Zijn de u3-sticks ook te gebruiken om bootable te maken? Behoud je dan de U3-functionaliteit?
Anoniem: 162800
Ik heb ook maar eens zo'n Kingston U3 DataTraveler Smart 1Gb, USB2 gekocht voor het luttele bedrag van 19 euro

Alleen die U3 software website is down

Alleen die U3 software website is down
Dus ik maar een kingston 2gig stikkie gekocht, werkt ie dus niet op mijn pc. Krijg na dit plaatje:

een lange tijd op het scherm gehad te hebben deze foutmelding:
op de pc van mijn vrouw werkt het gelukkig wel. Wie weet raad???
Kan ik programma's die niet specifiek voor U3 zijn maar die wel vanaf de stick draaien ook in het menu krijgen?

een lange tijd op het scherm gehad te hebben deze foutmelding:

op de pc van mijn vrouw werkt het gelukkig wel. Wie weet raad???
Kan ik programma's die niet specifiek voor U3 zijn maar die wel vanaf de stick draaien ook in het menu krijgen?
[ Voor 15% gewijzigd door bing69 op 09-12-2006 09:18 ]
Bing
Kon het toch niet laten.evaarties schreef op donderdag 30 november 2006 @ 15:06:
[...]
Your point??
Maar goed, deze thread is bedoeld voor software.. niet voor een discussie of je wel / niet een U3 stick moet gebruiken.
* ends discussion
U3 zuigt zoals andere al aan geven.
wat nadelen imo van U3.
Ik wil niet dat die stick baggere shit op welke PC zet op wat voor manier dan ook, hij liet toch niks achter?
Wie zegt dat ik elke keer wil dat U3 auto start, mss wil ik hem wel als extra opslag gebruiken en niet als portable desktop.
Owja en had ik traag al gezegd?
Punt is is dat portableapps meer customizable is dan dat waardeloze U3, en ik beslis zelf wanneer ik portable desktop nodig heb ja of nee, meer free apps open source bla bla bla
Als je de U3 partitie weg haalt kan je hem idd niet meer terug halen (naar mijn weten), maar je kan wel de image op deze partitie veranderen. Dat kan je bijvoorbeeld ook gebruiken om een ander bestandje automatisch mee te laten autorunnen.Marco schreef op vrijdag 08 september 2006 @ 10:47:
[...]
Ik quote dit even, want ik ben hier ook wel erg benieuwd naar.
Overigens vind ik die PackageFactory een geniaal programma.
Memorex
Sandisk
De sandisk versie heb ik zelf succesvol geprobeerd om mijn eigen Cruzer 2.0Gb, maar gebruik het uiteraard op je eigen risico.
[ Voor 3% gewijzigd door HammerT op 15-12-2006 15:05 ]
Iemand toevallig al een portable (U3) VPN client gevonden? Ben al een hele tijd aan het zoeken maar niets gevondn...
Anoniem: 45950
Ik heb net 1tje gekregen van mn pa, kingston 2gb... hij heeft er zelf ook 1tje
Dat u3 is best lachen, loop er nu wat mee te klooien
Ik ben toe aan een nieuwe usb-stick en ik zit ook naar de u3-gebeuren te kijken. Een paar vragen:
- de U3 website geeft aan dat het alleen onder 2000 en XP werkt, maar kun je ook bestanden benaderen onder windows 98/Me? (ik begrijp dat de speciale U3 features niet werken)
- gaat beveiliging ten koste van de performance?
- als je de usb-stick beveiligd geldt dit dan voor de u3 programma's of ook losse bestanden die op de stick staan?
- de U3 website geeft aan dat het alleen onder 2000 en XP werkt, maar kun je ook bestanden benaderen onder windows 98/Me? (ik begrijp dat de speciale U3 features niet werken)
- als je de usb-stick beveiligd geldt dit dan voor de u3 programma's of ook losse bestanden die op de stick staan?
There is no future in timetravel. Mijn waterkoeling-inbouw-fotoverslag (oud!).
In principe moet het ook werken onder Me/9x, maar het is denkbaar dat je dan eend driver voor je USB stick moet installeren voordat deze toegankelijk is. Daarnaast zal wellicht het U3 programma niet starten, zoals je ook al aangeeft.Drobanir schreef op maandag 18 december 2006 @ 16:05:
Ik ben toe aan een nieuwe usb-stick en ik zit ook naar de u3-gebeuren te kijken. Een paar vragen:
Beveiliging gaat niet ten koste van de performance.
Dit geld voor de gehele partitie waarop jij data hebt staan, dus de programma's en je bestanden.
een alternatieve manier om U3 prog's op je U3 pen te zetten is hier te vinden:
http://cse.msstate.edu/%7Erwm8/hackingU3/
van:http://www.hackaday.com/2006/06/14/usb-drive-hacking/
http://cse.msstate.edu/%7Erwm8/hackingU3/
van:http://www.hackaday.com/2006/06/14/usb-drive-hacking/
Alvast hartelijk bedankt voor al jullie hulp en reacties, Tim Bots
Ik vond dit een erg goede guide om non-u3 progjes op je stick te zetten.
Ik weet wel dat ik autorun op m'n computer heb uitgezet nu die u3 sticks er zijn, het is erg makkelijk om andere andere dingen zonder dat je het door hebt te laten autorunnen met een usb (U3) stick. (het is ook niet zo vreemd dat windows autorunnen van een usb stick niet ondersteund)
Ik weet wel dat ik autorun op m'n computer heb uitgezet nu die u3 sticks er zijn, het is erg makkelijk om andere andere dingen zonder dat je het door hebt te laten autorunnen met een usb (U3) stick. (het is ook niet zo vreemd dat windows autorunnen van een usb stick niet ondersteund)
Anoniem: 201854
Naar mijn indruk is die U3 "technologie" nogal geldklopperij. Ik had zo'n stick voor een familielid gekocht omdat de verkoper zei dat alleen U3-sticks bootable zijn: ik wilde er Windows XP op zetten. Ik had helaas geen idee wat U3 was, maar dát was in ieder geval onzin. Ik heb een handig tooltje van usenet gedownload om WinXP op een stick te zetten (Winxpusb), maar dan moet je wel eerst de U3 eraf slopen. Met 'bootable' bedoelde hij blijkbaar het opstarten van wat proggies, of hij was gewoon een oplichter natuurlijk.
Men doet nu net alsof portable apps nieuw zijn ofzo. Tien jaar geleden bestonden er al programma's die zichzelf naar een diskette konden kopiëren, waarvan ze op vreemde computers konden werken terwijl ze hun bestanden in een .inf wegschreven in plaats van het windows register. Het is blijkbaar net als met mode
Wat betreft de universele bruikbaarheid voor studenten: een beetje universiteit staat niet toe dat er vreemde programma's worden gedraaid op hun zwaarbeveiligde thin clients. Wat de encryptie van die sticks betreft: gebruik gewoon winzip of izarc (gratis) met Rijandael - AES (256-bits) encryptie, dan ben je tenminste zeker van je zaak.
Voorzover ik uit dit topic heb kunnen opmaken is die U3-stick gewoon met één partitie geformatteerd maar staan er twee iso's op. Ik heb zelfs niet zo'n stick, dus helaas kan ik niet zelf experimenteren, maar er komen wel een paar leuke ideetjes in me op.
Experimenteren, iemand?
Men doet nu net alsof portable apps nieuw zijn ofzo. Tien jaar geleden bestonden er al programma's die zichzelf naar een diskette konden kopiëren, waarvan ze op vreemde computers konden werken terwijl ze hun bestanden in een .inf wegschreven in plaats van het windows register. Het is blijkbaar net als met mode

Wat betreft de universele bruikbaarheid voor studenten: een beetje universiteit staat niet toe dat er vreemde programma's worden gedraaid op hun zwaarbeveiligde thin clients. Wat de encryptie van die sticks betreft: gebruik gewoon winzip of izarc (gratis) met Rijandael - AES (256-bits) encryptie, dan ben je tenminste zeker van je zaak.
Voorzover ik uit dit topic heb kunnen opmaken is die U3-stick gewoon met één partitie geformatteerd maar staan er twee iso's op. Ik heb zelfs niet zo'n stick, dus helaas kan ik niet zelf experimenteren, maar er komen wel een paar leuke ideetjes in me op.
- Zou het mogelijk zijn om met isocreator een iso van de U3-stick te maken en die vervolgens met DAEMON tools te booten, om zo een 'virtuele U3 stick' te creëren?
- Zou het mogelijk zijn om met Norton Ghost een image te maken van de stick om deze vervolgens op een niet-U3 te installeren? Men doet er geheimzinnig over de technische specificaties van deze hele farce. De geruchten doen de ronde dat U3 ook een hardwarematige aanpassing is, maar wat vált er aan te passen?
- Leuk om te proberen de cdfs-partitie te vervangen. CD'tje van 4 Mb branden met wat eigen opstartprogramma's erop, met isocreator leuke iso maken en dan op stick zetten. Volgens deze site moet de gehele stick immers writable zijn.
Volgens mij is er hardware matig helemaal niets anders aan een U3 stick. Ik vind het ook zo vreemd dat je de U3 partitie wel kan verwijderen maar daarna niet meer terug kan halen. Volgens mij kan dat wel maar dat houden ze lekker verborgen, want zo zou je natuurlijk van elke stick een U3-stick kunnen maken.
Maar dat is mijn theorie ^^
En die U3 partitie kan je idd vervangen: HammerT in "[U3] mobiele software voor USB keys"
En die U3 partitie kan je idd vervangen: HammerT in "[U3] mobiele software voor USB keys"

is het mogelijk om u3 in een citrix ( thin client ) omgeving te gebruiken, waar zou je rekening mee moeten houden ?
"There's mention of firmware there. Your USB stick cannot be flashed with this firmware and thus it cannot accomplish what a U3 device can."HammerT schreef op zaterdag 23 december 2006 @ 09:48:
Volgens mij is er hardware matig helemaal niets anders aan een U3 stick. Ik vind het ook zo vreemd dat je de U3 partitie wel kan verwijderen maar daarna niet meer terug kan halen. Volgens mij kan dat wel maar dat houden ze lekker verborgen, want zo zou je natuurlijk van elke stick een U3-stick kunnen maken.
