Hoofdcategorieën
Topicacties

De nieuwe Philips 37PF9731D/10

Pagina: 1 2 3 4 ... 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 30 december 2006

Ook ik heb vandaag van ESK te horen gekregen dat ze mijn 37PF9731D nog niet kunnen repareren omdat Philips heeft toegezegd dat er ongeveer half februari een nieuw LCD panel wordt geleverd waarin de beschreven problemen op dit forum, namelijk het backlight probleem, verholpen zouden moeten zijn.

We wachten af.

left part of the evil twins

quote:
oZy schreef op dinsdag 23 januari 2007 @ 09:48:
[...]

Exact zelfde verschijnsel bij mij.

Maar even iets anders, jij (en wellicht nog anderen?) hebben een xbox360 op de tv aangesloten. Ik was benieuwd naar welke kabel je hiervoor gebruikt. Ik heb het tot nu toe via de bijgeleverde kabel op 1080i gedaan, en bevalt prima.
Splitter voor je componentkabels dan :) Ik heb er ook een Wii naast staan, die nu nog op composite staat, maar hier komt ook een splitter.

Mokio heeft vandaag namens mij contact gehad met Philips, welke het probleem erkennen en overnemen van de leverancier. Ze hebben het in behandeling genomen en koppelen terug zodra ze een fatsoenlijke oplossing hebben. Ik moet ze nog even bellen voor exacte details.
Reg. datum: 15 oktober 2002

quote:
tyfoon_2 schreef op maandag 22 januari 2007 @ 23:16:
[...]

Ik heb wat foto's. Heb jij een plekje waar ik ze neer kan zetten?
Kom maar op: http://gathering.tweakers.net/forum/user_email_gfx/68059/FFFFFF/000000/1 zet ik ze wel online.

Vandaag weer even bij de plaatselijk BCC langs gelopen. Ze hebben alle LCD tv's opnieuw ingedeeld en neergezet. Eén wand is Philips only. Deze waren ook een stuk beter afgesteld als de vorige keer.
Het blijft een mooi beeld hoor :9~ . Dan maar gaan 1080p, als er binnen nu en 2 maanden geen opvolger is (waar het niet naar uitziet) hang hij binnenkort bij mij aan de muur.
Reg. datum: 09 september 2005

Vandaag ben ik terug gebeld door een service medewerker van philips, deze melden mij inderdaad dat er in februari nieuwe panelen komen, ze zouden als deze binnen waren gelijk opbellen, hij zei ook dat waarschijnlijk dit paneel thuis er in gezet kan worden.We wachten dan maar rustig af, meer kan je toch niet doen.

Reg. datum: 10 maart 2004

quote:
C200K schreef op zaterdag 13 januari 2007 @ 16:06:
Het telefoonnummer is: 0900-8407.
Zorg dat je he aankoopnota bij de hand hebt en het serie nummer (na te kijken via het indrukken van 1-2-3-6-5-4).
Ook ik heb vanmorgen dat nummer gebeld, probleem werd niet ontkend , word doorgespeeld naar een andere afdeling en die nemen contact met me op.
Nu FF afwachten waneer ze bellen en wat ze eraan gaan doen.

Heb nog 3 foto's bijgevoegd zodat jullie kunnen zien welk
probleem er bij mij speeld en dat ik niet voor niets heb gebeld

Deze foto is gemaakt nadat de TV net aan was gezet:
http://img408.imageshack.us/img408/1566/496049092cc.jpg

En deze 2 zijn gemaakt nadat de TV al een paar brand uren erop heeft zitten:

http://img207.imageshack.us/img207/8128/593610436wa.jpg

http://img207.imageshack.us/img207/4663/386231824bz.jpg

Word vervolgd.

ps ik ben geen fotograaf , dus mijn excuus voor deze scheve foto's. :P

Oei bandietje, jij hebt het wel heel ernstig. Bij mij begint het meer zoals op de eerste foto en trekt het na een paar uur juist grotendeels weg (totdat ie weer een half uur heeft uitgestaan). Ik stoor me er in ieder geval nauwelijks tot niet aan tijdens gamen of gewoon TV kijken.

Ik heb net Philips teruggebeld en je krijgt een heel spannend blaatverhaal dat ze het probleem erkennen en aan het onderzoeken zijn, en als het met een softwareupdate opgelost gaat worden krijg je een USB-stick etc. etc. Naja, ze erkennen het iig, en er zijn technisch meer capabele mensen naar aan het kijken ;)

[edit]
Ter illustratie, zo manifesteert het probleem zich bij mij:
http://files.xboxic.com/crew/curry/backlightprobleem.jpg

De 'wolk' onderin is irritanter dan de 'luxaflexen', daar je bij ondertiteling vaak veel wit ziet, en dan zijn de middelste letters dus merkbaar grijs.

curry684 wijzigde dit bericht 24-01-2007 13:22 (19%)

Reg. datum: 11 februari 2005

Allejesus bandiet, hoe lang zit je hier al naar te kijken? Ziet er werkelijk niet uit.

Ach ze gaan zich vast vermaken met het vervangen van een paar duizend panels bij mensen thuis 8)7

Zal leuke rekening zijn :X

Dan hebben ze denk ik weer geluk dat ze panelen van Sharp gebruiken. Die veroorzaken het probleem toch? Leuke rekening inderdaad, maar ik mag hopen voor Philips dat het een rekening voor Sharp is ;) .

@bandietjoo7
Dat is echt erg ja. Dat je nu pas gebeld hebt.
Reg. datum: 04 augustus 2006

Heb een plekje gevonden om ze neer te zetten. Als je dacht dat de vorige foto's erg waren.... Ik moet zeggen dat het snel erger is geworden binnen een paar weken tijd.

http://img02.picoodle.com/img/img02/7/1/24/f_IMG6810rei_faa4m_210768d.jpg

http://img02.picoodle.com/img/img02/7/1/24/f_IMG6811rei_faa4m_6a45ba1.jpg

Ook behoorlijk beroert ja.

Kan me eigenlijk niet voorstellen dat dit door stof kan komen :X .
Reg. datum: 18 december 2006

quote:
Voorthuizen schreef op zaterdag 20 januari 2007 @ 21:20:
[afbeelding]

Vandaag bij de BCC geweest om te kijken en wat Ambilight LCD's te vergelijken.
Zoals ik al heb aangegeven twijfel ik tussen een 37pf9731 en een 42pf9731.
Ze hadden een Full HD demo draaien van een een soort Jazz-unplugged sessie.
Super mooie beelden, haarscherp en helder.
Toen de HD-demo de aftiteling begon te draaien (witte tekst op een donker bruine achtergrond van onder naar boven lopend) viel mij iets storends op.
Bij overwegend dunne karakters verscheen er een soort witte ruis onder de karakters (zie afbeelding)[afbeelding].
De verkoper(s) hierover aangesproken en gevraagd of ze demo een keertje wilden terug"spoelen" om hun een verklaring hiervoor te laten geven.
Toen ze dit zagen, was hun reaktie natuurlijk dat ze dit voor het eerst zagen.
De enige verklaring die ze konden geven is dat het type "PF9731" dit probleem dan heeft en andere typen niet.
Ik heb tijdens de aftiteling ook andere Philips panelen en andere merken vergeleken en alleen alle PF9731-modellen hadden dit probleem.
Kan iemand dit eens controleren of dit d.m.v. een instelling aangepast kan worden?
Als dit probleem er niet was geweest had ik vandaag nog de 42pf9731 besteld (uiteraard niet bij BCC, aktieprijs ¤3200,-- was nog véél te duur), nu wil ik eerst eens weten of dit wel een probleem is?
Ik kan bevestigen dat dit optreed bij 1080i input als er wit-zwart overgangen in het beeld zitten die slecht een pixel hoog zijn. Het ziet er idd uit als een soort witte ruis. Het zou kunnen dat dit ook echt een analoge storing is aangezien ik de tv via analoog component heb aangesloten.

In de praktijk heb ik dit (behalve op een testimage) slecht een keer gezien terwijl ik een foto bekeek. Op bewegend beeld heb ik het nooit gezien.

PS 42PF9731 gewoon lekker bestellen. Perfekt apparaat.

Reg. datum: 10 maart 2004

quote:
rene2004 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 16:08:
Allejesus bandiet, hoe lang zit je hier al naar te kijken? Ziet er werkelijk niet uit.
De TV heb ik 22-12-06 geleverd gekregen en het probleem heb ik eigelijk vanaf het begin al gezien maar toen trok het weg na een uurtje, en dacht ik dat het bij de techniek hoorde.
Maar nadat ik hier las dat het een probleem was en niet iedereen het had en het probleem ook nog eens erger word , heb ik gisteren maar ff gebeld.
Ik kan natuurlijk terug gaan naar BCC waar ik de TV gekocht heb , maar rechtstreeks met Philips leek me beter.

bandietjeoo7 wijzigde dit bericht 25-01-2007 09:07 (43%)

quote:
tyfoon_2 schreef op woensdag 24 januari 2007 @ 21:07:
Heb een plekje gevonden om ze neer te zetten. Als je dacht dat de vorige foto's erg waren.... Ik moet zeggen dat het snel erger is geworden binnen een paar weken tijd.

[afbeelding]

[afbeelding]
Tering :X * curry684 slaat kruisje en bidt dat de zijne het niet zo bont gaat maken voor de replacement eris.
Reg. datum: 20 januari 2007

Ik overweeg de 9831 te kopen. Toch enkele vragen aan de gebruikers hier van de 9731.
Hoe zit dat met die ethernet aansluiting wireless? er staat "optionele wifi-bridge vereist"
Ik vind dit apparaat nochtans nergens op site van philips? wie gebruikt deze feature?

Tweakotine-pleisters te koop?
Reg. datum: 27 september 2003

quote:
Stylez schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 05:15:
Ik overweeg de 9831 te kopen. Toch enkele vragen aan de gebruikers hier van de 9731.
Hoe zit dat met die ethernet aansluiting wireless? er staat "optionele wifi-bridge vereist"
Ik vind dit apparaat nochtans nergens op site van philips? wie gebruikt deze feature?
Heb je deze search al geprobeerd? ;)
Reg. datum: 20 januari 2007

quote:
neen, niet met die zoekwoorden >:)

Er stond een goede vraag in nochtans waar ik zelf ook niet het antwoord op ken, en niemand heeft ze daar beantwoord;

1.
Computer formats gaan tot 1024x768 (bv. bij een 42PF9830), maar videoformats tot 1080i. Hoe moet ik dat zien? Sluit ik mijn HTPC op DVI-in van de TV: zie je dan desktop slechts in 1024x768? Geldt dat dan ook als je straks videokaarten krijgt met HDMI poort en je die dus op HDMI van je TV kunt aansluiten? of gaan die in 720p of 1080i/p weergegeven worden

2; (bijkomende vraag van mij)

Stel je sluit je laptop aan op de philips via hdmi, en je speelt een film af via de laptop. Er gebeuren al een reeks bewerkingen op de videokaart dan, het signaal komt vervolgens in de philips, daar krijgt het de clear lcd, natural motion etc nog eens op zich los. Zal de technologie van de beeldkaart niet gaan vechten met dat van de tv zelf?
of gaat deze redenering niet op omdat de beeldkaart niets mee te maken heeft?

Tweakotine-pleisters te koop?
Reg. datum: 27 september 2003

quote:
Stylez schreef op donderdag 25 januari 2007 @ 21:04:
[...]

neen, niet met die zoekwoorden >:)

Er stond een goede vraag in nochtans waar ik zelf ook niet het antwoord op ken, en niemand heeft ze daar beantwoord;

1.
Computer formats gaan tot 1024x768 (bv. bij een 42PF9830), maar videoformats tot 1080i. Hoe moet ik dat zien? Sluit ik mijn HTPC op DVI-in van de TV: zie je dan desktop slechts in 1024x768? Geldt dat dan ook als je straks videokaarten krijgt met HDMI poort en je die dus op HDMI van je TV kunt aansluiten? of gaan die in 720p of 1080i/p weergegeven worden

2; (bijkomende vraag van mij)

Stel je sluit je laptop aan op de philips via hdmi, en je speelt een film af via de laptop. Er gebeuren al een reeks bewerkingen op de videokaart dan, het signaal komt vervolgens in de philips, daar krijgt het de clear lcd, natural motion etc nog eens op zich los. Zal de technologie van de beeldkaart niet gaan vechten met dat van de tv zelf?
of gaat deze redenering niet op omdat de beeldkaart niets mee te maken heeft?
1. Via DVI tot 1080i input en via VGA tot 1024x768 (dat laatste dus middels DVI-VGA adapter). Let op: de wat oudere laptops kunnen op hun eigen scherm bv. 1600x1200 weergeven, maar de max. output via VGA-out kan slechts 1024x768 zijn! Nieuwere laptops hebben hogere output resoluties. Die zijn dus ook van belang wil je evt. een beamer met je laptop aansturen.

2. Eerst gaat je videokaart het beeld verwerken (incl. evt. hardwarematige HD decoding) en alle andere opties die je hebt aanstaan. Dat signaal wordt vervolgens via DVI danwel HDMI verstuurd naar je TV waar het door de Faroudja chip wordt bewerkt (deinterlacing) en de rest van de bewerkingen ondergaat (DNR, clear LCD, etc.) om als 1080p te worden weergegeven.
Reg. datum: 02 juni 2006

Zucht!!!!

Ik moet er ook aan geloven. Ik zit (mijn zoontje dan) Dribbel te kijken. Dribbel heeft een witte achtergrond.

Tot mijn schrik zie ik ook het bekende backlight probleem!! :( 8)7

Is het verstandig om gelijk het 0900 nummer te bellen van Philips of de (internet)winkel?

Reg. datum: 04 december 2006

@Balda: Ik zou direct het 0900 nummer bellen. Heb ik ook gedaan. Ben prima en vriendelijk geholpen. Ze vragen je NAW gegevens, dag van aankoop en serienummer. Dit alles noteren ze met een duidelijke klacht omschrijving.

Vervolgens neemt een erkend Philips service center contact op. Bij mij gaven ze aan dat Philips in de laatste fase is van het probleem onderzoek/oplossing. Ik Word zodra er een oplossing is weer gebeld om een afspraak te maken (de persoon die belde dacht binnen 2 a 3 weken).

Kortom, erg vervelend dit, maar voorlopig lijkt Philips de klacht wel degelijk te onderkennen en gaan het proberen op te lossen.

@sl1200

Mag ik vragen waar je de informatie vandaan hebt, dat de 37PF7931D in het bezit is van een Faroudja deinterlacer?

quote:
Balda schreef op zaterdag 27 januari 2007 @ 17:09:
Is het verstandig om gelijk het 0900 nummer te bellen van Philips of de (internet)winkel?
De leverancier is in eerste instantie verantwoordelijk voor garantieafhandeling, dus de winkel. Deze meldt je vervolgens aan bij Philips waarna deze jou bellen. Dat je toch bij Philips uit komt vervolgens is secundair aan het feit dat degene die jouw garantie levert op de hoogte moet zijn van het feit dat jouw apparaat wordt vervangen.
Reg. datum: 02 juni 2006

Ik heb de klacht van het backlight probleem bij zowel Philips als de leverancier gemeld.

Philips heeft alle info genoteerd en zegt zoals bij de meeste dat het probleem bekend is en dat men nog aan het zoeken is naar een oplossing. Ik word teruggebeld.

0900-8407

Voor het serienummer van de tv. Aanzetten en op willekeurig kanaal de toetsen 1-2-3-6-5-4 achter elkaar indrukken.

Reg. datum: 24 april 2006

Mijn Ambilight is reeds tweemaal kapot gegaan aan de linkerzijde. Volgens de reparateur van Philips is dit ook een bekend probleem en adviseerde me te wachten tot februari als Philips met een nieuwe printplaat of iets dergelijks komt waarbij het probleem verholpen wordt.

Ik wacht dus ook af.....

Reg. datum: 06 november 2006

Mij lijkt dat we dit, net zoals de HD decoder van Samsung, maar eens moeten gaan aanmelden bij Kassa en Tros Radar.

Pagina: 1 2 3 4 ... 58 59 60 61 62 63 64 65 66 67 68 69 70 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: