Welicht heb je hier wat aan:quote:
Abel Telecom Antwoordnummer 647 8447 CK Heerenveen
Abel Telecom bv Antwoordnummer 1048 8440 VB Heerenveen
(bron)
GoT Index » Internetproviders en Hosting » Abel telecom Ervaring
Pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]Welicht heb je hier wat aan:quote:seninha schreef op zondag 23 maart 2008 @ 21:45:
.............
Toen maar eens gebeld en kreeg te horen dat ik maar op de site moest kijken![]()
Heb ze maar nogmaals een mail gestuurt dat ik niet van plan ben om ¤ 6.20 te betalen om een modem te retouneren en dat ze maar iets moesten verzinnen hoe dit geregeld moet worden.
Ben benieuwd of het ze lukt om in 2008 nog te antwoorden
Rincewind wijzigde dit bericht 10-04-2008 10:11 (36%)
Reden: Extra info toegevoegd
Fan van Bokkiewokkie and the Three Degrees
Ligt het wel aan het modem. Ik heb indertijd een ander eenvoudig modem gekocht waarbij later bleek dezelfde problemen te hebben. Het lag op een gegeven moment alleen nog maar aan de KPN-lijn.quote:Rincewind schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:43:
Even los van alle problemen: kan ik ook een ander modem gebruiken om via Abel te internetten/VOIP-en ? Ik kan een Speedtouch 780iWL krijgen 'vôr wênug' en wil wel eens weten of dat ook mogelijk is. Heeft iemand ervaringen met andere ADSL2+ modems binnen de Abel structuur ?
Er zijn trouwens 2 varianten van de 1616: een met een oranje buitenkant met BBNed erop (levert Abel) en een versie met een blauwe buitenkant (zie website Allied Data). Weet iemand of deze intern identiek zijn ?
Ik ben niet gek, ik ben anders.
Internet is geen probleem, telefonie wel. Ze geven namelijk het wachtwoord van de VoIP account niet uit, daarom moet je gebruik maken van het door hen aangeboden Siemens SX762 modem om gebruik te maken van telefonie. Daar worden de gegevens automatisch in geladen.quote:Rincewind schreef op donderdag 10 april 2008 @ 09:43
Even los van alle problemen: kan ik ook een ander modem gebruiken om via Abel te internetten/VOIP-en ? Ik kan een Speedtouch 780iWL krijgen 'vôr wênug' en wil wel eens weten of dat ook mogelijk is. Heeft iemand ervaringen met andere ADSL2+ modems binnen de Abel structuur ?
Het oranje Copperjet 1616-2P modem is BBned branded. Hier zit een logootje op gedrukt: Powered by BBned. Dit modem is op het uiterlijk na exact hetzelfde als de blauwe.quote:Er zijn trouwens 2 varianten van de 1616: een met een oranje buitenkant met BBNed erop (levert Abel) en een versie met een blauwe buitenkant (zie website Allied Data). Weet iemand of deze intern identiek zijn ?
the1and0nly wijzigde dit bericht 12-04-2008 14:21 (4%)
Fiberworld ADSL2+ 12,5Mbit op 2340m (4TEL) <> Siemens SX762
Maar als je toch een bevestigingsbrief gehad van einde abonnement gehad hebt is er toch niets aan de hand? Jij kunt 'bewijzen' dat je opgezegd hebt en dat zij geen recht meer hebben geld van je rekening af te schrijven. Ik zou je bank bellen en specifiek deze incasso (dus die van Abel) laten blokkeren. Zodat zij nooit meer kunnen incasseren van je rekening.quote:hmvandiermen schreef op zondag 18 mei 2008 @ 09:21:
Ik ben na een jaar eindelijk van Abel af. Het was een ruk-modem (Copperjet) dat er om de haverklap uitvloog bij meerdere connecties. Uiteindelijk een keurige bevestigingsbrief gehad van einde abonnement. Zelfs de overstap naar de nieuwe provider verliep redelijk (2 dagen zonder internet gezeten).
De oude apparatuur geretourneerd. Na 3 weken nog niets gehoord, noch geld ontvangen. Opnieuw gemaild en gebeld. Via de mail uiteindelijk bevestiging van ontvangst gekregen en belofte dat eea spoedig zou worden verwerkt. Ik bekijk mijn rekeningafschriften om de terugstorting te vinden. Zie ik dat Abel ondertussen (ondanks al einde abo) nog 2x abonnementsgeld heeft afgeschreven!Dus ik proberen het geld te storneren via de bank. Is eenmaal gelukt (de ander was te lang geleden). Krijg ik de dag erop meteen een mail van de financiële admin van Abel, of ik wel zsm het geld wil overmaken! En dan hebben ze wel haast!
![]()
Opnieuw gebeld (na 5 min niemand aan de lijn en ik weiger om te betalen voor hun fouten), dus opnieuw gemaild en brief gestuurd. Blijkt dat het support-adres niet meer te werken. Dus ik via de site formulier invullen, krijg ik een mail dat het adres waar die info heen gestuurd wordt niet bestaat en dat de info dus niet wordt verwerkt!
Dacht ik van Abel af te zijn, blijkt het toch nog wel even te gaan duren denk ik... Al met al: ik wou dat ik er nimmer een abo had afgesloten...
Klopt ook. Juridisch is er niets aan de hand. Is wel weer extra gezeik met de toch al fijne helpdesk... En de bank kan enkel enkele onterechte incasso's terugdraaien, niet een incassomachtiging intrekken (had ik al geprobeerd)...quote:kaajee schreef op maandag 19 mei 2008 @ 10:35:
[...]
Maar als je toch een bevestigingsbrief gehad van einde abonnement gehad hebt is er toch niets aan de hand? Jij kunt 'bewijzen' dat je opgezegd hebt en dat zij geen recht meer hebben geld van je rekening af te schrijven. Ik zou je bank bellen en specifiek deze incasso (dus die van Abel) laten blokkeren. Zodat zij nooit meer kunnen incasseren van je rekening.
Vervolgens zou ik er geen stuiver meer aan besteden, dus ook niet de betaalde helpdesk bellen. Hooguit nog een briefje sturen met daarin een kopie van hun bevestigingsbrief.
Mocht er een incassobureau opgezet worden laat je hun die bevestigingsbrief zien. Zij (Abel) hebben gen poot om op te staan.......(tenzij je hun ondanks opzegging nog abo verschuldigd bent natuurlijk, bijv. omdat je nog niet mocht opzeggen oid....)
Ik hou het hier een beetje in de gaten sinds ik er abonnee ben. maar ik heb absoluut geen problemen gehad. Mijn moeder ook niet toen zij twee jaar terug naar Abel is gegaan. Vanwege het mooie aanbod heb ik het toen ook gewaagd. De aanbiedingen zijn inmiddels hoger maar ik internet nu nog voor 25 euro per maand op 20 mbit, incl lijnkosten en onbeperkt bellen naar vaste lijnen! Ook met het siemens telefoontje wat ik er gratis bij kreeg ben ik erg blij.quote:Lisadr schreef op woensdag 13 augustus 2008 @ 22:19:
Hier en op Google kom ik alleen maar negatieve dingen over Abel tegen. Zijn er ook mensen met positieve ervaringen?
tBoz wijzigde dit bericht 16-08-2008 14:38 (4%)
Dat is dus 9.50 Euro duurder dan telfort bij Abel moet je wel betalen voor kaal koper.quote:mvz schreef op zaterdag 02 augustus 2008 @ 23:03:
Abel heeft toch ook gewoon 20mbit voor 19,95 op de site staan? ik zou zeggen verleng lekker je abbo.
MrX_Cuci wijzigde dit bericht 25-08-2008 13:32 (21%)
con1 wijzigde dit bericht 25-08-2008 21:43 (9%)
Het enige alternatief is dat met ze met een ingrijpende reorganisatie bezig zouden zijn waardoor ze tijdelijk geen nieuwe klanten aannemen. Maar dat lijkt me sterk.quote:2me2 schreef op dinsdag 26 augustus 2008 @ 15:19:
Zekerheid weten doe ik het natuurlijk niet maar ik heb zo'n vermoeden dat bij Abel de stekker er uit wordt getrokken.
En nu maar hopen dat ik mijn geld inderdaad nog terugkrijg. Ik steek maar een kaarsje aan denk ik.
"If you see a whole thing - it seems that it's always beautiful. Planets, lives... But up close a world's all dirt and rocks. And day to day, life's a hard job, you get tired, you lose the pattern." Ursula K. Le Guin
"Hoe vol je leven ook is, voor bier is er altijd plaats".
Graast mee met DeePeeCee - M'n eigen DPCH! - Drink wel eens bier..
Bij die Solcon link vind ik toch echt .10.500 als laatste firmware. Ik heb een half jaar geleden het gevecht opgegeven omdat ik voor 24 euro een fraaie Netgear WiFi router kon kopen die ik sindsdien als Access Point gebruik. De Siemens moet ik blijven gebruiken als router omdat ik ook telefonie heb.quote:con1 schreef op maandag 25 augustus 2008 @ 21:40:
2.1.34.10.500 is zeker niet de laatste FW. Maar voor mij gold omstreeks februari dat deze FW wel een aantal problemen oploste, ook het WIFI verhaal.
[..]
Bij Solcon is deze FW te downen
Solcon
Specs
Chief Operations of all the eh Matsubitsui business
Firmwareversie: 2.3.52.6.300 door Abel erop gezet.quote:Opa schreef op zaterdag 30 augustus 2008 @ 22:47:
[...]
Welke firmware heb je nu gekregen als ik vragen mag? Is die er door Abel naar gestuurd of heb je hem zelf geïnstalleerd? Zijn de WiFi problemen nu echt uit de wereld? Bij een van de laatste firmwares dacht ik ook dat het opgelost was, maar dit bleek alleen zo te zijn als ik GEEN encryptie of WEP gebruikte. Dat is voor mij onaanvaardbaar.
GoT Index » Internetproviders en Hosting » Abel telecom Ervaring
Pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20 21 22 23 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos