Hoofdcategorieën
Topicacties

[howto] Klik-aan-klik-uit aan computer

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last

Reageer Nieuw Topic
Ik heb alle codes voor het setje van de action uitgelezen met winLIRC.
Dit zijn 320 codes (10 knoppen x 32 systeem codes)
mail naar: job.joling@quicknet.nl, dan stuur ik je de config file

nog even voor de duidelijkheid: het gaat hier om de set van het merk Kangtai

job_joling wijzigde dit bericht 22-03-2006 16:38 (17%)

www.jobjol.com | www.jobjol.nl | http://home.quicknet.nl/qn/prive/job.joling/

Reg. datum: 01 december 2004

Très bien! Hoe meer configs, hoe beter :)
Heb je nog een merk naam van het setje ofzo? of een foto?
ik zet anders wel ff op webspace, mail ze maar naar [ japser AT home PUNT nl ]dat is beter dan dat iedereen er voor zou moeten mailen.

C:\DOS>_

Mail hem dan naar mij toe, ik ben bezig met de database, dan heb ik wat input ;)

[Avatar Change/Stats (terug online!!)]
Bye bye Microsoft ! I'm using Linux now!

Reg. datum: 29 september 2002

Als ergens een site online staan met nuttige info?

Ik ga mijn zenders / ontvangers morgen waarschijnlijk binnen krijgen :)
Als ik er van het weekend aan toe kom zal ik ook wat foto's maken van het klus gedeelte.

Scout77 wijzigde dit bericht 23-03-2006 14:10 (3%)

Lekker belangrijk

Nee, ik heb mijn database nog niet online, mijn hosting moet eerst een subdomain aanmaken voordat ik iets kan doen, maargoed dat moet hij pas 4 maanden. Ik zal kijken of ik volgende week even de database online kan zetten op een ander domain, zolang het maar werkt toch ;)

Op mijn werk hebben we trouwens speelgoed van Gira, om lichten te schakelen, zonnewering open/dicht te doen, da's erg leuk speelgoed. Ik ga proberen de apparaten (muurschakelaars) na te meten met WinLIRC, als ik er een gekregen heb van de electricien tenminste.

Ik ben een programma aan het schrijven om (win)lirc aan te sturen genaamd Homecontrol
Ook heb ik de Winlirc config file voor Kangtai wireless switches online gezet

ga snel naar

http://home.quicknet.nl/qn/prive/job.joling/

dilemma's in dubio...

is het schema voor de standalone zender van j-a-sp-e-r ook te gebruiken voor deze Kangtai ontvangers? ga in ieder geval zodadelijk de componentjes voor de zender halen

2x zenerdiodes 3V
1x condensator 1000uF (10V of 63V)
RF zender 433Mhz

Is een speciale antenne ook persé nodig? of kan ik met een stukje draad van +/- 17cm aan de ANT uitgang van de RF-zender al een heel eind komen?
Hoi
Ja, de kangtai werkt ook met dit schema.
Je hoeft geen RF-zender te kopen.
Dit is een los printplaatje op de print van de AB,
er zit ook een stuk draad aan wat dient als antenne, deze kan je dus gewoon gebruiken.
Ik raad je aan om ook 2 leds te monteren, deze hebben 2 functies:
- het dringt het voltage terug tot geloof ik 4 volt
- status weergave of Lirc actief is en de andere brand als er iets verzonden wordt.
(zie pagina 1)

groeten Job

dilemma's in dubio...

quote:
job_joling schreef op woensdag 03 mei 2006 @ 15:32:
Je hoeft geen RF-zender te kopen.
Dit is een los printplaatje op de print van de AB,
er zit ook een stuk draad aan wat dient als antenne, deze kan je dus gewoon gebruiken.
Ik raad je aan om ook 2 leds te monteren, deze hebben 2 functies:
- het dringt het voltage terug tot geloof ik 4 volt
- status weergave of Lirc actief is en de andere brand als er iets verzonden wordt.

maar ik wil mijn AB intact laten om niet altijd via pc te hoeven schakelen. dus toch via eigengemaakte "standalone" RF-zender.

