In C&C zitten verwijzingen naar de bijbel:
• In de het oude testament werd Kaïn na de moord op zijn broer Abel verbannen naar het land van de Nodieten oftewel
het land van Nod.
• Kaïn (of Cain) kan je verbasteren tot Kane.
• Na de dood van Abel kregen Adam en Eva een derde zoon die de naam Seth kreeg. Eva geloofde dat Seth door God gezonden was ter vervanging van Abel. In C&C1 is Seth de eerste persoon die je te zien krijgt in de NOD-campagene. Hij stelt zich voor als "Seth. Just Seth. From God, to Kane, to Seth.". Even later wordt Seth door Kane vermoord. Misschien kunnen we dit zien als de vervanger van Abel die ook vermoord wordt door Kaïn/Kane?
• Na C&C1 uitgespeeld te hebben, kan je in de aftiteling enkele kleine filmpjes zien. In één er van zie je hoe de GDI een stuk van de vernietigde NOD-tempel opgraaft en in een museum zet. Op het brokstuk zie je een afbeelding van Kaïn die Abel vermoordt. Dat is dus wat ik bedoelde

• In Renegade is er in de NOD-tempel een sarcofaag te zien met de naam Abel op. Eigenlijk zou dit ook verwerkt moeten worden in de mod

• In Tiberian Sun heet de leider van de GDI
Solomon. Ook een bijbels figuur.
En zo zijn er nog tal van zaken. Ik vraag me af of Westwood nog iets van plan was met al die hints naar de bijbel. Misschien zat achter dit alles nog een groter verhaal want ook in andere games wordt er verwezen naar Nod:
• In Lands of Lore 3 (ook een Westwood game) zie je in de toekomst een verwoeste basis met symbolen die verwijzen naar NOD en een computer die cabal heet (zoals in Tiberian Sun

)
• In de eindscène van Red Alert zie je hoe Nadia, de rechterhand van Stalin, Stalin zelf dood schiet. Daarna verklaart ze eigenlijk een lid van NOD te zijn en dat hun toekomst nu vast staat door de overwinning van de Soviets. Ze vraagt om de vrede te bewaren tot de jaren '90 omdat "the brotherhood" zich dan zal ontdoen van de USSR. Daarna schiet Kane haar dood met verklaring dat hij de toekomst is.
Door het opdoeken van Westwoord zullen we misschien nooit het volledige verhaal kennen. Of misschien was er gewoon niks want in RA2 zijn er geen vermeldingen meer van NOD en Kane.