Check dit
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 162800 op 27-12-2006 22:34 ]
Het is hem dus gelukt met een Memorex stick, nu maakt memorex ook U3 sticks dus het lijkt wel of het per merk stick op een andere manier moet gebeuren.
Ik heb al een U3 stick, en ik heb jammer genoeg geen andere memory stick om hiermee te gaan experimenteren.
Ik ben wel leuk bezig geweest met een costum image op m'n stick te zetten en leuke dingen gedaan
dit is ook een mooie om er op te zetten
Ik heb al een U3 stick, en ik heb jammer genoeg geen andere memory stick om hiermee te gaan experimenteren.
Ik ben wel leuk bezig geweest met een costum image op m'n stick te zetten en leuke dingen gedaan
Een kickje: zaterdag stond ik in de winkel en kon kiezen tussen een gewone en een U3 stick. Waarom zou ik een U3 kiezen? Ik snap het hele verhaal over software en hardware aanpassingen niet zo ... wat is er nu wezenlijk anders, wat ik niet kan bereiken met (bv) portable software & pstart & subst U: ?
==
hoi
autorun, omdat je van een usb stick geen autorun kan uitvoeren (is beveiligd in XP enzo)
Is autorun echt het enige? Volgens mij bestaan daar workarounds voor. Zodra je een USB kunt auto-starten, kun je ook verschillende scripts draaien.
Hier dus. En hier. Nog meer hier (applicatie). En nog vast veel meer hier. Als iemand nóg een goede reden weet om geld uit te geven aan een U3, dan hoor ik het graag
Hier dus. En hier. Nog meer hier (applicatie). En nog vast veel meer hier. Als iemand nóg een goede reden weet om geld uit te geven aan een U3, dan hoor ik het graag
[ Voor 69% gewijzigd door Eusebius op 15-01-2007 09:50 ]
==
hoi
Ja maar die dingen moet je eerst installeren op je pc, het werkt dus niet op elke pc. En volgens mij zijn U3-sticks helemaal niet duurder.
Dat is een leuk verkooppraatje, maar klopt niet. U3 belooft op elke (win) pc gelijk te kunnen draaien door autostart-functie, zonder dat er op deze pc iets geinstalleerd hoeft te worden. Maw U3 gebruikt de functionaliteit van het OS. Dit moet dus te emuleren zijn met software, right?
het is meer een technische vraag dan een kwestie van het geld.
het is meer een technische vraag dan een kwestie van het geld.
==
hoi
Hoezo? Ik betaalde 19 euro voor 1GB, reden genoegEusebius schreef op maandag 15 januari 2007 @ 09:46:
Als iemand nóg een goede reden weet om geld uit te geven aan een U3, dan hoor ik het graag
Ik heb dus ook zo'n sticky gekocht, simpelweg omdat deze 't goedkoopst was 
Maar, ik mis qua software dus echt iets van backup / sync (gratis ofc, blijf wel een nederlander), er is best wel wat te vinden.. maar iets simpels als aangeven welke mappen van windows (eventueel ook op welke pc) hij moet kopieren naar zn eigen ruimte is niet te vinden.
Ik heb de Kingston versie daar zat dus niet zo'n programma bij gebundeld, maarja.. ik heb het dan ook niet gekocht voor deze functies. Ik vind het daarentegen wel grappig
Maar, ik mis qua software dus echt iets van backup / sync (gratis ofc, blijf wel een nederlander), er is best wel wat te vinden.. maar iets simpels als aangeven welke mappen van windows (eventueel ook op welke pc) hij moet kopieren naar zn eigen ruimte is niet te vinden.
Ik heb de Kingston versie daar zat dus niet zo'n programma bij gebundeld, maarja.. ik heb het dan ook niet gekocht voor deze functies. Ik vind het daarentegen wel grappig
[ Voor 15% gewijzigd door DutX op 19-01-2007 22:45 ]
Er zijn zat alternatieven, ik gebruik zelf deze: DSynchonize.
Geinig concept dit.
Ik kwam de "U3" term tegen op samenkopen.net bij een kingston IA (2 gb 25 euri) . Klinkt heel aardig daar ik nog immer erop uit geroepen wordt om PCs te fixen.
Wat is de aanbevolen grootte voor een USB U3 stick met een virusscanner, Word (/alternatief), een een soort van windows commander, WinRar. 1 GB genoeg?
Ik kwam de "U3" term tegen op samenkopen.net bij een kingston IA (2 gb 25 euri) . Klinkt heel aardig daar ik nog immer erop uit geroepen wordt om PCs te fixen.
Wat is de aanbevolen grootte voor een USB U3 stick met een virusscanner, Word (/alternatief), een een soort van windows commander, WinRar. 1 GB genoeg?
"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)
* Eusebius is nog steeds niet overtuigd van het nut van U3.
Als ik een goedkopere U3 vindt, zal ik die zeker nemen. Maar ik neem geen U3 omdat het U3 is ...
@bombadil: ken je de verschillende portable pakketen met hulpprog's? Te vinden op sites met portable software. 1 gb lijkt me genoeg, maar aangezien je er ook Office (openOffice?) op wilt en dus er meer mee gaat doen zou ik voor een 2gb kiezen. Dan zit je over een half jaar niet met ruimtegebrek.
Als ik een goedkopere U3 vindt, zal ik die zeker nemen. Maar ik neem geen U3 omdat het U3 is ...
@bombadil: ken je de verschillende portable pakketen met hulpprog's? Te vinden op sites met portable software. 1 gb lijkt me genoeg, maar aangezien je er ook Office (openOffice?) op wilt en dus er meer mee gaat doen zou ik voor een 2gb kiezen. Dan zit je over een half jaar niet met ruimtegebrek.
==
hoi
Volgens de U3 website: Windows Vista (you need to have U3 Launchpad version 1.4 or higher. If you do not have version 1.4 of the U3 Launchpad click here to learn how to check for updates to the U3 Launchpad.
Ik lees trouwens meerdere keren hier dat als je U3 uninstalled dat het permanent verdwenen is. Ik heb een Sandisk Cruzer Titanium en lees op de site het volgende:yok schreef op zaterdag 03 februari 2007 @ 17:45:
Heeft iemand al U3 werkend gekregen op vista?
Laat die uninstall dan wel de cdrom partitie intact? Ik wil eigenlijk dat hele U3 uninstallen, zodat ik gewoon maar 1 driveletter krijg, maar als er straks in de toekomst wel leuke dingen voor uitkomen wil ik wel de optie hebben weer terug te kunnen. Iemand hier al ervaring mee?Can I remove U3 technology from my USB drive?
Yes. To remove the U3 technology from the drive, simply go to the U3 Launchpad and, under Settings, select U3 Launchpad settings and click Uninstall. This will completely remove the U3 Launchpad from the drive.
Can I restore U3 technology after removing it?
Yes. SanDisk’s U3 website features a U3 Launchpad Installer utility that you can use to re-install the U3 Launchpad on the Cruzer smart drive. (http://www.sandisk.com/Retail/DriverDownloads.aspx)
:: Game Over ::
Kingston heeft inmiddels ook zijn U3-sticks voor Vista geschikt gemaakt: er is een update voor beschikbaar. (naar 1.4)
http://www.kingston.com/s...trav/default.asp?s=dti_u3
De download is (iig hier) erg brak: telkens pauzes e.d.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
goed om te weten, bedankt.....spk2go schreef op donderdag 22 februari 2007 @ 15:39:
Kingston heeft inmiddels ook zijn U3-sticks voor Vista geschikt gemaakt: er is een update voor beschikbaar. (naar 1.4)
ik dacht dat ik laatst een linkje zag naar software om U3 te installeren/herstellen op een USB-stick. Ik kan het nu alleen ff niet vinden
edit: mirror
[ Voor 6% gewijzigd door gwystyl op 22-02-2007 21:07 ]
Netjes gevonden ! Via de Kingston stick zoeken naar updates levert bij mij altijd de boodschap dat er geen updates zijn.
Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!
Volgens http://www.kingston.com/s...trav/default.asp?s=dti_u3 is nu versie 1.0.5.5 te downloaden.. staat echter niet bij wat er nieuw is.
Hmm. als je de updater start blijkt het toch versie 1.4.0.2 te zijn.
Verwarrend die verschillende versieaanduidingen.
[ Voor 28% gewijzigd door evaarties op 27-04-2007 08:56 ]
Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!
wat heb je eraan 1.0.x.x is toch ouder dan 1.4.x.xevaarties schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 08:42:
Volgens http://www.kingston.com/s...trav/default.asp?s=dti_u3 is nu versie 1.0.5.5 te downloaden.. staat echter niet bij wat er nieuw is.

Verandering leesmij.nu
[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 162800 op 29-04-2007 22:59 ]
Zojuist een Verbatim 4GB U3 sticky aangeschaft voor 24 eurootjes via Ebay. Geen slechte prijs d8 ik zo. Voor zo'n Verbatim Store 'n Go sticky is inmiddels ook een Vista update verschenen van het launchpad: http://www.verbatim.com/d...u3updater_verbatim_us.exe
[ Voor 48% gewijzigd door MrX_Cuci op 01-05-2007 23:59 ]
Ik gok dat elke U3-fabrikant zo'n update heeft van het launchpad naar 1.4.0.2 zodat hij werkt in Vista. Na de update heb ik af en toe wel dat mijn U3-icoontje verdwijnt en ik geen programma's kan openenMrX_Cuci schreef op dinsdag 01 mei 2007 @ 23:53:
Zojuist een Verbatim 4GB U3 sticky aangeschaft voor 24 eurootjes via Ebay. Geen slechte prijs d8 ik zo. Voor zo'n Verbatim Store 'n Go sticky is inmiddels ook een Vista update verschenen van het launchpad: http://www.verbatim.com/d...u3updater_verbatim_us.exe
Opnieuw inpluggen of de laucher installeren op de computer helpt niet
Weet iemand of je portableapps.com naast U3 kan draaien? Op zich lijkt me dat "start menu" fijner, het neemt tevens minder plaats in beslag en is opens source.
Ik ben ook in het bezit van een Sandisk Cruzer Titanium U3 2GB, heel leuk en aardig allemaal maar wanneer ik via Settings -> U3 LaunchPad Settings -> Automatic Updates -> Check for Updates klik geeft hij aan dat ik de laatste versie al heb, eerder heb ik via de http://u3.sandisk.com/download/lp_installer.asp kunnen updaten van 1.0.*.* naar 1.4.0.2 maar op EverythingUSB.com lees ik "Sandisk U3 drives with firmware 2.1.5 and 2.2.1 support Vista" en mijn versie nummer komt daar niet eens in de buurt.
Hoe kan ik hem nu alsnog updaten?
Hoe kan ik hem nu alsnog updaten?
Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro
Het Algemene Screen-Protector Topic
Mijn collega heeft zo'n U3 geval ding gekregen. Werkt natuurlijk voor geen ene meter als je geen administrator bent. Dus ik inloggen als administrator, removal tooltje draaien. Krijg ik na 30 seconden een foutmelding dat het formatteren niet is gelukt. Maar aangezien hij het wel heeft geprobeerd is nu dat ding onbruikbaar geworden. Lekker klantvriendelijk, zoiets!
Waarom kan zo'n ding niet gewoon verkocht worden dat het voor iedereen werkt? Dit is toch 0,0 gebruiksvriendelijk? Mensen willen zo'n ding gebruiken voor data-opslag en willen iets dat werkt. Niet waar je eerst updates moet draaien en dan ook nog zo'n ding onbruikbaar kan maken.
Waarom kan zo'n ding niet gewoon verkocht worden dat het voor iedereen werkt? Dit is toch 0,0 gebruiksvriendelijk? Mensen willen zo'n ding gebruiken voor data-opslag en willen iets dat werkt. Niet waar je eerst updates moet draaien en dan ook nog zo'n ding onbruikbaar kan maken.
Of je leest vantevoren wat U3 is, hoe je het kan gebruiken en besluit een gewone USB-stick te halen als het voor jou geen voordelen biedtDennis schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 08:27:
Mijn collega heeft zo'n U3 geval ding gekregen. Werkt natuurlijk voor geen ene meter als je geen administrator bent. Dus ik inloggen als administrator, removal tooltje draaien. Krijg ik na 30 seconden een foutmelding dat het formatteren niet is gelukt. Maar aangezien hij het wel heeft geprobeerd is nu dat ding onbruikbaar geworden. Lekker klantvriendelijk, zoiets!
Ik zou in jouw geval even contact opnemen met de fabrikant; kijken of ze je aanraden het tooltje nog een keer te draaien of misschien sturen ze je wel een nieuwe non-U3 stick...
Niet als admin? Nog nooit problemen mee gehad hoor.
Toevallig had mijn baas hem gekregen, dus dan heb je die keuze nietgwystyl schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 08:43:
Of je leest vantevoren wat U3 is, hoe je het kan gebruiken en besluit een gewone USB-stick te halen als het voor jou geen voordelen biedt
Ik zou in jouw geval even contact opnemen met de fabrikant; kijken of ze je aanraden het tooltje nog een keer te draaien of misschien sturen ze je wel een nieuwe non-U3 stick...
Nee? Nou op internet is algemeen bekend dat je administrator moet zijn, in ieder geval de eerste keer, omdat hij een cd-rom station emuleert.evaarties schreef op woensdag 16 mei 2007 @ 08:43:
Niet als admin? Nog nooit problemen mee gehad hoor.
Dit is lekker zeg:
Sandisk en Microsoft gaan samenwerken aan een gemeenschappelijk platform voor flash memory cards en usb-flash drives. Het einde van U3 lijkt daarmee in zicht.
Volgens de overeenkomst zal Sandisk de hardware gaan ontwikkelen, terwijl Microsoft zich op de software voor het platform stort. De twee partijen hebben geen financiële details van de overeenkomst bekendgemaakt.
De samenwerking tussen Microsoft en Sandisk is opmerkelijk, omdat Sandisk enkele maanden geleden tijdens de CES zwaar inzette op U3, een platform voor het starten van applicaties vanaf een usb-drive.
Onder meer Winamp, Skype, Firefox en de antivirussoftware van Mcafee waren beschikbaar in een U3-versie. U3 kreeg echter niet de steun van Microsoft – een forse tegenvaller voor Sandisk.
Met de samenwerking tussen Microsoft en Sandisk lijkt U3 een vroege dood te sterven, zo meldt Betanews. De twee bedrijven bieden ontwikkelaars wel de mogelijkheid om hun U3-applicaties te migreren naar het nieuwe platform.
De interface die Microsoft zal ontwerpen zal compatibel zijn met Windows XP en Vista. De eerste producten van het samenwerkingsverband worden in de tweede helft van 2008 verwacht.
Ik heb dus een sandisk cruzer titanium u3 en daarop heb ik Photoshop CS, InDesign CS en Illustrator CS erop gedaan. Thuis werkt het perfect, maar nu ik op kantoor probeer krijg ik foutmeldingen als personalisatie info ontbreekt etc... Thuis heb ik namelijk Adobe CSII geinstalleerd.
Maar weet iemand hoe ik dit werkend kan krijgen?
U3 is wel handig voor tijdelijk gebruik alleen werken veel software niet, iig niet op alle pcs.
Maar weet iemand hoe ik dit werkend kan krijgen?
U3 is wel handig voor tijdelijk gebruik alleen werken veel software niet, iig niet op alle pcs.
Waw dat klinkt interessant.
Ik heb zelf zo een stick besteld.
De reden is dat ik binnenkort 3 weken in Afrika zit en foto's en text wil bewerken en op ons cms zetten.
De eerste bewerking gebeurd op een laptop en daarna gaan we naar de internetshop.
En daar zouden we de u3 software gaan gebruiken. Ik las dat het tegenwoordig mogelijk is om het ook ondere oudere windows versie te gebruiken dan xp.
ben benieuwd
De reden is dat ik binnenkort 3 weken in Afrika zit en foto's en text wil bewerken en op ons cms zetten.
De eerste bewerking gebeurd op een laptop en daarna gaan we naar de internetshop.
En daar zouden we de u3 software gaan gebruiken. Ik las dat het tegenwoordig mogelijk is om het ook ondere oudere windows versie te gebruiken dan xp.
ben benieuwd
Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.
Waar heb je dat gelezen dan? Ik kan mijn bestanden wel benaderen onder windows 98 en 2000, maar volgens mij werkt de U3-menu dan niet (en kan je dus niet je programma's draaien). Een linkje zou ik erg op prijs stellen.dread schreef op woensdag 12 september 2007 @ 13:58:
Waw dat klinkt interessant.
ben benieuwd
Houd er ook rekening mee dat computers in internetcafe's vaak (goed) beveiligd zijn tegen het draaien van software die niet door hunzelf is geïnstalleerd. Het kan dus zijn dat daarom je U3 stick soms niet werkt.
Neem voor de zekerheid ook de portable versie van een paar programma's mee, zodat je ook kan werken als U3 niet opstart maar je wel programma's vanaf de stick kan draaien
Anoniem: 117563
Dan moet je het U3-menu updaten, dat kan via de website van de fabrikant van je stickje. Mocht dit niet zo zijn, weet ik niet hoe... Bedenk wel dat alles dan van de stick wordt gewist, even backuppen dus!gwystyl schreef op woensdag 12 september 2007 @ 14:32:
[...]
Waar heb je dat gelezen dan? Ik kan mijn bestanden wel benaderen onder windows 98 en 2000, maar volgens mij werkt de U3-menu dan niet (en kan je dus niet je programma's draaien). Een linkje zou ik erg op prijs stellen.
Weet iemand een (freeware) mailchecker voor U3? Heb gehoord dat mensen PopPeeper & MailWasher voor U3 hadden gemaakt alleen kan ik de programma's niet vinden...
(MailWasher heeft mijn voorkeur omdat ik daar een licentie voor heb)
Ik gebruik Thunderbird voor U3. Ik heb versie twee via nieuwsgroepen gevonden; versie 1.5.0.6 (oid) is via www.portableapps.com wel te vinden. Eventueel kan je in de programmamap daarvan gewoon de executable van versie 2 zetten (en de rest van de inhoud van die map uiteraard). Dat heb ik namelijk eerst geprobeerd en dat werkt wel, alleen is dan je Thunderbird map wat groter dan wanneer je een echte U3 versie gebruikt.hemiparo schreef op dinsdag 02 oktober 2007 @ 10:00:
Weet iemand een (freeware) mailchecker voor U3? Heb gehoord dat mensen PopPeeper & MailWasher voor U3 hadden gemaakt alleen kan ik de programma's niet vinden...
edit: ik zie dat je mailchecker gebruikt ipv mailprogramma. Zoek je dan alleen iets dat weergeeft hoeveel mail je hebt of wil je het ook nog lezen? Anders zou ik eerder een pop-plugin voor firefox zoeken (waarbij je de U3 versie van Firefox op je stick zet als je dat nog niet had gedaan).
[ Voor 15% gewijzigd door gwystyl op 02-10-2007 11:22 ]
Ik wil graag ook de mail kunnen lezen: MailWasher haalt de mail van de server (laat deze wel staan) en eventueel kan ik dan webmail openen om te beantwoorden. Maar het gaat er vooral om dat ik kan zien wat ik aan mail heb...
Ik heb nu zelf ook een U3 usb key ( sandisk titanium 2GB ) maar vind de U3 applicaties eigenlijk wat minder...via http://portableapps.com kwam ik een post tegen over een zogenaamde U3 'hack'
wat inhoud dat je de CDrom partitie voorziet van een andere image.
Als ik nu mijn U3 stick in de PC druk start deze automatisch het portableapps menu en tevens start firefox automatisch op
Op http://portableapps.com/node/5221 kun je lezen hoe dit in zijn werk gaat.
wat inhoud dat je de CDrom partitie voorziet van een andere image.
