Reg. datum: 15 juni 2001
Samsung E-900/Philips 37PFL9732/Sony HDR-SR1E/Sony DSC-N2/VW Kever 1300/C200k
Forum » Consumentenelektronica » Audio en HiFi » De nieuwe Philips 37PF9731D/10
Bedankt voor de info, heb em inmiddels besteld bij Progress.. deze was toch net ff goedkoper in combinatie met de HTS9800 home cinema setquote:dds schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:10:
@oZy en Fulgore,
vandaag te horen gekregen dat ik deze week niet meer beleverd word.
Dit gaven ze aan in de mail voor de volgende leveringen:
Let wel: ze maken een erg duidelijk voorbehoud, dus misschien wordt het pas 1 of 2 weken later.
Gquote:oZy schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:10:
[...]
Bedankt voor de info, heb em inmiddels besteld bij Progress.. deze was toch net ff goedkoper in combinatie met de HTS9800 home cinema set![]()
Ben zeer benieuwd!! Nu 2 lange weken wachten.......
language is a virus from outer space
quote:Pimski78 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 02:58:
YES! Vandaag krijg ik hem thuisbezorgd!!! Sorry, verder niks toe te voegen![]()
![]()
![]()
![]()
tja.. bij mokio had ik ook een levertijd van > 30 dagen (HCS) en bij Progress is dit 1 tot 2 weken. Of dit ook waar is weet ik niet, maar we zullen zien.quote:dds schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 11:08:
@oZy,
ik had 'm in eerste instantie ook bij Progress besteld, maar voor het kleine prijsverschil krijg je bij Mokio.nl veel veel veel meer.
De omruilgarantie's die zij leveren levert niemand tegen die prijs.
Het is de LE32N71. Die is inderdaad niet 1080i. Sowieso is dat een 82 CM scherm, maar de 82 cm scherm van Philips (dus de kleine broertje van dit model), en dit toestel konden beiden niet op op tegen het toestel van samsung. Maar misschien klopt het wel wat je zegt. Ik ben alleen geen expert op dat gebied en geef alleen aan wat mijn ogen hebben gezien.quote:dds schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 22:22:
@Frank,
altijd goed om de mening van anderen te lezen, alleen jammer dat sommige personen uitspraken doen zonder echt te vergelijken.
Zowel de Samsung alsook de Philips kan sterk vern*ukt zijn door klanten. De zappers hangen er immers bij.
Het is al zovaak gezegd: TV's kan je alleen vergelijken met de juiste instelling, om hetzelfde antennesignaal en op exact dezelfde plek in de winkel.
Samsung is echt een prima merk, vooral in de middenklasse, onder dezelfde omstandigheden zal de Philips het dik winnen.
Overigens geef jij helaas niet aan welk toestel het was van Samsung. Deze Samsung zal waarschijnlijk geen 1080i scherm hebben, hierdoor zal het scherm een beter beeld geven bij een slecht signaal.
| TV (analoog) | EXT 1 (digi-tv) | EXT 2 (DVD) | EXT 3 (Xbox 360) | |
| Contrast | 60 | 60 | 60 | 60 |
| Helderheid | 46 | 46 | 42 | 42 |
| Kleur | 50 | 54 | 54 | 56 |
| Scherpte | 2 | 2 | 2 | 3 |
| Tint | Normaal | Normaal | Normaal | Normaal |
| Pixel Plus | Aan | Aan | Aan | Aan |
| Digital Natural Motion | Uit | Uit | Uit | N/A |
| ClearLCD | Aan | Aan | Aan | N/A |
| Dynam. Contrast | Uit | Uit | Uit | Uit |
| DNR | Maximum | Uit | Uit | Uit |
| MPEG artefact-reductie | Uit | Uit | Uit | Uit |
| Kleurverbetering | Uit | Uit | Uit | Uit |
| Active Control | Aan* | Uit | Uit | Uit |
| Lichtsensor | Uit | Uit | Uit | Uit |
En ! En ! En !quote:Pimski78 schreef op vrijdag 15 september 2006 @ 02:58:
YES! Vandaag krijg ik hem thuisbezorgd!!! Sorry, verder niks toe te voegen![]()
![]()
![]()
![]()
erikven1978 wijzigde dit bericht 18-09-2006 10:22 (43%)
quote:oZy schreef op donderdag 14 september 2006 @ 23:10:
[...]
Bedankt voor de info, heb em inmiddels besteld bij Progress.. deze was toch net ff goedkoper in combinatie met de HTS9800 home cinema set![]()
Ben zeer benieuwd!! Nu 2 lange weken wachten.......
quote:
oZy wijzigde dit bericht 19-09-2006 09:08 (6%)
Volg de link zou ik zeggenquote:oZy schreef op maandag 18 september 2006 @ 18:55:
Pimsky: welke versterker is dat dan precies?
Mr Magic wijzigde dit bericht 18-09-2006 23:51 (14%)
quote:curry684 schreef op maandag 18 september 2006 @ 15:21:
[...]
Ik vond het vooral schrikken eilijk dat die HTS9800w geen optical in heeft, da's best zaad met Xbox 360 die alleen optical uit heeft. Moet dus een converter van 20 euro met eigen 220V tussen.
quote:erikven1978 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 08:05:
@Mr Magic:
jij ziet dus weinig verschil tussen DVD-speler op 1080i met natural motion & clear LCD uit,
OF 576p (dus de tv laten upscalen) en dan de clear LCD & natural motion ingeschakeld?
Heb je al uitgebreid getest (Dus met snelle bewegende beelden, of donkere gedeeltes in de film enz.)of moet je dat nog een keer goed bekijken?
@Pimsky
is wel offtopic maar toch: zou je wel voor die combinatie gaan? De Denon AVR-3806 is een beetje een overtrokken versterker voor die KEF speakertjes hoor. Dit zou ik nooit doen. (Mijn mening) Ik zou of een lager model Denon aanschaffen (bijv. de AVR2106) of fatsoendelijke vloerstaanders kopen. Ik zou in de winkel maar eens eerst goed luisteren naar het verschil (op de kef-jes) tussen een AVR-3806 en de AVR-2106. Zal verrekte minimaal zijn, maar het scheelt je wel ff 600 euro. Of voor vloerstaanders gaan, welke wel zeer goed aangestuurd worden door een 3806.
sl1200 wijzigde dit bericht 19-09-2006 11:24 (18%)
De 37PF9731D heeft toch een DVB-T ingang ? Dan heb je de settopbox toch niet meer nodigquote:MagicMau schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 09:38:
[...]
Ander vraagje: ik heb KPN-TV en dat beeld is (zeker na een paar weken wennen) zeker acceptabel te noemen. Voor de aansluiting van de settopbox op de tv maak ik gebruik van een standaard SCART-kabel. Wordt het beeld aanmerkelijk beter als ik hiervoor een hele goeie (dure) kabel koop, of is dat meer psychologisch?
quote:fulgore schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:22:
[...]
De 37PF9731D heeft toch een DVB-T ingang ? Dan heb je de settopbox toch niet meer nodig
Ik was benieuwd of iemand al heeft kunnen kijken naar mijn vraag (zie hierboven)quote:MartiNL schreef op maandag 18 september 2006 @ 13:45:
Veel mensen hebben het hier over upscalen enzo. Hoe kan je achterhalen wat de resolutie van de bron is en waar het naartoe upscaled? Wellicht domme vraag, maar goed...... Ik heb nog geen 9731 trouwens, dus weet niet hoe dit werkt. Komt volgende week binnen!
quote:sl1200 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 10:37:
[...]
Ik kan het met erikven1978 alleen maar eens zijn. Zelf heb ik in de bestelling staan de Denon 1906 (een nog lagere type dan 2106, zonder HDMI switch) en Kef's iQ5 met iQ2c. Achterspeakers zijn mijn goeie ouwe Sony 3-weg bass-reflex boekenplank speakers. Icm Philips 42PF9830 moet het wel een leuke combi zijn.
quote:erikven1978 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 08:05:
@Mr Magic:
jij ziet dus weinig verschil tussen DVD-speler op 1080i met natural motion & clear LCD uit,
OF 576p (dus de tv laten upscalen) en dan de clear LCD & natural motion ingeschakeld?
Heb je al uitgebreid getest (Dus met snelle bewegende beelden, of donkere gedeeltes in de film enz.)of moet je dat nog een keer goed bekijken?
Mr Magic wijzigde dit bericht 19-09-2006 20:49 (7%)
quote:Pimski78 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 10:00:
Gisteravond heb ik geprobeerd het beeld van m'n laptop naar de tv te klonen. Dat lukt, maar niet hoger dan 800x600 (de laptop "zegt" overigens dat ie op een resolutie van 1024x768 staat, daar springt ie op zodra ik het scherm kloon naar de tv, maar volgens mij klopt dat niet).
sab.loempia.com wijzigde dit bericht 20-09-2006 10:11 (5%)
eruditio ergo valesco
Dat vind ik dus ook, Mr Magic. Het lijkt met Digital Natural Motion aan alsof de camera's door robots bestuurd worden, alle bewegingen zijn te gelijkmatig, het komt te perfect over. Het schokeffect wat DNM zou moeten verhelpen is volgens mij helemaal niet zo'n issue, ik denk dankzij de lage responstijd. Het ziet er iig beter en natuurlijker uit als DNM uit staat. Da's uiteraard slechts mijn meningquote:Mr Magic schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 20:32:
[...]
Digital Natural Motion gebruik ik overigens niet, omdat ik dat juist minder natuurlijk vind overkomen
Inderdaad, sab.loempia.com, ik had het scherm van de laptop nog aan staan. Kan me voorstellen dat de niet zo sterke grafische kaart in m'n laptop z'n krachten verdeeld, wanneer die 2 schermen aan stuurt. Vanavond maar weer verder proberen. Bedankt!quote:sab.loempia.com schreef op woensdag 20 september 2006 @ 10:10:
[...]
Heb je hierbij je laptop LCD uitgeschakeld? Dus de tv als primaire monitor en niks secundair. Bij een soortgelijk geval kreeg ik toen veel meer mogelijke resoluties bij mijn videokaart.
-edit: Hmmm... de term 'klonen' geeft het wel een beetje weg...-
De Sony heeft minder beeldverbeterende techniek aan boord als de Philips, maar ondersteund daarentegen wel 1080P. Ben gister ook aan t zoeken geweest naar vergelijkende tests, maar nog niks gevonden. Ik denk dat het daar overigens nog erg vroeg voor is aangezien de 40X2000 pas sinds deze week her en der op voorraad is.quote:Sannieboy schreef op woensdag 20 september 2006 @ 14:28:
Een vraagje; Hoe staat deze philips 9731 tegenover de nieuwe Bravia serie van Sony (bijvoorbeeld: SONY KDL-40X2000)
Iemand al vergeleken?ghosting? na -ijlen? Heeft sony ook dezelfde technologie als philips met clear lcd?
Flickr --- PSN / Live -> Shiverzz
Op zich gaat dat wel, heb ook met het idee lopen spelen maar ik ben bij een filaal van de block binnen gelopen en kreeg daar gratis een standaard philips muurbeugel mee. die is 1.5 cm dik ofzo. dichterbij de muur krijg je hem echt niet! dat wil je ook niet want met deze beugel zal je al aan haakse verloopjes moeten om b.v. je component ingang te kunnen gebruiken. de beugels kun je trouwens los bestellen voor 25 euro.quote:Er is een tijd geleden een post geplaatst door de 37pf9731eigenaar, dat hij de tv met de bijgeleverde voetbeugel aan de muur heeft gehangen. Lijkt mij een vreemde constructie maargoed.. Is er iemand die dit ook heeft, of iemand die kan bevestigen of dit wel fatsoendelijk werkt?
philips 37pf9731, hts9800, SL400i
quote:Shiverzz schreef op woensdag 20 september 2006 @ 15:37:
[...]
De Sony heeft minder beeldverbeterende techniek aan boord als de Philips, maar ondersteund daarentegen wel 1080P. Ben gister ook aan t zoeken geweest naar vergelijkende tests, maar nog niks gevonden. Ik denk dat het daar overigens nog erg vroeg voor is aangezien de 40X2000 pas sinds deze week her en der op voorraad is.
quote:
Volgens mij als je gaat clonen, dan wordt de laagste resolutie die ingesteld is op een van de monitoren als uitgangspunt gebruikt.quote:Pimski78 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 10:16:
[...]
Inderdaad, sab.loempia.com, ik had het scherm van de laptop nog aan staan. Kan me voorstellen dat de niet zo sterke grafische kaart in m'n laptop z'n krachten verdeeld, wanneer die 2 schermen aan stuurt. Vanavond maar weer verder proberen. Bedankt!
Development Attitude (www.onedev.nl) - Mark Barto's HomePage (www.markbarto.nl)
hmmm... de laptop stond op 1280x1024, dan lijkt het erop dat de tv de beperkende factor is. Het beeld leek mij 800x600, maar ik dacht dat in de specs van de tv stond dat ie iig 1024x768 kan weergeven.quote:mabarto schreef op woensdag 20 september 2006 @ 17:06:
[...]
Volgens mij als je gaat clonen, dan wordt de laagste resolutie die ingesteld is op een van de monitoren als uitgangspunt gebruikt.
quote:Pimski78 schreef op woensdag 20 september 2006 @ 18:14:
[...]
hmmm... de laptop stond op 1280x1024, dan lijkt het erop dat de tv de beperkende factor is. Het beeld leek mij 800x600, maar ik dacht dat in de specs van de tv stond dat ie iig 1024x768 kan weergeven.
quote:Opmerkingen:
- Selecteer, voordat u uw PC op de TV aansluit, de instellingen van de monitor van de PC en stel een
vernieuwingsfrequentie van 60 Hz in.
- Ondersteunde modi voor de monitor van de PC:
VGA 640 x 480
SVGA 800 x 600
XGA 1024 x 768
fulgore wijzigde dit bericht 21-09-2006 00:54 (66%)
Ja daar stond ie op...quote:fulgore schreef op woensdag 20 september 2006 @ 23:56:
[...]
Volgens de handleiding op pagina 54 moet je de laptop eerst op 60hz zetten.
[...]
Nou, dan moet ik de oplossing ook schuldig blijvenquote:
quote:dds schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 21:10:
@oZy en Fulgore,
vandaag te horen gekregen dat ik deze week niet meer beleverd word.
Dit gaven ze aan in de mail voor de volgende leveringen:
[...]
Let wel: ze maken een erg duidelijk voorbehoud, dus misschien wordt het pas 1 of 2 weken later.
C200K wijzigde dit bericht 21-09-2006 21:22 (41%)
If it aint dutch,it aint much
quote:dds schreef op donderdag 21 september 2006 @ 21:19:
@Fulgore,
dat klopt, de LCD's van wk 38 zijn nu uitgeleverd!!
Sinds gisteravond heb ik 'm staan!!! (Nee, niet dat, maar de TV)
Mooi zo, ben benieuwd naar je reviewquote:
Ze hebben de tv keurig afgeleverd, de service is echt perfect bij Mokio.
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
De instellingen zijn wel even lastig, ben nu nog steeds bezig om 't beeld echt mooi te krijgen. Ik ben overigens blij dat ik digi-tv van UPC heb, met de analoge kabel vind ik het echt bagger!! Daar komt wel bij kijken dat ik tot gisteren op een 100hz breedbeeld van Sony keek welk bijna 't topmodel van Sony was in die grootte.
Voor de rest erg tevreden, ik hou jullie nog op de hoogte!
Had je het toestel bij Mokio gekocht? Ik stond bovenaan de lijst en heb nog niks ontvangen, terwijl gepland voor week 38. Jij hebt het toestel dus wel ontvangen deze week? Bij navraag blijkt dat ze deze week niks verzonden hebben naar klanten. Pas in week 40 dus (2 weken uitgesteld).quote:dds schreef op donderdag 21 september 2006 @ 21:19:
dat klopt, de LCD's van wk 38 zijn nu uitgeleverd!!
quote:dds schreef op donderdag 21 september 2006 @ 11:34:
@Erik,
ik neem aan dat die persoon de vloerplaat eraf heeft gelaten, vervolgens de beugel heeft aangepast (extra gaten geboord) in de U-vorm tegen de muur heeft geplaatst en vervolgens heeft vastgeboord.
Grootste nadeel m.i. de tv hangt alleen en zit niet echt vast!

philips 37pf9731, hts9800, SL400i
Erik, ben even een tijdje op vakantie geweest vandaar de late reaktie. Kan geen foto plaatsen maar de beugel heb ik gewoon waterpas tegen de wand geschroeft met 2 goeie schroeven en hij hangt na 2 maanden nog steeds dus zal wel goed zijn denk ikquote:erikven1978 schreef op dinsdag 19 september 2006 @ 13:01:
Er is een tijd geleden een post geplaatst door de 37pf9731eigenaar, dat hij de tv met de bijgeleverde voetbeugel aan de muur heeft gehangen. Lijkt mij een vreemde constructie maargoed.. Is er iemand die dit ook heeft, of iemand die kan bevestigen of dit wel fatsoendelijk werkt?
Gezien het typenummer zou ik denken dat het een ouder toestel is, van vorig jaar of zo. Als je naar het typenummer op de support site van Philips zoekt (http://www.p4c.philips.com) kan je in elk geval genoeg info over de features vinden.quote:Gloria schreef op zaterdag 23 september 2006 @ 22:11:
Ik wil binnenkort de 32" versie kopen van deze tv. Nu zag ik net op de site van philips dat er weer een nieuw toestel uit is: de 32pf9730.
Deze heeft geen Clear LCD maar wel Full Dual Screen. Ook smoelt die beter dan de 9731, maar dat is persoonlijk. Even googelen leverde nog weinig op. Volgens mij is deze nog erg nieuw.
Als ik de meningen in dit topic hoor over Clear LCD levert dat in de praktijk niet heel veel op.
Wat denken jullie van de 9730?
quote:Balda schreef op zondag 24 september 2006 @ 13:50:
Je moet inderdaad niet alleen kijken naar de resolutie maar inmiddels is bekend geworden dat ook de Xbox360 een output gaat krijgen van 1080p. Blijkbaar gaan de producenten toch eerder met deze resolutie aan de slag omdat de klant het uiteindelijk toch wil.
Het is persoonlijk maar ik hoor graag jullie mening.
Lees meer: http://www.engadgethd.com...-via-component-1080p-vga/quote:When Microsoft revealed it will support 1080p HD DVD and 1080p DVD upconversion we were surprised because it's commonly accepted that the CSS (DVD) and AACS (HD DVD & Blu-ray) copyright provisions wouldn't allow that (although some manufacturers have looked the other way before) via unprotected analog connections. We were right, sort of. Even after the software upgrade this fall, via component cables, the Xbox 360 will still only upconvert DVDs to 480p, and will play HD DVD movies at a maximum resolution of 1080i. To get 1080p output for movies, you must use a VGA cable, which is not subject to the same copyright restrictions. This just means the Xbox 360 is just like every other HD DVD and Blu-ray player on the market, but you wouldn't know that by reading Microsoft's press releases.
He shit, ik een dag later inderdaad. En ik betaalde 'maar liefst' ¤ 2869. Rare toestand weer!quote:dds schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 22:57:
@Marti,
ik heb mijn toestel besteld op 06-09-2006 bij Mokio.nl. Dit heb ik 's morgens rond 9:30 uur per telefoon gedaan.
Afgelopen woensdagavond heb ik mijn toestel dus geleverd gekregen van Mokio.nl. Misschien dat je even kan plaatsen wanneer jij dit toestel besteld hebt, dan kunnen wij zien of je eerder was!
Overigens heb ik besteld toen ze de prijs voerden van ¤ 2807 incl. vwb. Dit heb ik dus ook betaald!
Technologie is inderdaad een jaar oud, maar ik vind het zo raar dat googelen op 32pf9730 alleen maar resultaten op de philips sites opleveren. Voor een ouder model zou ik veel meer verwachten. Eigenlijk zou Philips een model uit moeten brengen met de technologie van de 9731 en de functies van de 9730, maar ja dan is het nog langer wachten. Helaas is 37" voor onze kamer veel te groot.quote:dds schreef op zondag 24 september 2006 @ 20:34:
@Gloria,
zolang je niet alleen 1080p bekijkt heb je ClearLCD gewoon nodig.
Full Dual Screen zou mijn geen zak uitmaken, dat heb ik nu dus ook op deze tv en ik kan toch echt maar 1 beeld tegelijk bekijken
Verder is de 32PF9730 gewoon een oud toestel. Dit is dus nu de 32PF9731 geworden.
De tv heeft dus ook de oude looks van Philips, plus dat de technologie dus 1 jaar achterloopt.
Kortom, de 9730 heeft zoveel nadelen, dat je dat tv-tje echt links moet laten liggen!! Koop dus de 32PF9731!!!
In dat geval klopt de philips sticker op de tv zelf ook niet. Daar stond echt 'full hd' en '1080p'.quote:curry684 schreef op maandag 25 september 2006 @ 17:19:
Nooit MediaMarkt volk geloven. De 42PF9731D zijn al maanden de specs van bekend, en als je op de Amerikaanse site van www.ce.philips.com kijkt zie je ook netjes dat ie zoals bekend een 1366x768p panel heeft.
quote:beavizz schreef op maandag 25 september 2006 @ 18:00:
[...]
In dat geval klopt de philips sticker op de tv zelf ook niet. Daar stond echt 'full hd' en '1080p'.
100% zeker. Ik heb het ook niet over de buitenrand. Deze is glanzend zwart. Ik heb het over een matte zwart rand, van ongeveer 1 cm dik, die tussen de buitenrand en het scherm inzit.quote:fulgore schreef op maandag 25 september 2006 @ 18:29:
[...]
Weet je wel zeker dat het de 42pf9731 is want die zwarte rand waar jij het over hebt is er zowel op de 37 als op de 42inch uitvoering ....
Ik zal morgen ook eens langs gaan, kijken of je wel goed hebt gekeken

quote:triaxis schreef op vrijdag 22 september 2006 @ 16:57:
[...]
hier een plaatje van de standaard voetbeugel en het philips wand model. je hoeft niet echt gaten erbij te boren denk ik. 26Kg op 2 zware schroeven (ik heb 8 cm gebruikt ofzo) moet voldoende zijn.
Punt isquote:dds schreef op maandag 25 september 2006 @ 21:41:
@Beavizz,
deze rand is niet grijs, deze is zwart. Echter... door de flitser licht het grijs op, maar het is dus gewoon ZWART.
Daar ging ik dus even vanuit, daarbij dus vergeten dat jij eerder dit tikte:quote:Ik heb het ook niet over de buitenrand. Deze is glanzend zwart. Ik heb het over een matte zwart rand, van ongeveer 1 cm dik, die tussen de buitenrand en het scherm inzit.
Dus ik snap 'm!quote:Ik vond m zelfs iets mooier dan z'n 37" broertje, omdat de mat zwarte rand direct om het scherm heen is verdwenen
Hmm, loop me helemaal suf te zoeken naar de Philips spec sheet waarin ik t gelezen had, maar schijnbaar is die optie in de loop der tijd geschrapt... Klikquote:dds schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:06:
Is dat zo??? Dat wist ik dus nog niet. Dat zou wel helemaal perfect zijn. Vertel mij 't eens, zou jij zo weten hoe.
Weet je toevallig welk type beugel het is (naam/nummer) zodat ik dat ding kan zoeken cq bestellen?quote:dds schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:09:
@Tyfoon,
muurbeugel zit er in principe niet standaard bij.
Off topic: waar komt dat TV meubel vandaan?quote:
This footer is intentionally left blank
Dan wordt het wat duidelijker he .... Nu zijn het van die 'gekrompen' foto's, inzoomen heeft nu geen zinquote:dds schreef op maandag 25 september 2006 @ 22:08:
@Fullgore,
Ik maak gebruik van DigiTV van UPC, normaal gesproken echt prachtig maar vanavond is het echt weer een ramp. The Mask is eigenlijk niet om aan te zien.
De foto's schiet ik allen op VGA-formaat, juist om de foto's niet te groot te laten worden. Maar zomaar interesse: waarom wil jij ze groter hebben?

C200K wijzigde dit bericht 26-09-2006 16:16 (30%)
fulgore wijzigde dit bericht 26-09-2006 21:49 (36%)
Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 15 16 17 18 last
Dit topic is gesloten.
© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden
Uitgever van: