Gathering of Tweakers

Quicksearch
quote:
twixxie schreef op donderdag 02 november 2006 @ 18:12:
je noemt het steeds de mal, betekend dit dat je deze alleen voor de vorm gaat gebruiken? want hoe je dat dan wilde doen is mij een raadsel

Ik heb dus eigenlijk 2 mallen.
De eerste mal was dat schuimen ding met al dat gips erop.
Dat is de positieve mal. dat betekend dat het eindresultaat wordt als dit ding.

Nu ben ik de 2e mal aan het maken en dat is de Negatieve mal .... alles precies in spiegelbeeld van de vorige mal.

En het volgende wat ik ga doen is in mijn negatieve mal mijn case mod maken.
maar voor het zover ik ga ik eerst de negatieve mal weer helemaal spiegel glad maken voordat ik de werkelijke case mod eindelijk ga maken.

quote:
_ferry_ schreef op donderdag 02 november 2006 @ 18:32:
^^ IDD, ik ben ook benieuwd hoe je dan de gips mal uit de polyester vorm krijgt. Met een hamer kom je ver, maar dat is denk ik niet de bedoeling :P

Heel mooi verder hoor, vooral als ik lees wat je van plan bent met de laser, aansturing en verlichting.

Houd dat polyester lekker stevig op een kunstof/PVC of andere ondergrond? (Om 2 delen te kunnen verbinden bijvoorbeeld)

Ja vermoedelijk wordt dat eruit rammen met een hamer. ik ga er niet vanuit dat die gipsen mal er in een stuk uit komt hoe zonde ook.

Over dat deel van de laser :D ja ik ben gek :D

punt 3 dit spul hecht bijna overal wel goed op je kan er ook metaal in verwerken / plastics of andere troep. Het enige wat het te verwerken spul wel moet zijn is niet gevoelig voor temperatuur en niet gevoelig voor de bijtende middelen (week worden etc).

Ellende komt nooit alleen, ik neem het meestal zelf mee
[CiP] C&C Tiberian Sun Temple of NOD
een doe-het-zelf-er kan niet zonder hamer

Nieuwe fles!

Vette CM ik ben benieuwd naar het eindresultaat! Kleuren en dergelijke maar ook hoe je alle hardware erin gaat bouwen!

Misschien kan je een hele NOD base bouwen? joystick --> zo'n faser, wireless accespoint wordt radar etc. of draai ik nu een beetje door? deze CM is al enorm veel werk

offtopic:
Ik ga maar weer eens een potje Tiberian Sun spelen, wat een vette game vond en vind ik dat!
quote:
grolschbeugel schreef op donderdag 02 november 2006 @ 21:45:
Vette CM ik ben benieuwd naar het eindresultaat! Kleuren en dergelijke maar ook hoe je alle hardware erin gaat bouwen!

Misschien kan je een hele NOD base bouwen? joystick --> zo'n faser, wireless accespoint wordt radar etc. of draai ik nu een beetje door? deze CM is al enorm veel werk

offtopic:
Ik ga maar weer eens een potje Tiberian Sun spelen, wat een vette game vond en vind ik dat!

Ja je draait door maar ben er gek genoeg voor 8)7 8)7
Ik zat wel te denken om misschien een flame thrower tank te maken (werkende )
Maar dat is voor latere zorg :D O-) O-)

edit:
Mahgoed het grote probleem is dat ik t allemaal in mn eentje moet doen en t kost een HELE hoop tijd :D

ook nog ff de plaatjes opgezocht
http://www.cybergooch.com/pages/tibsunarchive/flametank.htm
zit er serieus aan te denken om dat ding te maken als ik deze mod af heb
maar dan moet ie wel echt vlammen kunnen spugen
nog ff over nadenken dus

cyclonite wijzigde dit bericht 03-11-2006 00:57 (19%)

quote:
DECOY88 schreef op donderdag 02 november 2006 @ 16:13:
ziet er goed uit. RoBBS toevallig een kranten mal gebruikt? je ziet er wat doorheen (houd je dashbord wel spannend als hij af is en je kan het nogsteeds zien.

Ik heb als eerste een aluminium frame gemaakt en daaroverheen kippengaas voor de vorm,
vervolgens heb ik met papier mache een mal gemaakt en daaroverheen glasvezel.
Uiteindelijk heb ik het glasvezel eraf gehaald en daaroverheen leer genaaid met onderstaande als resultaat.

edit:
weg ivm dataverkeer 740mb nu al:P
quote:
cyclonite schreef op donderdag 02 november 2006 @ 17:43:
[...]

Ja snelheid is een killer helaas , ik ben normaal ook wel van het vlugge en snelle werken maar gaat hier zeker niet op 8)7
Ook met dit soort dingen niet teveel harder erin flikkeren >> dan gaat t ook mis.
en wees niet bang te segmenteren: je kan beter meerdere dingen los te maken en die dan later aan elkaar te zetten dan alle dingen in een keer.
Ten eerste krijg je t dan beter uit de mal
en ten tweede krijg je je hars beter op ieder plekje.
En wat je dan later gewoon doet is plakband pakken ... alles vast tapen en dan hars met erg veel harder nemen, dit in je ding flikkeren en langzaam heen en weer gaan tot het gestold is.

Hoop dat je wat aan de info heb.

Btw. vanavond ga ik weer klussen aan mn mal
Tnx voor de tips, dit was een projectje van een tijd geleden. Momenteel heb ik geen auto meer nodig dus heb ik ook weinig te verbouwen, maar er gaat zeker nog een vervolg komen. En nu terug naar jou mod!

RoBBS wijzigde dit bericht 08-11-2006 10:10 (53%)

je hebt zelf gezegt dat je nieuwe dingen wil doen, ga dan ook op zoek naar iets nieuws!....

Hallo mensen,

Ik heb nog even na lopen denken over dat laatste id met de NOD flame tank...
http://www.cybergooch.com/images/tibsunarchive/flm_e040.jpg

Ik heb wel een id hoe ik de vlammen werper wil uitvoeren.
Ik zat te denken aan een paint brush principe waardoor er een vloeistof vernevelt
dus er komen dan 2 slangetjes naar de armen toe een met bv spiritus en de ander lucht.
aan de punt van de armen zet ik dan een ontsteker waardoor de vlammen eruit knallen >:)
Maar ik kan zo snel alleen maar denken aan Co2 patronen voor de lucht.
dit is niet zo handig aangezien co2 niet brand.
heeft iemand een ander id bv gewone lucht flesjes of iets met pure zuurstof :*)

btw heeft iemand zin om de schaal uit te rekenen voor de NOD flame tank tegenover de temple of NOD zodat het niet uit verhouding is?

quote:
cyclonite schreef op vrijdag 03 november 2006 @ 23:56:
Verhaaltje over vlammenwerper.....
Is een omgebouwde aansteker die opgevoerd is enzo niet wat???

Zoekt een lamp/reflector (lamp mag kapot zijn) voor Infocus LP500 / LP530 / Dataview 370 !!

quote:
frankiepankie schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 00:04:
[...]

Is een omgebouwde aansteker die opgevoerd is enzo niet wat???
ik heb er overna gedacht even maar als er iets mis gaat dan heb je een bom :D met vloeistoffen toch wat minder :D

was Prutz0r.
Reg. datum: 17 augustus 2001

Ik ben erg beniewd hoe het systeem zelf gemonteerd gaat worden. Ziet er ontzettend strak uit allemaal. :)

@Plaatje hierboven: flametank --> Devil's Tongue.
quote:
Eén van de betere spellenmakers hč. :P Helaas verleden tijd, de naam althans. ;(

PD2JK wijzigde dit bericht 04-11-2006 18:07 (39%)

T.net Gallery / Doos / Sony VAIO FZ38M
CQ CQ

quote:
Prutz0r schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 00:32:
Ik ben erg beniewd hoe het systeem zelf gemonteerd gaat worden. Ziet er ontzettend strak uit allemaal. :)
@Plaatje hierboven: flametank --> Devil's Tongue.

Hehehe ja ja I know :D

Ik ben zelf ook nog t een en ander aan het uitdenken qua montage maar dat verzin ik ter plekke wel.
alle mallen zijn nu geplakt en morgen alle schuim eruit beulen en de mallen schuren er polijsten.

Btw. mooi logo

cyclonite wijzigde dit bericht 04-11-2006 00:45 (8%)

houd van de zware metalen

en als je de vloeistof heel goed kunt vernevelen, dan heb je toch niet echt pure zuurstof nodig dacht ik?

quote:
Fr!st! schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 08:49:
en als je de vloeistof heel goed kunt vernevelen, dan heb je toch niet echt pure zuurstof nodig dacht ik?

misschien niet maar kan me voorstellen dat het dan veel minder goed brand.
aangezien je de Co2 ook door die nevel heen blaast.
maar ik ga denk ik maar eens een test opstelling maken en dan wat vloeistoffen en gassen testen :D

zijn er geen vloeistoffen die bij aanraking met elkaar ontbranden?

Reg. datum: 05 februari 2006

quote:
DECOY88 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 11:10:

meestal is er een ontbrandingstemperatuur nodig, das basis-scheikunde.
er zijn wel stoffen die gaan ontleden of reageren bij kapertemperatuur, maar die maken geen vuur.
je moet gewoon een niet al te makkelijk ontbrandbare stof hebben/

maar ik zie niet wrm een aansteker niet kan, dat is heet makkelijk te controleren. Zo gevaarlijk is ga in zulke hoeveelheden niet en als je er een goed omhulsel over bouwt, kan je een eventuele explosie zelfs opvangen. Maar dat gebeurt wss toch niet.

vloeistoffen moet je niet gebruiken, dat zijn veel hogere concentraties. Gas is imo het best te regelen

quote:
DECOY88 schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 11:10:

Euhm ja dan moet je er kalium bij flikkeren (zit in napalm)
dat reageert met zuurstof en dan gaat het branden...
maar dat lijkt me toch wat overkill 8)7

quote:
twixxie schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 11:37:
maar ik zie niet wrm een aansteker niet kan, dat is heet makkelijk te controleren. Zo gevaarlijk is ga in zulke hoeveelheden niet en als je er een goed omhulsel over bouwt, kan je een eventuele explosie zelfs opvangen. Maar dat gebeurt wss toch niet.

vloeistoffen moet je niet gebruiken, dat zijn veel hogere concentraties. Gas is imo het best te regelen

Vloeistoffen kunnen HEEL erg goed branden, in vlammenwerpers wordt meestal lampenolie gebruikt in combinatie met lucht, als je die troep vernevelt is het contact oppervlak ERG groot.
Denk maar aan stof explosies e.d.

Maar ik zal eens een paar aanstekers uit elkaar halen om te kijken of ik er iets rondom kan maken, maar of je dan grote vlammen krijgt betwijvel ik :?

euhm stofjes als kalium en natrium worden niet voor niets in een petroleum achtige omgeving bewaard
als je er water enzo bijdoet dan ontploft het hele boeltje (kalium en water), aangezien dat er in de lucht ook een beetje water zit, kan dat dan ook boem doen, maar niet gwn ontbranden, gewoon boem ^^

quote:
Fr!st! schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 12:50:
euhm stofjes als kalium en natrium worden niet voor niets in een petroleum achtige omgeving bewaard
als je er water enzo bijdoet dan ontploft het hele boeltje (kalium en water), aangezien dat er in de lucht ook een beetje water zit, kan dat dan ook boem doen, maar niet gwn ontbranden, gewoon boem ^^

Je heb idd gelijk het is water waar het mee reageert :D

Ik heb net een aantal aanstekers gekocht en ga zo een paar vernevelaars bouwen voor wat testjes.
Ik wil die vlammen toch eigenlijk wel een meter ver laten schieten >:) >:)

Ik zat qua afmetingen van de tank te denken aan BxLxH = 14 x 18 x 8 cm lijkt jullie dit wat of zeggen jullie, groter of andere afmetingen.
Laat t me ff weten dan kan ik gaan kijken wat er in zou kunnen passen :D

Edit:
Ter vergelijking de temple is B x L x H = 60 x 90 x 16 cm

cyclonite wijzigde dit bericht 04-11-2006 13:41 (3%)

Reg. datum: 29 november 2004

Misschien kan je er een externe hdd in bouwen. Misschien maar een maxtortje er in ofoz, kan je die meteen als onderdeel van de vuurdriehoek beschouwen, ontbrandings temperatuur ;).

Opzich kan je wel met alluminium een hddbox bouwen, met daar boven een speciaal compartiment voor de tanks enzo. Beetje bescherming mag wat dat betreft wel en dan zit je meteen aan de goede hoogte. Dat alluminium kan je dan gebruiken als warmte afvoer voor je hdd, en het vliegt ook niet in de fik met die vuurstralen van je ;).

Zjosh wijzigde dit bericht 04-11-2006 14:02 (47%)

www.hanzesolarteam.nl

zeg het ons wanneer we een berichtje mogen verwachten dat er in nederland een pyromaan is opgepakt... en dat hij zei dat het voor z'n hobby was >:) >:) >:)

quote:
Fr!st! schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 13:53:
zeg het ons wanneer we een berichtje mogen verwachten dat er in nederland een pyromaan is opgepakt... en dat hij zei dat het voor z'n hobby was >:) >:) >:)

pyromaan?????
Gestoorde maniak bedoel je? O-)

najah, als het je lukt om te maken, en het is nog wat mooi, dan wil ik er best eentje bestellen
dan hebben we dezelfde "gestoorde maniak"in belgie en nederland ^^

quote:
Fr!st! schreef op zaterdag 04 november 2006 @ 15:55:
najah, als het je lukt om te maken, en het is nog wat mooi, dan wil ik er best eentje bestellen
dan hebben we dezelfde "gestoorde maniak"in belgie en nederland ^^

Ik heb net even wat testjes gedaan ... op 4 bar met een zandstraal pistool ...
Dit was enkel en alleen om de type vlammen even te testen
dus het resultaat kan nog heel anders worden uiteraard
Maar heb nu wel een indicatie wat de mooiste vloeistof is :D

Ik heb gebruikt:
lampenolie
spiritus
thinner

thinner was de meest aggresieve vlam echt ruimte vullend gewoon en lampenolie lijkt het meeste op napalm met uiteenvallende druppels brandend materiaal.
Ik denk dat spiritus de schoonste is maar de minst aggressieve.

Ik heb er films van gemaakt die zal ik zo even op mijn server zetten

EDIT:
<ideot mode>
OHWKEE mensen zoals beloofd de filmpjes
http://www.diecyde.com/~download/cmton/vlammentank/opstelling.jpg
allereerst de opstelling:
  • zandstraler
  • brandende kaars
  • compressor
  • brandbare test materialen

En zie hier de filmpjes:
(helaas zonder geluid, als iemand een betere cam heeft dan hou ik me aanbevolen :D )

Eerste test de instellingen waren nog niet helemaal goed

test op 4 bar met lampenolie

test 4bar met spiritus

test 4 bar met thinner

</ideot mode>

cyclonite wijzigde dit bericht 04-11-2006 16:41 (33%)

Erg mooie mod. Detail is erg goed gedaan tot nu toe.
Succes verder ermee :)

En wat die vlammerwerper betreft:
Ik moest gelijk aan "Robot Wars" denken :P
Reg. datum: 11 april 2000

Tempo zit er weer een beetje in zie ik :9 Idee van de flamethrower vind ik ook wel wat.. ben benieuwd of je er wat van kan maken. Kom binnenkort wel weer langs om ff te helpen.

Ziet er goed uit verder! :9~

It's only a gambling problem if you're losing.

Ik heb even een polletje aangemaakt

Poll: Welk type brandstof gebruiken voor vlammenwerper?
lampenolie
spiritus
thinner
gas e.d.
iets anders
http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=150894&layout=2&sort=org
Ook een poll maken? Klik hier

leuke filmpjes miste alleen het geluid:P en spiritus kwam toch het mooiste over op film.

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

© 1998-2008 Tweakers.net BV - Based on React - Hosted by True - Served by Adrastos

[RSS][XML]

Update Tracker

Active Topics
Active Topics
Frontpage Nieuws
Frontpage Nieuws