linksys SPA3000 van Abel Telecom (€49) op ander SIP-account

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 52.083 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171457

Topicstarter
Bij MediaMarkt is voor €49 een startpakket van Abel Telecom te koop met daarin een linksys SPA3000 ATA. Deze is uiteraard voorgeconfigureerd voor Abel Telecom, en ik neem aan dat die configuratie beveiligd is.

Heeft iemand een idee of er dan toch een manier is om hem voor een ander SIP-account (bijvoorbeeld SipDiscount) te configureren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38703

Heb de advertentie gezien! Misschien is hij niet beveiligd, maar ben je verplicht om het abonnement voor minimale tijdsduur af te nemen zoals bij mobile telco's. Hij lijkt zwaar gesponsord door Abel want volgens pricewatch kost deze ATA momenteel zo'n 149 euro.

Ik zou zeggen bel eens naar de MM om de voorwaarden op te vragen. Het lijkt mij dat je de instellingen ten alle tijden moet kunnen wijzigen en als hij password protected is even kijken of er een resetknopje opzit voor een harde reset.

p.s. Je kan trouwens alle aankopen bij de Mediamarkt binnen 2 weken terug brengen als het niet voldoet ;) of je koopt gewoon een iets eenvoudiger uitgevoerde Sipura (want die linksys komt daar ook vandaan) voor zo'n 60 euro!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170915

vanmiddag heb ik dit apparaat opgehaald. Door veel zoeken heb ik een aantal codes gevonden die ik op de telefoon moest intoetsen, nu zit ik in het configuratie menu met een mooi sipura logo erbij.

bronnen die ik hiervoor gebruikt hebt:
http://www.freshtel.net/support/hardware/Linksys%20PAP2.pdf
http://www.voipconfig.de

-------

ok, ik heb nu alles ingesteld en kan met dit kastje van 50 euro van de mediamarkt bellen met voipbuster!!

-------
even van punt tot punt wat ik heb gedaan (wil niet zeggen dat het op een andere manier misschien makkelijker kan)

- cat5 kabel in het abel kastje + telefoon (duh)

-abel kastje resetten door te bellen naar **** nu krijg je een stem te horen en moet je 73738 #1 intoetsen, wacht heel even (5 seconden) en hang op

-weer naar **** bellen, krijg je die engelse stem weer te horen toets nu 101# in en wacht even. Nu moet je 1# intoetsen, hij vraagt nu of je deze instelling (dhcp aanzetten) wilt opslaan dat wil je dus druk op 1 .. wacht even en hang op

-pak pen en papier

-bel nog eens **** toets nu 110# en de engelse stem zegt nu je ip adres

-op je computer ram je in de browser http://ip_adres en het bekende sipura menu komt tevoorschijn

-ga naar www.voipconfig.de en neem de gekleurde velden van line1 over, het dial plan moet je even aanpassen aan je eigen netnummer enzo

[ Voor 92% gewijzigd door Anoniem: 170915 op 08-01-2007 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avdkooij
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
maar even voor de duidelijkheid

- was het apparaat gelocked?
- was je verplicht een abonnement met een bepaalde duur bij Abel Telecom af te nemen?

[ Voor 4% gewijzigd door avdkooij op 11-11-2007 16:40 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18507

Ik had een Sipura 2100, gelocked. Maar die heb ik geunlocked door vlak na het opstarten van de ATA de firmware (de nieuwste van de Sipura site) te uploaden. Daarna had ik een dus een geunlockte ATA, kan misschien ook zo simpel werken bij de SPA 3000

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 18507 op 21-03-2006 19:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

- was je verplicht een abonnement met een bepaalde duur bij Abel Telecom af te nemen?

--niet gelockt, spa3000 gereset door een code in te toetsen op de telefoon en daarna kon ik gewoon in het menu komen en alles aanpassen voor een ander sip account

--Je krijgt een hoop meuk van abel telecom in je doos maar ik heb nergens mijn naam in hoeven te vullen om het apparaat te kopen dus ik zit niet aan een abonnement vast. Stel dat je abel telecom neemt dan is het verplicht een jaar lang 10 euro per maand te lappen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:14

knakworst

Get more sats!

Anoniem: 170915 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 19:38:

--niet gelockt, spa3000 gereset door een code in te toetsen op de telefoon en daarna kon ik gewoon in het menu komen en alles aanpassen voor een ander sip account

--Je krijgt een hoop meuk van abel telecom in je doos maar ik heb nergens mijn naam in hoeven te vullen om het apparaat te kopen dus ik zit niet aan een abonnement vast. Stel dat je abel telecom neemt dan is het verplicht een jaar lang 10 euro per maand te lappen
Die sipura's zijn morgen uitverkocht _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 19701

Anoniem: 38703 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 12:29:
Heb de advertentie gezien! Misschien is hij niet beveiligd, maar ben je verplicht om het abonnement voor minimale tijdsduur af te nemen zoals bij mobile telco's. Hij lijkt zwaar gesponsord door Abel want volgens pricewatch kost deze ATA momenteel zo'n 149 euro.
http://tweakers.net/pricewatch/122915
106 euris maar 49 is wel erg cheap...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-05 18:02
Zat nog bij Mediamarkt Rijswijk zojuist, grappig dat er niet eens een Linksys menuutje in zit in het apparaat zeg.

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

wat wel precies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Gewoon het standaard Sipura menu ;)

Wel héél erg veel instellingen en geen wizard of iets. Ben je wel even zoet mee zo. Ben wel nieuwsgierig wanneer Linksys (heeft Sipura gekocht, Cisco thans) er zijn eigen draai aan geeft met hun befaamde interface...

Firmwares die ik tegen kwam op andere fora:
http://www.sipura.com/Documents/spa3k-2.0.13g.zip (zat er in standaard)
http://www.sipura.com/Documents/spa3k-3.1.7c.zip
http://www.sipura.com/Documents/spa3k-3.1.7g.zip (zit er nu in)

[ Voor 63% gewijzigd door bjck op 22-03-2006 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-08-2023
bjck schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 17:35:
[...]

Gewoon het standaard Sipura menu ;)

Wel héél erg veel instellingen en geen wizard of iets. Ben je wel even zoet mee zo. Ben wel nieuwsgierig wanneer Linksys (heeft Sipura gekocht, Cisco thans) er zijn eigen draai aan geeft met hun befaamde interface...

Firmwares die ik tegen kwam op andere fora:
http://www.sipura.com/Documents/spa3k-2.0.13g.zip (zat er in standaard)
http://www.sipura.com/Documents/spa3k-3.1.7c.zip
http://www.sipura.com/Documents/spa3k-3.1.7g.zip (zit er nu in)
Ik heb heel wat sites gevonden, maar nergens zag ik dat er een nieuwe firmware was. Nieuwer dan die 2.013 dan die er al op zit. Weet jij zo de verschillen met diegene die je nu hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
'k Zie eigenlijk geen verschillen. Had gehoopt dat ze er een 'country select' wizard in hadden gemaakt. Zij weten immers welk land welke toontjes wanneer gebruikt standaard en welke instellingen dat zijn, ik niet...

