Hoofdcategorieën
Topicacties

[dSLR] Konica Minolta Dynax 5D & 7D Topic V2.0

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Ja en de wireless functie voor de 5600hs werkt goed.

Bij het wireless instellen van de 5400hs lijkt alles goed te gaan, zelfs testknop werkt naar behoren. maar als er dan geflitst moet worden dan laat hij het afweten (alleen icm de digitale body's)

manual + wireless is uitgeschakelt, de rede daarvoor ontbreekt mij :?

quote:
LearnDriver schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 15:19:
[...]

Hij kan misschien wel USB2.0 hebben, maar de 5D misschien niet. Ik had iig gelezen in meerdere reviews dat de USB snelheid van de 5D een stuk lager lag als de 7D.
Vermoedelijk heeft de 5D dan USB1.1

ik heb inderdaad wel USB2.0..... Ik meende alleen dat de 5D wel op USB2 zat, en de 7D dus niet!

Nahja, ik koop wel zo'n los readertje. Op zich wel jammer dat het nu CF is, m'n laptop heeft nl zo'n SD reader ingebakken, da was best wel handig (gebruik dat nog steeds voor m'n Panasonic FZ5).

Reg. datum: 20 februari 2003

quote:
JePeVePe schreef op zondag 16 april 2006 @ 12:25:
[...]

Nahja, ik koop wel zo'n los readertje. Op zich wel jammer dat het nu CF is, m'n laptop heeft nl zo'n SD reader ingebakken, da was best wel handig (gebruik dat nog steeds voor m'n Panasonic FZ5).

Ik gebruik voor mijn Minolta 7D gewoon een snelle sd - kaart dit in combinatie met een cf-sd adapter.
Zo heb ik nu maar 1 soort geheugen kaart in gebruik, die ik overal voor kan gebruiken (pda) en de foto's op mijn Mio 269+ kan bekijken en wegschrijven als reserve opslag tijdens vakanties.

Pieter

pbevers wijzigde dit bericht 16-04-2006 13:43 (10%)

Reg. datum: 06 november 2004

quote:
phaas schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 21:11:
[...]

Die 28-135mm klinkt opzich wel interessant... maar hoe zit dat met zo'n diafragma en de background blur?
Enneh, die 50mm met extender, leg eens uit? Is dat evt. ook mogelijk met mijn f/1.7 ?

Je zegt dat je 50 mm te kort vind... Het enige wat binnen je kostenplaatje past is een 50mm 1.4 of 1.7 met een 1.4x teleconverter. , dan krijg je iets van een 75 mm. 1.4 TC betekent 1 stop verlies mocht je het niet weten.
Normaal worden teleconverters niet aangeraden, maar op primes zouden ze wel tot hun recht moeten komen, normaal gezien.

Check eens www.dyxum.com , daar vind je een hoop lens reviews

Hoe lang is jouw lens?
Reg. datum: 11 augustus 2001

quote:
hilbren schreef op zondag 16 april 2006 @ 09:48:
Ja en de wireless functie voor de 5600hs werkt goed.

Bij het wireless instellen van de 5400hs lijkt alles goed te gaan, zelfs testknop werkt naar behoren. maar als er dan geflitst moet worden dan laat hij het afweten (alleen icm de digitale body's)

manual + wireless is uitgeschakelt, de rede daarvoor ontbreekt mij :?
Dus volledig manual (flash en exposure) of werkt pre-flash TTL ook? Dit zou toch theoretisch gewoon moeten werken :? In dat geval zou de 5400 best een leuke optie zijn.

D200; AI 24mm f/2.8; AF-S 18-70mm f/3.5-4.5; AF-D 105mm f/2.8 Micro; Ai-S IF-ED 300mm f/4.5

quote:
pbevers schreef op zondag 16 april 2006 @ 13:42:
[...]

Ik gebruik voor mijn Minolta 7D gewoon een snelle sd - kaart dit in combinatie met een cf-sd adapter.
Zo heb ik nu maar 1 soort geheugen kaart in gebruik, die ik overal voor kan gebruiken (pda) en de foto's op mijn Mio 269+ kan bekijken en wegschrijven als reserve opslag tijdens vakanties.

Pieter

Ik gebruik CF Sandisk Extreme III 2Gig kaartje,... zou het snelst moeten zijn... ;)
Nou wee'k wel, as ik 2Gig van HDD naar HDD blaas over m'n netwerkje, mwah, moe'k ook geduld hebben, dus...
Maar ik vond 45 minuten voor volle 2Gig toch wel wat irritant lang......

Ik ben nog wel op zoek naar een HDD drager trouwens, eentje met een groot scherm. Zou leuk zijn as t ook MP3's af kan spelen (waarom niet combineren nie waar)... maar vooral scherm is van belang en... de snelheid van opladen.
Ga dat dan zowieso gebruiken voor vakantie maar ook voor concerten ed. Ik kom er nu al achter dat 2gig zo vol is (ok, is schiet RAW) en dat schermpje op 5D nou nie echt veel soeps is.
Heeft iemand idee voor zulks? Waar ik m'n Sandisk kaartje weghaalde, liet me een Vosonic zien. 3.5 inch schermpie, 40Gig HDD, maar prijs was nogal hoog (400 euri). http://www.vosonic.com/
Iemand ervaring hiermee?

quote:
phaas schreef op zondag 16 april 2006 @ 16:36:
[...]
Dus volledig manual (flash en exposure) of werkt pre-flash TTL ook? Dit zou toch theoretisch gewoon moeten werken :? In dat geval zou de 5400 best een leuke optie zijn.
nope pre ttl werkt niet, dan flitst de fliter voluit. het enige waar je hem dan nog mee kan regelen is je diafragma.

Reg. datum: 12 september 2001

quote:
phaas schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 18:25:
[...]

Klopt ja, ik heb het even verbeterd :) Nu je het toch aanbiedt: een portret op 75mm f/3.5 of f/2.8?? Ben wel benieuwd eigenlijk. Deze lens zou optisch (van wat ik gehoord heb) uitstekend moeten presteren.

Het was niet gepland, maar in weinig licht moest ik helaas wel met vol open diafragma schieten en helaas ook met hoge ISO. :/
Maar hier zijn mijn 2 nieuwe nichtjes :P

75mm, 1/60s, F/3.5, ISO800
http://pics.oceserver.nl/oxi/PICT3277.jpg

75mm, 1/90s, F/2.8, ISO400
http://pics.oceserver.nl/oxi/PICT3279.jpg

Enige lens die ik bij me had en voldeed uitstekend. :)
Op full-size zijn ze ook nog scherp, maar die zet ik niet online.

offtopic:
Ik weet dat de plaatjes stuk zijn, dat duurt nog wel ff en kan er niets aan doen.

Oxi wijzigde dit bericht 18-04-2006 14:30 (6%)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

a penny for your thoughts

Ik vond het al raar dat mijn Dynax 5D al een vreemd gedrag toonde, maar nu weet ik wat er mis is: de preview button (dat knopje met die groene pijl erboven) werkt niet meer. Nu wordt dat via de shutter-release button geregeld en dat is ontzettend krankzinnig om op die manier met de camera te werken: als de camera wordt aangezet dan verschijnt meteen de laatst geschoten foto in het scherm en door op de shutter-release button te klikken op de manier als je de camera wilt laten focussen wordt het scherm weer uitgezet. Zodra je de camera wilt laten focussen en vervolgens iets wilt bijstellen via de control dial, dan wordt het scherm weer aangezet.

* Robin gaat straks bellen met Redcoon...

I'm glad we had this conversation
Vakantieblog USA - Tweakblog - Twitter - Last.fm

Ik had van het weekend ook iets raars met m'n 7D: Wilde scherpstellen en toen leek het alsof hij bleef 'hangen', hoorde een raar geluid en de camera reageerde niet direct op het uitzetten. Het geluid klonk een beetje zoals precies wanneer hij 'm scherp stelt, je hoort de motor en voordat je de ingebouwde *piep* hoort, verandert dat motor geluid. Of een beetje zoals je AS, dat heeft ook een specifiek geluid....

Erg raar, geen idee wat dat geweest is. Iemand enig idee?

En iemand ervaring met die vestiging in Badhoevedorp? Kan je daar gewoon je camera afgeven?

President Shinra
Reg. datum: 23 mei 2000

quote:
zaskar schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 12:02:
Ik had van het weekend ook iets raars met m'n 7D: Wilde scherpstellen en toen leek het alsof hij bleef 'hangen', hoorde een raar geluid en de camera reageerde niet direct op het uitzetten. Het geluid klonk een beetje zoals precies wanneer hij 'm scherp stelt, je hoort de motor en voordat je de ingebouwde *piep* hoort, verandert dat motor geluid. Of een beetje zoals je AS, dat heeft ook een specifiek geluid....

En iemand ervaring met die vestiging in Badhoevedorp? Kan je daar gewoon je camera afgeven?
Hmmm heb ik ook eens gehad op mn 5D... wazig "probleem". Bij de Sony vestiging in Badhoevedorp kan je gewoon langsrijden en je apparaat afgeven ter reparatie etc. Soms kan je er zelfs op wachten.

"There ain't no gettin' offa this train we on!!" ~Barret

quote:
S1W schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 12:48:
[...]

Hmmm heb ik ook eens gehad op mn 5D... wazig "probleem". Bij de Sony vestiging in Badhoevedorp kan je gewoon langsrijden en je apparaat afgeven ter reparatie etc. Soms kan je er zelfs op wachten.
Dus je hoeft geen afspraak te maken?

Reg. datum: 11 november 2001

quote:
Robin schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 07:10:
Ik vond het al raar dat mijn Dynax 5D al een vreemd gedrag toonde, maar nu weet ik wat er mis is: de preview button (dat knopje met die groene pijl erboven) werkt niet meer. Nu wordt dat via de shutter-release button geregeld en dat is ontzettend krankzinnig om op die manier met de camera te werken: als de camera wordt aangezet dan verschijnt meteen de laatst geschoten foto in het scherm en door op de shutter-release button te klikken op de manier als je de camera wilt laten focussen wordt het scherm weer uitgezet. Zodra je de camera wilt laten focussen en vervolgens iets wilt bijstellen via de control dial, dan wordt het scherm weer aangezet.

* Robin gaat straks bellen met Redcoon...
Een Dynax 5D is geen compactcamera en geeft geen preview op het schermpje. Het knopje wat je bedoelt is de "Playback button".

Systeem van Joh14vers6 Team Joh14vers6 Gear: KM 5D, HS3600, Minolta 50mm/1.7, Sigma 10-20mm, Minolta 24-105, Minolta 100-300 (D)

President Shinra
Reg. datum: 23 mei 2000

quote:
zaskar schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 12:54:
[...]

Linkje naar het servicecenter. :)

"There ain't no gettin' offa this train we on!!" ~Barret

Reg. datum: 10 mei 2004

quote:
zaskar schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 12:54:
Uit ervaring (Minidisc die is stuk gegaan): nee je hoeft geen afspraak te maken.

Minolta 5D + Minolta 18-70 f/3.5-5.6 + Minolta 50 f/1.7 (original) + Minolta 70-210 f/3.5-4.5 + Sony HVL-F36AM

a penny for your thoughts

quote:
joh14vers6 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 13:12:
[...]

Een Dynax 5D is geen compactcamera en geeft geen preview op het schermpje. Het knopje wat je bedoelt is de "Playback button".
Preview, playback, photo etc, het is en blijft een knopje met daarboven een groene pijl.

I'm glad we had this conversation
Vakantieblog USA - Tweakblog - Twitter - Last.fm

Hoe lang is jouw lens?

quote:
zaskar schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 12:02:

Dit heb ik ook een aantal keer gehad met mijn 7D ja. Aangezien ik hem heb opgestuurd ter reparatie heb ik dit probleem er meteen bijvermeld, wieweet :)

@ Oxi: je plaatjes doen het niet, kun je ze me misschien emailen?

D200; AI 24mm f/2.8; AF-S 18-70mm f/3.5-4.5; AF-D 105mm f/2.8 Micro; Ai-S IF-ED 300mm f/4.5

Reg. datum: 12 september 2001

quote:
phaas schreef op woensdag 19 april 2006 @ 09:01:
[...]

Dit heb ik ook een aantal keer gehad met mijn 7D ja. Aangezien ik hem heb opgestuurt ter reparatie heb ik dit probleem er meteen bijvermeld, wieweet :)

@ Oxi: je plaatjes doen het niet, kun je ze me misschien emailen?
Zoals ik al zei.. problemen met de server. Overigens nu opgelost dus je zou ze moeten zien. :)

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

Hoe lang is jouw lens?

quote:
Oxi schreef op woensdag 19 april 2006 @ 12:48:
[...]

Zoals ik al zei.. problemen met de server. Overigens nu opgelost dus je zou ze moeten zien. :)

Sorry, dat had ik niet gezien. Erge scherpe foto's trouwens! Mooie lens lijkt me dat. Ik heb zelf net de 24-85 f/3.5-4.5 gekocht op eBay (nog nie binnen). Ik kijk wel even of 'ie bevalt, anders is die 28-75 zeker ook een goede candidaat!

BTW O+ foto's

phaas wijzigde dit bericht 19-04-2006 13:24 (3%)

Reg. datum: 18 november 2004

Ja hoor !!!!

Sony handhaaft het Minolta mount op zijn nieuw uit te brengen Dslr Alpha genaamd.

m'n ondertitel is zoek
Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
regelmaat schreef op donderdag 20 april 2006 @ 10:51:
Ja hoor !!!!

Sony handhaaft het Minolta mount op zijn nieuw uit te brengen Dslr Alpha genaamd.

idd een mooie website is http://www.sony.jp/products/di-world/alpha/ (er zijn meer sites genoemd op andere forums maar die geven vaak een 404)

en dit naar aanleiding van dit pers bericht

quote:

Sony's New "Alpha" Sub-Brand for its DSLR Cameras
SAN DIEGO, April 19, 2006 — Sony has established a new brand name for its digital single lens reflex (D-SLR) cameras that will be launched worldwide this summer. Meaning “beginning” and “essential,” the symbol (pronounced alpha) embodies the spirit of Sony’s approach to the D-SLR market. Under this sub-brand, Sony will produce a complete camera system of accessories and lenses to enhance the enjoyment of photography. 
The Sony ™ mount system of cameras, lenses and accessories will integrate advanced electromechanical technologies that are key to D-SLR performance, the versatility of the well-established Maxxum lens mount system, and Sony’s renown in imaging devices and technologies. These include CCD and CMOS imaging sensors, as well as other image processing technologies, in addition to overall product miniaturization. People who have already made investments in many of Konica-Minolta’s lenses and accessories will be able to take full advantage of Sony’s new D-SLR cameras.

“We are expanding our product portfolio to build upon our leadership position in the digital imaging business,” said James Neal, director of marketing for digital imaging products at Sony Electronics. “Our approach to D-SLR camera design and engineering will allow us to offer a new high-performance system for today’s digital camera users, as well as welcome the millions of Konica-Minolta owners who have Maxxum interchangeable lenses that are currently in the market.”

Sony is already handling support and repair service for existing Konica-Minolta digital and film cameras, as well as related lenses and accessories in the U.S. A dedicated call center and strong levels of web support have been established for these customers.

There is more information available about the new sub-brand at www.sony.com/dslr. Sony camera and related product support for Konica Minolta customers is also being offered at www.support.sony.com/EN/KM/service.html

Duur! wijzigde dit bericht 20-04-2006 11:51 (5%)

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

Gëxcommuniseerde aap.

quote:
Duur schreef op donderdag 20 april 2006 @ 11:23:
[...]

idd een mooie website is www.support.sony.com/EN/KM/service.html (er zijn meer sites genoemd op andere forums maar die geven vaak een 404)

en dit naar aanleiding van dit pers bericht

[...]
De linkjes van jou werken bij mij niet, ik heb weer andere links gevonden met een persbericht van dezelfde strekking maar dan uit Tokio. 8)7
Grubeater in "[nieuws] Konica Minolta stopt met camera's..."

edit:
Mijn link komt van de global site van Sony, Sony.net. De Japanse site is tenminste al een beetje aangekleed.

En het staat nu ook op de frontpage: 'Nieuw' DSLR-systeem Sony Alpha geïntroduceerd

Grubeater wijzigde dit bericht 20-04-2006 13:31 (21%)

| Mijn fotomeuk | Mijn computermeuk/Koeitjes 1 2 3 |

m'n ondertitel is zoek
Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
Grubeater schreef op donderdag 20 april 2006 @ 11:38:
[...]
De linkjes van jou werken bij mij niet, ik heb weer andere links gevonden met een persbericht van dezelfde strekking maar dan uit Tokio. 8)7
Grubeater in "[nieuws] Konica Minolta stopt met camera's..."
idd ik had per ongelijk de slechtwerkende amerikaanse overgenomen ipv de japanse, sorry

©GO - Respect verdien je niet door een status die je hebt, maar door het gedrag wat je laat zien.

trying to find the balance

Net bij cameranu.nl een Dynax 5D besteld met 18-70 kitlens. Extra accu erbij, en geheugenkaartje bij een andere zaak (dat was goedkoper).

Nu alleen nog vol spanning wachten totdat tie daadwerkelijk hier komt :).

Zit er trouwens een accu lader bij de D5D, of moet je in de camera de accu's opladen?
Shooter
Reg. datum: 25 september 2004

quote:
Wolfensteijn schreef op zondag 23 april 2006 @ 13:03:
Net bij cameranu.nl een Dynax 5D besteld met 18-70 kitlens. Extra accu erbij, en geheugenkaartje bij een andere zaak (dat was goedkoper).

Nu alleen nog vol spanning wachten totdat tie daadwerkelijk hier komt :).

Zit er trouwens een accu lader bij de D5D, of moet je in de camera de accu's opladen?

Eindelijk ;)
Lader zit er uiteraard bij.

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: