Hoe groot wil je de vlam echt hebben ?
Want dit is echt huge om indoor te gebruiken
GoT Index » Casemodding » [CiP] C&C Tiberian Sun Temple of NOD
Pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 34 35 36 37 last
[Post Reply] [Nieuw Topic]"Darkness called...but I was on the phone, so I missed him. I tried to Star-69 Darkness, but his machine picked up. I yelled, 'Pick up the phone, Darkness!', but he ignored me. Darkness must have been screening his calls."
Ellende komt nooit alleen, ik neem het meestal zelf mee
[CiP] C&C Tiberian Sun Temple of NOD
een doe-het-zelf-er kan niet zonder hamer
quote:cyclonite schreef op woensdag 15 november 2006 @ 23:41:
Ik heb als doel gesteld om tot ongeveer 10 KV omhoog te transformeren dan kan ik ongeveer een vonk van 10 mm groot maken.
Ik wil deze vonk continu bekrachtigen voor een ideale ontbranding.
Zal morgen ook weer een paar foto's maken van de case mod, maar het nadeel is vooral dat je niet al te veel van dat werk kan zien
http://students.imsa.edu/~crazycub/tolkienwin98.htm <--- Tolkien vs Microsoft
quote:vso schreef op donderdag 16 november 2006 @ 08:47:
[...]
Waarom moeilijk doen? Je hebt elektrische ontstekkingen die dingen voor je gas fornuis op batterij-en, koop er 2 de aan/uit knop regelbaar maken en eventueel de batterij vervangen door een regelbare adapter .. deze de aansteker en de regelbare adapter haal je bij de Hema en/of blokker c.q andere huishoudwinkel zaakjes
of moeilijker zoals je zelf denkt op http://users.telenet.be/yourico/transistor_ontsteking.htm
quote:cyclonite schreef op donderdag 16 november 2006 @ 09:20:
[...]
Ik zit met 2 problemen, die ontstekers op batterijen maken zover ik weet geen constante vonk maar een gepulsde vonk.
2e probleem is ruimtegebrek (de bobine oplossing). ik heb al extreem weinig ruimte en daar moet ik alles in zien te prakken, zo'n bobine is dan nog best groot, vandaar dat ik mijn eigen bobine gewoon ff wikkel.. met een draaibank een kwestie van een uurtje werk...
quote:vso schreef op donderdag 16 november 2006 @ 11:49:
[...]
ach constant of gepulsde vonk is denk ik niet je probleem het zal toch wel binnen 1 sec ontvlammen.
Maar de vonk zit en de opwekking v.d stroom hoeft niet in de buurt van elkaar te zitten. een kabel met issolatie matriaal en eventueel wat stekkertjes kan je het overal vandaan trekken .. en volgens mij heb je plek zat in je mod om dit ergens anders te plaatsen .. die toren is zelf toch al ruimte zat ?
ik zou in jou geval voor de toren een speciale voet/koppel stuk maken zodat je kabels netjes weg kan werken
cyclonite wijzigde dit bericht 16-11-2006 13:10 (24%)
Chaos, panic, disaster... i think my work here is done...
quote:Speedswitch schreef op donderdag 16 november 2006 @ 15:04:
Nog een ideetje voor de vlamenwerper mischien...
Als je de brandstof echt goed wilt vernevelen, loop dan bij de lokale brommerwinkel binnen en koop een messing sproeiertje, diameter 70 ofzo. Dan wordt alles goed verneveld, je sproeiertjes hebben schroefdraad (zodat je evt. ook een kleiner of groter sproeiertje kan gebruiken) en ze kosten geen drol.
[Tarja]
je pc zit toch op netspanning ? Waarom gebruik je niet zo'n aansluiting van je voeding:? ik neem aan dat je de aansturing ook via een printer/serieel poortje doet ..quote:cyclonite schreef op donderdag 16 november 2006 @ 12:52:
[...]
hehe het probleem is echter eerder dat het geheel op 2 accu's moet lopen en er moet ook nog een tank spiritus + wat regel electrnica in.
dus niet echt ruimte te over
Bluetooth wil ik gebruiken, ik schrijf een applet voor me tel en mn pc en dan kan ik met beide die tank besturen, is veel leuker dan met zo'n irritante kabel.quote:vso schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 07:53:
[...]
je pc zit toch op netspanning ? Waarom gebruik je niet zo'n aansluiting van je voeding:? ik neem aan dat je de aansturing ook via een printer/serieel poortje doet ..

je hebt zelf gezegt dat je nieuwe dingen wil doen, ga dan ook op zoek naar iets nieuws!....
Ik zat zelf te denken aan een tandwiel die precies op maat van de rubsband is.quote:RoBBS schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:08:
kun je niet de assen voor je rupsband wegwerken in je tank? dus de assen+wielen in de romp zelf, en buiten de assen nog een stuk zijkant om het af te schermen? dan laat je rupsband gewoon over de wielen heenrollen.
Misschien is het dan een idee om eens naar een CCFL-inverter te kijken. Met de inverter die ik heb, kan ik vrij gemakkelijk een vonk van een paar mm trekken. Voordeel is dat het lekker goedkoop en erg klein isquote:cyclonite schreef op donderdag 16 november 2006 @ 09:20:
[...]
Ik zit met 2 problemen, die ontstekers op batterijen maken zover ik weet geen constante vonk maar een gepulsde vonk.
2e probleem is ruimtegebrek (de bobine oplossing). ik heb al extreem weinig ruimte en daar moet ik alles in zien te prakken, zo'n bobine is dan nog best groot, vandaar dat ik mijn eigen bobine gewoon ff wikkel.. met een draaibank een kwestie van een uurtje werk...
Intel C2D 6600@3.4 | Gigabyte P35-DS4 | XFX 8800GTS320MB | 4x 1GiB PC6400 Kingston DDR2 | 2x Seagate Baracuda 7200.7 SATA 8MB 320GiB
Dat klopt idd ... maar weet alleen niet hoe lang t duurt voordat dat hele kleine spoeltje gaat roken.quote:SlinkingAnt schreef op maandag 20 november 2006 @ 17:56:
[...]
Misschien is het dan een idee om eens naar een CCFL-inverter te kijken. Met de inverter die ik heb, kan ik vrij gemakkelijk een vonk van een paar mm trekken. Voordeel is dat het lekker goedkoop en erg klein is

Luchtkoeling is voor brommers -- Spekjes
Fructi (70 Holy paladin) || Anceres (70 rogue) || Tyridun (70 Prot warrior) || Appie (70 MM hunter) @ EU-Xavius
helaas lopen de veldlijnen verkeerd door die dingen heenquote:DECOY88 schreef op woensdag 22 november 2006 @ 09:48:
@cyclonite bedoel je met die magneten die van een oude hardeschijf? die zijn nog pittig sterk.(en ik heb er nog 4 liggen)
cyclonite wijzigde dit bericht 22-11-2006 18:25 (14%)
ja doe maarquote:cyclonite schreef op woensdag 22 november 2006 @ 12:41:
[...]
EDIT:
Iemand nog feedback over de grootte van de flame tank?
Moet ik een fototje van het kartonnen model wat ik uitgeknipt heb maken??
wii code: 5928-4580-2770-4050
GoT Index » Casemodding » [CiP] C&C Tiberian Sun Temple of NOD
Pagina's: 1 2 3 4 ... 11 12 13 14 15 16 17 18 19 ... 34 35 36 37 last
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus
© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Astraeus