Klinkt alsof ik in de USA ben nu ;)

[ Voor 9% gewijzigd door bjck op 22-03-2006 20:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170915 schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 19:38:
volgens de manual
"Dial **** on the phone. You should hear a
Sipura message asking you to enter your selection. . Then dial 73738#."
Ik neem aan zo volgens instructies?
Hier vind je een config tool; http://voxilla.com/
net als hier http://www.dualarrow.com/
ik moet ze nog uitproberen...
juulh009: 't is voor mekaar na een paar keer ;)
toch de default instructies
met dial plan
(112xS0<:@gw0>|0[689]xx.<:@gw0>|<:0031592>[1-9]xx.|<0:0031>[1-57]xxxx.|0033xx.|0041xx.|0044xx.|0049xx.|00xx.<:@gw0>)
aanpassen qua netnummer 592 is hier... werkt het met de standaardinstellingen...

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 23-03-2006 01:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

nog een tool
http://members.iinet.net.au/~marner/spa/
de hottub lijkt me handig (is goed leesbaar in notepad)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139867

Kijk dit is nog eens praten. Ik ga er vanmiddag mooi ook even eentje scoren.
Vergelijkbaar iets met kabeltelefoon is minimaal 10 euro p.m. Dus dit is echt mega relaxed.
Inderdaad, die dingen zijn zeer binnenkort uitverkocht!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Je hebt wel ergens een VoIP abonnementje nodig natuurlijk en ze zijn niet allemaal gratis. Je bent alleen niet verbonden aan AbelTelecom verder natuurlijk als Tweaker.

En er zullen ook echt routers zijn bij mensen thuis die hier niet zomaar mee overweg kunnen. Je moet iets doen met port-forwarding of andere truken dan. Als je een ZyXEL adsl modem/router hebt zit daar een SIP ALG in. Die herkent SIP (VoIP) verkeer en weet wat hij ermee moet doen en het dus door naar je SPA zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nah daar ben ik niet zo heel bang voor.
Mijn routertje is heel braaf. :P
Ik moet eens even kijken of ik het voor elkaar kan krijgen. Het zal niet super makkelijk zijn ofzo, maar dat maakt niet uit. Wil er best een uurtje in investeren. Bovendien lijkt het te werkenmet Voipbuster en dat is voor mij het belangrijkst, aangezien ik daar een acc. heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171697

Heb zn ding op gehaald, beetje hakken en wat zagen. Als iemand wil weten hoe laat me dat even weten... (opzich is het makkelijk, maar doe zelf wel ff moeite...)

En oke het werkt i.c.m. XS4ALL Sip....

Heeft iemand al 2 sip-account aangesloten of de 2de aansluting uitsluitend voor PTSN..??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:25
Is er ook al ietsd voor ISDN bedacht ? Wij hebben hier thuis namelijk 4 lijnen, 1 voor prive, 1 voor de zaak , 1 voor de fax en 1 voor ADSL. Mijn pa wil ook goedkoper bellen (lees: bellen via internet) maar dat kan niet doordat hij die lijnen moet blijven houden. Is / Komt er zo'n kastje, netzoals hierboven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mcandor schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 16:01:
Is er ook al ietsd voor ISDN bedacht ? Wij hebben hier thuis namelijk 4 lijnen, 1 voor prive, 1 voor de zaak , 1 voor de fax en 1 voor ADSL. Mijn pa wil ook goedkoper bellen (lees: bellen via internet) maar dat kan niet doordat hij die lijnen moet blijven houden. Is / Komt er zo'n kastje, netzoals hierboven?
terug naar analoge lijn 1x.....
hier kan dan op:
ADSL
Fax / 1x telefonie
Dan neem je netzoveel VOIP's als nodig is...
De 3000 heeft een fall back dus als VOIP eruit ligt komt het op de analoge lijn.
Veel goedkoper dan ISDN.
Alleen terug van ISDN naar analoog met ADSL .... lastig zie GoT forum over dit probleem, kost tijd... en je bent even ADSL kwijt...
Je kunt een hele goede wat duurdere VOIP optie nemen, ook geschikt voor ISDN maar ook analoog, waar je veel voips account hebt (10 meen ik, check het!)
De Fritz 7050 kan dat
http://www.tijdhof.com/product_info.php?products_id=447

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
Je kan ook vanaf je isdn centrale een analoge lijn instellen. Daar het kastje op en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
klopt , er hangt een quattrovox aan waaruit 4 lijnen komen, analoog. Kan daar het kastje dan op oid?

Zo is de situatie:
code:
1
2
KPN LIJN ->splitter - ISDN NT1 Kastje - Quattrovox IV - onze telefoons en faxen e.d.
                    - Router met ingebouwde modem (ISDN)

[ Voor 3% gewijzigd door maarud op 23-03-2006 17:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fax testje gedaan met de SPA 3000 naar een vaste fax en een 084 fax nr...
Vast ging mooi de deur uit .... ;) morgen het resultaat bekijken als ik eraan denk ...
de 084 nrs geven in gesprek na een 1e normale toon. Iemand daar een beter resultaat?
Geen bijzondere instellingen aangepast, alleen de sip en zo ingevuld na de factory reset..
De test ging via voibbuster....
Bellen voibbuster-voibbuster lukt ook... vast-voibbuster (en v.v.) lukte al. Mobiel... te duur doe ik anders.

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 23-03-2006 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@andre_at_home je zegt van voipbuster-voipbuster lukt ook, hier heb je toch een "voip telefoonnummer" voor nodig? mensen zien mij niet online in dat programmatje van voipbuster namelijk

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 170915 op 23-03-2006 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 170915 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 18:51:
@andre_at_home je zegt van voibbuster-voibbuster lukt ook, hier heb je toch een "voib telefoonnummer" voor nodig? mensen zien mij niet online in dat programmatje van voibbuster namelijk
ik heb 2 voipnummers gescored voor 1.30 per stuk..... 8)
dus voorlopig zit ik in de 120 dagen route hiervan.. daarna houd ik er een aan (betaald) denk ik.
Dus ik kan gewoon "alles" wat onder voipbuster mogelijk is...

PS het was een klasse tip...
wel: houdt in de gaten wat je nog meer uitgeeft anders is een fritz 7050 met heel veel opties uiteindelijk goedkoper (maar mist wel flexibiliteit, dit kastje kan makkelijk mee, bijv op vakantie....)

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 23-03-2006 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ronald_B
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-03 14:39
Heb er net ook nog ff een gescoord bij MM. Weet niet of het mogelijk is maar ik wil graag uit bellen met Voipbuster en binnenkomende gesprekken laten verlopen via BudgetPhone waar ik een nummer van heb.
Iemand een duidelijke beschrijving hiervan (als het al mogelijk is)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lampie1979
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 19-04 14:30

lampie1979

Hoepla!

k kan op dit moment niet vanuit de computer (met een ander Internetcalls account) naar mijn telefoon bellen die aan mijn linksys kastje zit. Ik bel dus naar die accountname die staaat ingevoerd in het linksyskastje.

Ik krijg dan:a local network problem ended this call, als error. iemand een idee wat dit kan zijn?

Of heb ik echt een telefoonnummer nodig en kan ik niet naar mijn linksysaccount naam bellen, nee toch?

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41037

Ik heb via voipstunter een nummer toegewezen gekregen. Ik kan wel uitbellen via dit nummer, tot zover lijkt de config goed, maar probeer ik terug te bellen op dit nummer, hoor ik op m'n mobiel waarmee ik bel wel de telefoon overgaan, alleen gebeurd er helemaal niets aan de ontvangende kant. Hoe is dit op te lossen, hebben jullie enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 41037 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 22:35:
Ik heb via voipstunter een nummer toegewezen gekregen. Ik kan wel uitbellen via dit nummer, tot zover lijkt de config goed, maar probeer ik terug te bellen op dit nummer, hoor ik op m'n mobiel waarmee ik bel wel de telefoon overgaan, alleen gebeurd er helemaal niets aan de ontvangende kant. Hoe is dit op te lossen, hebben jullie enig idee?
Dit zijn de problemen wellicht die je tegen kan komen als je het kastje achter een NAT router plaatst die geen SIP ALG heeft. Het probleem is dan dat het inkomende verkeer niet automatisch door je router bij de SPA wordt afgeleverd.

Ik ben nog opzoek naar een website waar iemand het helemaal heeft uitgelegd tot in de puntjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

Probleem is ook dat voipbuster maar wat lijkt te doen,

Dus maar een nieuw accountje aangemaakt, wil het toch even kunnen testen natuurlijk.

De howto's gevolgd om het ding in te stellen, de gegevens van mijn oude User ID gebruikt en ploep geregistreerd.
Prima alleen heb ik op mijn oude account geen credits meer en dan krijg je blijkbaar niet eens die ene minuut meer |:(
Lekker is dat.

Nieuwe account geregistreerd maar met dezelfde settings krijg ik 'm niet meer geregd.
Een hoop geprobeerd en uiteindelijk de boel aan de gang gekregen met stun server enz enz, geen idee wat er nu precies allemaal anders moest maar die gasten van voipbuster zijn iig niet bepaald rechtlijnig.

Wat betreft het gebeld kunnen worden, dat heb ik ooit eens opgelost door de juiste poorten te forwarden, nu heb ik die poorten op de livebox geforward.
Aan de LB zit nog een draytek met voip onboard.
Op die draytek heb ik de spa-3000 aangesloten in DMZ mode.
Check [rml]Gratis bellen met Voipbuster [ deel 3][/rml] voor de juiste poorten die iig bij mij werk(ten).

Kan iemand ff bevestigen of je telefoonnummer idd niet meer werkt als je geen credits meer hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou hij werkt bij mij echt prima. Nog wel even alles checken morgen of het echt 100% is maar het lijkt echt goed te werken.
Even de instructies volgen aan het begin van het topic, dan heb je het zo gepiept.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bjck schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 22:46:
[...]

Dit zijn de problemen wellicht die je tegen kan komen als je het kastje achter een NAT router plaatst die geen SIP ALG heeft. Het probleem is dan dat het inkomende verkeer niet automatisch door je router bij de SPA wordt afgeleverd.
ik werk hier ook achter een NAT (Smoothwall, Linux ,met UPnP). Geen enkele poort geforward. Het hangt hier gewoon aan een hub beneden, geen DMZ of zo. De SPA 3000 vond via DHCP zelf zijn weg (IP, DNS en zelfs de internet provider naam werd auto zichtbaar....). Denk er aan dat IP dialing op yes moet staan (welk tabblad weet ik niet meer)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-01 19:37

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

voor de mensen die er nog niet uit zijn gekomen hoe je moet resetten:
1. bel ****
2. toets 73738#
3. toets 1#

Heeft iemadn al een dialplan gemaakt dat alle gratis nummer van voipbuster via voipbuster lopen, alle gratis nummers van sipsdiscount via sipsdiscount en alle overige via de POTL. Ik krijg namelijk het sipsdiscount gedeelte niet aan de praat. Hij doet het wel als ik ipv voipbiuster sipsdiscount gebruik, maar als ik onder gateway1 sipdiscountheb en normaal voipbuster loopt ie vast.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Voor ISDN kan je een standaard ISDN kaartje kopen. Plug die in je Asterisk server, en je kan gewoon gebeld worden en bellen via VOIP en KPN.

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
Sjolmers: ik heb dat in Asterisk geconfigged: alle lokale en 080x nummers via voipbuster, finland via voipbuster, en overig via kpn.
echter, hoe dat in de sipura gedaan kan worden is mij niet bekend (heb het apparaatje sinds gister, en nog niet goed bekeken)

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maarud
mcandor schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 17:34:
klopt , er hangt een quattrovox aan waaruit 4 lijnen komen, analoog. Kan daar het kastje dan op oid?

Zo is de situatie:
code:
1
2
KPN LIJN ->splitter - ISDN NT1 Kastje - Quattrovox IV - onze telefoons en faxen e.d.
                    - Router met ingebouwde modem (ISDN)
iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Triple-D
ja gewoon aan die analoge lijn hangen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7094

'hmmz, vind ef de plek niet waar ik die dialplan moet invoeren in mn config menu

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 7094 op 24-03-2006 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:13

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

Anoniem: 41037 schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 22:35:
hoezo? gewoon wat poorten openen, zie TS, dan werkt het prima, gebruik het al 1/2 jaar achter een modem en router, zyxel 2002L EN fritz!box fon
werkt allebei als een tierelier, sponsor kpn alleen nog met mijn abo

