Hoofdcategorieën
Topicacties

[HDTV] High-Definition TV. Wat is het precies topic deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 last

Reageer Nieuw Topic
Semoekber.
Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
KiTsEr schreef op zondag 18 maart 2007 @ 18:00:
[...]

Oke. Ik dacht dat FireDTV de enige oplossing voor sateliet via MCE was. Maar ik zie dat dat met die Technotrend S2-3200 ook kan.

Ik heb 1 mediacenter in de huiskamer. Daar moet dan die Technotrend S2-3200 in komen. En in m'n slaapkamer staat alleen een tv. Daar wil ik dan de standaard decoder opzetten.
Dus dan kan ik wel af met die goedgekeurde set lijkt mij.

Alleen moet ik dus weten of die schotels 2 goedgekeurde sets voldoende zijn om HDTV (in de toekomst) te kunnen ontvangen.

offtopic:
Wat zijn de beperkingen van die goedgekeurde decorders? Deze hoeven alleen maar tv weer te geven op m'n slaapkamer.
Mjah, goedgekeurde decoder. Kan in veel gevallen geen 28 oost (BBC en andere UK zenders) inlezen. Beperkte zenderplaatsen. Geen CI. DiSEqC, als het ondersteund is, beperkt vaak.

Voordelen zijn weer: EPG (is niet standaard dus werkt op andere merken meestal niet), standaardvolgorde zenders.

Maar die goedgekeurde sets komen afaik met een singlefocus schotel met één LNB. Dat wil je gewoon niet. In de eerste plaats wil je een Twin LNB in plaats van een single omdat je 2 tuners aan wilt sluiten. Daarbij wil je niet alleen Astra 19,2 maar óók Astra 23,5 oost (ook voor HDTV), dus moet je een duo-LNB of een schotel met houder voor 2 LNB's hebben.

Maar Canal Digitaal heeft op dit moment nog helemaal geen HD aanbod, dus waar wou je eigenlijk naar kijken? Als je BBC HD wilt moet je al helemaal geen goedgekeurde CD set gaan halen, want je moet dan een andere schotel, andere tuner en andere LNB kopen, met andere woorden je kan direct de hele set weer wegdoen.

Reg. datum: 23 juni 2003

quote:
flowerp schreef op zondag 18 maart 2007 @ 17:23:
[...]
Das wel interesant. Eigenlijk zouden dus blu-rays en hd-dvds helemaal niet nodig zijn geweest. Als een x264 gewoon op een DVD9 past, met eventueel de extra's op een 2de disk of op de achterkant, dan was die hele formaat oorlog en die eindeloze vertraging van de PS3 niet gebeurd.
[...]
Kwa prijs zijn de 4.7GB DVDs natuurlijk onverslaanbaar, deze komen op +- 20 cent per GB! Zelf gebruik ik tegenwoordig overigens 160GB 2.5" externe HDDs. Deze nemen fysiek nog minder ruimte in dan 1 DVD (in case) en je verwisselt ze nagenoeg even snel dan dat je een optisch medium wisselt. De prijs per GB is wel wat aan de hoge kant. Met +- 90 cent/GB zo'n 4.5 keer zo duur als een DVD, maar ongeveer gelijk aan de per GB prijs voor Blu-ray. Het gemak is echter wel veel groter :)
Er zijn ook slechte 264 versies in omloop hoor, maar de groep Thor/Esir is de leader in x264 rips. Die zijn ongelooflijk goed. Er zijn echter ook slechte BluRay en HD-DVD's in omloop. Maar een goede x264 versie van gemiddeld 6-8 GB is echt perfect.

Een lege DVD-R kost geen euro maar 20 eurocent (kijk op opusshop.de , cdrwinkel.com etc.) Een lege DVD-R DL kost 1 euro 50. Een 160 GB HD kost 100 euro als 2,5 inch.
Dus het is 5 cent per GB voor een DVD-R, 20 cent voor een DVD-R DL en 60 cent per GB voor een 2,5 inch HD. Voor een 3,5 inch HD ligt de prijs op 25 cent per GB.
Een lege BluRay kost 20 euro voor 25 GB en dan zit je op 80 cent.

Dus de prijs per GB
  • DVD-R 5 cent
  • DVD-R DL 20 cent
  • 3,5 inch HD 25 cent
  • 2,5 inch HD 60 cent
  • Blu-Ray 80 cent

davidgilmour wijzigde dit bericht 18-03-2007 19:14 (6%)

Reg. datum: 28 oktober 2001

quote:
flowerp schreef op zondag 18 maart 2007 @ 18:38:
[...]

Was het niet altijd zo dat je juist bij tekenfilms eerder last hebt van een hogere compressie? Vanwege de harde contrasten in tekenfilms valt banding veel sneller op dan in een gewone films.
Tekenfilms hebben veel minder grijs- en kleurwaardes dan een echte film, automatisch heb je dan minder snel last van color banding.

Reg. datum: 13 februari 2007

Ik heb 2 samples geupload van hd dvds die naar x264 zijn geencodeerd zodat degenen die benieuwd zijn het zelf kunnen aanschouwen. De ene is in 720p en de andere in 1080p. Het zijn uiteraard goede rips gedaan met Megui. Vaak ligt de slechte kwaliteit van de x264 rips niet aan de codec maar aan slechte software zoals resizers.

http://files-upload.com/1...0p.rabomil.sampl.mkv.html
http://files-upload.com/1....rabomil.sample..mkv.html

Duren een minuut.
Beetje vage site maar je moet onderin in het midden kijken voor de link...

Trapped in a mau5trap.

Reg. datum: 14 februari 2004

quote:
W3ird_N3rd schreef op zaterdag 17 maart 2007 @ 00:20:
De kabel geeft RNN7 nu vaak niet eens digitaal door, maar alleen in specifieke regio's analoog. Het HDTV feest blijft dan beperkt tot Caiw/Rekam geloof ik :P.
Het zit hier analoog op de kabel maar de kwaliteit zit nu ongeveer op vhs niveau als ik er langs zap...
Zelf ben ik nog erg tevreden met de het gewone breedbeeld signaal van de BBC op de schotel.
(het FTA gebeuren dan)

D50 | ixus

Reg. datum: 02 januari 2006

Klein vraagje,

Over een maand wil ik een HD TV gaan kopen en ik ben aardig op de hoogte van het 720p, 1080i en 1080p verhaal.

Nu liep ik laatst door de mediamarkt en viel mijn oog op 2 TV's.
De ene was een Samsung 40''LCD met Full HD (1080p) en de andere een LG 50''LCD met 720p.
Beiden waren rond de ¤ 2000,- (ook het bedrag wat ik van plan ben maximaal te spenderen).

Maar welke is de betere keus?

Groter schrem met lagere resolutie?
of
Kleiner schrem met hogere resolutie?

Wat sta je nou te kijken!
Reg. datum: 17 januari 2001

Hoe groter het scherm hoe hoger de resolutie moet zijn om van dichtbij scherp beeld te hebben. De 50" met die resolutie is op een korte afstand dus aanzienlijk minder scherp dan de Samsung. Maar waarschijnlijk is de LG een Plasma, dus daar spelen ook hele andere zaken een rol.

Hoever zit je van je scherm af? Als dat meer dan 3.5 meter is dan zie je waarschijnlijk het verschil niet eens (als de 50" 1366x768 oid als resolutie heeft tenminste. Plasma's hebben ook wel lagere resoluties met dergelijke formaten).

PSN: Shiver23

Reg. datum: 13 september 2003

quote:
Apple schreef op zondag 18 maart 2007 @ 21:24:
[...]
Tekenfilms hebben veel minder grijs- en kleurwaardes dan een echte film, automatisch heb je dan minder snel last van color banding.
Ik bedoelde eigenlijk color bleed en artifacts. :o Dit komt omdat in gewone films er sprake is van veel kleurverlopen. Het ene vlak gaat vrij 'smooth' in het andere over. Bij tekenfilmen heb je vaak hele harde contrasten, en juist op harde contrasten doen compressie algoritmes op lage bitrates het moeilijk.

Vergelijk maar eens een jpeg screenshot van je desktop met die van een film of foto. De grootste artifacten vind je dan juist rond de letters (harde contrasten!). Zelfde met color bleeds, bij een filmpje van een game zie je bv rond de rode letters op een zwarte achtergrond (zoals in de high score) de meeste color bleed.

