Hoofdcategorieën
Topicacties

[Flash] Cowon iAudio Flash MP3 spelers ervaringentopic

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 56 57 58 59 last

Nieuw Topic
Reg. datum: 24 mei 2000

quote:
mikkip schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 00:39:
Op www.mp3-player.de kosten zowel de U2 512MB als de G3 512MB nog maar 89,90! Tel daarbij de 20e verzendkosten op en je bent nog altijd 40e goedkoper uit dan hier in nederland. Dit lijkt mij een mooie prijs, maar weet iemand hoe de garantie geregeld is bij Cowon? Zou je bij een eventueel defect ook bij Cowon Nederland terecht kunnen, of blijft alles via Duitsland gaan? Ik las op Cnet namelijk nog een redelijk aantal mensen met uitval- en geheugenproblemen bij de U2. Iemand ervaring? Thnx...

De U2 is geen U3 :P
Ga d'r maar vanuit dat je hem bij een mankement naar Duitsland zult moeten opsturen.
In de praktijk zou je wel eens geluk kunnen hebben maar ik zou daar bij een mogelijke aankoop zeker niet vanuit gaan.
Ook zou je het risico kunnen overwegen en een verzoek tot verzenden met de Deutche Post als pakje tot 2 kilo.
Kost maar 8,60 zeg 10 euro voor een omdoos maar als ze dat al willen doen draag je zelf het risico van zoekraken.
Kleine kans maar toch.

Hmm, mijn vandaag aangekochte G3 512mb blijkbaar toch minder goedkoop dan ik dacht.
Bij de brandschade voor 75 euro _/-\o_
2 dagen garantie :X
Helaas stond er maar eentje, de rest was meuk wat mij betreft.

Grootste minpunt vind ik toch wel het niet bijladen via de usb kabel.
Gemiste kans als je het mij vraagd.
Snelheid voor data pompen klopt wel met de specs maar ik vind het in de praktijk echt zwaar tegenvallen.
M'n usb stick trekt wel 12MByte/sec zo'n 6x zo snel maar goed, daar had ik die ook speciaal op uitgezocht.
Tis dat deze goedkoop op de kop getikt kon worden maar anders had ik toch echt voor een 1gig model gekozen of nog even gewacht, echt nú nodig heb ik hem niet.

Nou nog een fatsoenlijke én comfortabele koptelefoon d'r bij want die bijgeleverde dingen houden niet van mijn oortjes.

Maarre, mooi spelertje :*)

nn, 50 uur op een AA,
AA alkaline?
Oplaadbaar ???mAh

Iemand ervaring hoe lang het dingeske het uithoud op een 2300mAh?
En iemand http://www.afrotechmods.com/cheap/arnoldpad/arnoldpad.htm al geprobeerd?

mietde wijzigde dit bericht 11-11-2005 01:49 (37%)

Geen commentaar
Reg. datum: 18 december 2002

quote:
mietde schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 01:28:
Grootste minpunt vind ik toch wel het niet bijladen via de usb kabel.
Gemiste kans als je het mij vraagd.
Geen enkele speler die op AA(A)-batterijen werkt kan dat. De speler zou er ook niet kleiner op worden.

Reg. datum: 09 september 2000

Dank voor de reactie, ik denk dat ik nog een weekje wacht of de introductie van de U3 prijsveranderingen voor de G3 en de U2 teweegbrengt. Anders laat ik toch een pakketje uit Duitsland komen, de G3 dan, aangezien die uitgaande van verschillende fora veel minder problemen kent.
Over de batterijduur; zelfs al redt de G3 het maar 30 uur op een 2300mAh (wat mij erg sterk lijkt), dan heb je met 1 reservebatterij op zak zo'n 60 uur om weer eens een batterijoplader tegen het lijf te lopen. Dat moet lukken ;)

Geen commentaar

Voor de iAudio 4 is gisteren ook nog nieuwe firmware verschenen.

Download + release notes

Acties: [view]

Door: RoD
Moderator PMD / TCM / PowerMod
Reg. datum: 14 september 2004

quote:
mikkip schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 11:08:
Dank voor de reactie, ik denk dat ik nog een weekje wacht of de introductie van de U3 prijsveranderingen voor de G3 en de U2 teweegbrengt. Anders laat ik toch een pakketje uit Duitsland komen, de G3 dan, aangezien die uitgaande van verschillende fora veel minder problemen kent.
Over de batterijduur; zelfs al redt de G3 het maar 30 uur op een 2300mAh (wat mij erg sterk lijkt), dan heb je met 1 reservebatterij op zak zo'n 60 uur om weer eens een batterijoplader tegen het lijf te lopen. Dat moet lukken ;)

Het zal sowieso wel een aantal uren minder worden, maar je kunt best een setje opgeladen batterijen meenemen, die nemen niet zoveel ruimte in.
Ik red het zelfs met 12 uur op 1 batterij met gemak, en luister toch aardig wat naar mn speler op een dag.

Reg. datum: 10 december 2003

Vandaag officieel firmware 1.40final uit voor de G3:
iAudio.com

Er circuleerde al een tijdje een 1.40 firmware op iaudiophile, maar deze is niet dezelfde.
Ik heb hem geflashed, tot dusver alles okee :)
Changelog:
quote:
[Improved Features & Fixed Bugs]

- Added menu languages: Chinese, Japanese, French, Russian, Italian, Spanish, German, Dutch, Greek, Czech, Swedish
- Reduced noise between tracks.
- Corrected the error when displaying lyrics.
- Fixed other bugs.

Henk007 wijzigde dit bericht 18-11-2005 12:06 (7%)

The winner takes it all
Reg. datum: 05 november 2002

Kep de 1.40 firmware ook al een tijdje van iaudiophile voor mijn G3.
Menu's in het nederlands is leuk jammer dat het soms een beetje gaar vertaald is. Verder goeie firmware alleen erg jammer dat de gapless playback van mp3 nog steeds niet helemaal goed werkt, en dat .ogg files nog helemaal niet gapless afgespeeld kunnen worden. Als ze dat nog een keer gefixed wordt ben ik helemaal blij :)

quote:
Hitman666 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 13:30:
Kep de 1.40 firmware ook al een tijdje van iaudiophile voor mijn G3.
Menu's in het nederlands is leuk jammer dat het soms een beetje gaar vertaald is. Verder goeie firmware alleen erg jammer dat de gapless playback van mp3 nog steeds niet helemaal goed werkt, en dat .ogg files nog helemaal niet gapless afgespeeld kunnen worden. Als ze dat nog een keer gefixed wordt ben ik helemaal blij :)

Gapless mp3 is theoretisch niet mogelijk, vanwege de specs van het mpeg layer 3 formaat zelf, hooguit iets met crossfading, maar ook dan is het hoorbaar. Ogg Vorbis is eigenlijk wel gapless, dus daar is nog werk te doen voor de programmeurs.
Hoezo brakke vertaling ?:
Navigatie menu: Musiek Bestanden
:)
Een vebetering vind ik wel de weergave van id3 tags. Voorheen stond in regel 1 alleen de naam van de map, nu staat daar de id3 artist vermeld.
En de boot snelheid is aanzienlijk korter geworden trouwens. Binnen 8 seconden na het indrukken van de button hoor ik muziek.

Henk007 wijzigde dit bericht 19-11-2005 17:58 (17%)

Reg. datum: 14 oktober 2005

Ik heb een iaudio g3 1gig, en heb ff een paar vraagjes over de indeling van de muziek enzow;

1. Hoe kun je je muziekbestanden het beste indelen?
ik heb ze op artiest staan, alleen op mijn mp3-speler staan de artiesten niet op alfabet. Hoe krijg je ze wel op alfabet? :?

2. Als ik een cd erop zet, staan de nummers bij mij nooit in de goede volgorde. Hoe krijg ik dit wel voor elkaar? :?

3. Als ik de nieuwe firmware bijv V1.40 erop zet, hoe moet dat en wat gebeurt er dan. Moet je dan al je bestanden deleten?
Zo ja kun je dan back-up maken van je indeling? :?

Weet iemand miss het antwoord op deze vragen? Alvsat bedankt!! :)

quote:
Da Ni-LXL schreef op woensdag 23 november 2005 @ 15:19:
Ik heb een iaudio g3 1gig, en heb ff een paar vraagjes over de indeling van de muziek enzow;

1. Hoe kun je je muziekbestanden het beste indelen?
ik heb ze op artiest staan, alleen op mijn mp3-speler staan de artiesten niet op alfabet. Hoe krijg je ze wel op alfabet? :?

