Hoofdcategorieën
Topicacties

[U3] mobiele software voor USB keys

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

Reageer Nieuw Topic
Reg. datum: 04 maart 2002

Niemand die hier een antwoord op heeft?

To be, or not to be...

Reg. datum: 06 juni 2006

@Ansenyi: volgens mij is deze topic een beetje dood. Ik heb sinds kort dezelfde u2 stick als jij (2gb variant) Ik heb er alleen nog te weinig mee kunnen stoeien om er meer over te weten, dus ik kan je niet verder helpen. Veel forums hierover heb ik niet kunnen vinden, dus moeten we denk ik nog een beetje geduld hebben...

Acties: [view][quote]

Door: Ginz
Moderator Telecommunicatie
Trek 6500 powered
Reg. datum: 04 september 2002

quote:
sonicred schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 02:10:
ik heb de Sandisk Titanium Cruzer 1GB

en ik ben er niet kapot van..

heb nu elke programma geprobeert
enigste wat ik handig vond was totalcmd.
En laat die nou ook op een normale USB stick te draaien zijn 8)

"It's nice to be important, but it's more important to be nice"
-
-

Trek 6500 powered

Naast Total Commander zijn ook FireFox, Miranda en nog een paar andere applicaties gewoon van een standaard USB af te spelen.

Total Commander

Miranda

FireFox

Nog meer.....

Winamp is ook gewoon op een normale USB te installeren. Fantastisch!!

Ginz wijzigde dit bericht 09-08-2006 00:03 (8%)

-
-

Diesel Power

quote:
Ansenyi schreef op dinsdag 01 augustus 2006 @ 12:11:

En voor de mensen die al een Sandisk Cruzer Micro U3 hebben, hoe zit het met die retractable USB port? Zijn de contacten van die poort niet nogsteeds kwetsbaar in opgeborgen staat? Ik wil hem namelijk in Afrika gaan gebruiken en het is daar best stoffig.

Ik heb geen problemen met die stick, ik heb hem altijd los in mn broekzak waar ook weleens kleine rommel inzit maar dat blaas je er zo weer uit.
Van zo'n pendrive met een dopje raak je het dopje zo kwijt en dan moet je helemaal uitkijken.

Kill bill
I was an atheist until I realized I was God

Ik vind het geweldig werken. Het "start menu" is overzichtelijk en vriendelijk in gebruik. Heb het een aantal keren op een andere pc ingeplugd... en ik krijg mijn eigen achtergrond, mijn eigen FF, etc etc. En het is nog eens goed beveiligd ook. Kunnen de mensen van justitie en defensie nog wat van leren..

(Het wachten is op u3 programma's die via torrent o.i.d. te downen zijn.....)

DeMol13 wijzigde dit bericht 24-08-2006 11:48 (11%)

Met mij moet je niet Fokken!

mmmhh.. ik neig ook naar U3 Stick...

Blaffende Mega's, byten niet.... http://www.broeswillems.nl

May the thong be with you...
Reg. datum: 26 maart 2000

Heb nu ook een U3 stick. Eigenlijk zijn er best weinig leverancies in NL beschikbaar: Kingston, SanDisk, TwinMos en Intuix. Ik heb dus de Intuix S300 2Gb U3 gekocht bij Mediamarkt voor maar 40 Euro. Het was meteen ook de goedkoopste stick van 2Gb (met en zonder U3) dus de keuze was makkelijk. Vooral Total Commander is handig, heb een licentie en die wordt tijdens de installatie netjes erop gekopieerd. Nu maar afwachten of er meer software beschikbaar komt, en natuurlijk een handig iemand die de U3 loader kan hacken zo dat ie ook op een normale stick werkt.
Reg. datum: 02 november 2004

Ik heb sinds gister ook een U3 usb stick, en deze bevalt erg goed.
Wel had ik een probleempje toen ik de stick voor het eerst gebruikte, want de stick bootte niet.
Dus ik kreeg niet de U3 Launcher, maar toen ik daemon tools uitschakelde startte deze opeens op en was het probleem opgelost. Dus nu geniet ik van mijn U3 usb stickie :D

Edit:
Ik heb btw een Sandisk micro cruzer 1GB U3, en bij de nieuwste versie van de U3 launcher is het nu mogelijk om je stick te beveiligen met een wachtwoord!

Meauses wijzigde dit bericht 03-09-2006 18:23 (19%)

Asus A8N-E, AMD64 3200+, 1GB DDR Dual Channel, Asus N6600GT PCI-E, 80GB Sata, Zalman 7000B-Cu

Powerball @ 12.582

quote:
DeMol13 schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 11:47:
Ik vind het geweldig werken. Het "start menu" is overzichtelijk en vriendelijk in gebruik. Heb het een aantal keren op een andere pc ingeplugd... en ik krijg mijn eigen achtergrond, mijn eigen FF, etc etc. En het is nog eens goed beveiligd ook. Kunnen de mensen van justitie en defensie nog wat van leren..

(Het wachten is op u3 programma's die via torrent o.i.d. te downen zijn.....)
Hoe krijg jij je eigen achtergrond?

quote:
evaarties schreef op maandag 04 september 2006 @ 09:07:
[...]

Hoe krijg jij je eigen achtergrond?
Door dit programma te installeren en een wallpaper als .BMP te zetten op je u3 stick in je documents.

Voor de mensen die zelf op een makkelijke manier een U3P file willen maken met hun favoriete programma is er een handige tool 'Package Factory' te vinden op http://www.eure.ca/. Kan je ook een makkelijke manier zelf iets aan de LaunchPad toevoegen..... super handig !!

Trek 6500 powered

quote:
FuzzyFocus schreef op zondag 03 september 2006 @ 17:32:
Heb nu ook een U3 stick. Eigenlijk zijn er best weinig leverancies in NL beschikbaar: Kingston, SanDisk, TwinMos en Intuix. Ik heb dus de Intuix S300 2Gb U3 gekocht bij Mediamarkt voor maar 40 Euro. Het was meteen ook de goedkoopste stick van 2Gb (met en zonder U3) dus de keuze was makkelijk. Vooral Total Commander is handig, heb een licentie en die wordt tijdens de installatie netjes erop gekopieerd. Nu maar afwachten of er meer software beschikbaar komt, en natuurlijk een handig iemand die de U3 loader kan hacken zo dat ie ook op een normale stick werkt.
Zoals ik al eerder vermelde, TotalCommander, Winamp, FireFox, Miranda en nog veel meer programma's zijn gewoon ook op een NIET U3 geheugenstick te installeren.

-
-

quote:
Giox schreef op maandag 04 september 2006 @ 22:58:
[...]

Zoals ik al eerder vermelde, TotalCommander, Winamp, FireFox, Miranda en nog veel meer programma's zijn gewoon ook op een NIET U3 geheugenstick te installeren.
En wat is nu je punt ? Ik bedoel toen ik mijn stick kocht was dit de goedkoopste 2 Gb die er was en toevallig had ie U3 aan boord.... Ik vind die launchpad wel handig, en de 5 Mb die ik voor de U3 system kwijt ben kan ik ook wel mee leven. Oh ja... zonder U3 was ik er ook blij mee geweest hoor...
One step beyond!

Ik heb zojuist een Kingston 2GB U3 ding binnen, en ik moet zeggen dat ik niet erg onder de indruk ben... Het is opzich wel handig, maar het is irritant dat je maar zo weinig programma's er voor hebt (en zelf maken kan ik simpelweg niet, en die PackageFactory die eerder dit topic gepost is werkt ook niet erg goed) en dat de interface me ook niet aanspreekt.

Ik weet dat het mogelijk is om de U3 er af te halen, maar is het ook mogelijk om het later er weer op te zetten? Volgens de site niet, maar ik zou het rot vinden als ik het er af haal en er komen ineens allemaal mooie tooltjes voor die mijn leven wél een stuk makkelijker maken en ik dat launchplatformding er niet meer op kan zetten...
Reg. datum: 24 januari 2000

De afweging voor een gewone stick of een U3 stick is niet de prijs. Want daar is nauwelijks tot geen verschil. De belangrijkste dingen die je je moet afvragen of je U3 gebruikt of niet zijn in mijn ogen:

Zit je achter veel verschillende PC's?
Wil je dan de belangrijkste eigen spullen meenemen van PC naar PC? (favorieten, mail, contacts, bestanden, desktop achtergrondje :D en programma's)
En, heel hot, moet het encrypted? (ok, is altijd te hacken, maar maakt het wel moeilijker voor de 'eerlijke' als je je stick een keer verliest.

Voor veel mensen zal U3 iets bieden wat ze niet tot nauwelijks zullen gebruiken.
Maar er zijn zeker groepen mensen die er baad bij kunnen hebben. Namelijk studenten die steeds weer achter een andere PC op school zitten.
Of in mijn geval... je komt bij vrienden en familie om hun PC problemen op te lossen. Dan is het wel zo handig om wat hulpmiddelen mee de kunnen nemen.

Ook zijn de U3 sticks een goedkope variant om versleuteld je data op kwijt te kunnen. Iets wat voor Justitie en Defensie misschien wel het overwegen waard is :D Vor de prijs hoeven ze het niet een te laten.

Reg. datum: 29 april 2002

quote:
orthello schreef op donderdag 07 september 2006 @ 13:38:
De afweging voor een gewone stick of een U3 stick is niet de prijs. Want daar is nauwelijks tot geen verschil. De belangrijkste dingen die je je moet afvragen of je U3 gebruikt of niet zijn in mijn ogen:
--een lang verjaal--
Ik heb zelf ook een U3 stick. Een Sandisk Titanium om precies te zijn. Maar al deze dingen kun je ook (gratis!) met progjes van portableapps.com. Ik heb de U3 software dan ook verwijderd.

Asus P5B Deluxe | Q6600@3600 | 4GB PC6400 Corsair XMS2 | EVGA 9800GX2 | Eizo S2431W

Ik heb er net een besteld, zal binnenkort wel ff ervaring posten. Ik wil m vooral gebruiken om altijd en overal Thunderbird, een text-editor, WinRAR, Firefox, OpenOffice etc bij me te hebben.

Real rock & rollers don't get tired!

Reg. datum: 23 april 2004

quote:
sOid schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 15:45:
Ik weet dat het mogelijk is om de U3 er af te halen, maar is het ook mogelijk om het later er weer op te zetten? Volgens de site niet, maar ik zou het rot vinden als ik het er af haal en er komen ineens allemaal mooie tooltjes voor die mijn leven wél een stuk makkelijker maken en ik dat launchplatformding er niet meer op kan zetten...

Ik quote dit even, want ik ben hier ook wel erg benieuwd naar. :)

Overigens vind ik die PackageFactory een geniaal programma.

| Nikon D70 | Nikon D1 | Nikkor 18-70 | Nikkor 70-300 | Tamron 90 | Sigma 50-500 | Nikkor 10,5 | Nikkor 50 | Nikon SB600 | Nikon SB-28DX |

Reg. datum: 10 september 2006

ik heb sinds kort ook een sandisk U3 usb stick wat heel goed bevalt, alleen op mijn thuis computer krijg ik geen splash screen, ik zie alleen een rood kruisje rechts onder in het beeldscherm en daarna het wachtwoord scherm. Het gaat om de sss-min.gif file. Bij mijn extenties staat dat ie .gif opent met Windows Viewer. Ik heb XP, SP2, IE7. Op mijn werk kan ik dit welkoms schermpje gewoon zien.
Hebben meer mensen dit probleem en weet iemand een oplossing hiervoor?

En idd PackageFactory is erg handig maar werk niet met alle portable software.

Zoals eerder vermeld bevalt me die U3 stick me wel. Een groot nadeel heeft mijn vader ondervonden. Hij en ik hebben dezelfde u3 stick. Hij heeft hem vooral gekocht vanwege het gemak van u3 software (email, bookmarks, internet zonder gegevens achter te laten, beveiligde memorystick om presentaties e.d. mee te nemen. (ik had hem vooral ook gekocht vanwege de interessante u3 (kende het niet) en vanwege het feit dat ie goedkoper was dan een "normale"mem stick van 2 gb.) Alleen heb ik versie 1.1.0.2 en hij 1.0.4.13 een oudere versie. Hij kan de u3 software niet updaten en heeft daardoor niet de automatische beveiliging die ik er wel op heb zitten. Het bedrijf u3 kon me ook niet vertellen, wanneer er een software update voor hem komt. Ik durf het i.e.g. niet aan om mijn software te kopieren op zijn u3 stick.

Powerball @ 12.582

quote:
DeMol13 schreef op dinsdag 12 september 2006 @ 16:16:
Zoals eerder vermeld bevalt me die U3 stick me wel. Een groot nadeel heeft mijn vader ondervonden. Hij en ik hebben dezelfde u3 stick. Hij heeft hem vooral gekocht vanwege het gemak van u3 software (email, bookmarks, internet zonder gegevens achter te laten, beveiligde memorystick om presentaties e.d. mee te nemen. (ik had hem vooral ook gekocht vanwege de interessante u3 (kende het niet) en vanwege het feit dat ie goedkoper was dan een "normale"mem stick van 2 gb.) Alleen heb ik versie 1.1.0.2 en hij 1.0.4.13 een oudere versie. Hij kan de u3 software niet updaten en heeft daardoor niet de automatische beveiliging die ik er wel op heb zitten. Het bedrijf u3 kon me ook niet vertellen, wanneer er een software update voor hem komt. Ik durf het i.e.g. niet aan om mijn software te kopieren op zijn u3 stick.

Misschien werkt dit:

quote:
Bron: http://www.u3.com/support/
8. How can I get upgrades for the Launchpad?

A U3 Launchpad upgrade and patch will soon be available to support new languages, notably simplified Chinese, Hungarian and Polish. It will also allow password protection of the devices, fix several bugs related to application install and upgrades, and provide other new enhancements. Current users of U3 smart drives can check for the upgrade by opening the Launchpad menu, selecting "Status and Settings", choosing "U3 Launchpad Settings" and then pressing the "Check for software updates" button.

You can check the version of Launchpad by opening the Launchpad menu and clicking "About U3 Drive". SanDisk devices, for example, should already have version 1,1,0,2. If your SanDisk U3 smart drive has a lower number, you should update it.
Meteen mijn vraag, ik heb een kingston U3 stick met versie 1.0.5.17. Er is geen upgrade beschikbaar op http://www.kingston.com/support/downloads/usbdatatrav/u3.asp maar ik ben benieuwd of ik echt de laatste versie heb.

evaarties wijzigde dit bericht 13-09-2006 11:02 (5%)

Misschien werkt dit:

[...]

Meteen mijn vraag, ik heb een kingston U3 stick met versie 1.0.5.17. Er is geen upgrade beschikbaar op http://www.kingston.com/support/downloads/usbdatatrav/u3.asp maar ik ben benieuwd of ik echt de laatste versie heb.[/quote]

Helaas: dat hebben we al geprobeerd. Op mijn u3 stick met de versie 1.1.0.2 kan ik wel in dat update menu komen. Bij de oudere versie (zoals mijn vader heeft) is die update button niet aanwezig. Hierover heb ik dus contact opgezocht via email met u3, maar die update voor mijn vader moet dus nog komen.

1.1.0.2 is dus de meest recente versie

Lord of the Board
Reg. datum: 18 maart 2001

Is er al iets bekend over MS Office op een U3 stick?
Ik hoorde dat er al wat info over op internet staat.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: