ff telang spuiten en de vlam slaat in je bus en zegt boem....
Dat kan nietquote:Fr!st! schreef op woensdag 08 november 2006 @ 16:29:
en dat is pas een tikkende tijbom
Op kampvuren werkt het wel weet ik uit ervaring
Ruben [NL] wijzigde dit bericht 08-11-2006 17:32 (17%)
dat laatste is zo omdat er een soort van beveiliging opzit ( waarvoor die dient ben ik even vergeten )quote:Ruben [NL] schreef op woensdag 08 november 2006 @ 16:39:
[...]
Dat kan nietOntploft alleen als er de perfecte mengsel van lucht en deo in de bus zit, alleen als hij vrijwel leeg is dus...en volgens mij SK leraar kan het dan nog niet bij een deobus. Waarom dat laatste zo is weet ik niet.
Op kampvuren werkt het wel weet ik uit ervaring![]()
![]()
wii code: 5928-4580-2770-4050
quote:Alien B.O.B. schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:12:
[...]
dat laatste is zo omdat er een soort van beveiliging opzit ( waarvoor die dient ben ik even vergeten )
Wat dacht je van geen zuurstof in de deobus? Zonder zuurstof kan het niet branden, dus kan de vlam nooit naar binnen slaan. Als je hem in een kapvuur gooit loopt de druk op, spat hij uit elkaar en daarna ontbrand hij nog eens.
Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld
quote:lemming_nl schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:45:
[...]
offtopic:
Wat dacht je van geen zuurstof in de deobus? Zonder zuurstof kan het niet branden, dus kan de vlam nooit naar binnen slaan. Als je hem in een kapvuur gooit loopt de druk op, spat hij uit elkaar en daarna ontbrand hij nog eens.
Maar een deobus is niet bedoeld om in de fik te steken, dus waarom zou je er een beveiliging op zetten, als dat niet nodig is?
Ik neem aan dat er ook een andere, logischere, verklaring is voor het eenrichtingsverkeer principe.
k Ben erg benieuwd wat er verder van de 'kast' terecht komt en kan moeilijk wachten op de volgende update!
Kjoe_Ljan wijzigde dit bericht 08-11-2006 17:50 (9%)
Reden: offtopic y0
[Tarja]
Ik ben "as we speak write" mijn mallen aan het leeghakken.quote:Kjoe_Ljan schreef op woensdag 08 november 2006 @ 17:49:
k Ben erg benieuwd wat er verder van de 'kast' terecht komt en kan moeilijk wachten op de volgende update!
Het gips wat me TIJDEN heeft gekost aan te brengen kost me nu weer tijden om weg te halen
Ik heb fotows gemaakt ik heb alleen nog niet de tijd genomen om een verhaaltje in elkaar te zetten
Ellende komt nooit alleen, ik neem het meestal zelf mee
[CiP] C&C Tiberian Sun Temple of NOD
een doe-het-zelf-er kan niet zonder hamer
Reg. datum: 01 februari 2006
Ik ben benieuwd wat ervan terecht komt, lijkt me zo'n vette case worden dit.
Maar met die vlammenwerper zou ik wel ff goed uitkijken, met lichtontvlambare gassen/vloeistoffen kan van alles mis gaan, eigenlijk alles met vuur. Stevig hitte bestendig materiaal en genoeg ruimte om alles veilig in te bouwen zullen er waarschijnlijk wel voor zorgen dat als je een rijdende tank wil maken, hij vrij groot en zwaar zal worden.
quote:Wapster schreef op woensdag 08 november 2006 @ 20:48:
stel je eens voor dat er iets mis is met de mallen en je weer opnieuw gips mallen moet maken
Ik ben benieuwd wat ervan terecht komt, lijkt me zo'n vette case worden dit.
Maar met die vlammenwerper zou ik wel ff goed uitkijken, met lichtontvlambare gassen/vloeistoffen kan van alles mis gaan, eigenlijk alles met vuur. Stevig hitte bestendig materiaal en genoeg ruimte om alles veilig in te bouwen zullen er waarschijnlijk wel voor zorgen dat als je een rijdende tank wil maken, hij vrij groot en zwaar zal worden.
Heheheh gelukkig kan je met plamuur een HELE hoop oplossen. ik kan nu eindelijk staalplamuur gebruiken dat gaat VEEEEL sneller.
Die tank ga ik trouwens volledig uit alu maken.. voordat alu gaat verbranden
@fr!st! JE WILT NIET WETEN HOE KUT DAT VOELT
en lijkt me wel vet om te zien hoe je die tank gaat make
heb meteen weer zin om tiberian sun te spelen (gelukkig staat ie hier nog op
Alien B.O.B. wijzigde dit bericht 09-11-2006 20:39 (24%)
de casemod (again)
Deze update gaat over het lossen van de mal en het verbeteren van de hier en daar gehavende delen op de mal.

foto van de casemod voor het lossen.

foto van de obelisk voor het lossen.

De makkelijkste manier voor dit ding was een deel schuim eruit halen.
en de handel er daarna langzaam uit trekken.

De temple is aanzienlijk moeilijker, ik heb er dan ook voor gekozen om deze in 6!!! stukken te zagen, deze stukken worden later weer aan elkaar gezet dmv. boutjes.

ook deze zagen.

langzaam de mal van het schuim aan het wrikken.

Zit nog flink vast....

de "staart" van de temple...

de "staart" door de midden

Ook de obelisk even door midden gezaagt.

Een holle basis van de obelisk zoals je kan zien is deze redelijk goed van het schuim los gekomen, wel moet ik overal VEEEEL gips weg halen. dat laat zich niet makkelijk gewonnen geven.

een hoopje casemod

De binnenbek

Zie hier nog meer klote gips

En nu het ergste... zoals verwacht zou de mal op deze punten ook niet goed gaan , er is duidelijk te zien dat het erg ruw is en dat er amper gelcoat zit, dit zal volledig geplamuurd moeten worden, ik gebruik hiervoor staalplamuur.

dat is dit goedje

beetje harder erbij en gaan

lekker vol kliederen

ook de kleine hoekjes.

en laten drogen.
even laten zien dit tussendoor...

Ik heb een 100mW laser gekocht
Vlammenwerper test miniatuur
Dit behoeft geen uitleg geloof ik meer, ik ben aan het testen hoe ik de beste mengverhoudingen kan berijken met vloeistof/ lucht combinaties, ik heb daarom even een klein prototypetje in elkaar gezet waarmee ik simpel een paar combinaties kan testen.

ff de centerboor in een brokkie alu

Mooi schuin koppie eraan draaien.

dan 1mm gat erin boren.

closeup

In de freesbank spannen om het gat in de zijkant te maken.
Ik heb met een frees even een stukje glad gemaakt en met een pons een puntje om zo in te boren.

freesbank onder een hoekje gezet, ik vermoed namelijk dat als ik de vloeistof schuin afblaas (intern) dat er meer vloeistof uit komt.

Even tappen.

En hier het uiteinde aan de andere kant verspanen tot 6 mm om de lucht slang aan te sluiten

Mooi nippeltje maken.

mooie foto zo.

het resultaat

andere hoek
Vandaag ben ik het apparaat gaan testen en de resultaten vielen me nogal tegen, het blijkt moeilijker dan ik gedacht had om een vlam in stand te houden...
Ik heb hier een klein filmpje van de resultaten
Zoals jullie kunnen zien is dit niet Al te aardig, ik ben nu druk aan het denken hoe ik de resutaten kan verbeteren.
Heeft iemand toevallig wat kennis en formules om uit te rekenen hoe ik de straal breder krijg en
de lucht/brandstofverhouding kan verbeteren?
In zo'n verfspuit wordt de vloeistof door een kleine sproeier heen gezogen, en wordt dus door de lucht in piepkleine druppeltjes verdeeld, een beetje hetzelfde idee als in een carburateur.
pc specs: groter, beter, mooier en sneller dan de jouwe :+
quote:_ferry_ schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 07:01:
Kun je niet beter zo'n el cheapo verfspuit kopen voor op de compressor? dan heb je een goeie verneveling van de vloeistof in de lucht. Nu word de vloeistof denk ik niet fijn verneveld maar zijn het meer druppels door de grote diameter (1mm).
In zo'n verfspuit wordt de vloeistof door een kleine sproeier heen gezogen, en wordt dus door de lucht in piepkleine druppeltjes verdeeld, een beetje hetzelfde idee als in een carburateur.
De diameter van de brandstof is wel gewoon erg fijn maar het lijkt wel of de vlam zichzelf gewoon niet in stand kan houden omdat ie zichzelf uitblaast.
Ik zou daarvoor een verfspuit kunnen nemen... maar die zijn vrij groot.
Ik ga denk ik maar een air brush pistooltje open schroeven en kijken of ik wat kan leren
ik denk dat je even "moet" testen met het mengsel ..zodat je de juiste verhouding krijgtquote:cyclonite schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 07:23:
[...]
De diameter van de brandstof is wel gewoon erg fijn maar het lijkt wel of de vlam zichzelf gewoon niet in stand kan houden omdat ie zichzelf uitblaast.
Ik zou daarvoor een verfspuit kunnen nemen... maar die zijn vrij groot.
Ik ga denk ik maar een air brush pistooltje open schroeven en kijken of ik wat kan leren
http://students.imsa.edu/~crazycub/tolkienwin98.htm <--- Tolkien vs Microsoft
Reg. datum: 06 maart 2006
Wii \\ xbox 360 \\ samsung 32a656 \\ pc: e6400, hd3870, p5w dh deluxe
quote:Alien B.O.B. schreef op vrijdag 10 november 2006 @ 07:55:
en als je nu is met dat buisje weer de andere vloeistoffen probeert
Spiritus werkte eigenlijk helemaal niet
Ik denk dat het gewoon een kwestie van juist mengsel is, maar vroeg me meer af of er ook berekeningen zijn zodat ik niet in het wilde weg hoef te gokken.
@rattenkoning:
Ik heb expres lucht in het slangetje gedaan dan werkt het beter, met het slangetjes direct in de vloeistof gaat het helemaal niet zo goed .
Nu ik erover nadenk is het misschien wel een zuurstof probleem waarmee ik zit
quote:
o2 zal het beste zijn uiteraard...
maar waar vind je nou bussen o2 die:
- een redelijke grootte hebben
- niet de wereld kosten
DPC Sponsoractie 2008 - Megaflix zoekt PS3 en X360 games, contact
ja mr ik denk dat dat erg veel zou gaan kosten en ook nog is alleen heel grote flessequote:
dan ontbrand het in je vernevelaar al namelijk.
Als je het op deze manier wil doen gaat het overigens nooit lukken
Bij branders welke op zuurstof + propaan werken blaas je zelfs de vlam nog uit als je te veel brandstof bijvoegd.
Kijk naar simpele butaan branders, hoe die koppen zijn opgebouwd. Je komt heel veel lucht te kort anders.
http://www.bodykind.com/p...ygen-canister-1pac-1x.htm
http://www.paramountzone.com/pureoxygen.htm
var _ = {_: 'unreadable code detected!'};
alert(_._);
over het vlammenwerper gedeeltje:
Ik ben een tijdje geleden bezig geweest met een vriend met het ontwerpen van een klein raketje op brandstof. (om in het weiland achter te lanceren, was erg vet
het idee is dat je een soort van "meng kamer" hebt, waarin de brandstof verneveld met zuurstof.
Na veel geexperimenteerd te hebben, zijn we er achter gekomen dat het het makkelijkst is om in een buisje van de onderkant onder druk brandstof in te spuiten, terwijl je schuin van de bovenkant gewone lucht in spuit. Je kan ook pure zuurstof gebruiken, maar dat is rete duur, en gewone buitenlucht via een compressor doet het ook
We hebben als brandstof gewonen spiritus gebruikt, en een goedje wat ze ook voor van die model race-auto;s gebruiken (naam ben ik kwijt, kan morgen wel ff vragen)
Spiritus deed het prima, en wederom, het is goedkoper
nu over de vorm van het geheel, aangezien het voor ons als aandrijving was zag het er ongeveer zo uit:
code:
1
2
3
| ___//__ _
| \/
|___ ___/\_
\\ |
ok, dit ziet er dus echt slecht uit
Maar het idee is dus dat je zowel de brandstof als de zuurstof tegen de richting inspuit, dan mengt het namelijk veel beter. Voor de menging is er voor zover ik weet geen handige formule, daar moet je zelf mee experimenteren.
-edit-
@ epsilon, zolang je genoeg druk gebruikt niet, maar je hebt gelijk, op basis van propaan enzo is het veiliger
EL_Loco wijzigde dit bericht 11-11-2006 11:37 (4%)
rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!