Reg. datum: 28 november 2004
Bewezen diensten in het verleden garanderen geen consideratie in de toekomst.
Forum » Consumentenelektronica » Draagbare Mediaspelers » [Flash] Cowon iAudio Flash MP3 spelers ervaringentopic
Pagina: 1 2 3 4 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 last
Nieuw TopicBewezen diensten in het verleden garanderen geen consideratie in de toekomst.
Lees de draad voordat je blaat!
Katsunami wijzigde dit bericht 05-01-2008 16:43 (10%)
Velvet wijzigde dit bericht 05-01-2008 16:40 (32%)
Eén... twee.... BOEJA!!!!
Sigs zijn om te patsen ;-)
Vanwege oververmoeidheid betreffende mensen die altijd "iets anders" willen gebruiken dan hetgeen de rest van de wereld gebruikt, en dan raar opkijken als ze ontdekken dat de ondersteuning van "het andere" minder goed is dan de ondersteuning van de "wereld"standaard. Ik vind dat helemaal niet raar; de grootste standaard wordt logischerwijze het beste ondersteund. (En het werkt soms ook andersom: de best ondersteunde standaard wordt het grootste.)quote:qtee schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:38:
Waarom zo'n flame naar andere formaten dan mp3 toe?
Dat weet ik ook wel (en ik ken de voordelen en nadelen ook), maar MP3 is gewoon de de facto standaard en zal dus het beste ondersteund worden, het beste werken, en met de meeste programma's en apparaten het beste samenwerken. Als je de minste problemen wilt hebben, gebruik je dus het MP3-formaat. De D2 ondersteunt dat formaat net zo goed als elke andere mediaspeler. (Behalve dan het toevoegen van muziekstukken aan de DPL via ID3Tags.) Het verschil tussen een 320 kbps/VBR MP3 en een FLAC/APE bestand zal echt niet dermate groot zijn dat de MP3 onvergefelijk slecht lijkt te zijn. Waarschijnlijk zullen de meeste mensen het verschil niet eens horen; of vanwege hun gehoor, of door beperking van de apparatuur.quote:MP3 is niet het beste formaat dat er bestaat. Die "rare formaten" hebben zo hun voordelen, als je je er even in verdiept.
Dat is uiteraard wel waar. Maar ze worden toch ook ondersteund; in elk geval worden de formaten allemaal correct afgespeeld zover ik kan zien. Folder browsing werkt ook nog steeds perfect; ID3Tag browsing zat standaard niet eens in de D2. (En toen zou ik hem niet eens hebben gekocht.) Nu het er wel in zit, vind ik het niet vreemd dat het door Cowon het eerst in orde wordt gemaakt voor MP3 en WMA. Die twee formaten beslaan namelijk samen waarschijnlijk 98% van de hele markt.quote:Trouwens, als Cowon claimt dat het die formaten ondersteunt, moet het bedrijf dat wel waarmaken natuurlijk.
Hehe; dat krijg je vanzelf, als je de zoveelste persoon tegenkomt die erover klaagt dat Ogg Vorbis en FLAC niet worden ondersteund op apparaat X. Ik vind dat helemaal niet raar. Er is geen hond die die formaten kent tegenover MP3 en dus ondersteunen de fabrikanten ze ook niet, en indien wel, dan is de ondersteuning vaak minder goed dan die van MP3 en WMA. (En veel mensen kennen zelfs WMA niet eens.)quote:Iets afkraken omdat maar weinig mensen het gebruiken is natuurlijk niet echt een goede onderbouwing...
Katsunami wijzigde dit bericht 05-01-2008 17:16 (7%)
Onbekend maakt onbemind.quote:Katsunami schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:33:
Wat is dat toch voor gemiep over problemen met tags op www.iaudiophile.net ?
Het lijkt erop dat veel mensen problemen hebben met tags die niet goed worden weergegeven, coverart die niet werkt, enz enz... maar hier heb ik geen last van. Ik gebruik MP3's, op een kwaliteit van minstens 192 kbps (soms VBR), oplopend tot 320 kpbs (ook sommige met VBR).
Hebben deze tag- en weergaveproblemen alleen van doen met van die "rare" (opensource?) formaten zoals Vorbis, FLAC of APE? Gebruik dan ook gewoon MP3, zoals de rest van de wereld in plaats van een of ander formaat dat maar door 0.1% van de apparaten wordt ondersteund en bij nog minder mensen bekend is...
HoppyF wijzigde dit bericht 05-01-2008 22:38 (0%)
Reden: typo
quote:HoppyF schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 17:42:
Onbekend maakt onbemind.
Beiden zijn zeker waar. Ik zou het geweldig vinden om alle muziek te hebben in FLAC-formaat, zodat ik er altijd weer een perfecte CD van kan maken en er zeker van kan zijn dat er niks verloren gaat van de audio. Toch gebruik ik MP3 op de D2; niet omdat ik dat nu zo geweldig graag zou willen of omdat ik denk dat MP3 het überformaat is, maar omdat het noodzaak c.q. de meest veilige keuze is en omdat dit het beste werkt; als ik alles in FLAC zou hebben, dan is de kans dat dit nog wordt ondersteund op een volgende speler immers niet zo heel groot.quote:Vaak onstaan standaarden uit commerciele belangen en uit compromissen.
Henk007 wijzigde dit bericht 05-01-2008 22:23 (10%)
Niet nodig denk ik. De standpunten over FLAC, APE, Ogg Vorbis e.d. zijn wel bekend, voor de D2 (en andere Cowon spelers) geldt dat ze dit ondersteunen en daar gaat het om. Ik denk niet dat het nodig is om de diverse audio formaten hier in detail te bespreken. Tags, ID's e.d. vallen hier ook onder.quote:RoD schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:02:
offtopic:
Als er behoefte is aan een discussie omtrent FLAC/Ogg en het nut op PMD's, zoals *bijvoorbeeld* de Cowon D2, dan splits ik de berichten wel even af
Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming is back! | Nikon D80 met glas
Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming is back! | Nikon D80 met glas
Velvet wijzigde dit bericht 06-01-2008 21:36 (9%)
Eén... twee.... BOEJA!!!!
Sigs zijn om te patsen ;-)
mistraldk wijzigde dit bericht 09-01-2008 23:46 (9%)
En nu maar hopen dat die wel meer dan 8gb heeft.quote:Info on the iAudio D3: smaller, slimmer, 6 month out.
Vihaio wijzigde dit bericht 10-01-2008 16:30 (38%)
ik krijg het allemaal aan t werk als ik ze open in de wmp11 library en dan bij 'coverart' het plaatje uit de map nog een keer plak, om de een of andere reden werkt dat beter ofzo..quote:Katsunami schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 00:44:
Weet hier iemand waarom de D2 soms willekeurig coverart niet weergeeft?
Alle coverart in mijn mp3's is maximaal 300x300 pixels, non-progressive JPG, SRGB-kleurprofiel, en erin gezet met MP3Tag. WinAmp geeft wel alles gewoon weer, de D2 geeft het van de meeste albums wel, en van sommigen niet weer.
Is er dan geen enkele MP3-speler die gewoon correct werkt?(Zelfs niet na bijna een jaar op de markt te zijn geweest...)
RoD wijzigde dit bericht 10-01-2008 17:07 (1%)
Reden: Dergelijk taalgebruik is nergens voor nodig
Ook gelezen. Vond het nog wat te obscuur om te posten. Verder op een of andere vage site gelezen dat er een 16GB versie van komt. Maar als dat ook niet zo zijn snijdt Cowon zich gewoon in z'n eigen vingers. Ze kunnen echt niet met minder dan 16GB aankomen. Creative heeft al 32GB en afaik zijn de prijzen voor flash niet zo weerzinwekkend hoog dat de prijs van de speler zelf te hoog zou worden om de markt mee in te stappen.quote:master007 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:28:
Info over de opvolger van de D2, de D3
[...]
En nu maar hopen dat die wel meer dan 8gb heeft.
He Who Controls The Present Commands The Future, He Who Commands The Future Conquers The Past
Waar heb je deze besteld als ik vragen mag?quote:MrFl0ppY schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:48:
ik heb net een 16GB SD class 6 kaartje besteld voor 80¤. Mooie prijs dacht ik zo.
Gamertag => Macer NL / Nikon D300 / Imac 24" / Iphone 3G 16GB
Pagina: 1 2 3 4 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 last
Dit topic is gesloten.
© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden
Uitgever van: