Abel telecom Ervaring

Pagina: 1 2 ... 7 Laatste
Acties:
  • 54.759 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13:49
Abel telecom heeft een aantal erg interessante abonnementen.

Maar, wat ik blijkbaar nergens kan vinden is ervaring. Niet op google en niet op got.
Is het een erg nieuwe provider oid?

Mijn vraag dus ook, wie heeft er ervaring mee? Hoe is de kwaliteit, stabiliteit van internet en de internet telefonie(volgensmij gaat het via het BBNed netwerk)?
Het zou moeten dienen als vervanger voor het huidige abonnement.

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 08-05 17:55

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Uit je vraag begrijp ik dat je het over Internet hebt? Dacht in eerste instantie dat je het over bellen had via Abel.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Laatst online: 14:56
Ervaringen betaalde VoIP-diensten

Wat is er gunstig aan, om voor 10 euro per maand je vaste nr's af te kopen? Als je bijv. de Solcon tarieven ziet, moet je wel heeeeeel veeeeeel naar vaste nrs bellen, anders ben je gegarandeerd een stuk duurder uit.

[ Voor 65% gewijzigd door mhr-zip op 28-04-2006 11:26 ]

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door LED-Maniak op 28-04-2006 13:37 ]

Mitsubishi Electric & Heavy Industries externe temperatuur sensor (Home Assistant compatible): V&A - ClimaControl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
En nog eens.. :X

[ Voor 96% gewijzigd door LED-Maniak op 28-04-2006 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Het gaat over internet + telefonie.

We betalen nu over de 80 euro per maand nu alles los is.(20 euro internet, 16 euro telefoon en dan de gesprekskosten nog)

Als we ons eigen nummer houden bij kpn én een nieuw nummer van abel telekom bij nemen scheelt dit minimaal 10 euro per maand en gaat me internet van nu 1Mbit naar 8Mbit.

Daarom was ik erg benieuwd of het een beetje kwaliteit is wat ze aanbieden.

[ Voor 102% gewijzigd door LED-Maniak op 28-04-2006 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
mhr-zip schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 11:24:
Ervaringen betaalde VoIP-diensten

Wat is er gunstig aan, om voor 10 euro per maand je vaste nr's af te kopen? Als je bijv. de Solcon tarieven ziet, moet je wel heeeeeel veeeeeel naar vaste nrs bellen, anders ben je gegarandeerd een stuk duurder uit.
Je standaard abonnement bij kpn(belbudget) kost ook €9,67.
Daarnaast zou ik nooit naar Solcon willen gaan aangezien zij sites filteren.(tenzij dit 100% uit is te zetten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 17:01
LED-Maniak schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 17:33:
[...]

Daarnaast zou ik nooit naar Solcon willen gaan aangezien zij sites filteren.(tenzij dit 100% uit is te zetten.)
Is uit te zetten. Als je t aanzet ga je via een transparante proxy en wordt t gefilterd ja.

dat hebben mn ouders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
DJSmiley schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 17:39:
[...]

Is uit te zetten. Als je t aanzet ga je via een transparante proxy en wordt t gefilterd ja.

dat hebben mn ouders
Ik zit toch nog een beetje in me maag met die hoge instapkosten.
Dit is meer dan 130 euro.

Binnen 2 jaar zullen er vast wel weer nieuwe, leuke aanbiedingen zijn denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
LED-Maniak schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 18:11:
[...]

Ik zit toch nog een beetje in me maag met die hoge instapkosten.
Dit is meer dan 130 euro.

Binnen 2 jaar zullen er vast wel weer nieuwe, leuke aanbiedingen zijn denk ik.
Solcon is gewoon filter vrij.

Het is niet de goedkoopste, maar bestaat al wel lang. En is gewoon een degelijke provider.
Ik heb meerdere mensen aangesloten ism smc modem. En werkt perfect.
Zelf heb ik xs4all, maar wel solcon voip en een zyxel modem, werkt ook als een trein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
LED-Maniak schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 17:33:
[...]

Ik dacht dat het over los voip abo ging.

Dan heb je al 9,67 voor kpnbudget + adsl + 10 euro abeltelecom.
Dan is bijv. solcon al snel voordeliger, of je moet heeeel veel naar vast bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
mhr-zip schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 22:15:
[...]

Ik dacht dat het over los voip abo ging.

Dan heb je al 9,67 voor kpnbudget + adsl + 10 euro abeltelecom.
Dan is bijv. solcon al snel voordeliger, of je moet heeeel veel naar vast bellen.
Nee, het gaat over internet + voip. Sorry dat ik daar niet duidelijk genoeg over was.

Het kpn abo zal altijd blijven(iig zolang het in de kinderschoenen staat) zodat we een 2e lijn hebben.

Ik ben nu bezig met een lijstje aan het maken en dan uitrekenen hoeveel we bij speedlinq, abelcom en solcon kwijt zijn als we hetzelfde belgedrag aanhouden.

Solcon ziet er inderdaad erg goed uit. Al moet ik dan nog even zien hoe dat allemaal aangesloten gaat worden. smc naar telefoon, draadloos naar router boven, die zit op printer en server en dan door het huis. Maar is vast wel op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
Eigenlijk hoort dit al niet meer in het draadje thuis maar:

Momenteel loopt er nog een contract van versatel/tele2/zonnet tot september. Hier willen we vanaf maar zijn wel bereid de kosten hiervoor te betalen tot september.

Even ter bevestiging: als je tussentijds wil overschakelen moest je dan een andere ISP + ander netwerk nemen?

Dus bijv van tele2 -> bbned omdat tele2 -> tele2 niet werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
LED-Maniak schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 23:45:
Eigenlijk hoort dit al niet meer in het draadje thuis maar:

Momenteel loopt er nog een contract van versatel/tele2/zonnet tot september. Hier willen we vanaf maar zijn wel bereid de kosten hiervoor te betalen tot september.

Even ter bevestiging: als je tussentijds wil overschakelen moest je dan een andere ISP + ander netwerk nemen?

Dus bijv van tele2 -> bbned omdat tele2 -> tele2 niet werkt?
Op het zelfde netwerk blijven heet ISP - ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
mhr-zip schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 13:11:
[...]

Op het zelfde netwerk blijven heet ISP - ISP.
Ja, hoppen. en telco -> telco.

Ik heb voor het 20Mbit solcon gekozen. Hopelijk bevalt dit wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
LED-Maniak schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 13:15:
[...]

Ja, hoppen. en telco -> telco.

Ik heb voor het 20Mbit solcon gekozen. Hopelijk bevalt dit wat.
Welk netwerk?

Babyxl heeft altijd mijn voorkeur. Maar dat verschilt van persoon tot persoon.

[ Voor 16% gewijzigd door mhr-zip op 29-04-2006 13:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LED-Maniak
mhr-zip schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 13:16:
[...]

Welk netwerk?

Babyxl heeft altijd mijn voorkeur. Maar dat verschilt van persoon tot persoon.
Babyxl is niet beschikbaar hier.

Ik heb voor kpn bitnet gekozen. Ik kon kiezen tussen versatel(waar ik nu al zit) en bitnet, aangezien het een telco -> telco migratie is lijkt bitnet de enige mogelijkheid.

Ik las hier op got dat bitnet voor bedrijven was, duurder maar erg goed.
De prijs was alleen hetzelfde als versatel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
LED-Maniak schreef op zondag 30 april 2006 @ 00:14:
[...]

Babyxl is niet beschikbaar hier.

Ik heb voor kpn bitnet gekozen. Ik kon kiezen tussen versatel(waar ik nu al zit) en bitnet, aangezien het een telco -> telco migratie is lijkt bitnet de enige mogelijkheid.

Ik las hier op got dat bitnet voor bedrijven was, duurder maar erg goed.
De prijs was alleen hetzelfde als versatel.
Ik weet niet precies hoe het met bitstream zit. Weet alleen dat het gunstige tarieven zijn, voor kpn netwerk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9449

Wel apart dat dit een ervaringen topic is maar dat er nog geen enkele reactie in staat m.b.t. ervaringen met Abel Telecom.

Ik overweeg om (voor iemand anders) een abbo bij Abel af te sluiten, maar ik ben benieuwd naar ervaringen van anderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yeroen76
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 05-05 14:43
Ja, idd grappig.. Ik had dit topic een aantal maanden geleden ook al gezien. Ik heb toen besloten om de sprong naar Abel maar te maken en heb Abel telefonie genomen en KPN opgezegd. Absoluut geen spijt van, verbinding is prima en heb nog geen enkel probleem gehad.
Op basis van mijn ervaringen heeft een kennis Abel ADSL en bellen genomen en ook KPN de deur uit gedaan. Ook hij heeft prima ervaringen; de snelheid is prima en ligt boven vergelijkbare abonnementen voor dezelfde prijs bij andere providers.
In een ander topic bij een weblog heb ik wel gelezen over slechte service van Abel, zoals lange wachttijd voor het ontvangen van modem e.d., maar hier heb ik of mijn kennis niets van gemerkt.
Voor wat het waard is kan ik je de overgang naar Abel van harte aanbevelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

OK, bedankt voor het delen van jouw ervaringen.

Het enige verschil is dat ik een BBNed abbootje wil afsluiten.

Abel is blijkbaar 1 van de weinige providers die niet selectief (qua postcode) aanbiedingen heeft... Dat mag wat mij betreft beloond worden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-05 20:00

krvabo

MATERIALISE!

Uit de algemene voorwaarden:
9.2. Afnemer is ervan op de hoogte dat ABEL de persoonsgegevens van Afnemer verwerkt, met inbegrip van gegevens over Afnemers activiteiten op de Website, zoals de bezochte pagina's, de tijd die op verschillende onderdelen van de Website wordt doorgebracht, het internetadres van de Website waar Afnemer vandaan komt en de Producten of Diensten die Afnemer heeft besteld. ABEL slaat deze gegevens op in een databank die wordt gebruikt voor de uitvoering van de Overeenkomst, waaronder mede begrepen maatregelen om de dienstverlening aan Afnemer te verbeteren en het verstrekken van informatie of aanbiedingen aan Afnemer.
9.3. Afnemer mag de gegevens die ABEL over hem heeft verzameld desgewenst inzien en laten corrigeren. Afnemer heeft het recht ABEL te vragen daarvoor in aanmerking komende gegevens van Afnemer te verwijderen of af te schermen. ABEL zal op dit verzoek binnen 4 (vier) weken beslissen, na afweging van het betrokken belang van ABEL en het privacybelang van Afnemer en zal, in geval van een besluit tot afscherming of verwijdering, Afnemer informeren in hoeverre daardoor het gebruik dat Afnemer van Producten en/of Diensten maakt, kan worden beperkt of verhinderd.
http://www.abeltelecom.nl/index.php?pageID=9

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik neem aan dat je hiermee bedoelt dat dit negatief is t.o.v. andere aanbieders?

Bedankt voor de tip i.i.g.

==================

Hier wat andere ervaringen:

http://weblog.columni.st/?p=130

Ik denk toch dat ik het maar niet ga doen. Ga wel voor een iets duurdere provider als Het Net ofzo...

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 9449 op 13-11-2006 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krvabo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-05 20:00

krvabo

MATERIALISE!

Anoniem: 9449 schreef op maandag 13 november 2006 @ 19:24:
[...]

Ik neem aan dat je hiermee bedoelt dat dit negatief is t.o.v. andere aanbieders?

Bedankt voor de tip i.i.g.
Zeker niet positief :+
Gaat er zegmaar kort door de bocht om dat ze bijhouden welke sites dat je bezoekt om je zo reclame voor te kunnen schotelen...

Pong is probably the best designed shooter in the world.
It's the only one that is made so that if you camp, you die.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HoppyF
  • Laatst online: 11:01
Ik heb toevallig gisteren een bericht geplaatst in een ander topic (Linksys SPA3000), maar het gaat vooral ook om ervaringen met Abel Telecom vandaar dat het hier thuis hoort.
Ik vind de voorwaarden nogal vreemd overkomen.

Ik zoek verder geen ADSL aansluiting want die heb ik al, maar in feite alleen een (goedkoop) Voip abonnement al dan niet met een Voip ATA zoals de Linksys SPA3000 of SPA3102.

Klik hier voor hetTopic

Op de Home site van Abel Telecom staat "Gratis adapter twv €129,-" (dat is de Linksys SPA3000), maar in de actievoorwaarden staat dat je een Linksys SPA3000 ter beschikking gesteld krijgt en ook nog een borg moet storten van € 30.
Dat klopt dus niet.
Gratis is gratis, en in bruikleen is in bruikleen.
Wat er ook in de voorwaarden staat is dat je Afsluitkosten (a € 30) moet betalen als je het abonnement wilt opzeggen. Ook merkwaardig, je bent dan meteen je borg kwijt die je eerst gestort hebt.
Wel jammer dat men geen duidelijke voorwaarden heeft, want het abonnement op zich lijkt me niet verkeerd. Als ik het zo hoor/lees/zie ga ik toch maar eens uitkijken naar een MediaMarkt exemplaar.

Actie voorwaarden Abel Telecom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 29-10-2024

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Anoniem: 9449 schreef op maandag 13 november 2006 @ 19:13:
OK, bedankt voor het delen van jouw ervaringen.

Het enige verschil is dat ik een BBNed abbootje wil afsluiten.

Abel is blijkbaar 1 van de weinige providers die niet selectief (qua postcode) aanbiedingen heeft... Dat mag wat mij betreft beloond worden!
ehh, welke aanbieder heeft acties op basis van postcodes dan? Ik zou niet weten waarom men dat zou doen?

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WooK schreef op dinsdag 14 november 2006 @ 15:30:
ehh, welke aanbieder heeft acties op basis van postcodes dan? Ik zou niet weten waarom men dat zou doen?
Ik ben er gisteren meerdere tegengekomen. Voorbeelden zijn Speedlinq en Tele2.

Waarom ze dat zouden doen? Omdat er in sommige gebieden bijvoorbeeld weinig concurrentie is. Zie topic:

Biedt UPC niet bij al hun TV klanten kabelinternet aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kuru1234
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-01-2022

kuru1234

Morphineman

weet iemand al wat de inlogcode is voor de webbased configuration van de Copperjet 1616-2p ADSL modem die je bij Abel ADSL krijgt ? hun helpdesk is vandaag slecht bereikbaar, en de login die ik via internationale forums vind (admin/admin) werkt niet...

overigens: ik kreeg de modem gisteren binnen op de afgesproken levertijd van 4 weken. de snelheid is ok op 3400/999, ping 12ms (abo = 4000/1000). en het eerste contact met de helpdesk gaf gisteren een deskundige indruk

[ Voor 32% gewijzigd door kuru1234 op 18-11-2006 10:55 ]

Gigabyte7VRXP KT333, XP2000, Asus Ti 4200 4mb, maxtor 80G 7200, fujitsu 40 G 5400, philipscdrw, pioneer DVD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

kuru1234 schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 10:45:
weet iemand al wat de inlogcode is voor de webbased configuration van de Copperjet 1616-2p ADSL modem die je bij Abel ADSL krijgt ? hun helpdesk is vandaag slecht bereikbaar, en de login die ik via internationale forums vind (admin/admin) werkt niet...

overigens: ik kreeg de modem gisteren binnen op de afgesproken levertijd van 4 weken. de snelheid is ok op 3400/999, ping 12ms (abo = 4000/1000). en het eerste contact met de helpdesk gaf gisteren een deskundige indruk
http://forum.speedtest.nl...ts.asp?TID=917&PN=1&TPN=2 voor het ADSL deel VOIP heeft een eigen ww, zie volgende pagina.
Inloggen via het standaard ip-adres: 172.19.3.1 en dan inloggen met user als naam en user als password.

Als je "googled" op "copperjet 1616 -2p vind je het een en ander. Voor portforwarding is onderstaande link handig:
http://www.speedxs.nl/index/support/doc_view?did=16
Dit werkte bij mij ook goed voor ftp (poort 21).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59216

Wij zijn ook sinds 2 maanden overgestapt op Abel, en geen enkel probleem totnogtoe! Alleen een beetje onduidelijke papieren over hoe aan te sluiten enzo, maar dat was voor ons geen probleem :) Werkt tot nog toe super, via bittorrent soms 900kb/s down en 90kb/s up dus snelheid is dik in orde. Sinds 17 nov ook telecom over gezet via Abel, en ook daar nog geen problemen mee gehad... dus wij zijn er dik tevreden mee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170030

Beste mensen,

Na een heftige discussie met de helpdesk van Abel wil de bewuste meneer me niet meer spreken, hij hing opeens op. Bij het modem wat bij abel zit zijn poorten maar lastig te forwarden, dus ik had hem in bridge gezet, en de internet werkte super. Echter nu waren de instellingen van VoIP eruit, maar die wilden ze niet geven en waren ook kwaad dat ik het modem zogenaamd gesloopt had, terwijl alleen de configuratie anders was. Nu zit ik dus zonder telefonie, maar met werkend internet. Zou iemand die ook het Allied Data 1616-2P modem heeft zo vriendelijk willen zijn het originele TPR configuratie bestand te mailen op posten op dit forum? mijn mail adres is megariezATgmail.com

Alvast hartelijk bedankt,

Richard P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-05 21:30
Op dit moment hebben we Casema Midi en Telefonie met onbeperkt bellen. Totale kosten: € 39,85 per maand. Wel iets goedkoper dan bellen met KPN, maar echt denderend is het nog steeds niet.

Nou kwam ik Abel een keer tegen, en die heeft wel een goede aanbieding.

1. Abel Internetbellen voor € 6,95 per maand met Casema Midi. Kun je zo aansluiten op Casema Midi abonnement als ik het goed begrijp. Nummerbehoud uit laten voeren, Casema Telefonie wordt opgezegd. Eerste maand gratis, misschien verder nog wat kosten voor nummerbehoud, maar daar blijft het toch bij? Totale kosten dan € 26,90 per maand.
2. Abel Totaal voor € 23,95 per maand en eerste jaar voor € 14,95 per maand. Scheelt 3 euro (vast tarief). Zelfde verhaal, nummerbehoud > Casema opgezegd... Maar nou is de telefoonlijn niet actief... Geen KPN of ADSL abonnement. Worden er nou kosten berekend om deze opnieuw te activeren?

Mogelijkheid 2 is misschien iets goedkoper, maar door bijkomende kosten misschien toch weer mogelijkheid 1. Bovendien is mogelijkheid 1 wel iets makkelijker... Kastje inpluggen op bestaande netwerk en alleen nummerbehoud aanvragen. Bovendien is Midi maar eens per jaar op te zeggen en dat is pas weer in juni. Telefonie is per maand op te zeggen...

Mogelijkheid 1 inderdaad het beste, of zijn er helemaal geen activeringskosten voor de KPN lijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.abeltelecom.nl/index.php?pageID=59
daar staan de voorwaarden, kun je oveigens zelf allemaal opzoeken....
zie oa "incl. non-linesharing" ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hugo__Boss
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 10-05 21:30
Inderdaad je hebt gelijk... Kost dus € 53,55 om te laten activeren... Scheelt een beetje per provider maar zegmaar rond de 50 euro... Dus duurt wel even totdat je dat terug hebt verdiend dus niet echt aantrekkelijk om over te stappen op ADSL internet...

Misschien los internetbellen van Abel dus met behoud van Casema internet...

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ik heb een vrij bizarre Abel Telecom ervaring. Nadat ik mij had aangemeld (alleen voor ADSL, geen telefonie) bleek dat ze niet konden leveren op mijn adres (capaciteitsprobleem telefooncentrale) en na 6 weken heb ik geannuleerd en een andere provider genomen. Die meldden mij echter dat ze niet konden leveren omdat ik al ADSL had. Bleek dat Abel Telecom ondertussen gewoon de aanvraag had doorgezet en ADSL op mijn lijn had geactiveerd. Oud modem aangesloten en jawel, ADSL. Een dagje later werd ook een modem geleverd en dacht ik dat de pret echt kon beginnen...

Helaas komt de snelheid niet of nauwelijks boven dat van mijn mijn good old analoog inbelmodem uit: ik zit met ongeveer 3-5 kb/s terwijl ik toch echt 8 Mb had besteld. Het modem geeft (volgens de technische helpdesk van Abel dan) correcte waarden dus men zit daar met de handen in het haar. Komt dit vaker voor bij bbned? Want ik vermoed dat daar het probleem zit.

Ik sluit eigenlijk brakke bekabeling uit omdat het inbellen via het analoge modem altijd goed ging. En analoge inbelmodems zijn ook wat gevoelig voor de kwaliteit van de KPN kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187042

Abel zuigt wat mij betreft, ik wacht nu al bijna een maand op de adapter voor mijn internet bellen abo.
Verchillende keren contact gehad, en het zou versneld geregeld worden. Dat was dus alweer 10 dagen geleden!
HOE LANG MOET HET DUREN OM EEN PAKKETJE OP DE POST TE DOEN??
Als ik voor 1 januari niets van ze ontvang zeg ik op.

Klantenservice zuigt ook, die kunnen niet de gegevens/status van voip abonnementen inzien. Je wordt gedwongen om de helpdesk te bellen. Wachttijden helpdesk zijn lang.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 187042 op 29-12-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202568

Heb exact dezelfde ervaring. Vorige week vrijdag omgezet van hetnet naar bbned via abel telecom. Heb inmiddels vier keer contact gehad met de helpdesk. Het wachten is op iemand die de lijn doormeet........

De downstream snelheid die de modem aangeeft varieert tussen de 6,8 en 7,7 Mbit. De virusscanner wordt krijgt echter een update binnen met 4 kbyte per seconde. De meeste internet pagina's stoppen met een time out. Op www.speedtest.nl kom ik op het equivalent van 33 kps.

Afstand tot de centrale is 2700 meter, dit is best ver, maar als dat het probleem is, dan zou ik verwachten dat het modem zelf ook terugvalt in snelheid. Bovendien zou het dan ook niet worden aangeboden, toch?

Zijn er meer mensen met vergelijkbare problemen, of nog beter de oplossing hiervoor?
rutgerw schreef op donderdag 28 december 2006 @ 14:56:
Ik heb een vrij bizarre Abel Telecom ervaring. Nadat ik mij had aangemeld (alleen voor ADSL, geen telefonie) bleek dat ze niet konden leveren op mijn adres (capaciteitsprobleem telefooncentrale) en na 6 weken heb ik geannuleerd en een andere provider genomen. Die meldden mij echter dat ze niet konden leveren omdat ik al ADSL had. Bleek dat Abel Telecom ondertussen gewoon de aanvraag had doorgezet en ADSL op mijn lijn had geactiveerd. Oud modem aangesloten en jawel, ADSL. Een dagje later werd ook een modem geleverd en dacht ik dat de pret echt kon beginnen...

Helaas komt de snelheid niet of nauwelijks boven dat van mijn mijn good old analoog inbelmodem uit: ik zit met ongeveer 3-5 kb/s terwijl ik toch echt 8 Mb had besteld. Het modem geeft (volgens de technische helpdesk van Abel dan) correcte waarden dus men zit daar met de handen in het haar. Komt dit vaker voor bij bbned? Want ik vermoed dat daar het probleem zit.

Ik sluit eigenlijk brakke bekabeling uit omdat het inbellen via het analoge modem altijd goed ging. En analoge inbelmodems zijn ook wat gevoelig voor de kwaliteit van de KPN kabels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alm
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:39

alm

Kennissen hebben sinds kort ook ADSL via Abel Telecom, ze hadden 4Mbps Comfort aangevraagd met telefonie en dit ook bevestigd gekregen. Ze bleken echter 1Mbps te hebben gekregen zonder telefonie. Gebeld met de helpdesk en die zeiden dat 1Mbps klopte en dat er geen telefonie bijzat. Maar Abel Telecom had zelf een mailtje gestuurd waarin stond dat ze 4Mbps hadden aangevraagd met telefonie. Administratief een zooitje zou je zeggen...

Wat ook nog niet kon was een e-mailadres krijgen, ze waren bezig met een nieuw registratie-systeem en als dat klaar was dan zou men bericht krijgen en kon men een e-mailadres aanvragen... Zou ergens in november jl. klaar moeten zijn, maar kennissen hebben sinds paar weken ADSL en konden nog steeds geen e-mailadres krijgen...

De website van Abel Telecom is een zooitje, gegevens (abonnementsoorten en prijzen) zijn onduidelijk en de helpdeskpagina's bevatten ook niet de info die het zou moeten bevatten... Het modem die je erbij krijgt staat niet eens vermeld in de handleidingen...

Beetje te hard aan het groeien zou je zeggen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202602

Ik heb mij voor een overstap aangemeld op 28 februari 2007. Dan is mijn huidige contact met Orange ten einde. Wachten maar!
Dus niet. Ik ben nu al aangesloten! 23 december om 08.00 uur belde TNT aan om het modem af te leveren.
I.p.v. de bestelde Wireless Siemens modem kwam het Copperjet 1616 modem, terwijl deze in februari geleverd moest worden.
De helpdesk vertelde dat ik al enkele dagen aangesloten was. Foutje! Qua kosten heeft met e.e.a. met mij geregeld, omdat het abonnement met mijn huidige ISP nog doorloopt. Prima Abel!
Nu had ik al enkele dagen snelheidproblemen. De ADSL downloadsnelheid liep terug van 3Mbyte naar 10,7kByte.
Het speedtouch schildpadje gewisselt voor een Sitecom niets hielp.
Dus het Copperjetje van Abel aangesloten en het snelheid blijft 10,7kB de uploadsnelheid ligt op 99kByte. Ook niet met een aansluiting dichtbij het ISRA punt. (modem in meterkast aansluiting ingeplugt en snelheid via laptop gecontroleerd) Wederom helpdesk gebeld en er wordt nu een monteur ingeschakeld om de storing/probleem te traceren.
Het probleem is opgetreden nadat het BBned ADSL signaal op de lijn is gekomen.
sinds 27 december bijna dagelijks contact gehad met de helpdesk.... we zijn ermee bezig.
Ik vertelde dat ik door hun schuld met deze brakke verbinding zit....
Wordt vervolgt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Nu online
Nou dan kunnen we er wel vanuit gaan dat Abel of bbned ergens de afgelopen weken iets ernstig fout heeft gedaan... want dit is geen incident meer lijkt mij. Mijn verbinding is 20 december opgeleverd. Dus ergens in die tijd is het misgegaan bij meerdere aansluitingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187042

Ik heb uiteindelijk mijn abel intenet bellen geanulleerd. Ik heb nu een maand gewacht op mijn adapter en ik ben het zat. Verschillende keren contact gehad met abel zonder resultaat, mijn laatste paar emails zijn niet eens beantwoord.
Conclusie: ABEL IS KUT en ik raad iedereen af om met hen in zee (proberen) te gaan !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Nu online
Het wonder is geschied: vanmorgen, na de dagelijkse modemreset (je blijft hopen) had ik opeens de verwachte snelheid. 600 Kilobytes per seconde over HTTP, is volgens mij wel OK voor 8 MB toch?

Dus totale aanvraagduur was bijna 3 maanden. Idioot gewoon. Maar ja het werkt. Verder geen enkele documentatie wat betreft mailserver (smtp.bbeyond.nl) of usenet ofzo. Volgende keer trek ik wel gewoon weer een tientje meer uit voor een echte internetprovider.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij werkt hij nu ook! Alléén nog geen VOIP.
Mailserver: smtp.abelmail.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192817

Het admin wachtwoord van de copperjet 1616 2P is opgeslagen in hash vorm en dat is een eenrichtingsalgoritme dus dat kun je niet achterhalen.

Als de modem net is gereset naar standaardinstellingen kun je wel met admin//admin inloggen. Vanaf dat moment wordt je voip configuratie op afstand vanuit de centrale ingesteld (door Bbned) en wordt je wachtwoord veranderd. De voip instellingen zijn dacht ik voor iedereen anders.

Om toch bij de superuser instellingen te kunnen komen als de voip instellingen al zijn toegepast heb ik het volgende gedaan:
  1. Reset de modem (System > Restart Device > Reset to vendor default settings > Restart).
  2. Log nu in met admin//admin.
  3. Maak nu snel voordat de configuratie wordt veranderd een gebruiker erbij met superuser rechten (of trek eerst de ADSL kabel eruit). (Configuration > Authentication > Create a new user... > verzin username&password en zet de rechten op superuser). NB: de overige users (admin en user) kun je verwijderen.
  4. Niet vergeten op te slaan (Configuration > Save Config > Save).
  5. Steek evt. de ADSL lijn weer in de modem en wacht tot voip geconfigureerd wordt.
  6. Log in met je nieuwe account.
Bij mij werkt het... Nu kun je al je voip instellingen zien waaronder je tweede telefoonnummer. Op deze manier kun je ook de voip instellingen herstellen als je de firmware per ongeluk veranderd hebt.

Heb nu een paar weken Abel. Gisteren ging mijn snelheid opeens van 200 kbps naar 3500. :? Dacht dat het aan mijn kabels lag...

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 192817 op 08-01-2007 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202568

Yep, hier werkt het nu ook. Blijkbaar toch een centraal probleem.
Anoniem: 202602 schreef op woensdag 03 januari 2007 @ 22:13:
Bij mij werkt hij nu ook! Alléén nog geen VOIP.
Mailserver: smtp.abelmail.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
Wij hebben Abel aangevraagd op 21-11-2006. Na 3 dagen was de borg en activatie al van onze bankrekening af, maar tot op heden nog geen installatiepakket ontvangen.
Vandaag kregen we een mailtje van Abel met daarin de woorden dat het nu nog 2 tot 3 weken hooguit duurt voor we ons pakket thuis kunnen verwachten........
De kreet "1 tot 4 weken levertijd" op hun site klopt niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192817

Inderdaad, ik heb ruim twee maanden moeten wachten tot het installatiepakket in de bus kwam. (Daardoor heb ik ook niet kunnen profiteren van de gratis telefoonactie.) Ze mogen er trouwens wel wat meer informatie bij geven: hoe de modem werkt met splitter en tweeweg stekkertje en de instellingen van de modem (voip, port forwarding). En laten ze het niet nog eens wagen een modem die jou zelf toebehoort met een wachtwoord te beveiligen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 190197

Ik heb in november een abonnement genomen op Abel Optimaal: Internet + Bellen.
Op zaterdag 23 december heb ik van Abel een Copperjet 1616 modem ontvangen.
Sindsdien waren er een drietal problemen de snelheid (ontzettend laag), het forwarden van poorten en het telefoneren.
Gelukkig zijn de eerste twee problemen opgelost, maar de telefoon werkt nog steeds niet.
Er zit geen signaal op het nummer dat mij is toegekend.
Als je dit nummer belt krijg je de melding dat het door u gekozen nummer is niet in gebruik.
De telefoonverbinding is ook niet “zichtbaar” op het modem.
Is dit laatste bij anderen nog het geval of heeft iemand een oplossing?

Het forwarden achter een copperjet is gelukt door een switch (8 poorts) van Netgear aan te schaffen. Met een modem lukte het me niet omdat het Copperjet modem van Abel is ingesteld als router. Als je daarachter nog een modem zet verandert het IP adres. Met een switch heb je daar geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb hetzelfde probleem gehad, deels opgelost. Internetsnelheid is er weer, maar telefonie ho maar. Dat lukt dus niet. Nummer is niet in gebruik en geen signaal!
Er een ticket aangemaakt om dit probleem weer op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vandaag maar weer eens gebeld met de helpdesk. Zag op de website dat het bellen een stuk durder is geworden. (€ 0,50 pm). Ze beloofden me een nieuw modem op te sturen.
Ben benieuwd. Eerst maar even lekker op vakantie. Misschien zijn daarna de problemen opgelost en kan ik weer bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:44
2-12-2006 besteld, gebeld en ze zijde dat ik 30-12-2006 klaar zou zijn en toen 22-12-2006 mail gekregen dat het nog 3 weeken duurt (zomg -_-") dus ik denk/verwacht dat ze out of modem/phones zijn ;0 aangezien ik niet de eenigste ben ..... was ik maar naar speedlinq gegaan :( nu zit ik 1 maand zonder internet!!!

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bschnitz
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11:44
14-01-2007

Eindelijk internet :D

eerst gewoon modem aangesloten maar toen kreeg ik dus erg lage snelheden en ping toen na een paar uur toch maar besloten om de kabels te gebruiken van abel en ook de splitter en ja hoor :D alles werkt ook de voip :D

dus in het algemeen is abel wel goed alleen de levertijd en de prijs van de helpdesk zijn wel erg slecht :/

WP: ME SUZ-SWM80VA + ERST20D-VM2D || PV: 12.000Wp || Batterij: SigenStor 12kW + 24kWh || A++++ 151m2 570m3 op water || WTW: Itho Daalderop HRU 350 ECO || Auto: Hyundai Ioniq 6 53kWh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
Inmiddels het modempakket ontvangen. Maar onmiddelijk een andere modem aangevraagd omdat de geleverde modem vastliep in het menu en daarna totaal niet meer werkte.
ADSL signaal is al wel OK, nu alleen nog wachten op het beloofde modem.

Weet (of kan) iemand hier de modemsettings van de Copperjet 1616 posten svp ?
(betreft ABEL ADSL 8000/1024, zonder voip)
Wellicht kan ik dan zolang een modem van mezelf plaatsen, maar ik kan dus nergens hun settings terugvinden. Vaag...

[ Voor 7% gewijzigd door BonBon op 15-01-2007 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

BonBon schreef op maandag 15 januari 2007 @ 09:29:
Inmiddels het modempakket ontvangen. Maar onmiddelijk een andere modem aangevraagd omdat de geleverde modem vastliep in het menu en daarna totaal niet meer werkte.
ADSL signaal is al wel OK, nu alleen nog wachten op het beloofde modem.

Weet (of kan) iemand hier de modemsettings van de Copperjet 1616 posten svp ?
(betreft ABEL ADSL 8000/1024, zonder voip)
Wellicht kan ik dan zolang een modem van mezelf plaatsen, maar ik kan dus nergens hun settings terugvinden. Vaag...
al gegoogled met je eigen tefwoorden...?
http://www.google.nl/sear...+Copperjet+1616+abel+tele

http://www.sat4all.com/fo...er=1228058&page=0&fpart=2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205165

Ik heb ook een Abel ervaring

Momenteel zit ik nog bij KPN/Planet Int
Maar vorig jaar november heb ik een abonnementje genomen bij Abel
Er stond op de site:
Zonder KPN, 4 MBit download, normaal iets van 17,95 maar nu het eerste jaar maar 9,95 per jaar.

Mooi dacht ik, kan ik mooi KPN opzeggen en ga ik van 60 Euro per maand naar een tientje
Ik de hele boel opzeggen dus, PI abonnementje en mijn telefoonlijn bij KPN, want ik wil helemaal geen KPN lijn.

Belt vandaag een meneer van Abel op dat ze me niet kunnen aansluiten want ik heb mijn KPN opgezegd. Ja duh, dat stond op de site van jullie, Zonder KPN. Dus heb ik dat opgezegd.
Nee, dat kan niet, zegt hij, want ze moeten over die KPN lijn het internet aanbieden.
Ze moeten nu weer opnieuw die lijn activeren voor iets van 50 Euro en ik moet nog steeds iets van 9,50 per maand betalen voor het gebruik van die lijn. Dus die 9,50 klopt helemaal niet.
Wat nog mooier is, is dat ze op hun site de adsl aanbiedingsvoorwaarden wat uitgebreid hebben. Nu staat daar ineens een verhaal over een KPN lijn die je moet hebben en dat er anders 9,50 bijkomt. Dat stond dus niet in de adsl acitievoorwaarden toen ik het abonnemen afsloot en wat ze me gemailed hebben destijds:

ADSL Actie Voorwaarden van Abel Telecom B.V.
1. De actieperiode loopt van 1 november 2006 tot en met 30 november 2006.
2. Abel Telecom behoudt zich het recht te allen tijde het actie aanbod te beëindigen of te wijzigen.
3. Deze actie voorwaarden zijn van toepassing op Abel ADSL abonnementen die besteld worden
gedurende de actieperiode via de Abel Telecom website.
4. Abonnementskosten per maand:
- Abel ADSL Instap (1 Mbit/s downlink, 512 kb/s uplink): € 14,95
- Abel ADSL Basis (2 Mbit/s downlink, 1 Mb/s uplink): € 15,95
- Abel ADSL Comfort (4 Mbit/s downlink, 1 Mb/s uplink): Eerste jaar voor € 9,95, daarna € 17,95
- Abel ADSL Pro (8 Mbit/s downlink, 1 Mb/s uplink): Eerste jaar voor €17,95, daarna € 21,95
5. Je kunt gratis een half jaar geheel vrijblijvend gebruik maken Kaspersky Internet Security software
versie 6.0. Daarna kun je ervoor kiezen een abonnement op deze software aan te gaan à € 4,08
per maand. Het aangaan van een abonnement op deze software is geen verplichting.
6. De minimale abonnementsduur is 1 jaar.
7. Opzegtermijn na de minimale abonnementsduur is 1 maand.
8. Je krijgt een gratis modem (Allied Data Copperjet 1616-2P) ter beschikking gesteld ter waarde van
€ 149,-.
9. Je betaalt € 30,- borg voor de modem, die bij opzegging van je abonnement weer teruggestort
wordt, mits je de modem onbeschadigd en met toebehoren compleet retourneert.
10. Activering / aanmeldkosten van het abonnement bedragen éénmalig € 9,95.
11. Afsluitkosten bij opzegging abonnement bedraagt € 30,-.
12. Installatie bij je thuis is optioneel te bestellen en kost € 75,-.
13. De borg en activeringskosten worden per automatische incasso direct na bestelling van je
rekening afgeschreven.
14. Levertijd is ca. 4 weken.
15. De verzending van het modem naar het opgegeven adres is gratis.
16. Het abonnement gaat in op de dag waarop het ADSL signaal opgeleverd wordt.
17. Abonnementskosten worden maandelijks vooraf middels automatische incasso afgeschreven van
je rekening.

Zojuist heb ik een mevrouw van Abel gesproken en die vertelde me dat ze er niets aan kunnen doen en dat ik maar een brief moet schrijven.

Iets zegt me dat dat ik niet de enige ben die dit overkomen is aangezien ze nu ineens de actievoorwaarden uitgebreid hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 50683

De aanbieding waar jij het over hebt is alleen Abel ADSL,
het is alleen zonder KPN bij Abel Totaal.

Vrees toch dat jezelf verkeerd hebt gekeken op die site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
Na enig zoekwerk toch enkele settings gevonden.
Kan ik nu bijv een SpeedTouch modem gebruiken ipv die ABEL Copperjet ?
Misschien mis ik iets, maar ik moet toch een inlognaam + wachtwoord hebben die ik vervolgens in die modem zet ? Of hoeft dat niet bij BBned ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 205165

Anoniem: 50683 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 19:43:
[...]

De aanbieding waar jij het over hebt is alleen Abel ADSL,
het is alleen zonder KPN bij Abel Totaal.

Vrees toch dat jezelf verkeerd hebt gekeken op die site.
Zou je wel denken ja, maar toch is het zo dat er destijds stond zonder KPN.
En bij Abel Totaal moet je echt wel een KPN abonnement hebben, lees de voorwaarden maar eens.
Als je wel KPN opzegt, ga je die 10 Euro extra betalen.
En dat stond er in november echt niet bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Nu online
BonBon schreef op donderdag 18 januari 2007 @ 11:11:
Na enig zoekwerk toch enkele settings gevonden.
Kan ik nu bijv een SpeedTouch modem gebruiken ipv die ABEL Copperjet ?
Misschien mis ik iets, maar ik moet toch een inlognaam + wachtwoord hebben die ik vervolgens in die modem zet ? Of hoeft dat niet bij BBned ?
Nee er is geen username / wachtwoord. Dus als je die settings goed hebt (de standaard BBNED settings zoals oa op http://www.demon.nl/suppo...ss/troubleshooting.html#4) dan kun je het modem gewoon gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
Dank voor de toelichting. Inmiddels werkt onze verbinding, zowel met een (prive) SpeedTouch 546 als met de ABEL Copperjet 1616.
Enige punt van aandacht is onze downloadsnelheid die blijft steken op 2,2 Mbit/s. En we hebben het 8000/1024 abbo.
De 2,2 Mbit/s wordt gehaald met de Copperjet 1616 en de ST546. (We wonen 52 meter van de wijkcentrale af).
rutgerw schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 20:18:
[...]

Nee er is geen username / wachtwoord. Dus als je die settings goed hebt (de standaard BBNED settings zoals oa op http://www.demon.nl/suppo...ss/troubleshooting.html#4) dan kun je het modem gewoon gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door BonBon op 21-01-2007 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Tjemig, ik zat er aan te denken om Abel aan te vragen voor mijn schoonmoeder (zit zelf bij Tele2 op de helft van een 2 jarig contract) maar als ik dit zo lees weet ik niet of ik haar dit wil aandoen
(en nu geen schoonmoeder grappen maken :+ )

Ik denk dat ik maar eens contact op neem met de vastelastenbond.nl via hun kun je ook Abel aanvragen en ik geloof dat ze een achterdeur hebben om problemen bij Abel kenbaar te maken (en daardoor sneller opgelost krijgen ??)

Of weten jullie nog een goed alternatief?
een van de belangrijkste punten is belkosten naar het buitenland, mijn schoonmoeder belt regelmatig naar indonesie en malesie, en het tarief bij Abel is mooi laag.
Speedlinq net naar gekeken, maar daar is het tarief hoger + dat je altijd een starttarief hebt per gesprek (wel of geen verbinding).

[ Voor 26% gewijzigd door hjs op 22-01-2007 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-02-2022
Hallo,

Ik heb sinds gisteren ook het Modempakket van Abel in huis. Het heeft er sinds verzending één dag over gedaan, en als je nagaat dat men mijn order wegens een heeeel vervelend probleem bij KPN (maar das een ander verhaal) pas op 10 januari in gang heeft gezet, vond ik het toch redelijk snel gaan...
In de mail die Abel stuurde om de verzending aan te kondigen, hadden ze vermeld dat hat nu nog geen zin had om het modem aan te sluiten, en dat ze me nog zouden informeren over het juiste tijdstip. Nu heb ik het modem wél al aangesloten (gewoon om in ieder geval al de juiste instellingen er in te zetten) en tot mijn verbazing heb ik nú al Internet via Abel.
Ik heb een Abel Totaal abonnement genomen (ADSL PRO 8Mbit/s en Internet bellen) voor €29,95 (1e jaar). Als modem heb ik de Siemens Gigaset. Ik kan nu nog niet via Abel bellen omdat de instellingen voor Telefonie nog in het modem geladen worden door Abel. Daarover heb ik inmiddels contact gezocht met de helpdesk (Technische Ondersteuning) en men zei dat daarbij de mogelijkheid wordt uitgeschakeld om, naast Abel, nog andere SIP-accounts te programmeren. Ook de interne PBAX functie zou worden uitgeschakeld. Dat is onmeunig jammer als je het mij vraagt, omdat dát nou juist een der speerpunten van het modem is...
Ik heb nu ook de huidige instellingen opgeslagen in een bestand (back-up) zodat áls ik ooit ergens anders heen zou gaan, ik dan het modem wel ten volle kan benutten... Maar wat ik dus vragen wilde is of iemand de TELEFONIE-instellingen voor Abel weet, of zijn die überhaupt niet openbaar (in dat geval: *BLEEP*)?
Abel heeft trouwens ook de nodige misinformatie over wel of geen Splitter op de site staan. Want die heb ik nu dus niet, waardoor ik niet naast het modem nog een ander telefoontoestel kan aansluiten (waar dan ook in huis) omdat anders de sync weg is. Abel had namelijk vermeld staan dat je die splitter niet nodig had icm Abel Totaal. Klopt in princiepe ook, maar je moet er wel aan denken dat je twee maanden zou moeten wachten voor je nummer vanaf KPN naar hun wordt geporteerd. Dus dan zou je twee maanden niet bereikbaar zijn... Da's een beetje erg vervelend.... Maarja, over die splitter valt verder nog wel heen te komen... Mijn vraag gaat nu echt over de instellingen voor het VOIP account van Abel. Als je een username en wachtwoord nodig hebt (duh) dan kan ik die nog niet invoeren, want die héb ik nog niet. Maar waar ik naartoe wil is naar een situatie waar ik alle modemfuncties kan benutten, inclusief de mogelijkheid tot het instellen van 6 VoIP accounts (incl. dat van Abel). dus als iemand mij de instellingen zou kunnen geven zou ik hem/haar EEUWIG dankbaar zijn... Zo niet, dan is het ook niet heel erg, maar ik verbaas me er over dat Abel een aantal van de belangrijkste eigenschappen uitschakelt in het modem, doordat ze zelf hun instellingen laden...

Kan iemand die zelf een Siemens Gigaset SX762dsl icm Abel heeft me trouwens vertellen hoe ze dat doen? Wordt de firmware overschreven door een aangepaste versie, of worden er letterlijk alleen Provider Customised Settings ingeladen (dus alléén instellingen, geen aangepaste firmware)? Mogelijk kan iemand daarvoor zijn firmwareversie vergelijken met de mijne:
code:
1
2
3
4
5
6
7
Firmware version: 2.1.28.0.0  
Bootcode version: Primary: 2.1.0.0.12     Secondary: 2.1.0.0.11  
Configuration file version: 286055-01-NDL-Retail_28_S1 
ADSL driver version: 1.4.0.12.0.1 
Wireless driver version: 5.0.2.46 
User interface version: 11/09/2005 
Hardware version: Q709-R221

Bij het vergelijken met name letten op de firmwareversie en de configuration file versie (die zal wellicht wel anders zijn...)

Alvast bedankt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn Abel abonnement (8192/1024 kbps) had meestal een download snelheid van 6200 kbps.
Zo’n 80% van de maximumsnelheid is denk ik normaal.
Sinds een tijdje is de snelheid weer gezakt naar gemiddeld 4006 kbps.
De upload snelheid is hetzelfde gebleven.
Zijn er meerderen met deze ervaring?

Mijn VOIP telefoonverbinding werkt ook nog steeds niet.
VOIP staat op “Unregistered”. Ik wacht er al vanaf december op.
Abel heeft aangegeven dat ze dit probleem hebben neergelegd bij de “afdeling VOIP support van BBNED”.

Al met al word je niet vrolijk van de service bij Abel..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
Ik had ABEL ADSL voor m'n vriendin aangevraagd.
De service en tel. bereikbaarheid zijn wel OK, maar wat ze vervolgens beloven en opsturen laat te wensen over. We zijn al vanaf november 2006 bezig om alles in orde te krijgen. Verbinding hebben we inmiddels, maar echter een fractie van de beloofde snelheid. Ook hebben we de nodige obstakels gehad met het ontvangen van het modempakket. Ik vermoed dat er onvoldoende mankracht rondloopt en teveel aanvragen binnenkomen/lopen.
Als ik dit op voorhand had geweten had ik NOOIT NOOIT NOOIT bij ABEL een abbo genomen.
M'n vriendin is het zelf ook spuugzat en denkt erover om heel ABEL op te zeggen en naar een andere ISP te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoR-MooN
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik heb sinds een paar dagen abel telecom totaal pro.

Ervaringen tot nu toe:
-Ik heb nog geen telefonie
-Modem reset paar keer per dag.
-goede internet verbinding
-goede support, moest wel even in de wachtrij staan.
-geen inlog gegevens ontvangen, maar volgende de helpdesk zou dat deze week moeten komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194287

Ik heb nu al paar maand internet van Abel telecom en tot nu toe geen storingen gehad. Wel was het zo dat er bij begin wat problemen waren over ons telefoonnummer. Heeft een tijdje geduurt maar we hebben nu ook al een tijdje telefoon en het werkt goed.

Ik ben allen niet zo blij met die allied copperjet das echt rommel! In games vliegt hije r om de 10 minuten even uit! En dit is tot nu toe onverklaarbaar!

Maar als iemand van jullie nu nog @home heeft zou ik overstappen:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mijn VOIP telefoonverbinding werkt nu eindelijk.
De afdeling "Voip Support van BBNed" heeft e.e.a. nagekeken en het bleek dat er een fout was met de registratie.
Belachelijk dat het oplossen van dit probleem zo lang heeft moeten duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik een download speedtest doe via .speedtest.nl kom ik gemiddeld op 500.7 KB/sec (4006 kbps) en als ik een speedtest doe via speedtest.bbned.nl kom ik op gemiddeld op 780.48 KB/sec (6243 kbps). Va mordax.nl kom ik gemiddeld op 618 KB/sec.
Wel erg grote verschillen.

Ik heb een ADSL abonnement bij Abel (internet + bellen) (8192/1024 kbps).
Hoe kan dit en is deze snelheid normaal?
Zijn er anderen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Het verschil zegt meer over de kwaliteit van die snelheids meet sites dan over je verbinding ;)

Er zijn van die 10mb of 100mb bestanden welke je kan downloaden.
Dat zegt meer over je snelheid.

Kan je alleen ff niet zo snel aan een link helpen, dacht dat ze in het Tele2 topic stonden, maar daar vind ik ze niet :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
hjs schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:08:
Het verschil zegt meer over de kwaliteit van die snelheids meet sites dan over je verbinding ;)

Er zijn van die 10mb of 100mb bestanden welke je kan downloaden.
Dat zegt meer over je snelheid.

Kan je alleen ff niet zo snel aan een link helpen, dacht dat ze in het Tele2 topic stonden, maar daar vind ik ze niet :(
Op speedtest.bbned.nl staan die 10 en 100MB files ook.
Wij hebben een 8000/1024 abbo (zonder telefonie), maar we halen die snelheid totaal niet.
Gemiddeld 2500 kbps via speedtest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eeweep
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09-05 09:57
Een Abel ervaring

Ik wilde overstappen van Orange naar Abel, Abel wilde daarvoor mijn line id van Orange hebben, Orange had er wel een maar volgens Abel was deze niet goed, aan het eind van het verhaal wilde Abel mijn lijn niet overnemen. Waar ik mij erg aan stoorde was het feit dat Abel geen enkele moeite heeft genomen om dit zelf met Orange te regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoR-MooN
  • Niet online
Update:

Na contact met de klantenservice blijkt dat je pas de inlog gegevens (mail etc) krijgt wanneer het hele plaatje compleet is. Dus ook wanneer telefonie werkt. Volgens de klantenservice zou dat volgende week dinsdag moeten gebeuren. Nou ik ben benieuwd. Het zou fijn zijn als ze je wat meer op de hoogte zouden houden over de ontwikkelingen.

Via de technische ondersteuning krijg ik een nieuw modem thuisgestuurd. Mijn internet klapt er regelmatig uit (4-5 keer op een avond). Ik ben er achter gekomen dat mijn siemens SX762 gewoon reset. Ik heb tijdelijk een speedtouch modem neergezet en deze reset niet. Het ligt dus zeker te weten niet aan de verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Even een update van mij:

Ik weet niet hoe men het gedaan heeft, maar mijn telefonie-instellingen staan er in zonder dat er iets aan de configuration file (zie vorige post) of firmwareversie is veranderd. En tot mijn grote verbazing kan ik er ook nog eens gewoon bij. Dat betekent dus dat ik in princiepe ook nog een ander VoIP account er in zou kunnen zetten, naast dat van Abel. Maar ik neem even het zekere voor het onzekere en doe dat dus niet voorlopig, want ik wacht even tot Telefonie ook ECHT werkt. Tot nog toe heb ik nog niet eens het laatste mailtje gehad, waarin men een opleveringsdatum voor Internet aangeeft, terwijl een vriend dat mailtje al wel heeft gehad, en die heeft een maand ná mij besteld. An sich misschien niet zo erg, want internet werkt al wel. Alleen telefonie nog niet. Ik weet zelfs mijn tijdelijke nummer al maar als ik dat bel is het nog buiten gebruik. Dus even afwachten maar. Ik denk dat ik Maandag nog even afwacht en dan dinsdag eventueel contact opneem met de Klantenservice over Telefonie; ik vind toch wel dat het nu inmiddels eens mag gaan werken want volgens de technische ondersteuning zou dat ongeveer moeten gebeuren tegen die tijd (komende maandag/dinsdag). Even afwachten dus. Ik haal overigens keurig netjes 8129kbps aan download, maar m'n upload is 992kbps. De download training wil nog al eens variëren; de upload training blijft eigenlijk altijd 992kbps. Dus in princiepe wel tevreden, alleen even wachten hoe telefonie gaat werken (ook ivm uploadsnelheid; ADSL Line Speed geeft bij Upload 1152kbps aan terwijl Internet Upload speed dus die 992kbps aangeeft (snelheden volgens Siemens Gigaset sx762 WLAN dsl)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 138095

Na eindelijk Abel internetbellen gefixt te hebben (na een juridische dreibrief was het in 2 dagen geregeld), kwam daarna de overstap van Speedlinq naar Abel (beiden over BBNed). En natuurlijk ging het mis! :( Hoewel de modem er wel op tijd was (al een hele prestatie, niet dan?) heb ik na een week nog geen werkende verbinding. Volgens Abel ligt alles bij BBNed, Abel zou nog geen signaal hebben doorgekregen. (Alles was wel keurig op tijd doorgegeven aan Abel en Speedlinq wat betreft de overstap). Nadat ik meermaals had gebeld en klaagde over het feit dat ik teveel moet betalen om zaken geregeld te krijgen, zei men simpel genoeg dat ik maar gewoon moest afwachten (!) |:( Alsof simpelweg afwachten bij hen vruchten afwerpt...
Maar goed, ondanks beloftes van hen dat het binnen 1 week geregeld zou zijn, is het dus niet nagekomen. Afwachten dus.

Al met al niet een aanbieder die ik aan zou aanbevelen. Zeker niet nu de kosten van de helpdesk zijn verhoogd van € 0,10 naar €0,50...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

csteelooper schreef op zondag 11 februari 2007 @ 14:31:
Even een update van mij:

Ik weet niet hoe men het gedaan heeft, maar mijn telefonie-instellingen staan er in zonder dat er iets aan de configuration file (zie vorige post) of firmwareversie is veranderd. En tot mijn grote verbazing kan ik er ook nog eens gewoon bij. Dat betekent dus dat ik in princiepe ook nog een ander VoIP account er in zou kunnen zetten, naast dat van Abel.
zet de instellingen zonder wachtwoord hier eens neer? Daar zochten toch velen naar.... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Anoniem: 19701 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 18:12:
[...]

zet de instellingen zonder wachtwoord hier eens neer? Daar zochten toch velen naar.... ?
User name: [jeabeltelefoonnummer] (als in 31*********)
Displayed name: [jeabeltelefoonnummer]
Authorization uzer name: [jeabeltelefoonnummer]
SIP Domain: sip.ritstele.com
SIP Realm: **NIKS INVULLEN**
SIP Listen Port: 38383
Proxy Server Address: sip.ritstele.com
Proxy Server Port: 38383
Registrar Server Address: sip.ritstele.com
Registrar Server Port: 38383
Voice Codecs: G.711ALaw

**EINDE**
Dat zijn de instellingen zonder wachtwoord; telefoonnummer gemaskeerd.

In mijn log zie ik alleen wel steeds "No Registration server >> REGENABLE: FALSE"
Dus ik heb nu weer alles gezet zoals het stond, en ga Abel maar eens bellen maan- of dinsdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik denk dat een aantal mensen hier al blij mee zijn.... :)
En..... Abel is dus het oude ....Ritstele...... ;) ????
Wist ik ook (nog) niet...
Als je nog aanvullende gegevens hebt als het werkt graag... (of als ze veranderd worden..)
thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoR-MooN
  • Niet online
Ik ben beniewd of iemand al een intern sip telefoon nummer heeft kunnen aanmaken. De handleiding van siemens wordt ik niet zo veel wijs uit. Ik gebruik X-lite
Om de een of andere reden lukt het mij niet om verbinding te leggen met de siemens "centrale"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Anoniem: 19701 schreef op zondag 11 februari 2007 @ 21:49:
ik denk dat een aantal mensen hier al blij mee zijn.... :)
En..... Abel is dus het oude ....Ritstele...... ;) ????
Wist ik ook (nog) niet...
Als je nog aanvullende gegevens hebt als het werkt graag... (of als ze veranderd worden..)
thnx!
Zal wel ff duren denk ik... Ik moest vanmorgen van de Helpdesk m'n modem naar de factory defaults resetten (telefonie wilde nog steeds niet werken); daarna wilde m'n modem niet eens meer geloven dat er een kabel in de ADSL-aansluiting zat... De synchronisatie kwam dus niet meer op gang, laat staan de verbinding. Met andere woorden: mijn Siemens is nu ff er overheen. Ik krijg binnenkort als het goed is een andere modem, en pas dan kan ik weer instellingen posten. Ik was echt niet blij vanochtend... Gaat minstens 6 dagen duren... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BonBon
csteelooper schreef op maandag 12 februari 2007 @ 22:15:
[...]

Zal wel ff duren denk ik... Ik moest vanmorgen van de Helpdesk m'n modem naar de factory defaults resetten (telefonie wilde nog steeds niet werken); daarna wilde m'n modem niet eens meer geloven dat er een kabel in de ADSL-aansluiting zat... De synchronisatie kwam dus niet meer op gang, laat staan de verbinding. Met andere woorden: mijn Siemens is nu ff er overheen. Ik krijg binnenkort als het goed is een andere modem, en pas dan kan ik weer instellingen posten. Ik was echt niet blij vanochtend... Gaat minstens 6 dagen duren... :(
Wij zijn al vanaf november 2006 bezig om een goed werkende internetverbinding te bewerkstelligen....
Welkom bij ABEL :| :| :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152461

Pilmo en Speedlinq is ook ritstele.com, kortom een grote kliek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edjetfsi
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 25-04 22:11
Ik ben ook slachtoffer van Abel, werkelijk alles gaat hier fout, je wordt gewoon in de maling genomen hier, alles duurt lang, behalve geld afschrijven van je rekening. Heb het nu enekel maanden en zelf werkend gekregen (terwijl helpdesk aangaf dat ik nog geen lijn had) Wacht nu al erg lang op modem, en de email adressen heb ik ook nog niet... De downloadsnelheid wordt ook met de dag trager, zit nu op 50%... Nou ik zit er een jaar aan vast, maar ik ga zeker weten weg bij Abel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• csteelooper
Ok... Wéér een upje van mij: M'n INTERNET Werkt, maar in Telefonie in m'n modem heb ik nu de hierboven geposte instellingen staan en in de status "Bezig met Uitoeren".
Ik had vanavond de Helpdesk weer eens aan de foon en had dus weer eens gereferreerd naar mijn "kapotte" modem. De man begreep niet waar ik het over had (TO) en wilde het niet begrijpen. Dus ik denk: Ok, dan gaat Yankee Fiddle hier even aan het werk. Mijn Modem zei sinds de door de helpdesk verlangde reset dat de ADSL kabel niet zou zijn aangesloten. Het ADSL ledje bleef hardnekkig UIT.
Volgebs de handleiding miest het echter onregelmatig KNIPPEREN als er geen kabel aangesloten was. De enige situatie waarin de ADSL-led uit zou staan, ware die, waarin ADSL UITGESCHAKELD stond. Dat bleek ook (dat ADSL uitgeschakeld stond) uit het Device Log. Dus ik denk... Hmz... Hier is iets echt maf...
Ik schakel ADSL hierbij eens ECHT uit (via Advanced Settings >> Internet >> Internet: on; type: Ethernet). Het ding vroeg om een restart. Dat deed ik. Toen kreeg ik geen IP adres meer van het ding (vermoedelijk omdat mijn pc aan de nu als WAN ingestelde port hing). Ik druk 20 seconden lang op de resetknop van het modem.
POST... Init.... JAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHH... ADSL aan. Ok ik heb weer lijn... Mooi, dan hebben die l*llo's bij ABEL het wéér eens mis; men dacht dat het bij BBNed lag... NEE, want dan KNIPPERT die verdraaide ADSL led... LEESCH NOU EENSCH die HANDLEIDING... Ok, ik ff weg. Ik weer terug. Jahoor nog steeds lijn.
Ik die man weer gebeld: "Ja, nog maals csteelooper (echte naam ff weg) hier, ik heb weer lijn op m'n modem.. Je moet je echt eens wat meer in de handleiding gaan verdiepen, want er was een fout opgetreden in de UNIX besturing van het modem". De man: "Uhm... Sja, bedankt voor de tip..." Nu zie ik alleen dus nog wel "Bezig met Uitvoeren" als telefoniestatus; benieuwd wat men daarop heeft te antwoorden... Denk dat er ergens iets fout is in de SIP server daarzo... Of in het door hen ingestelde wachtwoord; ik weet inmiddels uit ervaring dat een fout wachtwoord niet goed wordt gerapporteerd door de Siemens firmware... Dan zegt het geval nl. ook dat de registrar server niet bestaat en/of niet reageert...

UPDATE 15.02.2007: Abel Telefonie WERKT! Ik heb mijn modeminstellingen geback-upt en zal binnenkort eventuele veranderingen aan de voip-account posten. :D _/-\o_

UPDATE 16.02.2007: Ten opzichte van de eerdere instellingen die ik heb gepost, zijn géén wijzigingen doorgevoerd.

Ik heb even een vraag: heeft iemand al een idee wat je betaald als je naar 0900-nummers belt tegen Lokaal of Nationaal tarief? Zouden die nummers dan gratis zijn? Zoals dus andere gesprekken naar nationale vaste nummers? Ik zou best wel eens willen weten of er hier andere mensen zijn die daarmee te maken hebben gehad... De nummers die ik bedoel hebben een eigen Nationaal tarief 2,5 (dal) tot 4,2 (piek) cent, maar Abel zegt dat 10 cent het laagste tarief is. Ik neem aan dat ze (degene die dat tegen me zei) blonT is, want eerst zei ze dat het tarief afhankelijk is van het nummer in kwestie en daarna zei ze dat. Beetje maf, want dan zouden nummers die "Het Lokale Tarief" kosten, of die minder dan 10 cent kosten, bij Abel altijd 10 cent zijn. En dat mág niet van OPTA; 0900-nummers zijn VOLLEDIG vrij in de bepaling van de tarieven...

[ Voor 19% gewijzigd door csteelooper op 16-02-2007 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 31-03 19:58

REPLAY

Tik een eitje

[is iets echt maf...
Ik schakel ADSL hierbij eens ECHT uit (via Advanced Settings >> Internet >> Internet: on; type: Ethernet). Het ding vroeg om een restart. Dat deed ik. Toen kreeg ik geen IP adres meer van het ding (vermoedelijk omdat mijn pc aan de nu als WAN ingestelde port hing). Ik druk 20 seconden lang op de resetknop van het modem.
POST... Init.... JAAAAAAAAAAAAAAAAAAHHHH... ADSL aan. Ok ik heb weer lijn... Mooi, dan hebben die l*llo's bij ABEL het wéér eens mis; men dacht dat het bij BBNed lag... NEE, want dan KNIPPERT die verdraaide ADSL led... LEESCH NOU EENSCH die HANDLEIDING... Ok, ik ff weg.
UPDATE 15.02.2007: Abel Telefonie WERKT! Ik heb mijn modeminstellingen geback-upt en zal binnenkort eventuele veranderingen aan de voip-account posten. :D _/-\o_

VOIP werkt dus als je de bovenstaande gegevens telefonie van Abel invult?
maar heb je dan geen wachtwoord nodig erbij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

Is het ook mogelijk op de SX762 om static routes in te voeren, dat is
mij niet helemaal duidelijk oftewel ik kan het er niet in vinden.
Iemand wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

REPLAY schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 16:44:
Abel Telefonie WERKT! Ik heb mijn modeminstellingen geback-upt en zal binnenkort eventuele veranderingen aan de voip-account posten. :D _/-\o_

VOIP werkt dus als je de bovenstaande gegevens telefonie van Abel invult?
waarom dat laatste vraagteken... Kun je nog steeds in het modem? Alle instellingen dus nog hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21125

Anoniem: 192817 schreef op donderdag 04 januari 2007 @ 00:21:
Het admin wachtwoord van de copperjet 1616 2P is opgeslagen in hash vorm en dat is een eenrichtingsalgoritme dus dat kun je niet achterhalen.

Als de modem net is gereset naar standaardinstellingen kun je wel met admin//admin inloggen. Vanaf dat moment wordt je voip configuratie op afstand vanuit de centrale ingesteld (door Bbned) en wordt je wachtwoord veranderd. De voip instellingen zijn dacht ik voor iedereen anders.

Om toch bij de superuser instellingen te kunnen komen als de voip instellingen al zijn toegepast heb ik het volgende gedaan:
  1. Reset de modem (System > Restart Device > Reset to vendor default settings > Restart).
  2. Log nu in met admin//admin.
  3. Maak nu snel voordat de configuratie wordt veranderd een gebruiker erbij met superuser rechten (of trek eerst de ADSL kabel eruit). (Configuration > Authentication > Create a new user... > verzin username&password en zet de rechten op superuser). NB: de overige users (admin en user) kun je verwijderen.
  4. Niet vergeten op te slaan (Configuration > Save Config > Save).
  5. Steek evt. de ADSL lijn weer in de modem en wacht tot voip geconfigureerd wordt.
  6. Log in met je nieuwe account.
Ik heb hier een copperjet 1616_2P (zonder VOIP) en wil graag de instellingen kunnen wijzigen zodat ik mijn pc's vanaf het internet kan benaderen. Het modem is echter afgeschermd en ik begrijp bovenstaande procedure niet helemaal.

Als ik niet kan inloggen op de webinterface van het modem, hoe voer je dan stap 1 uit, want daarvoor moet je toch ingelogd zijn? Of snap ik nu iets niet?

Modem is overigens onderdeel van mijn Abel abonnement waar ik na een kleine 3 maanden al meer dan spuugzat van ben. Zit nog te wachten op mijn 5 mailadressen, alliassen en forwarders. Heb na veel klagen en dreigen eindelijk 1 mailadres ontvangen. Belachelijk bedrijf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

Anoniem: 19701 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 19:26:
[...]
waarom dat laatste vraagteken... Kun je nog steeds in het modem? Alle instellingen dus nog hetzelfde?
Ik heb een sx762 modem en krijg voip via dhcp, maar ik vroeg me af
of ik de genoemde gegevens in de eerdere post, ook zelf kon invoeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

Anoniem: 21125 schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 21:42:
[...]

Ik heb hier een copperjet 1616_2P (zonder VOIP) en wil graag de instellingen kunnen wijzigen zodat ik mijn pc's vanaf het internet kan benaderen. Het modem is echter afgeschermd en ik begrijp bovenstaande procedure niet helemaal.

Als ik niet kan inloggen op de webinterface van het modem, hoe voer je dan stap 1 uit, want daarvoor moet je toch ingelogd zijn? Of snap ik nu iets niet?
login met admin/admin staat er! (als het nooit veranderd is)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat is het nu juist, het wachtwoord "admin" is aangepast door Abel. En na een reset zou ik weer met admin/admin moeten kunnen inloggen. Maar hoe voer ik die reset uit want dan moet ik eerst ingelogt zijn......

Het modem een keer stroomloos en direct daarna proberen werkt iig niet.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 21125 op 17-02-2007 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

Anoniem: 21125 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:47:
Dat is het nu juist, het wachtwoord "admin" is aangepast door Abel. En na een reset zou ik weer met admin/admin moeten kunnen inloggen. Maar hoe voer ik die reset uit want dan moet ik eerst ingelogt zijn......

Het modem een keer stroomloos en direct daarna proberen werkt iig niet.
Bijv. portforwarding moet je toch gewoon zelf kunnen instellen, Abel zou
dat wachtwoord voor config gewoon moeten geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31570

Ik zag dat je via www.telefonievergelijker.nl een euro kon krijgen om je ervaring met de verschillende internet providers te geven. Heb nog niet gezien of Abel hier nou ook bij zat, maar wel grappig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

REPLAY schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 18:27:Abel zou dat wachtwoord voor config gewoon moeten geven.
Ben het helemaal met je eens, maar gezien de ervaringen die in dit draadje genoemd worden en de berichten die ik lees in dit draadje van Totaalwijzer.nl, vermoed ik dat ik daar lang op kan wachten.

Het heeft me al maanden gekost om een mailadres te krijgen |:( En dat lijkt me toch ook geen lastig verzoek voor een internet-provider ;)

Ik zal er eens een paar mailtjes aan wagen, maar de helpdesk bellen tegen een tarrief van € 0,50 pm dat vertik ik. :P

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 21125 op 17-02-2007 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

Anoniem: 21125 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 21:56:
[...]
Ik zal er eens een paar mailtjes aan wagen, maar de helpdesk bellen tegen een tarrief van € 0,50 pm dat vertik ik. :P
koop je 2de hands een modem....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De al enkele keren hiervoor gemeldde methode (resetten, met enkel ethernet aan je modem, dan inloggen met admin/admin, nieuwe superuser aanmaken, resetten, aan telefoonlijn hangen) werkt perfect. ik kan er nu altijd in om dingen in te stellen zoals ik wil. (en mijn voip telefoonnummer zien)

heb ondertussen ook EINDELIJK weer internet. 3 weken zonder gezeten. Veel gebeld, weinig antwoord gekregen anders dan "gewoon afwachten meneer, niet meer bellen". :( Uiteindelijk de belofte dat het de 23e geleverd zou worden. En op de 22e (jawel, jawel, te vroeg!) liep alles redelijk gesmeerd. ff gedoe met mijn wrt54g die ik achter de copperjet heb hangen, maar voila! snelheid is acceptabel. Telefoon werkt ook,maar geen nummerweergave in- of uitgaand. :?

Abel, fries internet voor de echte doorzetter! |:( (niet aan te raden voor eenieder behalve degenen die hun tolerantievermogen in kaart willen brengen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• REPLAY

REPLAY

Tik een eitje

De voip instellingen van Abel voor de sx762 zijn die nou vast ingebracht
door Abel of komen die via dhcp in het modem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik heb de copperjet, niet de siemens, maar mijn instellingen worden door Abel ingebracht op het moment dat de internetverbinding wordt vastgesteld (bij eerste aanmelding zegmaar). Via een reset naar 'factory settings' moeten deze weer opnieuw worden ingelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21125 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 17:47:
Maar hoe voer ik die reset uit want dan moet ik eerst ingelogt zijn......
je kan inloggen met user/user en dan een reset uitvoeren naar factory standard. haal wel eerst je telefoonlijn uit het modem, zodat je na de reset van je modem eerst een nieuwe gebruiker kan aanmaken.
Dit werkt bij mij perfect (copperjet 1616)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 21125 schreef op zaterdag 17 februari 2007 @ 21:56:
[...]

Ben het helemaal met je eens, maar gezien de ervaringen die in dit draadje genoemd worden en de berichten die ik lees in dit draadje van Totaalwijzer.nl, vermoed ik dat ik daar lang op kan wachten.

Het heeft me al maanden gekost om een mailadres te krijgen |:( En dat lijkt me toch ook geen lastig verzoek voor een internet-provider ;)

als je verder leest op de volgende pagina....
Bellen met het dure 0900-nummer doe ik niet meer. Ik bel met 0513-682109.
en...........................................
Ik heb inmiddels Tros-Radar van deze website op de hoogte gebracht en zij zijn erg geschrokken van al deze klachten.
Bellen maar....... naar 0513-682109

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mariusbrouwe
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07-05 20:19
Ik heb abel begin januari aangevraagt omdat ik al bang was dat alles vreselijk lang zou duren. Ik heb 1 maand helemaal niks gehoord van ze behalve dat ze het geld van mijn rekening hebben geplukt. Maar dat ging al fout! Ze hadden mij een splitter berekend terwijl ik die niet had besteld...Ik dacht ik zeg maar niks anders duurt het langer voordat ik mijn Siemens router krijg. Dan stuur ik hem dan wel terug.
Na 1 maand had ik ze weer gebeld(hadden ze de 0900 nummer duurder gemaakt,fijn :( ) ik klagen dat ik nog niets gehoord had en de volgende dag kreeg ik een mailtjes binnen dat mijn adsl verbinding in gang gezet zou worden...
Ik bel nog een keer voor de zekerheid wanneeer het opgeleverd zou worden met router, en ik moest mijn adres opgeven. Konden zij mij niet in het systeem vinden |:( . Maar uiteidelijk hadden ze mij gevonden op een huis nummer 172 ipv 175. Dus daar hadden ze die router gestuurd, niet dus want die adres bestaat niet eens! ze hebben toen een aanvraag ingedient bij een of andere afdeling om mijn huisnummer te veranderen. Vijf dagen later heb ik nog een keer gebeld, de huisnummer was nog steeds niet veranderd...
Uiteindelijk hebben ze wonder boven wonder toch mijn adsl verbinding opgeleverd 1 dag later dan afgesproken. Maar ik heb nog geen router binnengehad. Ik gebruik nu tijdelijk mijn oude, waar ik niet me kan internetbellen maar vooruit beter dan niets.
Ik zou deze week mijn router binnen krijgen maar nog niets ontvangen natuurlijk, ik ga ze vandaag weer bellen.
Ik heb ook mijn inloggegevens ontvangen van mijn abel maar die werken niet, ik krijg de heletijd de melding dat ik opnieuw moet inloggen.
Ik heb ronduit een slechte ervaring met abel. Maar als alles werkt dan is er niks aan de hand en voor die prijs blijf ik wel een aantal jaren bij abel...
Pagina: 1 2 ... 7 Laatste