[ Voor 9% gewijzigd door sander817 op 24-03-2006 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7094 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 20:43:
'hmmz, vind ef de plek niet waar ik die dialplan moet invoeren in mn config menu
http://www2.grynx.com/wp/...-Sipura-SPA3000-line1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7094

er zouden ook voipbuster resellers zijn a 5 euro, waar kan ik die vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.grynx.com/proj...r-free-with-the-sipura/4/
hmm daar staat
NAT Mapping enable: YES This will tell the Sipura that you are behind a router.
Hier achter een NAT (wel met UPnP..) geen enkele NAT instelling gedaan na de factory reset...
Alleen SIP ingevuld en IP dualing op yes gezet...
Zowel naar binnen als naar buiten kan gebeld worden, dus het werkt prima.
Toch vreemd...
Of zijn de plaatjes van een WAN-LAN SPA de andere types van Linksys, de text zegt van niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 19701 schreef op vrijdag 24 maart 2006 @ 22:01:
http://www.grynx.com/proj...r-free-with-the-sipura/4/
hmm daar staat
NAT Mapping enable: YES This will tell the Sipura that you are behind a router.
Hier achter een NAT (wel met UPnP..) geen enkele NAT instelling gedaan na de factory reset...
Alleen SIP ingevuld en IP dualing op yes gezet...
Zowel naar binnen als naar buiten kan gebeld worden, dus het werkt prima.
Toch vreemd...
Of zijn de plaatjes van een WAN-LAN SPA de andere types van Linksys, de text zegt van niet...
Dat het soms achter NAT gewoon werkt kan aan je router liggen. De moderne types van ZyXEL bijvoorbeeld hebben een SIP ALG om die pakketjes te herkennen en zo te weten wat te doen automatisch. Ik heb hem ook even (kort) achter een Thomson Speedtouch getest en dat werkt ook. Was wel een nieuwe 716v5 wat doet vermoeden dat ook de 516 en 546 het kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

juist...
ik heb nu een smoothwall router, geen sip voorziening.. heb nl 2.0 SIP zit pas experimenteel in 3.0...
Tenzij het niet inde release vermeld was maar al wel eerder in de kernel gebakken zit..
Blijkbaaqr werkt het toch onder 2.0 met alle fixes geinstalleerd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140431

Weet iemand misschien of je ook 2 verschillende voipproviders kan instellen op dit apparaat? Of kan je maar 1 voipprovider gebruiken en je gewone telefoonlijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 140431 schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 11:45:
Weet iemand misschien of je ook 2 verschillende voipproviders kan instellen op dit apparaat? Of kan je maar 1 voipprovider gebruiken en je gewone telefoonlijn?
Als je er twee achter elkaar aansluit misschien. Maar is meer een hersenspinsel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 140431

bjck schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 11:50:
[...]

Als je er twee achter elkaar aansluit misschien. Maar is meer een hersenspinsel ;)
Heb ook een Linksys pap2, daar kan je er wel 2 instellen, moet je alleen elke keer je telefoon omsteken, was er vanuit gegeaan dat dit bij deze niet meer nodig was dus hoop dat het wel kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:51

IEF

Why so serious?

bjck schreef op zaterdag 25 maart 2006 @ 11:50:
[...]

je kunt maar 1 voip provider instellen als hoofdprovider. (en PSTN line als je KPN lijn)

wel kun je tot maximaal 4 gateway voip providers instellen.
Deze stel je ook bij Line 1 in.

Vervolgens kun je in je DIAL PLAN aangeven dat je een bepaald nummer (of type nummer) wil bellen via een 2e voip gateway.

inkomende lijn kan dus alleen op je primaire voip provider + KPN lijn,
uitbellen kan via je voip provider, PSTN lijn EN 4 voip providers (gateways)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 07:33
ik heb ook een lynksys spa3000 gekocht en gelijk geunlocked via de post helemaal boven aan.
via voipbuster een account aangemaakt, en nu kan ik gratis bellen (voor 1 minuut dan)
moet maar eens een nummer aanmaken
jammer dan ik geen credit card heb of paypal account

https://f1nerd.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bank met IBAN en zo kan ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MVC
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-12-2022

MVC

Ronald_B schreef op donderdag 23 maart 2006 @ 22:02:
Heb er net ook nog ff een gescoord bij MM. Weet niet of het mogelijk is maar ik wil graag uit bellen met Voipbuster en binnenkomende gesprekken laten verlopen via BudgetPhone waar ik een nummer van heb.
Iemand een duidelijke beschrijving hiervan (als het al mogelijk is)?
Dat laatste zou ik ook wel eens willen weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyclone
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08:57

cyclone

-=Hacking is my life=- (NOT)

thanks naar juulh009
Mooie post .. werkt meteen .. !

Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.prijsstunt.nl/index.php?cPath=55
De prijzen zakken hard, 96 euro al..
Zou ie soms een stapel bij MM gescored hebben..... wikkel eraf en je hebt de orriginele doos van Linksys... (grapje..)
Maar toch: die 49 euro .... van MM zou wel eens onder zijn inkoopsprijs gezeten kunnen hebben... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64764

Misschien kan iemand even helpen. Ik heb een probleem met het bellen naar 06 nummers via de KPN lijn.
De situatie is momenteel zo dat ik kan bellen naar vaste nummers met mijn voipbuster nummer en ik kan ook op mijn voipbuster nummer gebeld worden. Ook op mijn KPN nummer kan ik gebeld worden, wat erop lijkt te wijzen dat de line poort in orde is.

Alleen wanneer ik een 06 nummer bel, komt het niet verder en hoor ik na enkele seconden pieptoontjes (soort in gesprek). Het dial plan dat ik gebruik op line 1 voor voipbuster ziet er als volgt uit:

(112xS0<:@gw0>|0[689]xxxxxxxx.<:@gw0>|<:0031168>[1-9]xx.|<0:0031>[1-57]xxxx.|0033xx.|0041xx.|0044xx.|0049xx.|00xx.<:@gw0>)

0[689]xxxxxxxx was eerst 0[689]xx zoals ik op internet vond, maar dat maakt geen verschil.

Heeft iemand een idee waarom dit niet werkt ? Moet er op de PSTN lijn misschien nog wat aangepast worden ? Ik kan daar weinig over vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik had 06 niet getest, idd nok dus...
maar geen nood; http://www.telecomvergeli...t_offset=20&post_limit=20
post je het aangepaste dial plan even, scheelt weer voor iedereen (ik heb nu een afspraak)
Gepost door birdie op 24/03/2006 20:46 - Laatst gewijzigd op 24/03/2006 20:53
( <:003130>[2-8]xxxxxxS0<:@gw1> | <0:0031>[1-57]xxxxxxxxS0<:@gw1> | 00xxx.<:@gw1> | <0:0031>800xxxx.<:@gw1> | 06xxxxxxxxS0 | 08[24578]xxxxxxxS0 | 090[069]xxxx. | 11xS0 | xxxxxxxxxxxxxxx. )

Deze dialstring gaat ervan uit dat je budgetphone als subscriber hebt en voipbuster oid op gateway1. Ik woon binnen 030, dus verander de 30 in je eigen netnummer. Als je netnummer uit 3 cijfers bestaat, moet je 1 x weghalen!

Zoals je ziet gaan via:
voipbuster: 00 internationale nummers, nummers binnen 030, interlokale nummers, 0800 nummers
budgetphone: 06 nummers, 08x nummers, 090x nummers, 11x nummers
en
Gepost door MVC op 26/03/2006 13:01
Inmiddels heb ik ook een SPA3000 bij MM gehaald Nu vraag ik mij af of het volgende mogelijk is. Mijn uitgaande gesprekken zou ik graag via Voipbuster laten lopen. Bij Talkin2ya (Budgetphone) Heb ik een telefoonnummer voor inkomende gesprekken, is het mogelijk om beide te combineren ?

Alvast bedankt !

Gepost door mowgli op 26/03/2006 13:31 - Laatst gewijzigd op 26/03/2006 13:53
Ja dat kan.
log in en ga naar admin en dan advanced
Line 1 budgetphone instellen
en gateway1 (ook onder het tabje line1) voipbuster instellen

vervolgens het dialplan van Birdie (bedankt)
( <:003130>[2-8]xxxxxxS0<:@gw1> | <0:0031>[1-57]xxxxxxxxS0<:@gw1> | 00xxx.<:@gw1> | <0:0031>800xxxx.<:@gw1> | 06xxxxxxxxS0 | 08[24578]xxxxxxxS0 | 090[069]xxxx. | 11xS0 | xxxxxxxxxxxxxxx. )

(lees zijn post voor kleine aanpassingen)

en bellen maar

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 26-03-2006 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je reactie. Alleen een aangepast dial plan kan ik niet posten, want ik krijg het niet werkende. Ik heb ook geen gateway account, ik wil het zo hebben dat 06 nummers via KPN naar buiten gaan en niet via voipbuster (dat laatste is geen probleem, maar moet alleen voor vaste nummers werken, niet voor mobiel).

Ik heb de dialplan info uit deze link als voorbeeld gebruikt :
http://www.callvoip.nl/te...p_sipura3000_dialplan.pdf

het is toch zo dat gw0 de kpn lijn is ? Moet er misschien nog iets gewijzigd worden in het tablad PSTN line ? Die tab is mij niet helemaal duidelijk als het over de KPN lijn gaat. Dat is toch regulier telefoonverkeer, waarom dan opties als NAT, SIP port enz.. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knakworst
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:14

knakworst

Get more sats!

En zo heb ik mijn sipura SPA 1001 op Nederlandse wijze geconfigureerd. Wellicht heeft iemand er wat aan.

Afbeeldingslocatie: http://img230.imageshack.us/img230/5450/sipura5xp.th.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.tijdhof.com/te...alplan-callforwarding.pdf

"Voor de SPA-3000: omschakeling naar het PSTN-netwerk gebeurt middels
de prefix 0#. Alles wat na deze prefix wordt ingevoerd, wordt over de
aangesloten PSTN-lijn (= vaste telefoonnet) afgehandeld."

Dus dan gaat ie auto naar naar het PSTN-netwerk

gw0 is de Gateway VoIP1 -> PSTN dus als in de VoIP1-config ergens staat "@gw0" -> dan gaat ie naar de PSTN van de SPA-3000 dus naar het vaste net.
Je hebt dus maar 1 inkomende keuze gw0 en 4 uitkomende gw1 t/m 4....

edit
nog ff verder gezocht... veel info op:
http://www.ip-phone-forum.de/showthread.php?t=60556
maar eens een keer rustg voor gaan zitten, daar zit veel kennis/ veel tips

[ Voor 62% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 26-03-2006 18:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101002

Anoniem: 19701 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 14:30:
http://www.prijsstunt.nl/index.php?cPath=55
De prijzen zakken hard, 96 euro al..
Zou ie soms een stapel bij MM gescored hebben..... wikkel eraf en je hebt de orriginele doos van Linksys... (grapje..)
Maar toch: die 49 euro .... van MM zou wel eens onder zijn inkoopsprijs gezeten kunnen hebben... ;)
Ik kan je vertellen dat die 49 euro van de MM vér onder onze inkoopprijs ligt....Er zit op onze prijs van 95 euro nog maar een paar euro marge maar we willen met dit produkt graag de goedkoopste van NL blijven.
Ik denk niet dat de mediamarkt het op prijs zou stellen als we daar met een winkelwagen vol bundels zouden vertrekken, ze hebben ongetwijfeld een limiet van één of twee per persoon.
Ik ben ook een beetje bang voor die mediamarkt dingen, als je sipura in je DMZ staat zou er in theorie een andere firmware in kunnen worden geflashed door Abeltelecom, alle serienummers zijn bekend......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

'k had niet anders verwacht... gezien de grote stapels bij MM...
Voor die theorie ben ik niet zo angstig... waarom zou je in vredesnaam het in de DMZ zetten?
En met een ander ww komt Abeltelecom niet meer in de interface.... lees de topics nog maar een eens goed door.. zullen toch echt een hardphone op de PTSN aan moeten sluiten, een beetje lastig zelfs in de DMZ... daar haakt de theorie zelfs af..
Die ATA's zullen alleen maar goedkoper worden en over een paar jaar ziet het er waarschijnlijk al weer anders uit.
Vanwege de flexibiliteit (en de VPN) heb ik een Drytek 2200V, met als spielerij deze SPA. Als ik meer had willen hebben had ik de Fritz 7050 gekocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Ik gebruik de Sipura nu als volgt:

-Line 1: Voipbuster (hier heb ik een voip-in nummer van)
-Gateway 1: sipdiscount (ook een nummer van, maar niet in gebruik)
-PSTN lijn -> KPN (hoofdnummer)

Hiervoor heb ik bij de Line 1 instellingen sip.voipbuster.com ingesteld,
en bij Gateway 1 sip1.sipdiscount.com.

Mijn dial plan is als volgt:

code:
1
(11xS0<:@gw0>|0[689]xx.<:@gw0>|<:003145>[1-9]xx.|<0:0031>[1-57]xxxx.|0033xx.|0049xx.<:@gw1>|0031[689]xx.<:@gw0>|0031[0-57]xx.|0032xx.|00352xx.|0034xx.|0044xx.<:@gw1>|001xx.<:@gw1>)

112/118 -> PSTN
06 / 0800 / 0900 -> PSTN
Nederlandse nummers (vast) -> Voipbuster (netnummer is 045 bij mij)

Buitenland:

-Belgium (0032) -> Voipbuster
-France (0033) -> Voipbuster
-Luxembourg (00352) -> Voipbuster
-Spain (0034) -> Voipbuster
United Kingdom (0044) -> Sipdiscount (gateway 1)
Germany (0049) -> Sipdiscount (gateway 1)
United States (001) -> Sipdiscount (gateway 1)

Hierdoor ben ik nu dus bereikbaar op mn voipbuster nummer + KPN nummer,
en kan ik uitbellen zonder wat voor voorkiesnummer dan ook.
Dit is dus een voorbeeld van 'least cost routing'.

Vanwege de irritante kiestoon als je de telefoon opneemt:

Bij regional:
code:
1
150@-19,450@-19;10(*/0/1+2)

ingesteld, voor een normale nederlandse kiestoon ipv die lage USA kiestoon :)

Verder geeft hij zelf een waarschuwing als ie naar PSTN overschakelt,
vier keer een dubbele piep om aan te geven dat je gaat betalen :)

[ Voor 25% gewijzigd door IEF op 26-03-2006 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mooie setup!
Waar zet je de instelling bij regional neer?
Bij off the hook of elders?

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 26-03-2006 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Anoniem: 19701 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 22:06:
mooie setup!
Waar zet je de instelling bij regional neer?
Bij off the hook of elders?
dat zet ik gewoon bij Dial Tone neer. dan heb je een normale 150hz - 450hz nederlandse kiestoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heidistein
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 22:00

Heidistein

Blah

knakworst schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:58:
En zo heb ik mijn sipura SPA 1001 op Nederlandse wijze geconfigureerd. Wellicht heeft iemand er wat aan.

[afbeelding]
HELD!

Maybee we are alone... After all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-03 16:56

BJD

Klopt het dat als je de KPN aansluit op je FXO poort en je kpn lijn gaat over je dat gesprek met je op de FXS aangesloten telefoon kan beantwoorden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

BJD schreef op maandag 27 maart 2006 @ 00:46:
Klopt het dat als je de KPN aansluit op je FXO poort en je kpn lijn gaat over je dat gesprek met je op de FXS aangesloten telefoon kan beantwoorden?
dat lijkt me wel de bedoeling ja..

dat is het hele nut van een FXO en FXS poort.
FXO voor de lijnaansluiting, FXS voor de handset aansluiting.

Afhankelijk wat er ingesteld wordt in de Sipura kun je zelf uitmaken wat er met inkomende en/of
uitgaande gesprekken gebeurt, bijv. forwarding, auto-accept en meer,
maar default is het gewoon gooi alles van FXO -> FXS.

sterker nog, bij een power outage en/of network disconnect zal de sipura in feite
de FXS met de FXO verbinden, zodat het lijkt alsof je gewoon je toestel op de KPN lijn aangesloten hebt.

duidelijk genoeg zo ? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 101002 schreef op zondag 26 maart 2006 @ 18:54:
[...]

Ik ben ook een beetje bang voor die mediamarkt dingen, als je sipura in je DMZ staat zou er in theorie een andere firmware in kunnen worden geflashed door Abeltelecom, alle serienummers zijn bekend......
Die dingen melden zich niet aan bij AbelTelecom als je hem gereset hebt (meer). Ze kunnen nooit ruiken achter welk(e) IP(s) toevallig een SPA3000 zit natuurlijk.

En dan nog kunnen ze dat sowieso niet doen. Het is een start pakket en totdat je bij hun je aanmeldt voor een abonnement heb je geen enkele verbintenis met ze. Dan zouden ze ongevraagd aan mijn spullen komen, dat moet ik zien voor de rechter 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

en...flashen obv een serienummer?... een mac adres zou ooit.... nog wellicht te traceren zijn als ie rechtstreeks aan het net hangt.
De koop verplichtte verder nergens toe anders had ik hem ook niet gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Anoniem: 19701 schreef op maandag 27 maart 2006 @ 07:56:
en...flashen obv een serienummer?... een mac adres zou ooit.... nog wellicht te traceren zijn als ie rechtstreeks aan het net hangt.
Alleen door een ISP inderdaad alleen als je hem een extern IP laat ontvangen van de DHCP van je ISP.
De koop verplichtte verder nergens toe anders had ik hem ook niet gekocht...
Daarom is het ook niet interessant om er overna te denken.

[ Voor 7% gewijzigd door bjck op 27-03-2006 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

bjck schreef op maandag 27 maart 2006 @ 08:29:
[...]

Alleen door een ISP inderdaad alleen als je hem een extern IP laat ontvangen van de DHCP van je ISP.

[...]

Daarom is het ook niet interessant om er overna te denken.
hoeveel ISPs gaan meewerken aan het opsporen van een 49,- kostende SPA-3000 ? 8)7

Zelfs al zou er een call-home functie inzitten, dan is het kostentechnisch niet haalbaar om al die
SPA-3000's te gaan opsporen mochten ze ergens in kleine lettertjes hebben vermeld dat je verplicht bent om een abo af te nemen als je hem koopt bij MM.

Dus, inderdaad, niet interessant om erover na te denken. 8)

Ondertussen hebben wij voor weinig geld een geavanceerde ATA _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IEFtm schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:05:
[...]

het was gewoon de lol... 8) juist als iemand met een inbreng over een serienummer komt om remote deze SPA te flashen... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
IEFtm schreef op maandag 27 maart 2006 @ 18:05:
[...]

hoeveel ISPs gaan meewerken aan het opsporen van een 49,- kostende SPA-3000 ? 8)7

Zelfs al zou er een call-home functie inzitten, dan is het kostentechnisch niet haalbaar om al die
SPA-3000's te gaan opsporen mochten ze ergens in kleine lettertjes hebben vermeld dat je verplicht bent om een abo af te nemen als je hem koopt bij MM.

Een 'call-home' functie nadat ik hem naar de factory defaults heb gereset zou kunnen. Het zou in een speciaal gemaakte firmware gebouwd kunnen zijn, maar de firmware die er in zat is gewoon de default Sipura firmware.

Heb hem daarna met de nieuwste geflashed dus kan gewoon niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchuhl
  • Laatst online: 11-03 09:13
Vanmiddag heb ik het pakket ook aangeschaft bij de Media Markt. Thuis direct uitgepakt en ingesteld. Binnen een uur kon ik gratis naar allerlei nummers bellen!

Hardware:
- LinkSys SPA-3000
- Sweex Wireless Router LC000060
- Oude analoge telefoon
- Internetverbinding van @Home

Stappen:
- SPA aansluiten op router, telefoon en stroom
- De SPA resetten (via telefoon)
- DHCP inschakelen (via telefoon)
- IP-adres opvragen (via telefoon)
- Via browser naar de configuratie
- Tabblad "Line1" de Proxy, User ID, Password en Dial Plan ingevuld en "Enable IP Dialing" op yes gezet.

Hierna werkte alles. Ik had al een VoipBuster account met een krediet van 10 euro dus kon direct bellen.

Nu op zoek naar wat extra instelling. Vraag me af of ik nu:
- via de telefoon ook naar andere VoipBuster accounts kan bellen?
- door een andere VoipBuster gebruiker gebeld kan worden, zonder dat ik een VoipIN nummer heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Andre-at-home :
bedankt voor je info.. inmiddels heb ik de pages bestudeerd en alle mogelijke zaken uitgetest. Het mag helaas niet zo zijn dat 06 via de kpn lijn naar buiten gaat. Dwz, het is 1 keer gelukt, daarna niet meer (niets gewijzigd). De enige manier om het te laten lukken is de spanning van de SPA afhalen :(
, maarja, daar zit niemand op te wachten.
Ik begin steeds meer te vermoeden dat er een defect in zit. Heb ik weer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vervelend..
Spanning afhalen vd SPA, dus dan valt her relais uit. Ik denk toch dat de aansturing via de telefoon of in het dialplan dan niet goed is. Ik zou niet opgeven....

dus 0# gevolgd door 06.... werkt niet?
Soms wordt er wel eens een pauze gegeven tussendoor om het relais meer tijd te geven om te schakelen..

ik ben vergeten wat de exact code voor pause is. kan het nu niet zo snel vinden...:

iets?

http://www.provu.co.uk/pd...uraSPAUserGuidev2.0.9.pdf
Pause:
A sequence may require an explicit pause of some duration before continuing to dial digits, in order
for the sequence to match. The syntax for this is similar to the timer override syntax: ‘P’ delay-value
<space>. The delay-value is measured in seconds.
This syntax allows for the implementation of Hot-Line and Warm-Line services. To achieve this, one
sequence in the plan must start with a pause, with a 0 delay for a Hot Line, and a non-zero delay for a
Warm Line.

[ Voor 70% gewijzigd door Anoniem: 19701 op 27-03-2006 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben nog steeds bezig :)
Dus nog maar even een update ter info. Heb de volgende dialplan momenteel

(11xS0<:@gw0>|<0:0031>[689]xx.<:@gw0>| <9,:>0xxxxxxxxx< :@gw0> |<:0031168>[1-9]xx.|<0:0031>[1-57]xxxx.|0033xx.|0041xx.|0044xx.|0049xx.|00xx.<:@gw0>)

met "9" kies ik dus een buitenlijn (kpn lijn), kiestoon na 9 gaat goed... Daarna kies ik het nummer, 0642 etc..

Call 1 state gaat dan na enkele seconden op "invalid" . Gebeurt ook bij vaste nummers die via voipuster wel goed gaan.. ook als ik 0 laat vervangen door 0031 hetzelfde. Hij geeft echter wel aan tijdens het bellen dat het gekozen nummer 0643enz@gw0 is.. ook bij vaste nummers... maar daarna dus invalid....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

moet dan toch zijn :
0#
dan 9 vooor buitenlijn
en dan 06...
of... niet soms...
eventueel pauze programmeren erbij na 0# om relais meer tijd te geven te schakelen

http://www.taet.com.au/dp.nsf/SPADialPlan?OpenForm&Seq=1
<#0,:>xx.<:@gw0>

of
Explanation:
000S0<:@gw0> This will dial 000 by the PSTN gateway (Spa3k only) immediately after you've pressed the third zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• real-doc
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
En zoals ik wel had verwacht zijn er alweer mensen die het grote geld ruiken.

Op marktplaats staan er een paar sipura's voor 70-80 euro, en er staat bij de advertentie doodleuk bij: "Is slechts 1 keer uit de doos geweest voor een reset".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
Misschien wel handig om op te merken hem bij aanschaf eerst te resetten (vanaf toestel) voordat je hem aan je netwerk (internet) hangt. Een keer komt een moment dat hij zichzelf gelijk gaat updaten en dat de reset-to-defaults mogelijkheid pleite is dan....
real-doc schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 10:26:
En zoals ik wel had verwacht zijn er alweer mensen die het grote geld ruiken.

Op marktplaats staan er een paar sipura's voor 70-80 euro, en er staat bij de advertentie doodleuk bij: "Is slechts 1 keer uit de doos geweest voor een reset".
Je ziet ook al reactis van mensen die zich 'voor_49_bij_mediamarkt' noemen die een bod van 10 euro doen ;)

[ Voor 52% gewijzigd door bjck op 28-03-2006 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-05 13:09

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

Kan je met dit ding ook carrier select instellen zonder dat ik zelf voor allerlei nummers wel/niet 1649 of een 0900-nummer moet kiezen?

Bel nu regelmatig 's avonds na 1900 naar alle vaste nummers in nl voor 0cpm (start 5ct), overdag loont het de moeite weer niet echt. Verder voor Italie weer 4cpm naar vast via 0900-nummer, engeland is geloof ik via 1649 goedkoopste momenteel en USA wisselt zo ongeveer per dag....

Kortom, als ik dat in zo'n spa kan proggen scheelt me elke drie dagen mijn vriendin uitleggen welke codes ze voor welke nummer nu weer moet gaan bellen :)

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitchuhl
  • Laatst online: 11-03 09:13
mitchuhl schreef op maandag 27 maart 2006 @ 20:44:
...

Nu op zoek naar wat extra instelling. Vraag me af of ik nu:
- via de telefoon ook naar andere VoipBuster accounts kan bellen?
- door een andere VoipBuster gebruiker gebeld kan worden, zonder dat ik een VoipIN nummer heb?
Als antwoord op mijn eigen vraag over het bellen naar een andere VoipBuster contact:
http://www.voipuser.org/forum_topic_3936.html

Hier wordt beschreven:
I have assumed you have voipbuster configured in your Sipura 3000 Line 1. If you do, then go to User 1 tab, Speed Dial Settings section and in Speed Dial n: type the user name. Example: set Speed Dial 2: zooster. When you want to call zooster then pick up the phone and dial 2# (speed dial number 2), the Sipura 3000 will dial zooster@voipbuster.com.
Dus in het tab "User 1" moet er voor elke VoipBuster contact een "Speed dial" aangemaakt worden. Heb nog geen tijd gehad om dit te testen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iNSaNe-oNe
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 00:11

iNSaNe-oNe

Ja, ik ben pluizig en blauw!

IEFtm schreef op zondag 26 maart 2006 @ 21:26:

Verder geeft hij zelf een waarschuwing als ie naar PSTN overschakelt,
vier keer een dubbele piep om aan te geven dat je gaat betalen :)
Nu ben ik erg benieuwd hoe je dat hebt ingesteld in de Sipura? Dit mis ik namelijk, en zou dat ook in mijn SPA3000 willen instellen. :)

... en oranje! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

iNSaNe-oNe schreef op dinsdag 28 maart 2006 @ 20:43:
[...]

Nu ben ik erg benieuwd hoe je dat hebt ingesteld in de Sipura? Dit mis ik namelijk, en zou dat ook in mijn SPA3000 willen instellen. :)
PSTN Line tab: Warn Outgoing PSTN Call: Yes

Bij regional kun je dan bij PSTN Warning Tone: 800@-11;3(1/1) instellen

Bij mij geeft dat 2x een hoge piep als je overschakelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik maak progressie :)
de dialplan string werkt voor 0[689] niet goed, na het nummer gekozen te hebben hoor ik een korte sterke ruis en krijg ik vervolgens een kiestoon... MAAR, met 9 voor eerst een buitenlijn gaat het wel goed, dan kan ik met kpn lijn naar 06 bellen.. ik heb de volgende setting aangepast in PSTN line:

Detect CPC: no

ik weet nu nog even niet wat dat precies is, zal ik nog naar kijken, maar hij doet het wel.. we komen verder.. nu nog de 0[689] string werkende krijgen.. dat klinkt wel erg raar..

huidig dial plan:
(11xS0<:@gw0>|<0[689]xx.<:@gw0>| <9,:>0xxxxxxxxx< :@gw0> |<:0031168>[1-9]xx.|<0:0031>[1-57]xxxx.|0033xx.|0041xx.|0044xx.|0049xx.|00xx.<:@gw0>)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitch
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-05 17:48
bij mij werkte het toen ik (na 4 uur prutsen) Min CPC Duration verdubbelde (0.4), gebruik ook het dialplan van www.tijdhof.com/technotes/voip_sipura3000_dialplan.pdf

Ik krijg alleen nummerherkenning niet aan de praat met mijn Siemens Gigaset C2 toestel .... nog maar eens vogelen ... eerst slapen :)

edit: met de 3.1.7 firmware werkt nummerherkenning perfect !

[ Voor 52% gewijzigd door Mitch op 29-03-2006 13:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Laatst online: 26-04 20:55
Dit is eigenlijk een crosspost van dit forum, maar ik bedacht me dat ie beter hier past. (sorry mods :+)

De sipura's staan standaard niet ideaal voor NL telefoons ingesteld. Hierbij mijn configuratie, welke perfect werkt.

Kenmerken:

- Budgetphone en voipbuster
- Nederlandse kiestonen
- correcte Dtmf InBand werking (in menu's zoals girotel werken de toetsen)
- correcte flash INFO werking voor aannemen 2e gesprek
- gebruikt ntp timeservers om de tijd en datum in te stellen, incl zomertijd
- packet size en jitter correctie voor beter geluid en weinig echo
- correcte instellingen voor NAT en STUN (voor achter routers)
- Ring voltage en Ring frequency en FXS Port Impedance op Nederlandse situatie
- Nummerherkenning op DTMF(Denmark) <- let op: sommige telefoons moeten echter op ETSI DTMF With PR
- Registratie elke 300 s
- aanpassing codecs
Dialplan:
voipbuster: 00 internationale nummers, nummers binnen 030, interlokale nummers, 0800 nummers
budgetphone: 06 nummers, 08x nummers, 090x nummers, 11x nummers, 444 (prepaid saldo)
- Dialplan heeft een truuk voor als je wilt afwijken van de standaardkeuzes: draai # voor het nummer om via budgetphone te bellen, en * om via voipbuster te bellen
(- PSTN staat bij mij uit)

Mochten er vragen zijn, post hier of mail me.
HIER vind je de configuratie.

[ Voor 5% gewijzigd door birdibird op 29-03-2006 02:20 ]

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
knakworst schreef op zondag 26 maart 2006 @ 17:58:

[afbeelding]
Je hebt niet toevallig de text-versie? Door de hoeveelheid opties (die niet 100% met die van mij overeenkomen), vul ik te vaak de verkeerde gegevens in.......

edit: laat maar, bedankt birdibird :)

[ Voor 5% gewijzigd door sariel op 29-03-2006 13:01 ]

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
birdibird schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 02:19:
Dit is eigenlijk een crosspost van dit forum, maar ik bedacht me dat ie beter hier past. (sorry mods :+)

(- PSTN staat bij mij uit)

Mochten er vragen zijn, post hier of mail me.
HIER vind je de configuratie.
Wat is de reden dat je PSTN uit hebt gezet? Is dat om VOIP->PSTN te doen?

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 171699

Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik via de draadloze telefoon ook gebeld kan worden via het voipbusternummer? Bellen zelf gaat prima met de 2 draadloze telefoons.

Ik hoor als ik mijn voipbuster nummer bel het wel overgaan maar de telefoon gaat niet over, als ik de telefoon op neem dan is er wel verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IEF

IEF

Why so serious?

Anoniem: 171699 schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 18:22:
Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik via de draadloze telefoon ook gebeld kan worden via het voipbusternummer? Bellen zelf gaat prima met de 2 draadloze telefoons.

Ik hoor als ik mijn voipbuster nummer bel het wel overgaan maar de telefoon gaat niet over, als ik de telefoon op neem dan is er wel verbinding.
maw je kunt gewoon gebeld worden.

je ziet helemaal NIETS op je telefoon ? hij gaat dus alleen niet over?

dan lijkt het me eerder een probleempje met je telefoon :)

zet het caller ID type eens op DTMF ipv FSK of andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• birdibird
  • Laatst online: 26-04 20:55
sariel schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 13:21:
[...]

Wat is de reden dat je PSTN uit hebt gezet? Is dat om VOIP->PSTN te doen?
Omdat ik kabel heb, en KPN al 3/4 jaar geleden de deur uit heb gedaan :)

Renault Zoe R135 52kWh & Q210 22kWh, 6885 Wp off grid, 7.2kWh LFP Pylontech huisaccu, 140L zonneboiler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116471

SPA3K werkt idd schitterend, zelf denk k dat ik 1 van de weinige Belgen ben die zo'n kastje gekocht heeft in NL.

Heb ook even een export gedaan van mijn instellingen.

http://home.euphonynet.be/online/SPA3K.HTML

!!! Abel Telecom _/-\o_ !!! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

IEFtm schreef op woensdag 29 maart 2006 @ 22:12:
[...]

maw je kunt gewoon gebeld worden.

je ziet helemaal NIETS op je telefoon ? hij gaat dus alleen niet over?

dan lijkt het me eerder een probleempje met je telefoon :)

zet het caller ID type eens op DTMF ipv FSK of andersom.
Waar kan ik dat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takahashi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-08-2011
Regional
Miscellaneous
Caller ID Method:
en daar naast is een drop down menu

Ik denk dat dat het is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Takahashi schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 12:41:
Regional
Miscellaneous
Caller ID Method:
en daar naast is een drop down menu

Ik denk dat dat het is.
dat werkt helaas ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Takahashi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17-08-2011
PSTN Line
VoIP-To-PSTN Gateway Setup
VoIP-To-PSTN Gateway Enable: Yes
PSTN-To-VoIP Gateway Setup
PSTN-To-VoIP Gateway Enable: Yes
PSTN Ring Thru Line 1: Yes
PSTN CID For VoIP CID: Yes

Met die instellingen begon het hier pas over te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Takahashi schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 13:48:
[...]

PSTN Line
VoIP-To-PSTN Gateway Setup
VoIP-To-PSTN Gateway Enable: Yes
PSTN-To-VoIP Gateway Setup
PSTN-To-VoIP Gateway Enable: Yes
PSTN Ring Thru Line 1: Yes
PSTN CID For VoIP CID: Yes

Met die instellingen begon het hier pas over te gaan.
Dat heb ik ook gedaan maar je hoort de telefoon nog steeds niet wel krijg ik een nummer op het schermpje te zien.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste