Reg. datum: 01 juni 2001
Core 2 Duo 6300 @ 7*333 - MSI P965 Neo - 2048 MB PC5400 - Samsung 18x DVD-RW - Sapphire 4830 512DDR3 @ 675/1000- Samsung Syncmaster 940BW
Forum » Telecommunicatie » Windows Based Mobiles & PDA's » HTC Wizard (i-mate K-JAM/Qtek 9100/MDA Vario/M3000) -Deel 10
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 39 40 41 42 last
Nieuw TopicCore 2 Duo 6300 @ 7*333 - MSI P965 Neo - 2048 MB PC5400 - Samsung 18x DVD-RW - Sapphire 4830 512DDR3 @ 675/1000- Samsung Syncmaster 940BW
Mooi! Ik heb vergelijkbare ervaring met de Adapt AD-700. Die SirfIII chip is echt goed!quote:AgentSmith schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 18:09:
Vandaag eindelijk een bluetooth gps receiver aangeschaft. Het is het model "Slim" van het merk Fortuna. SirFIII dus ik had hoge verwachtingen. Die zijn meer dan uitgekomen!
Ik lees het volgende op http://www.d-d-s.nl/waas.html :quote:De gps-muis zou ook DGPS en WAAS ondersteunen, ter verhoging van de nauwkeurigheid. Ik vraag me af of dat, net als satellieten, automatisch wordt opgepikt (Nederland heeft 3 DGPS-stations).
quote:WAAS bestaat in Amerika uit circa 25 grondstations gepositioneerd over het gehele land, in Nederland is ons niet bekent hoeveel er geplaatst zijn (edit: 3 dus). Verder bestaat het uit twee hoofdstations, gepositioneerd aan beide kanten van Amerika aan de kust deze stations verzamelen de informatie van alle andere grondstations en genereren een correctie signaal. Dit kan omdat de grondstations hun eigen locatie precies weten en dit dan verrekenen met het signaal dat ze van de satellieten doorkrijgen. Dit signaal kan namelijk zijn verlopen door atmosferische omstandigheden. Het correctie signaal word dan verzonden naar een of twee geostationaire satellieten, of satellieten met een positie over de evenaar. De informatie komt overeen met het standaard GPS signaal, wat betekend dat elke WAAS ondersteunende GPS ontvanger dit signaal kan lezen.
Wie kan er gebruik van maken.
In principe iedereen die een GPS ontvanger heeft die ook WAAS ondersteund. Sinds April 2003 is WAAS ook in Nederland in werking gesteld.
Het WAAS satelliet nummers die uw moet zien verschijnen (nadat u Waas ingesteld heb in het menu van uw gps) is 33 voor Europa en 35 voor de USA!
Dat betekent dat ie eigenlijk geen pincode heeft, maar als je een apparaat hebt dat dit vereist, kun je 0000 gebruiken. Zo staat het in de handleiding van mijn Adapt in ieder geval. Klinkt niet als iets dat je kunt instellen.quote:De gps-muis heeft standaard de ingebouwde pincode "0000". Dit zou ik wel willen veranderen, maar ik heb geen idee hoe. Ik heb er geen software voor.
mphilipp wijzigde dit bericht 15-04-2006 00:04 (5%)
Team Short Way Down 2009 Net als de horizon, ben ik meer een concept dan een persoon in levende lijve...
Kopieer 'm vanuit de pc eerst naar een andere map dan \windows, en kopieer 'm op de Wizard zelf met de filemanager oid naar de windows map. Dat zou moeten werken.quote:SMulTiE schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 23:07:
Hey Eggy.
First of all, ik ben een nieuwe gebruiker van de HTC Wizard/T-Mobile MDA Vario. Vooralsnog niks dan lof (heb d'r al een nieuwe ROM op gezet en 'm overgeklokt @ 252, alles prima). Nu wil ik alleen graag ook gebruik maken van de Nederlandse spellingcheck.
Ik kom volgens de methode zoals op jouw page staat, tot stap 3. Het bestand dictprob.dat staat namelijk al in m'n Windows-map (een oudere versie dus) en deze kan níet worden overschreven. Read-only undo-en kan ook al niet. Weet jij wellicht wat ik zou moeten doen?
quote:birdibird schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 00:05:
[...]
Kopieer 'm vanuit de pc eerst naar een andere map dan \windows, en kopieer 'm op de Wizard zelf met de filemanager oid naar de windows map. Dat zou moeten werken.
Core 2 Duo 6300 @ 7*333 - MSI P965 Neo - 2048 MB PC5400 - Samsung 18x DVD-RW - Sapphire 4830 512DDR3 @ 675/1000- Samsung Syncmaster 940BW
Je moet Resco Explorer gebruiken, zie OP.quote:SMulTiE schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 00:11:
[...]
"Cannot move 'dictprob': access is denied.
Make sure the disk is not full or write-protected and the file is not currently in use."
:-s Die message krijg ik dus. Ik weet dus niet in welke mate de file op dat moment in gebruik is. Ik heb het in ieder geval al geprobeerd vlak na een soft reset van de MDA. Vol is de disk ook niet.
De files (Dictprob en Statdict) zijn beide wel write-protected. Maar ik weet niet hoe ik dat kan veranderen (niet via ActiveSync, noch via File Explorer op de MDA).
Help!
Specs: Antec Sonata III 500Watt, Asus P5k, C2D E6750 @ 400*8, 2GB DDR6400 OCZ 4-4-4-12, XFX GeForce 8800GTS/640MB (stock), 120GB WD PATA, 320GB Seagate PATA, 750GB WD SATA, IIyama Vision Master Pro 450.
Staat nergens in de OPquote:
Time flies like an arrow, but fruitflies like a banana
Dit kan nietquote:Cybex schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 10:07:
Niemand die weet hoe je met activesync 4 toch wireless kan syncen?
42 - the answer to life, the universe, and everything?
Aah, thanks, nu werkt ie weer <3quote:birdibird schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 00:59:
Correct, je moet Resco of Total Commander gebruiken.
De één zegt van wel, de ander zegt niet. Volgens vele moet het lukken via een vpn verbinding, ik hoopte dat hier mensen zaten die het al gelukt wasquote:
quote:1-2tje schreef op donderdag 13 april 2006 @ 23:49:
[...]
De file Currentmap.dat moet je bewerken zodat deze verwijst naar de plaats waar de kaart staat, bijv. \Storage Card\Benelux-map
Live my life @ Dentheman.nl
Controleer of de file 'currentmap.dat' in de map \my documents\TomTom\ staat. Het ook zo kunnen zijn (maar dat weet ik niet zeker) dat TomTom maar een map diep kijkt. dus dan werkt jouw pad niet. Je kunt proberen om de 'NL-map bestanden' in de map Storage Card\Benelux-map te zetten en de currentmap file aan te passen.quote:Dentheman schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 13:15:
[...]
Ik heb het bestand currenmap.dat bewerkt, er staat: '\Storage Card\ttmaps\NL\'
Mijn kaarten staat op m'n 2gb sdmini (storage card)\ttmaps\NL en alsnog kan tomtom5 de kaarten niet vinden, moet ik Currentmap.dat laten verwijzen naar een bepaald bestand in die map of moet het nu gewoon werken?
Sat33 komt niet voor in het rijtje, maar ik zit momenteel binnen (ontvanger achter het raam) dus wie weet ligt het daaraan. Ik ga ook de nummers van de DGPS-basisstations eens opzoeken. Volgens wikipedia heeft Nederland namelijk 3 DGPS-stations.quote:mphilipp schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 23:28:
Ik lees het volgende op http://www.d-d-s.nl/waas.html :
[...]
In TomTom zou je dat dus moeten kunnen zien in het sat-status scherm. Of anders GPSDash.
[edit]VisualGPSce is hiervoor ook een hele leuke. Laat meer info zien en ook of je DGPS gebruikt, wat je ook zelf kunt zien als je sat33 in beeld hebt.
Power-over-eSATA rules!
specs laptop | specs PDA | vervoeging Engelse werkwoorden in het Nederlands
Je ontvangt die DGPS stations natuurlijk niet. Die stations hebben een geijkte positie en vergelijken die met de positie die op basis van het GPS systeem wordt verkregen. Zo kun je de relatieve afwijking uitknobelen. Die afwijking geven zij door aan een satelliet. Voor Europa is dat Nr.33. Dit is geen echte GPS satelliet want Nr.33 'hangt' in een geostationaire baan. Vandaar dat 1 sat heel Europa kan bedienen; het echte GPS netwerk bestaat uit satellieten in een lagere baan die om de aarde heen draaien.quote:AgentSmith schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 14:28:
[...]
Sat33 komt niet voor in het rijtje, maar ik zit momenteel binnen (ontvanger achter het raam) dus wie weet ligt het daaraan. Ik ga ook de nummers van de DGPS-basisstations eens opzoeken. Volgens wikipedia heeft Nederland namelijk 3 DGPS-stations.
Team Short Way Down 2009 Net als de horizon, ben ik meer een concept dan een persoon in levende lijve...
Ik heb de bestanden nldf.vif en nldf.wav in die map gezet, maar toch herkent hij de stem niet. Moet ik de files renamen of iets dergelijks?quote:cryonic90 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 15:03:
Zet in ieder geval de data**.chk en de data**.vif in de map \my documents\tomtom. Dan zou het moeten werken. ** is in dit geval een nummer
Lees dit stukje eens van Wikipedia:quote:mphilipp schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 16:45:
[...]
Je ontvangt die DGPS stations natuurlijk niet. Die stations hebben een geijkte positie en vergelijken die met de positie die op basis van het GPS systeem wordt verkregen. Zo kun je de relatieve afwijking uitknobelen. Die afwijking geven zij door aan een satelliet. Voor Europa is dat Nr.33. Dit is geen echte GPS satelliet want Nr.33 'hangt' in een geostationaire baan. Vandaar dat 1 sat heel Europa kan bedienen; het echte GPS netwerk bestaat uit satellieten in een lagere baan die om de aarde heen draaien.
quote:Nederland beschikt over drie DGPS-referentieontvangers, in Hoek van Holland,Vlieland en in Gilze en Rijen. Door de kracht van de zenders van de referentieontvangers kan met name Hoek van Holland en Gilze en Rijen landinwaarts ontvangen worden.
quote:Hoek van Holland: 312,5 kHz
Vlieland: 294,0 kHz
Dat probleem had ik ook met de vorige ROM-versie (Qtek). Even upgraden dusquote:Sjaakman schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 17:29:
Probleem met IMAP-mail op de Vario... Wie heeft het antwoord?
Mail, verzonden met de Vario, komt keurig aan op de plaats van bestemming, maar wordt NERGENS opgeslagen. Niet lokaal, en ook niet op de IMAP-servermap,
In de mailopties op de Vario staat wel degelijk aangegeven dat verzonden berichten opgeslagen moeten worden.
Anyone?
AgentSmith wijzigde dit bericht 16-04-2006 05:50 (42%)
Power-over-eSATA rules!
specs laptop | specs PDA | vervoeging Engelse werkwoorden in het Nederlands
quote:Terminator_T100 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 12:42:
Ik heb veel problemen met de MSN programma's die er op staan. Messenger wil niet inloggen en hotmail wil vaak niet verversen. (Hotmail box gebruik ik helaas nog regelmatig) Als het misgaat heb ik een prima GPRS verbinding dus dat is het niet.
Soft rest lost het soms op maar andere keren niet. Zijn er speciale servers die de MSN mobile diensten aan bieden en zijn deze overbelast o.i.d?
Dan nog iets: kan je standaard de GPRS statistieken uitlezen of heb je hier een aparte tool voor nodig?
quote:nipie schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 23:26:
In de eindeloze zoektocht waarom ik toch geen mails meer kan versturen, kwam ik op het volgende: het zou "eventueel" kunnen liggen aan de sqlserver. Die werkt bij mij niet namelijk. Als tip wordt ergens in de krochten van het internet iemand aangeraden om de .cab bestanden opnieuw te installeren. Het gaat om:
sqlce.wce4.armv4.cab
sql.wce4.armv4.cab
sqlce.dev.wce4.armv4.cab
Maarre... waar moet ik die vinden? Ik heb (meen ik) mijn gehele vario van voor tot achter doorgevlooid...
Pagina: 1 2 3 4 ... 8 9 10 11 12 13 14 15 16 ... 39 40 41 42 last
Dit topic is gesloten.
© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden
Uitgever van: