Hoofdcategorieën
Topicacties

[MCSE] Ervaringen en discussies - Deel 2

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 23 augustus 2006

quote:
emiel_z schreef op dinsdag 22 augustus 2006 @ 14:16:
Ik snap al die ophef over testkings niet echt eigenlijk.... Als ik een examen ga doen dan gebruik ik ook testkings. Maar dan wel in combinatie met andere leermiddelen. Hieronder staat de punten die ik doe om met succes een examen af te leggen:

1. Eerst lees ik het boek helemaal door (MS-Press)
2. Ik kijk de video's van CBT nuggets
3. Ik maak alles opdrachten en vragen uit het boek (MS-Press)
4. Lees sommige stukken nog door uit het boek
5. En dan ga ik alle vragen maken van testkings.

Zoals je ziet zit hier dus gigantisch veel tijd in. Dan is het toch helemaal niet erg dat je Testkings gebruikt op het laatst???

Die methode gebruik ik ook.

Ik gebruik de boeken Self-Paced Training Kit van Microsoft gecombineerd met de video's van CBT Nuggets. CBT Nuggets vindt ik veel beter dan de LearnKey video's.

Testkings heb ik ook gebruikt, maar ik gebruik nu de examens van Pass4Sure. Deze gebruik ik pas na de video's en het boek gelezen en bekeken te hebben, niet eerder. Als uit deze examens voortkomt dat ik iets nog niet onder controle heb, lees ik het boek (of video) nog een keer.

Zo heb ik voor mijn eerste examen (70-270) 889 punten gehaald. Nu op naar de 70-290.

PS.
Ik gebruik de examens van Pass4Sure in plaats van Testking omdat ik de laatste tijd nogal wat rare dingen hoor over Testking. Zoals dat de antwoorden die gegeven worden niet altijd juist zijn. Pass4Sure schijnt veel beter te zijn.

Reg. datum: 21 juni 2002

quote:
tazman67 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 15:12:
[...]

Ik gebruik de boeken Self-Paced Training Kit van Microsoft gecombineerd met de video's van CBT Nuggets. CBT Nuggets vindt ik veel beter dan de LearnKey video's.

Testkings heb ik ook gebruikt, maar ik gebruik nu de examens van Pass4Sure. Deze gebruik ik pas na de video's en het boek gelezen en bekeken te hebben, niet eerder. Als uit deze examens voortkomt dat ik iets nog niet onder controle heb, lees ik het boek (of video) nog een keer.

Zo heb ik voor mijn eerste examen (70-270) 889 punten gehaald. Nu op naar de 70-290.

PS.
Ik gebruik de examens van Pass4Sure in plaats van Testking omdat ik de laatste tijd nogal wat rare dingen hoor over Testking. Zoals dat de antwoorden die gegeven worden niet altijd juist zijn. Pass4Sure schijnt veel beter te zijn.
Testking zitten vaker fouten in.. dat klopt maar als je goed geleerd hebt moet je ze er ook uit kunnen halen (in het ergste geval zijn het er 4 per examen dus dat valt best mee)

Haaaaaarry?
Reg. datum: 03 oktober 2001

Nou, morgen een proefexamen 70-291. \o/ :{ :P

Heb een hoop oefenvragen gemaakt, hoop dat 't een beetje positief uitpakt. Maar goed, 't is nog maar een test, geen echt examen dus. :)
Reg. datum: 23 augustus 2006

quote:
Testking zitten vaker fouten in.. dat klopt maar als je goed geleerd hebt moet je ze er ook uit kunnen halen (in het ergste geval zijn het er 4 per examen dus dat valt best mee)
Niet alle verkeerde antwoorden kun je eruit halen. Er zitten namelijk ook vragen tussen die nooit in het boek voorkomen, dit kun je dus niet leren, moet je gewoon weten. Ik heb begrepen dat het examen voor een gedeelte bestaat uit dit soort vragen die niet in het boek voorkomen.

Reg. datum: 04 juni 2001

quote:
m3gA schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 15:24:
[...]

Je moet ook niet naar de antwoorden kijken, maar alleen naar de vragen...

No production networks were harmed during this posting

Reg. datum: 23 juni 2004

quote:
tazman67 schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 15:12:
[...]

PS.

Zo doe ik het ook. Ik gebruik de Exam2Cram boeken die iets lekkerder weglezen dan die "blauwe pillen". De CramMaster die erbij hoort geeft ook een goede indicatie in hoeverre je sommige stof al kent, dat scheelt dan weer wat tijd. Verder gebruik ik TrainSignal, dat is een variant van CBT Nuggets.

Verder werk ik al 3 jaar in de praktijk met Windows Server 2003 als systeembeheerder dus praktijkervaring helpt ook wel. Als laatste gebruik ik thuis de Testkings om te kijken of ik echt klaar ben voor het examen, meestal bij de eerste poging zit ik rond de 800 punten.

Ik vind trouwens de examens echt slecht, je kan nooit bewijzen doormiddel van 40 vragen of je het wel of niet kan. Ik ken gasten die lezen een MS boek in 4 weken door en proppen alles in het hoofd en ga dan naar het examen. Hoe groot is de kans dat je na 2 maanden alles weer kwijt bent dan (en die gebruiken dan geen Testkings). Er moet volgens mij meer een discussie komen hoe je een examen kan maken wat wel aangeeft dat je het echt kunt.

Ik heb gehoord dat je voor bijvoorbeeld Red Hat Certified Engineer de stof leert en dan gewoon een case krijgt met een live systeem wat je dan ter plekke moet oplossen. Ik weet niet of dat waar is maar dat lijkt me wel aardig. Niet dat je MCSE niks waard is, sterker nog ik ben bijna MCSA en heb veel geleerd om dit gewoon te doen. Dus je steekt er altijd wat van op en je hebt een bewijs van dat je meer kennis hebt dan anderen. Just my 2 cents :D

ITexperience.net
Reg. datum: 31 december 2000

quote:
paella schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 17:10:
[...]

Je moet ook niet naar de antwoorden kijken, maar alleen naar de vragen...
Als je goed geleerd hebt en je snapt alle stof, kun je zelf de foute antwoorden er grotendeels uit halen ;) :P
Reg. datum: 02 juli 2001

quote:
Tai-Pan schreef op zondag 13 augustus 2006 @ 11:27:
Wie heeft 70-228 (SQL2000) eigenlijk gedaan? Ik heb vanuit het verleden regelmatig te maken gehad met SQL2000 en kon er aardig mee overweg (meeste wel basiszaken, maar toch....)

Is dit examen een beetje te doen of is het ook een 'beast' ?

Ik heb deze gedaan, over paar weken 229 doen.

228 is best pittig op zich, maar als je een beetje er mee werkt en er wat moeite voor doet is deze prima te doen. Ik zelf heb m in één keer gehaald, maar een collega heeft m na 4x nog niet binnen.

229 zie ik wel meer tegen op, gewoon omdat het design is, en dat toch een stuk pittiger is, zeker als je daar in de praktijk niks mee te maken heb. (heb in mijn functie slechts te maken met een stukje beheer e.d. en niet met het ontwerpen van DB's)

quote:
Jengelander schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 19:30:
[...]

Zo doe ik het ook. Ik gebruik de Exam2Cram boeken die iets lekkerder weglezen dan die "blauwe pillen". De CramMaster die erbij hoort geeft ook een goede indicatie in hoeverre je sommige stof al kent, dat scheelt dan weer wat tijd. Verder gebruik ik TrainSignal, dat is een variant van CBT Nuggets.

Verder werk ik al 3 jaar in de praktijk met Windows Server 2003 als systeembeheerder dus praktijkervaring helpt ook wel. Als laatste gebruik ik thuis de Testkings om te kijken of ik echt klaar ben voor het examen, meestal bij de eerste poging zit ik rond de 800 punten.

Ik vind trouwens de examens echt slecht, je kan nooit bewijzen doormiddel van 40 vragen of je het wel of niet kan. Ik ken gasten die lezen een MS boek in 4 weken door en proppen alles in het hoofd en ga dan naar het examen. Hoe groot is de kans dat je na 2 maanden alles weer kwijt bent dan (en die gebruiken dan geen Testkings). Er moet volgens mij meer een discussie komen hoe je een examen kan maken wat wel aangeeft dat je het echt kunt.

Ik heb gehoord dat je voor bijvoorbeeld Red Hat Certified Engineer de stof leert en dan gewoon een case krijgt met een live systeem wat je dan ter plekke moet oplossen. Ik weet niet of dat waar is maar dat lijkt me wel aardig. Niet dat je MCSE niks waard is, sterker nog ik ben bijna MCSA en heb veel geleerd om dit gewoon te doen. Dus je steekt er altijd wat van op en je hebt een bewijs van dat je meer kennis hebt dan anderen. Just my 2 cents :D

examens zijn en blijven altijd hulpmiddelen om een bepaald kennis nivo te testen op een bepaald moment.

Papieren zijn geen garantie voor iets beheersen.

Dat geld voor je zwemdiploma / MCSE certificaat / HBO papieren en de rest
Aan alleen papieren zonder praktijk heb je weinig, het is hooguit een opstap.

Iemand die net z'n rijbewijs heeft, is heus niet meteen een goede chauffeur

Ik hoor allerlei horror verhalen over de CCIE praktijk examens... :)

...
Reg. datum: 26 februari 2001

heb je los daarvan nog boeken gebruikt? of alleen de testout cd's?

...

Als je het tegen mij hebt... daar (ccie) ben ik nog lang niet aan toe

Reg. datum: 25 maart 2002

Gisteren de 70-299 gedaan. Laatste examen in de reeks. Moet wel zeggen dat de moeilijkheidsgraad serieus tegen viel. Ik had verwacht dat dit examen verder ging gaan op de 70-298 en dus iets moeilijker ging zijn. Niet dus. Echt het gemakkelijkste examen uit de hele reeks die ik gedaan had. Leerstof zat dan ook maar nauwelijks 20% nieuwe zaken bij.

Maarja, who cares. MCSA + MCSE zijn dus binnen sinds gisteren. Vandaag was het zelfs al aangepast op de mcp member site, en beide welcome kits zijn onderweg :) Pearson Vue is tegenwoordig blijkbaar snel.

Nu volgende maand ook nog even de Comptia+ Security doen, en dan zijn we ook MCSA+MCSE Security. Benieuwd of ik dan weer 2 welcome kits krijg.

Reg. datum: 18 januari 2004

quote:
Jay-Jay schreef op donderdag 31 augustus 2006 @ 18:04:Nu volgende maand ook nog even de Comptia+ Security doen, en dan zijn we ook MCSA+MCSE Security. Benieuwd of ik dan weer 2 welcome kits krijg.
Yup, dan krijg je er weer 2 :)

En als je dan ook nog 'even' 70-284 en 70-285 haalt krijg je nog vier Welcome Kit's erbij! 8)

4? Ik denk 2, niet?
Is de 284 dan niet MCSA - messaging en 284+285 MCSE - messaging?

quote:
Jay-Jay schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 07:20:
4? Ik denk 2, niet?
Is de 284 dan niet MCSA - messaging en 284+285 MCSE - messaging?
Niet helemaal ...

Als je eerst 70-284 haalt ben je MCSA 2000 Messaging én MCSA 2003 Messaging.
Als je dan ook 70-285 haalt ben je MCSE 2000 Messaging én MCSE 2003 Messaging.

(ik ga er even van uit de resterende examens al binnen zijn, punt is dat de Exchange 2003 examens ook gelden voor het 2000-traject)

Mja, maar ik ben op windows 2000 alleen MCP. Dus ik denk dat dat in mijn geval niet zo is dan. Of ik moet natuurlijk nog even de 70-215 en 70-218 erbij gaan doen :)

quote:
Jay-Jay schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 10:23:
Mja, maar ik ben op windows 2000 alleen MCP. Dus ik denk dat dat in mijn geval niet zo is dan. Of ik moet natuurlijk nog even de 70-215 en 70-218 erbij gaan doen :)
Ach, als je al MCSE 2003 bent is dat appeltje-eitje, die 218 gaat helemaal nergens over, zo simpel! ;)
it's just me
Reg. datum: 24 maart 2003

Hi,

Ik heb mijn plannen iets moeten aanpassen.
Voorheen zat ik bij een andere werkgever.

Momenteel ben ik MCSE2000 gecertificeerd.
Ik heb de upgrade boeken globaal doorgelezen ( gekeken )
Wat mij opviel was dat er erg veel stukken kort doorgenomen worden.

Ikzelf wil echter de tijd nemen om te studeren en door verschillende handson labs ervaringen op te doen. Vandaar de keuze om niet de upgrade te gaan doen.
Ik werk momenteel in een 2000 / 2003 omgeving en verwacht dus niet echt problemen.
Thuis wil ik aan de slag gaan met vmware.

Zijn er nog tips waar ik op moet letten ?
Iemand nog studie tips ?

It is I, Leclerq
Reg. datum: 03 april 2000

DNS!!! Heel goed op letten.

WSUS komt ook nogal terug, ik begreep dat mensen daar vaak meestal niet op rekenen maar vooral DNS is een hele belangrijke

AMD Athlon 64 3200+, 1GB ddr pc3200, Sapphire X1900 GT, Coolermaster Centurion 5, Soundblaster X-Fi Fatal1ty

it's just me

quote:
ErikH schreef op vrijdag 01 september 2006 @ 22:41:
DNS!!! Heel goed op letten.

WSUS komt ook nogal terug, ik begreep dat mensen daar vaak meestal niet op rekenen maar vooral DNS is een hele belangrijke
Bedoel je hiermee ook specifieke zaken binnen DNS ?

It is I, Leclerq
Reg. datum: 03 april 2000

quote:
Security schreef op woensdag 06 september 2006 @ 01:07:
[...]

Niet echt ze vragen er gewoon heel veel over, zorg ervoor dat je DNS kennis goed is en je bespaart jezelf een hoop moeite.

AMD Athlon 64 3200+, 1GB ddr pc3200, Sapphire X1900 GT, Coolermaster Centurion 5, Soundblaster X-Fi Fatal1ty

quote:
Security schreef op woensdag 06 september 2006 @ 01:07:
[...]

yup, de paradapaardjes van microsoft moet je goed kennen.
Het examen is voor mij al weer 2 jaar geleden ofzo, maar ging met name over conditional forwarders.
en over dat je de DNS database in bepaalde ad partities kunt laten syncen ofzoiets.

voor forwarders lees dit eens door.

http://www.windowsnetwork..._Windows_Server_2003.html

it's just me

Thanks alot !
Als er nog meer tips / studietips zijn dan hoor ik het graag :-)
Wil me komend jaar volledig MCSA2003 certificeren.

Reg. datum: 21 maart 2002

Ik heb een vraag en ik hoop dat iemand die wil/kan beantwoorden voor me. Ik moet nog 1 examen voor mijn MCSE 2003. Nu wil ik ( gezien wij op ons werk nog gebruik maken van Win2000 ) meer leren over Win2000. Nu zie ik op de site om MCSA 2000 te worden je moet voldoen aan de volgende eisen:

3 Core examsn: 215, 218 en 210 of 270
1 Elective: Waaronder 284

Nu heb ik 270 en 284 al gezien ik MCSA 2003 ben.. Betekent dit dat ik 'maar' 2 examens hoef af te leggen om MCSA 2000 papieren in ontvangst te nemen ?

" 1 muis maakt nog geen piepshow ! "

Pagina: 1 2 3 4 ... 29 30 31 32 33 34 35 36 37 38 39 40 41 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2008 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden

Uitgever van: