Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
stftweaker schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 11:43:
[...]

er komt ook een pc versie maar dat gaat minimaal nog een jaar duren voordat die uitkomt
BRON?
Geen (zover ik weet)

Maar er zijn genoeg geruchten :P

Turn it up loud, captain!

quote:
Er is geen bron, er is vooralsnog geen PC versie aangekondigd. De huidige geruchten zijn volledig gebaseerd op hoe lang het duurde voordat er een PC versie van GTA III, Vice City en San Andreas was.

Ik zou er ook serieus rekening mee gaan houden dat er geen PC versie komt, steeds meer en meer ontwikkelaars stappen van de PC over naar de consoles, omdat de PC gamesmarkt het, op WoW na, vrij slecht doet. Het vorige PC spel van Rockstar Games is de inmiddels 3 jaar oude poort van GTA: SA.

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Coconut + Swallow = ?

quote:
MetroidPrime schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 12:34:
[...]

Er is geen bron, er is vooralsnog geen PC versie aangekondigd. De huidige geruchten zijn volledig gebaseerd op hoe lang het duurde voordat er een PC versie van GTA III, Vice City en San Andreas was.

Ik zou er ook serieus rekening mee gaan houden dat er geen PC versie komt, steeds meer en meer ontwikkelaars stappen van de PC over naar de consoles, omdat de PC gamesmarkt het, op WoW na, vrij slecht doet. Het vorige PC spel van Rockstar Games is de inmiddels 3 jaar oude poort van GTA: SA.
De PC versies van GTA: SA en Vice City waren best aardig maar de game is gewoon duidelijk gemaakt voor consoles! De PC liet anti aliasing toe en dat je verder kan zien maar kwa core gameplay bleef het een console game!

De PC versie is dus ook niet belangrijk

There is no place like ::1 PSN-id: masticina My Game Blog My pathetic Backlog

bf2: harraldT
Reg. datum: 05 september 2005

quote:
swampy schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:01:
[...]

De PC versies van GTA: SA en Vice City waren best aardig maar de game is gewoon duidelijk gemaakt voor consoles! De PC liet anti aliasing toe en dat je verder kan zien maar kwa core gameplay bleef het een console game!

De PC versie is dus ook niet belangrijk
je zet het neer als feiten.
ik ben het echt totaal niet met je eens.
in mijn ogen is gta juist meer geschikt voor de pc :>
dit door de in mijn ogen superieure besturing, en de betere graphics.

Klik hier om in de maling te worden genomen.

Iron Maiden rules !!!

quote:
harrald schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:40:
[...]

je zet het neer als feiten.
ik ben het echt totaal niet met je eens.
in mijn ogen is gta juist meer geschikt voor de pc :>
dit door de in mijn ogen superieure besturing, en de betere graphics.
Met FPS games moet ik je idd gelijk geven over superieure besturing, maar je kan mij niet vertellen dat je niet liever op de bank zit met een controller in je hand ;)

Specs: AMD Athlon64 X2 6400+ @ 3,2Ghz | Arctic Freezer 64 Pro | 2048MB G.E.I.L. 3-3-3-9 @ 320Mhz | Sapphire Radeon 1950Pro 512MB | Zalman VF900-LED

Nederlander in Belgie

Het is net wat je gewend bent hoor. Ik heb laatst weer eens GTA: VC op m'n PC geinstalleerd, maar vind Saints Row toch echt een stuk beter spelen op m'n 360. Zelfde soort game, dus redelijk vergelijkbaar.

Vroeger vond ik GTA: SA op de PS2 verrot spelen t.o.v. de PC... het is echt net wat je gewend bent,

Op vakantie? Let goed op je spullen ! || Omg, check deze sick fetisch German shizzle eens !

Ik vond SA ook prettiger spelen op de PC. Ik heb op de PC een PS2 controller aangesloten, maar muis+toetsenbord gaf toch meer bewegingsvrijheid.

En de graphics waren idd een stuk beter vergeleken met de PS2. Ik vermoed dat dat verschil met GTA IV veel kleiner zal zijn.
Coconut + Swallow = ?

quote:
belfrink schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:51:
[...]

Met FPS games moet ik je idd gelijk geven over superieure besturing, maar je kan mij niet vertellen dat je niet liever op de bank zit met een controller in je hand ;)
Wel ik vindt persoonlijk GTA op console's relaxter! Dat het grafisch ietjes minder is a la de besturing is console gebaseerd en super simpel! Ik ga geniet van GTA IV op de PS3, heerlijk controller in de hand en there we go!

Het is inderdaad net wat je gewend bent, ik heb GTA: SA op de launch dag gekocht voor de PS2 en was al heel erg ver toen die op de PC uitkwam. Ik heb 'm later wel gecheckt op de PC en ook al ben ik een gfx whore, toch vond en vind ik 'm lekkerder spelen op de PS2.

Ontopic: speciaal voor GTA IV heb ik een 360 gekocht :D, tuurlijk ook wel voor andere games, maar kan niet wachten tot ik op 29 april met een controller (in me hand, lol belfrink ;) ) op de bank kan zitten!
Iron Maiden rules !!!

quote:
MaTr1x schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:52:, tuurlijk ook wel voor andere games, maar kan niet wachten tot ik op 29 april met een controller (in me hand, lol belfrink ;) ) op de bank kan zitten!
Idd een grappige woordspeling, zo had ik het nog niet gelezen :P

Specs: AMD Athlon64 X2 6400+ @ 3,2Ghz | Arctic Freezer 64 Pro | 2048MB G.E.I.L. 3-3-3-9 @ 320Mhz | Sapphire Radeon 1950Pro 512MB | Zalman VF900-LED

bf2: harraldT
Reg. datum: 05 september 2005

quote:
belfrink schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 13:51:
[...]

ik speel gta veel liever op de pc. ik zit prima op mijn bureau stoel, en de besturing vind ik echt veel beter werken op de pc dan op de console.

zo zie je maar weer de een vind dit en de ander dat. :)

Klik hier om in de maling te worden genomen.

GTA speel ik inderdaad veel liever op een PC. Vooral dat hele schiet systeem (qua aimen) lijkt nergens op bij een console.

ik hoop dat die pc -versie zsm komt, heb ten eerste geen console en ten tweede speelt het veeel makkelijker op de pc, aangezien je met je muis zo precies kan richten, de camera kan bewegen e.d. vind het gewoon lekker makkelijk ;)

AMD 3500+ / X1600XT / 4x512mb / A8N-E-FM / 2x 160GB WD

Coconut + Swallow = ?

quote:
Got FiXeR schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 15:33:
GTA speel ik inderdaad veel liever op een PC. Vooral dat hele schiet systeem (qua aimen) lijkt nergens op bij een console.
Okay sommige wapens waarbij je alleen analoog kan richten zijn ...moeilijker op de console versies. Geef je helemaal gelijk daar maar de auto-aim als hij werkt en niet een dode vijand aanvalt werkt best aardig. Het is gewoon iets waar je aan moet wennen en wie weet zal GTA IV wel keyboard en muis ondersteunen ik bedoel maar UT3 deed het!

Ja de pc heeft bepaalde voordelen en in mijn ogen heeft de console versie ook voordelen!

Mighty Finder!
Reg. datum: 16 september 2005

Ik zeg 1 ding:

Helicopter vliegen op de pc: :') :'(
Bite my shiny metal ass!
Reg. datum: 25 februari 2001

Ik kocht alle eerdere GTA-3D spellen op de PS2, maar heb het veel meer op de PC gespeeld. Wel met een PS2-controller (op sommige missies na waarbij je precies moet mikken). Het beste van beide werelden! De PS2 was echt *veel* te sloom om lekker mee te kunnen spelen, en dan bedoel ik vooral de laadtijden bij het starten van missies, binnenlopen van huizen, etc. Later wel nog een HDD in de PS2 gestopt om dat te voorkomen, dan was het al stukken beter. Ik hoop dat die problemen er niet meer zijn bij de nieuwe GTA.

Brama is lid van het Front Auto Check Image. Front Auto Check Image is onderdeel van de 'verbeter GoT, begin met het CMS!' stichting.

Da Pimp

als ie echt in april komt zou dat echt vet zijn, dat is namelijk nog maar zo'n 6 weken, dat is toch wel behoorlijk dichtbij :)

ik vind het erg graphisch toch trouwens niet al te gelikt uit zien...niet echt 2008. maar again, de gameplay is voor een spel als gta VEEL belangrijker, dus dat vind ik niet zo erg:)

Weet er ff geen

Als je bedenkt wat er allemaal onder de motorkap zit van GTA IV. Dan zie je dus dat die graphics aan de buitenkant prima erbij passen. De graphics zijn maar een jasje van de game. De physics * heb ik zelf nog niet getest en ook geen bron * bepalen natuurlijk hoe de gameplay is.. hoe hard jij een voetganger tussen de auto en de muur kan parkeren >:)

Green iz Best!

mja men moest toch het e.e.a. enorm aanpassen om de boel op een hd dvd voor de xbox 360 te kunnen zetten? Wat kan daar op, 25GB? Zal een hell of een installatie worden voor een PC versie dan :o

Maar waarom ik zo overdreven bron neerzette was omdat er naar mijn weten helemaal geen feiten zijn over de PC versie tot nu toe. En als die er wel waren, ondersteunen met een betrouwbare bron. Imho.
Ik weet zelf de hele formaten niet.. Volgens mij zou de game eerst exclusive voor X360 komen en toen is dat weer veranderd dat ie ook op de PS3 uitkwam.

Kon me nog iets herinneren dat PS3 juist problemen had om het op een schijfje te krijgen.

Green iz Best!

Trotse eilandengroep

quote:
Lighteye schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:23:
mja men moest toch het e.e.a. enorm aanpassen om de boel op een hd dvd voor de xbox 360 te kunnen zetten? Wat kan daar op, 25GB? Zal een hell of een installatie worden voor een PC versie dan :o

Maar waarom ik zo overdreven bron neerzette was omdat er naar mijn weten helemaal geen feiten zijn over de PC versie tot nu toe. En als die er wel waren, ondersteunen met een betrouwbare bron. Imho.
De 360 leest alleen gewone DVDs voor spellen, met gewoon dezelfde capaciteit als PC-DVDs.

Terugkijkend naar alle vorige GTA releases ligt een PC versie gewoon erg voor de hand. Ook bij de vorige spellen was de PC versie niet aangekondigd voor de dag dat de console-versie op de markt kwam. Ook toen hoorde je in de PC-wereld (magazines) al dat hij er wel zou komen, maar dat ze het officieel nog niet mogen zeggen.

-- Andamanen
Voorzitter en enig lid Front Anti-Mobieltjes

Reg. datum: 11 september 2003

quote:
MaTr1x schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 14:52:
Ontopic: speciaal voor GTA IV heb ik een 360 gekocht :D, tuurlijk ook wel voor andere games, maar kan niet wachten tot ik op 29 april met een controller (in me hand, lol belfrink ;) ) op de bank kan zitten!
Ik heb ook sinds gisteren speciaal voor GTA IV een 360 :D . Nog geen games alleen, er kan eigenlijk geen één game mij tot dusver echt boeien.

quote:
Andamanen schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 17:32:
[...]

De 360 leest alleen gewone DVDs voor spellen, met gewoon dezelfde capaciteit als PC-DVDs.
Verschil is alleen dat bij de 360 geen of bijna geen compressie gebruikt kan worden aangezien het tijdens het spelen van de DVD moet komen (installatie wordt als zeer ongewenst gezien) en on the fly uitpakken veel te veel resources zou vreten. Op de PC is installeren standaard en kun je dus een hoge compressie gebruiken, waardoor je op die ene DVD meer kwijt kunt. De PS3 heeft Blue-ray met minimaal 25 GB dus daar is het geen probleem.
quote:
stftweaker schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 11:43:
er komt ook een pc versie maar dat gaat minimaal nog een jaar duren voordat die uitkomt
quote:
DonDalton schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 11:43:
hij komt ook op de pc waarschijnlijk volgend jaar pas [...]
|:( nog maar weer eens een keer dan...
quote:
Wezz6400 schreef op vrijdag 07 december 2007 @ 21:17:
Hoe komen mensen toch bij die onzin? 8)7 San Andreas kwam op 29 oktober uit voor de PS2, en op 10 juni van het jaar daarop voor de PC. Dat is ruim 7 maanden, dus zeker geen jaar. Ook toen riep iedereen dat het nu veel langer zou gaan duren omdat SA veel groter was en bla bla bla bla bla. Daar is dus niets van gebleken. Sinds GTA 3 is het al zo dat de console versie tegen het einde van het jaar uitkomt en de PC versie vlak voor de zomer daarop.

Ik denk dat dat voor GTA IV ook de planning was, alleen is de console versie nu een paar maanden uitgesteld. Ik ga er vanuit dat dat betekend dat de PC versie ook later uitkomt. Als je uitgaat van een release van de console versie zo in maart/april kom je voor de PC versie (7 maanden later) uit zo rond oktober/november. Qua kerstseizoen is dat een handig moment dus dat lijkt me een reëele inschatting. Je weet natuurlijk niets zeker tot een aankondiging van Rockstar (en zelfs dan), maar het is in elk geval een stuk realistischer dan zomaar anderhalf jaar uit de hoge hoed trekken zoals zo veel mensen in dit topic doen. |:(
En zoals Zamorano al zei gaan er inmiddels geruchten over diezelfde datum.

Een mening zonder argumentatie is als een kettingzaag op een zoutvlakte: volkomen nutteloos.
Weblog | Systems specs

Bite my shiny metal ass!
Reg. datum: 25 februari 2001

quote:
Wezz6400 schreef op dinsdag 12 februari 2008 @ 18:36:
[...]

Verschil is alleen dat bij de 360 geen of bijna geen compressie gebruikt kan worden aangezien het tijdens het spelen van de DVD moet komen (installatie wordt als zeer ongewenst gezien) en on the fly uitpakken veel te veel resources zou vreten.
Er kan al zeer veel door de hardware uncompressed worden, bijv. textures. Dat krijg je er gratis bij. Prerendered filmpjes (als die er al bij zitten) zijn ook al gecompressed, dus op de belangrijke dataslurpers valt met extra compressie geen winst meer te halen. Het zal best meevallen.

brama wijzigde dit bericht 12-02-2008 19:25 (4%)

Brama is lid van het Front Auto Check Image. Front Auto Check Image is onderdeel van de 'verbeter GoT, begin met het CMS!' stichting.

Dit topic is gesloten.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Asclepius

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws