Voor zover ik kan zijn is Full HD pas vanad 37"te krijgen, althans ik heb bij de bekende fabrikanten (Philips, SAmsung e.d.) geen Full HD gezien die kleiner is dan 37 ".quote:Hahn schreef op vrijdag 14 december 2007 @ 00:12:
HD is 720p en daarboven. Digitale televisie is 720x576. En volgens mij begint Full HD sowieso bijna altijd pas bij ~32 inch, niet alleen bij Sony.
Overigens het feit dat ze niet in (Full) HD uitzenden in natuurlijk niet perse de reden om niet over te gaan. Er bestaat ook nog zoiets als Blu-Ray en HDDVD (en MKV), en daaraan kan je heel duidelijk de voordelen van HD zien. Als je daarnaast ook een overschakelijk maakt naar de nieuwe HD-audio signalen ... dan ga je er helaal van opkijken.
Maar goed; Ik blijf het een raar idee vinden dat wanneer de reguliere TV eindelijk wordt vervangen door HD-TV, dat dan mogelijkerwijs BR / HDDVD al als "ouderwets" gezien zullen worden; Tenminste als je kijkt naar een cyclus van 10 jaar voor productvernieuwing en dat vergelijkt met de schatting dat het mogelijk nog 10 jaar duurt voor HD-TV (de definitieve standaard van DVD bestaat immers ook pas sinds 1995).
Alleen dat snel oplopende verschil zal denk ik eraan bijdragen dat de overgang naar HDTV sneller zal gaan dan bv. W3ird_N3rd nu stelt, zeker omdat de ontwikkelingen van techniek ook heel snel veranderen en daardoor bv. de digitale bandbredtte ook erg snel toeneemt (kijk maar eens naar de berichten op de FP over de EuroDocsis 3.0). Dus ik denk dat de HDTV sneller zal komen dan bv de conservatieve schatting van W_N suggereert.
G_M_C wijzigde dit bericht 14-12-2007 15:50 (21%)