2. Als ik een cd erop zet, staan de nummers bij mij nooit in de goede volgorde. Hoe krijg ik dit wel voor elkaar? :?

3. Als ik de nieuwe firmware bijv V1.40 erop zet, hoe moet dat en wat gebeurt er dan. Moet je dan al je bestanden deleten?
Zo ja kun je dan back-up maken van je indeling? :?

Weet iemand miss het antwoord op deze vragen? Alvsat bedankt!! :)

1.
Op een 1GB speler is dat toch niet zo'n probleem of wel ? Ik zet er gewoon mappen met als naam artiest_album op en daarin de tracks als nr_titel_artiest.mp3
De volgorde waarin de mappen in de Music hoofdmap verschijen is de volgorde waarin ze erop zijn gezet.

2.
De volgorde waarin de spelers de nummers laat zien kun je instellen onder Menu/general/Song order
Als je daar kiest voor Filename worden ze op naam gesorteerd, mits je namen gebruikt zoals hierboven aangegeven.

3. De procedure voor het flashen van de nieuwe firmware in recovery mode staat exact beschreven op de iAudio site.
quote:
1. Download the latest firmware.

2. Unzip the installation file and run 'Setup.exe.'

3. Click 'Agree' -> 'Next' -> keep following steps in the installShiled wizard.

4. After finishing installation, go to Start -> All Programs -> Cowon -> iAUDIO G3 -> 'Firmware download' to run the firmware upgrade program. The firmware upgrade program searches the device.

5. Remove the battery from your iAUDIO G3.

6. Press PLAY button on your iAUDIO G3, and keep pressing it.

7. Connect iAUDIO G3 to a PC by using a USB cable.

8. Keep pressing PLAY button until windows begin 'New hardware found' wizard.

9. The wizard recognizes iAUDIO G3 in Recovery mode, and brings up the firmware update window on the screen.

10. Click 'Start' to begin installation. Updating firmware also format flash memory, so make sure to back up all your files before installing.

11. After finishing installation, remove iAUDIO G3 from a PC.

12. Go to Menu -> Information on your iAUDIO G3. You can check the upgraded version of firmware.

Bij het updaten wordt het data gedeelte van de speler geformatteerd, dus leeggemaakt.
Je kunt wel een backup maken door alles uit de Music map naar de hardisk van je PC te kopieren. Na de update kopieer je alles gewoon weer terug.

Geen commentaar

Voor de geinteresseerden, de U3 512MB is nu verkrijgbaar bij MP3spelers.nl en de 1GB bij MMPort.
Jammer dat er over deze speler nog niets in de startpost staat.

Piggen wijzigde dit bericht 01-12-2005 12:43 (19%)

[TH-SpiNeRgY]
Reg. datum: 30 juni 2001

K zal wel dom over komen,

maar wat wordt in godsnaam bedoeld met die recovery mode?

Geen commentaar

1. Download iAUDIO G3 firmware installation file.

2. Unzip the installation file and execute 'Setup.exe'.

3. Click 'Agree' -> 'Next' -> 'Finish' installing Firmware update program by following the instruction from the installation wizard.

4. Run 'Start' -> 'All Programs' -> 'Cowon' -> 'iAUDIO G3' -> 'Firmware Download'

5. Remove battery from the iAUDIO. Use USB cable to Connect iAUDIO to the PC while pressing 'PLAY' button on the iAUDIO.

6. Keep pressing 'PLAY' button until windows begin 'New hardware found' wizard.

7. The wizard recognizes iAUDIO in Recovery mode, and brings up the firmware update window on the screen.

8. Click 'Start' to begin firmware update. Updating firmware will format iAUDIO and erase all data, so make sure to back up all your data before update.

9. Press 'Close' to finish firmware update.

10. Disconnect iAUDIO from the PC, and confirm the new firmware is updated from the information section in the menu.

Reg. datum: 02 april 2002

Ten eerste denk ik dat deze post grotendeels ook op andere iAudio spelers slaat. Denk dat de sourcecode van de meeste players wel hetzelfde is.

Ik ben ook sinds enige tijd in bezit van een iAudio 5 speler, ook ik zag dat het
verschil vrij klein is met een iPod Nano (die 1 gig meer heeft)
Maar kan niet zeggen dat ik spijt van de keuze heb.

Ben ook erg blij met alle geluidsopties. Ik had verwacht dat ik die eigenlijk niet zou gaan gebruiken, maar aangezien ik op dit moment de originele koptelefoon heb kan je nog heel wat tweaken aan het geluid.

Helaas heb ik nog wel een paar puntjes die mij storen. Ik hoop dat mensen mijn voorbeeld overnemen en ook een mail sturen naar iAudio in de hoop dat ze het fixen/toevoegen.

De mail bevatte ongeveer de volgende inhoud:

* instellingen per koptelefoon
Lijkt mij handig om de jeteffect instellingen kunnen opslaan per koptelefoon.
Ik bevoorbeeld zou graag thuis mijn sennheiser thuis erin willen pluggen en dan klinkt
het totaal anders.

* Backlights
Mss wat meer energy modes.
Ik vind het bijvoorbeeld vrij onzinnig dat de backlight aangaat bij het veranderen van het volume of van een track.
Meestal heb je alleen licht nodig bij het veranderen van de instelligen. (omdat je die andere 2 dingen meestal doet
zonder ernaar te kijken, vanuit je broek/jas oid)

Ook gaat er licht branden wanneer de volgende track begint, en daarna weer de kleur van het menu voor een paar seconden.

Helaas schakeld het apparaat vrij vroeg al over op energy mode (dwz: hij geeft nog maar 1 kleur backligt weer)
Ik geloof dat ie dat doet zodra ie op 1 streepje staat, terwijl ik doorgaans er dan nog 2 dagen mee kan luisteren.
(ongeveer 2 uur op een dag). Helaas geeft ie geen melding of popup hiervan. Dus opeens doen de kleuren het niet meer.
Was al bang dat ik een kapot apparaat had...

Zover ik niet kan zien knipperen de kleuren niet op de muziek, de ene is met constante snelheid wisselen, de andere random.

ff ter aanvulling: Alle punten hier kan ik op zich wel mee leven, behalve dan dat hij zo snel naar "energy" mode gaat.
Het zou in mijn optiek alleen prettiger zijn als er iets meer in te stellen was.
Ikzelf heb tegenwoordig zelfs de backlight permanent aan, 4 AAA baterijen gekocht die je in een half uur kan opladen.
Dan heb ik ongeveer 2 baterijen per week nodig. Als je zuinig aan doet kan je met 2 uur per dag denk ik een werkweek met 1 batterij wel redden.

* Geluids problemen
Wanneer je het volume verhoogd dan "verslikt" ie zich soms even. Het lijkt wel of het volume ff heel hard gaat en dan
weer op de normale stand.

Tevens is er een "tick" wanneer het volgende nummer begint. Die klinkt een beetje als een initialisatie geluidje. Dit gebeurd dus als het ene afgelopen is en de andere begint, niet wanneer je zelf een nummer skipt.
Op zich niet heel storend, maar hoort er niet in thuis. Zeker niet omdat ze meer richten op de audiofiele gebruikers.

Verder baal ik ervan dat ie tracks niet gappless kan afspelen. Als je nummers hebt die in elkaar overlopen is dat vrij vervelend. (ergens op GoT las ik dat dat iets met het mp3 formaat te maken heeft, maar aankaarten kan altijd)

* Lock (vergrendeling)
Ik snap niet dat 1 druk op play voldoende is om het apparaat aan te schakelen. Normale dingen moet je iets 3 seconden indrukken om het aan te zetten. Zelf gebruik ik liever bij dit soort dingen de lock stand niet. 3 seconden iets indrukke lijkt me niet zo snel te gebeuren in een broek.
Maar nu, wanneer locked, geeft ie eerst een lichtshow en dan een bericht dat ie "locked" is, voordat ie uitschakeld. Beetje onzinnig imho.

* Algemeen
Zou graag scrollende artiest/album hebben. De songtitel doet ie wel, maar bij een beetje lange artiest zie je dus niet alles.

Afspelen van musepack (*.mpc). Zou leuk zijn, kan echter heel goed zonder. Maar het is volgens mij open source dus het moet te implementeren zijn lijkt mij? Ik weet alleen niet of ie bijv. Ogg wel hardware matig decodeerd, en of ie dus genoeg rekenkracht heeft om zon formaat anders softwarematig te decoderen.

:+ u3 ook bij start post gezet :)

Inmiddels is er alweer een nieuwe firmware uitgebracht, o.a. versie 1.50 voor de G3. Tevens een nieuwe versie voor een aantal andere spelers.
Je kunt hem vinden via iAudiophile.net
Helaas nog geen changelog beschikbaar, of iemand die Koreaans beheerst moet zich geroepen voelen?

De shuffle bug is er in ieder geval nog niet uitgehaald, zo blijkt uit een reactie op het iaudiophile forum. Als je een aantal mappen selekteert en 'shuffle all' activeert, worden sommige tracks nooit afgespeeld.

Henk007 wijzigde dit bericht 17-12-2005 11:34 (52%)

Wat zijn de nieuwste verbeteringen daarin?

Zoals Henk007 zei, dat staat in het Koreaans ;)

Reg. datum: 17 augustus 2002

Nog over de iAudio G3

Ik heb deze nu acht maanden ofzo (1gb versie) en heb volgende bemerkingen:

- met een alkaline batterij gaat de G3 bijna zijn 50 uur mee, het probleem met NiMH-batterijen is dat ze zichzelf ontladen in ongeveer een maand tijd*. Nu kan je wel begrijpen dat door zijn lange speelduur de batterij al vanzelf leeg gaat. (ik plan wel eens goedkoop zo'n 10-pack alkaline te kopen bijna goed voor een jaar speelplezier)
*er is één merk die NiMH levert die zichzelf een stuk minder zelfontladen
- de playlist van de G3 is erhm onoverzichtelijk en bv de playlist leegmaken is niet mogelijk.
- er zijn geen mapopties alla: toon enkel track (idv2/3) van mp3 file
- USB 20Mbit is idd maar een 3.3MB/s, maar haalt deze snelheid wel
- scherm is klein en vol onnuttige info, wel is die lyrics show handig (zij het dat het licht niet blijft branden)
- tussen twee tracks een statische klik, vroeger ruis tussen tracks maar met v1.4 is dat weg

Het is een goeie speler omdat de batterij appart is, en geluidskwaliteit is zeker ok (192bps)

quote:
Caey schreef op zondag 18 december 2005 @ 11:26:
Nog over de iAudio G3

Ik heb deze nu acht maanden ofzo (1gb versie) en heb volgende bemerkingen:

- met een alkaline batterij gaat de G3 bijna zijn 50 uur mee, het probleem met NiMH-batterijen is dat ze zichzelf ontladen in ongeveer een maand tijd*. Nu kan je wel begrijpen dat door zijn lange speelduur de batterij al vanzelf leeg gaat. (ik plan wel eens goedkoop zo'n 10-pack alkaline te kopen bijna goed voor een jaar speelplezier)
*er is één merk die NiMH levert die zichzelf een stuk minder zelfontladen
- de playlist van de G3 is erhm onoverzichtelijk en bv de playlist leegmaken is niet mogelijk.
- er zijn geen mapopties alla: toon enkel track (idv2/3) van mp3 file
- USB 20Mbit is idd maar een 3.3MB/s, maar haalt deze snelheid wel
- scherm is klein en vol onnuttige info, wel is die lyrics show handig (zij het dat het licht niet blijft branden)
- tussen twee tracks een statische klik, vroeger ruis tussen tracks maar met v1.4 is dat weg

Het is een goeie speler omdat de batterij appart is, en geluidskwaliteit is zeker ok (192bps)

Ik heb de iAudio 5, maar de lyrics play vind ik niet echt handig. Ten eerste knipt ie de regels niet af op woorden, dus kan het zijn dat de laatste letter van een woord op de volgende regel staat.
Ten tweede moet je de lyrics in de mp3 streamen met hun tool. Zou liever een apart tekstbestandje systeem hebben zodat de originele file intact blijft.

de "klik" tussen de tracks vind ik niet kunnen voor een bedrijf dat zich richt op de audiofiele gebruiker.

De random en playlist dingen zou ik niet kunnen bevestigen, gebruik dat allemaal eigenlijk niet...

...nog een bugje gevonden. Sommige nummers beginnen niet bij 0 maar bij 2 of 3 met afspelen. Wanneer je dan in het begin vrij direct begint te vooruit te spoelen dan zie je geen progressbar die de voortgang weergeeft.

Ik hoop dat er meer mensen zijn die mijn (en eigen?) puntjes willen mailen naar iAudio. Ikzelf heb al een keer gemaild, toen kreeg ik een reactie. Mijn tweede mail heb ik niets meer van gehoord. En dit laatste punt zal ik zelf ook nog doormailen.
Als ik het ook zo hoor dan is de support van iAudio niet al te best, hoewel er wel regelmatig nieuwe updates voor de spelers uitkomen. Afwachten dus wat er uiteindelijk mee gedaan word.

quote:
MisterE schreef op woensdag 21 december 2005 @ 09:31:
...nog een bugje gevonden. Sommige nummers beginnen niet bij 0 maar bij 2 of 3 met afspelen. Wanneer je dan in het begin vrij direct begint te vooruit te spoelen dan zie je geen progressbar die de voortgang weergeeft.

Ik hoop dat er meer mensen zijn die mijn (en eigen?) puntjes willen mailen naar iAudio. Ikzelf heb al een keer gemaild, toen kreeg ik een reactie. Mijn tweede mail heb ik niets meer van gehoord. En dit laatste punt zal ik zelf ook nog doormailen.
Als ik het ook zo hoor dan is de support van iAudio niet al te best, hoewel er wel regelmatig nieuwe updates voor de spelers uitkomen. Afwachten dus wat er uiteindelijk mee gedaan word.

Gaat het om mp3, wma of ogg? variabele bitrate ?
Ik vermoed dat het iets met een corrupte header te maken heeft
Heb je een voorbeeld van zo'n nummer? Liefst zonder copyright uiteraard.

quote:
Henk007 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 14:28:
[...]

Gaat het om mp3, wma of ogg? variabele bitrate ?
Ik vermoed dat het iets met een corrupte header te maken heeft
Heb je een voorbeeld van zo'n nummer? Liefst zonder copyright uiteraard.

Ik heb vrij weinig ogg bestanden, maar ik merk het probleem bij meerdere mp3's op (van verschillende albums). Ze komen van de nieuwsgroepen en zijn gefixt, nog niet met een mp3 checker gecontroleerd echter.
Sommige nummers beginnen bij 2 te tellen en lijken het spoel probleem niet te hebben.

Ik wil je anders wel een nummer mailen waarbij het probleem plaatsvind, als je een mailtje naar:
MyAddressForTrash hotmail com stuurt dan zend ik je vanavond er 1. Of als je een FTP server heb dan wil ik daar wel wat tracks op kwakken.

Heeft niemand anders dat "hikken" van het volume. Als je hem harder of zachter zet dat ie heel even "keihard" gaat. Ik weet niet of er zo'n Europese begrenzing opzit, maar het lijkt wel of die dan ff uitgaat ofzo? IIg, zulke dingen had ik eigenlijk niet verwacht bij zo'n gevestigd merk :(

quote:
Henk007 schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 16:51:
[...]

Gapless mp3 is theoretisch niet mogelijk, vanwege de specs van het mpeg layer 3 formaat zelf, hooguit iets met crossfading, maar ook dan is het hoorbaar.
Laatst gelezen (volgens mij de starttopic van een draadje hier op GoT) dat de Creative Zen Micro wel perfect gapples afspeeld. Vraag me af hoe hun het doen dan?

quote:
MisterE schreef op woensdag 21 december 2005 @ 15:54:
[...]

Laatst gelezen (volgens mij de starttopic van een draadje hier op GoT) dat de Creative Zen Micro wel perfect gapples afspeeld. Vraag me af hoe hun het doen dan?
Niet. De Zen Micro kan geen perfect gapless afspelen. Naar mijn weten is de Rio Carbon de enige die het kon.

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 56 57 58 59 last

Dit topic is gesloten.

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: