Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
MikeyMan schreef op vrijdag 21 december 2007 @ 13:40:
[...]

Plus; na omruil had deze tv er geen last van... Nu na een tijd weer wel ;)
Dat lijkt me toch geen argument..... als er constant een magnetische straling op je tv "drukt", dan houdt je tv dat wel even vol, maar op een gegeven moment wint toch de straling en gaat hij alsnog kapot... zie het als een soort "doorligplek" aan de rechterkant van je tv...
(waarmee ik dus niet wil zeggen dat het magnetische veld het probleem is)

quote:
Edwardvb schreef op donderdag 27 december 2007 @ 11:35:
[...]

Dat lijkt me toch geen argument..... als er constant een magnetische straling op je tv "drukt", dan houdt je tv dat wel even vol, maar op een gegeven moment wint toch de straling en gaat hij alsnog kapot... zie het als een soort "doorligplek" aan de rechterkant van je tv...
(waarmee ik dus niet wil zeggen dat het magnetische veld het probleem is)
Daar heb je opzich een punt...

Blijft echter wel overeind dat de afwijking volledig recht is en totaal geen kleurafwijking laat zien... ;)

Maar zolang ik geen kompas heb, blijft dat gissen natuurlijk...

www.carina-avensisclub.nl

Goed, wederom update:

Ben net bij Solutions geweest, en die kwamen met de melding dat het toestel volgens Loewe aan de specificaties voldoet...

Wat in mijn ogen sowieso een onzinargument is, want hij is om te beginnen zeker niet hetzelfde als toen ik hem kreeg, en ik vind dat -zeker bij zo'n merk- je mag verwachten dat het beeld gewoon strak is...

Hier ben ik dus helemaal niet blij mee, aangezien dit een hoop gezeik gaat opleveren. In iedergeval ga ik hier natuurlijk niet mee accoord...
Het toestel gaat nu naar belgië, zodat ze er daar naar kunnen kijken...

Als daar niks uitkomt zal ik toch een eenzijdige ontbinding van de koopovereenkomst moeten aangaan... Maar daar zit ik eigenlijk niet zo op te wachten...

MikeyMan wijzigde dit bericht 08-01-2008 12:14 (12%)

Ik zie nu net het bijbehorend plaatje en ik vraag me af of de vertekening wel zo ernstig is. Loewe geeft aan dat het binnen de (hun) specificaties is, dus dan neem maar aan dat het goed is.

Nu ben ik zelf aardig kritisch over beeldweergave (heb zelf een Philipstoestel gehad dat na een jaar door de leverancier is teruggenomen met volledig aankoopbedrag retour) maar heb zeker een grens. In dit geval lijkt me de vertekening niet voldoende ernstig te noemen dat het ook zichtbaar is bij een TV-uitzending. Ik heb trouwens nog nooit een testbeeld gezien dat 100% correct was, er was altijd wel wat.

Ik denk dat je een TV daarom niet alleen moet beoordelen op een (ietwat) vervormd testbeeld komend vanaf een testgenerator in de TV maar ook of de vervorming duidelijk zichtbaar is bij een DVD-film en/of live-TV. Het mooiste zou zijn thuis eens 2 toestellen naast elkaar te zetten om zo het e.e.a. te vergelijken. Misschien, en dat verwacht ik eigenlijk, dat de Loewe er verhoudingsgewijs toch erg goed uitkomt.

De moraal van dit verhaal; ben je niet té kritisch geworden na alle andere ellende met dit Loewe model?
Natuurlijk, daar heb ik ook aan gedacht... Het plaatje vertelt ook niet het hele verhaal... Het komt erop neer dat alles wat rechts uit beeld verdwijnt in de laatste tien centimeter eerst wordt samengeperst.
Dat hele testbeeld interesseert me niet, maar dat is wel zo makkelijk om aan te geven dat er een vervorming is.
Het storendste is dat als er gezichten in beeld zijn, de mensen rechts in beeld een ei-hoofd hebben, terwijl dat links -hoewel niet geheel perfect- niet het geval is.

Bij een pan van een landschap zie je objecten eerst samengeperst worden, voordat het uit beeld verdwijnt. Een tickerband is ook geen gezicht, aangezien de letters smal binnenkomen en breed het beeld weer uit-verdwijnen...

Natuurlijk ben ik kritisch, maar dat mag je in mijn ogen ook verwachten als je voor een loewe gaat ipv een salora of iets dergelijks. De drie-knaken-sony van m'n ouders heeft gewoon een perfect recht beeld, hoewel de beeldkwaliteit an-sich daar een stuk minder van is. En voor de JVC van m'n schoonouders geldt hetzelfde. Moet ik dan van een Loewe die drie keer zo duur is accepteren dat het beeld na verloop van tijd totaal uit z'n verband raakt?
Misschien dat ik het van een tv van 300 euro van de aldi wel had geaccepteerd, maar we hebben het hier over bijna 2000 euro... Wat -zelfs bij aanschaf- zo'n beetje het duurste van het duurste was, kwa crt-tv's...

Wederom; beide exemplaren waren recht bij aflevering... Links valt nu mee, maar rechts is gewoon te storend voor woorden. Dit nog afgezien van het feit dat het progressief is, en ik de kans nogal groot acht dat dit steeds erger gaat worden, zoals bij m'n vorige exemplaar...

Moraal van het verhaal; ik ben bereid flink wat te betalen voor een goed apparaat, maar dan moet het ook gewoon goed zijn... ;)

MikeyMan wijzigde dit bericht 08-01-2008 16:36 (24%)

quote:
MikeyMan schreef op dinsdag 08 januari 2008 @ 16:14:
Natuurlijk, daar heb ik ook aan gedacht...
Al zal ik niet meer zo snel een Loewe kopen, de vertekening (van 4:3 naar 16:9) is minimaal en de techniek die Loewe in hun TV's gebruikt is het beste van de diverse merken die ik heb gezien.

Maar even doordenkend, ik herken vaag iets wat me bij kennissen ook opvalt, de combinatie van digitale ontvanger en de TV. Vaak blijkt het toestel het signaal niet goed te begrijpen.

En ook bij mijn Loewe is er iets vreemd. Bij breedbeeld analoog springt het ding automatisch op zoom en moet ik dus een standje lager om het volledige beeld te krijgen. Bekijk ik het e.e.a. via de satelliet, dan springt het ding op 16:9 wat ook zo hoort.

Zit hier soms een oorzaak bij jou?
Ik heb geen digitale tv, dus dat zal het niet zijn... Verder vind ik inderdaad de zoom-instellingen helemaal prima. Jouw probleem is denkik op te lossen door een andere stand te selecteren en op te slaan in de gebruikersinstellingen.

Ik wil alleen niet zover gaan dat ik de vertekening minimaal vindt, we hebben het hier wel over ongeveer 15% van het beeld... Hij doet het met elke bron... Het testbeeld wat hier is weergegeven komt van een test-dvd en is native 16:9, hierin is dus niks gezoomd...
Met m'n wii, digitale camera, analoog beeld, andere speler etc, allemaal dezelfde vervorming.

Mmm. Een groot vraagteken dus. Al met al is het een vervelende situatie en als Loewe niets kan/wil doen ben je overgeleverd aan de leverancier.

Verder kan ik er helaas weinig over zeggen. Dat het je geld gaat kosten is vrijwel zeker maar je weet het maar nooit.

(Met je updates zit het wel snor, dus ik verwacht de definitieve afloop hier weer te lezen)
Tsjah, wettelijk heb ik natuurlijk sowieso niks te maken met Loewe, maar met mijn handelaar...

Probleem is alleen dat ik de relatie daarmee liever goed wil houden, zoals tot nu toe zeer zeker het geval is geweest... Dreigen met juridische stappen etc. zal deze relatie zeer zeker niet ten goede komen...

Dus ik hoop dat er wat uit de analyse van loewe BE komt...

Vandaag nog maar eens even langsgeweest bij Solutions... Kwam gisternacht tot de conclusie dat ik helemaal geen afgiftebewijs heb gehad toen de televisie is ingeleverd. Dus ik heb ze daar nog even voor laten tekenen... Voor het geval het ding kwijtraakt/beschadigd wordt...

Ook gelijk de klachten op schrift gesteld en laten ondertekenen dat ze die ontvangen hadden... Heb ik in iedergeval m'n best gedaan...

Ze hebben niet gereageerd op mijn -de vorige keer ingeleverde- brief...
Had gevraagd of er binnen twee weken uitsluitsel gegeven kon worden of het apparaat gerepareerd, omgeruild of teruggenomen zou gaan worden... Dit is niet gebeurd, dus heb vandaag een aangetekende brief op de bus gedaan met een laatste mogelijkheid tot reactie... Werd gelijk gebeld met een slap lulverhaal dat het pas de eerste keer was dat het apparaat gerepareerd wordt, en dat ze afhankelijk zijn van Loewe en meer van dat soort gein...

Ik ben nu al jaren aan het kloten met dat ding, heb er genoeg van, en ze zorgen maar dat het geregeld wordt...

MikeyMan wijzigde dit bericht 25-01-2008 16:49 (15%)

Moedeloos word je van zoiets. Maar ach, je bent er onderhand toch wel aangewend denk ik. Lees wel weer een vervolg. :w
:)

Tsjah... Heb nu een 22 inch samsung schermpje gekocht voor m'n pc... Kan ik iig fatsoenlijk pr0n televisie kijken :P

MikeyMan wijzigde dit bericht 26-01-2008 17:52 (3%)

Goed, deze week twee updates:

Ben door een juriste van Stichting consuwijzer gebeld naar aanleiding van een mail... Ze raadde me aan het nog even aan te zien, na de laatste brief... Mocht hier verder niet op gereageerd worden ziet ze goede kansen bij een geschillencommissie... Heb nog even nagevraagd hoe het zou zitten met evenetuele afschrijving...
Ze vond het aannemelijk te maken dat -gezien het prijspeil van de televisie- een gestelde werkingstermijn van 10 jaar redelijk is. Toen gevraagd hoeveel redelijk zou zijn als termijn waarin ik van het apparaat gebruik heb kunnen maken. Dit was wel een lastiger kwestie... Maargoed, ik kop in dat geval in op een afschrijving van anderhalf jaar... En anderhalf jaar van problemen. Zie ik wel hoever een eventuele geschillencommissie hierin meegaat... Zelfs drie jaar afschrijving is beter dan elke keer dat gezeur met dit apparaat...
Ook vond ze dat aannemelijk te maken is dat ik de leverancier genoeg mogelijkheden heb geboden om de problemen deugdelijk op te lossen, en dat de later afgesloten garantieovereenkomst ook beschouwd kan worden als behorende tot de aanschafprijs... Dit brengt het totaal-aanschaf-bedrag op 1950 euro...

Werd vandaag door de firma gebeld; met de melding dat ze het apparaat terug hebben van loewe en dat er (je raadt het al) geen afwijking is geconstateerd... Het apparaat voldoet aan de specificaties...

Was een andere vent dan die ik normaalgesproken heb gesproken, en hij ging het intern overleggen...

Na intern overleg het volgende:

De heer van Dijk himself heeft het apparaat bekeken, en is ook van mening dat omdat het geen professioneel apparaat betreft, ik maar moet accepteren dat er afwijkingen voorkomen. 8)7
Verder hield het op van hun kant, en als ik het er niet mee eens was moest ik maar een geschil indienen bij de geschillencommissie... Waarvan akte...

Pfttttttttttttt gedoe duurt voort. Wanneer komt er een slot op dit topic en jouw ellende?
Geen idee... Zal nog wel een paar maandjes duren... Heb me erbij neergelegd, heeft geen zin om me er nog verder over op te winden... Heb het geschil ingediend, en we zien wel wat ervan komt...

Goed, dit krijgt nog een heel vervelend staartje...

Hoewel zelfs op de nota aangegeven is dat geschillen beslecht kunnen worden bij de geschillencommissie elektro, zijn ze ten tijde van de overeenkomst dit niet geweest...

Sterker nog, ik heb drie nota's van ze, waar allen een vermelding van de geschillencommissie en de algemene voorwaarde van Uneto/VNI staat op de achterkant. En tijdens geen van de nota's zijn ze uberhaupt lid geweest van de geschillencommissie...

En geen lid betekent geen geschil. Echter, er is wel sprake van misleiding...

Geen idee wat ik nu zou kunnen doen... :/

Heb geen rechtsbijstand, en veel meer dan het kantongerecht blijft er denk ik...

MikeyMan wijzigde dit bericht 21-02-2008 11:29 (10%)

quote:
MikeyMan schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 10:57:

Hoewel zelfs op de nota aangegeven is dat geschillen beslecht kunnen worden bij de geschillencommissie elektro, zijn ze ten tijde van de overeenkomst dit niet geweest...

Sterker nog, ik heb drie nota's van ze, waar allen een vermelding van de geschillencommissie en de algemene voorwaarde van Uneto/VNI staat op de achterkant. En tijdens geen van de nota's zijn ze uberhaupt lid geweest van de geschillencommissie...

En geen lid betekent geen geschil. Echter, er is wel sprake van misleiding...

Heb geen rechtsbijstand, en veel meer dan het kantongerecht blijft er denk ik...
Foutief opgeven dat je lid bent van een geschillencommissie is wel iets meer dan misleiding, dat is gewoon fraude. Ik zou het er niet bij laten zitten, dan maar naar het kantongerecht (is trouwens ook wel leuk om dat een keer mee te maken).

Als je besluit naar het gerecht te gaan : wordt er niet moedeloos van, maar probeer het als een sport te zien ;) Dan heb je er iig nog een beetje lol van :)

/me heeft eindelijk ook een icoontje.. woef.. boeien..

quote:
MikeyMan schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 10:57:

Hier ook geen idee.ën meer.

Triest.
quote:
WVL_KsZeN schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 13:05:
[...]
Foutief opgeven dat je lid bent van een geschillencommissie is wel iets meer dan misleiding, dat is gewoon fraude. Ik zou het er niet bij laten zitten, dan maar naar het kantongerecht (is trouwens ook wel leuk om dat een keer mee te maken).

Als je besluit naar het gerecht te gaan : wordt er niet moedeloos van, maar probeer het als een sport te zien ;) Dan heb je er iig nog een beetje lol van :)
Tsjah, of het fraude is mag de rechter bepalen. Ik denk dat vooral de "opzet" lastig aan te tonen is...

Ik heb contact opgenomen met het juridisch loket. Gezien het feit dat ik nog student ben, en mijn inkomen navenant is, heb ik recht op een pro-deo advocaat. Waarbij ik dus alleen een geringe bijdrage hoef te betalen.

Heb volgende week donderdag een afspraak om het een en ander eens door te spreken met ze...

Zie er ook niet zozeer tegenop, maar het kost gewoon tijd en geld, wat niet nodig zou moeten zijn. Maargoed, we zien wel waar het schip strandt...

*/ no comment /*

Als je wint kan je de geleden schade qua tijd en geld toch ook verhalen? Of zie ik dat verkeerd.

hmm, spekkies Laptop Soms een beetje een taalpurist.

Yepz, das een mogelijkheid ja... Maar dat moet wel vantevoren opgenomen worden in de eis... Natuurlijk ga ik daar even naar kijken...

Zo... Updateje voor de trouwe kijkbuiskinderen...

Ben vorige week naar het juridisch loket geweest, en die hebben me doorverwezen naar een advocaat. Gezien het feit dat ik student ben, kost de hele procedure me uiteindelijk net zoveel als bij de geschillencommissie. Plus het feit dat ik de kosten en het ongemak mee kan laten nemen in de eis...

Uiteindelijk nog een brief gestuurd met de melding "joh, ik heb de geschillencommissie gecontacteerd, maar jullie waren niet aangesloten. Ik ga nu naar een advocaat, dus hierbij de laatste kans om dit te voorkomen"...

Hierop als antwoord gekregen:

"je liegt, we waren en zijn wel aangesloten"

Dus het wordt sowieso een leuke ;)

Wat een verhaal... Ben benieuwd hoe het afloopt. Wanneer gaat er meer gebeuren?

Ik spoor veilig of ik spoor niet.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Aphaea

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws