Hoofdcategorieën
Topicacties

[Flash] Cowon iAudio Flash MP3 spelers ervaringentopic

Pagina: 1 2 3 4 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 last

Nieuw Topic

Acties: [view]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

Nieuwe firmware voor de D2. V3.54.
De flash skins schijnen verbeterd te zijn, en "iets" met "bulk of the files in the sd card".. wellicht dat dat betekent dat de file limit omhooggegaan is. Verder gaat het gerucht dat 16GB kaartjes weer ondersteund worden. Zou mooi zijn :)
Zie dit draadje op ABI.

Smooth and soft...
Reg. datum: 21 november 2005

Ik heb deze firmware vanmorgen geïnstalleerd, en mijn 16GB-SDHC-kaartje (A-Data) wordt gewoon herkend en goed gelezen. Ik heb Cassini's Utopia-skin en -thema erop staan, die werken probleemloos met de nieuwe firmware, met zelfs een verbetering: mijn album art wordt nu ook goed weergegeven. Ik heb die als losse files (cover.jpg) in de mappen staan en in de vorige FW-versie werden de plaatjes niet herkend. Ik heb voornamelijk FLAC-files op de speler staan en de tags worden netjes herkend. Afspelen gaat prima en ik ben nog geen problemen tegengekomen. So far so good!

Velvet wijzigde dit bericht 27-01-2008 00:18 (9%)

Eén... twee.... BOEJA!!!!
Sigs zijn om te patsen ;-)

So Fucking What
Reg. datum: 18 september 2003

Zit nog steeds op firmware 2.53 en die werkt voor mij het beste. Geen vastlopers, kan meer dan 3000 bestanden erop zetten en de tags worden nog goed uitgelezen. Nu maar hopen dat het zo blijft als ik er in de toekomst een albumpje bij zet.

He Who Controls The Present Commands The Future, He Who Commands The Future Conquers The Past

Smooth and soft...

Ik heb een apart topic gestart over de D2: hier
Dit topic is immers eigenlijk vol en over de D2 wordt nog regelmatig gepraat.

Prima d:)b Ik zal al een tijdje met hetzelfde idee :)
De overige flash-spelers mogen hier nog steeds besproken worden. Nieuwe apparaten mogen overigens in een eigen topic. Dan kan dit topic langzaamaan uitgefaseerd worden :)

Reg. datum: 02 november 2006

was ik net bezig :(

Smooth and soft...

quote:

sry... zag het U5-topic en dacht, dat is een goed idee, ik begin maar meteen...
Maar als je nog aanvullingen/tips hebt, graag!

Reg. datum: 07 december 2003

Ik heb nu al bijna een jaar de Cowon Iaudio U3. De U3 bevalt mij wel redelijk goed. Ik stoor mij wel aan een aantal slordigheden en bugs in firmware 1.29. Ik weet dat ik erg kritisch ben. :)
Hier komen de bugs:

-Als ik de file browser op Music zet, kan de U3 niet meer dan de eerste 256 liedjes afspelen. Dus als ik het 257e liedje selecteer, kan de U3 dat liedje niet afspelen. De U3 gaat dan gewoon naar een willekeurig liedje dat wél tot de eerste 256 liedjes behoort.

-Ook wisselt de U3 soms mappen om. Stel dat ik alleen Guns 'n Roses liedjes wil luisteren. Ik zit dan dus in de Guns 'n Roses map. Eigenlijk kan de U3 dus alleen liedjes van Guns 'n Roses afspelen. (Wat hij overigens ook niet altijd doet, hij neemt soms een liedje uit een andere map! Maar dat terzijde.) Na een paar liedjes wil ik iets anders luisteren. Dan druk ik op de knop om de inhoud van de map te bekijken en dan zit ik opeens in een map van een andere artiest.

-Vervolgens is er een bug die zich voordoet als je tijdens het muziek luisteren foto's gaat bekijken. Dan komt er een hele andere titel in het schermpje te staan terwijl je naar hetzelfde lied luistert. Alleen de tag is dus veranderd. De tijd van het lied klopt nog wel.

Ook is het jammer dat je vanuit de Music selectie geen tekstbestanden kan bekijken en bestanden kan deleten.

Ik denk dat dit het wel zo ongeveer was. Ik denk dat ik deze bugs maar naar Cowon stuur. Ik hoop dan dat ze een nieuwe firmware maken. Zonder deze bugs zou de U3 perfect zijn. Hebben nog meer mensen last van bovengenoemde bugs?

Promicin positive
Reg. datum: 12 januari 2007

Na de diefstal van m'n iaudio u3 sta ik sta op het punt om de iaudio 7 aan te schaffen, alleen in alles wat ik over het model lees hebben ze het over die belabberde, ongemakkelijke en veels te gevoelige touch controls :S
Ik ga eigenlijk altijd voor Cowon vanwege het goede harde/mooie geluid, eq presets, sortering op bestandsnamen ipv tags en usb MSD. Toch vraag ik me ook af of er eigenlijk niet een vergelijkbaar alternatief met dezelfde eigenschappen van een ander merk is want ik zie een beetje op tegen dat touchscreen en de onhandige navigatie. De u5 lijkt me iets te groot en doet me iets teveel aan een ipod denken :*).

temp00 wijzigde dit bericht 16-03-2008 23:47 (8%)

Antec Sonata II<>Gigabyte 965P-DS3P 3.3<>Intel E6420 @ 2x 3.0Ghz (stock V's)<>GEIL 2x 1GB CL4 DC >Big black cock and tiny white pussy

De U5 groot? Dat valt imo wel mee. Het is natuurlijk persoonlijk wat precies 'te groot' is, maar hij is imo best goed te doen qua grootte. In [Flash] Het Cowon iAudio U5 ervaringentopic staan een vergelijkende pic met de 2G en de 3G iPod Nano. Wat opvalt is dat hij even breed en hoog is als de Nano 2G... bepaald niet groot imo :)

Promicin positive

Ja hij is relatief gezien natuurlijk niet zo heel erg groot maar ik ga altijd liever voor spelertjes zo groot als een aansteker ongeveer (zoals de u3, iaudio 7 enz.) :)

Antec Sonata II<>Gigabyte 965P-DS3P 3.3<>Intel E6420 @ 2x 3.0Ghz (stock V's)<>GEIL 2x 1GB CL4 DC >Big black cock and tiny white pussy

Promicin positive

Net m'n iaudio 7 binnen gekregen. Om maar gelijk even te beginnen met klagen :) : de equalizer gaat maar tot 13k terwijl hij bij de u3 tot 14k ging. Aangezien de iaudio 7 toch enigzins een opvolger/verbetering is op de u3 ging ik er wel vanuit dat het hoog instelbare freq.bereik van de eq. verbeterd zou worden van 14k naar 16k en nu blijkt het 13k te zijn. Echt zwaar bagger. Cowon staat bekend als voer voor audiofielen dus met die 13k slaan ze de plank echt finaal mis |:(. Nu zitten er wel leuke nutteloze functies zoals BBE op waarmee je ook de hoge tonen kan tweaken, maar ik wil gewoon zelf dingen kunnen instellen in m'n eq en niet allemaal debiele snufjes moeten activeren waarvan ik nog geen ééns weet in welk bereik ze werken :S.

Voor de rest voorlopig nog redelijk tevreden maar als er geen FW-update voor die eq. komt zit ik er toch aan te denken hem terug te sturen. Hier koop ik geen Cowon voor :S. Het touch screen is trouwens gelukkig in te stellen op 'low' 'normal' en 'high' maar ik heb al een paar gemerkt dat als je het beestje beet pakt, per ongeluk en ongewild in het nummer verder kan scrollen door toedoen van de touch scrollbar.

btw: ik weet dat het frequentiebereik van de banden is in te stellen maar dat kan maar tot 13k.
btw2: ook leuk....geen bitrate info in het afspeelscherm (nergens in te stellen) :S

.

13k is inderdaad niet bepaald hoog. Echter, het zou ook niet onoverkomelijk moeten zijn imo... belangrijker is de vraag: hoe klinkt ie? :) En hoe is de speler ten opzichte van je oude U3?

Promicin positive

Idd wel belangrijk om te vermelden. Hij klinkt goed, het volume kan uiteraard hard en de speler kan overduidelijk veel meer bass weergeven dan de u3. Ik mis echter nog steeds de 14k(+) eq. instelling. Dat is nou net het frequentiebereik om het geluid minder metaalachtig te laten klinken. Met BBE kan je het één en ander corrigeren maar echt optimaal is het niet. Die visie kan overigens ook aan mijn te kritische audiofiele kijk liggen en het feit dat ik nog geen Sennheisers maar standaard koptelefoontjes heb om te testen.

Toen ik hem bij bol.com kocht dacht ik "ik probeer hem ff uit en als het niet bevalt stuur ik hem terug". Dat kan tot m'n schrik dus niet :N. Ik kan hem wel terugsturen maar dan moet het produkt ongebruikt en de verpakking ongeopend zijn (er zat een plastic seal om de doos). Dus als iemand zijn U3 4GB wil ruilen voor een splinternieuwe iAudio7, met harder geluid, 60 uur afspeeltijd (ipv 20 uur), touchscreen en groter scherm, dan moet hij/zij ff dm'n want ik vind dat touchscreen echt 10x niks :).

edit: de iAudio7 kan helemaal niet harder dan de U3. U3 = 2 x 30mW en iAudio7 = 2 x 26mW. Nog een reden om te balen van m'n miskoop :)...kdacht toch echt die specs ergens gelezen te hebben.

1>Ik heb hem toch maar teruggestuurd. Even afwachten of ze hem accepteren.
2>Niet om reclame te maken, maar uitstekende service van bol.com. Ik heb hem teruggestuurd en had binnen een paar weken m'n geld terug.

temp00 wijzigde dit bericht 13-04-2008 14:17 (26%)

Soortgelijk geval hier met mijn F2. De bediening is echt 3 keer niks met die moeilijk indrukbare knopjes, maar ik heb hem toch maar gehouden. Er komt iig supergoed geluid uit. :)

Strijd mee tegen de wildgroei van Algemeen Onbeschaafd Nederlands(ch)!

Reg. datum: 14 mei 2008

Hallo tweakers,

Ik heb nu al 2 jaar lang veel plezier gehad van mijn iAUDIO G3 speler.

Afgelopen weken gingen het joy-stickje en het opname-rec-knopje steeds slechter werken. Joy-stickje doet het nog wel, maar rec-knopje heeft het helemaal begeven. (Ik maak nogal eens een voice-memo aan mezelf...)

Als mp3-spéler is hij nog steeds perfect.

Maar ik zou hem graag vervangen. Eigenlijk, omdat ik er zo aan gewend ben, zou ik het liefst een nieuwe kopen. Ja, ik weet het: G3 is niet meer leverbaar, de wereld gaat te snel voor mij.. :>
Of een weinig gebruikte tweede-handse... (Op marktplaats staat er één te koop, maar die zou net verkocht zijn.)

Heeft iemand tips waar ik terecht zou kunnen?

Of als het een nieuwe speler wordt: ik wil alleen naar audio luisteren. Ik zie iAUDIO 7 met een video schermpje. En geen losse batterij. Ik waardeer het feit van de AA-batterij enorm, want dan kun je in een minuut de speler 'laden' met een nieuwe batterij. Zijn er nog andere spelers met deze eigenschap?

Alle tips zijn welkom,

Anton.

quote:
GoodGozo schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 11:53:
Hallo tweakers,

Ik heb nu al 2 jaar lang veel plezier gehad van mijn iAUDIO G3 speler.

Afgelopen weken gingen het joy-stickje en het opname-rec-knopje steeds slechter werken. Joy-stickje doet het nog wel, maar rec-knopje heeft het helemaal begeven. (Ik maak nogal eens een voice-memo aan mezelf...)

Als mp3-spéler is hij nog steeds perfect.

Maar ik zou hem graag vervangen. Eigenlijk, omdat ik er zo aan gewend ben, zou ik het liefst een nieuwe kopen. Ja, ik weet het: G3 is niet meer leverbaar, de wereld gaat te snel voor mij.. :>
Of een weinig gebruikte tweede-handse... (Op marktplaats staat er één te koop, maar die zou net verkocht zijn.)

Heeft iemand tips waar ik terecht zou kunnen?
Je kunt eens verschillende shops afbellen of ze er niet toevallig nog eentje hebben liggen. Anders zal het vrij moeilijk worden om een dergelijke oude speler nog te vinden.
quote:
Of als het een nieuwe speler wordt: ik wil alleen naar audio luisteren. Ik zie iAUDIO 7 met een video schermpje. En geen losse batterij. Ik waardeer het feit van de AA-batterij enorm, want dan kun je in een minuut de speler 'laden' met een nieuwe batterij. Zijn er nog andere spelers met deze eigenschap?

Alle tips zijn welkom,

Anton.
Voor dat soort vragen is dit topic niet bedoelt. Probeer het eens met zelf zoeken en de database van ABI.

Marion Raven fan
Reg. datum: 06 november 2004

Volgensmij is de startpost aan een update toe, zie de nodige nietwerkende pics.
Of heeft dat met de KPN te maken?....

Anyway, dat tabelletje met de features van de verschillende MP3spelers, komt de Iaudio 7 er ook bij in?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Marion2U

Nee, dit topic is meer bedoelt voor de oude meuk van Cowon. Nieuwe spelers hebben allemaal een eigen topic... en ik geloof niet dat er hier nog tijd in gestoken wordt.
In ieder geval mogen er topics voor verschillende spelers geopend worden zodat dit logge topic een stille dood kan sterven :)

Reg. datum: 28 januari 2004

quote:
Lekker respectvol. Sinds wanneer makt cowon meuk? ;)

Music was my first love and it will be my last

Marion Raven fan
Reg. datum: 06 november 2004

quote:
RoD schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:48:
Nee, dit topic is meer bedoelt voor de oude meuk van Cowon. Nieuwe spelers hebben allemaal een eigen topic... en ik geloof niet dat er hier nog tijd in gestoken wordt.
In ieder geval mogen er topics voor verschillende spelers geopend worden zodat dit logge topic een stille dood kan sterven :)
Euh, komt er dan ook een topic voor de Iaudio 7? Die zie ik namelijk niet....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Marion2U

quote:
DjWannaB2002 schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 12:51:
[...]

Lekker respectvol. Sinds wanneer makt cowon meuk? ;)
Zo bedoel ik het natuurlijk niet O+
quote:
Raven schreef op woensdag 14 mei 2008 @ 16:02:
[...]

Euh, komt er dan ook een topic voor de Iaudio 7? Die zie ik namelijk niet....
Ik ook niet, maar je mag em best aanmaken :) Anders mag hij hier ook wel besproken worden, maar ik heb niet het idee dat de topicstarter de TS nog gaat updaten. Nieuwe modellen komen verder ook in nieuwe topics dus wat dat betreft is dit topic sowieso eindig.

Gaat een beetje offtopic zo trouwens.. mijn DM staat open voor eventuele vragen/opmerkingen.

RoD wijzigde dit bericht 14-05-2008 16:11 (16%)

Reg. datum: 04 april 2004

Ik heb sinds 2 dagen een iAudio 7 16 GB ter vervanging van mijn oude G3. Het lijkt me een geweldige speler, Swing Touch controls werken prima vind ik en de geluidskwaliteit is natuurlijk prima.

Jammer dat ik het apparaat 9 van de 10 keer niet aankrijg, en dat windows 9 van de 10 keer een foutmelding geeft ('USB device not recognized'...) Firmware updates helpen niet. Ik ga hem terugsturen naar Bol.com.

Reg. datum: 04 oktober 2000

Ik overweeg een F2 of U5 aan te schaffen. Eerst wil ik wat meer weten over de bookmark functie van iAudio spelers en dan met name deze twee.

Wordt bij een bookmark ook de huidige playlist opgeslagen? Stel dat ik een album bestaande uit meerdere tracks afspeel en ik maak bijvoorbeeld halverwege nummer 3 een bookmark aan. Vervolgens speel ik een ander album af en daarna laad ik de eerder gemaakte bookmark. Als het goed is gaat hij dan verder bij nummer 3 van het eerdere album. Wat gebeurt er dan als deze is afgelopen? Gaat hij dan vanzelf verder met 4 en daarna 5,6 etc? Of wordt er na track 3 gestopt omdat dit de enige track in de playlist is?

Reg. datum: 04 oktober 2006

Ik heb gisteren een iAudio 7 (8 Gb) besteld bij mp3spelers.nl en ik heb vandaag op het net gelezen dat deze speler soms problemen heeft met Mac OS 10.5.3 en 10.5.4. Het OS herkent de iAudio 7 dan simpelweg niet. Moet ik me zorgen maken? Of zijn er hier eventueel mensen die deze speler probleemloos gebruiken met bovenvermeld OS?

Dank bij voorbaat!

Pagina: 1 2 3 4 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: