Hoofdcategorieën
Topicacties

[Flash] Cowon iAudio Flash MP3 spelers ervaringentopic

Pagina: 1 2 3 4 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 28 november 2004

Playcounts boeit me eigenlijk ook nog niet zo. Wat ik bedoelde (excuses voor de verwarring) is "Last played date". WinAmp houdt dat bij. Is dat een ID3-tag, of exclusief de database van WinAmp? Indien het eerste, dan zou het een standaard zijn die gesynchroniseerd kan worden. Dan kan ik in WinAmp in de Autofill instellen dat er alleen muziekstukken die langer dan X dagen niet zijn gespeeld worden geüpload naar de speler. Dat kan op zich ook met playcounts; dan zou WinAmp moeten beginnen met het uploaden van stukken met de laagste playcount (na synchronisatie), maar ik weet niet of die je die optie hebt in een AutoFill query.

Bewezen diensten in het verleden garanderen geen consideratie in de toekomst.

Reg. datum: 03 oktober 2003

Ik heb geen enkel probleem ondervonden met het uploaden van de skins/thema's naar de D2.
Het is wel belangrijk dat je let op de versie's die beschikbaar zijn. Iedere skin is niet ontworpen voor alle firmware versies. Logisch is het dan ook dat je e.e.a. niet kunt mixen, dat is vragen om problemen. Het updaten van de firmware vind ik een prima systeem.
Je moet de D2 wel een paar keer "booten" maar dan werkt het ook.

De extra features in de D2 zijn voor mij ook niet allemaal nodig, maar het is leuk dat het erin zit.
De geluidskwaliteit is voor mij het belangrijkste, en niet te vergeten de mogelijkheid om een SD kaartje toe te voegen. Er zijn nu al 16GB kaartjes te koop dus extra geheugen erbij plakken kan ook.

Lees de draad voordat je blaat!

Reg. datum: 14 oktober 2005

wisten jullie al dat www.mmport.nl uit de lucht was :X
Ik zie het iig nu pas en ik vind het wel vreemd!

Acties: [view]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

Dat is inderdaad vreemd, maar niet echt een onderwerp wat in dit topic thuishoort :)

Wat is dat toch voor gemiep over problemen met tags op www.iaudiophile.net ?

Het lijkt erop dat veel mensen problemen hebben met tags die niet goed worden weergegeven, coverart die niet werkt, enz enz... maar hier heb ik geen last van. Ik gebruik MP3's, op een kwaliteit van minstens 192 kbps (soms VBR), oplopend tot 320 kpbs (ook sommige met VBR).

Hebben deze tag- en weergaveproblemen alleen van doen met van die "rare" (opensource?) formaten zoals Vorbis, FLAC of APE? Gebruik dan ook gewoon MP3, zoals de rest van de wereld in plaats van een of ander formaat dat maar door 0.1% van de apparaten wordt ondersteund en bij nog minder mensen bekend is...

Katsunami wijzigde dit bericht 05-01-2008 16:43 (10%)

Smooth and soft...
Reg. datum: 21 november 2005

Waarom zo'n flame naar andere formaten dan mp3 toe? MP3 is niet het beste formaat dat er bestaat. Die "rare formaten" hebben zo hun voordelen, als je je er even in verdiept. Trouwens, als Cowon claimt dat het die formaten ondersteunt, moet het bedrijf dat wel waarmaken natuurlijk.
Iets afkraken omdat maar weinig mensen het gebruiken is natuurlijk niet echt een goede onderbouwing...

Velvet wijzigde dit bericht 05-01-2008 16:40 (32%)

Eén... twee.... BOEJA!!!!
Sigs zijn om te patsen ;-)

quote:
qtee schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:38:
Waarom zo'n flame naar andere formaten dan mp3 toe?
Vanwege oververmoeidheid betreffende mensen die altijd "iets anders" willen gebruiken dan hetgeen de rest van de wereld gebruikt, en dan raar opkijken als ze ontdekken dat de ondersteuning van "het andere" minder goed is dan de ondersteuning van de "wereld"standaard. Ik vind dat helemaal niet raar; de grootste standaard wordt logischerwijze het beste ondersteund. (En het werkt soms ook andersom: de best ondersteunde standaard wordt het grootste.)
quote:
MP3 is niet het beste formaat dat er bestaat. Die "rare formaten" hebben zo hun voordelen, als je je er even in verdiept.
Dat weet ik ook wel (en ik ken de voordelen en nadelen ook), maar MP3 is gewoon de de facto standaard en zal dus het beste ondersteund worden, het beste werken, en met de meeste programma's en apparaten het beste samenwerken. Als je de minste problemen wilt hebben, gebruik je dus het MP3-formaat. De D2 ondersteunt dat formaat net zo goed als elke andere mediaspeler. (Behalve dan het toevoegen van muziekstukken aan de DPL via ID3Tags.) Het verschil tussen een 320 kbps/VBR MP3 en een FLAC/APE bestand zal echt niet dermate groot zijn dat de MP3 onvergefelijk slecht lijkt te zijn. Waarschijnlijk zullen de meeste mensen het verschil niet eens horen; of vanwege hun gehoor, of door beperking van de apparatuur.
quote:
Trouwens, als Cowon claimt dat het die formaten ondersteunt, moet het bedrijf dat wel waarmaken natuurlijk.
Dat is uiteraard wel waar. Maar ze worden toch ook ondersteund; in elk geval worden de formaten allemaal correct afgespeeld zover ik kan zien. Folder browsing werkt ook nog steeds perfect; ID3Tag browsing zat standaard niet eens in de D2. (En toen zou ik hem niet eens hebben gekocht.) Nu het er wel in zit, vind ik het niet vreemd dat het door Cowon het eerst in orde wordt gemaakt voor MP3 en WMA. Die twee formaten beslaan namelijk samen waarschijnlijk 98% van de hele markt.
quote:
Iets afkraken omdat maar weinig mensen het gebruiken is natuurlijk niet echt een goede onderbouwing...
Hehe; dat krijg je vanzelf, als je de zoveelste persoon tegenkomt die erover klaagt dat Ogg Vorbis en FLAC niet worden ondersteund op apparaat X. Ik vind dat helemaal niet raar. Er is geen hond die die formaten kent tegenover MP3 en dus ondersteunen de fabrikanten ze ook niet, en indien wel, dan is de ondersteuning vaak minder goed dan die van MP3 en WMA. (En veel mensen kennen zelfs WMA niet eens.)

Als je iets wilt gebruiken dat buiten de standaard valt, dan zul je ook met de problemen van die niet-standaard oplossingen moeten leren leven en accepteren dat die problemen altijd later zullen worden opgelost dan problemen met de standaardformaten. Dat werkt "gewoon zo".

Als ik bijvoorbeeld een MP3-speler had gewild die op de manier van Apple werkte (de "wereld"standaard), dan had ik een iPod moeten kopen :P Maar ok; een discussie hierover betreffende de ondersteuning van de D2 leidt toch tot niets denk ik; hierboven heb ik in elk geval wel onderbouwd waarom ik vind (en het ermee eens ben) dat Cowon en andere bedrijven als eerste, en misschien zelfs exclusief, MP3 zullen ondersteunen.

Katsunami wijzigde dit bericht 05-01-2008 17:16 (7%)

quote:
Katsunami schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 16:33:
Wat is dat toch voor gemiep over problemen met tags op www.iaudiophile.net ?

Het lijkt erop dat veel mensen problemen hebben met tags die niet goed worden weergegeven, coverart die niet werkt, enz enz... maar hier heb ik geen last van. Ik gebruik MP3's, op een kwaliteit van minstens 192 kbps (soms VBR), oplopend tot 320 kpbs (ook sommige met VBR).

Hebben deze tag- en weergaveproblemen alleen van doen met van die "rare" (opensource?) formaten zoals Vorbis, FLAC of APE? Gebruik dan ook gewoon MP3, zoals de rest van de wereld in plaats van een of ander formaat dat maar door 0.1% van de apparaten wordt ondersteund en bij nog minder mensen bekend is...
Onbekend maakt onbemind.
Vandaar dat "rare" formaten als Ogg Vorbis, FLAC en APE bij het grote publiek niet of nauwelijks bekend zijn. Gelukkig bij Cowon wel en daar gaat dit topic over.
Eén van de redenen om een Cowon (D2) speler aan te schaffen is de goede kwaliteit + de brede ondersteuning van audio formaten. Ik speel ook niet alles af in FLAC en gebruik ook MP3 maar dat wil niet zeggen dat MP3 zalig makend is. Soms accepteer je het maar soms ook niet.

Dit alles zal wel een eeuwig durende discussie zijn want al jarenlang zitten we opgescheept met standaarden die in feite geen goede standaard zijn. Vaak ontstaan standaarden uit commerciele belangen en uit compromissen. We hebben nu immers nog steeds PAL op de TV, en VHS als video band standaard. Het opnemen van videobestanden op harddisk is al helemaal niet standaard, je kunt opslaan in DIVX of HD en dat scheelt nogal. We dwalen af maar de essentie van het verhaal zal wel duidelijk zijn.

HoppyF wijzigde dit bericht 05-01-2008 22:38 (0%)
Reden: typo

quote:
quote:
Vaak onstaan standaarden uit commerciele belangen en uit compromissen.
Beiden zijn zeker waar. Ik zou het geweldig vinden om alle muziek te hebben in FLAC-formaat, zodat ik er altijd weer een perfecte CD van kan maken en er zeker van kan zijn dat er niks verloren gaat van de audio. Toch gebruik ik MP3 op de D2; niet omdat ik dat nu zo geweldig graag zou willen of omdat ik denk dat MP3 het überformaat is, maar omdat het noodzaak c.q. de meest veilige keuze is en omdat dit het beste werkt; als ik alles in FLAC zou hebben, dan is de kans dat dit nog wordt ondersteund op een volgende speler immers niet zo heel groot.

Reg. datum: 10 december 2003

<off topic>

Tagging (metadata in audiobestanden) is in die zogenaamde 'rare formaten' beter gestandaardiseerd dan in mp3. Kijk maar een voor de aardigheid naar de historie van ID3 en hoe ranzig ID3v2.x in het begin werd geïmplementeerd. Voornamelijk het feit dat die zo nodig aan het begin van de file moest staan viel bij zeer velen in slechte aarde en men weigerde destijds massaal om het te ondersteunen naast/ipv v1.x
ID3 (wiki)
Ogg Vorbis en FLAC maken gebruiken van vorbistags als standaard die wel vanaf het begin exact zijn gespecificeerd. Voorbeeld: vorbis tagging

Henk007 wijzigde dit bericht 05-01-2008 22:23 (10%)

offtopic:
Als er behoefte is aan een discussie omtrent FLAC/Ogg en het nut op PMD's, zoals *bijvoorbeeld* de Cowon D2, dan splits ik de berichten wel even af :)

quote:
RoD schreef op zaterdag 05 januari 2008 @ 19:02:
offtopic:
Als er behoefte is aan een discussie omtrent FLAC/Ogg en het nut op PMD's, zoals *bijvoorbeeld* de Cowon D2, dan splits ik de berichten wel even af :)
Niet nodig denk ik. De standpunten over FLAC, APE, Ogg Vorbis e.d. zijn wel bekend, voor de D2 (en andere Cowon spelers) geldt dat ze dit ondersteunen en daar gaat het om. Ik denk niet dat het nodig is om de diverse audio formaten hier in detail te bespreken. Tags, ID's e.d. vallen hier ook onder.
Ik ben overigens wel blij dat de firmware van de D2 te upgraden is en dat Cowon regelmatig met nieuwe versies komt. Bugs, verbeteringen e.d. zijn zodoende aan te brengen van de flexibiliteit van de speler ten goede komt.

Drome!

Ik heb persoonlijk meer belang bij fatsoenlijke conversiesoftware. Ik wil een DVD met ondertitels in 1 keer kunnen overzetten naar een voor de D2 afspeelbaar formaat. Tot nu toe nog steeds niet gelukt, als het resultaat al speelbaar is, loopt de audio out of sync na wat skippen. Enige oplossing is om de DVD met subtitels eerst naar een AVI (DivX of XviD) te converteren met 1 van de 43.739 programma's die daarvoor beschikbaar zijn, en om die AVI's dan nog een keer door het briljante JetAudio softwaremeuk te halen. Totale conversietijd benodigd voor 1 DVD: rond de 4 a 5 uur (Athlon 3500+), inclusief enkele keren handmatig ingrijpen (ander tooltje opstarten, encodiing aanzetten), dus een nachtje laten encoden is ook niet mogelijk.

Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming is back! | Nikon D80 met glas

Reg. datum: 02 november 2006

Staat in Video coderen voor je PMD: Tips en trucs geen programma dat dat doet?

Drome!

Helaas, ik ben samen met RoD daar ook al bezig geweest (kijk maar een paar pagina's terug) maar er lijkt gewoon geen programma te zijn die het in 1 keer netjes doet (niet voor de D2, je struikelt wel over de programma's voor de iPod Video en PSP)

Mijn fotoblog | Xbox Live: Arfman77 | DRoME LAN Gaming is back! | Nikon D80 met glas

Smooth and soft...
Reg. datum: 21 november 2005

Voor wie nog een D2 zoekt: op deze pagina kun je de D2, zwart, 8GB, inclusief 2 GB SD-kaart kopen voor slechts 228 euro. Dit is de dagaanbieding. Goede deal, lijkt me! Ook de kleinere versies hebben scherpe prijzen.

Velvet wijzigde dit bericht 06-01-2008 21:36 (9%)

Eén... twee.... BOEJA!!!!
Sigs zijn om te patsen ;-)

Reg. datum: 27 januari 2000

Ik snap nog niet veel van die skins.
Kan iemand me uitleggen hoe ik die werkend moet krijgen?

de file heet music.swf, staat in de system folder. in settings-->display-->kan ik alleen nergens 'flash skin' oid vinden. Softwareversie is 2.53.
thanks!

laat maar, zag al dat 2.53 geen skins support...

mistraldk wijzigde dit bericht 09-01-2008 23:46 (9%)

Weet hier iemand waarom de D2 soms willekeurig coverart niet weergeeft?

