Hoofdcategorieën
Topicacties

[Flash] Cowon iAudio Flash MP3 spelers ervaringentopic

Pagina: 1 2 3 4 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 last

Nieuw Topic
So Fucking What
Reg. datum: 18 september 2003

quote:
M@cer schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 13:36:
[...]

Waar heb je deze besteld als ik vragen mag?
Geheugen online . Heb ze tevens aan de pricewatch toegevoegd. Moet echter nog doorgedrukt worden door de crew.

He Who Controls The Present Commands The Future, He Who Commands The Future Conquers The Past

Reg. datum: 28 november 2004

Deze speler heeft voor mij teveel kleine ergernisjes, die ik met mijn Creative ZEN niet had (die had er ook, maar dan minder), en dan met name het toevoegen van albums/genres via de ID3-browser aan de dynamic playlist. Ik weet dat het kan via de filebrowser, maar ik heb geen zin om daar altijd heen over te schakelen. Toevoegen aan de DPL via Genre of jaartal is niet eens mogelijk, en op iAudiophile.net lijkt het erop dat niemand weet wanneer dit wordt opgelost. Ik gebruikte dat op de ZEN veel, dus ik mis dat nogal. Tevens is het bedienen van de speler voor mij lastig vanwege het extreem kleine lettertype (zelfs na de fontpatch).

Uitbreiden met een SD-kaart doe ik toch niet; twee apparaten updaten met muziek is me te lastig. Ik shuffle "gewoon" 1x per week met WinAmps autofill. De rest van de functies gebruik ik niet eens; ik kan met een veel goedkopere speler toe. (Eigenlijk had ik graag een Creative ZEN gezien die nog goedkoper was, zonder video, foto's, of wat dan ook.) Daarom verkoop ik de D2 en ga ik weer terug naar de Creative ZEN 4GB die ik hiervoor had en die ik eerder naar de winkel had teruggestuurd, omdat ik in de veronderstelling was dat de D2 zijn SD-kaart bij het intern geheugen voegde en hierop doorschreef als zijn eigen geheugen vol was... wat hij dus niet doet :X.

*knip* spam

RoD wijzigde dit bericht 11-01-2008 16:15 (13%)

Acties:

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

Leuke video van de U5. Specs zijn zeer matig, voor Cowon-begrippen. Echter, het is een vrij straightforward speler, dus wellicht dat ze hiermee een ander marktsegment willen bedienen. De interface ziet er prima uit en de prijzen zijn naar wat ik vernomen heb, best aardig.
quote:
The 4GB retails for $119, and the 8GB for $159.
Bron: Dapreview.

So Fucking What

quote:
Katsunami schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 14:42:
Deze speler heeft voor mij teveel kleine ergernisjes, die ik met mijn Creative ZEN niet had (die had er ook, maar dan minder), en dan met name het toevoegen van albums/genres via de ID3-browser aan de dynamic playlist. Ik weet dat het kan via de filebrowser, maar ik heb geen zin om daar altijd heen over te schakelen. Toevoegen aan de DPL via Genre of jaartal is niet eens mogelijk, en op iAudiophile.net lijkt het erop dat niemand weet wanneer dit wordt opgelost. Ik gebruikte dat op de ZEN veel, dus ik mis dat nogal. Tevens is het bedienen van de speler voor mij lastig vanwege het extreem kleine lettertype (zelfs na de fontpatch).

Uitbreiden met een SD-kaart doe ik toch niet; twee apparaten updaten met muziek is me te lastig. Ik shuffle "gewoon" 1x per week met WinAmps autofill. De rest van de functies gebruik ik niet eens; ik kan met een veel goedkopere speler toe. (Eigenlijk had ik graag een Creative ZEN gezien die nog goedkoper was, zonder video, foto's, of wat dan ook.) Daarom verkoop ik de D2 en ga ik weer terug naar de Creative ZEN 4GB die ik hiervoor had en die ik eerder naar de winkel had teruggestuurd, omdat ik in de veronderstelling was dat de D2 zijn SD-kaart bij het intern geheugen voegde en hierop doorschreef als zijn eigen geheugen vol was... wat hij dus niet doet :X.

[mbr]*knip* spam[/]
Waarom selecteer je dan niet gewoon genre -> gewenst genre -> all. Of wil je er 2 of meer bij elkaar?

He Who Controls The Present Commands The Future, He Who Commands The Future Conquers The Past

Ja, ik wil inderdaad meerdere genres kunnen selecteren om in een playlist te zetten, en dat kan dus niet. Er is ook geen uitzicht of dat wel nog gaat komen, volgens de mensen op iAudioPhile. Tevens wil ik per artiest een playlist kunnen samenstellen. Dat kan wel gedeeltelijk, maar dan heb je alleen albums van de betreffende artiest die op de speler staan. (Via de folder view dus.) Je hebt dan geen stukken van die betreffende artiest die op (bijvoorbeeld) een verzamelalbum staan.

Het grootste struikelblok is echter nog het extreem kleine lettertype.
Reg. datum: 28 januari 2004

Ben erg benieuwd naar de D3. Nu maar wachten op foto's ed. Loop al een tijdje met de gedachten rond om een D2 te kopen maar na info over de D3 eerst hier maar wat meer info over afwachten......

Music was my first love and it will be my last

Acties:

Het "volledige" verhaal over de D3:
quote:
While talking with some of the Cowon reps at CES 2008 I was tipped off to the D3 while inquiring about supported video resolution on the D2. I asked if there were any plans the D2 would ever support video resolutions above 320x240. He said no, but the D3 might. The rep then gave me three pieces of information- the D3 will be smaller, slimmer, and out in 6 months. “Out in 6 months” is not very clear since this could mean out in Korea in 6 months or announced in 6 months. The US may see it 6 to 12 months in those terms.
bron: Anythingbutipod

Dit roept toch een aantal vragen op. Ten eerste de release date zoals de schrijver zelf ook al aangeeft. Verder, hoe gaat dit de D2 beïnvloeden? Imo "moet" de D2 naar 16GB om de concurrentie bij te kunnen houden, maar ik kan me voorstellen dat ze dit nu achterwege laten om de D3 te pushen. Hopelijk komt deze dan in 16GB+32GB uit. Als dat zo is betekent dat wel dat de D2 (vooral qua opslagcapaciteit) achter gaat lopen op de concurrentie. Wellicht prikken ze er nog een 16GB versie doorheen, maar ik kan het me eigenlijk niet voorstellen dat ze nog een hele nieuwe versie op gaan starten terwijl er al een opvolger op de planning staat.

Nouja, we zullen zien.

Smooth and soft...
Reg. datum: 21 november 2005

Volgens een topic op iaudiophile.net heeft Cowon de ondersteuning van 16 GB-SDHC-kaartjes op de D2 gestaakt. Vanaf firmware x.53 gaat de ondersteuning nog maar tot en met 8 GB. Misschien ook een manier om de D2-eigenaren straks te 'dwingen' een D3 te kopen?

Eén... twee.... BOEJA!!!!
Sigs zijn om te patsen ;-)

Reg. datum: 02 november 2006

Of naar een ander merk, vanwege veiligheids redenen geen 16GB kaartjes onderseunen klinkt vreemd en ik hoop echt dat het niet klopt.

Smooth and soft...

Er zijn wel mensen bij wie het nog gewoon werkt, maar de meesten hebben problemen met corrupte files en dergelijke.

Reg. datum: 03 oktober 2003

quote:
master007 schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 01:07:
Of naar een ander merk, vanwege veiligheids redenen geen 16GB kaartjes ondersteunen klinkt vreemd en ik hoop echt dat het niet klopt.
Ik heb het topic gelezen maar de onzin die Cowon daar uitbraakt slaat nergens op. 16GB SDHC kaartjes moeten gewoon kunnen werken, als 2, 4 of 8 GB werkt kan 16(of 32)GB ook werken.
Dat is net zoiets als dat een PC fabrikant zou zeggen dat je de PC geen 500GB schijf kan stoppen maar alleen eentje die niet groter is dan 120GB.

Met firmware is het wel zo dat men vaak zaken verandert en niet in de gaten heeft dat er iets anders mogelijk niet meer werkt. Dat lijkt hier het geval te zijn, in de oudere firmware lijken de 16GB kaartjes wel te werken. Technisch gezien kan het dus gewoon werken.
Ik zou me hooguit een limitering kunnen voorstellen dat je op een hele grote SDHC kaart geen oneindig grote directory structuur kan maken zoals een xxx aantal directories diep.
Over het algemeen zal dit niet zo snel voorkomen.

Dat er in de toekomst nieuwe spelers uit zullen komen mag geen verrassing zijn. Dat is altijd al zo geweest maar mag geen reden zijn om voor de huidige spelers geen firmware te ontwikkelen. Pas als de speler jaren oud is en als "afgeschreven" mag worden beschouwd is het een andere zaak, iedere apparaat heeft immers een beperkte levensduur. De D2 heeft deze leeftijd echter nog lang niet bereikt.

Lees de draad voordat je blaat!

Smooth and soft...

Misschien heeft het iets te maken met de '3000-files limit', het schijnt dat de D2 niet meer dan 3000 files kan herkennen. Met een 16 GB SD-kaart zou die limiet eerder in zicht komen.

Acties:

quote:
HoppyF schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 11:57:
Dat er in de toekomst nieuwe spelers uit zullen komen mag geen verrassing zijn. Dat is altijd al zo geweest maar mag geen reden zijn om voor de huidige spelers geen firmware te ontwikkelen. Pas als de speler jaren oud is en als "afgeschreven" mag worden beschouwd is het een andere zaak, iedere apparaat heeft immers een beperkte levensduur. De D2 heeft deze leeftijd echter nog lang niet bereikt.
Firmware is één ding, maar om features weg te halen, in plaats van toe te voegen is hoogst opmerkelijk en vind ik persoonlijk ook niet kunnen. Dat Cowon dit doet valt mij ontzettend tegen. Ik ken natuurlijk de precieze redenen niet, maar waarom zouden ze dit doen, terwijl het al bewezen is dat het werkt? Er zijn mensen met 16GB kaartjes en voor zover ik weet zijn er geen problemen bekend. Verder zijn er mensen die 16GB kaartjes gekocht hebben omdat ze wisten dat deze werkten, en zitten dus nu met dure niet-werkende SD-kaart omdat Cowon besluit om de feature te schrappen.
quote:
qtee schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 12:05:
Misschien heeft het iets te maken met de '3000-files limit', het schijnt dat de D2 niet meer dan 3000 files kan herkennen. Met een 16 GB SD-kaart zou die limiet eerder in zicht komen.
8GB D2 + 8GB SDHC maakt 16GB. Als je een mp3'tje van 4MB pakt, kun je er al 4000 files op kwijt. Als je dan ook nog foto's erop zet (die doorgaans kleiner zijn) kom je al helemaal makkelijk in de buurt van die limiet.
Aan die limiet kom je dus wel, als je het wilt, tenzij je er een hoop grote video's op gooit.

Het is dus logischer om hier simpelweg voor te waarschuwen. In plaats van zomaar een feature te schrappen en mensen te laten zitten met niet-werkende SD-kaarten. Ik snap hier écht helemaal niks van.

Smooth and soft...

Helemaal mee eens ^^
Met de vorige firmware, x.51, werken de 16GB-kaartjes wel gewoon. Ik heb net een paar dagen geleden een 16GB-kaartje besteld, voordat ik dit wist dus. Dat wordt binnenkort dus downgraden met de firmware ;(.
Bye-bye flashskins!

Velvet wijzigde dit bericht 12-01-2008 13:26 (4%)

Vanwege zulke acties ben ik al helemaal niet meer tevreden over de D2. Hij schijnt op allerlei plekken allerlei domme limieten te hebben.

- Geen toevoegingen in de DPL vanuit de tagbrowser.
- DPL die max 256 muziekstukken mag bevatten
- 3000 files limiet... wat ziet hier voor gedachtengang achter?
- Als je "Next track" kiest met een van de knoppen gaat hij ook echt naar het volgende, in plaats van een willekeurig track, als je shuffle mode hebt aan staan. In shuffle mode hoort "Next track" te werken als "Skip track" (zoals op de ZEN.)
- Album art mag niet groter zijn dan 100 kB, want dan wordt het niet getoond. (De ZEN heeft hier geen problemen mee; geprobeerd met een album art van 250 kB.)
- Informatie over het muziekstuk is beperkt tot artiest/album/titel, terwijl veel andere spelers (waaronder weer, de ZEN) in een extra schermpje ALLE tags kunnen laten zien.
- Cowon maakt domme fouten in de firmware. Features die in 2.5x werken, die kunnen in 2.5y opeens naar de knoppen zijn. Dat is onzinnig.
- Hun firmwareüpgradeprocedure is in mijn ogen vrij achterlijk; 3x aansluiten, 3x updaten met verschllende bestanden, waarbij het apparaat, als de resourcefile veranderd moet worden, soms alleen een zwart scherm laat zien. Andere spelers flashen gewoon de firmware in een keer erin vanaf de computer.
- En nu weer het schrappen van een functie. Waarom zou je functies schrappen in godsnaam? Een SDHC-kaartje van 16GB of 32GB werkt hetzelfde als een van 8GB. Weer een reden minder om de Cowon te nemen....

Elke fabrikant heeft zijn gaarheden en kronkels (vaak onnodig...), maar wat ik in de D2 heb gezien, spant eigenlijk wel de kroon. Op het iAudioPhile forum begint zelfs DFKT te flippen... die gast heeft wel een hele stapel Cowonspelers gereviewed zo te zien. Het leek erop dat hij wel een aardige Cowonfan is, maar dat schijnt dus te veranderen.

DFKT:
quote:
So... because they're too damn stupid to get it working - they simply disable it? Great job, pissing off your customers and fans. I get the feeling my next player isn't going to be a Cowon anymore.
quote:
Dat is net zoiets als dat een PC fabrikant zou zeggen dat je de PC geen 500GB schijf kan stoppen maar alleen eentje die niet groter is dan 120GB.
Pssst... nog niet zo heel lang geleden was dat inderdaad het geval :P Veel HDD-controllers op moederborden konden toen niet meer dan 128 GB addresseren :P (Ergens anno 2000-2001.) Je moest dan een losse HDD-controller kopen :)

Katsunami wijzigde dit bericht 12-01-2008 18:52 (23%)

Reg. datum: 03 oktober 2003

quote:
Katsunami schreef op zaterdag 12 januari 2008 @ 18:19:
Vanwege zulke acties ben ik al helemaal niet meer tevreden over de D2. Hij schijnt op allerlei plekken allerlei domme limieten te hebben.

- Geen toevoegingen in de DPL vanuit de tagbrowser.
- DPL die max 256 muziekstukken mag bevatten
- 3000 files limiet... wat ziet hier voor gedachtengang achter?
- Als je "Next track" kiest met een van de knoppen gaat hij ook echt naar het volgende, in plaats van een willekeurig track, als je shuffle mode hebt aan staan. In shuffle mode hoort "Next track" te werken als "Skip track" (zoals op de ZEN.)
- Album art mag niet groter zijn dan 100 kB, want dan wordt het niet getoond. (De ZEN heeft hier geen problemen mee; geprobeerd met een album art van 250 kB.)
- Informatie over het muziekstuk is beperkt tot artiest/album/titel, terwijl veel andere spelers (waaronder weer, de ZEN) in een extra schermpje ALLE tags kunnen laten zien.
- Cowon maakt domme fouten in de firmware. Features die in 2.5x werken, die kunnen in 2.5y opeens naar de knoppen zijn. Dat is onzinnig.
- Hun firmwareüpgradeprocedure is in mijn ogen vrij achterlijk; 3x aansluiten, 3x updaten met verschllende bestanden, waarbij het apparaat, als de resourcefile veranderd moet worden, soms alleen een zwart scherm laat zien. Andere spelers flashen gewoon de firmware in een keer erin vanaf de computer.
- En nu weer het schrappen van een functie. Waarom zou je functies schrappen in godsnaam? Een SDHC-kaartje van 16GB of 32GB werkt hetzelfde als een van 8GB. Weer een reden minder om de Cowon te nemen....

Elke fabrikant heeft zijn gaarheden en kronkels (vaak onnodig...), maar wat ik in de D2 heb gezien, spant eigenlijk wel de kroon. Op het iAudioPhile forum begint zelfs DFKT te flippen... die gast heeft wel een hele stapel Cowonspelers gereviewed zo te zien. Het leek erop dat hij wel een aardige Cowonfan is, maar dat schijnt dus te veranderen.

DFKT:

[...]

[...]

Pssst... nog niet zo heel lang geleden was dat inderdaad het geval :P Veel HDD-controllers op moederborden konden toen niet meer dan 128 GB addresseren :P (Ergens anno 2000-2001.) Je moest dan een losse HDD-controller kopen :)
Voor een deel ben ik het wel met je eens maar niet met alles.
Ik vind Cowon nog steeds uitstekende spelers maken waar andere fabrikanten nog niet eens in de schaduw hiervan kunnen staan.
Natuurlijk heeft het inbouwen van nieuwe features ook zijn nadelen, dat is wel gebleken.
Je kunt er soms ook teveel in willen bouwen. Een media speler hoeft wat mij betreft geen dictionary en calculator te bevatten. Liever heb ik zaken zoals een verbeterde DPL lijst of andere audio gerelateerde zaken. En niet te vergeten, goede ondersteuning van SD kaarten.
De D2 heeft tenslotte niet voor niets een uitbreidingsslot voor SD.
Het zou idd bijzonder vreemd zijn als daar een limiet op zou komen die de SD kaarten zelf niet hebben.
Ik denk dat het kwartje bij Cowon wel gevallen zal zijn want ze zullen zelf nu ook wel in de gaten hebben dat klanten hiermee niet akkoord gaan, en het laatste dat je wil zijn ontevreden klanten. Je bent klanten eerder kwijt door een blunder dan ze terug te krijgen met leuke acties/producten. Zo werkt dat nu eenmaal.

Lees de draad voordat je blaat!

So Fucking What

WTF lees ik nu ineens, net nu ik een 16GB SD kaartje in de bestelling heb zitten schrappen ze de support in de nieuwe firmware?! O.K.

Nou das lekker dan, vond die flash skin anders aardig fijn werken. Nouja een beetje erg slecht van ze! Goed ik zal het wel eens proberen zodra ik hem binnen heb.. i'll let you know when the time has come.

Hip!
Reg. datum: 31 december 2000

Ik heb firmare 3.53 en een 16GB SDHC kaartje en het werkt prima.. Hij doet wel moeilijk als je meer dan 3000+ nummers hebt, maar dat heeft niets met het aantal GB te maken in mijn ervarng.

><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º> .:. ><((((º>

Reg. datum: 05 november 2003

Ach ach, allemaal rustig aan, straks stappen we gewoon lekker over op Rockbox (www.rockbox.org).

Initial Cowon D2 commit:
* bootloader test program (basic LCD & button drivers, reads touchscreen)
* work-in-progress stubs for main build

Bron: http://www.rockbox.org/twiki/bin/view/Main/CowonD2Info

Is dat even fijn. :)

roelieboelie wijzigde dit bericht 15-01-2008 17:29 (10%)

Hm; wellicht wel de moeite waard ja, zeker als ze een beter leesbaar lettertype en een goede DPL introducteren. Ze zijn wel wat laat, een jaar na de release van de D2...

Ik denk dat ik tegen de tijd dat dit stabiel wordt voor de D2 het ding al verkocht heb, ondanks dat ik er aardig verlies op ga maken; ik vind zelfs de bediening van de ZEN prettiger, eerlijk gezegd.

Acties:

Voor de mensen die problemen hebben met syncing van audio en video in het videofiles... er zijn een tweetal programma'tjes die dit zou moeten oplossen: deze en deze.
Wellicht de moeite waard om eens te proberen :)

Drome!

quote:
RoD schreef op donderdag 17 januari 2008 @ 14:41:
Voor de mensen die problemen hebben met syncing van audio en video in het videofiles... er zijn een tweetal programma'tjes die dit zou moeten oplossen: deze en deze.
Wellicht de moeite waard om eens te proberen :)
OMFG! Die laatste lijkt zowaar precies te doen wat ik wil! Net ff een stukje omgezet en dat werkt gewoon, ook als je gaat skippen! Ik laat hem nu een DVD omzetten in z'n geheel, ben benieuwd!

EDIT: OMFG OMFG ZOMG!!1!!! :D :'( :D :'( :D :'( HIJ DOET HET! HET WERKT! VIDEO EN AUDIO SYNCHROON, OOK ALS JE SKIPT!!! _/-\o_ _/-\o_ *O* *O* :Y
Eindelijk! *O*

Arfman wijzigde dit bericht 18-01-2008 07:47 (11%)

Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming is back! | Nikon D80 met glas

Reg. datum: 14 oktober 2005

Dankzij qtee zijn info, heb ik de OP nog eens doorgelicht en uiteindelijk heb ik een update gemaakt.

Bedankt qtee! :)

Drome!

Dankzij RoD z'n info, dertigduizend "convert dvd to avi" achtige tooltjes van m'n PC gegooid, inclusief dat waardeloze JetAudio (de naam alleen al geeft aan waar de prioriteiten van Cowon liggen). Zuur dat dat ding bijna een half jaar in de kast heeft gelegen, mooi dat het nu eindelijk werkt. Gisteren er een 4GB SDHC kaartje bijgekocht, nu alle DVD's van Grey's Anatomy aan het omzetten voor de misses ;)

Bedankt RoD!

Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming is back! | Nikon D80 met glas

Reg. datum: 10 juli 2004

Het lijkt wel dat iedereen een D2 heeft, maar voor diegene die een iAudio 7 hebben: firmware 1.17 is uit.
http://www.iaudiophile.net/forums/showthread.php?t=19312
- Added Metal EQ
- Separate DPL in Video mode
- Fixed to adjust the FM radio volume
- Fixed the error not to display unicode tag (UTF16) in music browser

Pagina: 1 2 3 4 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Hosted by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: