Hoofdcategorieën
Topicacties

[dSLR] Konica Minolta Dynax 5D & 7D Topic V2.0

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
m'n ondertitel is zoek
Reg. datum: 17 januari 2001

Ik vind het geen blunder, want dan was de camera weer XXX euro duurder geworden....
Maar het had misschien wel duidelijker gecommuniseerd mogen worden.

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Reg. datum: 12 september 2001

Het is altijd zo dat de snelheid varieert in camera's dus het is altijd zaak om het even op te zoeken. Daarom heb ik Sandisk Extreme III kaartjes in mijn 7D zitten.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

trying to find the balance

Blijkbaar is er iets blijven hangen bij mij over die CF kaartjes en snelheid. Heb zonder er echt over na gedacht te hebben Sandisk Ultra II kaartjes aangeschaft. De 512MB variatie :).

Andere kaartjes waren goedkoper en volgens opgaaf van de fabrikant net zo snel, maar tja, toch voor Sandisk gekozen. Best netjes van mezelf, al zeg ik het zelf :P.
Hoe lang is jouw lens?
Reg. datum: 11 augustus 2001

Hehe, lollig hoor :)
* phaas heeft een Lexar 80x 512mb en die is ook best nog snel als je dyxum.com bekijkt. Helaas heb ik er een jaar geleden nog 75 euri voor betaald :(

D200; AI 24mm f/2.8; AF-S 18-70mm f/3.5-4.5; AF-D 105mm f/2.8 Micro; Ai-S IF-ED 300mm f/4.5

Reg. datum: 13 april 2006

De site waarbij de schrijfsnelheid van geheugenkaartjes met camera's wordt weergegeven had ik ondertussen gevonden. Maar ben dus niet van plan om een snellere camera bij mijn geheugenkaartje te zoeken :-) Maar het interne buffer van de 5D lijkt me voor mij voorlopig wel genoeg.

Maar de snelheidswinst die met een kaartlezer behaald kan worden lijkt me wel de moeite waard. Maar je leest bijna nergen tot welke snelheid die kaartlezers werken of welke protocolen ondersteund worden. Dit zou je op de site van de fabrikant verwachten. En als je dan eindelijk een site vindt waar de combinatie kaartlezer geheugen kaart getest wordt, staat Twinmos er niet bij. Er staat erg veel op het web maar zie de juiste info maar eens boven water te halen.

Wel jammer dat er geen firmware updates komen die de snellere protocols ondersteunen. De fabrikant van geheugenkaartjes zou hiervoor de software componenten beschikbaar moeten stellen. Want hierdoor wordt hun afzetmarkt toch groter? Of moet hiervoor ook de hardware aangepast worden?

KM Dynax 5D, KM 18-70 F/3.5-5.6, KM 50, F/1.7, KM 35-105 F/3.5-4.5, KM 70-210 F/4 "Beercan", Voigtlander Ultron 100-400 F/4.5-6.7, Minolta 7000 AF

zullen ze vast wel over nagedacht hebben ;)

Bedenk wel goed (voordat je een kaartje koopt) dat de lees snelheid wordt aangegeven en dus niet de schrijfsnelheid! laat je dus niet in de maling nemen en pluis voor de zekerheid even de datasheet uit naar vergelijking materiaal!

Reg. datum: 11 november 2001

quote:
Fuzzbass schreef op maandag 01 mei 2006 @ 09:32:
Ik heb op het Dyxum forum ook al gepost dat ik het een nogal groffe blunder vind van Konica Minolta om niet alle fast write protocollen van diverse flash-fabrikanten te ondersteunen. Just een DSLR leunt erg op de snelheid van de flashkaart.

Gelukkig had ik zelf de Dyxum lijst al gevonden en een Sandisk Ultra II 1GB gekocht. Anders had ik een Kingston Elite gekocht. Zat ik daar mooi mee...
Tja, en nu ben ik daarmee de sigaar.

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: KM 5D, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Sigma 10-20mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D)

Reg. datum: 13 april 2006

quote:
hilbren schreef op maandag 01 mei 2006 @ 21:01:
zullen ze vast wel over nagedacht hebben ;)

Bedenk wel goed (voordat je een kaartje koopt) dat de lees snelheid wordt aangegeven en dus niet de schrijfsnelheid! laat je dus niet in de maling nemen en pluis voor de zekerheid even de datasheet uit naar vergelijking materiaal!

Dat was nu 1 van de weinige dingen die ik vooraf wel gevonden had. Volgens de fabrikant van de compactflash is de leessnelheid 21 MByte/s en de schrijfsnelheid 17 MByte/s. In de Minolta 5 D wordt dit een leessnelheid van 0,7 MByte/s en een schrijfsnelheid van 1 MByte/s.

Maar zo'n ramp is het niet hoor. Ik was op zoek naar een goedkoop kaartje. En toen kwam ik deze tegen die nog snel leek ook. Als ik zie hoe hard de prijzen van geheugens zakken is de keuze nog niet eens zo verkeerd geweest.

Het is denk ik wel slim om nu te investeren in een geschikte kaartlezer. Kost toch niet zo veel. Maar hierover kan ik de juiste gegevens niet vinden.

KM Dynax 5D, KM 18-70 F/3.5-5.6, KM 50, F/1.7, KM 35-105 F/3.5-4.5, KM 70-210 F/4 "Beercan", Voigtlander Ultron 100-400 F/4.5-6.7, Minolta 7000 AF

Hoe lang is jouw lens?

Ik heb zelf een PCMCIA kaartlezer van Cenceptronic (tja, heb een laptop en geen USB-porten vrij :) ). Helaas ondersteund dit ding geen DMA ofzo waardoor mn hele PC bevriest als ik iets kopieer van een CFje. Verder is ie ook niet enorm snel maar het is te doen (ongeveer 5min voor 512mb).

D200; AI 24mm f/2.8; AF-S 18-70mm f/3.5-4.5; AF-D 105mm f/2.8 Micro; Ai-S IF-ED 300mm f/4.5

Even terug werd gevraagd om een sample van mijn 70-210/4

http://www.yatta.nl/fotolib/PICT3811/600.jpg
Focal=210(315)mm, T=1/500s, F/4.0, ISO100
Let wel hij is onscherp op het mama-zwem-vlieg-beest omdat de focus op het baby-zwem-vlieg-beest zit. Ik had diafragma meer moeten dichtknijpen, maar dat is nou eenmaal niet gebeurd. ;)
Bovendien schommelde de boot :P

http://www.yatta.nl/fotolib/PICT3810/600.jpg
Focal=135(202)mm, T=1/350s, F/5.6, ISO100

Hoe lang is jouw lens?

quote:
Oxi schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 19:43:

Let wel hij is onscherp op het mama-zwem-vlieg-beest ...
Dat is nou een gans :Y)

Ik zal morgen ff kijken of ik ook nog een leuke heb met m'n bierblik :)

Fuzzphoto.eu

quote:
Of je kachelpijp (Ofenrohr af Deutsch)!

Fuzzphoto | Fuzzcraft | Minolta Dynax 5D Min50/1.7 Min18-70 Sig17-70 Sig70-300DGAPO

quote:
prima2003 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 13:25:
Ik laat even aan degene weten die op mijn eerdere post reageerde:

Ik heb gisteren de 7D body besteld, maandag over een week zou deze binnen zijn.

Lens bestel ik later bij........ik denk een 18-70....of heeft iemand anders nog goede suggesties?
Van mijn "oude" Dynax 505si heb ik nog de 28-80 en 300mm lens.
alvast bedankt voor de reacties
Kan je mij mischien aangeven waar jij deze besteld hebt? Ben zelf ook nog hard op zoek maar kan de 7d nergens meer vinden.

http://www.bachhimself.nl a7v8x/2200 p / 1512Mb / Gf4 ti 4200 128 Mb (Gainward Ultra 650 gold version) / aquarius2 waterkoeling /Chieftec dragon bigtower

Fuzzphoto.eu

quote:
bachhimself schreef op donderdag 04 mei 2006 @ 22:33:
[...]
Kan je mij mischien aangeven waar jij deze besteld hebt? Ben zelf ook nog hard op zoek maar kan de 7d nergens meer vinden.
http://www.digitalstreet.nl

Komt mijn 5D kit ook vandaan.

Fuzzphoto | Fuzzcraft | Minolta Dynax 5D Min50/1.7 Min18-70 Sig17-70 Sig70-300DGAPO

Ik heb toen ik in Amerika was een (maxxum) 5600HS (D) en een Tamron 90mm F/2.8 Macro DI gescoord voor een mooi prijsje.
Ik was ook van plan de VC-7D Vertical Grip te kopen, maar die was totaal uitverkocht of ontzettend duur.
Is de grip hier nog ergens te vinden? of hetzelfde probleem?

Verder zal ik binnenkort wel wat foto's gemaakt met de Macro lens posten.
Reg. datum: 24 september 2001

niet meer te krijgen... ik had op marktplaats mazzel, maar ergens anders heb ik 'm niet meer gezien.

en ik ga van de zomer ook in de VS kijken... mischien zie ik nog iets leuks... Sigma 70-200 F2.8 ofzo.. ;)

Canon 30D | BG-E2 | 430EX | 580EX II | 50 F1.8 | 85 F1.8 | 10-22 F3.5-4.5 USM | 17-55 F2.8 IS USM | 70-200 F2.8 L USM
Te Koop: A-Mount Sigma 20MM F1.8

@team-NGS
Reg. datum: 15 januari 2002

in duitsland is de grip nog wel te verkrijgen (iig via ebay) ik heb grips verkocht zien worden rond de ¤170.

NGS nostalgie // Spex // Spex² // Team NGS
I used to be paranoid, but now I know there watching me.

net een nieuwe grip gekocht, bevalt super (gisteren binnen gekregen)
via frans bedrijf voor 165 euro, orgineel en nieuw in de verpakking:
http://search.ebay.nl/_W0QQfgtpZ1QQfrppZ50QQsassZ41photo

hilbren wijzigde dit bericht 05-05-2006 08:44 (11%)

Heeft iemand hier misschien een goede handleiding of PDF specifiek gericht op de digitale Minolta's (zoiets als dit: http://www.friedmanarchives.com/Writings/5D_7D_ebook.htm , alleen dan wel graag gratis... (betalen voor PDF's, moet niet gekker worden)).

Ik blijf toch wat problemen houden met mijn D5, oké ik ben een beginnend dSLR gebruiker maar of het nou aan mij ligt of mijn camera.

Wat vragen:
- Metering ; Ik ben er nog steeds niet over uit welke metering mode ik het beste kan gebruiken. Ik krijg een onderbelicht onderwerp (mijn zoontje meestal) bij volledige metering bij daglicht, bij center weighted zit ik te vast aan een compositie, en bij spot metering (wat schijnbaar speciaal is op een instap dSLR, of vergis ik mij nu met spot focus?..) heb ik vaak vet overbelichte foto's. Ik weet dat het geen point en shoot is, maar er mislukken soms wel erg veel foto's.
- 70-210 F4: met de kitlens heb ik geen problemen (al is de lens niet superscherp), maar met mijn 70-210 merk ik dat ik vaak ernaast zit qua focus. Okay ik gebruik graag spotfocus waarna ik mijn compositie bepaal, maar ik druk toch redelijk snel af. Vogelfoto's? Ik heb zelden een superscherp exemplaar zoals ik vaak zie met 300mm lenzen. Is 210 gewoon te kort?.. Ik heb dus meestal van dezelfde resultaten als oxi hierboven heeft, persoonlijk ben ik hier niet echt tevreden mee, ik had toch meer van deze lens verwacht. Ik schiet er mooie 'portret'foto's mee, maar verder moet ik echt enorm wennen. Tips zijn welkom.
- Invul flits : genoeg over gelezen maar ik snap nog niet hoe ik dit goed kan gebruiken: Zodra ik de ingebouwde flits gebruik bij een tegenlicht opname, dan zit je vast aan een sluitertijd van 125ms. Resultaat, vet overbelichte foto's. Waarom houdt de camera hier geen rekening mee. of werkt invulflitsen niet echt op de AV mode. Ik doe hier nog iets fout, alleen ik zou graag weten wat.

Fotograferen, heerlijk hoor, maar soms wel frustrerend ;)

www.pasajo.nl

quote:
DinoPK schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 19:45:
Heeft iemand hier misschien een goede handleiding of PDF specifiek gericht op de digitale Minolta's (zoiets als dit: http://www.friedmanarchives.com/Writings/5D_7D_ebook.htm , alleen dan wel graag gratis... (betalen voor PDF's, moet niet gekker worden)).
Ik heb 'm toch gekocht, beter heb ik nog niet kunnen vinden. Het is zeker een aanrader :)
quote:
Ik blijf toch wat problemen houden met mijn 5D, oké ik ben een beginnend dSLR gebruiker maar of het nou aan mij ligt of mijn camera.

Wat vragen:
- Metering ; Ik ben er nog steeds niet over uit welke metering mode ik het beste kan gebruiken. Ik krijg een onderbelicht onderwerp (mijn zoontje meestal) bij volledige metering bij daglicht, bij center weighted zit ik te vast aan een compositie, en bij spot metering (wat schijnbaar speciaal is op een instap dSLR, of vergis ik mij nu met spot focus?..) heb ik vaak vet overbelichte foto's. Ik weet dat het geen point en shoot is, maar er mislukken soms wel erg veel foto's.

Schiet je misschien bij tegenlicht (Hoeft niet eens vanaf recht achteren te komen, maar wat je met je ogen als een lichte schaduw ziet, kan de camera als een donker gezicht weergeven).
Volgens bovenstaande PDF is center weighted een zinloze mix tussen Spot (http://www.yatta.nl/css/metering-spot.png) en Average (http://www.yatta.nl/css/metering-average.png) en ik denk wel dat ik het daarmee eens ben. Ik gebruik center weighted echt nooit.
Average is wat ik het meeste gebruik behalve bij lastige situaties, dan wordt het spot. Spot is niet geschikt voor de meeste (overzichts) foto's. Richt maar eens op iemand met een zwarte jas en je foto is al bijna mislukt.
quote:
- 70-210 F4: met de kitlens heb ik geen problemen (al is de lens niet superscherp), maar met mijn 70-210 merk ik dat ik vaak ernaast zit qua focus. Okay ik gebruik graag spotfocus waarna ik mijn compositie bepaal, maar ik druk toch redelijk snel af. Vogelfoto's? Ik heb zelden een superscherp exemplaar zoals ik vaak zie met 300mm lenzen. Is 210 gewoon te kort?.. Ik heb dus meestal van dezelfde resultaten als oxi hierboven heeft, persoonlijk ben ik hier niet echt tevreden mee, ik had toch meer van deze lens verwacht. Ik schiet er mooie 'portret'foto's mee, maar verder moet ik echt enorm wennen. Tips zijn welkom.
Knijp je het diafragma goed dicht of staat dat gewoon op F/4.0? Ik heb gisteren gemerkt dat op F/4.0 je focus maar een fractie verkeerd hoeft te liggen en het is net niet helemaal scherp meer.
quote:
- Invul flits : genoeg over gelezen maar ik snap nog niet hoe ik dit goed kan gebruiken: Zodra ik de ingebouwde flits gebruik bij een tegenlicht opname, dan zit je vast aan een sluitertijd van 125ms. Resultaat, vet overbelichte foto's. Waarom houdt de camera hier geen rekening mee. of werkt invulflitsen niet echt op de AV mode. Ik doe hier nog iets fout, alleen ik zou graag weten wat.
Hoe ik het doe:
  • Externe flitser erop (ingebouwde is niet voldoende)
  • Spotmeting op de achtergrond
  • Flitscompensatie op +1EV en maak een foto. De achtergrond belichten kan je veranderen met de Exposure compensation en de belichting van het object (persoon) met Flash Exposure Compensation. Ik probeer die laatste als eerste op +1EV en dat komt wel redelijk uit. :)
  • Het is (zeker in het begin) lastig om de belichting van achtergrond en voorgrond meteen goed te krijgen dus blijf proberen tot je tevreden bent.
Hierbij ga ik eigenlijk uit van stevig tegenlicht, als er minder tegenlicht is dan is het makkelijker door gewoon alles te laten staan en dan eventueel te gaan compenseren daarna. Geef desnoods een foto van een situatie waar je moeite mee had/hebt. Voor inflitsen is een externe flitser eigenlijk een vereiste.
quote:
Fotograferen, heerlijk hoor, maar soms wel frustrerend ;)
:*

Reg. datum: 23 april 2004

quote:

De maximale flashsync is blijkbaar 1/125, en als jij in de Av-stand een te groot diafragma gebruikt, dan is het logisch dat je foto's overbelicht worden.
Voortaan dus of je diafragma knijpen, of in de P-stand fotograveren.

quote:
suspect schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 21:14:
[...]

De maximale flashsync is blijkbaar 1/125, en als jij in de Av-stand een te groot diafragma gebruikt, dan is het logisch dat je foto's overbelicht worden.

1/125s met Antishake aan en 1/160s met Antishake uit.
Maar als je een flitser op de camera zet in HSS (High Speed Sync) en je richt 'm in A-mode op een sterke lamp (of natuurlijk tegenlicht) dan gaat de sluiter echt wel sneller dicht. ;)
Ik heb het net getest tegen een halogeenlamp in op mijn kamer. 1/1000s zowel met als zonder flitser en het verschil was dat de muur achter de lamp eerst wel en daarna niet belicht werd.
Maar ik weet niet of DinoPK een flitser heeft die HSS aan kan. Want als ik de interne omhoog klap met Antishake aan dan is 1/125s ook het snelste wat ik haal. :P

Bedankt voor de feedback voor zover!
quote:
k heb 'm toch gekocht, beter heb ik nog niet kunnen vinden. Het is zeker een aanrader :)

Ja het lijkt mij ook een erg leuk document, alleen zonder creditcard kom je niet ver, en ik wil zoiets gewoon geprint voor mijn neus hebben als ik er dan toch geld voor betaal. Maar dan is het geen 20 dollar meer (had ik gedaan voor een boek) maar 65 voor een kleurenversie. Erg jammer. Alles kan je vinden op het net, maar 1 fucking pdfje niet hahah. Zal eens nadenken of ik hier dan toch geld aan uit ga geven.

quote:
Schiet je misschien bij tegenlicht (Hoeft niet eens vanaf recht achteren te komen, maar wat je met je ogen als een lichte schaduw ziet, kan de camera als een donker gezicht weergeven).
Vaak wel ja, maar dan vind ik dat een spot meting toch goede resultaten moet geven. Ik denk dat ik echt moet gaan wennen om niet lichte vlakken te mikken, maar eerder op een middentoon.
quote:

Volgens bovenstaande PDF is center weighted een zinloze mix tussen Spot (http://www.yatta.nl/css/metering-spot.png) en Average (http://www.yatta.nl/css/metering-average.png) en ik denk wel dat ik het daarmee eens ben. Ik gebruik center weighted echt nooit.
Average is wat ik het meeste gebruik behalve bij lastige situaties, dan wordt het spot. Spot is niet geschikt voor de meeste (overzichts) foto's. Richt maar eens op iemand met een zwarte jas en je foto is al bijna mislukt.

Average zit niet op een D5, ik neem aan dat dit hetzelfde is als multi segment? Juist als ik die mode gebruik dan is de gehele foto wel netjes, maar het onderwerp dus onderbelicht. Op te lossen met een invulflits natuurlijk. Blijft enorm wennen dat een camera andere dingen ziet dan onze eigen ogen. Je kan met een camera wel door roosters en gras etc heenkijken, maar 2 verschillende lichtreflectie vormen heeft een camera het weer moeilijk mee. Geinig eigenlijk.

quote:
Knijp je het diafragma goed dicht of staat dat gewoon op F/4.0? Ik heb gisteren gemerkt dat op F/4.0 je focus maar een fractie verkeerd hoeft te liggen en het is net niet helemaal scherp meer.
Ik probeer het diafragme meer dicht te knijpen inderdaad, maar dan blijft het vrij soft. Ik heb wel gemerkt dat de foto's zonder tegenlicht, met een kleiner diafragma vaak subliem zijn (ik heb even grondig zitten bestuderen waar het nou misgaat). Waarschijnlijk meer rekening houden met lichtinval, even wennen. Met een compact kan je in dit soort gevallen toch makkelijk uit de voeten.
quote:

Hoe ik het doe:
* Externe flitser erop (ingebouwde is niet voldoende)
* Het is (zeker in het begin) lastig om de belichting van achtergrond en voorgrond meteen goed te krijgen dus blijf proberen tot je tevreden bent.
Uitproberen dus idd. Helaas heb ik dus geen externe flitser, ik kan nergens echt vinden welke types nou werken op de Digitale Dynaxen (dyxum is hier ook niet echt duidelijk in), en de nieuwe flashes zijn voor mij nu net nog even niet te betalen (eerst die 50mm eens, aankomende week overigens ;)).
quote:

Had ik inmiddels uitgevogeld idd. Opvallend aangezien de absolute meerderheid volgens de polls in AV mode schiet, hier probeerde ik mij ook een beetje aan te houden. Overigens stap ik hier steeds vaker van af, want met 210mm houdt de camera soms vast aan een sluitertijd van 100, terwijl alle foto's dan mislukken, pas vanaf 320 is het resultaat bevredigend.
quote:
Maar ik weet niet of DinoPK een flitser heeft die HSS aan kan. Want als ik de interne omhoog klap met Antishake aan dan is 1/125s ook het snelste wat ik haal. :P
Nog niet ;) . Leuke hobby, maar rottig te combineren met opgroeiende kindjes enzo :P

www.pasajo.nl

Reg. datum: 23 april 2004

@Oxi:
Weet je zeker dat de KM 1/1000 haalt, want de gemiddelde Nikon of Canon halen respectievelijk maximaal 1/500 en 1/250. :?

quote:
DinoPK schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 22:49:
Opvallend aangezien de absolute meerderheid volgens de polls in AV mode schiet, hier probeerde ik mij ook een beetje aan te houden. Overigens stap ik hier steeds vaker van af, want met 210mm houdt de camera soms vast aan een sluitertijd van 100, terwijl alle foto's dan mislukken, pas vanaf 320 is het resultaat bevredigend.

Je kan je beter eerst even afvragen waarom de meesten de AV-stand gebruiken, in plaats van het te doen omdat de rest het ook doet. ;)
Dus eerst gewoon even de automaat gebruiken, en dan kijken hoe de sluitertijden zich ten opzichte van het diafragma verhouden.
En als je een telelens gebruikt moet je altijd zorgen dat de sluitertijd sneller is dan het aantal millimeter.
Dus op 210mm moet je, rekening houdend met de cropfactor, zorgen dat je boven de 1/300 zit. (maar dat had je zelf ook al door...)

Marco wijzigde dit bericht 05-05-2006 22:58 (80%)

quote:
suspect schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 21:14:
[...]

En zorgen dat je ASA niet te hoog staat. Valt mij op dat ie 'm in de Auto stand, bij flitser, bijna altijd op 400ASA zet.
Verders, zet flash stand 's op 'Pre TTL'. TTL is een flits techniek die zelf bepaalt hoe hard ie moet flitsen. Ik ken ADI niet, maar TTL wel, en TTL werkt super.

Verder, blijft kwestie van uitproberen. Je schiet digitaal, dus klikken, kijken, aanpassen, klikken... je kunt immers direct zien of het gelukt is ja of nee. Dat is trouwens niet anders dan 'vroegah', toen moest je ook vaak met SLR's uitproberen, kijken welke standen het best waren...

F4.0 kan inderdaad een klein 'scherpte diepte' creeeren, zeker als je dichtbij schiet. Je 'onderwerp' hoeft dan maar nauwelijks te bewegen en het is al uit focus. Hoger diafragma getal vergroot je gebied waarin je onderwerp scherp is. Dit is dus 1 van de redenen waarom compacts altijd scherpe foto's leveren, omdat de lensje hiervan een enorme scherptediepte hebben, zegge veelal vanaf 1 meter tot oneindig. Dit is zowel een voordeel als nadeel, voordeel dat je simpelweg je camera hoeft te mikken en klaar.. .nadeel omdat je never nooit van die 'portret' foto's kunt krijgen, waarbij de achtergrond zo mooi geblurred is.
Over scherpte nog even, DSLR's produceren standaard wat meer softere foto's. Dit is bewust gedaan, omdat te sterk gesharpenede foto's nauwelijks meer te bewerken zijn!
Wil je direct scherpere platen, stel dan in het toestel de 'Sharpen' op +1 of +2. Zijn een aantal reviews die dat bij de 5D ook aanraden.
Verders... een 70-200 wordt met de 5D een 105-300 lens!! 300mm is een erg lastige lens om mee te schieten. Je kent waarschijnlijk wel de regel dat de sluitertijd ingesteld moet worden volgens de regel 1/lenslengte, dus in het geval van een 70-200 wordt dat bij 200 eigenlijk 1/300!! Ik denk dat veel mensen zich daar in vergissen. 200mm kan nog prima, kan men ook nog 'stil' houden, maar nou is het opeens 300mm, enne... daar heb je bijna al een statief voor nodig. Dat AS is aardig, maar niet heilig...

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: