk en aardig, ik had gehoopt hiermee een NAS van mijn Fritz!Box te maken. Op zich is dat gelukt maar ik kom er nu achter dat de USB-host van de 7140 'slechts' USB 1.1 is waardoor de snelheid van de 'NAS' beperkt is tot maximaal 12 Mbit/s en dat is te weinig om HD-films en DVD's fatsoenlijk via het netwerk af te spelen op mijn laptop en mediaplayer. :-(
Toch maar een ander NASje kopen dus. :-)
Waar is je puntmuts?
Wat wil je weten? Een echte NAS aansluiten lijkt me een kwestie van netwerkkabeltje erin klikken en klaar. Welke NAS heb je trouwens?quote:duiker23 schreef op zondag 20 juli 2008 @ 10:46:
wie helpt mij aan gegevens om een NAS achter de 7170 te plaatsen.
Waar is je puntmuts?
Reg. datum: 03 oktober 2002
Reg. datum: 03 oktober 2002
Ik weet niet of dit hier al bekend was, maar er is een (gratis) Nederlandse helpdesk van AVM, de producent van de Fritzbox.. Mocht je dus problemen hebben ermee dan kun je beter hun bellen dan je ISP (tenzij het natuurlijk een probleem is met je ADSL verbinding zelf)..
Zie: http://www.avm.de/en/service/support/index.html
Tel: 024-3249560 (van 11.00 tot 17.00uur elke werkdag open)
Zie: http://www.avm.de/en/service/support/index.html
Tel: 024-3249560 (van 11.00 tot 17.00uur elke werkdag open)
Heel vreemd. Ik heb juist meer dan uitstekende ervaringen met Callvoip/Tijdhoff, ook deze week nog. En ik ben niet de enige: Shopreview.quote:helddi schreef op zaterdag 26 juli 2008 @ 12:31:
<snip><removed>
IEF wijzigde dit bericht 27-07-2008 02:18 (45%)
Heeft iemand ervaring met inschakelen van de voicemail van de vaste KPN lijn met aangesloten fritz box? Ik heb gevonden in de handleiding dat je met *111# de analoge lijn kiest maar als ik dan *21* 0842 333 # wil intoetsen heb ik daarna geen ingeschakelde voicemail. Ik denk dat de fritz!box deze codes afvangt. Wie weet de oplossing waarbij ik geen stekkers om hoef te prikken?
Reg. datum: 20 januari 2000
Voor zover ik weet moet je stercodes vooraf laten gaat door *#, dus zou het *#*21* 0842 333 # moeten worden. In theoriequote:boonie schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 15:49:
Heeft iemand ervaring met inschakelen van de voicemail van de vaste KPN lijn met aangesloten fritz box? Ik heb gevonden in de handleiding dat je met *111# de analoge lijn kiest maar als ik dan *21* 0842 333 # wil intoetsen heb ik daarna geen ingeschakelde voicemail. Ik denk dat de fritz!box deze codes afvangt. Wie weet de oplossing waarbij ik geen stekkers om hoef te prikken?
Edit: Getest en het is inderdaad zo.
GraveR wijzigde dit bericht 30-07-2008 21:38 (3%)
Het werkt inderdaad. De complete string wordt dan wel *111# *#*21* 0842 333 #
Merci !
Merci !
Uiteraard, dat bedoelde ik ook. Maar in ieder geval fijn om te lezen dat het werkt.quote:boonie schreef op woensdag 30 juli 2008 @ 21:51:
Het werkt inderdaad. De complete string wordt dan wel *111# *#*21* 0842 333 #
Merci !
GraveR wijzigde dit bericht 30-07-2008 22:24 (10%)
Reg. datum: 07 maart 2004
Vraagje;
Ik heb de Fritz 7170 Annex A van XS4ALL met een ADSL only abonnement van XS4ALL.
(telefoon heb ik momenteel nog van Ziggo... overstap is aangevraagd)
Aangezien er toch geen analoog telefoonsignaal op de KPN lijn staat in mijn meterkast lijkt het mij overbodig om er een ADSL splitter tussen te zetten en heb dit dan ook niet gedaan.
Alles lijkt toch goed te werken, of is het toch beter om de splitter er tussen te zetten ?
Ik heb de Fritz 7170 Annex A van XS4ALL met een ADSL only abonnement van XS4ALL.
(telefoon heb ik momenteel nog van Ziggo... overstap is aangevraagd)
Aangezien er toch geen analoog telefoonsignaal op de KPN lijn staat in mijn meterkast lijkt het mij overbodig om er een ADSL splitter tussen te zetten en heb dit dan ook niet gedaan.
Alles lijkt toch goed te werken, of is het toch beter om de splitter er tussen te zetten ?
Nog een aanvullend vraagje;
Mijn vrouw speelt graag WOW (world of warcraft) en nu had ik in de Linksys router wat poorten opengezet en gemapped naar vaste IP nummers die gereserveerd waren voor bepaalde PC's en de XBOX.
Nu zie ik in de instellingen niets staan ivm DHCP reservering oid wel van poorten doormappen naar een bepaald ip nummer, maar hoe zorg je ervoor dat een bepaald pc altijd hetzelfde ip nummer krijgt (zonder de DHCP uit zet zetten) in de Fritz box.
Of moet ik het volgende aanvinken;
Allow changes to security settings over UPnP
Programs that support UPnP can be used to change security settings automatically, such as the FRITZ!Box port forwarding rules. For reasons of security, only enable this option if you really want to allow incoming connections from the Internet.
Mijn vrouw speelt graag WOW (world of warcraft) en nu had ik in de Linksys router wat poorten opengezet en gemapped naar vaste IP nummers die gereserveerd waren voor bepaalde PC's en de XBOX.
Nu zie ik in de instellingen niets staan ivm DHCP reservering oid wel van poorten doormappen naar een bepaald ip nummer, maar hoe zorg je ervoor dat een bepaald pc altijd hetzelfde ip nummer krijgt (zonder de DHCP uit zet zetten) in de Fritz box.
Of moet ik het volgende aanvinken;
Allow changes to security settings over UPnP
Programs that support UPnP can be used to change security settings automatically, such as the FRITZ!Box port forwarding rules. For reasons of security, only enable this option if you really want to allow incoming connections from the Internet.
Reg. datum: 03 april 2005
Volgens mij kun je in de Fritzbox geen ip toewijzen aan een computer/mac-adres. Wat je moet doen is aan de computer een vast ip toe wijzen dus "automatisch een ip-adres verkrijgen" uitschakelen. Let wel op dat je een adres toewijst dat buiten de ip-pool van de Frtitzbox ligt.
Edit: ik heb trouwens het idee dat de Fritzbox eigenlijk altijd hetzelfde ip-adres toewijst aan de aangesloten systemen.
Edit: ik heb trouwens het idee dat de Fritzbox eigenlijk altijd hetzelfde ip-adres toewijst aan de aangesloten systemen.
AtRi wijzigde dit bericht 08-08-2008 09:56 (18%)
Niet helemaar waarquote:AtRi schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 09:55:
Volgens mij kun je in de Fritzbox geen ip toewijzen aan een computer/mac-adres. Wat je moet doen is aan de computer een vast ip toe wijzen dus "automatisch een ip-adres verkrijgen" uitschakelen. Let wel op dat je een adres toewijst dat buiten de ip-pool van de Frtitzbox ligt.
Aahhaa, weer wat geleerd.quote:OrakelJos schreef op vrijdag 08 augustus 2008 @ 10:23:
[...]
Niet helemaar waarmaar de release tijd is tamelijk lang (3 dagen?) dus als je de computer dagelijks gebruikt krijg je wel hetzelfde IP adres.