Ik ga ervan uit dat ik de LED's die jij aangeeft in serie met de zener-diodes moet solderen om deze te laten branden zoals jij aangeeft. Klopt dit?
@job_joling , volgens mij heb je nog wat hardcoded paths in je source staan, ik krijg een runtime error 30010 , en daarna een melding dat de dbase niet gevonden kan worden in c:\documents and settings\my documents... etc

ik ben zelf ook bezig met een vb tooltje waar onder meer de klik/aan klik/uit besturing in komt, maar ook electronische toegang, cv besturing etc in komt. misschien eens wat source uitwisselen als ik wat verder ben? (ik ben net begonnen, maar ik heb nog 3 andere projecten die eerst afmoeten eigenlijk, en een verbouwing erbij..)

Ik heb sinds kort het KlikaanKlikuit systeem via de Gamma. Ik heb met interesse dit topic gevolgd; erg leuk allemaal!! Iemand (ene Pino) heeft blijkbaar wel eens de codes van dit systeem ergens neergezet (http://martin.vrijbuiters.com/lircd.conf), maar zover ik heb kunnen constateren is die link dood. Heeft iemand enig idee waar ik de codes kan vinden?

Alvast bedankt.

Steve

[Edit: Heb het emailadres van Pino gevonden en hem via de mail de conf file gevraagd] :)

vellingas wijzigde dit bericht 12-05-2006 18:03 (20%)

Reg. datum: 11 oktober 2001

quote:
vellingas schreef op vrijdag 12 mei 2006 @ 17:22:
Ik heb sinds kort het KlikaanKlikuit systeem via de Gamma. Ik heb met interesse dit topic gevolgd; erg leuk allemaal!! Iemand (ene Pino) heeft blijkbaar wel eens de codes van dit systeem ergens neergezet (http://martin.vrijbuiters.com/lircd.conf), maar zover ik heb kunnen constateren is die link dood. Heeft iemand enig idee waar ik de codes kan vinden?

Alvast bedankt.

Steve

[Edit: Heb het emailadres van Pino gevonden en hem via de mail de conf file gevraagd] :)
Ik denk niet dat je mijn goede mailadres hebt, maar de server stond uit, die heb ik even weer aangezet, dus kun je de file gewoon weer downloaden.

Want wie van zichzelf houdt geeft pas echt wat kostbaars, als hij "ik hou van jou" tegen een ander zegt.

Had inderdaad het verkeerde emailadres. Conf file gevonden. Heel veel dank. Ga een beetje experimenteren.

Steve

quote:
Dr.DNA schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 11:53:
En natuurlijk kan dit leuk gecombineerd worden met spraakherkenning. :)

Vanzelfsprekend. Het is wel iets moeilijker de belangrijkste zenuw, die van je hersenpan naar je spraakorgaan loopt, te dedecteren. Maar eens die gevonden is, moet het niet al te moeilijk zijn om tussen die twee *spell aan het werk te zetten... ;-)

Maar het project spreekt me wel aan. Het in- en uitschakelen van verbruikers via pulssignalen op het lichtnet loopt hier steeds op missers uit. Wat meer dan waarschijnlijk aan het gepros van ondergetekende te wijten is.

Pros

Ik heb het spulletje opgebouwd met de hulp van dit forum en het werkt prima!!
De lircd.conf van Pino werkt perfect. Allen mijn dank.

Nu zag ik het initiatief van KingOfDos voor een website, maar ik krijg de indruk dat die nog niet in de lucht is. Klopt, hè? Ik heb wel eens wat gedaan met PHP, maar kom niet echt ver met datgene dat ik in het forum terugvind. Dus zou ik erg geholpen zijn als die php pagina's al ergens neergezet zouden zijn. Heeft iemand iets in de aanbieding?

;)

vellingas wijzigde dit bericht 14-05-2006 16:10 (3%)

Kan iedereen de configs naar mij toe mailen? Dan upload ik ze wel op een plek waar "ik" er 100% zeker van ben dat die over 10 jaar nog online staan. Scriptje heb ik het atm even te druk voor. Verder heb ik het scriptje ingeplanned op mijn agenda nou, dan vergeet ik het ook niet meer omdat ik het even behandel als "klant" (begin volgende maand) ;)

KingOfDos wijzigde dit bericht 14-05-2006 19:37 (36%)

you've got mail ;)

als ik weer tijd heb ga ik verder met ontvanger, lijkt me eigelijk wel cool om een vrij kanaal te nemen op een willekeurige afstandsbediening en dan via dat ding een 'marco' op de computer te activeren. Dus een knopje voor uit, een voor normaal en bv. een voor 'film' modus (minder licht, dimlicht, enz). Maargoed, nu echt geen tijd helaas.. een bekend geval hier zo te lezen :P

leeg

vellingas wijzigde dit bericht 22-05-2006 23:39 (99%)

Sorry Jasper,

Het Werkt! Onderstaand stukje had ik verkeerd begrepen:

quote:
j-a-s-p-e-r schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 11:37:
[...]

Met regedit je register openen (start > uitvoeren > regedit )

daarna deze key opzoeken: [HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\LIRC]

Dan aan de rechterkant van het scherm een nieuwe key aanmaken, die password noemen. Key openen en de waarde "SEND_ONCE" geven (zonder quotes uiteraard)

"password"="SEND_ONCE"

snapt u?

Wanneer je nl. in het rechterdeel rechtklikt en kiest voor een sleutel aanmaken, verschijnt ie aan de linkerkant: en dan werkt het niet. Je moet kiezen voor Tekenreekswaarde (String) en dan komt ie aan de rechterkant te staan. In iedergeval werkt het nu prima. Geweldig!

Bedankt, Steve

vellingas wijzigde dit bericht 20-05-2006 12:30 (37%)

Ik heb het gevoel dat ik deze week een scriptje in elkaar gooi, misschien woensdag (daar staat iig wat "scripting" op de agenda).

offtopic:
vellingas, lees dit eens:
Wij tweakers doen elkaar permanent de groeten. Het is dus niet nodig om steeds ruimteverspillende "greetz $user" of iets dergelijks onder je posts te plakken. Als je persé zoiets wilt kun je daar je signature voor gebruiken.
En in de huisregels staat ergens ok iets over "editen" van al geposte berichten, om zo te voorkomen dat je niet direct 2 posts achter elkaar maakt (scheelt database ruimte, etc).

offtopic

Sorry voor mijn wangedrag!

/offtopic

Reg. datum: 24 mei 2006

Kwam deze topic tegen na lang zoeken. Had de planning het via lpt te doen. Heb de VB software al voorbereid, ga het later proberen via ASPX. Morgen onderdelen bestellen. Heeft iemand al de de cfg file voor de "echte" klikaanklikuit (via hornbach etc verkrijgbaar) !.

Deze dus www.klikaanklikuit.nl

http://www.klikaanklikuit.nl/media/images/gr_YCT-100_front_nl.jpg

Reg. datum: 29 september 2002

ik zou zeggen ... zoek even verder staat hier wel ergens in dit topic.

Lekker belangrijk

Reg. datum: 24 mei 2006

quote:
Scout77 schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 17:30:
ik zou zeggen ... zoek even verder staat hier wel ergens in dit topic.
Die hier in het topic staat is degene met 12 ipv 16 kanalen, Of werken de eerste 12 het zelfde?

probeer het gewoon zou ik zeggen, dan weet je het. En wat bedoel je met 'proberen via de parallele poort'? Een seriële signaalreeks daarmee uitzenden is op zn minst gezegt vrij onmogelijk ;)

Pagina: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 ... 25 26 27 28 last

VNU Media logo Powered by True

© 1998 - 2009 Tweakers.net - Alle rechten voorbehouden - Uw Privacy - Algemene Voorwaarden

Uitgever van: