Hoofdcategorieën
Topicacties

[dSLR] Konica Minolta Dynax 5D & 7D Topic V2.0

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 30 december 2005

quote:
DeFeCt schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 07:56:
[...]

Bij http://foto-mundus.de/ staat de VC-7D voor 229,99

Kan iemand mij zeggen wat een reeele prijs is voor een 70-210 4 (beercan) of zijn er ergens richtlijnen te vinden voor tweede hands glas?
Voor Minolta prime-lenzen, converters en g-zooms is dit volgels mij wel dé autoriteit:
MaxxumEyes
(je krijgt het prijsoverzicht door op de P boven de kolom te klikken)
Helaas is het aantal lenzen dat gevolgd word vrij beperkt en liggen ze in een hoge prijsklasse.

Voor andere lenzen kijk ik vaak op eBay naar de afgelopen transacties. Bij de laatste 9 ging de beercan voor gemiddeld $159 weg. 3 hoge uitschieters van $200, de rest $100-$160.
De laatste tijd zijn de prijzen op eBay behoorlijk hoog, zeker in de VS.
Ik heb mijn Beercan voor ¤120 gekocht, vrijwel in nieuwstaat, mét originele zonnekap (die zit er niet altijd bij). Ik denk dat dat wel een behoorlijke prijs is. Dus binnen Europa denk ik dat je hem wel voor ¤100 kan krijgen. Misschien zelfs goedkoper als Sony z'n nieuwe lenzen introduceert, maar dat blijft natuurlijk koffiedik-kijken.

@team-NGS
Reg. datum: 15 januari 2002

een grip moet je via ebay voor ¤200 incl verzekerde verzending uit duitsland kunnen halen.

NGS nostalgie // Spex // Spex² // Team NGS
I used to be paranoid, but now I know there watching me.

Reg. datum: 12 september 2001

quote:
DeFeCt schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 07:56:
[...]

Bij http://foto-mundus.de/ staat de VC-7D voor 229,99

Kan iemand mij zeggen wat een reeele prijs is voor een 70-210 4 (beercan) of zijn er ergens richtlijnen te vinden voor tweede hands glas?

Een reeële prijs moet je zelf bepalen, maar het ligt ook aan de staat. Meestal brengen ze rond de ¤80-100 op voor een flink gebruikte. Die lenzen zijn al 20+ jaar oud, ZGAN vind je ze niet meer.

Ik heb voor de mijne ¤90 betaald incl. verzendkosten. Deze had beschadigingen op de buitenkant en hele lichte krasjes aan de randen van het voorste glas element. (laatste stond niet in de advertentie, maar ze zijn niet te zien op de foto's.)

Het nadeel van deze lens is dat hij zo populair is en daardoor soms veel te duur. De iets minder populaire 100-200 F/4.5 is ook nog het overwegen waard. Hij is half zo groot, maar qua scherpte redelijk vergelijkbaar.

Oxi wijzigde dit bericht 02-06-2006 12:30 (8%)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Gëxcommuniseerde aap.

Ik heb gisteren de Sigma 28-70 F2.8 en de Sigma 70-210 F3.5-4.5 APO Macro gekocht.
De 28-70 F2.8 is de oudere versie van de Sigma - AF 28-70 2.8 (ZEN) die op dyxum.com staat, de zoomring is net iets anders maar voor de rest lijkt het mij dezelfde lens, inclusief zonnekap.
De 70-210 F3.5-4.5 is een schuifzoom zoals die hier op Ebay staat, alleen dan gewoon zwart met een rode lijn op de focusring en APO in het rood, de andere letters zijn wit. Ook zit er een macro voorzetlens en zonnekap bij die niet op Ebay erbij staan.

Ook de 70-210 staat niet op dyxum, maar ik heb beide lenzen wel op een overzichts- en gebruikersreviewsite met Sigma lenzen gezien. Alleen kan ik die lijst niet meer vinden, volgens mij stond die wel ergens in topic genoemd. Volgens mij staat daar dat de 28-70 uit 1988 komt.
Beide lenzen zijn zwaarder dan de 18-70 kitlens, ze zijn dan ook van metaal en glas.

Qua focus is de 28-70 even snel als de kitlens en maakt maar iets meer geluid. De 70-210 is een stuk langzamer met focussen en maakt veel lawaai, het bekende koffiemolengeluid. Bij het focussen/hunten knalt de focus als het ware tegen de einden van het bereik aan en dat voel en hoor je duidelijk.
De zoomring van de 28-70 gaat tussen 70mm en 50mm een beetje stroef en de 70-210 schuifzoom verschuift in bijna vertikale stand door de zwaartekracht. Niet echt dingen om je zorgen over te maken.
Op een UWA en 50mm F1.7 ben ik nu klaar, in ieder geval voor minstens een jaar. ;)

| Mijn fotomeuk | Mijn computermeuk/Koeitjes 1 2 3 |

Reg. datum: 07 oktober 2004

Ik bedoel deze post niet als spam of reclame of iets dergelijks (als een mod daar anders over denkt mag hij/zij deze post verwijderen natuurlijk) maar bij kamera-express hebben ze nu de km 28-75 (2.8) op voorraad voor 289 euro. Is mijn inziens een goede prijs voor deze lens. Heb hem zelf dus ook besteld.

e-400 zuiko 14-42

Hoe lang is jouw lens?
Reg. datum: 11 augustus 2001

quote:
philippevk schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 14:03:
Ik bedoel deze post niet als spam of reclame of iets dergelijks (als een mod daar anders over denkt mag hij/zij deze post verwijderen natuurlijk) maar bij kamera-express hebben ze nu de km 28-75 (2.8) op voorraad voor 289 euro. Is mijn inziens een goede prijs voor deze lens. Heb hem zelf dus ook besteld.

Dat is zeker een hele goede prijs! Jammer dat ik net een 24-85mm f/3.5-4.5 heb gekocht :(
Bij de MediaMarkt bij ons in Rijswijk hebben ze nu één exemplaar van de 28-70mm G voor 599,- staan, lijkt me opzich ook best een aantrekkelijke prijs (niet dat ik het er voor over heb, maja)

D200; AI 24mm f/2.8; AF-S 18-70mm f/3.5-4.5; AF-D 105mm f/2.8 Micro; Ai-S IF-ED 300mm f/4.5

@team-NGS
Reg. datum: 15 januari 2002

dat kostte hij eind maart daar ook al

NGS nostalgie // Spex // Spex² // Team NGS
I used to be paranoid, but now I know there watching me.

quote:
phaas schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 17:35:
[...]

Dat is zeker een hele goede prijs! Jammer dat ik net een 24-85mm f/3.5-4.5 heb gekocht :(
Bij de MediaMarkt bij ons in Rijswijk hebben ze nu één exemplaar van de 28-70mm G voor 599,- staan, lijkt me opzich ook best een aantrekkelijke prijs (niet dat ik het er voor over heb, maja)

hoe bevalt die 24-85, is die een beetje snel? (kwa focus)
en hoe is het contrast? ik zit er zelf ook over te denken om dit lensje te kopen...

quote:
PeterVL57 schreef op maandag 29 mei 2006 @ 18:16:
[...]
Ik heb net een nieuwe topic over de Sony Alpha gestart dus daar kan je de ontwikkelingen volgen.
REMY : Letsgodigital.org is gèèn officiële bron, dus op zo'n manier je ongenoegen uiten over het slotje is vrij kinderachtig.

Nee Remy, het verwijderen van een reactie en vervolgens je eigen edit eroverheen zetten (zodat niemand begrijpt waar het over gaat) is vrij kinderachtig. (het is in elk geval geen faire discussie)
Ik begrijp uit je reactie dat we "officiele" bronnen moeten geven om een topic te mogen starten, i.p.v. bronnen. Officiele bronnen zijn vervolgens volgens jou "marketing gebabbel". En als je dat niet aanstaat, blokkeer je dat gewoon, heb ik ondervonden (de anderen vast zijn gewaarschuwd), en daar erger ik me dan aan. Tja, en ik schijn dan ook te moeten begrijpen dat dat natuurlijk echt kinderachtig van mij is..... nou, sorry daarvoor. Maar, als je zo wordt behandeld in dit forum, ben ik dus echt weg.....

PeterVL57 wijzigde dit bericht 02-06-2006 22:02 (76%)

alu iMac 20" | Sony DSLR-A100, KM 17-35 f 2.8 D, KM 28-75 f 2,8 D, Sigma 105mm f2.8 EX Macro, Minolta 70-210 f4.5-5.6. Minolta 75-300 f4.5-5.6 (big beercan), Tamron-F 2X AF Teleconverter 7MC, Minolta 3600HS (D) flitser

the Platypus
Reg. datum: 05 november 2001

quote:
PeterVL57 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 20:54:
[...]

Nee Remy, het verwijderen van een reactie en vervolgens je eigen edit eroverheen zetten (zodat niemand begrijpt waar het over gaat) is vrij kinderachtig. (het is in elk geval geen faire discussie)
Ik begrijp uit je reactie dat we "officiele" bronnen moeten geven om een topic te mogen starten, i.p.v. bronnen. En wat "officiele"bronnen zijn, bepaal jij kennelijk. En als je het niet aanstaat, blokkeer je dat gewoon, heb ik ondervonden (de anderen vast zijn gewaarschuwd), en daar erger ik me dan aan. Tja, en ik schijn dan ook te moeten begrijpen dat dat natuurlijk echt kinderachtig van mij is..... nou, sorry daarvoor. Maar, als je zo wordt behandeld in dit forum, ben ik dus echt weg.....

Uhm, kun je niet gewoon mailen als je er een probleem mee hebt? :/

Maar doei doei, goede reis en veel plezier daar... :P
quote:
Hexley schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 21:29:
[...]
Uhm, kun je niet gewoon mailen als je er een probleem mee hebt? :/
Maar doei doei, goede reis en veel plezier daar... :P
Beste Hexley, Ik heb geen probleem. Remy maakt een probleem door uitwisseling op dit forum (niet in strijd met de huisregels) te blokkeren en kritiek daarop gewoon te wissen. Zit je daar niet mee ? 8)7

PeterVL57 wijzigde dit bericht 02-06-2006 22:08 (4%)

alu iMac 20" | Sony DSLR-A100, KM 17-35 f 2.8 D, KM 28-75 f 2,8 D, Sigma 105mm f2.8 EX Macro, Minolta 70-210 f4.5-5.6. Minolta 75-300 f4.5-5.6 (big beercan), Tamron-F 2X AF Teleconverter 7MC, Minolta 3600HS (D) flitser

Fuzzphoto.eu

Volgens mij is één van de regels op vrijwel alle online forums, dat je niet in het openbaar klaagt over de moderatie. Dat slaat namelijk meestal het topic dood.

Fuzzphoto | Fuzzcraft | Minolta Dynax 5D Min50/1.7 Min18-70 Sig17-70 Sig70-300DGAPO

je wéét toch

En een dood topic willen we niet, dus gaan we nu allemaal weer lief tegen elkaar doen?

Remy heeft toch een Nikon? Wat doet ie hier dan! ;)
quote:
PeterVL57 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 21:51:
[...]

Beste Hexley, Ik heb geen probleem. Remy maakt een probleem door uitwisseling op dit forum (niet in strijd met de huisregels) te blokkeren en kritiek daarop gewoon te wissen. Zit je daar niet mee ? 8)7

Is het een troost dat ik het gelezen had voor de moderatie :)
Klagen kun je verder denk ik beter doen in een apart topic op juiste plek (schop een modje oid).

En nu weer ontopic :)
quote:
phaas schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 17:35:
[...]

Ja ik had het over die lens...
en hoe is het contrast? ik zit er zelf ook over te denken om dit lensje te kopen...

Ik zat er pas over te denken om die 18-50 van sigma te kopen, maar die is best heel erg langzaam met AF. Omdat ik wel goede ervaringen heb met AF op lenzen van minolta zelf zit ik even te zoeken naar andere mogelijkheden. (misschien wachten op sony..?)

Hey allemaal, kwam vandaag weer is iets raars tegen. Ik heb de 7d nu bijna een half jaar en dacht: kom laat ik de camera is aansluiten met de bijgeleverde usb-kabel. Maar nu het rare deze kabel past niet. De kabel is een normale mini-usb maar de aansluiting een av-uit. Dus hebben meer mensen dit probleem gehad? Of ligt dit aan het demo model van de verkoper?

e-400 zuiko 14-42

Reg. datum: 12 september 2001

Je hebt de verkeerde kabel te pakken, die andere zit er ook bij.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Hoe lang is jouw lens?

quote:
hilbren schreef op zaterdag 03 juni 2006 @ 08:59:
[...]

Ja ik had het over die lens...

Ik zat er pas over te denken om die 18-50 van sigma te kopen, maar die is best heel erg langzaam met AF. Omdat ik wel goede ervaringen heb met AF op lenzen van minolta zelf zit ik even te zoeken naar andere mogelijkheden. (misschien wachten op sony..?)

Leuk dat je het vraagt... Ik heb gisteren zelf net mn 7D terug gekregen van reparatie. Eerder had ik dus nog niet de mogelijkheid om mijn nieuwe aanwinst te proberen.

Hij bevalt tot nu toe erg goed, het bereik is zeer prettig op digitaal. De focus is vergeleken bij de mijn 50mm vrij snel maar hij kan nog al eens hunten. Gister had ik daar overigens geen last van maar toen heb ik hem ook alleen buiten gebruikt :).

Wat ik tot nu toe heb gemerkt:
* Zeer scherp
* Vrij weinig weinig tot geen CA
* Contrast is in ieder geval minder dan de 50mm f/1.7 maar ik vind dit ook erg moeilijk te beoordelen aangezien de RAW converter meestal zelf het contrast al verziekt :)

Op mijn analoge AF7000 viel mij op dat de lens aardig wat barrel heeft @24 en flink wat pin-cuchioning @85. Op de 7D heb ik hier nog geen last van gehad. Flare ook niet.

Ik zal zsm. wat samples proberen te posten, die zijn nu nog 'RAW' nl. :)

Wat betreft de reparatie aan mijn 7D, dat verliep wat minder :( :
Toen ik het toestel gisteren terug kreeg bleek dat de AF/MF knop op de achterkant van de body het niet meer deed. Lekker service ook weer bij Sony :(

D200; AI 24mm f/2.8; AF-S 18-70mm f/3.5-4.5; AF-D 105mm f/2.8 Micro; Ai-S IF-ED 300mm f/4.5

@Oxi, De andere kabel zat er niet bij en is nu al 5 maanden in de na-bestelling. Ik snapte zelf stiekem ook al een beetje dat dit de verkeerde kabel was. Mijn vraag was dan ook meer of iedereen deze foutieve usb kabel bij zijn/haar 7d gekregen heeft. Had ik misschien ook iets beter moeten neerzetten

@mud starr
Hmmm ik heb dus de kabel met een usb uitgang (niet met de tv-out, die is in bestelling) maar die past dus niet op de universele usb/tv-out. Mijn vraag was dan ook meer of alle mensen de verkeerde kabel hebben gekrege voor hun usb-uitgang (dus de usb kabel voor naar de pc vanuit de usb/tv-out uitgang)

philippevk wijzigde dit bericht 04-06-2006 22:57 (35%)

e-400 zuiko 14-42

quote:
philippevk schreef op zondag 04 juni 2006 @ 19:41:
@Oxi, De andere kabel zat er niet bij en is nu al 5 maanden in de na-bestelling. Ik snapte zelf stiekem ook al een beetje dat dit de verkeerde kabel was. Mijn vraag was dan ook meer of iedereen deze foutieve usb kabel bij zijn/haar 7d gekregen heeft. Had ik misschien ook iets beter moeten neerzetten

Je krijgt normaal beide kabeltjes.
Die jij wel hebt is voor aan een tv.
Ik hoop dat het je lukt er een te vinden.
Reg. datum: 24 september 2001

Canon 30D | BG-E2 | 430EX | 580EX II | 50 F1.8 | 85 F1.8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 17-55 F2.8 IS USM | 70-200 F2.8 L USM
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

Reg. datum: 06 november 2004

www.letsgodigital.org

It's all there ;)

Hoe lang is jouw lens?

Morgen zouden toch ook de officiele berichten komen? Verder lijkt de Alpha 100 me een 5D met een 10MP sensor :)
Die lenzen waren natuurlijk ook al bestaande Minolta modellen, maar wel de allerbeste die ze hadden.

edit: niemand die er een topic over opent?

phaas wijzigde dit bericht 05-06-2006 13:14 (10%)

m'n ondertitel is zoek
Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
phaas schreef op maandag 05 juni 2006 @ 13:13:
Morgen zouden toch ook de officiele berichten komen? Verder lijkt de Alpha 100 me een 5D met een 10MP sensor :)
Die lenzen waren natuurlijk ook al bestaande Minolta modellen, maar wel de allerbeste die ze hadden.

edit: niemand die er een topic over opent?
Ik denk dat niemand nog een keer z´n kop wil stoten daar de mods al meerdere erover dicht gegooit hebben.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: