[dSLR] Konica Minolta Dynax 5D & 7D Topic V2.0
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Nieuw TopicReg. datum: 15 juli 2004
Kan je die ergens in NL of BE online kopen..?quote:Wolfensteijn schreef op zondag 23 april 2006 @ 13:13:
Verlanglijstje tot nu toe, [b]Peleng [b]powah!, de 70-210/4 (op aanraden van Oxi), een 85 portret lens, een
Ik heb nog steeds een "zwak" voor KMquote:Wolfensteijn schreef op zondag 23 april 2006 @ 13:13:
Tsss, dat je nog steeds in dit topic rondhangt met je Canon camera. Overloper!
.
Als je een goedkope 2e hands ziet kan je die ook kopen. Dat heb ik gedaan ook al zat er geen Minolta adapter bij en die heb ik later voor $29 (± ¤25) inclusief verzendkosten gekocht bij eastwave. (Staat niet op de website, maar via email wel te bestellen.)quote:Wolfensteijn schreef op zondag 23 april 2006 @ 14:53:
http://www.eastwave.ca/
Webshop in Canada dus. En voorlopig nog te prijzig voor mij.
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
quote:
Beetje gevaarlijk om dat hier te zeggen...maareh absoluut geen spijt. Simpele beredenering, toen ik de body kocht was ´ie 1399, toen ik ´m inruilde was ´ie nog maar 799. Kortom zeer hoge afschrijving. Ik kan nu wel allemaal voordelen van een Canon gaan noemen, maar dat wordt hier denk ik niet zo op prijs gesteld, en ik heb geen zin in een discussie tussen verschillende merken
Maarja, gewoon teveel problemen mee gehad (iets van 4 body´s gehad). Ik fotografeer redelijk veel autosport en Canon´s AF systeem + snelle lenzen zitten naar mijn mening iets beter in mekaar.
Wat ik mis op de 20D wat de 7D wel heeft zijn:
- Grote scherm
- Iso change in zoeker
- AS!!! (was toch wel eens verrekte handig)
- AF/MF knop
- grote zoeker
Kortom, genoeg dingen om je over de streep te trekken om voor KM te gaan.
En misschien ben ik wel één van de weinige die gewoon objectief tegen verschillende merken camera's aankijkt. Ik fotografeer meestal met een maat van me die beschikt over een Nikon D50. Manmanman wat een prachtige platen komen daaruit. Blijkt maar weer dat een goede foto wordt gemaakt door de mens en niet door het merk camera
Als het goed is hebben alle camera eigenaren dat gemeen.
Het is wel zo dat op dit moment er eigenlijk geen ruimte is om body te upgraden zodra ik de 5D zat ben en wat beters wil. De 7D biedt volgens mij geen duidelijk grote voordelen ten opzichte van de 5D. Dus wat dat betreft loop ik nu een doodlopende steeg in wat bodies betreft. Maar ik heb goeie hoop met Sony
Neem eens als voorbeeld een 50mm 1.7 lens, daar ben ik nou al enige tijd naar aan het kijken (1.4 heeft voor mij te weinig meerwaarde, ben geen pro).
Nergens meer te vinden die lens
Zijn er 2e hands overigens nog tips voor standaard lenzen? De 70-210 F4 heb ik voor het lichte telewerk (met goed, maar vaak ook overbelicht resultaat, tips?), eigenlijk zoek ik voor mijn 18-70 lens een vervanger die wat scherper is. Op het eerste gezicht maakt die lens aardige plaatjes, maar de resultaten vallen full res nogal eens tegen.
Ook iets wat mij opviel vandaag; ik dacht dat sommige foto's aardig overbelicht waren (huid was uitgebeten wit op het display). Zet ik ze op de pc, zijn ze perfect. Hebben meer mensen hier soms wel eens last van met een 5D?
www.pasajo.nl
Over het schermpje. Dat heeft simpelweg niet genoeg contrast om foto's realistisch te laten zien, maar dat is een eigenschap van al die LCD's op camera's. Druk tijdens het bekijken eens op omhoog, dan heb je een histogram van je foto en kan je het misschien beter inschatten. Ook knipperen daar de uitgebeten delen, zowel zwart als wit.
het valt ook mee, het zal waarschijnlijk wel een gebruikersissue zijn qua metering mode etc.
Tis gewoon een lens waar je een beetje aan moet wennen ; focus werkt niet echt super boven de 150mm (gaat soms jagen), soms zijn de foto's wat soft (te korte sluitertijden), wat unsaturated (logisch als je gaat zoomen..), etc. Volgens mij karaktereigenschappen van elke zoomlens, en gewoon nog iets waar ik mee moet leren omgaan als nieuwe dslr gebruiker..
Voor de rest een heerlijke lens met karakter, met soms verbluffende resultaten (met wat nabewerking).
Wel een zwaar onding om lang om je nek te hebben hangen
En daarom zoek ik ook zo'n soortgelijk value-for-money lensje voor een walk around lens, de dure lenzen komen op zijn tijd wel, maar op de korte termijn (komende maanden) wil ik toch wel betere korte lenzen hebben (iig een 50mm en dan een 18-70 vervanger)
www.pasajo.nl
Is de Tamron 28-75 f2.8 wat voor je misschien...? Is dit boven budget en/of denk je een te groot deel aan groothoek te missen...? (kromme zinquote:DinoPK schreef op zondag 23 april 2006 @ 21:14:
Oh die lens is zo goed als nieuw hoor (en dat voor de maar 60 euro die ik er voor kwijt was), er zaten totaal geen gebruikssporen op toen ik de lens kocht. Of de bladen goed zijn... ik denk het wel;
het valt ook mee, het zal waarschijnlijk wel een gebruikersissue zijn qua metering mode etc.
Tis gewoon een lens waar je een beetje aan moet wennen ; focus werkt niet echt super boven de 150mm (gaat soms jagen), soms zijn de foto's wat soft (te korte sluitertijden), wat unsaturated (logisch als je gaat zoomen..), etc. Volgens mij karaktereigenschappen van elke zoomlens, en gewoon nog iets waar ik mee moet leren omgaan als nieuwe dslr gebruiker..
Voor de rest een heerlijke lens met karakter, met soms verbluffende resultaten (met wat nabewerking).
Wel een zwaar onding om lang om je nek te hebben hangen
En daarom zoek ik ook zo'n soortgelijk value-for-money lensje voor een walk around lens, de dure lenzen komen op zijn tijd wel, maar op de korte termijn (komende maanden) wil ik toch wel betere korte lenzen hebben (iig een 50mm en dan een 18-70 vervanger)
Reg. datum: 30 december 2005
quote:[b][message=25628729,noline]En daarom zoek ik ook zo'n soortgelijk value-for-money lensje voor een walk around lens, de dure lenzen komen op zijn tijd wel, maar op de korte termijn (komende maanden) wil ik toch wel betere korte lenzen hebben (iig een 50mm en dan een 18-70 vervanger)
In dezelfde prijsklasse als de 28-75 die Nielsracing opperde: de Sigma 17-70.
Ben zelf ook van plan om deze te kopen, 28mm (mijn huidige minimum) is echt te weinig groothoek voor mij.
Weliswaar geen constante 2.8 (2.8-4.0), maar in diverse tests wel beter beoordeeld dan zijn duurdere broertje, de Sigma 18-50 2.8. Als het bereik van je kitlens bevalt denk ik dat dit een hele goede opvolger kan zijn.
BocraM wijzigde dit bericht 23-04-2006 23:55 (1%)
Reden: typo
Maar....... als je zeer veel gebruik wil maken van de groothoek, kun je toch beter een kortere zoom of prime kopen. Elke zoomlens is een compromis op zijn kortste brandpuntsafstand. Vooral de stevige vignettering is het grootste minpunt van deze lens.
Zie hier voor meer info
Reg. datum: 10 mei 2004
quote:Fuzzbass schreef op maandag 24 april 2006 @ 09:57:
Heb sinds dit weekend de Sigma 17-70. Het bereik is voor mij ideaal. de f/2.8 bij 17mm is prima voor binnenshuis, alleen is er wel flinke vignetting te zien en wazigheid in de uiterste hoeken. Boven de 30 mm is deze lens fenomenaal op alle diafragma's. Hoek-tot-hoek scherpte op 17mm begint te komen bij f/4 en is extreem goed bij f/8. Maar gezien de prijs (E350) is deze lens elke cent dubbel en dwars waard!
Shit ik geloof dat ik het ook te pakken heb (LLD)
Ik ben ook op zoek naar een 18-70 vervanger (al hoe wel het zeker geen verkeerde lens is voor de prijs en het bereik). Maar een stukje lichtsterkte en scherpte aan de lange kant kan zeker geen kwaad. Maar ik merk dat de lenzen die als vervanging kunnen dienen nogal boven m'm budget liggen:
Sigma 17-70 ± ¤350
Sigma 24-70 > ¤400
Minolta 24-105 > ¤400
Ik heb voorlopig eigenlijk geen budget omdat er een buitenland stage aan zit te komen.
Minolta 5D + Minolta 18-70 f/3.5-5.6 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Sony HVL-F36AM
Wat dacht je van de 24-85mm? Ik heb hem gescoord voor 160 op eBay, inclusief een B+W Skylight filter (wat doet zo'n filter eigenlijk?)quote:martijn_tje schreef op maandag 24 april 2006 @ 11:42:
[...]
Shit ik geloof dat ik het ook te pakken heb (LLD)
Ik ben ook op zoek naar een 18-70 vervanger (al hoe wel het zeker geen verkeerde lens is voor de prijs en het bereik). Maar een stukje lichtsterkte en scherpte aan de lange kant kan zeker geen kwaad. Maar ik merk dat de lenzen die als vervanging kunnen dienen nogal boven m'm budget liggen:
Sigma 17-70 ± ¤350
Sigma 24-70 > ¤400
Minolta 24-105 > ¤400
Ik heb voorlopig eigenlijk geen budget omdat er een buitenland stage aan zit te komen.
D200; AI 24mm f/2.8; AF-S 18-70mm f/3.5-4.5; AF-D 105mm f/2.8 Micro; Ai-S IF-ED 300mm f/4.5
Reg. datum: 10 oktober 2000
Tamron AF18-200MM F/3.5-6.3 XR Di-II LD ASPHERICAL (IF) MACRO

Specs: http://www.tamron.com/news/35mm/18200di2.asp
Ik moet zeggen dat ik aangenaamd verrast ben. Als ik deze lens vergelijk met de standaard kit lens: KM 18-70 AF DT dan heeft deze lens minder CA en barrel distortion. Op 200mm zijn de foto`s iets wat zacht maar dit is absoluut niet storend, een erg goede walk-around lens in mijn ogen! Ik heb er een B+W UV filter op en ben zeer tevreden over de scherpte van de foto`s.
Positief vind ik:
- Weinig barrel distortion
- Weinig CA
- Scherpe foto`s!
- Een lens voor een groot bereik, zowel wide angle als zoom.
Minpuntjes:
- De lens is wat zwaar.
- Bij erg weinig licht wil de auto focus nog wel eens "hunten" en dan vooral als je gezoomd heb.
- Als je van wide angle naar full zoom gaat moet de AF even een stukje overbruggen, dit kan wat tijd kosten, maar als je eenmaal scherp hebt gesteld is daarna hij constant snel met de AF.
Twee voorbeelden:
- 35 mm
- 200 mm
Al met al ben ik toch erg positief!
Stephan Oudmaijer wijzigde dit bericht 24-04-2006 13:50 (13%)
Sommige mensen denken dat ze denken, maar dat denken ze maar.
Witbalans correctie voor film fotografie.Op een DSLR heb je er alleen maar last van, want je witbalans presets zijn waardeloos geworden.quote:phaas schreef op maandag 24 april 2006 @ 13:22:
[...]
B+W Skylight filter (wat doet zo'n filter eigenlijk?)
quote:CK schreef op maandag 24 april 2006 @ 13:37:
Sinds vorige week heb ik de volgende lens op m`n 5D:
...
Positief vind ik:
- Weinig barrel distortion
- Weinig CA
- Scherpe foto`s!
- Een lens voor een groot bereik, zowel wide angle als zoom.
...
Al met al ben ik toch erg positief!
Ik zou het persoonlijk zonde vinden om zo´n ultrazoom op een dslr te zetten...Je benut bij lange na niet de kwaliteit van de camera. De lens is een beperkende factor. Neemt niet weg dat je misschien wel hartstikke tevreden kan zijn met deze lens, zeker als je niet van wisselen houdt.
Waar ik het niet mee eens kan zijn is weinig CA. Check je 200mm shot eens, het barst ervan!
Maar in Photoshop kun je een hoop fixen en USM of Smart Sharpen is ook eigenlijk onmisbaar.
Ja als ik het vergelijk met de standaard kit lens. Die is nog veel erger... Maar alleen op hoge zoom wat meer CA, daar kan ik mee leven. Net wat hierboven wordt gezegd, opzich kan ik leven met de tekort komingen.quote:Nielsracing schreef op maandag 24 april 2006 @ 16:26:
[...]
Ik zou het persoonlijk zonde vinden om zo´n ultrazoom op een dslr te zetten...Je benut bij lange na niet de kwaliteit van de camera. De lens is een beperkende factor. Neemt niet weg dat je misschien wel hartstikke tevreden kan zijn met deze lens, zeker als je niet van wisselen houdt.
Waar ik het niet mee eens kan zijn is weinig CA. Check je 200mm shot eens, het barst ervan!
Maar in Photoshop kun je een hoop fixen en USM of Smart Sharpen is ook eigenlijk onmisbaar.
Elke lens heeft tekortkomingen, dus je zult wel moeten. De ene lens heeft dan wel weer wat minder tekortkomingen dan de andere, maar meestal gaat daarmee omgekeerd onevenredig de prijs omhoogquote:CK schreef op maandag 24 april 2006 @ 17:52:
[...]
Ja als ik het vergelijk met de standaard kit lens. Die is nog veel erger... Maar alleen op hoge zoom wat meer CA, daar kan ik mee leven. Net wat hierboven wordt gezegd, opzich kan ik leven met de tekort komingen.
Het vreemde vond ik juist dat de standaard lens met een bereik van 18-70 kwalitatief slechter beeld geeft dan deze lens. Juist op 18mm was de vervorming veel meer te zien dan met deze nieuwe lens. Anyway, ik ben er happy mee :-)quote:Fuzzbass schreef op maandag 24 april 2006 @ 20:27:
[...]
Elke lens heeft tekortkomingen, dus je zult wel moeten. De ene lens heeft dan wel weer wat minder tekortkomingen dan de andere, maar meestal gaat daarmee omgekeerd onevenredig de prijs omhoogIk denk niet dat ik blij zou zijn met zo'n superzoom als jij hebt. Ik heb mijn zoombereik dan ook opgedeeld in twee lenzen. Bijkomend voordeel is dat ik een groter bereik heb, en gemiddeld genomen een hogere beeldkwaliteit. Voor net iets meer geld. En ja, ik zal af en toe moeten wisselen. Ik moet er dan ook nog wat handigheid in krijgen.
Dat vind ik eigenlijk niet zo raar. De kitlens heeft een waarde van zo'n 80 euro. En hoewel hij voor die prijs zeker geen slecht beeld geeft, is en blijft het een goedkope lens. Zelfs de lens van mijn Canon S1 is beter. Maar ja, een niet-SLR lens met een cropfactor van 6,5 en een real-life bereik van 5,8 - 58 mm is niet zo'n grote uitdaging voor een lensontwerper.quote:CK schreef op maandag 24 april 2006 @ 22:57:
[...]
Het vreemde vond ik juist dat de standaard lens met een bereik van 18-70 kwalitatief slechter beeld geeft dan deze lens. Juist op 18mm was de vervorming veel meer te zien dan met deze nieuwe lens. Anyway, ik ben er happy mee :-)
Maar misschien als ik nog eens wat geld over heb (
Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last
Dit topic is gesloten.