Natuurlijk, daar heb ik ook aan gedacht... Het plaatje vertelt ook niet het hele verhaal... Het komt erop neer dat alles wat rechts uit beeld verdwijnt in de laatste tien centimeter eerst wordt samengeperst.
Dat hele testbeeld interesseert me niet, maar dat is wel zo makkelijk om aan te geven dat er een vervorming is.
Het storendste is dat als er gezichten in beeld zijn, de mensen rechts in beeld een ei-hoofd hebben, terwijl dat links -hoewel niet geheel perfect- niet het geval is.
Bij een pan van een landschap zie je objecten eerst samengeperst worden, voordat het uit beeld verdwijnt. Een tickerband is ook geen gezicht, aangezien de letters smal binnenkomen en breed het beeld weer uit-verdwijnen...
Natuurlijk ben ik kritisch, maar dat mag je in mijn ogen ook verwachten als je voor een loewe gaat ipv een salora of iets dergelijks. De drie-knaken-sony van m'n ouders heeft gewoon een perfect recht beeld, hoewel de beeldkwaliteit an-sich daar een stuk minder van is. En voor de JVC van m'n schoonouders geldt hetzelfde. Moet ik dan van een Loewe die drie keer zo duur is accepteren dat het beeld na verloop van tijd totaal uit z'n verband raakt?
Misschien dat ik het van een tv van 300 euro van de aldi wel had geaccepteerd, maar we hebben het hier over bijna 2000 euro... Wat -zelfs bij aanschaf- zo'n beetje het duurste van het duurste was, kwa crt-tv's...
Wederom; beide exemplaren waren recht bij aflevering... Links valt nu mee, maar rechts is gewoon te storend voor woorden. Dit nog afgezien van het feit dat het progressief is, en ik de kans nogal groot acht dat dit steeds erger gaat worden, zoals bij m'n vorige exemplaar...
Moraal van het verhaal; ik ben bereid flink wat te betalen voor een goed apparaat, maar dan moet het ook gewoon goed zijn...

MikeyMan wijzigde dit bericht 08-01-2008 16:36 (24%)