[dSLR] Konica Minolta Dynax 5D & 7D Topic V2.0
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw Topicquote:hilbren schreef op woensdag 26 april 2006 @ 22:21:
flits? waardeloze discussie, flits gebruikt een fotograaf het liefst zo min mogelijk, liever een grote lamp ipv een grote flits (muv special effects)
Dat is natuurlijk niet helemaal waar. Ook buiten portet fotografie, waar een goede fitser een vereiste is, worden filtsers gebruikt - ook door pro's. Bijvoorbeeld buiten met tegenlicht of bij groepsfoto's. Op het moment heb ik zelf een oude manual flash (is 30 jaar oud ofzo
Uiteraard hoop ik nog eens een 3600 of 5600 te kunnen scoren, maar das een ander verhaal
D200; AI 24mm f/2.8; AF-S 18-70mm f/3.5-4.5; AF-D 105mm f/2.8 Micro; Ai-S IF-ED 300mm f/4.5
Hoe weet ik of een lens op men 5D past ?
Ik heb momenteel op men 5D de standaard 18-70 lens van Minolta zelf staan, maar, ik zou ook een aparte macro lens willen aanschaffen en eentje om verder mee te zoomen.
Ik ben al een half jaartje ofzo overgeschakeld op een DSLR, omdat ik meer mogelijkheden wou dan met de gewone digitale cameras, maar ik snap nog altijd niet ( buiten dat het slot op de lenzen niet compatibel is tussen de verschillende DSLR merken ) hoe je een lens "herkent" bij een aanbieding ofzo op internet dat ie compatibel is met mijn Minolta.
En het zou zonde zijn om een lens aan te kopen en thuis te krijgen en dan te mogen constateren dat ze niet past
Want verschillende merken ( Camron oa als ik me niet vergis ) maken lenzen voor Minoltas, maar ook voor Canon, dus vergissen is mogelijk dnek ik, als je niet zoveel kent van het lenzenaanbod bij DSLRs.
-| Joy, zwavelzuurinhallatie! 't jaar begint goed ! ) |-
Minolta 70-210 f/4 "beercan"
Minolta 50mm f/1.7
Minolta 50mm f/1.4
Minolta 28mm f/2.8
RHE123 wijzigde dit bericht 27-04-2006 22:30 (15%)
Canon 7d/40d + 10-22 f/3.5-4.5 + 17-55 f/2.8 IS + 70-200 f/2.8L IS + 430EX | Mac Pro quad 2.8ghz | MacBook Unibody 2.4ghz
quote:Falcon10 schreef op donderdag 27 april 2006 @ 22:12:
Want verschillende merken ( Tamron oa als ik me niet vergis ) maken lenzen voor Minoltas, maar ook voor Canon, dus vergissen is mogelijk dnek ik, als je niet zoveel kent van het lenzenaanbod bij DSLRs.
Er staat altijd bij voor welke 'mount' de lens is, dus dan staat er bijvoorbeeld Tamron 90mm SP DI (M), waarbij de (M) aan het einde staat voor Minolta.
Overigens is de lens die ik hier noem een aanrader als je een macrolens zoekt.
Nog een vraag dan, een van die lenzen ( 50 mm f1.7 ) op marktplaats staat bij : "voor analoge spiegelreflexcamera ". Ik vermoed dan dat de mount voor Minolta lenzen zowel op analoge als digitale SLR's hetzelfde is, en deze dus eignelijk compatibel zijn ?
Ja, maar dan zetten ze er ook bij voor welk type auto de lens gemaakt is.quote:Falcon10 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 08:07:
Kan bv niet voor het merk Mitsubishi bv zijn, om nu maar iets te zeggen ?
Reg. datum: 10 maart 2006
En toen kwam ik erachter dat het 5-6 WEKEN gaat duren; hij moet naar Duitsland worden opgestuurd. Ben toen maar weer weggegaan met camera; kan hem deze tijd niet zo lang missen en wil niet het risico lopen dat ik hem nog niet terug heb voor een bruiloft waar ik hem nodig heb...
quote:Falcon10 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 08:07:
Aha, dus als er een (M) tussen haakjes bijstaat is het altijd voor Minolta ? Kan bv niet voor het merk Mitsubishi bv zijn, om nu maar iets te zeggen ? Voor Canon zal dat dan (C) zijn en voor Kodak (K) ?
Mitsubishi maakt geen SLR cameras, en aangezien Minolta het enige SLR cameramerk is dat met een M begint, mag je er van uit gaan dat de lens compatible is. Er is verder nog verschil tussen AF en MF, autofocus en manual focus. Bij manual focus kan het zo zijn dat hij niet past. Je zult dan dieper moet graven om erachter te komen. Helaas zijn Marktplaats-aanbieders hier niet altijd duidelijk in, maar vragen staat natuurlijk vrij, net als zelf zoeken naar de specificaties van de lens zelf.
Er zijn grofweg 5 lens mounts van hedendaagse SLR camera's: Canon, Nikon, Pentax, Minolta en Sigma.
Er zijn verschillende fabrikanten die SLR lenzen maken voor de Minolta mount: Minolta, Sigma, Tamron, Tokina, Peleng, Vivitar, Voigtlaender, Cosina, Magnicon, Arax, enzovoorts.
quote:Nog een vraag dan, een van die lenzen ( 50 mm f1.7 ) op marktplaats staat bij : "voor analoge spiegelreflexcamera ". Ik vermoed dan dat de mount voor Minolta lenzen zowel op analoge als digitale SLR's hetzelfde is, en deze dus eignelijk compatibel zijn ?
Zie ook boven, tweede hands aanbieders zijn hier lang niet altijd duidelijk in, en er zijn verschillende Minolta lens mounts. Beetje onderzoek doen naar past en wat niet, zou ik zeggen. Er is zat info te vinden.
Het verbaast me regelmatig dat mensen zo weinig info geven over wat ze nou eigenlijk verkopen. "Minolta zoom lens te koop, zware uitvoering, als nieuw" dat soort dingen.
Peleng? No wayquote:Fuzzbass schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 10:20:
[...]
Er zijn verschillende fabrikanten die SLR lenzen maken voor de Minolta mount: Minolta, Sigma, Tamron, Tokina, Peleng, Vivitar, Voigtlaender, Cosina, Magnicon, Arax, enzovoorts.
[...]
D200; AI 24mm f/2.8; AF-S 18-70mm f/3.5-4.5; AF-D 105mm f/2.8 Micro; Ai-S IF-ED 300mm f/4.5
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Reg. datum: 12 april 2006
Ik heb gisteren de 7D body besteld, maandag over een week zou deze binnen zijn.
Lens bestel ik later bij........ik denk een 18-70....of heeft iemand anders nog goede suggesties?
Van mijn "oude" Dynax 505si heb ik nog de 28-80 en 300mm lens.
alvast bedankt voor de reacties
Prima2003
Ik vind op de Belgische Ebay volgende lens :
http://cgi.benl.ebay.be/S...79925QQrdZ1QQcmdZViewItem
Maar die blijkt te passen op zoweleen Canon, Nikon als Minolta ?
Als je nog naar de site kijkt waar de verkoper naar verwijst, staat wel dat er blijkbaar verschillende monturen bestaan voor de lens, dus ik vermoed dat je dan de lens krijgt met het montuur dat op jou DSLR past ?
Trouwens, is die lens wat ? Want is wel redelijk goedkoop me dunkt.
Falcon10 wijzigde dit bericht 28-04-2006 15:08 (7%)
Maar de mounts zijn niet inwisselbaar dus je koopt een Canon-, Minolta of Nikon-mount. En er staat niet bij welke het is, maar ik zie dat hij vooral Canon lenzen verkocht heeft dus ik neem aan dat dit niet de goede is voor jou. Als je het zeker wilt weten moet je het hem vragen.
Oxi wijzigde dit bericht 28-04-2006 15:20 (5%)
trouwens op de Duitse Ebay staat ook wel een wrede :
http://cgi.ebay.de/Zoomob...Z3342QQrdZ1QQcmdZViewItem
gaat om deze :

Denk dat je daar wel ff mee kan zoomen
*edit*
Net ook antwoord gehad van die Sigma 70-300 DG macro lens van die Waalse verkoper. 't is een nieuwe en geschikt voor de Dynax 5D.
Straks eens aan vriendin horen of ik em eventu mag aanschaffen
Iemand al ervaring met die lens ? Of die weet dat ie zijn geld waard is ?
Falcon10 wijzigde dit bericht 28-04-2006 15:55 (26%)
Over brakke kwaliteit gesproken trouwens, het is duidelijk dat ik veel beter moet gaan leren fotograferen, aan mijn gereedschap ligt het nu in ieder geval niet meer.
Voorbeeldjes zijn te vinden op http://shusen.net/gallery2/v/km5dtest/
Gewoon doen, vragen om vergiffenis is makkelijker dan vragen om toestemming.quote:Falcon10 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 15:37:
*edit*
Net ook antwoord gehad van die Sigma 70-300 DG macro lens van die Waalse verkoper. 't is een nieuwe en geschikt voor de Dynax 5D.
5D | 20-35 | 35/2 | 85/1.8 | 580EX | SB24's | PW's .:. martijnfoto.nl & Flickr
Reg. datum: 27 april 2006
quote:Falcon10 schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 15:37:
*edit*
Heb zelf de APO versie van deze lens. Is (maar) 100 euro duurder maar krijg je wel kwalitatief beter glas.
Maar denk dat die lens sowiezo wel zijn prijs waard is.
Ik ben ook in het bezit van de APO versie (herkenbaar aan de rode ring). Wat ik van anderen gezien heb is er nogal een verschil met de niet-APO versie. Die heeft namelijk een zwak bereik van 200-300 met duidelijk minder scherpte. Mij lijkt me dat je daar zo'n lens voor koopt. Bij verschillende webwinkels heb je de APO voor E215, en de niet-APO voor E140. Ik zou het wel weten.quote:Bal schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 17:37:
[...]
Heb zelf de APO versie van deze lens. Is (maar) 100 euro duurder maar krijg je wel kwalitatief beter glas.
Maar denk dat die lens sowiezo wel zijn prijs waard is.
Reg. datum: 13 april 2006
Eerder had ik het er over dat mijn 5D niet wil communiceren met mijn desktop PC en wel op mijn laptop. Maar nu ik een USB 2.0 PCI kaart heb gekocht is dat probleem opgelost.
Maar nu zit ik met de volgende vraag wat volgens mij ook weer veroorzaakt wordt door een combinatie van onderdelen:
Ik heb een Twinmos Ultra-X 140X compactflash kaart van 1 GB. Volgens de fabrikant kan deze met 21 MByte/s lezen en 17 Mbyte/s schrijven. Aardig snel dacht ik. Maar met mijn USB 2.0 kaartlezer haalt deze maar een leessnelheid van 3.3 MByte/s. Later ben ik er achter gekomen dat de kaartlezer maar een maximale transfer snelheid heeft van 4 MByte/s. Dus ik vraag me af of ik die kaartlezer beter niet om kan ruilen voor een snellere.
Maar toen ik de schrijfsnelheid van mijn camera met dit geheugenkaartje ging testen kwam hier ook wat geks uit. Ongeveer 1 MByte/s. Dit blijkt te kloppen met praktijktest waarin deze combinatie ook gemeten is. Maar Sandisk III halen wel 8 MBytes/s. Dat snap ik dus niet. Ligt dit ook weer aan de combinatie camera - geheugen kaart? Want de Twinmos werkt met een Canon 5D wel sneller.
Ik vraag me af of het zin heeft om een andere kaartlezer aan te schaffen. Want ik kan nergens een test vinden waarbij de snelheid van Twinmos naar PC gemeten wordt. Heeft iemand een idee hoe ik hier achter kan komen zonder eerst diverse kaartlezers aan te hoeven schaffen?
KM Dynax 5D, KM 18-70 F/3.5-5.6, KM 50, F/1.7, KM 35-105 F/3.5-4.5, KM 70-210 F/4 "Beercan", Voigtlander Ultron 100-400 F/4.5-6.7, Minolta 7000 AF
Vandaar dus dat diverse snelle kaarten soms als een "orginele" CF kaart functioneren. Bijv. van bepaalde kingston modellen is het bekent dat die in een KM 5D of 7D erg langzaam zijn (terwijl ze in een A1 of A2 wel weer lekker werken)
En Jan- dat is het makkelijkst te ontdekken om hem bij een kennis/vriend/bevriende zaak ff op andere lezers uit te testen.
©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.
Gelukkig had ik zelf de Dyxum lijst al gevonden en een Sandisk Ultra II 1GB gekocht. Anders had ik een Kingston Elite gekocht. Zat ik daar mooi mee...
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.