Hoofdcategorieën
Device Settings
Topicacties

Robot bouwen voor bewonderaars (beginners)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 last

Reageer Nieuw Topic
60 incl btw :P

Heb op Conrad soldeer boutje bestelt en een klein bouwpakketje met een ic'tje er in. Ook leuk om mee te beginnen dacht ik.

Reg. datum: 05 maart 2010

hey ik had een vraag over de ASURO kun je die nog uitbreiden met armen ofzo? dat wou ik eigenlijk weten voor dat ik hem ga kopen

Less = more

Heb sinds kort een pololu 3 pi robot... en de sample programma's doen het vrij aardig... vraag is nu... wat ga ik er nog meer mee doen... mensen suggesties?

Less = more

Reg. datum: 17 december 2007

Ik wil binnenkort gaan beginnen met het echte hardware/robot werk. Ik heb tot nu toe alleen software geprogrammeerd op de computer (C++, php, sql en nog wat talen) en de lego mindstorm (nxt) maar wil nu ook gaan programmeren in de wat kleinere hardware. Daarmee bedoel ik micro controllers zodat ik daar weer servo`s etc. mee kan aansturen.

Dus het programmeren zou voor mij geen probleem moeten zijn maar ik echt geen idee hoe ik moet beginnen qua hardware. Als ik dan zou een micro controller koop wat moet ik dan nog meer hebben om echt aan het werk te kunnen gaan? En welke micro controller heb ik überhaupt nodig?

Kent iemand misschien ook een leuk/goed nederlands forum die specifiek over robots gaat?

Iemand tips voor deze programmeur zonder robot/hardware kennis?

(ik wil dus niet zo een robot-kit maar echt alles zelf doen.)

esak wijzigde dit bericht 17-03-2010 21:04 (12%)

Reg. datum: 23 december 2006

Koop dan een robot base (rp5/rp6) zonder besturingsprint. Kan je zelf een microcontroler bordje in elkaar flansen en helemaal zelf programmeren.

Ik moet volgende week het onderwerp voor mijn profielwerkstuk weten, maar weet nog niet wat ik precies ga doen. Allereerst even wat ik aan kennis heb:

- programmeren in C# en Java
- programmeren van microcontrollers
- basis kennis over electronica (dus begrijpen waar bv een elco voor dient, hoe een transistor werkt etc)

Ik zou graag iets ingewikkelds doen, maar dan wel iets waar je ook wat aan hebt. Het hij zelfstandig kan functioneren. Maar wat precies weet ik dus nog niet, en kan ik ook maar niet bedenken, iemand een idee?

Het mag best wat geld kosten (denk aan max paar honderd euro, exclusief de computer) en ik ben zeker bereid er veel tijd in te steken.

moeehh
Reg. datum: 04 oktober 2003

Een robot die een complete kamer kan mappen en dit doorstuurt naar de PC? Vervolgens een andere robot die aan de hand van die data een parcours perfect moet aflopen.

LED-Maniak wijzigde dit bericht 11-05-2010 15:12 (38%)

Less = more

De robot club van Bergen op Zoom organiseert elk jaar een robot wedstrijd: http://www.robotics-ccfz.nl/Robotrace.html

Het idee is een robot te maken die het volgende circuit volgt:

http://www.robotics-ccfz.nl/Racebaan.gif

De uitdaging zit onder andere in de brug die op het parcours aanwezig is. Misschien is dat iets voor je? Een robot maken die deel neemt dan wel kan nemen aan die race?

Ik ga zelf misschien mee doen met mijn 3pi robot... maar moet daar dan nog wat sensors op knutselen :-)

IWriteCode wijzigde dit bericht 11-05-2010 15:53 (11%)

Less = more

opzich een leuk idee, maar dan ben ik direct gelimiteerd tot een kleine robot, terwijl mijn interesse op het moment meer uit gaat naar een wat groter ding, maar dat met dat mappen van LED-maniak, in combinatie met de eisen voor jouw wedstrijd idee op een grotere schaal lijkt mij wel wat.

Ben al weer wat verder, en heb nu alvast deze moter gekocht. Hij is behoorlijk krachtig, zelfs met een tandwiel aan het uiteinde kan je hem niet met de hand stil houden.

Maar ik denk toch dat ik wel een vertraging nodig heb, aangezien mijn robot vrij zwaar zal gaan worden. Nu heb ik op het internet gezocht, maar ik kom er nog niet helemaal uit hoe ik hem het beste kan vertragen. Het makkelijks lijkt mij om een wormwiel te gebruiken, wat vinden jullie hiervan?

De robot word trouwens ongeveer zoals deze, maar dan een stuk minder profesioneel.

C8H10N4O2 powered
Reg. datum: 26 juni 2004

Wormwiel heeft wel veel backslash maar voor rondreiden is dat niet zo'n probleem.
Je moet even kijken wat het makkelijkst in te bouwen is. Ik vind vertragingen er lastig omdat je dan weer lagers nodig hebt en tandwielen op assen moet klemmen. Een motor met ingebouwde vertraging is daarom makkelijker :)

Maar Conrad heeft ook veel tandwielen e.d.
Reg. datum: 09 december 2002

Hallo,

Heb dit topic aardig doorgesnuffeld. Ben bezig met deeltijd TI opleiding aan de HAN. Voor de minor robotica was de opdracht: bouw eens een hexapod.

Op deze site kun je het resultaat zien: www.han-hexapod.jimdo.com

cd=AA maestro, versterker- audio analogue meastro, speakers=Audio Physic virgo2 (modified) projector: barco 701s

Live forever, or die trying
Reg. datum: 25 oktober 2007

quote:
IWriteCode schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 16:42:
Heb sinds kort een pololu 3 pi robot... en de sample programma's doen het vrij aardig... vraag is nu... wat ga ik er nog meer mee doen... mensen suggesties?

[video]
Hoe handeld je robot lussen af?
http://users.telenet.be/r.saerens/RobotTrack.GIF
Ik zie dat je robot links altijd eerst kiest, maar in deze situatie (S = start, E = einde) zou hij dan oneindig blijven rondrijden...

Big Womly wijzigde dit bericht 06-09-2010 13:14 (29%)

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Reg. datum: 04 oktober 2004

Is er een manier om dit topic over te dragen die actief is met robots. Ik heb dit topic ooit gestart maar doe er niets mee.

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

Reg. datum: 04 mei 2009

Ik ben over een paar weken jarig en zit te denken een robot te bouwen/programeren. Ik heb 0,0 ervaring en ben dus benieuwd wat jullie het handigst lijkt. Ik weet dat er al een tijd niets is gepost, maar ik doe een gok. Een Arduino/3pi lijkt me wel wat, maar heb je dan wel genoeg aan onderdelen in een basispakket en is het niet te moeilijk te programeren? Anders ga ik denk ik voor de Mindstorms NXT 2, het is een stuk eenvoudiger, maar ik ben bang dat het anders te moeilijk is.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2012 Tweakers.net B.V. - Alle rechten voorbehouden - Contact - Jouw privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van:

Website van het jaar 2011