Als ik nu mijn U3 stick in de PC druk start deze automatisch het portableapps menu en tevens start firefox automatisch op
Op http://portableapps.com/node/5221 kun je lezen hoe dit in zijn werk gaat.
Heeft er iemand een gratis music player voor de U3 stickies gevonden? Vroeger was volgens mij Winamp beschikbaar, maar dat kan ik nu niet meer vinden.
Ik dacht dat dit een simpele google search ging worden, maar dat bleek niet zo te zijn. Op U3 central is een sectie audio en video, maar ik heb al die programma's niet geprobeerd.vincenthart schreef op zondag 16 december 2007 @ 09:20:
Heeft er iemand een gratis music player voor de U3 stickies gevonden? Vroeger was volgens mij Winamp beschikbaar, maar dat kan ik nu niet meer vinden.
Na wat langer zoeken kwam ik een beta versie tegen van winamp voor u3 op de winamp forums. Ik heb hem alleen nog niet geprobeerd dus ik weet niet welke versie het is en of/hoe hij werkt.
Ik heb sinds vandaag een u3 drive met u3 software. Als ik de drive verwijder en ik run daarna ccleaner dan laat de u3 software fouten in het register achter in het MUI cache. Kan ik dit mui cache in de geavanceerde opties van CCleaner schoonmaken? Ik dacht trouwens dat u3 software het windowsregister helemaal niet gebruikt.

Hier de drivers voor: Kingston DTIU3 update 1.4 - ( versie die onder 'Vista' wel functioneert )
U3_Launchpad_UpdaterReadMe
U3-1.40_update.exe
Website kingston : http://www.kingston.com/s...oads/default.asp?s=dti_u3
Ik heb zelf de DTIU3/1Gb en werkt prima, support site is wat moeilijk te vinden.
(google: "kingston U3update")
Groeten.
U3_Launchpad_UpdaterReadMe
U3-1.40_update.exe
Website kingston : http://www.kingston.com/s...oads/default.asp?s=dti_u3
Ik heb zelf de DTIU3/1Gb en werkt prima, support site is wat moeilijk te vinden.
(google: "kingston U3update")
Groeten.
-]_[-
Anoniem: 119722
Ik heb hem ook. Maar ik geloof dat het hele U3 gebeuren niet zo loopt. De gewone stick schijnt nog steeds populairder te zijn.Ben die launchpad maar even aan het updaten. Bedankt voor de melding.
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 29-01-2008 06:30 ]
Anoniem: 85580
Al een tijdje ben ik zoekende naar de "Remote Desktop Client" voor op de U3.
Altijd handig wanneer je elders je thuispc kunt overnemen
Enig idee of deze bestaat en/of waar te verkrijgen? (is toch freeware?)
Thanx
Thanx
[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 85580 op 29-01-2008 11:01 ]
Erg hard loopt deze thread en het U3 "gedoe"ook niet.
Hierbij nog een nederlandse link voor software.
Ik heb het idee dat de stekker er aardig uit is getrokken toen een paar grote partijen aangaven geen nieuwe titels uit te brengen of de ondersteuning stop te zetten.Anoniem: 119722 schreef op maandag 11 februari 2008 @ 16:51:
Erg hard loopt deze thread en het U3 "gedoe"ook niet.
Ik vind het nog steeds handig omdat ik via nieuwsgroepen af en toe nieuwe versies tegenkom van U3 programma's, maar bijv firefox heeft op de u3central pagina nog heel lang op versie 1.5 gestaan terwijl 2.0 al lang uit was. Nu staat er versie 2.0.0.4, terwijl de nieuwste versie 2.0.0.12 is.
Updates zijn dus afhankelijk van vrijwilligers, en die zijn dun gezaaid voor dit project.
Ook op GoT is het niet zo populair. Als ik alleen al zie dat de update naar launchpad 1.4 laatst nog gemeld is, terwijl die al bijna een jaar beschikbaar is, dan zegt dat wel wat.
Ik blijf het zelf wel gebruiken omdat mijn stick er nu eenmaal mee is uitgerust, maar ik zal geen nieuwe U3 stick meer kopen. Dan koop ik wel een standaard stick met bijvoorbeeld pStart
Ik ben ook gestopt met het gebruik van U3 programma's, en de enige reden is eigenlijk dat programma's dubbel zoveel ruimte innemen.
Dwz, het installatiebestand blijft aanwezig en neemt dus onnodig ruimte in (uitgezonderd enkele programma's die het installatiebestand gebruiken).
Waar ik U3 nu nog voor gebruik, is het automatisch starten van PortableApps. Dat werkt super
.
Dwz, het installatiebestand blijft aanwezig en neemt dus onnodig ruimte in (uitgezonderd enkele programma's die het installatiebestand gebruiken).
Waar ik U3 nu nog voor gebruik, is het automatisch starten van PortableApps. Dat werkt super
Anoniem: 252414
Zoek eens naar Billy MP3, laat volgens mij ook geen sporen achter op de pc. Is een erg snelle en no-nonsense mp3 progje.gwystyl schreef op zondag 16 december 2007 @ 11:45:
[...]
Ik dacht dat dit een simpele google search ging worden, maar dat bleek niet zo te zijn. Op U3 central is een sectie audio en video, maar ik heb al die programma's niet geprobeerd.
Na wat langer zoeken kwam ik een beta versie tegen van winamp voor u3 op de winamp forums. Ik heb hem alleen nog niet geprobeerd dus ik weet niet welke versie het is en of/hoe hij werkt.
Grappig een antwoord op een post van 2 mnd oud... ik moest even denken waar het over gingAnoniem: 252414 schreef op donderdag 14 februari 2008 @ 21:33:
[...]
Zoek eens naar Billy MP3, laat volgens mij ook geen sporen achter op de pc. Is een erg snelle en no-nonsense mp3 progje.
Zoek eens naar Teamviewer; een gratis U3 programma waarbij je alles kan doen (file transfer, remote desktop control enz). Werkt soepeltjes!Anoniem: 85580 schreef op dinsdag 29 januari 2008 @ 11:00:
Al een tijdje ben ik zoekende naar de "Remote Desktop Client" voor op de U3.
Thanx
De Remote Desktop Client voor windows kan je vanaf elke willekeurige PC kopieren naar je USB stick.
De executable heet mstsc.exe en staat in de windows\system32 folder. Hierbij heb je een dll nodig die de naam mstscax.dll heeft.
Deze twee bestanden zijn volgens mij genoeg om de RDP client te kunnen starten.
Hoe het verder met licenties gaat weet ik niet.
De executable heet mstsc.exe en staat in de windows\system32 folder. Hierbij heb je een dll nodig die de naam mstscax.dll heeft.
Deze twee bestanden zijn volgens mij genoeg om de RDP client te kunnen starten.
Hoe het verder met licenties gaat weet ik niet.
Anoniem: 39949
is U3 niet een beetje achterhaald met de komst van VMware Northstar (voorheen Thinstall)?
Anoniem: 250518
Is er ook een programma om codecs op je usb-stick te installeren?
Ik heb namelijk een divx bestand maar deze kan ik niet afspelen en ik kan alleen installeren op die usb-stick, deze is overigens NIET U3.
Ik heb namelijk een divx bestand maar deze kan ik niet afspelen en ik kan alleen installeren op die usb-stick, deze is overigens NIET U3.
Je zou VLC kunnen proberen in combinatie met FFDshow. Ik verwacht dat het daarmee moet kunnen. Anders de benodigde dll's in de plugin map van een mediaspeler (mediaplayer classic?) gooien en kijken of dat werkt?Anoniem: 250518 schreef op dinsdag 18 maart 2008 @ 09:39:
Is er ook een programma om codecs op je usb-stick te installeren?
Kijk eens op bij mplayer. Een standalone media player met vrijwel alle codecs. Kun je zo van USB opstarten.
Als ik de autouupdate doen zie ik het volgende

Nee. ik heb geen Sandisk U3 stick maar een Kingston DataTraveler U3!
De handmatige installatie heeft bovenstaand probleem niet, en er blijkt dan ook helemaal geen update te zijn

De handmatige installatie heeft bovenstaand probleem niet, en er blijkt dan ook helemaal geen update te zijn

[ Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 119722 op 05-07-2008 21:40 ]
Volgens mij is tegenwoordig U3 van Sandisk en verklaart dit de melding. De auto updates direct van U3 gaan schijnbaar uit van eeen Sandisk USB stick. Niet erg netjes, dus blijft handmatig updaten over.Anoniem: 119722 schreef op zaterdag 05 juli 2008 @ 21:33:
To crash with a Volvo is extremely safe..... if you’re sitting in a Saab
Nee inderdaad; ik heb ook een Kingston U3 stick, en die gaf ook een melding van een update. Die bleek alleen van januari 2007 te zijn; versie 1.4.0.2 voor Vista compatibiliteit. Die draai ik al anderhalf jaar dus....
Of heeft Sandisk nu een nieuwere versie van Launchpad?
Of heeft Sandisk nu een nieuwere versie van Launchpad?
Ja 1 die ik niet kan installeren 
"Download of the u3 launchpad failed"
Al gegoogled maar kom nog geen oplossing tegen
"Download of the u3 launchpad failed"
Al gegoogled maar kom nog geen oplossing tegen
44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L
Ik heb net een nieuwe Sandisk Cruzer Titanium 8Gb gekregen. Mooi ding, alleen duurt het wel erg lang voordat het U3 launchpad start en ik m'n wachtwoord in kan voeren. Duurt een paar seconden voordat ik Initiating zie en dan nog een tijdje voordat m'n wachtwoord scherm omhoog komt.
Meer mensen hier last van? Fijne van een stick zou toch moeten zijn dat je hem in een willekeurige pc prikt en je direct moet kunnen doen wat je wil toch?
Meer mensen hier last van? Fijne van een stick zou toch moeten zijn dat je hem in een willekeurige pc prikt en je direct moet kunnen doen wat je wil toch?