Hoofdcategorieën
Topicacties

[Boot Camp] Ervaringen & Discussie

Pagina: 1 2 3 4 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 19 juni 2004

Weet iemand waar ik de oude beta voor Tiger nog kan downloaden?

Keep trying

quote:
Mgc schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:02:
Weet iemand waar ik de oude beta voor Tiger nog kan downloaden?
Nee, want de licentie daarvan is verlopen.

“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 214 avatars! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |

quote:
Daedalus schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:04:
[...]
Nee, want de licentie daarvan is verlopen.
Dat wil niet zeggen dat die niet meer ergens te vinden is, alleen dat die niet meer werkt. Het programma zelf moet nog zeker wel ergens te vinden zijn.

Keep trying

quote:
Mgc schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:12:
[...]

Dat wil niet zeggen dat die niet meer ergens te vinden is, alleen dat die niet meer werkt. Het programma zelf moet nog zeker wel ergens te vinden zijn.
True, maar dat betekent dus ook dat we je hier op GoT geen link kunnen geven :)

Daarnaast, om Windows (of iets anders) te installeren heb je helemaal geen Boot Camp nodig. Harde schijf partitioneren en installeren is allemaal met de hand te doen.

“Gee Brain, what do you want to do tonight?”
“The same thing we do every night, Pinky – Try to take over the world!”
| nu met 214 avatars! | Icarus@IRC | 宇多田ヒカル \o/ |

quote:
Daedalus schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 19:13:
[...]
True, maar dat betekent dus ook dat we je hier op GoT geen link kunnen geven :)

Daarnaast, om Windows (of iets anders) te installeren heb je helemaal geen Boot Camp nodig. Harde schijf partitioneren en installeren is allemaal met de hand te doen.
Niet voor een (Mac) leek als ik :)

maar ik kan toch ook gewoon mijn "bootcamp assistent" even uploaden voor hem ? Of is dit 10.5 only ofzo ? lijkt me niet toch ?

edit3: download dit en kies (rechtermuisklik -> download gekoppelt bestand) en unrar dit dan met unrarX en daar heb je de Boot Camp Assistent. :-) hehe, wat n werk :P

bmwmaster wijzigde dit bericht 11-08-2008 20:48 (145%)

There is no place like 127.0.0.1

quote:
bmwmaster schreef op maandag 11 augustus 2008 @ 20:26:
maar ik kan toch ook gewoon mijn "bootcamp assistent" even uploaden voor hem ? Of is dit 10.5 only ofzo ? lijkt me niet toch ?
Boot Camp werkt alleen op 10.5.
De beta die vorig jaar uitkwam voor 10.4 is verlopen. Je kan echter blijkbaar nog wel gebruik maken van deze beta als je de datum van je laptop terugzet. Dan kan je de partities maken, de driver cd, windows installeren en vervolgens de datum weer terugzetten. Zodra je de datum terug zet stopt Bootcamp met werken, maar de partities met beide OS' blijven.

Hell yeah knakworsten!
Reg. datum: 02 november 2006

Problemen horen in een apart topic, zoals je inmiddels al hebt begrepen :)

Daedalus wijzigde dit bericht 07-10-2008 09:48 (91%)

iMac 2G 20", 2,66 GHz Intel Core 2 Duo, 4GB 800 MHz, 300GB Harddisk || iPhone3G 16GB Black

Reg. datum: 07 juli 2002

quote:
duncanvdlinden schreef op zaterdag 28 juni 2008 @ 13:28:
Is het iemand al gelukt om op een macbook met directe Windows Vista SP1 EFI ondersteuning te booten? Aangezien dit de performance moet gaan verbeteren, ben ik benieuwd of je Vista al met native EFI ondersteuning kan gebruiken op mijn macbook.
Gezien niemand hier antwoord op heeft gegeven, hier was ik ook wel benieuwd naar. Ik weet niet goed hoe bootcamp nou exact werkt, maar het blijft emulatie lijkt me. Heeft bootcamp ook ondersteuning voor de nieuwe alu MB's?

Reg. datum: 19 oktober 2004

Ik heb vanmiddag succesvol Windows geinstalleerd via Boot Camp, maar nu start Windows automatisch op i.p.v. OS-X, hoe verander ik dit terug naar OS-X?

Reg. datum: 30 september 2008

quote:
Empulse schreef op zaterdag 08 november 2008 @ 16:02:
Ik heb vanmiddag succesvol Windows geinstalleerd via Boot Camp, maar nu start Windows automatisch op i.p.v. OS-X, hoe verander ik dit terug naar OS-X?
http://docs.info.apple.co...otCamp/2.0/nl/bc1147.html

Ik zag hier een post staan over winClone om je bootcamp partition grootte te wijzigen. Ik heb dat ook succesvol gedaan maar met CampTune: http://www.paragon-software.com/home/camptune/

Alaaf!
Reg. datum: 30 januari 2006

even een kickje...
Iemand die boot camp al prima draaien heeft op de nieuwe types macbook en macbook pro's?
Ik heb het erop gezet maar het lijkt erop dat de drivers niet goed geinstalleerd worden, enkele problemen die ik heb:
- geen rechtermuis klik met twee vingers
- 3d acceleratie lijkt echt bagger (als ik een schermpje versleep zit er een dikke vertraging in)
- geen netwerkkaarten zichtbaar en dus ook geen verbinding
- weer terug in osx is de tijd gereset
- weer terug in osx zijn de wifi wachtwoorden gereset

ik denk dat ik nu maar eens even direct vmware ga proberen... jammer want om enkele games en 3d programma's te draaien leek boot camp de perfecte manier.

ik krijg vandaag mijn nieuwe MBP binnen.
Voordat ik vista 32bit erop ga zetten via Bootcamp heb ik even een paar vragen voordat ik alles in de soep gooi.

-Boodcamp staat er toch standaard op?
-Wanneer ik windows installeer kan ik een partitie aanmaken lijkt mij?
hoe gaat dit in zijn werk als ik :

1: C schrijf voor OSX
2: D schrijf voor Vista
3: E schrijf voor data (die door beide OS gelezen/schrijven moeten worden.

Kan dit allemaal? Of moet ik specifiek op dingen letten?

Water-Escape [ uitgang voor wateroverlast ofzo ] [ Under-Lan Crew ] { ( - _ - ) } bOb RoSS

Master of SOG
Reg. datum: 05 maart 2003

Bootcamp staat er standaard op idd. Gewoon in Spotlight Boot camp (met spatie) typen en je komt in de wizard. Deze (simpele) wizard begeleidt je door het proces.

Volgens mij kan je met schijfbeheer of met de Boot camp-assistent gewoon extra partities maken.

Het is echt geen big deal.

Wat de n**k

modulator malifer

Je maakt met de Bootcamp manager een tweede partitie aan voor Windows (XP of Vista). Een derde aanmaken heeft bij mij tot nu toe steeds geleid tot het niet meer werken van Windows, dus ik heb de moed opgegeven. In Windows heet de enige schijf die je dan kunt zien C: en als je MacDrive installeert omdat je ook bij je Mac OS X volume wilt kunnen dan wordt dat E:. D: is je dvd-speler. In Mac OS X heet je schijf standaard Macintosh HD en als je een Windows partitie aanmaakt heet die Unnamed of Naamloos geloof ik.
Het instellen en installeren van Windows met Bootcamp wijst redelijk zichzelf, en de Bootcamp Assistent, die je daarvoor moet draaien, bevat ook wel enige uitleg, die handig is om te lezen als je niet zoals velen je Mac OS X installatie wilt verpesten :)

Unum systema ad omnes eos regnandum... | Macbook Pro C2D 2.33 GHz / 2 GB / 250 GB / X1600 265 MB

zo de mac is er! hij is nu bezig met een 2e partitie te maken. (duurt al lang).
Ik heb zelf een 64bit vista. Kan ik deze goed/geheel werkend op de MBP zetten of is het beter om een 32bit te doen?

Water-Escape [ uitgang voor wateroverlast ofzo ] [ Under-Lan Crew ] { ( - _ - ) } bOb RoSS

Reg. datum: 21 april 2005

quote:
water_escape schreef op maandag 17 november 2008 @ 22:25:
zo de mac is er! hij is nu bezig met een 2e partitie te maken. (duurt al lang).
Ik heb zelf een 64bit vista. Kan ik deze goed/geheel werkend op de MBP zetten of is het beter om een 32bit te doen?
Sterker nog, op mijn nieuwe MBP Unibody had ik bootcamp driver issues onder Vista 32 bit. Met Vista Business 64bit werkt alles naar behoren.

Flickr
Canon EOS 450D + Grip || Canon EF-S 18-55 3.5-5.6 IS || Canon EF-S 55-250 4-5.6 IS
Canon Speedlight 430EX Mk.2 || Phototrackr Lite || Crumpler Daily XL

klinkt goed. Ik heb vista 64bit ultimate. Ga ik die proberen.
De MBP is nu al 15 minuten bezig om van de c (320) schrijf een c(120) en d (180) te maken via schrijfhulpprogramma's. Klopt dit?

Pagina: 1 2 3 4 ... 36 37 38 39 40 41 42 43 44 45 46 47 48 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: