Fuji F30 compacte digicam met ISO 3200

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 19.935 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18-07 08:54
matthijst schreef op zaterdag 12 mei 2007 @ 23:11:
Lowepro Napoli 10, past er perfect omheen, magnetische sluiting:
Dat ziet er wel cool uit, is dat leer? Zit er aan de achterkant een belt-loop?

Gebruik nu een Lowepro DRES 8s (? geloof ik) voor m'n F30, die is erg stevig, maar ook wel vrij bulky.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Laatst online: 18-07 00:20
Google is your friend ;) -> http://www.lowepro.com/Pr...ed_digital/Napoli_10.aspx
With an elegant sense of style and a sleek, compact design; Napoli pouches come in four sizes designed to hold ultra-compact digital cameras. A durable, fine-grain nappa exterior is beautifully detailed with supple nubuck. The soft, padded suede interior surrounds your camera protecting against impact and scratches. The front flap closes securely with a strong, magnetic clasp while still offering quick access. Each pouch includes a leather memory card pocket for one extra memory card. Compact enough to tuck inside a purse or pocket, they each include a low profile belt loop and a wrist strap port.

[ Voor 74% gewijzigd door Schweino op 14-05-2007 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:13
Klopt, maar dan kan je hem niet vantevoren bekijken en moet je erop wachten O-)

Probleem was dat ik nergens info over dit model kon vinden; LowePro geeft aan dat de Napoli 10 gemaakt is voor de F31, maar op DPReview was zo'n gast die stellig beweerde dat hij de 10 had geprobeerd en dat deze niet paste en daarom de 20 had gekocht.
Aangezien ik niet zo'n lubberende tas wilde en hem twee dagen later op koninginnedag nodig had, heb ik m bij Dixons gehaald...
Als je geen haast hebt kan je m natuurlijk net zo goed online halen idd... 8)

[ Voor 40% gewijzigd door matthijst op 14-05-2007 10:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-06 15:27
zit te kijken naar de modellen van Crumpler, misschien iets "bulkier", maar ziet er wel mooi uit verder.

hmm, eerst maar eens een camera :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Rochebrune
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-07 17:24
Het lijkt erop dat het (opgeleukte) variaties op de F40 zijn.
zie ook: http://forums.dpreview.co...rum=1012&message=23192172
en: http://forums.dpreview.co...rum=1012&message=23189963

[ Voor 8% gewijzigd door de Rochebrune op 14-05-2007 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Review van de F40fd op DCResource:
http://dcresource.com/rev..._f40fd-review/index.shtml

Conclusie: traag maar zeer goede fotokwaliteit. Een paar van die sample foto's zijn echt prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GodDamage
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15-07 15:35
Twister336 schreef op zaterdag 19 mei 2007 @ 01:51:
Review van de F40fd op DCResource:
http://dcresource.com/rev..._f40fd-review/index.shtml

Conclusie: traag maar zeer goede fotokwaliteit. Een paar van die sample foto's zijn echt prachtig.
Als je de fora erop napluist dan blijkt dat er erg veel zeurpietjes zijn over de fotokwaliteit van de F40. Terwijl de F40 uitstekende reviews krijgt en de fotokwaliteit gewoon super. De fotokwaliteit doet niet veel onder voor die van de F30/31 alleen de mogelijkheden zijn zwaar beperkt omdat de F40 als point&shoot camera is ontworpen itt de F30.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
ik vind al die hoesjes en cases niet echt handig. de F31 is een snelle camera en dan wordt je gehinderd doordat je je (te dikke) hoesje uit je tas moet halen, open moet ritsen en dan pas de camera tot je beschikking hebt.

ik wil een bescherming die niet dik is, maar wel stevig en het liefst iets waardoor ik de camera niet ergens uit moet halen.

voor mediaspelers heb je covers van Zcover, maar ik kon maar niets vinden voor cameras. tot ik pdaden tegenkwam. ik wil nog even weten van andere gebruikers (dpreview) of ze naast deze bescherming nog een apart hoesje hebben, maar ik denk dat ik dit wel ga bestellen.
volgens mensen met een F31, pas het prima ook al is hij gemaakt voor een F30. enige nadeel is dat je niet makkelijk bij je geheugenkaartje kan komen met die sleeve om.

Afbeeldingslocatie: http://pdaden.com/shop/cart.php?target=image&action=detailed_images&image_id=4382

pdaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 26-05 22:35

Mooody

elmoody

Waarschijnlijk komt de F50 ook wel binnenkort. Fuji kennende zal dat een interessante camera worden (verschil F11 -> F30 was ook behoorlijk groot).

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
eerste echte poging iets moois te maken...

cam stond op A/S iso 100 -2/3 en max sluitertijd (3 sec)
kom er nu achter dat op 'night' stand je tot 15 sec kan gaan... volgende keer eens kijken :)

is wel verscherpt, maar volgens mij kan dat bijna niet anders als ik die andere mooie foto's zie van pvdplanet en die hugo... die zijn nog veel mooier qua kleur en scherpte

Afbeeldingslocatie: http://www.peliforum.nl/files/foto/pelistrps1.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Aniki op 20-05-2007 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipmans
  • Laatst online: 11-09-2022
@ Aniki, de foto ziet er goed, ik bergrijp dat je deze handmatig hebt ingesteld?
Graag zou ik voorbeeld foto('s) willen zien waarbij de camera automatisch alles (goed) insteld.

Wat betreft het formaat van de camera past deze in een wat ruime spijkerbroek broekzak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
flipmans schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:29:
Wat betreft het formaat van de camera past deze in een wat ruime spijkerbroek broekzak?
Ja, net, al vind ik t vrij link met dat display zonder bescherming: d'r zit geen "hard" plastic overheen, dus je zit met sleutels etc. zo op je LCD.

Aardig nieuw artikel over High ISO en compacts:
http://www.dpreview.com/a...ctcamerahighiso/page5.asp

Many decent compacts can produce almost SLR-like quality at their lowest ISO, but whatever the marketing departments of the camera manufacturers may like you to think, there is no way you can get acceptable results from a small sensor compact at high ISO settings - some struggle even at ISO 400. The only exceptions are the Fujifilm FinePix F30 and F31fd, which use a combination of large pixels (lower megapixel count), clever sensor design and clever noise reduction to produce decent results at ISO 800 and usable results at ISO 1600 (the ISO 3200 mode is, however, a step too far).

[ Voor 67% gewijzigd door matthijst op 21-05-2007 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipmans
matthijst schreef op maandag 21 mei 2007 @ 12:33:
[...]

Ja, net, al vind ik t vrij link met dat display zonder bescherming: d'r zit geen "hard" plastic overheen, dus je zit met sleutels etc. zo op je LCD.
Daar was ik al bang voor, het is een prima point and shoot camera voor alle situaties.

Wat mij tegen houdt om direct naar de winkel te rennen en de camera te kopen is het volgende.
Op vakantie wil ik niet met een cameratas of schoudertas lopen.

Dit is voor mij dan ook de redenen om geen SLR camera mee te nemen.
Een mogelijke oplossing zou een compact heuptasje zijn. Weet iemand een geschikt type heuptasje voor de camera?

Als je dit zo leest zou je zeggen waarom geen ultra compacte camera, dat is inderdaad ook een optie echter betekend dat slechtere low light prestaties. Een dergelijke ultracompact camera die op alle vlakken gemiddeld presteerd ben ik nog niet tegen gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
waarom niet gewoon die sillicone case? die heeft een harde lcdcover en bovendien zit de hele camera in die siliconen bescherming. voegt bijna geen extra dikte toe en je kunt hem gewoon in je zak stoppen zonder dat hij beschadigt. in je tas ook geen probleem want je vist hem eruit en kan hem meteen gebruiken.
ik ga hem wel bestellen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
Afbeeldingslocatie: http://pdaden.com/shop/cart.php?target=image&action=detailed_images&image_id=4380

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipmans
Aniki schreef op maandag 21 mei 2007 @ 17:07:
waarom niet gewoon die sillicone case? die heeft een harde lcdcover en bovendien zit de hele camera in die siliconen bescherming. voegt bijna geen extra dikte toe en je kunt hem gewoon in je zak stoppen zonder dat hij beschadigt. in je tas ook geen probleem want je vist hem eruit en kan hem meteen gebruiken.
ik ga hem wel bestellen denk ik.
okay met cover past hij veilig in een broekzak, dat lukte me ook met een Canon A serie camera alleen dit liep voor geen meter. Kan je met deze camera wel normaal lopen zonder bij elke stap de camera te voelen? dat je merkt dat hij in je broekzak zit is logish.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
tenzij je een hele strakke spijkerbroek aanhebt, voel je hem wel maar zit hij niet in de weg.

het is natuurlijk geen gsm of mp3-speler...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154981

Erg fijne F30 case:

http://www.bodyglove.co.uk/nodes/view/9/83/121

Maanden geleden gekocht bij V&D voor EUR 9,95

+ Zachte buitenkant, goede bescherming, je kan hem laten vallen (toch beter van niet, maar is
al een aantal keren gebeurd zonder problemen).

+ Je kunt de gehele case zeer snel en gemakkelijk vastmaken aan en lostmaken van je riem, zonder dat je je riem hoeft af te doen, maar hij zit wel dusdanig vast dat ie er met geen mogelijkheid zomaar afvalt.

+ Kantelbaar aan je riem (de clip kan draaien)

+ Sluiting voor camera van klitteband. Je hebt je camera supersnel in je hand (ipv onhandige ritsjes en clips)

- De clip kan er niet af, dus alleen geschikt om hem in deze case aan je riem te hangen, niet om hem in je broekzak te doen. Wel doe ik hem in deze case vaak (bij mijn vrouw) in een tas.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 154981 op 23-05-2007 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flipmans
Nu sta ik voor de keuze een F30 of een F31D te kopen.
Zoals iedere wel geinformeerde tweaker weet iedereen wat de verschillen zijn:
  • Fast infrared comms system that allows you to wirelessly share pictures with other F31fd users and use print kiosks without removing the card.
  • Latest Real Photo Processor II.
  • RPP II processor also brings Fuji's hardware-based Face Detection technology
Face detection is zeker een leuke aanwinst alleen vraag ik me af of dit in de praktijk ook daadwerkelijk goed werkt?

Bij mij lokale fotoboer kan ik de F30 voor 189 euro kopen en de F31D voor 229 euro.
Nu snap je mijn probleem, is de F31D de meerprijs a 40 euro waard?

Graag jullie mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
F31 is het wel waard denk ik, ik heb iig F31 over F30 verkozen:
http://www.dpreview.com/reviews/fujifilmf31fd/page17.asp

Redenen:
- minder last van blown highlights
- auto ISO 800, ipv alleen 400 of 1600

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
tja, 40 euro is een hoop geld, qua prestaties maakt het niet zoveel uit.

FD is leuk, maar of dat 40 euro waard is...

lastige keuze :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korras
  • Laatst online: 30-04 13:26
mijn moeder heb ik voor haar verjaardig / moederdag een F31fd gegeven, mede omdat ze naar Parijs ging, en ik zelf een heleboel situaties kan bedenken waar je liever je ISO omhoog zet, dan dat je gaat lopen flitsen met zo'n klein flitsdingetje.

affin, voor haar zijn er een heleboel goede foto's uit gekomen, en de flits is eigenlijk altijd uit gebleven. ook met wat extra ruis zijn de foto's op ISO1600 beter dan de foto's op ISO100 met flits. de laatste zijn vaak uitgebeten.

een aantal voorbeeldshots op verschillende ISO's:

http://hobbes1.student.ut...s/main.php?g2_itemId=1474

let wel, ik heb gewoon willekeurig een aantal foto's van 't kaartje gehaald, waar verder inhoudelijk niet veel boeiends aan is. geen speciale testshots, gewoon foto's van iemand (m'n moeder :P ) die 't toestel net heeft, en er af en toe een beetje mee liep te expirementeren.

7D | 30D | grips | flitslampjes | lensspul
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Aniki schreef op donderdag 24 mei 2007 @ 19:02:
tja, 40 euro is een hoop geld, qua prestaties maakt het niet zoveel uit.

FD is leuk, maar of dat 40 euro waard is...

lastige keuze :S
Bij Foto Boom kost de F30 199 euro incl. verzending
Digital Street kost de F31fd 215 incl. verzending
Verschil van 16 euro, lijkt me geen moeilijke keus dus.

Mensen die nadenken over de F20 moeten eens kijken naar de Z5fd. Deze heeft exact dezelfde specs (3x optical, zelfde ccd etc.), maar is wat kleiner en dunner. En voor 200 euro incl. verzending volgens mij de beste koop als je een ultra-compact wilt hebben.

[ Voor 48% gewijzigd door Mooody op 26-05-2007 12:50 ]

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
het ging over zijn lokale fotoboer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wei_zhu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-07 21:32
Aniki, ook ik ben nu op zoek naar een hoesje voor mijn (nog te kopen) F31fd.

Nu weet ik uit ervaring met deze siliconen hoezen dat ze veel stof ontvangen en blijven vasthouden, met als gevolg het noodzakelijke schoonmaken van de hoes. Veel stof maakt het geheel erg ruw en het zal dus niet gemakkelijk glijden door een strakke broekzak. Ervaren heb ik dit met een siliconen hoesje voor mijn 3e generatie iPod van iSkin, http://www.iskin.com. Uiteindelijk was ik niet tevreden met de hoes en ik besloot om geen hoes meer te gebruiken :/.

Misschien kun je dit gebruiken bij het zoeken naar een goede hoes :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Ik weet niet of deze zeer uitgebreide review al bekend is: http://www.pbase.com/arn/fuji_f30

[ Voor 3% gewijzigd door Mooody op 02-06-2007 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 145854

is deze camera geschikt voor het nemen van party pictures?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 13:29

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Anoniem: 145854 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 09:33:
Nee, enkel voor het fotograferen van rode auto's tegen een groene achtergrond :)

Party foto's? Wat voor party's? In het donker of gewoon overdag? Foto's in het donker vereisen meestal het gebruik van een externe flitser, dat kan bij deze dus niet. Hoge ISO waarden zijn leuk, hangt er echter vanaf hoe bruikbaar ze zijn. Hoge ISO = meer ruis. Ongeacht of het nu een compact camera is of een dSLR. Met software is die grotendeels te verwijderen op de PC, dat kost echter wel detail in de foto. Hoe storend de ruis is, hangt weer af van het formaat dat je gebruikt voor afdrukken of weergeven op de PC. Met enkel een hoge ISO waarde houd je een te lange sluitertijd waardoor je bewogen foto's krijgt. Tenzij er wel genoeg (veel) omgevinglicht is.
De meeste (zoniet alle) serieuze party fotografen gebruiken een dSLR met een lichtsterke lens en externe flitser.

[ Voor 7% gewijzigd door ajhaverkamp op 04-06-2007 10:14 ]

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Anoniem: 145854 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 09:33:
Als je niet met een SLR wilt sjokken op een party dan lijkt dit me de beste compactcamera daarvoor, gezien de bruikbare hoge ISO-foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ajhaverkamp schreef op maandag 04 juni 2007 @ 10:12:
[...]

Nee, enkel voor het fotograferen van rode auto's tegen een groene achtergrond :)

Party foto's? Wat voor party's? In het donker of gewoon overdag? Foto's in het donker vereisen meestal het gebruik van een externe flitser, dat kan bij deze dus niet. Hoge ISO waarden zijn leuk, hangt er echter vanaf hoe bruikbaar ze zijn. Hoge ISO = meer ruis. Ongeacht of het nu een compact camera is of een dSLR. Met software is die grotendeels te verwijderen op de PC, dat kost echter wel detail in de foto. Hoe storend de ruis is, hangt weer af van het formaat dat je gebruikt voor afdrukken of weergeven op de PC. Met enkel een hoge ISO waarde houd je een te lange sluitertijd waardoor je bewogen foto's krijgt. Tenzij er wel genoeg (veel) omgevinglicht is.
De meeste (zoniet alle) serieuze party fotografen gebruiken een dSLR met een lichtsterke lens en externe flitser.
thanks voor je antwoord. het betreft voornamelijk partypics in het donker (weliswaar lasers)
Maar inderdaad wat je zegt om niet met zo'n groot apparaat te lopen sjouwen ben ik op zoek naar een degelijk digicam die voornamelijk op party's goed uit de voeten kan.

of kun je nog andere aanbevelen in deze prijsklasse van deze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Anoniem: 145854 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 11:53:
Blader dit topic eens door, er staan aardig wat samplefoto's in...
Hier bijvoorbeeld een met lasers: Fuji F30 compacte digicam met ISO 3200

Lees anders de DPReview eens:
http://www.dpreview.com/reviews/fujifilmf31fd/

En over hpge ISO's, waarin wordt aangegeven dat er Fuji onovertroffen is:
http://www.dpreview.com/a...ctcamerahighiso/page5.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henk
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16-07 13:51
Anoniem: 145854 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 11:53:
[...]

thanks voor je antwoord. het betreft voornamelijk partypics in het donker (weliswaar lasers)
Maar inderdaad wat je zegt om niet met zo'n groot apparaat te lopen sjouwen ben ik op zoek naar een degelijk digicam die voornamelijk op party's goed uit de voeten kan.

Hoe duur dat het apparaat is weet ik verder niet, maar ik zou zeker een camera overwegen die een hot-shoe heeft voor een externe flitser. Maar als je écht compact wilt, zou ik voor de F30 gaan, hotshoes zitten vaak op toch wat grotere camera's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

klopt...maar voor 200 euro vind je geen betere camera denk ik...

welke geheugenkaartje gebruiken jullie?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
mijn siliconen hoesje is vandaag binnen gekomen.

echt netjes, 27 mei verstuurd vanuit Hong Kong en vandaag binnen, lekker snel.
past goed, had hem misschien iets strakker willen hebben, maar voldoet zo prima. lcd cover blijft goed op zn plek zitten en het geheel ziet er nog goed uit ook.
enige nadeel is dat ie idd stof aantrekt in mijn broekzak, maar dat heb ik liever dan mijn klamme vingers overal aan... bovendien zullen er zo nooit krassen op komen.

dik tevreden, zeker voor die prijs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Anoniem: 145854 schreef op maandag 04 juni 2007 @ 16:26:
klopt...maar voor 200 euro vind je geen betere camera denk ik...

welke geheugenkaartje gebruiken jullie?

thanks
2GB Fuji

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16-07 10:57
Aniki schreef op dinsdag 05 juni 2007 @ 19:34:
mijn siliconen hoesje is vandaag binnen gekomen.
Klinkt allemaal erg goed! Aangezien ik binnenkort een f31 wil kopen vraag ik mij af over welk hoesje je het specifiek hebt. Stond er nog een merk op of heb je een linkje misschien?

edit: laat maar, stom, ging natuurlijk om de pdaden skin 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door Brad Pitt op 09-06-2007 13:33 ]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
yep, ben er erg tevreden over en de service is ook goed.
ook nog een nekkoord erbij en die lcdprotector werkt ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 30-06 11:53
Ik twijfel tussen een F31 of F20. Ik heb die bekende foto's van hugo gezien en nu vraag ik me af of dat met een F20 ook kan of dat je dan toch echt een F31 nodig hebt met opties om diafragma en sluitertijd en belichtingscompensatie handmatig in te stellen. Zijn er trouwens nog meer cams voor 200 euro die beter of even goed zijn als de F31/F20?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
F31 heeft meer handmatige instellingen en is eigenlijk gewoon een betere camera. ik vind dat je het voor de prijs ook niet meer hoeft te laten tegenwoordig: F31 is een goedkope camera ivm soortgelijke cameras van andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volumius
  • Laatst online: 30-06 11:53
Oke, die F31 is inderdaad maar 10 euro duurder. Is die F31 qua kleurgebruik ook hetzelfde? Ik heb het idee uit samples op websites dat die F30 wat warmer schiet (wat ik prefereer).

Ik heb trouwens ook in het camera tussen 250 - 500 euro een vraag lopen ivm feit dat ik ook nog twijfel tussen andere modellen (canon, sony).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aniki
ik zou hier gewoon eens wat foto's bekijken:

http://forums.dpreview.com/forums/forum.asp?forum=1012

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemand nog wat foto's gemaakt van t weekend (wellicht op defqon) :):)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
NL pdf-handleidingen van F10/F11/F30/F31fd.... zijn die ergens te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161694

catchingfire schreef op maandag 09 juli 2007 @ 20:34:
NL pdf-handleidingen van F10/F11/F30/F31fd.... zijn die ergens te vinden?
Daar heb ik ook naar gezocht, maar ik heb er nooit een kunnen vinden.
Andere talen wel. Fuji nederland reageerde na weken dat ze die niet hebben,
slechts een papieren versie waar ze veel geld voor vroegen.
Mijn F30 heb ik middels internet in Luxemburg gekocht en dat land wordt door
Fuji Belgie bediend. Die wilden mijn serienummer weten en stuurden daarna
de papieren handleiding gratis op "omdat ik daar recht op had".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:43

m0nk

16-09-2003 15.15

Anoniem: 76864 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 09:41:
[...]

Fraaie plaatjes, mOnk! Was hij nou duur, die onderwaterbehuizing? En waar heb je die gekocht?
Beetje late reactie, sorry :)

Heb hem bij een online winkel (scubacam) gekocht gespecialiseerd in onderwatercamera's. Hele kit bij elkaar inclusief 2gb geheugenkaartje was ik rond de 450 euro kwijt dacht ik (Maart).

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76864

m0nk schreef op maandag 16 juli 2007 @ 16:41:
[...]

Beetje late reactie, sorry :)

Heb hem bij een online winkel (scubacam) gekocht gespecialiseerd in onderwatercamera's. Hele kit bij elkaar inclusief 2gb geheugenkaartje was ik rond de 450 euro kwijt dacht ik (Maart).
Beter laat dan nooit! ;)

Vriendelijke dank, _/-\o_ , ik ga eens kijken!

Max

PS: Ik heb gekeken, wel duur! :'( Misschien koop ik die voor de F10 wel, die heb ik ook nog liggen! >:)

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 76864 op 17-07-2007 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 18-07 09:06
Leuk en zeer interessant topic! :)

Ik zit nog steeds te twijfelen tussen de Canon Ixus 800 (ja, ik weet dat de 850 de nieuwere is maar die komt toch duidelijk minder uit de test) en de Fuji F31fd.

Het lijkt erop dat de Ixus beter is in het schieten van plaatjes in de "standaard" modus en dat de F31 net wat beter is als je toch een beetje met de instellingen speelt. Kan iemand dat bevestigen of ontkrachten? En is het nodig om met de instellingen te kloten om tot echt mooie plaatjes te komen bij de F31?

Waar ik ook van baal is dat de F31 de laatste Fuji lijkt te zijn met alleen XD-kaarten. Deze hebben de naam (erg) traag te zijn. Merk je dat tijdens het schieten van foto's op de hoogste kwaliteit? Of maakt het eigenlijk geen fluit uit :)

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Rossi46 schreef op maandag 23 juli 2007 @ 23:08:
Leuk en zeer interessant topic! :)

Ik zit nog steeds te twijfelen tussen de Canon Ixus 800 (ja, ik weet dat de 850 de nieuwere is maar die komt toch duidelijk minder uit de test) en de Fuji F31fd.
Ik weet niet of je de reviews en gebruikerservaringen hebt gelezen, maar de 850 komt juist een stuk beter uit de test. Minder ruis, beter beeld, beter scherm (hogere res.), betere lens (geen last van zachte randen). Het enige "nadeel" is dat de 850 geen groothoek van 28mm heeft, maar daar staat de 140mm tegenover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Mooooody schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 07:52:
[...]

Ik weet niet of je de reviews en gebruikerservaringen hebt gelezen, maar de 850 komt juist een stuk beter uit de test. Minder ruis, beter beeld, beter scherm (hogere res.), betere lens (geen last van zachte randen). Het enige "nadeel" is dat de 850 geen groothoek van 28mm heeft, maar daar staat de 140mm tegenover.
Wel humor dit :) Je hebt helemaal gelijk, alleen haal je zelf de 800 en de 850 door elkaar :) De 850 heeft dus juist wél de groothoek van 28mm alleen is de rest eigenlijk (soms duidelijk) minder dan de 800.

Anyway, dit is 't F30/F31 draadje en zou het zéér op prijs stellen als F30/F31 eigenaren antwoord zouden kunnen geven op mijn vraagjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
Ik ben op zoek naar een nieuwe camera. Op dit moment heb ik een ixus 50. Leuke camera als er voldoende licht is, maar bij onvoldoende licht (Autorai, Motorbeurs etc) krijg je waardeloze foto's.

Nu heb ik de afgelopen tijd veel gelezen over de F31fd. Vooral de kwaliteit van de foto's bij iso waardes t/m 800 is zeer goed te noemen. Een nadeel lijkt mij, dat je voor 'elke foto' steeds opnieuw instellingen moet wijzigen om er het maximale uit te halen. Daarnaast het medium xd-cards. Het is ook jammer dat de camera geen IS heeft.

Afgaande op review mbt de F40fd, denk ik dat de F31 op hogere iso waardes toch betere foto's maakt. Ook heb je minder 'manual control' op de F40.

De camera moet ook gebruikt worden door mensen die niet per foto de instellingen willen veranderen. Als P/S camera lijkt mij de A710IS van Canon dan beter. Al zijn de foto's op hogere iso waardes weer van mindere kwaliteit.

Tel daarbij op dat de opvolger van de F31 is aangekondigd, de F50fd en de keuze wordt nog lastiger. Alhoewel... de F50 heeft 12 MP (wtf heb je daar nou aan... mooie foto's bij hoge iso lijkt dan bijna een utopie), maar wel IS... Helaas pas beschikbaar vanaf september.

Mijn vraag is: welke camera zou jij op dit moment kiezen? De f31, de f40, de a710is of wachten op de f50?

Mijn eisen zijn:
-goede foto's bij weinig licht
-zoom is niet zo belangrijk, waar mogelijk gewoon dichterbij gaan staan
-liever SD
-makkelijk te bedienen
-goede auto-stand is ook mooi meegenomen als anderen de camera gebruiken die geen zin/tijd hebben om alles tot in de puntjes in te stellen
-formaat is niet het belangrijkste. Design ook niet.

Heeft iemand afgaande op deze eisen nog (andere) suggesties? Mensen met een F40 of F31, is het ontbreken van IS een gemis? Als ik het zo lees, denk ik zelf dat de F31 de beste keus is.

edit: ik lees dat je t/m iso 3200 kan selecteren met de F50 als je op 6MP schiet. Als hij t/m iso 800-1600 ongeveer dezelfde kwaliteit heeft als de F31, dan zou dit wel eens een topper kunnen worden. Of is dat in de praktijk niet mogelijk, aangezien de sensor 12 MP bevat op gelijke formaat (tov de F31)?

[ Voor 7% gewijzigd door wilmundo op 26-07-2007 12:56 ]

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
wilmundo schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:46:
Een nadeel lijkt mij, dat je voor 'elke foto' steeds opnieuw instellingen moet wijzigen om er het maximale uit te halen. Daarnaast het medium xd-cards. Het is ook jammer dat de camera geen IS heeft.
12MP f50 met zelfde goeie ISO als F31 lijkt me haast onmogelijk, aangezien de sensor dan stuk groter zou moeten worden...

IS mis ik niet echt, f31 laatste tijd bij concerten gebruikt en daar ligt het al dan niet scherp zijn sowieso aan de sluitertijd icm beweging van object. Zou IS weinig aan helpen.

En elke foto opnieuw instellen? Hoezo?
Overdag kom je met autostand goed weg. Als het donker is zet je m op handmatig, auto-ISO 800/1600, f2.8 en eventueel iets onderbelichten op 2/3e ofzo....

Ik neem aan dat je zoiets in die omstandigheden bij elke camera moet doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
De F40fd presteert niet zo goed bij weinig licht (zie review op DigitalCameraInfo).
Die zou ik al schrappen.

Een praktisch voorbeeldje van IS:
Op de groothoekstand (36mm) moet je proberen een sluitertijd van minimum 1/40 te gebruiken om een scherpe foto te bekomen.
Beeldstabilisatie zorgt voor minstens 2 stops winst wat betekent dat je ook nog een scherpe foto met een sluitertijd van 1/10 kunt maken. Met zo'n lange sluitertijd mag het object wel (bijna) niet bewegen. Voor een autobeurs is dit geen probleem.
Wil je in zo'n moeilijke omstandigheden een scherpe foto maken met een camera zonder IS dan moet je de ISO waarde met 2 stops verhogen (bv. van ISO200 naar ISO800).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Twister336 schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 13:18:
Een praktisch voorbeeldje van IS:
Op de groothoekstand (36mm) moet je proberen een sluitertijd van minimum 1/40 te gebruiken om een scherpe foto te bekomen.
Beeldstabilisatie zorgt voor minstens 2 stops winst wat betekent dat je ook nog een scherpe foto met een sluitertijd van 1/10 kunt maken. Met zo'n lange sluitertijd mag het object wel (bijna) niet bewegen. Voor een autobeurs is dit geen probleem.
Wil je in zo'n moeilijke omstandigheden een scherpe foto maken met een camera zonder IS dan moet je de ISO waarde met 2 stops verhogen (bv. van ISO200 naar ISO800).
Autobeurs is IS wel handig voor idd.
Al zal je daar met je 39mm (of wat is het?) niet echt wijd genoeg hebben...
[testcase] Autoshow Essen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
Afbeeldingslocatie: http://www.dpreview.com/news/0707/Fujifilm/f50fdfrontback-001.jpg

http://www.dpreview.com/news/0707/07072604fujifilmf50fd.asp

Sigh... 12 megapixels. Ik had nog altijd de hoop dat Fuji gewoon een kwaliteitsproduct zou blijven leveren en niet ten koste van alles aan de megapixelrace zou meedoen. I was wrong.

En ipv sneller wordt de lens er zelfs (een fractie) trager op, t.o.v. de F30 f5.0 op full "tele" nu f5.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Ik denk dat de F40fd inderdaad geschrapt kan worden, Twister336. De F31fd heeft meer manuele instellingsmogelijkheden en de foto's zijn beter bij minder licht.

Wat is trouwens de groothoekstand, want dit kom ik vaker tegen bij reviews. Ik lees ook dat mensen graag zouden zien dat dat 28 mm was? Als ik kijk naar jouw testcase, matthijst, betekent dat met die 36mm nog verder van de Maybach moet staan om de auto er volledig op te krijgen?
Met andere woorden verder van je objecten af gaan staan om de objecten op de plaat te krijgen?

Misschien is zo'n gorillapod wel een handige oplossing voor het ontbreken van IS? Iemand ervaring met zo'n ding icm F31?

Als ik het zo lees: is de F31 nog steeds een uitstekende camera. En als je een beetje de moeite neemt om de camera goed te leren kennen, en goede instellingen gebruikt, dan maak je plaatjes waar de concurrentie weinig tegen in kan brengen (low light)? Dan moet ik XD maar voor lief nemen.

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
wilmundo schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:05:
Wat is trouwens de groothoekstand, want dit kom ik vaker tegen bij reviews. Ik lees ook dat mensen graag zouden zien dat dat 28 mm was? Als ik kijk naar jouw testcase, matthijst, betekent dat met die 36mm nog verder van de Maybach moet staan om de auto er volledig op te krijgen?
Met andere woorden verder van je objecten af gaan staan om de objecten op de plaat te krijgen?
Ja, inderdaad, 36-108mm is de lens.
Normaal is "groothoek" dacht ik 28mm en lager.
Je zal er dus inderdaad een dinje verder vanaf moeten gaan staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• catchingfire
wilmundo schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:05:
Misschien is zo'n gorillapod wel een handige oplossing voor het ontbreken van IS? Iemand ervaring met zo'n ding icm F31?
Niet met de F31 maar wel met de F30. Werkt prima. Kijk ook eens naar de Ultrapod en Monsterpod (plak-zak), schijnen ook wel goed te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

catchingfire schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 14:09:
[afbeelding]

http://www.dpreview.com/news/0707/07072604fujifilmf50fd.asp

Sigh... 12 megapixels. Ik had nog altijd de hoop dat Fuji gewoon een kwaliteitsproduct zou blijven leveren en niet ten koste van alles aan de megapixelrace zou meedoen. I was wrong.

En ipv sneller wordt de lens er zelfs (een fractie) trager op, t.o.v. de F30 f5.0 op full "tele" nu f5.1.
Precies. Alleen de IS en SD-slot zijn waardevolle nieuwtjes. De 12mp is echt heel jammer. De F31fd blijft de beste koop voor 199 euro (Foto Boom)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

matthijst schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 15:38:
[...]

Ja, inderdaad, 36-108mm is de lens.
Normaal is "groothoek" dacht ik 28mm en lager.
Je zal er dus inderdaad een dinje verder vanaf moeten gaan staan...
Die 28mm wordt tegenwoordig erg gehyped hoor. Zelfde met de megapixel-race.
Het verschil tussen 28mm en 35mm is aanwezig en kan best handig zijn, maar het stuk dat je mist aan de tele-kant is minstens zo belangrijk. Daarnaast hebben bijna alle 28mm lenzen in compactcamera's last van zachte hoeken. De Ixus 950IS is in mijn ogen ook een interessantere camera dan de Ixus 850IS.

In mijn ogen heeft de ideale compactcamera een 6mp SuperCCD (als de F31fd), IS en 28-200 bereik (als de Ricoh R-serie - een van de weinige goede 28mm lenzen). Als dat 600 euro gaat kosten, ben ik er snel bij :)

[ Voor 13% gewijzigd door Mooody op 27-07-2007 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Mooooody schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 07:43:
In mijn ogen heeft de ideale compactcamera een 6mp SuperCCD (als de F31fd), IS en 28-200 bereik (als de Ricoh R-serie - een van de weinige goede 28mm lenzen). Als dat 600 euro gaat kosten, ben ik er snel bij :)
Dat zou inderdaad de ideale camera zijn :)
Je zou toch denken dat ze bij Fuji vroeg of laat ook wakker worden. Al vrees ik dat het met die 12MP die eraan zit te komen niet meer gaat gebeuren....
Die Ricoh R6, dat het kan, 28-200 in zo'n kleine behuizing :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Voordeel van de R6 is inderdaad de 28-200 IS lens en 1 cm. macro mode. Het enige grote nadeel is de beeldkwaliteit (iets onder Ixus, maar wel beter dan Lumix FX-serie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FongWan
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09-07 20:12

FongWan

The Stormrider ...

Mooooody schreef op vrijdag 27 juli 2007 @ 07:39:
Precies. Alleen de IS en SD-slot zijn waardevolle nieuwtjes. De 12mp is echt heel jammer. De F31fd blijft de beste koop voor 199 euro (Foto Boom)
Is wel op een relatief grote sensor he ...
1/1.6" SuperCCD HR
12 million effective pixels

Of zou het misschien een 6MP zijn met extrapolatie naar 12MP zoals bij de oude Fuji's?
Lijkt me een leuk ding als het de specs en uitspraken van cnet waar kan maken.

Misschien een idee om een apart topic voor dit model maken? Wil hem wel maken maar dat zal morgen pas zijn denk ik.

| Fuji X-T1, 10-24, 18-55, 35 f2, 56 f1.2 | Surface Pro 2017 | Nintendo Switch | Apple iPad 2021 | Samsung Watch 6 Classic 47mm | Google Pixel 7 Pro |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

FongWan schreef op zondag 29 juli 2007 @ 13:18:
[...]

Is wel op een relatief grote sensor he ...
1/1.6" SuperCCD HR
12 million effective pixels

Of zou het misschien een 6MP zijn met extrapolatie naar 12MP zoals bij de oude Fuji's?
Lijkt me een leuk ding als het de specs en uitspraken van cnet waar kan maken.

Misschien een idee om een apart topic voor dit model maken? Wil hem wel maken maar dat zal morgen pas zijn denk ik.
De sensor is maar 1/0.1" groter dan die van de F31fd, maar wel dubbel zoveel pixels. Kan niet anders, dan dat ISO200 of ISO400 nu vergelijkbaar zal zijn met ISO800 op de F31. Voordeel is zijn hogere resolutie, dus ongetwijfeld meer detail en bij downsizen zal de beeldkwaliteit in de buurt komen van de F31. Ik wilde een F31fd of 950IS kopen, maar ik wacht even op de F50fd :)

Topic voor de F50fd is gemaakt: Fuji F50fd

[ Voor 5% gewijzigd door Mooody op 29-07-2007 16:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Ik zie echter het voordeel van de F50 niet echt (12 megapiemels, gaat nérgens meer over!) dus heb vandaag de F31 besteld. Prijzen waren laatste tijd ook nog leuk aan het zakken :)

Welke xD-kaarten gebruiken jullie eigenlijk in de F30/F31? Er zijn 3 merken (Fuji, Olympus, Sandisk) en 2 verschillende "snelheden" (H en M), althans zo lijkt het. Maar welke is nou de "snelste"? En maakt de snelheid eigenlijk uit?

Ik wil een 1gig kaart gaan gebruiken (lijkt me meer dan genoeg) maar wat zijn die krengen slecht verkrijgbaar zeg! Bijna overal uitverkocht en ze lijken ook niet binnenkort binnen te komen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
  • Laatst online: 19-03 17:33
Rossi46 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 17:12:

Welke xD-kaarten gebruiken jullie eigenlijk in de F30/F31? Er zijn 3 merken (Fuji, Olympus, Sandisk) en 2 verschillende "snelheden" (H en M), althans zo lijkt het. Maar welke is nou de "snelste"? En maakt de snelheid eigenlijk uit?

Ik wil een 1gig kaart gaan gebruiken (lijkt me meer dan genoeg) maar wat zijn die krengen slecht verkrijgbaar zeg! Bijna overal uitverkocht en ze lijken ook niet binnenkort binnen te komen :(
Ik heb de Fuji 2 GB type H binnengekregen vandaag Type H (HighSpeed) Zie hier

Ik heb alles [url="http://www.digitalwarehouse.nl./"]hier[/url] gekocht ze zeiden dat ze genoeg kaartjes op voorraad hadden..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Rossi46 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 17:12:
Ik zie echter het voordeel van de F50 niet echt (12 megapiemels, gaat nérgens meer over!) dus heb vandaag de F31 besteld. Prijzen waren laatste tijd ook nog leuk aan het zakken :)
Er zijn toch een paar belangrijke voordelen:
- beeldstabilisatie
- iets groter zoombereik
- 25fps video
- kleiner, dunner, mooier
Maar vooral: SD kaarten. Die zijn veel sneller, goedkoper en beter verkrijgbaar. Ik heb nog SD kaarten voor mijn andere camera dus voor mij zou het al gaan om een besparing van 40 euro.
Ik denk dat de kans groot is dat Fuji bij de volgende reeks geen xD meer gaat ondersteunen wat wellicht het einde betekent van dit formaat. En als je xD kaart over een jaar of twee kapot gaat...

Over de prijs: 200 euro is niet veel geld voor zo'n camera maar voor 50 euro extra heb je wel de S6500fd wat naar mening een veel betere camera is. Maar die is wel 3x groter.

Misschien worden we toch nog verrast door de kwaliteit van de F50. Voor de F30 dacht ook iedereen dat een bruikbare ISO800 onmogelijk was met zo'n kleine camera ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Twister336 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 17:49:
[...]

Er zijn toch een paar belangrijke voordelen:
- beeldstabilisatie
- iets groter zoombereik
- 25fps video
- kleiner, dunner, mooier
Maar vooral: SD kaarten. Die zijn veel sneller, goedkoper en beter verkrijgbaar. Ik heb nog SD kaarten voor mijn andere camera dus voor mij zou het al gaan om een besparing van 40 euro.
Ik denk dat de kans groot is dat Fuji bij de volgende reeks geen xD meer gaat ondersteunen wat wellicht het einde betekent van dit formaat. En als je xD kaart over een jaar of twee kapot gaat...

Over de prijs: 200 euro is niet veel geld voor zo'n camera maar voor 50 euro extra heb je wel de S6500fd wat naar mening een veel betere camera is. Maar die is wel 3x groter.

Misschien worden we toch nog verrast door de kwaliteit van de F50. Voor de F30 dacht ook iedereen dat een bruikbare ISO800 onmogelijk was met zo'n kleine camera ;)
Twister is verkoper ofzo? :) Je haalt iig alleen de (eventuele) voordelen aan...

Het enige waardoor ik nog heel even twijfelde was IS. Maar goed, daar staat tegenover dat ik verwacht dat er minder plaatjes uit zullen komen door die belachelijke 12MP. En voor de rest zijn de punten die je aanhaalt zo minimaal dat ik daarvoor de F31 echt niet laat liggen. De accu tijd is ook veel slechter van de F50 trouwens, moet je weer een extra accu gaan kopen...

Wat xD-kaarten betreft. Tsja, het zat er aan te komen dat het er uiteindelijk uit gaat. Dat het dan gelijk niet meer te koop is, is natuurlijk onzin. Nu kan je het overal kopen (alleen nu even niet... :X ) en straks niet meer overal :). Als ik er maar aan kan komen, zal wel goed komen.

Die S6500fd vergelijking is trouwens echt humor :*) Twee totaal verschillende camera's. Al is die S6500fd wel een pláátje trouwens. Maar veel te groot en zwaar ik nu een camera voor zocht, maar dat sprak wel voor zich dacht ik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
F31FD vandaag binnen gekregen.
FF een plaatje op ISO1600 met noisefilter in photoshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mooody

Mooody

elmoody

Rossi46 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:11:
[...]

Twister is verkoper ofzo? :) Je haalt iig alleen de (eventuele) voordelen aan...

Het enige waardoor ik nog heel even twijfelde was IS. Maar goed, daar staat tegenover dat ik verwacht dat er minder plaatjes uit zullen komen door die belachelijke 12MP. En voor de rest zijn de punten die je aanhaalt zo minimaal dat ik daarvoor de F31 echt niet laat liggen. De accu tijd is ook veel slechter van de F50 trouwens, moet je weer een extra accu gaan kopen...
De netto resolutie van de afbeeldingen zullen in ieder geval hoger zijn, dus meer detail. Dat er meer ruis in zit is een zekerheid, maar nog altijd minder dan de concurrent. Tel daarbij de winst van 2 stops door de IS op en je hebt een prima allrounder. In mijn ogen een betere koop dan de F31fd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Rossi46 schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 19:11:
[...]
Je haalt iig alleen de (eventuele) voordelen aan...
Het was een reactie op jouw bericht waarin je zei dat je geen voordelen zag. Ik zie dus wel een pak voordelen tov. de F31fd. Maar er zijn jammer genoeg ook een hoop nadelen en volgens de eerste review van de F50 vrees ik dat de voordelen niet opwegen tegen de nadelen.
Voor mij zijn de voordelen wel groot. :)
Wat xD-kaarten betreft. Tsja, het zat er aan te komen dat het er uiteindelijk uit gaat. Dat het dan gelijk niet meer te koop is, is natuurlijk onzin. Nu kan je het overal kopen (alleen nu even niet... :X ) en straks niet meer overal :). Als ik er maar aan kan komen, zal wel goed komen.
Je zult ze nog wel ergens kunnen vinden net zoals je nu nog steeds 5 1/4" floppy discs kunt vinden.
Het zal wel veel moeite kosten en uiteindelijk heb je dan voor veel geld een geheugenkaart die veel minder is dan een SD kaart.
Kijk maar eens wat er met de voorganger van xD, SmartMedia is gebeurd.
Die S6500fd vergelijking is trouwens echt humor :*) Twee totaal verschillende camera's. Al is die S6500fd wel een pláátje trouwens. Maar veel te groot en zwaar ik nu een camera voor zocht, maar dat sprak wel voor zich dacht ik zo :)
Ze hebben dezelfde sensor dus de fotokwaliteit is vergelijkbaar.
Als de omvang geen rol speelt is de S6500fd een betere keuze IMO maar voor de rest is het inderdaad een verschillende camera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gratis_vodka
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-07 21:51

gratis_vodka

If you love it - shoot it!

fotojunk schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 20:33:
F31FD vandaag binnen gekregen.
FF een plaatje op ISO1600 met noisefilter in photoshop.
thanks!

Van de week een f31 + onderwaterbehuizing gekocht met een aantal mensen voor m'n vriendin d'r verjaardag, ben erg benieuwd :)

Uiteraard weet ik dat het niet te vergelijken is met m'n 5D ofzo, maar dit plaatje is toch wel veelbelovend. Volgens mij een mooie aankoop, dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
gratis_vodka schreef op donderdag 02 augustus 2007 @ 15:57:
[...]

thanks!

Van de week een f31 + onderwaterbehuizing gekocht met een aantal mensen voor m'n vriendin d'r verjaardag, ben erg benieuwd :)
Die onderwaterbehuizing via ebay of webwinkel/gewone nl winkel ? en welke prijs ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
Ik heb dan toch maar een F31fd gekocht. Leuk ding. Maakt wel een irritant focusgeluid.
Ook wel een beetje vreemd dat de hoogste kwaliteitsmode (6MP Fine) niet standaard aan stond.
fotojunk schreef op woensdag 01 augustus 2007 @ 17:28:
[...]
Ik heb de Fuji 2 GB type H binnengekregen vandaag Type H (HighSpeed) Zie hier

Ik heb alles [url="http://www.digitalwarehouse.nl./"]hier[/url] gekocht ze zeiden dat ze genoeg kaartjes op voorraad hadden..
Daar heb ik mijn kaartje ook besteld. Het is zowat de enige plaats waar ze xD kaartjes aan redelijke prijzen in voorraad hebben.
Ik had misschien beter ook eens naar de prijs van de F31fd gekeken op die site. Dat had me 30 euro uitgespaard (-20 voor de camera en -10 voor verzendingskosten).
Oh well ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fotojunk
Twister336 veel plezier met je nieuwe aankoop..
Ik heb er nog geen seconde spijt van dat ik deze camera heb aangeschaft..

Vergeet niet om hem hier te melden

[ Voor 35% gewijzigd door fotojunk op 17-08-2007 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wilmundo
  • Niet online
Het is de F31fd geworden. Indrukwekkend hoe goed de foto's zijn bij weinig licht. Met nabewerking van bv. Neatimage of Noise Ninja houd je van een aardige foto een goede foto over.

Ik ben een Ixus 50 gewend. Daarbij heb ik een 9 punts focus systeem (als ik het goed zeg). Ik heb alleen nog een beetje het idee dat de F31fd niet helemaal focust op het object/de persoon dat/die ik scherp wil zien. Blijkbaar moet ik vaker de focus lock gebruiken?

Dan nog iets over de witbalans. Buitenshuis en plekken waar er voldoende daglicht is, volstond de preset 'Daglicht' bij de Ixus 50. De preset 'Zonlicht' bij de F31fd levert naar mijn idee niet de kleurechtheid die ik verwacht. Vooral met huidskleuren merk je dat. Gebruiken jullie presets bij de witbalans of stellen jullie steeds de witbalans handmatig in?

Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Ik heb zelf de Panasonic TZ3 gekocht. Die maakt overdag prachtige foto's, maar ik heb gemerkt dat ik toch vaak nacht/binnenshuis foto's maakt. En daar is de TZ3 weer niet helemaal geschikt voor (nog niet helemaal getest, ik heb het nu even uitgeleend), vandaar dat ik toch zit na te denken om een Fuji F-serie te nemen voor de lowlight foto's.

Alleen ben ik er nog niet uit welke... een F30 is nauwelijks/niet meer te koop... en als ie te koop is, is het duurder dan een F31d... dus ik weet het nog niet... iemand enig idee waar de f30 nog te koop is?

[ Voor 12% gewijzigd door kmf op 20-08-2007 21:24 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twister336
  • Niet online
De F31fd is een verbeterde versie van de F30. Waarom zou je liever de F30 hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Waarom hij twijfelt is waarschijnlijk doordat de F30 nog minder ruis geeft dan de F31... Maar de F31 is daar ook al een ster in én geeft meer detail weer. Iets wat ik soms zelfs bij de F31 een gemis vind, al komt dat misschien ook omdat ik de camera pas net gebruik.

Ga dus gewoon lekker voor de F31 :)

Verwacht trouwens van het foto's maken bij weinig licht geen wonderen hoor! Ja hij is er erg goed in maar het houdt natuurlijk ergens op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Rossi46 schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 00:45:
Waarom hij twijfelt is waarschijnlijk doordat de F30 nog minder ruis geeft dan de F31... Maar de F31 is daar ook al een ster in én geeft meer detail weer. Iets wat ik soms zelfs bij de F31 een gemis vind, al komt dat misschien ook omdat ik de camera pas net gebruik.

Ga dus gewoon lekker voor de F31 :)

Verwacht trouwens van het foto's maken bij weinig licht geen wonderen hoor! Ja hij is er erg goed in maar het houdt natuurlijk ergens op.
De F30 heeft idd een sterkere ruisverwerking dan de F31, vandaar. Maar of je nou zegt dat de F31 meer details of meer noise...

maar hoe dan ook de F30 is niet meer te koop. De F31 in amerika ook al nauwelijks (prijzen lopen zelfs op), dus misschien toch maar kopen, aangezien het nu duidelijk is dat Fuji kwaliteit opgeeft en gaat voor de megapixelrace.

Ik ga dan de Panasonic TZ3 gebruiken in combinatie met de Fuji F31fd. Buitenshuis, ultrazoom of wideshots heb ik de TZ3. Voor lowlight situaties, de Fuji.

Goede combinatie lijkt me, zeker omdat de TZ3 zelfs bij ISO200 al ruist en ik toch het liefst flashless fotografeert.
Ik heb ook de FZ10, en zelfs met F2.8 over de hele range is het moeilijk om goede lowlight foto's te maken...

[ Voor 17% gewijzigd door kmf op 21-08-2007 11:51 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• kmf
  • Niet online

kmf

Worden 2GB XD kaarten nog gemaakt eigenlijk? De H-versie staat niet in de pricewatch en de M-versie is ook altijd niet leverbaar....

• Rossi46
kmf schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 01:56:
Worden 2GB XD kaarten nog gemaakt eigenlijk? De H-versie staat niet in de pricewatch en de M-versie is ook altijd niet leverbaar....
Ik heb daarover contact gehad met Fuji-Nederland. Er waren (zijn?) produktieproblemen in de fabriek in Japan (misschien door die aardbeving van een tijdje terug? Daardoor zijn meerdere grote fabrieken in de problemen gekomen) waardoor ze toen bijna nergens leverbaar waren. Volgens hem zouden de 512mb en 2gig kaarten begin augustus weer op de markt moeten komen (maar dat is nog niet echt het geval?) en de 1gig kaarten waarschijnlijk eind augustus.

• Twister336
  • Niet online
In Mediamarkt Antwerpen liggen nog tientallen xD kaartjes van 512MB, 1GB en 2GB. Wel allemaal type M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Twister336 schreef op donderdag 23 augustus 2007 @ 12:56:
In Mediamarkt Antwerpen liggen nog tientallen xD kaartjes van 512MB, 1GB en 2GB. Wel allemaal type M.
Type M is goed verkrijgbaar idd. Type H echter is echt nergens meer te vinden, zeker in 1gig variant niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pindaloca
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 07-02-2009
Type H is weinig te vinden inderdaad, maar via een site die nogal 'kieskeurig' is (weet niet of ik de link mag posten :s) zijn nog wat online adressen te vinden waar ze 1GB H verkopen. De prijzen hiervan ontlopen de 2GB H versie echter niet of nauwelijks, dus of t de moeite waard is, betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online

kmf

Ik heb maar een 2GB H-kaartje laten kopen in Hong Kong... en nu blijkt dat mijn interne reader geen XD-ondersteunt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 180355

Ach, een los kaartlezertje (hier een 19 in 1 van Hama) kost je de kop niet: lijkt me in ieder geval geen reden om xD niet te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Even een vraagje aan alle Fuji bezitters, hoe hebben jullie het met het "garantiecertificaat" opgelost? Er zit zo'n kaartje bij die je binnen 8 dagen (!!) op moet sturen. Leuk allemaal, maar er moet ook een stempel van de leverancier op, beetje lastig als je de camera via een internetshop besteld hebt.
Nou heb ik even contact opgenomen met Fuji Nederland en die wisten mij te melden dat bij aankopen via het internet je de kaart niet op hoeft te sturen (want geen stempel). Mocht er iets aan de hand zijn dan is een kopie van de aankoopnota voldoende. Euuuhhmm, is dat ook zo? Hoe hebben jullie dat gedaan..?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172373

Rossi46 schreef op dinsdag 28 augustus 2007 @ 13:17:
Even een vraagje aan alle Fuji bezitters, hoe hebben jullie het met het "garantiecertificaat" opgelost? Er zit zo'n kaartje bij die je binnen 8 dagen (!!) op moet sturen. Leuk allemaal, maar er moet ook een stempel van de leverancier op, beetje lastig als je de camera via een internetshop besteld hebt.
Nou heb ik even contact opgenomen met Fuji Nederland en die wisten mij te melden dat bij aankopen via het internet je de kaart niet op hoeft te sturen (want geen stempel). Mocht er iets aan de hand zijn dan is een kopie van de aankoopnota voldoende. Euuuhhmm, is dat ook zo? Hoe hebben jullie dat gedaan..?!
Inderdaad zoals je zegt. Kopei aankoopnota meegestuurd en de camera werd keurig gemaakt. Duurde wel lang, maar ja, het is ook geen professionele S5 :P
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste