Aangezien ik nog geen topic over dit onderwerp tegen ben gekomen ( ook niet na het gebruik van de search ) leek het me wel een goed idee om over U3 een onderwerp te starten.
U3 is een stukje software wat draait vanaf nieuwe generatie flashdrives
[info van http://www.zdnet.nl/mobile.cfm?id=42114]
Usb-geheugensticks zijn in in korte tijd erg populair geworden. U plugt het staafje gewoon in een van de usb-poorten van de computer en u kunt meteen de opgeslagen bestanden afhalen. Eenvoudig, gebruiksvriendelijk maar ook met een aantal beperkingen. Als de gastcomputer niet over het vereiste programma beschikt om de bestanden te lezen, kunt u niets beginnen met de gegevens.
Het U3-platform moet dit probleem oplossen en de usb-geheugenstaaf omtoveren tot een virtuele draagbare computer. Een memorystick met U3-technologie kan niet alleen data opslaan, maar ook uw favoriete programma's en software-instellingen. Op welke pc u de geheugenstaaf ook gebruikt, u heeft telkens toegang tot dezelfde programma's en bestanden. Voorwaarde is wel dat er van het programma een versie is ontwikkeld voor het U3-platform.
Het idee om programma's te draaien op een usb-stick is niet nieuw, maar elke fabrikant gebruikt een eigen methode. Het gevolg is dat niet alle toepassingen functioneren op elke computer. De nieuwe standaard van U3 moet dit probleem verhelpen. Het U3-platform bestaat uit een aantal specificaties voor fabrikanten van hardware, application program interfaces (API's) voor softwareontwikkelaars en licentievoorwaarden.
[/info van http://www.zdnet.nl/mobile.cfm?id=42114]
topic doel ;
- Meer te weten komen over U3...
- Wie heeft er al een U3 compatible USB key, en wat doe je ermee ?
- Wat zijn de voor- en nadelen van U3 ?
- Wat is de beste U3 drive ( prijs, kwaliteit, vormgeving, etc. )
De toppers ( naar mijn idee )Persoonlijk vind ik de nieuwe sandisk titanium wel erg gelikt

maar ik heb geen idee of deze al ergens te krijgen is en wat de prijs is van dit fraaie apparaatje.
edit:
Wat nederlandstalige info toegevoegd...& aantal applicaties
Wat nederlandstalige info toegevoegd...& aantal applicaties
[ Voor 76% gewijzigd door Anoniem: 14767 op 11-03-2006 19:36 ]