Als ik subjectief kijk naar de kwaliteit van tekenfilms op lage bitrate (half uur, 200MB ofzo) dan zijn die echt vrij slecht. Gewone series met dezelfde lengte en bestandsgrote zijn ook slecht, maar toch minder belabberd.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Back-up tiems now?
Reg. datum: 09 november 2005

quote:
flowerp schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 00:53:
[...]

Ik bedoelde eigenlijk color bleed en artifacts. :o Dit komt omdat in gewone films er sprake is van veel kleurverlopen. Het ene vlak gaat vrij 'smooth' in het andere over. Bij tekenfilmen heb je vaak hele harde contrasten, en juist op harde contrasten doen compressie algoritmes op lage bitrates het moeilijk.

Vergelijk maar eens een jpeg screenshot van je desktop met die van een film of foto. De grootste artifacten vind je dan juist rond de letters (harde contrasten!). Zelfde met color bleeds, bij een filmpje van een game zie je bv rond de rode letters op een zwarte achtergrond (zoals in de high score) de meeste color bleed.

Als ik subjectief kijk naar de kwaliteit van tekenfilms op lage bitrate (half uur, 200MB ofzo) dan zijn die echt vrij slecht. Gewone series met dezelfde lengte en bestandsgrote zijn ook slecht, maar toch minder belabberd.
En kijk dan eens naar PNG. Juistem ;)

Tekenfilms zijn enorm goed te compressen, gewone films niet. Waarom? Geen ingewikkelde vlakken, meestal geen filmgrain etc etc

The fate of all mankind I see is in the hands of fools.
Last.fm

Reg. datum: 02 januari 2006

quote:
Shiver23 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:32:
Hoe groter het scherm hoe hoger de resolutie moet zijn om van dichtbij scherp beeld te hebben. De 50" met die resolutie is op een korte afstand dus aanzienlijk minder scherp dan de Samsung. Maar waarschijnlijk is de LG een Plasma, dus daar spelen ook hele andere zaken een rol.

Hoever zit je van je scherm af? Als dat meer dan 3.5 meter is dan zie je waarschijnlijk het verschil niet eens (als de 50" 1366x768 oid als resolutie heeft tenminste. Plasma's hebben ook wel lagere resoluties met dergelijke formaten).
Die LG is wel LCD met inderdaad 1366*768.
Ik zit denk ik op 3 meter afstand.
Samsung de beste keus?

Reg. datum: 13 februari 2007

Op 3 meter afstand zie je het verschil tussen 1080p en 720p niet meer! Zou voor de 1366x768 resolutie gaan.

Trapped in a mau5trap.

Semoekber.

quote:
Koeitje schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 02:32:
[...]

En kijk dan eens naar PNG. Juistem ;)
Moet je eens een cartoon met jpeg proberen te comprimeren. Jakkes. MPEG2 en MPEG4 kunnen allebei niet echt PNG-achtige compressie aan, dus moet je met jpeg vergelijken..

Reg. datum: 13 september 2003

quote:
Koeitje schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 02:32:
[...]
Tekenfilms zijn enorm goed te compressen, gewone films niet. Waarom? Geen ingewikkelde vlakken, meestal geen filmgrain etc etc
Hahaha, dan mag jij mij eens uitleggen waarom mijn verzameling van Xmen, Southpark en diverse Anime's er dan zo beroert uitzien op lage bitrates ;)

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Wat sta je nou te kijken!
Reg. datum: 17 januari 2001

quote:
Frisian_Heretic schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 09:49:
[...]

Die LG is wel LCD met inderdaad 1366*768.
Ik zit denk ik op 3 meter afstand.
Samsung de beste keus?
Ik zou me niet zo laten beinvloeden door de resolutie. Denk dat het op die afstand al niet heel veel meer uitmaakt. Bepaal je keuze op andere zaken. Bijv. algemene beeldkwaliteit, geluidskwaliteit (als je er gebruik van gaat maken en anders of de speakers eraf kunnen), aansluitmogelijkheden, uiterlijk. En of je uberhaupt wel eedn 50" wilt. Want dat is wel heeeeeel erg groot _/-\o_
Kan bijv. best zijn dat de LG een oudere generatie scherm is. Dat merk je vrij snel in de beeldkwaliteit. Ga op die zaken vergelijken en maak dan je keuze.

Shiver23 wijzigde dit bericht 20-03-2007 20:52 (11%)

PSN: Shiver23

High Def Rulez
Reg. datum: 21 september 2005

een woord WOW!

Ik heb gisteren me eerst hd-dvd gekeken en ook een blu-ray. Man wat een beelden, echt super. Toen ik voor de gein een dvd opzette, leek het net alsof ik naar een brakke divx3 aan het kijken was :X

Echt super hoor :)

Succes is measured by lifestyle | Audio/Muziek Freak 1ste klas

Reg. datum: 23 juni 2003

quote:
Michael Hill schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 18:29:
een woord WOW!

Ik heb gisteren me eerst hd-dvd gekeken en ook een blu-ray. Man wat een beelden, echt super. Toen ik voor de gein een dvd opzette, leek het net alsof ik naar een brakke divx3 aan het kijken was :X

Echt super hoor :)
Ja, BluRay en HDDVD zijn het ultieme op audiovisueel gebied. Maar ook de MKV bestanden van 4-8 GB zijn niet te versmaden hoor en kosten maar 20-30% aan dataopslag van het origineel!

High Def Rulez
Reg. datum: 21 september 2005

quote:
davidgilmour schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 18:33:
[...]

Ja, BluRay en HDDVD zijn het ultieme op audiovisueel gebied. Maar ook de MKV bestanden van 4-8 GB zijn niet te versmaden hoor en kosten maar 20-30% aan dataopslag van het origineel!
toch vind ik die hddvd/blu-ray rips naar h264 opzich niet slecht, maar ze zijn wel iets minder als het origineel. Maar goed als je niet met je neus tegen de tv aanzit zie je het amper.
Ik ga straks "A Scanner Darkly" kijken op HD-DVD 1920x mmm :9

Mijn pc trekt het makkelijk 3800x2, geforce 6800gs, nvidia purevideo --> naar scherm. Zonder schokjes of wat dan ook, cpu belasting tussen de 20 en 50%

Michael Hill wijzigde dit bericht 07-04-2007 19:47 (12%)

Succes is measured by lifestyle | Audio/Muziek Freak 1ste klas

Reg. datum: 18 april 2000

quote:
wimpie007 schreef op dinsdag 13 maart 2007 @ 16:54:
Kortom ik had gelijk eyerule! Haha
720P is beter dan 1080i
Of iemand moet dit tegen willen spreken?
In alle verhalen hiervoor wordt nog 1 factor niet meegenomen. De horizontale resolutie:
1080i= 50 frames van 1920*540 = 1036800
720p= 50 frames van 1280*720 = 921600

Dus qua pixelcount=1080i toch net superieur aan 720p. Laat natuurlijk de discussie open over het effect van de deïnterlacers.

Reg. datum: 23 augustus 2006

Mensen,

ik heb een probleem en kom er niet uit.

Ik heb sinds een paar dagen mijn Sony 40W2000 binnen. Nu heb ik daar mijn laptop op aangesloten met het idee om eens een paar mooie HD-films te gaan kijken. Nu krijg ik ondertussen wel beeld van m'n lappie op m'n Sony maar het gaat nog niet helemaal goed. Afhankelijk van welk programma ik gebruik om de bestanden af te spelen krijg ik verschillende problemen:

- Beeld en geluid loopt niet samen
- De film speelt af in een soort van slow motion
- Film loopt vast, al helemaal als ik vooruit probeer te spoelen

Ik heb het volgende geprobeerd om de problemen op te lossen:

- laatste All in One codecs geinstalleerd.
- NVIDIA PureVideo geinstalleerd (trial).
- DVBPortal HDTVPump Filter and Plugin geinstalleerd.
- Verschillende players geprobeerd:
  1. VLC
  2. MPC
  3. MP 11
  4. Zoom player
Bestanden die ik probeer af te spelen:
- batman.begins.x264.1080p.rabomil.sample..mkv
- Star Wars 1 The Phantom Menace.mpg
- Supernatural.1x21.ts
- the.jackal.1080p.h264.oar.dd20.ts

Ik weet nu niet meer wat ik nog kan doen om mijn problemen op te lossen, iemand suggesties?

SPECS LAPTOP:
Dell Inspiron 9400
Core Duo T2500
2 GB intern geheugen
7900GS ( met DVI)

Reg. datum: 12 juni 2001

Probeer CoreAVC eens.

Nu weg ....
Reg. datum: 19 december 2003

Lees eens wat forums over PureVideo-HD (zoals bijvoorbeeld de HTPC-thread hier op GoT). PureVideo (de HD-versie heb je nodig!) werkt alleen samen met spelers die PV ook ondersteunen, in dit geval zijn dat PowerDVD en WinDVD. En die laatste nog niet helemaal.

Sowieso moet je zorgen dat je geen enkele all-in-one codecpack gebruikt, da's altijd een no-go voor elke HTPC. Alleen ffdshow zou moeten volstaan, en PureVideo HD voor AVC hardwarematig + een speler die dat ondersteund.

CoreAVC zou ik afraden; Op dit moment geven ze al maanden geen enkele sjoege op zelfs maar hun eigen forum. De bugs die erin zitten worden dus helemaal niet geplet, laat staan dat je ook maar enige reactie of hulp krijgt. Ze hebben zelfs de "purchase"-pagina off-line gehaald. En CoreAVC produceert erg veen macro-blocking, dat is een erkende hele grote bug. MAar aan de andere kant kan je er zeker weten wel somtwarematig eea mee afspelen.

En tot slot zal je voor een goede splitter moeten zorgen; Haali's mediasplitter is de meest gebruikte, en imho ook nog eens de beste (en open source ;) ).

En tot slot; Normaal gesproken geven we hier geen service op kunnen spelen van "minder legaal verkregen" HD-films.

Bronnen:
GPU geassisteerde AVC decodering
CoreAVC draad op Doom9

G_M_C wijzigde dit bericht 24-05-2007 00:03 (19%)

Is een hork.

Goed, ik kom er niet helemaal meer uit. :P

Als eerste, mijn hardware:

Athlon 64 3800, dus 2.2 Ghz
2GB Ram
Geforce 7950GT.

Dit zit er dus in mijn HTPC, naast wat andere hardware zoals disken, een moederbord, etc. :P

Als OS heb ik Windows MCE 2005. Ik gebruik niet per definitie het MCE gedeelte, ook gewoon andere players zoals VLC, MPC enzo staan erop.

Ik was weer eens bezig met het afspelen met wat HD materiaal.

Nu heb ik dus Planet Earth in 720P als *.mkv (h264 inhoud) bestand, en als 1080P in een .ts (VC1 inhoud) formaat.

Goed, overige software en codecs die geïnstalleerd zijn:

- Laatste versie Nvidia Purevideo (ik vind geen specifieke HD versie?)
- Haali Media splitter laatste versie
- ffdshow recente versie
- CoreAVC 1.3 (om te kijken hoe "zuinig" die nu is qua cpu-usage)
- HDTVpump filterdinges. (had ik nodig om die .ts dingen af te kunnen spelen?)
- Cyberlink PowerDVD Ultra Deluxe 7.2.2911

Goed, die 720P files spelen op zich wel goed. CPU usage is goed te doen, komt niet echt boven de 50% uit, echter supervloeiend speelt hij niet. 1080P is onbegonnen werk, dat trekt hij niet. Permanent op 100% Zit ik hier aan de beperkingen met mijn hardware?

En dan het volgende, hetgene wat me echt boeit, hoe bepaal ik nu in vredesnaam welke player welke codec gaat gebruiken? Waar stel ik dat in? Hoe controleer ik dat?

Het lijkt mij namelijk dat ik met de combinatie van mijn niet al te minne videokaart en Purevideo mijn CPU zou moeten kunnen ontlasten, zodat alles soepeltjes loopt?

De boel gaat overigens middels DVI -> HDMI naar mijn Sony 40X2000 en Panasonic PT-AE700 toe, en het geluid via SPdif van mijn M-Audio Delta2496 naar mijn HT setup. :)

Ik ben dus echt aan het pielen met meerdere players. Je zou verwachten omdat bijna al die dingen directshow filters zijn, dat het gedrag in iedere mediaplayer hetzelfde is, maar dat is niet zo. VLC pakt bijvoorbeeld wel de *.mkv, maar niet de *.ts. Met de *.mkv gaat het via spdif niet goed, hapert als een gek, Media Player Classic doet beide prima, inclusief AC3 over de Spdif, maar die trekt 1080P niet.

Windows Media Player doet ook het ene wel en het andere weer niet, kortom, ik kom er niet meer helemaal uit. :P

Overigens lees ik op doom9 dat er onder Vista een betere support is voor hardware acceleratie, als dit daadwerkelijk het geval is (als in, als ik het niet verkeerd begrepen heb) is het voor mij geen probleem om mijn HTPC te upgraden naar Vista, die heb ik hier namelijk liggen. Als het niet nodig is, is het wat anders natuurlijk.

GaMeOvEr wijzigde dit bericht 25-05-2007 20:34 (6%)

Huis kopen in Tiel? Grote tuin, garage, oprit, etc. :) BMW 6 serie Turbo kopen?

Reg. datum: 12 juni 2001

quote:
720P als *.mkv (h264 inhoud) bestand, en als 1080P in een .ts (VC1 inhoud) formaat
720 x264 bestanden spelen bij mij het beste af met CoreAVC in MPC (media player classic) en 1080i werkt bij alleen in een oude versie van VLC (0.7.2) omdat in een nieuwere versie het geluid via spdif stottert. Ik heb echter wel 'maar' een Sempron 3000.
quote:
Ik ben dus echt aan het pielen met meerdere players. Je zou verwachten omdat bijna al die dingen directshow filters zijn, dat het gedrag in iedere mediaplayer hetzelfde is, maar dat is niet zo.
VLC heeft zijn eigen codecs ingebakken. Deze gebruikt dus niet de direct show filters die je geinstalleerd hebt. MPC heeft ook wel wat filters, zoals voor AC3. (Ik heb deze bijvoorbeeld uitgezet en gebruik de wat uitgebreidere AC3filter).
quote:
En dan het volgende, hetgene wat me echt boeit, hoe bepaal ik nu in vredesnaam welke player welke codec gaat gebruiken? Waar stel ik dat in? Hoe controleer ik dat?
In MPC kun je 'Play' -> 'Filters' zien welke codec je gebruikt en de instellingen daarvan wijzigen. Het kan zijn dat je soms nog filters van mpc uit moet zetten bij de opties (view->options) om externe codecs/filters te kunnen gebruiken.

Meestal is het handig om maar 1 codec tegelijk te installeren. Ik gebruik momenteel CoreAVC vanwege de goed prestaties. FFDshow die ik er ook op heb staan trok het namelijk niet. HDTVpump voegde niets toe bij mij, dus die heb ik weer verwijderd. En Nvidia Purevideo met een ATI kaart leek me ook weinig toevoegen :)

Ik ken twee programma's om de codecs in windows te regelen. Met Codec Sniper kun je codecs verwijderen. Een ander programma is DirectShow Filter Manager waarmee je de prioritiet van de codecs kan instellen. Ik heb dit laatste programma nog nooit echt nuttig gebruikt.

Ik heb geen ervaring met windows vista, dus daar kan ik weinig over melden. Ik vermoed dat als je de 1080P vloeiend wilt afspelen op jouw computer je zal moeten zorgen dat je Purevideo aan de gang krijgt. Alles met de processor verwerken zal namelijk te zwaar zijn gok ik.

Is een hork.

Ok, Thx voor de info, ben ik iig al weer iets wijzer, kan ik weer wat gaan stoeien. :P

Huis kopen in Tiel? Grote tuin, garage, oprit, etc. :) BMW 6 serie Turbo kopen?

Semoekber.

DirectShow Filter Manager is een hele handige tool.

Verder kom je waarschijnlijk het verst door de h.264 decoder van Cyberlink te gebruiken met DXVA aan (instellingen van die codec) of CoreAVC, maar ik hoor vreemde geluiden uit die hoek..

Pagina: 1 2 3 4 ... 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 42 43 last

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: