Trends Ta-10 rules!
Nee, in dat geval zijn de kabelinvloeden nog kleinerquote:Xander2000 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:02:
Misschien als de overdracht balanced wordt ja.
Do diamonds shine on the dark side of the moon :?
quote:deepspace schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 23:58:
[...]
Nee, in dat geval zijn de kabelinvloeden nog kleiner
Dat staat er toch...
(Als de kabel de overdracht balanceert)
Oh wacht... Is dat niet het hele punt van dure kabels? Nevermind
Ticking away, the moments that make up a dull day.
Watt een gemieren**k hier. Een gebalanceerde verbinding geeft NIET minder / geen interferentie van buitenaf, maar geeft de mogelijkheid om het oorspronkelijke signaal uit het vervuilde signaal te filteren...quote:Wormaap schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 00:05:
Een gebalanceerde verbinding geeft je geen beter signaal, alleen minder / geen interferentie van buitenaf
Oh wacht... Is dat niet het hele punt van dure kabels? Nevermind
Cyberpope wijzigde dit bericht 12-10-2006 00:10 (13%)
Believe nothing, no matter where you read it or who has said it. Not even if i have said it, unless it agrees with your own reason and you own common sense
wie neukt er nu mierenquote:Xander2000 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 00:08:
Watt een gemieren**k hier. Een gebalanceerde verbinding geeft NIET minder / geen interferentie van buitenaf, maar geeft de mogelijkheid om het oorspronkelijke signaal uit het vervuilde signaal te filteren...
Wormaap en jijquote:
* Wormaap mompelt iets over fasedraaiing dat niet gelijk is aan filtering... enzo...
Ticking away, the moments that make up a dull day.
Haha.quote:Wormaap schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 00:16:
Nouja, als ik echt zou gaan mierenneuken dan zou ik nog wel uitleggen waarom 'het oorspronkelijke signaal uit het signaal filteren' niet helemaal juist is
* Wormaap mompelt iets over fasedraaiing dat niet gelijk is aan filtering... enzo...
Reg. datum: 09 maart 2003
quote:Wormaap schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 22:25:
Nog even voor de sfeer en in het motto van blauw-gloeiende buizen
[afbeelding]
Deze manier van blauw gloeien is normaal, je zal ook zien dat het glas op de plek waar het met electronen gebombardeerd wordt (daar is het blauwe schijnsel van) in de loop van de jaren bruinig wordt. Lijneindtrappen in televisies deden dat ook altijd. Hoort bij hoge vermogens in combinatie met bepaalde constructies en glassoorten.
Als je hele buis blauw gloeit kan er wel wat aan de hand zijn (overbelasting of vervuiling van het vacuum), maar dat is hier dus duidelijk niet het geval.
Maarten Bakker
Reg. datum: 04 oktober 2000
Jij lult af en toe echt uit je nek. No offense, maar hou hier aub even mee op. Als je dan toch je mening wilt verkondigen en een kabeldiscussie wilt starten doe dat dan op je eigen forum.quote:
En nu met ogen dicht???![]()
Ik kan zelf kabels maken die jij mooier vind klinken dan welke Nordost kabel dan ook. Het enige wat ik daarvoor nodig heb is 2 keer een meter DAP microfoonkabel, 2 Neutrik RCA pluggen en een heel mooi verhaaltje over hoe ik het kabeltje vind klinken. Als ik dan ook nog eens aanwezig mag zijn tijdens jouw beoordeling over mijn kabel, dan ben je ECHT verkocht!
Snap je nu een beetje hoe het werkt?
Balboa wijzigde dit bericht 12-10-2006 00:27 (12%)
Handtekening
Reg. datum: 09 maart 2003
quote:robert1325 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 22:42:
ik heb mezelf blijkbaar al gek laten maken, want ik vond mijn simpele vdhull d102 mk3 IC toch al een hele upgrade van een stel freebee kabeltjes... Ieder zijn mening, vind zelf dat 125 euro voor een "goede" IC een leuke prijs is. En heb laatst ook Nordost blue heaven bekabeling op mijn set geprobeerd, wow! dat is mooi
Maar wat je voor 125 euro krijgt, is dat niet gewoon een goede kwaliteit soepele coax van hooguit 5 euro per meter, met een paar stekkertjes eraan? Alles beter dan dat is practisch onmogelijk te horen, als het niet door je eigen gehoor is, dan toch wel door veel zwakkere schakels in de keten.
Edit: Sorry, ik lees net dat er al een halve discussie over aan de gang is geweest, anders had ik m'n mond maar gehouden vanwege dat het kennelijk gevoelig ligt. Maar als ik toch bezig ben: Ieder z'n smaak, en het aanschaffen van zulke kabeltjes (inkoopsprijs van de materialen komt dichter in de buurt van mijn stukje coax dan in de buurt van 125 euro
mae-t.net wijzigde dit bericht 12-10-2006 00:41 (24%)
Maarten Bakker
quote:Balboa schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 00:24:
Jij lult af en toe echt uit je nek. No offense, maar hou hier aub even mee op. Als je dan toch je mening wilt verkondigen en een kabeldiscussie wilt starten doe dat dan op je eigen forum.
Pissed omdat iemand het niet eens is met het verschil? Sorry hoor, maar ga lekker met je MIT kabels naar het HTforum ofzo, misschien dat daar IEDEREEN het eens is. Maar zeg hier niet gelijk dat ik uit me nek lul, want ik heb genoeg ervaring met die hele kabelmarkt. Mensen zoals jij heb ik graag bij mij in de zaak hoor, die lopen met de duurste kabels naar buiten en ik krijg de centen.
Trouwens heel toevallig dat die believers eigenlijk nooit echt wat van de techniek achter Hifi weten. Die denken dat het een of ander magisch gedoe is. Ga toch een blinde test aan man, met je kabels, eens kijken of het die hele obsessie wel waard is
Ik heb nog even een paar leuke quotes gevonden van mezelf:
quote:''Barry is anti-kabel en anti-meubel. Niks maakt verschil en alles klinkt hetzelfde...''
Ik ben niet ''anti-kabel'' en ''anti-meubel'', niks is hier draadloos en de set staat niet op de grond ^-^
Maar inderdaad, álle kabels klinken hetzelfde en laat ik niet beginnen over meubels :-X
Sorry, maar ik ben gewoon te nuchter om in dat soort onzin te geloven. ''Ja, dat zou best kunnen, maar je kunt het toch op z'n minst proberen??'' Ja, tuurlijk zou dat kunnen. Maar sommige dingen hoef je niet te proberen om te weten of het werkt.
Stel; ik heb een fiets gemaakt met vierkante wielen en ik Sjonnie hoe onwijs beter dat fietst; totaal geen vermoeide benen meer, meer controle over het stuur en een betere wegligging. Moet Sjonny dit dan eerst uit proberen voordat hij een oordeel geeft?
Ik snap best dat jullie verschil denken te horen, de markt voor dure kabels is namelijk GROOT! Ook niet iedereen heeft een opleiding consumentenelektronica gedaan en niet iedereen komt maandelijks op open dagen van kabelfabrikanten (vertegenwoordigers van kabelfabrikanten horen trouwens zelf geen verschil). Dus ik verklaar niemand voor gek als je dure kabels hebt en daadwerkelijk verschil denkt te horen. Maar met logisch nadenken kom je een heel eind. Waarom worden er alleen dure kabels gemaakt voor Hifi toepassingen en niet voor grote industriele doeleinden, met VEEL meer bandbreedte en op VEEL hogere frequenties? Ziekenhuizen gebruiken gewoon CAT6 voor data-overdracht, hartslagmetingen en meldingen. Als betrouwbaarheid van componenten ergens belangrijk is dan is dat wel bij ziekenhuizen.
Ik vind gewoon dat de meeste hier op het forum Hifi als magie zien. Er wordt altijd maar geroepen dat de gekste producten het geluidsbeeld verbeteren, maar NIEMAND weet waarom!! Da's toch vreemd? Als ik zoveel geld uitgeef aan kabels, dempers, meubels, zekeringen, e.d., dan wil ik weten WAAROM zo'n product uberhaupt het geluid kan veranderen. Als je aankomt met het argument; ''ik hoor het verschil, dus ik hoef de werking ervan niet te weten'', dan vind ik je gewoon OF te rijk en je weet uit verveling niet meer wat je met je geld moet doen, OF ik vind je te lui om op onderzoek uit te gaan en je wilt er bij horen, om ook serieus genomen te worden bij de ''extreme HT forum legend blabla...-leden''. Ik kan me namelijk moeilijk voorstellen dat ik ooit serieus genomen zal worden
Neem die recencies van hifi.nl... Zo fout!
Voorbeeld:
Volgens de leverancier plak je de sjoelschijven onder je reflexpoort, op je baffle. Met de houtnerf verticaal!
Vervolgens plakt de recensist de schijven BOVEN de reflexpoort! :-X
Toevallig ook, de recensist is aan het begin altijd sceptisch over het product, maar daarna ''gaat er een wereld voor hem open''.
Laat ik nu eens heel gevaarlijk doen en zeggen dat al die ''voo-doo'' praktijken regelrechte oplichterij isWord ik dan opeens veel gequote door leden die een mooie plug als avatar hebben, of meer kabelnamen in hun signature hebben dan apparatuur?
Gaaaaap.... Ik denk dat ik zo m'n sfeerverlichting aanzet, m'n muziek en ik pak er een biertje bij. Dan hoor ik een wereld van verschil!! Zit tussen m'n oren, ik weet het... Maar het is wel lekker
En:
quote:Wat ik zeg heeft weinig zin, dat weet ik. De meerderheid hier denkt namelijk wel zoveel verschil te horen. Ik heb dure kabels ''gehoord'', maar ik kon ze niet uit elkaar halen. Voor mij klonk alles hetzelfde. Ik heb dus een poging gedaan om het verschil ook te horen. Wie heeft wel eens een blindtest uitgevoerd en zou het nog eens willen doen op een luisterdag?
Er was al eens een luisterdag op GoT(?), daar zaten destijds ook believers. Men beweerde duidelijke verschillen te horen tussen interlink A en interlink B. Goed, aansluiten die zooi! De luisteraars konden de kabels toch echt niet uit elkaar houden! Wanneer dit op het forum besproken werd lag het opeens aan de concentratie tijdens het luisteren, dat ging niet zo goed omdat er meerdere mensen bij zaten. Eerst was het verschil nog zo duidelijk
Het blijft ook niet bij interlinks en luidsprekerkabels, waar ik me ergens nog een beetje kan voorstellen dat er MEETBAAR verschil KAN zijn. Nee, ook glaszekeringen, stoppen, netsnoeren, dempers, CD sound improvers!! (zie hifi.nl), pfffff...... HiFi is geen magie!!
En:
quote:
Ik probeer niet te beweren dat men het verschil niet kan horen, ik zeg alleen dat wetenschappelijke feiten dat uitsluiten. Leuk als jij het wel hoort. Vervolgens zeg ik dat het psychoakoestiek is en dat sluiten de meeste hier uit.
Voorbeeld:
Het lijkt alsof de circels draaien, ook als je de afbeelding uitprint. Wetenschappelijk gezien kan inkt op papier niet bewegen.
Het zijn de hersenen die ons laten denken dat de de lijnen schuin lopen en de circels bewegen. Dit komt door een bepaalde structuur in de figuren. De hersenen kunnen dus dingen toevoegen die er niet zijn. Voor je gevoel is het er toch echt wel. Doordat de hersenen dit doen, ben je een subjectief ''meetinstrument''.
Staat hier ook dergelijke onzin in waar jij op doelde?quote:Je kunt niet wetenschappelijk onderbouwen waarom het gehoor iets kan waarnemen, wat meetapparatuur niet kan. Je wilt dus zeggen dat het gehoor iets kan waarnemen wat meetapparatuur niet kan meten. Theoretisch gezien is dat vrijwel onmogelijk, zeker gezien de vele beperkingen van het gehoor en de veelzijdigheid van meetapparatuur.
Meetapparatuur laat zich niet misleiden door emotie, waarneemingsbedrog, smaak e.d. Wanneer je een stel ''oren'' namaakt, met een linear frequentiebereik die verder doorloopt dan het gehoor, zou je de geluidsgolven kunnen meten en omzetten naar een grafiek. Voor plaatsing van instrumenten en stemmen heb je andere ''sensoren'' nodig, je moet namelijk fase en delay's meten . Die sensoren hebben amper beperkingen en ''waarnemen'' alles objectief.
Heel veel mensen kunnen wel wetenschappelijk onderbouwen waarom meetapparatuur wél nauwkeuriger is dan het gehoor. Het is dus wetenschap tegen filosofie. Daar valt niet over te discusseren, gezien wetenschappelijk bewezen feiten niet als 'feiten' worden beschouwd door filosofen.
Offtopic: Filosoof betekent in het Grieks letterlijk 'iemand die van wijsheid houdt'.
Barry wijzigde dit bericht 12-10-2006 01:17 (77%)
Reg. datum: 16 september 2006
quote:robert1325 schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 21:44:
neej, denk het ook niet, vind hem er alleen niet super mooi uitzien, maar het geluid schijnt toppie te zijn... Ik was eerst van plan dat ding te kopen maar ben uiteindelijk mijn cambridge 640C cd-speler gaan upgraden naar de Squeezebox ( doosje om muziek te streamen van je computer),
een gemodificeerde ...
koste me uiteindelijk iets van 650 euro totaal met verzendkosten en mods(amerika), even vergeleken met mijn pa's wadia cd23 en mijn squeezebox klinkt iets opener en duidelijker, terwijl zijn wadia net even dat beetje extra sfeer heeft. ( kan natuurlijk de match zijn met zijn set, want bij mij klinkt de squeezebox een stuk beter)
toen dacht ik , mijn cambridge audio 640A doet nu onder voor de rest van me set , dus heb ik maar een G&W tw 2006 x versterker besteld... Die komt hopelijk in een weekje binnen..
Hoelang heb je die squeezebox dan al? Zie hem namelijk al staan voor 250 euro
Ik wil trouwens deze eindamp halen: http://www.audiocostruzio...mpli/Classic/Classic8.htm
Volgens mij ziet ie er behoorlijk degelijk uit, ook van binnen maar iemand die er echt verstand heeft hier nog commentaar over?
Speedskater 4 life
quote:Barry schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 19:13:
[...]
Geloof me, als je van Hifi houdt wil je geen tubes!
Daar ben ik het helemaal mee eens
Ga jij fijn van hifi houden, dan ga ik nog ff van muziek genieten.
Maar serieus, ga ff ergens anders zitten trollen. Daar hebben we het nu al uitgebreid genoeg over gehad. Een degelijke buizenversterker kleurt niet meer en vervorming is alleen de veel minder onnatuurlijke harmonische vervorming itt tot intermodulatievervorming.quote:Dat heb je met een tube amp veel minder snel als met een transistor amp. Kleuring en vervorming genoeg door de speakers
Met mijn ¤130 buizenversterker zet ik met veel meer gemak een paar muzikanten in de kamer dan welke transistorversterker dan ook, die ik ooit gehoord heb.
quote:En nu met ogen dicht???
Ik kan zelf kabels maken die jij mooier vind klinken dan welke Nordost kabel dan ook. Het enige wat ik daarvoor nodig heb is 2 keer een meter DAP microfoonkabel, 2 Neutrik RCA pluggen en een heel mooi verhaaltje
quote:Ik heb nog even een paar leuke quotes gevonden van mezelf:
Lijd er hier iemand aan zelfoverschatting? Ik ben vooralsnog niet onder de indruk van dat 'verhaaltje' van jou, dus dan zal het met de kabel ook wel niet werken.
Wat is er in dat plaatje hierboven? Het staat gewoon stil hoor. Dat is geen gezichtsbedog, dat is gewoon de chemische reaktie van de kegeltjes in je hoornvlies. Dat gebeurt niet in je hersenen maar doordat je oogspier altijd wat trilt icm de complementaire kleuren die zorgen voor naijlen lijkt er beweiging in te zitten.
Ja, er word veel verdiend aan kabels (teveel) maar dat wil NIET zeggen dat er geen verschil tussen kabels hoorbaar is. Jij hebt dit verhaal op audioholics blijkbaar totaal niet gesnapt.
Je hoeft echt niet 'in kabels te geloven' om blind het verschil te kunnen horen. Voor Coulomb geloofde men ook niet dat lucht massa had omdat je lucht immers niet met het oog kunt waarnemen.
Oogkleppen ophebben is 1 ding, blind zijn nog veel vervelender.
]eep wijzigde dit bericht 12-10-2006 02:05 (95%)
hard maar opbouwend
quote:Jeep schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 01:08:
[...]
[...]
Maar serieus, ga ff ergens anders zitten trollen. Daar hebben we het nu al uitgebreid genoeg over gehad. Een degelijke buizenversterker kleurt niet en vervorming is alleen veel minder onnatuurlijke harmonische vervorming.
Met mijn ¤130 buizenversterker zet ik met veel meer gemak een paar muzikanten in de kamer dan welke transistorversterker ik ooit gehoord heb.
Trollen?? Dan ben jij ook bezig. We doen immers exact hetzelfde
Ik zei:
Jij zei:quote:Dat heb je met een tube amp veel minder snel als met een transistor amp. Kleuring en vervorming genoeg door de speakers
Gewoon woord tegen woord dusquote:Een degelijke buizenversterker kleurt niet en vervorming is alleen veel minder onnatuurlijke harmonische vervorming.
Goed zo Jeroen zo mag ik het horen.quote:Jeep schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 01:08:
[...]
[...]
Maar serieus, ga ff ergens anders zitten trollen. Daar hebben we het nu al uitgebreid genoeg over gehad. Een degelijke buizenversterker kleurt niet en vervorming is alleen veel minder onnatuurlijke harmonische vervorming.
Met mijn ¤130 buizenversterker zet ik met veel meer gemak een paar muzikanten in de kamer dan welke transistorversterker ik ooit gehoord heb.
alle goed komt langzaam
Edit:
De kwaliteit van een geluidsinstallatie is slechts te horen,
Wat dacht je Jeep, ik probeer het nog een keer?
Barry wijzigde dit bericht 12-10-2006 01:38 (32%)
Hou nu op want dit is totaal off-topic.
Het topic heet 'nieuwe versterker' weet je nog?
quote:Trollen?? Dan ben jij ook bezig. We doen immers exact hetzelfde
Nee, jij zit te trollen, ik houd jou een spiegel voor.
Het is niet "Gewoon woord tegen woord dus" maar realiteit tegenover inbeelding. Als een buizenversterker een geloofwaardiger beeld neerzet dan een transistorversterker is de weging van die zgn 'vervorming en kleuring' blijkbaar verkeerd. De vervorming die een speaker produceert is trouwens vele malen hoger dan die van een versterker (zoals altijd bij omzetting van elektrische naar akoestische energie) en daar klaagt niemand over.
Als buizen echt inferieur aan transistoren zouden zijn in geluidsversterking zouden ze al lang niet meer gemaakt worden. Cassettebandjes wil nu tenslotte niemand meer, maar de LP is al jaren met een forse revival bezig (ik heb er net weer een stapel nieuwe gekocht).
]eep wijzigde dit bericht 12-10-2006 02:18 (12%)
hard maar opbouwend
met of zonder goede kabeltjes.
alle goed komt langzaam
quote:Jeep schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 01:53:
Als buizen echt inferieur aan transistoren zouden zijn in geluidsversterking zouden ze al lang niet meer gemaakt worden. Cassettebandjes wil nu tenslotte niemand meer, maar de LP is al jaren met een forse revival bezig (ik heb er net weer een stapel nieuwe gekocht).
Een LP is niet als een buis, technisch inferieur. Niks wat je zegt kan dat goedpraten. Ja, er zijn mensen die ervan houden, maar dat heeft niks met inferieuriteit te maken. Net zo min als je kunt stellen dat een willekeurige my first Sony daadwerkelijk Hifi is
En nogmaals: het is onzin om intermodulatievervorming los te zien van harmonische vervorming. Ze zijn gekoppeld en je kunt nooit stellen dat het een "ontbreekt" en het ander niet. Zie ook hier voor uitleg.
voodooless wijzigde dit bericht 12-10-2006 09:52 (22%)
quote:LoUiE22 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 01:04:
[...]
Hoelang heb je die squeezebox dan al? Zie hem namelijk al staan voor 250 euro![]()
2 weken ofzo, als je hem standaard koopt is die maar 250 euro, maar dan klinkt die ook zo , ik heb hem laten modificeren ( de analoge outputs) en nu klinkt ie super! heb er ook een speciale power supply bij gekocht van hetzelfde bedrijf (boldercables) . Hij doet er oa. een iets betere dac in, verkort het signaal pad ( hoofdtelefoon uitgang is uitgeschakeld, de interne clock zit er niet meer in) en doet er sonic caps in ( gen2 en platinium) in bypass modus. Niet dat ik weet wat het allemaal betekend.... ohja in de power supply zitten black gates... Het was in ieder geval een heeeeeeleee grote upgrade van mijn cambridge cd speler naar deze...
ik heb de squeezbox 2 ipv de squeezebox 3 tweedehands gekocht omdat die goedkoper is om te modificeren, rechtstreeks laten opsturen naar boldercables en die hebben hem na de mods naar mij gestuurd (allemaal in amerika)
Ik wist niet dat kabels hier zo een gevoelig onderwerp waren, mijn excuses dat ik erover ben begonnen
Trends Ta-10 rules!
Reg. datum: 19 december 2005
sorry, ik ben zero negatief
Reg. datum: 04 oktober 2000
quote:Barry schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 00:55:
[...]
Pissed omdat iemand het niet eens is met het verschil? Sorry hoor, maar ga lekker met je MIT kabels naar het HTforum ofzo, misschien dat daar IEDEREEN het eens is. Maar zeg hier niet gelijk dat ik uit me nek lul, want ik heb genoeg ervaring met die hele kabelmarkt. Mensen zoals jij heb ik graag bij mij in de zaak hoor, die lopen met de duurste kabels naar buiten en ik krijg de centen.
Trouwens heel toevallig dat die believers eigenlijk nooit echt wat van de techniek achter Hifi weten. Die denken dat het een of ander magisch gedoe is. Ga toch een blinde test aan man, met je kabels, eens kijken of het die hele obsessie wel waard is
Ik heb nog even een paar leuke quotes gevonden van mezelf:
Barry, een porsche rijdt dus ook niet anders dan een lada omdat het allebei auto's zijn en vier wielen hebben? Kom op!
Dat er mensen zijn die een beetje doorslaan met betrekking tot een aantal recensies e.d. daar ben ik het helemaal met je eens. Maar ga svp niet verkondigen dat jouw mening en "kennis" de absolute waarheid betreffen!
Denk dat er verder al voldoende is geschreven over de rest van je "opmerkingen". Laten we het daar maar bij laten.
PS. in welke zaak werk je?
Handtekening
Pagina: 1 2 3 4 ... 17 18 19 20 21 22 23 24 25 26 27 28 29 last
Dit topic is gesloten.