[U3] mobiele software voor USB keys

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 44.538 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 14767

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://img62.imageshack.us/img62/3918/u3logo2yu6el.jpg
Aangezien ik nog geen topic over dit onderwerp tegen ben gekomen ( ook niet na het gebruik van de search ) leek het me wel een goed idee om over U3 een onderwerp te starten.

U3 is een stukje software wat draait vanaf nieuwe generatie flashdrives

[info van http://www.zdnet.nl/mobile.cfm?id=42114]
Usb-geheugensticks zijn in in korte tijd erg populair geworden. U plugt het staafje gewoon in een van de usb-poorten van de computer en u kunt meteen de opgeslagen bestanden afhalen. Eenvoudig, gebruiksvriendelijk maar ook met een aantal beperkingen. Als de gastcomputer niet over het vereiste programma beschikt om de bestanden te lezen, kunt u niets beginnen met de gegevens.

Het U3-platform moet dit probleem oplossen en de usb-geheugenstaaf omtoveren tot een virtuele draagbare computer. Een memorystick met U3-technologie kan niet alleen data opslaan, maar ook uw favoriete programma's en software-instellingen. Op welke pc u de geheugenstaaf ook gebruikt, u heeft telkens toegang tot dezelfde programma's en bestanden. Voorwaarde is wel dat er van het programma een versie is ontwikkeld voor het U3-platform.

Het idee om programma's te draaien op een usb-stick is niet nieuw, maar elke fabrikant gebruikt een eigen methode. Het gevolg is dat niet alle toepassingen functioneren op elke computer. De nieuwe standaard van U3 moet dit probleem verhelpen. Het U3-platform bestaat uit een aantal specificaties voor fabrikanten van hardware, application program interfaces (API's) voor softwareontwikkelaars en licentievoorwaarden.
[/info van http://www.zdnet.nl/mobile.cfm?id=42114]

topic doel ;
  • Meer te weten komen over U3...
  • Wie heeft er al een U3 compatible USB key, en wat doe je ermee ?
  • Wat zijn de voor- en nadelen van U3 ?
  • Wat is de beste U3 drive ( prijs, kwaliteit, vormgeving, etc. )
Beschikbare software
De toppers ( naar mijn idee )Persoonlijk vind ik de nieuwe sandisk titanium wel erg gelikt
Afbeeldingslocatie: http://img426.imageshack.us/img426/710/cruzertitanium2qo.jpg

maar ik heb geen idee of deze al ergens te krijgen is en wat de prijs is van dit fraaie apparaatje.

edit:

Wat nederlandstalige info toegevoegd...& aantal applicaties

[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 14767 op 11-03-2006 19:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Ietwat uitleg over wat U3 zou zijn is wel handig als je daar een topic over start. Van die demo wordt ik niet veel wijzer; van de website ook al niet. De software pretendeert al je persoonlijke data op te slaan oid?

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Het is mij ook niet geheel duidelijk. Werkt zoiets bijv. platformonafhankelijk? Of kun je met een windows U3 programma alleen op windows-pc's terecht?
Indien niet platformonafhankelijk (en dat vermoed ik) dan lijkt het me niet zo spectaculair als het zich misschien voor wil doen... Je kunt nu ook wel firefox e.d. op je USB-stick zetten in een soort portable vorm. Ik vraag me af wat er hardwarematig dan zo verschillend aan die U3 stick is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik ben ook nog niet volledig op de hoogte, vandaar dit topic, om er meer over te weten te komen.

Volgens mij heeft palomar wel gelijkt wat betreft het vermoeden dat dit alleen onder windows werkt.
Voor zover ik het goed begrijp heeft zo'n USB U3 key 2 chippies, 1 hiervan regelt het U3 gebeuren...

Hoopte dat er hier op tweakers wat mensen zijn die al ervaring met U3 hadden, maar het staat blijkbaar nog in de kinderschoenen...

In dit topic staat al wel een GOT U3 gebruiker, maar die wil meteen de software eraf slopen :P

Ben benieuwd of er ook mensen zijn met positieve ervaringen, zo niet dan koop ik denk ik maar die sandisk titanium ( zonder U3 )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ching
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-04 23:20
Ik heb zo'n 2GB U3 flash drive en vind het echt ideaal, vooral als je vaak met vreemde computers in aanraking komt. Het voordeel van zo'n U3 flash drive is dat de software geen sporen achterlaat op het systeem, dus ook geen register settings.

Het U3 platform is een combi van hard- en software. Je hebt dus een U3 flashdrive nodig en de software moet ook aan het U3 platform voldoen. De flashdrive werkt alleen onder 2000/XP/2003.
Als je de flashdrive in je pc steekt krijg je er twee drive letters bij i.pv. een bij de normal flashdrives.
De eerste schijfletter wordt gezien als een CDROM drive van 4Mb, daar staat nl de launcher voor de U3 launchpad. De tweede drive letter is de flashdrive zelf waar je data op kan zetten.

De launchpad is een soort startmenu waar je je U3 software mee kunt opstarten (b.v. Firefox, Mcafee virusscan, Mozilla Thunderbird..... enz...).
Je kan je flashdrive gedeelte beveiligen met een wachtwoord zodat ze niet makkelijk bij je data kunnen komen als he hem verliest.

Het verschil tussen een U3 en een "Portable" versie van een software is dat de U3 versie dus helemaal geen sporen achterlaat op het systeem twerwijl een "Portable" versie (bv portable Firefox) wel register settings achterlaat op het systeem.

Mocht er nog vragen zijn dan hoor ik het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Hoe zit het met synchroniseren. Synchroniseert ie ook automatisch al je mails, 'my documents', bookmarks etc.? En op het demo-filmpje zag ik ook iets met de desktop. Neemt ie ook automatisch je eigen desktop en bijbehorende settings mee op die stick?

Al zie ik nog steeds niet helemaal in wat de meerwaarde is aan zo'n U3-stick tov. een normale usb-stick. Volgens mij kan dit ook allemaal wel op een normale stick. Bijv. applicaties maken die het register niet gebruiken is puur iets softwarematigs.

[ Voor 35% gewijzigd door Palomar op 11-03-2006 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35517

Volgens mij is dit gewoon weer een manier om de consument geld uit de zak te kloppen.. Zoals ik het nu begrijp is het gewoon hetzelfde als Portable Firefox/OpenOffice etc. alleen worden er meer programma's ondersteund... een menu om al die programma's op de starten is er ook zonder U3 (PStart), zie ook www.portableapps.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 35517 schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 12:16:
Volgens mij is dit gewoon weer een manier om de consument geld uit de zak te kloppen.. Zoals ik het nu begrijp is het gewoon hetzelfde als Portable Firefox/OpenOffice etc. alleen worden er meer programma's ondersteund... een menu om al die programma's op de starten is er ook zonder U3 (PStart), zie ook www.portableapps.com
Wat betreft 'Het geld uit de zak klop idee' geen idee, ik ben nog geen U3 compatible usb sticks in de webshops tegengekomen, het verschil in prijs is mij onbekend...

Wat betreft het programmatje dat je aangeeft (PStart) ...ik heb er even mee zitten spelen met een 'normale' usb key en dat proggie moet je toch weer handmatig starten...
( Is there a way to autostart PStart when I plug in my USB drive? I'm sorry to disappoint you, this is not possible at all1. It's not a PStart limitation, but a Windows limitation. Microsoft doesn't support it like they support autorun for CDs. )

ik denk dat hier het voordeel/nadeel? van U3 zit...

U3 start automatisch op.. op ieder (windows...) systeem. Bij een 'normale' usb key moet je weer een stukje software installeren die ervoor zorgt dat een applicatie automatisch start ( bijvoorbeeld PStart)
Deze software moet je op iedere PC installeren waar je de autostart functie wilt gebruiken...
Dat hoeft bij U3 dus niet.. B)

Ik vraag me alleen af of je bij zo'n U3 key dat automatisch starten uit kan schakelen....het zal in sommige gevallen misschien niet handig/nodig zijn...

Als het proces daarintegen op de achtergrond gestart word en je bij de 'U3 launch' applicatie kan komen door te klikken op een icoontje in de taskbar dan zal het i.m.h.o. niet echt storend zijn....

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 14767 op 11-03-2006 18:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ching
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-04 23:20
Palomar schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 09:58:
Hoe zit het met synchroniseren. Synchroniseert ie ook automatisch al je mails, 'my documents', bookmarks etc.? En op het demo-filmpje zag ik ook iets met de desktop. Neemt ie ook automatisch je eigen desktop en bijbehorende settings mee op die stick?

Al zie ik nog steeds niet helemaal in wat de meerwaarde is aan zo'n U3-stick tov. een normale usb-stick. Volgens mij kan dit ook allemaal wel op een normale stick. Bijv. applicaties maken die het register niet gebruiken is puur iets softwarematigs.
Je kan je mail en data synchroniseren met behulp van bv. DmailerSync U3 edition. Dus je hebt een aparte programma nodig. Het U3 platform zelf doet dat niet.
Ik vraag me alleen af of je bij zo'n U3 key dat automatisch starten uit kan schakelen....het zal in sommige gevallen misschien niet handig/nodig zijn...
Binnen U3 launchpad kan je dat niet instellen,maar als je de SHIFT knop ingedrukt houdt bij het insteken van je flashdrive, dan slaat windows de autorun functie over.
De launchpad verdwijnt rechts in je systray, je krijgt nog wel eerst een splasgscreen te zien.

[ Voor 24% gewijzigd door Ching op 11-03-2006 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JP-tjuh
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09-05 20:06
Waar ik benieuwd naar ben of ik een programma als MS Visio op zo'n stick kan zetten omdat ik dit programma op verschillende lokaties wil gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-06 14:51

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Ik zit nog te twijfelen of ik voor de Sandisk Titanium Cruzer 2GB met of zonder U3 ga. Het prijsverschil is niet groot, daarvoor wil ik de gok eventueel wel nemen. Maar, op het moment dat ik daar niet tevreden over ben, dan wil ik `m wel terug kunnen formatteren naar USB stick van 2GB met 1 partitie.

Weet iemand of dat mogelijk is?

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
"You like it now, but you'll learn to love it later"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 25-12-2021
En ik vraag me af of het omgekeerde mogelijk is: van een usb-stick zonder U3 naar één met U3 gaan. Het lijkt me wel handig, maar om speciaal daarvoor een nieuwe te kopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

ComBax schreef op donderdag 13 april 2006 @ 17:23:
En ik vraag me af of het omgekeerde mogelijk is: van een usb-stick zonder U3 naar één met U3 gaan. Het lijkt me wel handig, maar om speciaal daarvoor een nieuwe te kopen 8)7
Nou, ik heb de normale gekocht (zonder U3). Die ziet er ook mooier uit, ben ik van mening.

Ja, nudat ik hem zonder rU3 gekocht heb, vraag ik me ook het omgekeerde af...

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ik heb sinds gister ook een U3 Sandisk drive van 1GB, het werkt perfect :)
Het is wel jammer dat je niet zelf programma's aan het menu toe kan voegen zoals bij Pstart, ik zou namelijk Pstart wel als 2de startmenu erbij willen hebben maar volgens mij kan dit niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn82
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-09-2020
De eerste schijfletter wordt gezien als een CDROM drive van 4Mb, daar staat nl de launcher voor de U3 launchpad. De tweede drive letter is de flashdrive zelf waar je data op kan zetten.
Oke, dat begrijp ik. De eerste drive wordt door Windows herkent als CDROM drive. Handig voor een autorun.
( Is there a way to autostart PStart when I plug in my USB drive? I'm sorry to disappoint you, this is not possible at all1. It's not a PStart limitation, but a Windows limitation. Microsoft doesn't support it like they support autorun for CDs. )
Hmmm... Wordt dus toch niet herkent als een CDROM drive. Anders zou hij wel kunnen "booten" van deze stick.
Of moet je gewoon handmatig even een autorun erop zetten? (is dat een mogelijkheid?)

Ik heb zelf ook een USB stick met 2 "partitie's" erop. Dat is zo'n Wireless USB stick met 128 Mb geheugen.
Op de ene partitie staat de installatie van de Wireless, en die andere kun je gewoon gebruiken voor opslag. Maar die eerste "drive" waar de installatie opstaat, wordt niet herkent als een CDROM, maar gewoon als storage. (ben effe de benaming kwijt).

Hoe zit dat nou dan met U3?

[ Voor 4% gewijzigd door Moartn82 op 12-05-2006 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06 19:06

Woohooo

Smilie, James Smilie

Vandaag ook een Cruzer 1gig U3 stickie besteld..
Echt veel gratis software is niet voor als ik zo ff snel rondt kijk.. :|

Afbeeldingslocatie: http://foto.quote.nl//productinfo/16497/foto/foto.jpg

Morgen meer... hopelijk :)

[ Voor 33% gewijzigd door Woohooo op 16-05-2006 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Vervolg voor wie het dan ook boeit..
Vanmiddag stickie binnen gehad

Deze dus (alleen dan in de 1gb versie :P):
Afbeeldingslocatie: http://img92.imageshack.us/img92/8247/86qk.jpg
Sandisk Cruzer Micro USB
Capaciteit: 1Gb
Kosten: € 45,-
http://www.mountainpc.nl besteld

Stick in de PC
Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/6840/19rf4.jpg

Leuke introductie
Afbeeldingslocatie: http://img222.imageshack.us/img222/6616/28nu.jpg

U3 Launchpad, verschijnt in de taakbalk zodra je het stick in je PC stopt
Afbeeldingslocatie: http://img92.imageshack.us/img92/8844/31et1.jpg

Indeling
Afbeeldingslocatie: http://img106.imageshack.us/img106/3769/49ko.jpg

Nog een klein spoor achterlaten op die PC, je ziet er alleen niks van
Afbeeldingslocatie: http://img106.imageshack.us/img106/1166/59ia1.jpg

Lijst met programmatje die ik zo ff snel kon vinden op de officiele webiste van U3
Afbeeldingslocatie: http://img106.imageshack.us/img106/4379/61gn.jpg

En gaan :Y)
Afbeeldingslocatie: http://img106.imageshack.us/img106/8696/72xv.jpg

Heel leuk ding voor mensen die vaak op verschillende PC's werken :9~
Of gewoon voor mensen als ik die een luxe USB stick willen O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Zo te zien is het gewoon een stick met aparte boot-partitie. Vraag me dus af of dat ook niet op een gewone stick kan, die correct geformatteerd is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Ziet er zeker leuk uit. Heb zelf de 1 GB Titanium van Sandisk besteld, ook met U3. Erg benieuwd om het eens live te gaan aanschouwen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tp21
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-04 21:43
't zou leuk zijn als je dit ook zelf met een usb stick kon doen? misschien een leuk projectje om zelf te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Als iemand een image kon maken voor die U3-partitie, zou dat wel handig zijn O-)
Volgens mij heb je niets meer nodig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tp21
zou ik ook wel willen, maar ik denk dat dat onder warez valt (ja/nee?)...
er zijn alternatieven voor (portableapps.com), maar ik vind juist die U3 zo'n mooi systeem (ik heb het nog niet in het echt gezien, dus ik mag eigenlijk niet oordelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Tja, U3 is volgens mij alleen maar een stukje software met misschien een kleine aanpassing in de chip..

De enigste software sites die ik dusver heb gevonden is van:
- Portableapps.com
- Software.u3.com

Misschien in de loop van deze week eens kijken of ik zelf iets kan ontwikkelen kwa software hiervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Je kan Pstart trouwens ook wel automagisch laten starten, er zit een optie in om een autorun.ini te maken en die zet je dan in de root van je pendrive, als je hem er dan indrukt krijg je altijd een popup venster van XP wat je wilt doen met de drive, als bovenste optie krijg je dan "Standaard programma starten van deze drive" en dat is dan Pstart.

Dus je plugt hem in, krijgt een popup, je ramt een keer op enter en voila daar is Pstart.

Ik gebruik ook Pstart op mijn U3 drive, best of both worlds :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo

Woohooo

Smilie, James Smilie

Of gewoon deze optie aanzetten kan ook :)
Afbeeldingslocatie: http://img106.imageshack.us/img106/1166/59ia1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tp21
ik weet dat U3 'speciale' usb sticks gebruikt, ze hebben namelijk de stick in 2 partities opgedeelt een fat32/ntfs/fat (weet ik zo niet...) en een cdfs gedeelte (ja een cdrom filesystem op een usb stick) in het cdfs gedeelte staan de U3 bestanden (gewoon een iso. zou je er uit moeten kunnen halen met linux)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ComBax
Tp21 schreef op donderdag 18 mei 2006 @ 13:39:
ik weet dat U3 'speciale' usb sticks gebruikt, ze hebben namelijk de stick in 2 partities opgedeelt een fat32/ntfs/fat (weet ik zo niet...) en een cdfs gedeelte (ja een cdrom filesystem op een usb stick) in het cdfs gedeelte staan de U3 bestanden (gewoon een iso. zou je er uit moeten kunnen halen met linux)
Speciaal is relatief, ik veronderstel dat een gewone usb-stick ook wel valt te partitioneren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tp21
ik heb ff gezocht naar het partitioneren van USB sticks en ik heb niet erg veel kunnen vinden over het plaatsen van een CDFS partitie op een USB stick. waarschijnlijk kun je wel wat doen met fdisk in linux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pierre
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:02

Pierre

Van nature lui!

Wel leuk allemaal die USB sticks, bij ons op kantoor zijn die geblockt, iedereen die zo'n ding in een pc prikt moet een username/password weten.

Komt er ook geen rotzooi op het netwerk ;)

In the end, we will remember not the words of our enemies, but the silence of our friends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wrcveen
  • Laatst online: 08-06 06:53
Ching schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 00:25:
...
Je kan je flashdrive gedeelte beveiligen met een wachtwoord zodat ze niet makkelijk bij je data kunnen komen als he hem verliest.
...

Mocht er nog vragen zijn dan hoor ik het wel
met wel programma beveilig je het dan? Liefst U3 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 177841

Hey,

Sinds gisteren een 1GB Sandisk U3 stick. kan er nog niet heel veel zinnigs over zeggen.

Er wordt zo nu en dan gesproken over het met wachtwoord beveiligen van de stick.
via http://www.u3community.com/ kwam ik er achter dat de huidige versie van het launchpad dit nog niet ondersteund.

Er is wel een beta versie beschikbaar op http://u3.sandisk.com/download/lp_installer.asp, die dit wel kan. Werkt best handig. Bij het inpluggen van de stick vraagt hij om je wachtwoord. Weet je die niet, dan is alleen de CD-Drive van de U3 stick leesbaar, waar je dus verder niet zoveel aan hebt. Las alleen wel dat dat wachtwoordbeveiligen alleen op Win werkt.

het is dus beta versie, maar heb zelf nog geen problemen verder gehad. (maar ook nog maar 1 dag in bezit)

Daoth

Daoth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 27-05 16:41

evaarties

Powerball @ 12.582

Raar.. ik heb een Kingston U3 stick.. die heeft al ondersteuning voor het wachtwoord.

Hebben de merken verschillende software nodig ofzo?

Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wie van u3 afwil.. http://www.u3.com/uninstall/

ik ga er zelf wel 1 kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmz
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-06 10:28
het is niet mogelijk om op een normale stick 2 partities te zetten.
het is wel mogelijk maar dan werkt je stick niet meer :P.
bij de meeste normale pendrives zit een programatje bij om de stick te beveiliggen.
(niet het w8woordt vergeten dan kan je een nieuwe stick kopen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:51
Is er al iemand die de Titanium U3 stick van Sandisk heeft aangeschaft?
De performance die Sandisk op de website geeft spreekt me wel aan, omdat die op dezelfde lijn ligt als mn huidige Apacer HT203 stick.

Wat ik alleen niet goed terug kan vinden is of er, net als bij Kingston, Password Protection zit op de user partitie. Dit wil ik er namelijk wel ophebben, maar Kingston is weer een stuk trager (en lelijker ;) ).

edit:

Never mind.. ik zat weer eens niet goed te lezen.. Sandisk heeft het dus (nog) niet, tenzij je de beta-versie van het Launchpad erop zet. Maar dat is dus ook een goede optie.

[ Voor 19% gewijzigd door DaLass op 03-06-2006 18:01 ]

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
Anoniem: 177841 schreef op woensdag 31 mei 2006 @ 12:40:
...
Er wordt zo nu en dan gesproken over het met wachtwoord beveiligen van de stick.
via http://www.u3community.com/ kwam ik er achter dat de huidige versie van het launchpad dit nog niet ondersteund.

Er is wel een beta versie beschikbaar op http://u3.sandisk.com/download/lp_installer.asp, die dit wel kan. Werkt best handig. Bij het inpluggen van de stick vraagt hij om je wachtwoord. Weet je die niet, dan is alleen de CD-Drive van de U3 stick leesbaar, waar je dus verder niet zoveel aan hebt. Las alleen wel dat dat wachtwoordbeveiligen alleen op Win werkt.
....
Daoth, deze beta versie, beveiligd ie dan je volledige "data" partitie van je U3 stick? Dus geen password is geen toegang? (dus niet met protected containers en handmatig decrypten/encrypten enzo).

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mellowpimp
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
bij de kingston krijg je wil een removable drive te zien als je geen wachtwoord invult. maar als je er op klikt zegt ie please insert disk ofzo. kortom je ziet geen data.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaLass schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 18:03:
[...]
Daoth, deze beta versie, beveiligd ie dan je volledige "data" partitie van je U3 stick? Dus geen password is geen toegang? (dus niet met protected containers en handmatig decrypten/encrypten enzo).
Nope.
Stickie er in, komt vanzelf wachtwoord popup (als je autorun aanstaat).
je weet het wachtwoord : CD & Data partititie leesbaar
je weet het wachtwoord niet: Alleen CD partititie is leesbaar.

Zonder het hebben van het wachtwoord is de disk wel te wissen en te gebruiken op basis van een nieuw wachtwoord, maar de oorspronkelijke data is niet bereikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
Anoniem: 177841 schreef op dinsdag 06 juni 2006 @ 09:00:
[...]

Nope.
Stickie er in, komt vanzelf wachtwoord popup (als je autorun aanstaat).
je weet het wachtwoord : CD & Data partititie leesbaar
je weet het wachtwoord niet: Alleen CD partititie is leesbaar.

Zonder het hebben van het wachtwoord is de disk wel te wissen en te gebruiken op basis van een nieuw wachtwoord, maar de oorspronkelijke data is niet bereikbaar.
Ok, tnx voor de info. Dat is dus precies wat ik zoek. Ik ga maar eens kijken waar ik een U3 Titanium vandaan kan halen voor een leuk prijsje. ;)

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Opera is nu ook in de betafase voor u3:

http://my.opera.com/opera-usb/forums/forum.dml?id=2301

Werkt bij mij al een tijdje prima.

Specs | Site | The Lemmings Encyclopedia | Ubuntu Edge smartphone nog tot 20 augustus te koop!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaLass
Voor de mensen die zelf willen gaan knutselen met U3 applicaties:

De .U3P files zijn gewoon zipfiles, volgens een bepaalde bestandsstructuur met een "manifest.u3i" file, welke een .XML file is met de installatie instructies e.d.

Dus als je de opbouw van een U3 applicatie wilt bekijken, download dan de .U3P file, rename deze naar .ZIP en pak m uit.

Voorbeeldje om de structuur te kunnen bekijken: Total commander
(Nee, dit is geen zelfgemaakt U3 bestand, maar de officiele van Ghisler. ;) )

Het maken gaat op dezelfde manier: Files + direcory's opbouwen, manifest file aanmaken, inpakken en renamen naar .U3P.

Ik kijk nu al uit naar handige U3 tooltjes. ;)

Mijn advertenties op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142554

ik heb de Sandisk Titanium Cruzer 1GB

en ik ben er niet kapot van..

heb nu elke programma geprobeert
enigste wat ik handig vond was totalcmd.

had echt verwacht dat er software tussen zat. die een kompleet andere bureau blad zou geven..

soort van terminal.. eigen ico's wallpaper etc..

ExpressSync_v2_6_093 die komt wel in de buurt maar dan toch net niet..

hoop maar dat die snel komt..

het zou erg handig geweest dat ze een programma schreven waar het heel makkelijk is van de pc software op de usb te zetten.. zoals bij wincmd..

dus toekomst..

msn/msn+
radmin client/server
ashamppoo media player
own desktop switcher

dan zou ik pas gelukkig zijn :D

gr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ymmsimm
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13-06 16:51
Ik heb als alternatief voor MSN en dergelijke nu Trillian Basic voor U3 geinstalleerd.

Voor alle portable/standalone apps die ik altijd al gebruikte op mn USB stick gebruikte ik altijd PStart als start menu. U3 heeft daar nu eigenlijk alleen autorun en security aan toegevoegd. Maar voor PStart heb ik gewoon zelf een u3p-package gemaakt, die auto-start als ik de U3 stick insteek.
Dan wacht ik gewoon op andere U3-packages die uitkomen en wat niet uitkomt ga ik gewoon zelf maken. Is vrij gemakkelijk voor ECHTE standalone apps.

Ik hoop dat ik binnenkort ook de download-link voor Opera9 for U3 krijg. Vraag 'm hier aan als je geinteresseerd bent:
Opera@usb for U3 » Download

Topic met wat geneuzel over de u3p-packages waar o.a. de u3p-package van PStart is gepost met korte uitleg:
How to add your programs to the U3 Menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bedankt voor de info.. ik snapt het programma al niet..

gelukkig kan ik mijn eigen ashampoo media player gebruiken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

yummyfuzz schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 16:26:
*knip*

Ik hoop dat ik binnenkort ook de download-link voor Opera9 for U3 krijg. Vraag 'm hier aan als je geinteresseerd bent:
Opera@usb for U3 » Download

*knip*
En heb je hem al ? Ik wel iig, werkt aardig, zitten wel wat bugs in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 163123

Als ik dus nu een U3 stick koop van 1 GB kan ik daar mn eigen programma's opzetten(die normaal van cdtje starten) en dan automatisch laten starten van deze stick? ik word namelijk maar niks duidelijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zou iemand effe de hidden system files kunnen zippen en uploaden..

met deze onzin
http://www.elitenews.org/...ms-on-u3-smart-drive.html

start mijn luncher helemaal niet meer op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

laat maar zitten heb ut al gerepareert...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Vond de onzin op http://www.elitenews.org/...ms-on-u3-smart-drive.html duidelijk genoeg, en het werkt prima.

Zit alleen te rotzooien met de icoontjes, iemand enig idee waar deze aan moeten voldoen ?, file format, pixels.... etc, want heb vanalles en nogwat geprobeerd.

p.s. PStart werkt ook wel aardig, maar als ik in de launcher eject kies, wil pstart niet echt vanzelf stoppen dus zou ik die dan eerst handmatig moeten stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-06 00:01
Is het met de password manager ook mogelijk om een gedeelte van de U3 drive te beveiligen in plaats van alle data? Dus netzoals je op sommige pendrives een beveiligde zone aan kan maken.

En voor de mensen die al een Sandisk Cruzer Micro U3 hebben, hoe zit het met die retractable USB port? Zijn de contacten van die poort niet nogsteeds kwetsbaar in opgeborgen staat? Ik wil hem namelijk in Afrika gaan gebruiken en het is daar best stoffig.

Wat gebeurt er als je je data beveiligd hebt en de stick in een Linux of Mac computer stopt? Kan je dan simpelweg de stick niet gebruiken of kan de data dan gewoon benadert worden.

[ Voor 55% gewijzigd door Ansenyi op 02-08-2006 11:14 . Reden: nog meer vragen ]

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ansenyi
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-06 00:01
Niemand die hier een antwoord op heeft?

To be, or not to be...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMol13
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-06 16:17
@Ansenyi: volgens mij is deze topic een beetje dood. Ik heb sinds kort dezelfde u2 stick als jij (2gb variant) Ik heb er alleen nog te weinig mee kunnen stoeien om er meer over te weten, dus ik kan je niet verder helpen. Veel forums hierover heb ik niet kunnen vinden, dus moeten we denk ik nog een beetje geduld hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Anoniem: 142554 schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 02:10:
ik heb de Sandisk Titanium Cruzer 1GB

en ik ben er niet kapot van..

heb nu elke programma geprobeert
enigste wat ik handig vond was totalcmd.
En laat die nou ook op een normale USB stick te draaien zijn 8)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

Naast Total Commander zijn ook FireFox, Miranda en nog een paar andere applicaties gewoon van een standaard USB af te spelen.

Total Commander

Miranda

FireFox

Nog meer.....

Winamp is ook gewoon op een normale USB te installeren. Fantastisch!!

[ Voor 8% gewijzigd door Ginz op 09-08-2006 00:03 ]

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Ansenyi schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 12:11:

En voor de mensen die al een Sandisk Cruzer Micro U3 hebben, hoe zit het met die retractable USB port? Zijn de contacten van die poort niet nogsteeds kwetsbaar in opgeborgen staat? Ik wil hem namelijk in Afrika gaan gebruiken en het is daar best stoffig.
Ik heb geen problemen met die stick, ik heb hem altijd los in mn broekzak waar ook weleens kleine rommel inzit maar dat blaas je er zo weer uit.
Van zo'n pendrive met een dopje raak je het dopje zo kwijt en dan moet je helemaal uitkijken.

• DeMol13
Ik vind het geweldig werken. Het "start menu" is overzichtelijk en vriendelijk in gebruik. Heb het een aantal keren op een andere pc ingeplugd... en ik krijg mijn eigen achtergrond, mijn eigen FF, etc etc. En het is nog eens goed beveiligd ook. Kunnen de mensen van justitie en defensie nog wat van leren..

(Het wachten is op u3 programma's die via torrent o.i.d. te downen zijn.....)

[ Voor 11% gewijzigd door DeMol13 op 24-08-2006 11:48 ]

Anoniem: 99464

mmmhh.. ik neig ook naar U3 Stick...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyFocus
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:23

FuzzyFocus

May the thong be with you...

Heb nu ook een U3 stick. Eigenlijk zijn er best weinig leverancies in NL beschikbaar: Kingston, SanDisk, TwinMos en Intuix. Ik heb dus de Intuix S300 2Gb U3 gekocht bij Mediamarkt voor maar 40 Euro. Het was meteen ook de goedkoopste stick van 2Gb (met en zonder U3) dus de keuze was makkelijk. Vooral Total Commander is handig, heb een licentie en die wordt tijdens de installatie netjes erop gekopieerd. Nu maar afwachten of er meer software beschikbaar komt, en natuurlijk een handig iemand die de U3 loader kan hacken zo dat ie ook op een normale stick werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meauses
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:23
Ik heb sinds gister ook een U3 usb stick, en deze bevalt erg goed.
Wel had ik een probleempje toen ik de stick voor het eerst gebruikte, want de stick bootte niet.
Dus ik kreeg niet de U3 Launcher, maar toen ik daemon tools uitschakelde startte deze opeens op en was het probleem opgelost. Dus nu geniet ik van mijn U3 usb stickie :D

Edit:
Ik heb btw een Sandisk micro cruzer 1GB U3, en bij de nieuwste versie van de U3 launcher is het nu mogelijk om je stick te beveiligen met een wachtwoord!

[ Voor 19% gewijzigd door Meauses op 03-09-2006 18:23 ]

Solaredge SE8K - 8830Wp - 15 x Jinko Solar N-type 420Wp - 2x Jinko Solar 405Wp - 4x Jinko Solar N-type 430 & Hoymiles HMS800 + 2x JASolar 375Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

DeMol13 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 11:47:
Ik vind het geweldig werken. Het "start menu" is overzichtelijk en vriendelijk in gebruik. Heb het een aantal keren op een andere pc ingeplugd... en ik krijg mijn eigen achtergrond, mijn eigen FF, etc etc. En het is nog eens goed beveiligd ook. Kunnen de mensen van justitie en defensie nog wat van leren..

(Het wachten is op u3 programma's die via torrent o.i.d. te downen zijn.....)
Hoe krijg jij je eigen achtergrond?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMol13
evaarties schreef op maandag 04 september 2006 @ 09:07:
[...]

Hoe krijg jij je eigen achtergrond?
Door dit programma te installeren en een wallpaper als .BMP te zetten op je u3 stick in je documents.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

super.. tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyFocus

FuzzyFocus

Voor de mensen die zelf op een makkelijke manier een U3P file willen maken met hun favoriete programma is er een handige tool 'Package Factory' te vinden op http://www.eure.ca/. Kan je ook een makkelijke manier zelf iets aan de LaunchPad toevoegen..... super handig !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ginz

Ginz

Trek Superfly 5 powered

FuzzyFocus schreef op zondag 03 september 2006 @ 17:32:
Heb nu ook een U3 stick. Eigenlijk zijn er best weinig leverancies in NL beschikbaar: Kingston, SanDisk, TwinMos en Intuix. Ik heb dus de Intuix S300 2Gb U3 gekocht bij Mediamarkt voor maar 40 Euro. Het was meteen ook de goedkoopste stick van 2Gb (met en zonder U3) dus de keuze was makkelijk. Vooral Total Commander is handig, heb een licentie en die wordt tijdens de installatie netjes erop gekopieerd. Nu maar afwachten of er meer software beschikbaar komt, en natuurlijk een handig iemand die de U3 loader kan hacken zo dat ie ook op een normale stick werkt.
Zoals ik al eerder vermelde, TotalCommander, Winamp, FireFox, Miranda en nog veel meer programma's zijn gewoon ook op een NIET U3 geheugenstick te installeren.

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyFocus

FuzzyFocus

Giox schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:58:
[...]

Zoals ik al eerder vermelde, TotalCommander, Winamp, FireFox, Miranda en nog veel meer programma's zijn gewoon ook op een NIET U3 geheugenstick te installeren.
En wat is nu je punt ? Ik bedoel toen ik mijn stick kocht was dit de goedkoopste 2 Gb die er was en toevallig had ie U3 aan boord.... Ik vind die launchpad wel handig, en de 5 Mb die ik voor de U3 system kwijt ben kan ik ook wel mee leven. Oh ja... zonder U3 was ik er ook blij mee geweest hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Ik heb zojuist een Kingston 2GB U3 ding binnen, en ik moet zeggen dat ik niet erg onder de indruk ben... Het is opzich wel handig, maar het is irritant dat je maar zo weinig programma's er voor hebt (en zelf maken kan ik simpelweg niet, en die PackageFactory die eerder dit topic gepost is werkt ook niet erg goed) en dat de interface me ook niet aanspreekt.

Ik weet dat het mogelijk is om de U3 er af te halen, maar is het ook mogelijk om het later er weer op te zetten? Volgens de site niet, maar ik zou het rot vinden als ik het er af haal en er komen ineens allemaal mooie tooltjes voor die mijn leven wél een stuk makkelijker maken en ik dat launchplatformding er niet meer op kan zetten...

• orthello
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
De afweging voor een gewone stick of een U3 stick is niet de prijs. Want daar is nauwelijks tot geen verschil. De belangrijkste dingen die je je moet afvragen of je U3 gebruikt of niet zijn in mijn ogen:

Zit je achter veel verschillende PC's?
Wil je dan de belangrijkste eigen spullen meenemen van PC naar PC? (favorieten, mail, contacts, bestanden, desktop achtergrondje :D en programma's)
En, heel hot, moet het encrypted? (ok, is altijd te hacken, maar maakt het wel moeilijker voor de 'eerlijke' als je je stick een keer verliest.

Voor veel mensen zal U3 iets bieden wat ze niet tot nauwelijks zullen gebruiken.
Maar er zijn zeker groepen mensen die er baad bij kunnen hebben. Namelijk studenten die steeds weer achter een andere PC op school zitten.
Of in mijn geval... je komt bij vrienden en familie om hun PC problemen op te lossen. Dan is het wel zo handig om wat hulpmiddelen mee de kunnen nemen.

Ook zijn de U3 sticks een goedkope variant om versleuteld je data op kwijt te kunnen. Iets wat voor Justitie en Defensie misschien wel het overwegen waard is :D Vor de prijs hoeven ze het niet een te laten.

• Janssen
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 09-08-2024
orthello schreef op donderdag 07 september 2006 @ 13:38:
De afweging voor een gewone stick of een U3 stick is niet de prijs. Want daar is nauwelijks tot geen verschil. De belangrijkste dingen die je je moet afvragen of je U3 gebruikt of niet zijn in mijn ogen:
--een lang verjaal--
Ik heb zelf ook een U3 stick. Een Sandisk Titanium om precies te zijn. Maar al deze dingen kun je ook (gratis!) met progjes van portableapps.com. Ik heb de U3 software dan ook verwijderd.

Anoniem: 3431

Ik heb er net een besteld, zal binnenkort wel ff ervaring posten. Ik wil m vooral gebruiken om altijd en overal Thunderbird, een text-editor, WinRAR, Firefox, OpenOffice etc bij me te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-06 19:16
sOid schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:45:
Ik weet dat het mogelijk is om de U3 er af te halen, maar is het ook mogelijk om het later er weer op te zetten? Volgens de site niet, maar ik zou het rot vinden als ik het er af haal en er komen ineens allemaal mooie tooltjes voor die mijn leven wél een stuk makkelijker maken en ik dat launchplatformding er niet meer op kan zetten...
Ik quote dit even, want ik ben hier ook wel erg benieuwd naar. :)

Overigens vind ik die PackageFactory een geniaal programma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 188858

ik heb sinds kort ook een sandisk U3 usb stick wat heel goed bevalt, alleen op mijn thuis computer krijg ik geen splash screen, ik zie alleen een rood kruisje rechts onder in het beeldscherm en daarna het wachtwoord scherm. Het gaat om de sss-min.gif file. Bij mijn extenties staat dat ie .gif opent met Windows Viewer. Ik heb XP, SP2, IE7. Op mijn werk kan ik dit welkoms schermpje gewoon zien.
Hebben meer mensen dit probleem en weet iemand een oplossing hiervoor?

En idd PackageFactory is erg handig maar werk niet met alle portable software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMol13
Zoals eerder vermeld bevalt me die U3 stick me wel. Een groot nadeel heeft mijn vader ondervonden. Hij en ik hebben dezelfde u3 stick. Hij heeft hem vooral gekocht vanwege het gemak van u3 software (email, bookmarks, internet zonder gegevens achter te laten, beveiligde memorystick om presentaties e.d. mee te nemen. (ik had hem vooral ook gekocht vanwege de interessante u3 (kende het niet) en vanwege het feit dat ie goedkoper was dan een "normale"mem stick van 2 gb.) Alleen heb ik versie 1.1.0.2 en hij 1.0.4.13 een oudere versie. Hij kan de u3 software niet updaten en heeft daardoor niet de automatische beveiliging die ik er wel op heb zitten. Het bedrijf u3 kon me ook niet vertellen, wanneer er een software update voor hem komt. Ik durf het i.e.g. niet aan om mijn software te kopieren op zijn u3 stick.

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

DeMol13 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 16:16:
Zoals eerder vermeld bevalt me die U3 stick me wel. Een groot nadeel heeft mijn vader ondervonden. Hij en ik hebben dezelfde u3 stick. Hij heeft hem vooral gekocht vanwege het gemak van u3 software (email, bookmarks, internet zonder gegevens achter te laten, beveiligde memorystick om presentaties e.d. mee te nemen. (ik had hem vooral ook gekocht vanwege de interessante u3 (kende het niet) en vanwege het feit dat ie goedkoper was dan een "normale"mem stick van 2 gb.) Alleen heb ik versie 1.1.0.2 en hij 1.0.4.13 een oudere versie. Hij kan de u3 software niet updaten en heeft daardoor niet de automatische beveiliging die ik er wel op heb zitten. Het bedrijf u3 kon me ook niet vertellen, wanneer er een software update voor hem komt. Ik durf het i.e.g. niet aan om mijn software te kopieren op zijn u3 stick.
Misschien werkt dit:
Bron: http://www.u3.com/support/
8. How can I get upgrades for the Launchpad?

A U3 Launchpad upgrade and patch will soon be available to support new languages, notably simplified Chinese, Hungarian and Polish. It will also allow password protection of the devices, fix several bugs related to application install and upgrades, and provide other new enhancements. Current users of U3 smart drives can check for the upgrade by opening the Launchpad menu, selecting "Status and Settings", choosing "U3 Launchpad Settings" and then pressing the "Check for software updates" button.

You can check the version of Launchpad by opening the Launchpad menu and clicking "About U3 Drive". SanDisk devices, for example, should already have version 1,1,0,2. If your SanDisk U3 smart drive has a lower number, you should update it.
Meteen mijn vraag, ik heb een kingston U3 stick met versie 1.0.5.17. Er is geen upgrade beschikbaar op http://www.kingston.com/support/downloads/usbdatatrav/u3.asp maar ik ben benieuwd of ik echt de laatste versie heb.

[ Voor 5% gewijzigd door evaarties op 13-09-2006 11:02 ]

• DeMol13
Misschien werkt dit:

[...]

Meteen mijn vraag, ik heb een kingston U3 stick met versie 1.0.5.17. Er is geen upgrade beschikbaar op http://www.kingston.com/support/downloads/usbdatatrav/u3.asp maar ik ben benieuwd of ik echt de laatste versie heb.[/quote]

Helaas: dat hebben we al geprobeerd. Op mijn u3 stick met de versie 1.1.0.2 kan ik wel in dat update menu komen. Bij de oudere versie (zoals mijn vader heeft) is die update button niet aanwezig. Hierover heb ik dus contact opgezocht via email met u3, maar die update voor mijn vader moet dus nog komen.

1.1.0.2 is dus de meest recente versie

Anoniem: 24791

Is er al iets bekend over MS Office op een U3 stick?
Ik hoorde dat er al wat info over op internet staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48900

als je de software heb verwijderd kan je deze er opnieuw opzetten http://www.sandisk.com/Retail/DriverDownloads.aspx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:49
Hmm.. ik kan dus geen photoshop o.i.d. draaien vanaf een U3-stick op een computer?

[ Voor 10% gewijzigd door Cyclonist op 24-10-2006 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpionv
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-06 23:04

scorpionv

This space for rent

Mjah, ik heb dus ook zo'n ding, een dagje met de U3 applicaties gespeeld, en toen heel dat U3 gebeuren er af gegooid. :D

Hoofdbezwaren:
- traaaaaaag
- traaaaaaag
- had ik traaaaaag al genoemd?
- USB stick slijt harder, heel veel lees en schrijf acties
- 2 stations ipv 1 in Windows, wat staat nu waar?
- weinig nuttig voor mijn toepassingen (office + internet heeft toch iedere PC)

Fun while it lasted: World Community Grid!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:56
Hoofdbezwaren:
- traaaaaaag
- traaaaaaag
- had ik traaaaaag al genoemd?
- USB stick slijt harder, heel veel lees en schrijf acties
- 2 stations ipv 1 in Windows, wat staat nu waar?
- weinig nuttig voor mijn toepassingen (office + internet heeft toch iedere PC)

Traag? Hangt ervan af welke je neemt er zijn trage usb sticks en snelle... Ook hele trage U3 sticks op deze manier...
Lees en schrijfacties vallen redelijk mee.. het zijn er iets meer maar het flashgeheugen van een goed merk stickje is ook kwalitatief vaak vele malen beter dan ene b merk stick en gaat dus ook wel langer mee.
2 stations ja klopt 1 van 4MB en 1 met de rest van het geheugen... Dat zo lastig?
Office heeft niet iedere pc... Internet ook niet en al zou dat laatste er wel zijn dan heb je nog niet je favorieten enzo bij je...

Ik ga op naar mijn 2e stick met U3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tijntjethf
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-06 14:09
Hier is het niet zo traag hoor..

@2 stations: alles staat op de verwisselbare schijf.. :P op de 'cd-rom' staat alleen het opstartbestand..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Heeft iemand het al voor elkaar gekregen om Firefox 2.0 voor U3 klaar te stomen? Plugin's voor Miranda en Firefox krijg ik inmiddels in het bestand, maar compleet Firefox erin verwerken is voor mij nog wat pittig. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyclonist
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:49
Ik heb hier nu nog enkele 512 sticks rond slingeren, maar die U3's zijn ook wel interessant vind ik :)
Het valt me alleen tegen dat je alleen U3-applicaties kan draaien, wat is dan eigenlijk het voordeel van deze stick tegenover een normale? Als je geen 'gewone' software kunt draaien van af die stick schiet je er toch niets mee op, of vergeet ik iets.. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Normale software kan je ook draaien. Dat U3 is slecht een extraatje.

Gebruik bv PStart voor U3 welke je dan mee laat starten met het U3 menu. In PStart zet je je andere portable software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8182

Hebben deze U3 sticks ook een schrijfbeveiliging, zodat ik bijv bij een besmette PC niet m'n data op USB stick vervuil?

Hoe zit het dat met W98/ME. Zijn daar drivers voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Onder W9x zal hij het niet doen.

Een schrijfbeveiliging is aanwezig in de vorm van een wachtwoord die de datapartitie beveiligd. Echter is deze partitie niet tegen schrijven beveiligd op het moment dat je dit wachtwoord intypt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bierkameel
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

Sandisk heeft een nieuwe firmware uitgebracht die er iets leuker uitziet.
Ook krijg je nu een knopje rechtsonder op je bureablad zodat je niet zo precies hoeft te mikken op het systray icoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazmaniankoala
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-06 17:17
Bierkameel schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 14:06:
Sandisk heeft een nieuwe firmware uitgebracht die er iets leuker uitziet.
Ook krijg je nu een knopje rechtsonder op je bureablad zodat je niet zo precies hoeft te mikken op het systray icoon.
Misschien is het hdanig dan ook even een link te plaatsen naar de download-locatie, voor diegenen die ook een Cruzer U3 stick hebben.

Gevonden: gewoon via de update knop.

En dan ziet het Launchpad er ineens een stukje aantrekkelijker uit, ietsje meer geordend.

[ Voor 13% gewijzigd door tazmaniankoala op 31-10-2006 22:54 ]

Nokia XR20 / smart BRABUS. Een mens kan met weinig ook tevreden zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WubboZ
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14-12-2023

WubboZ

Evil Inside

Hmm, ik zit ook nog steeds te denken over U3, maar ik heb eigelijk nog een grote vraag. Kan je de data op die CDFS partitie ook veranderen? Maw. er een ander zelfgeschreven launchpad op zetten, of er voor zorgen dat een zelfgekozen programma op start? Ik zit er over te denken om als een soort geschenk een U3 stick cadeau te geven na een presentatie, maar dan wil ik wel dat ie direct als de stick in de pc gestopt wordt die presentatie nog een keer gestart wordt, of zo. Kan je dat ook zelf doen? Ik zag op internet dat je (vanaf 1000 stuks of zo) U3 usb sticks kon laten rebranden, met autorunfiles naar je eigen voorkeur, maar van een andere site dat er ook een soort SDK beschikbaar is waarmee bedrijven die CDFS partitie zelf kunnen aanpassen.
Weet iemand hier meer over? Of zou ik gewoon die presentatie kunnen toevoegen als zelfgemaakte U3 applicatie, die ik dan binnen het LaunchPad instel als autorun? (heeft niet de voorkeur)

(\__/)
(='.'=)
This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(")_(") signature to help him gain world domination

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 00:04

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

ik zit ook te twijfelen of ik er 1 zal kopen.
Bij samenkopen.net is een actie gaande. Zijn zeker goedkoop! Helft van de winkelprijs. Is wel van Kingston, maar vind opzich wel goed merk. Gebruik het ook als SD kaartje voor mijn mobiel.
linkje

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
U3 is echt zwaar bagger. Heb het 1x gebruikt maar het was gewoon retetraag en die extra driveletter vond ik ook maar niks. Na 1 dag heb ik het al verwijderd.

PStart van portableapps.com werkt veel beter. Hier zijn ook veel meer (gratis!) applicaties voor dan voor dat gare U3.

Hier staat PStart: http://portableapps.com/

Hier staan zeer veel apps: http://standalone.atspace.org/

[ Voor 22% gewijzigd door Janssen op 29-11-2006 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Maar pstart start niet automatisch ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Laatst online: 14-06 18:05
autorun.ini toevoegen aan de stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
evaarties schreef op woensdag 29 november 2006 @ 11:48:
Maar pstart start niet automatisch ...
Bij mij werkt autorun met PStart beter dan autorun met U3, mijn pc ging telkens over zn nek door die extra driveletter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Janssen schreef op woensdag 29 november 2006 @ 14:31:
[...]

Bij mij werkt autorun met PStart beter dan autorun met U3, mijn pc ging telkens over zn nek door die extra driveletter.
Een normale usbstick kan je niet autorunnen. Daar zal je toch echt U3 voor moeten hebben, dus wat jij hebt gedaan, ik zou het niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
evaarties schreef op woensdag 29 november 2006 @ 16:10:
[...]

Een normale usbstick kan je niet autorunnen. Daar zal je toch echt U3 voor moeten hebben, dus wat jij hebt gedaan, ik zou het niet weten.
Je kunt bijvoorbeeld dit gebruiken http://www.snapfiles.com/get/usbautorun.html

[ Voor 5% gewijzigd door Janssen op 29-11-2006 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Handig.. maar dat moet volgens mij wel op elke pc geinstalleerd worden waarop je autorun USB wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janssen
evaarties schreef op woensdag 29 november 2006 @ 19:59:
Handig.. maar dat moet volgens mij wel op elke pc geinstalleerd worden waarop je autorun USB wilt hebben.
Net als U3 dus. Dat moet ook een extra drive "installeren" voor autorun op elke pc. Bij mij op het werk in Win2K werkte het dus al niet. En achja, het is maar een kleine moeite om even handmatig het mapje te openen toch?

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Janssen schreef op woensdag 29 november 2006 @ 22:19:
[...]

Net als U3 dus. Dat moet ook een extra drive "installeren" voor autorun op elke pc. Bij mij op het werk in Win2K werkte het dus al niet. En achja, het is maar een kleine moeite om even handmatig het mapje te openen toch?
Niet helemaal, U3 installeert zichzelf op een pc. Dat programma van jou moet je er altijd zelf opzetten.

• Domino
  • Laatst online: 14-06 18:05
En dat komt weer omdat er een extra CD drive geemuleerd wordt.

• evaarties

evaarties

Powerball @ 12.582

Domino schreef op donderdag 30 november 2006 @ 10:57:
En dat komt weer omdat er een extra CD drive geemuleerd wordt.
Your point??

Maar goed, deze thread is bedoeld voor software.. niet voor een discussie of je wel / niet een U3 stick moet gebruiken.

* ends discussion

Pagina: 1 2 Laatste