Alle coverart in mijn mp3's is maximaal 300x300 pixels, non-progressive JPG, SRGB-kleurprofiel, en erin gezet met MP3Tag. WinAmp geeft wel alles gewoon weer, de D2 geeft het van de meeste albums wel, en van sommigen niet weer.

Is er dan geen enkele MP3-speler die gewoon correct werkt? :X (Zelfs niet na bijna een jaar op de markt te zijn geweest...)

Reg. datum: 02 november 2006

Info over de opvolger van de D2, de D3
quote:
Info on the iAudio D3: smaller, slimmer, 6 month out.
En nu maar hopen dat die wel meer dan 8gb heeft.

Vihaio wijzigde dit bericht 10-01-2008 16:30 (38%)

Reg. datum: 27 januari 2000

quote:
Katsunami schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 00:44:
Weet hier iemand waarom de D2 soms willekeurig coverart niet weergeeft?

Alle coverart in mijn mp3's is maximaal 300x300 pixels, non-progressive JPG, SRGB-kleurprofiel, en erin gezet met MP3Tag. WinAmp geeft wel alles gewoon weer, de D2 geeft het van de meeste albums wel, en van sommigen niet weer.

Is er dan geen enkele MP3-speler die gewoon correct werkt? :X (Zelfs niet na bijna een jaar op de markt te zijn geweest...)
ik krijg het allemaal aan t werk als ik ze open in de wmp11 library en dan bij 'coverart' het plaatje uit de map nog een keer plak, om de een of andere reden werkt dat beter ofzo..
(als die library nou gewoon al mijn muziek zou pakken..)

RoD wijzigde dit bericht 10-01-2008 17:07 (1%)
Reden: Dergelijk taalgebruik is nergens voor nodig

quote:
master007 schreef op donderdag 10 januari 2008 @ 16:28:
Info over de opvolger van de D2, de D3
[...]

En nu maar hopen dat die wel meer dan 8gb heeft.
Ook gelezen. Vond het nog wat te obscuur om te posten. Verder op een of andere vage site gelezen dat er een 16GB versie van komt. Maar als dat ook niet zo zijn snijdt Cowon zich gewoon in z'n eigen vingers. Ze kunnen echt niet met minder dan 16GB aankomen. Creative heeft al 32GB en afaik zijn de prijzen voor flash niet zo weerzinwekkend hoog dat de prijs van de speler zelf te hoog zou worden om de markt mee in te stappen.

Ik denk dat ik heb uitgevonden waarom coverart soms niet wordt weergegeven. Met coverart die kleiner is dan 100 kB, ook als het een bestand van 1.000x1.000 pixels is, heb ik 100% weergavesucces op de D2.

Tevens, betreffende flashformaat: 4GB vind ik wel een prettig formaat. Ik hoef niet zo nodig mijn hele MP3-collectie bij me te hebben. Als ik dat per se wel wil, dan steek ik wel een 32 GB kaartje in de D2 en gebruik zijn interne geheugen dan voor andere dingen. Ik heb liever dat ze de DPL van de D2 fixen, zodat je ook vanuit de ID3-browser albums of genres eraan kunt toevoegen.

So Fucking What
Reg. datum: 18 september 2003

8GB vind ik opzich ook wel voldoende, heb nu een aanzienlijk deel al op de D2 staan en ik heb net een 16GB SD class 6 kaartje besteld voor 80¤. Mooie prijs dacht ik zo. Met 24GB kan ik wel vooruit

He Who Controls The Present Commands The Future, He Who Commands The Future Conquers The Past

Natuurlijk is het voor iedereen anders hoeveel geheugen afdoende is, maar er is zeker een markt voor capaciteiten van 30GB+. Veel mensen klagen over het feit dat er zo weinig spelers meer uitkomen van het formaat X5 met 30-60GB. Dus wat dat betreft kun je hier met flash en SDHC handig op inspringen. En het is natuurlijk dan wel zo handig dat Cowon de concurrentie bijhoudt :)

Reg. datum: 15 augustus 2000

quote:
MrFl0ppY schreef op vrijdag 11 januari 2008 @ 12:48:
ik heb net een 16GB SD class 6 kaartje besteld voor 80¤. Mooie prijs dacht ik zo.
Waar heb je deze besteld als ik vragen mag?

Gamertag => Macer NL / Nikon D300 / Imac 24" / Iphone 3G 16GB

Pagina: 1 2 3 4 ... 47 48 49 50 51 52 53 54 55 56 57 58 59 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: