Voor mij welquote:Darx-Jordi schreef op zaterdag 15 december 2007 @ 20:11:
[...]
http://www.sony.nl/produc...00&models=KDL-40W2000
Wat zijn de grote voordelen van de X3500 t.o.v. de W2000 dan? Een 24p-ingang, een hoger contrast (1800,8000 naar 2200,18000) en helderheid. Maar of dat nou 600 euro waard is?
Maar goed, 1 van de key features van de X3500 is idd de 24p en de goed werkende motion interpolation.
Inderdaad, die kijkhoek is natuurlijk belangrijker naarmate het scherm groter wordt. "televisies" hebben veel grotere panelen dus speelt de kijkhoek navenant meer mee. Maar is de kijkhoek niet overwegend een eigenschap van het gebruikte panel? (ips, mva, etc) Ik begreep dat de techniek van de panels in een "tv" niet bijster verschillen van de panels in een "monitor". Zo ver ik me er tot nu toe over ingelezen heb lijkt het meer de elektronica erom heen te zijn die verschilt (de digitale image processors). In de testen van C't staan overigens altijd van die mooie grafieken die de hoekafhankelijke contrast laten zien. Je ziet dan duidelijk dat zowel "tv's" als "monitors" uitschieters hebben qua kijkhoek.quote:W3ird_N3rd schreef op zondag 16 december 2007 @ 00:35:
Er is nog een verschil vergeten, die "televisies" met grotere panelen en minder DPI hebben meestal een véél betere kijkhoek (en kom nu niet met 178 of 179 graden uit de specs, ik heb het over de hoek waaronder je nog normaal iets kan zien IRL).
flowerp wijzigde dit bericht 16-12-2007 00:59 (29%)
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.