[xbox] Xbox media center - Deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.200 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Vraagje over de afstandsbediening icm de IR-mod:
Ik heb een LCD-frontje op mijn X-box: http://img301.imageshack.us/img301/6171/p10100432id.jpg
Hier zit een apart ruimte voor een IR-mod. (rood vakje, linkerkant net onder de knoppen)
Als ik hier een IR-mod instop kan ik dan ook gebruik maken van de MS-afstandsbediening ?
Het zou iig precies in moeten passen, maar ik lees iets met copyright codesets.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 08:29
Ermo schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:59:
hmm, vreemd dan...

ik heb niets aangepast, ik download de laatste release bij "Scheino", donder mijn xbmc map op de xbox leeg en vul hem met de nieuwste release...

Mocht Scheino dit lezen, wellicht dat ie me kan mailen met een linkje waar een oudere release te halen valt _/-\o_ mousterik apestaartje gmail punt com
Ermo, ik heb nog wel een oude xbmc voor je, van 13 april, 2 mei of 31 mei.

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 10:24

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Kheb mijn box weer werkend, de beste man van free-box.nl heeft mij zaterdag geholpen. XBMC werkt als een tierelier, ik ben helemaal tevreden ermee. Alles werkt naar behoren en ik ben allang blij dat ik mijn series en muziek niet meer vanaf de PC hoef te spelen :)

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Ik ben al tijden op zoek naar een mediacenter achtig iets voor m'n MP3's en na veel zoeken ben ik qua prijs/kwaliteit verhouding uitgekomen op een XBOX. Nu las ik in de startpost dat het wat betreft drives een beetje wikken en wegen is. Het liefst zou ik willen dat ik zowel CD-R's als DVD+R kan lezen, maar er is dus geen drive die dit beide doet?

Verder lijkt me dit de perfecte oplossing om een grote collectie dicht bij m'n stereo te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45950

Walkman schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:03:
Ik ben al tijden op zoek naar een mediacenter achtig iets voor m'n MP3's en na veel zoeken ben ik qua prijs/kwaliteit verhouding uitgekomen op een XBOX. Nu las ik in de startpost dat het wat betreft drives een beetje wikken en wegen is. Het liefst zou ik willen dat ik zowel CD-R's als DVD+R kan lezen, maar er is dus geen drive die dit beide doet?

Verder lijkt me dit de perfecte oplossing om een grote collectie dicht bij m'n stereo te hebben.
Wat iig werkt is de cd's waarvan je wilt kopieeren (ik neem aan dat je dat wilt) in je pc dvdrom stoppen, en die vervolgens delen. Dan weet je iig zeker dat het werkt.
Ik zou me niet af laten schrikken door de dvdspeler van de xbox...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Dat is natuurlijk ook een optie....en als ik DVD+R wil afspelen dan moet ik dus weer geen Samsung drive hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43030

Anoniem: 34095 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 21:10:
maar het had net zo goed aan de skin/xboxmediacenter.xml/keymap kunnen liggen.
Zover mij bijstaat kan dat niet aan de skin(s) liggen die je gebruikt, en afgezien daarvan zou je als skinner zijnde ook niet echt snugger bezig zijn wou je die "play using.. " functionaliteit eruit willen slopen, althans dat is wat ik ervan vind, heb in mijn skin dan ook alles wat PM3 qua opties te bieden heeft + meer, dan zit je altijd wel goed, beetje van alles wat eigenlijk.

maar d'r was weer het een en ander veranderd aan 'n paar menu's ofwat, en heb momenteel m'n video menu in puin liggen, dus zal wel weer ff duren voordat er weer een PDM update komt :P

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 25-10-2005 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

http://www.inkoopacties.net/ia/5knzrwr7/1
Daar hebben ze nu LCD's voor 25 euro... * Anoniem: 45950 twijfelt of ie er 1 gaat halen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Anoniem: 45950 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:35:
http://www.inkoopacties.net/ia/5knzrwr7/1
Daar hebben ze nu LCD's voor 25 euro... * Anoniem: 45950 twijfelt of ie er 1 gaat halen
Heb je al op Internet gekeken hoeveel die "normaal" kost, ik vind het verschil (€2,50) niet echt de moeite waard, bovendien komt er nog verzendkosten bij. Maar je moet het zelf weten.

Er staat wel bij: "-Speciaal voor de Xecuter 3!", maar volgens mij is dat niet zo. Je kan bij XBMC instellen welke modchip je hebt voor de LCD.
Voor de zekerheid kan je ze beter eerst bellen, tenzij je een X3 hebt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-03-2024
Ipod synchroniseren met Xbox

Graag zou ik de nieuwe ipod synchroniseren met mijn xbox. Maar is dat mogelijk ? Ik weet dat je de xbox kunt laten syncen met de pc via een itunes script. Maar is ipox <-> xbmc ook mogelijk ? Of moet je altijd je muziek op je pc hebben staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lexi
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-05 21:50
@ Walkman:

Ik heb ook een XBOX met samsung drive (mb 1.6 of 1.6a geloof ik) en deze speelt DVD+R gebrandt met booktype DVD-ROM prima af. Ik gebruik Arita 8x (Ritek R03) icm een NEC-1300A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Ik ben er van plan eentje tweedehands te kopen, dus het is dan altijd afwachten wat voor drive erin zit, maar als mediacenter oplossing is het de goedkoopste weg i.p.v. een nieuwe kopen, laten ombouwen, grotere harddisk etc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 04-06 14:13
Ik heb soms dat mijn XBMC bepaalde mp3's niet herkent..iemand een idee wat hier de oorzaak van is? ik krijg dan een lege map te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

Anoniem: 43030 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:29:
[...]
Zover mij bijstaat kan dat niet aan de skin(s) liggen die je gebruikt, en afgezien daarvan zou je als skinner zijnde ook niet echt snugger bezig zijn wou je die "play using.. " functionaliteit eruit willen slopen, althans dat is wat ik ervan vind, heb in mijn skin dan ook alles wat PM3 qua opties te bieden heeft + meer, dan zit je altijd wel goed, beetje van alles wat eigenlijk.

maar d'r was weer het een en ander veranderd aan 'n paar menu's ofwat, en heb momenteel m'n video menu in puin liggen, dus zal wel weer ff duren voordat er weer een PDM update komt :P
zoals je zelf aangeeft moet je je eigen skin toch ook updaten om (alle/extra) functionaliteit te (be)houden, als dat niet het geval had geweest dan hadden bijv; PMI,PMII ook goed kunnen blijven werken, maar dat is niet het geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134375

Ik zit met een probleem. Ik heb een PC, een XBOX en een Server, allemaal met een buiten IP. Op de server draait Server2003, en ik heb een FTP server daar op draaien. Ik heb een map met films en die wil kunnen benaderen vanaf me xbox. Ik heb geprobeerd een share aan te maken maar deze blijft vragen om username password, terwijl het zeker weten goed is ingevuld. Tijdje terug stond alles nog binnen een thuisnetwerk (server op XP), en daar lukte het wel. Heeft dat te maken met Server 2003?

Is het mogelijk om een FTP-share aan te maken, zodat XBMC een ftp connectie maakt en dan streamt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-06 09:10
Walkman schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 08:27:
Dat is natuurlijk ook een optie....en als ik DVD+R wil afspelen dan moet ik dus weer geen Samsung drive hebben?
Als je je +r dvd-s booktyped naar -rom spelen ze prima in de samsung. Ook kan je alles natuurlijk op een grote harde schijf gooien of sharen van je PC harde schijf, hoef je de dvd speler nooit meer aan te raken.

@TylerDurden187:

Kan je niet net als in windows XP meerdere IP adressen toekennen aan 1 NIC? Zo kan je een publiek IP EN een privaat IP tegelijk hebben en moet je probleem opgelost zijn.

[ Voor 59% gewijzigd door Schweino op 25-10-2005 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dat zou ik kunnen proberen, heb het nu wel weten te omzeilen, maar krijg nog steeds af en toe dat ie weigert in te loggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095 schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 16:54:
zoals je zelf aangeeft moet je je eigen skin toch ook updaten om (alle/extra) functionaliteit te (be)houden, als dat niet het geval had geweest dan hadden bijv; PMI,PMII ook goed kunnen blijven werken, maar dat is niet het geval.
You're absolutely right, krijg je als je eerst post en dan pas denkt ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 28-10-2005 07:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
frankvanhoesel schreef op dinsdag 25 oktober 2005 @ 11:07:
Ipod synchroniseren met Xbox

Graag zou ik de nieuwe ipod synchroniseren met mijn xbox. Maar is dat mogelijk ? Ik weet dat je de xbox kunt laten syncen met de pc via een itunes script. Maar is ipox <-> xbmc ook mogelijk ? Of moet je altijd je muziek op je pc hebben staan ?
Als je bedoeld het inpluggen van USB direct aan je Xbox is het antwoord redelijk simpel : nee, dat kan niet. Xbox kan wel met bepaalde externe USB opslagmedia omgaan mits deze op het filesysteem van de xbox (XFS) geconverteerd zijn. Dus tenzij jeje ipod wil laten herformateren is het antwoord nee. Zou wel heel leuk zijn.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spam
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 30-04 15:52
Heeft iemand hier enig idee of er uberhaupt XBMC ontwikkeling gepland staat voor de Xbox360 ? Dat zou de weergave van HD DivX content een stuk makkelijker maken. Ik weet dat ie nog niet uit is maar er zijn wel al developer kits voor te krijgen.....

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 00:25
Spam schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 11:27:
Heeft iemand hier enig idee of er uberhaupt XBMC ontwikkeling gepland staat voor de Xbox360 ? Dat zou de weergave van HD DivX content een stuk makkelijker maken. Ik weet dat ie nog niet uit is maar er zijn wel al developer kits voor te krijgen.....
dan zal de 360 eerst gekraakt moeten worden. Zal dus nog wel even duren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:55

The Zep Man

🏴‍☠️

Doneer jij even een Xbox 360 development kit aan het XBMC-team. :>

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heeft iemand hier enig idee of er uberhaupt XBMC ontwikkeling gepland staat voor de Xbox360 ? Dat zou de weergave van HD DivX content een stuk makkelijker maken.
Khad onlangs ook zoiets in "Het grote XBOX360 topic" gepost, maar blijkbaar heeft iedereen daarover heen gelezen ofzo, stelletje specs-geile mannetjes daarzo.. hehe :P

enfin, ik denk dat er op ten duur zeker wel XBMC voor de 360 zal verschijnen, en das opzich niet verwonderlijk als je nagaat dat die van huize uit niet echt veel formaten zal gaan ondersteunen.
Ja MS formaten en mp3 maar wie zit daar nu nog op te wachten, vraag me alleen af in hoevere ze het bestaande XBMC kunnen porten, aangezien 360 een ander architectuur heeft dan de vorige xbox, denk hierbij aan triplecore powerpc (PPC) ipv een gehandicapte Pentium III (X86), en das wel ff andere koek ;)

[ Voor 111% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 28-10-2005 02:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158518

Ik heb de nieuwste XBMC 21-Oct-2005 gedownload. Wanneer ik deze op mijn Xbox zet dan start deze normaal op maar XBMC reageert niet op mijn controller die overigens standaard is. Wat doe ik fout? Mijn Xbox start standaard op met XBMC en is softmodded EvoX. Mijn vorige versie van XBMC was van het voorjaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 18:39

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Heb je de bekende 008 dirs ook leeg gemaakt, je default.xbe wel hernoemt naar evoxdash.xbe en gekopieerd naar de /C/ drive, idem dito voor je xboxMediaCenter.xml, de <home></home> wel correct ingevuld. Ook zou ik eerst de oude versie compleet verwijderen en dan de nieuwe versie kopiëren.

[ Voor 18% gewijzigd door Pjottski op 26-10-2005 13:51 ]

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

edit:
poep

[ Voor 106% gewijzigd door Anoniem: 34095 op 27-10-2005 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-06 09:10
Anoniem: 158518 schreef op woensdag 26 oktober 2005 @ 13:19:
Ik heb de nieuwste XBMC 21-Oct-2005 gedownload. Wanneer ik deze op mijn Xbox zet dan start deze normaal op maar XBMC reageert niet op mijn controller die overigens standaard is. Wat doe ik fout? Mijn Xbox start standaard op met XBMC en is softmodded EvoX. Mijn vorige versie van XBMC was van het voorjaar.
Bekend probleem, ook al *vele* malen behandeld hier, doe een search zou ik zeggen.....
Niet eens op een broodje? ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Schweino op 27-10-2005 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Na veel zoeken heb ik als het goed is morgen een Xbox met media center erop, ben er zeer benieuwd naar, want dat is toch wel de voornaamste reden waarom ik 'm ga kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-11-2023
Jongens,

ik heb het idee dat het orginele gamespot script weer zou moeten werken, want de url doet het weer:

http://www.gamespot.com/misc/stream_xbox.php

kan iemand van jullie die het scriptje nog heeft (de orginele, dus niet gamespot plus) die naar mij mailen?

mailadres staat in m'n profile.

[ Voor 7% gewijzigd door milenko79 op 27-10-2005 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Had weer niks te doen gister, dus dacht maak eens een PDM versie met buttons zoals PM3,
voordeel hievan is dat je met "Control.HasFocus()" tags kan werken.
Wat betekend dat elke button z'n eigen "id" heeft en dus ook apart kan worden ge-fade / meerdere bg's kan hebben/switchen ,etc.. dat is helaas niet zo bij de buttonscroller, tenminste "nog" niet.

Wat ook wel lache is, is dat je de home achtergrond kan switchen, dus als je bijwijze van media afspeeld, dan verdwijnen de buttons, verwiseld de achtergrond van donker naar licht zodat je de visualisatie of film beter ziet.

Beide skins zijn te vinden in m'n sig, maar moet je ff opletten NB=NormalButtons, BS=ButtonScroller.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 30-10-2005 04:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

...

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 134375 op 28-10-2005 15:54 . Reden: Probleem opgelost... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
Talpa stream problemen

Als ik talpa via de computer bekijk, dan is het geen enkel probleem. Dus gewoon via de website. Maar bekijk ik het via de xbox, dan loopt hij om de 5 min vast omdat hij moet bufferen, niet echt vast lopen, maar hij stopt dus om te bufferen. De xbox en pc zitten op dezelfde router, en verder niemand. Ook staat de pc gewoon uit, dus die kan ook geen verkeer opslokken. Hoe kan dit ? Moet ik misschien de buffer instellingen verandern ? Meer mensen met dezelfde problemen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Heb m'n Xbox binnen en heb even met media center zitten spelen...en al meteen een probleem. Ik had wat veranderd in de settings en alle schermen zie ik, behalve als ik in My Music ga, hier zie ik geen achtergrond, alleen maar witte letters....welke setting heb ik verkeerd gezet?

Heb uiteindelijk het antwoord gevonden....wat files deleten uit de apps directory

[ Voor 15% gewijzigd door Walkman op 29-10-2005 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The big J
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-05 13:17
frankvanhoesel schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 16:30:
Talpa stream problemen

Als ik talpa via de computer bekijk, dan is het geen enkel probleem. Dus gewoon via de website. Maar bekijk ik het via de xbox, dan loopt hij om de 5 min vast omdat hij moet bufferen, niet echt vast lopen, maar hij stopt dus om te bufferen. De xbox en pc zitten op dezelfde router, en verder niemand. Ook staat de pc gewoon uit, dus die kan ook geen verkeer opslokken. Hoe kan dit ? Moet ik misschien de buffer instellingen verandern ? Meer mensen met dezelfde problemen ?
Ja ik heb het precies net zo. Ik weet helaas hier geen oplossing voor. Het is namelijk zo irritant (vind ik dan) dat ik het script niet meer gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Heb m'n Xbox aan m'n netwerk gehangen, connectie maken gaat ook prima. Probleempje wat ik op het moment heb met MP3's er op zitten is dat wanneer er rare tekens in de files names staan (underscores, ' ! & etc.) dan wil het FTP'en niet lukken. Ligt dit aan het FTP programma? Of moet de benaming een bepaalde manier zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
Bij deze nogmaals het verzoek:

is er iemand die nog het orginele gamespot xbmc script heeft van jsd, en dat even aan mij wil mailen.

het gamespotplus script loopt altijd vast bij mij en het oude script ben ik kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
Walkman schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 13:11:
Heb m'n Xbox aan m'n netwerk gehangen, connectie maken gaat ook prima. Probleempje wat ik op het moment heb met MP3's er op zitten is dat wanneer er rare tekens in de files names staan (underscores, ' ! & etc.) dan wil het FTP'en niet lukken. Ligt dit aan het FTP programma? Of moet de benaming een bepaalde manier zijn?
http://www.xbox-scene.com/tools/tools.php?page=managers en download MP3 Fat-X renamer. Deze FTP tool renamed MP3's on-the-fly bij het FTP-en zodat de naamgeving voldoet aan de FAT-X limitaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80418

Ik heb de 22-10-2005 PIMPED versie van xbmc op mijn box staan. Echter ik krijg streams niet aan de praat.

geen streams van omroep.nl of quicktime doen het.

Hij lijkt ze wel te laden, maar vervolgens doet hij niks, of de xbox loopt vast.

Dit zelfde probleem had ik ook met een eerder (niet pimped) versie van xbmc.

De rest zoals tvgids en weer doet het dan weer wel.

Wat is het probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80418 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 21:01:
Ik heb de 22-10-2005 PIMPED versie van xbmc op mijn box staan. Echter ik krijg streams niet aan de praat.

geen streams van omroep.nl of quicktime doen het.

Hij lijkt ze wel te laden, maar vervolgens doet hij niks, of de xbox loopt vast.

Dit zelfde probleem had ik ook met een eerder (niet pimped) versie van xbmc.

De rest zoals tvgids en weer doet het dan weer wel.

Wat is het probleem?
Heb je de bekende tdata en udata 008 dirs leeggegooid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80418

ja

ik heb overigens mijn xbmc als f:/dashboard/default.xbe staan. dus in de f:/dashboard dir
in de bios doet hij dat opstarten als dash. heb ik zelf ingesteld

[ Voor 98% gewijzigd door Anoniem: 80418 op 29-10-2005 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Is het mogelijk om shortcuts aan te maken naar scripts, met bijvoorbeeld wat knoppen in menu of een knoppen combinatie op de controller? Ik vind via myfiles zo'n omweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phenomic
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 03-05 00:49
Ik draai 24.10.2005.XBMC.XBOX.MediaCenter.1.1.0.GasGiver.

In de XBMC scripts Uitzendinggemist en Dutchstream kan ik wel de uitzending browsen maar zodra ik OK druk krijg ik in Uitzendingemist ' even geduld' en dan komt er niets meer. Na een tijdje lijkt de xbox ook te hangen ;-(

In dutchstream krijg ik heel zwart scherm, en kan ik scrollen, maar ook daar zodra ik een stream kies, gebeurd er niets meer en hangt het na verloop van tijd.

Wat is hier mis??? Iemand een tip?

Thanks

btw: Wat is de beste XBMC release om op dit moment te draaien????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23-03 18:56
ik draai sind een maandje "XBMC.2005.0925-MEDUSA".

Heb voor de eerste keer helemaal geen problemen met xbmc :).

Updaten tot nu toe ook nog niet nodig geweest, ipv met belangrijke patches etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
srry dat ik em weer herhaal, maar iemand diehet Quicktime broser scipt gebruikt, hebben jullie er ook last van dat er ineens VEEL MINDER trailers te bekijken zijn??? zo niet, enig idee waar het aan kan liggen??

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgende maand (27-11) viert XBMC alweer z'n 2e verjaardag, volgens de changelog 8)
dus ben benieuwd of de devs nog wat speciaals voor ons in petto hebben ,maar zal wel niet.
Ik weet nog dat ik met evoX, tHc Lite, Avalaunch, UnleashX, XBMP en weet
ik niet wat allemaal heb lopen hannesen ,maar XBMC blijft toch wel de shit als je het mij vraagt.. :9~ .
Anoniem: 134375 schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 22:24:
Is het mogelijk om shortcuts aan te maken naar scripts, met bijvoorbeeld wat knoppen in menu of een knoppen combinatie op de controller? Ik vind via myfiles zo'n omweg.
al eens van DialogSubMenu.xml gehoord :? klik ,klik.
phenomic schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 02:53:
Wat is de beste XBMC release om op dit moment te draaien????
Die van schweino is wel goed + elke dag een verse _/-\o_ , maar das een persoonlijke opvatting he.
maar ik neem aan dat elke rls wel een beetje gelijk is aan elkaar .. maybe niet qua codecs en visualistie's, maar qua source code.

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 30-10-2005 09:18 . Reden: link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

phenomic schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 02:53:
Wat is hier mis??? Iemand een tip?
nieuwste versies downloaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Cougar schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 02:12:
ik draai sind een maandje "XBMC.2005.0925-MEDUSA".

Heb voor de eerste keer helemaal geen problemen met xbmc :).
ach, ik update hem bijna iedere week (schweino) en heb nooit problemen. Mensen met problemen zijn over het algemeen script gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
cypher21 schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 02:12:
srry dat ik em weer herhaal, maar iemand diehet Quicktime broser scipt gebruikt, hebben jullie er ook last van dat er ineens VEEL MINDER trailers te bekijken zijn??? zo niet, enig idee waar het aan kan liggen??
toen ik hem gisteren probeerde vond ie helemaal geen trailers meer. Ik vermoed dat de website veranderd is en het script geupdate moet worden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
Talpa stream problemen, ipod synchoniseren
XBMC boot heeeeeeel traag

Het lijkt wel of alles hier gewoon verdwijnt in de massa, heb al een paar vragen gesteld, en dan komen er weer een paar antwoorden onderdoor, en foetsie is mijn vraag ;)

Heb ik voor niks dit topic vorig jaar gestart.

Was op zoek naar de eerste vragen, maar nu heb ik er ineens een ander probleem bij. Mijn Xbox boot heeeel traag. Krijg wel het flubber gedeelte met geluid, en dan moet ik 20 sec wachten op Xecuter2 ( staat normaal mircrosoft) en dan nog eens 2 min op XBMC. Als ik hem daarna soft reset, doet hij het wel snel. Alleen als hij uit heeft gestaan. Uiteraard de Udata en Tdata leeg gegooid, en geprobeerd met netwerk kabel erin, en met de kabel eruit...

Iemand een idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:18
frankvanhoesel schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:01:

Het lijkt wel of alles hier gewoon verdwijnt in de massa, heb al een paar vragen gesteld, en dan komen er weer een paar antwoorden onderdoor, en foetsie is mijn vraag ;)

Was op zoek naar de eerste vragen, maar nu heb ik er ineens een ander probleem bij. Mijn Xbox boot heeeel traag. Krijg wel het flubber gedeelte met geluid, en dan moet ik 20 sec wachten op Xecuter2 ( staat normaal mircrosoft) en dan nog eens 2 min op XBMC. Als ik hem daarna soft reset, doet hij het wel snel. Alleen als hij uit heeft gestaan. Uiteraard de Udata en Tdata leeg gegooid, en geprobeerd met netwerk kabel erin, en met de kabel eruit...

Iemand een idee ?
Al een nieuwere/ oudere versie van XBMC geprobeerd?
En als je Evox als dash gebruikt wat doet ie dan?

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

frankvanhoesel schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 16:01:

Iemand een idee ?
Vervang je harde schijf tijdelijk is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
Klopt het dat XBMC geen DTS ondersteuning heeft? Bij mij lijkt het er namelijk op dat DTS geluid automatisch wordt omgezet naar Dolby Digital 5.1.

Mijn systeem ziet er zo uit:
De Xbox is met een optisch kabeltje aangesloten op een DTS receiver.
Ik heb bij de XBMC instellingen aangegeven dat de uitgang digitaal is en ik heb zowel DTS als AC3 aangevinkt.

Als ik een DVD afspeel met DTS ondersteuning, dan blijft mijn receiver zeggen dat het een Dolby Digital signaal is. Ben ik misschien iets vergeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-06 15:31
Bad_Karma schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:12:
Klopt het dat XBMC geen DTS ondersteuning heeft? Bij mij lijkt het er namelijk op dat DTS geluid automatisch wordt omgezet naar Dolby Digital 5.1.

Ik heb bij de XBMC instellingen aangegeven dat de uitgang digitaal is en ik heb zowel DTS als AC3 aangevinkt.

Als ik een DVD afspeel met DTS ondersteuning, dan blijft mijn receiver zeggen dat het een Dolby Digital signaal is. Ben ik misschien iets vergeten?
Dat doet ie bij mij ook zag ik toevallig vandaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Zep Man

The Zep Man

🏴‍☠️

Bad_Karma schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 13:12:

Je moet DTS passthrough aanzetten en 'upscale stereo audio to 5.1' (ofzoiets) uitzetten.

Reden: de Xbox ondersteund Dolby Digital Live. Wat jouw Xbox nu doet is:

DTS -> decoderen -> encoderen -> AC3

Als je de opties die ik omschreven heb uitzet (zal thuis nog is de exacte opties opzoeken), dan krijg je DTS passthrough. Controleer ook of dit goed is afgesteld in MS Dashboard (DTS = enabled).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Hier stond b*llsh*t :)

[ Voor 80% gewijzigd door bitpixl op 31-10-2005 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Laatst online: 18:39

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Heb vandaag de tvgids van Bakman aangepast met up-to-date zender logos. De afbeeldingen zijn zo in de tvgids/images/channels/ directory te plaatsen.

Afbeeldingslocatie: http://www.peedjeeh.net/temp/RTL4.pngAfbeeldingslocatie: http://www.peedjeeh.net/temp/RTL5.pngAfbeeldingslocatie: http://www.peedjeeh.net/temp/RTL7.png
Afbeeldingslocatie: http://www.peedjeeh.net/temp/SBS6.pngAfbeeldingslocatie: http://www.peedjeeh.net/temp/Talpa.pngAfbeeldingslocatie: http://www.peedjeeh.net/temp/Canal%20Blauw.png
Afbeeldingslocatie: http://www.peedjeeh.net/temp/Canal%20Rood.pngAfbeeldingslocatie: http://www.peedjeeh.net/temp/MTV.png

new channel logos.rar

De zenderinformatie van Talpa kan nu ook opgevraagd worden (voor de liefhebbers zeg maar :D).
Python:
1
2
# toevoegen aan de zenderarray [tvgids.py]
('28', 'Talpa','Talpa')

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:18
Peedjeeh schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 19:54:
Heb vandaag de tvgids van Bakman aangepast met up-to-date zender logos. De afbeeldingen zijn zo in de tvgids/images/channels/ directory te plaatsen.

[afbeelding][afbeelding][afbeelding]
[afbeelding][afbeelding]

new channel logos.rar

De zenderinformatie van Talpa kan nu ook opgevraagd worden (voor de liefhebbers zeg maar :D).
Python:
1
2
('28', 'Talpa','Talpa')
Thnx m8! werkt goed!

Quatt Duo | Marstek 5.12kwh - V151 - HWP1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jk_W
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online

Jk_W

I Think...

Peedjeeh schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 19:54:

[afbeelding][afbeelding]

new channel logos.rar

Python:
1
2
('28', 'Talpa','Talpa')
Heel erg bedankt...het script was inderdaad een beetje out-dated na de enorme zenderverandering. Nu is het weer up-to-date! Zat hier stiekem wel een beetje op te wachten!

Maar ik dacht dat Talpa hun programmering op internet nog steeds niet vrijgegeven hadden? Op www.tvgids.nl staat iig nog niks bij Talpa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• milenko79
milenko79 schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 21:57:
Jongens,

ik heb het idee dat het orginele gamespot script weer zou moeten werken, want de url doet het weer:

http://www.gamespot.com/misc/stream_xbox.php

kan iemand van jullie die het scriptje nog heeft (de orginele, dus niet gamespot plus) die naar mij mailen?

mailadres staat in m'n profile.
ik weet dat het niet netjes is om jezelf te quoten, maar is er echt niemand die me aan het orginele gamespot script kan helpen??

het gamespot plus script werkt nu weer soms, maar loopt nog steeds 4 van de 5 keer vast, met als leuke bijkomstigheid dat de hele xbox vastloopt. het orginele script had dit probleem nooit, maar die kan ik dus echt nergens meer vinden. dus, iemand die me hier aan kan helpen maakt me helemaal gelukkig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
The Zep Man schreef op maandag 31 oktober 2005 @ 14:54:
[...]
Je moet DTS passthrough aanzetten en 'upscale stereo audio to 5.1' (ofzoiets) uitzetten.

Als je de opties die ik omschreven heb uitzet (zal thuis nog is de exacte opties opzoeken), dan krijg je DTS passthrough. Controleer ook of dit goed is afgesteld in MS Dashboard (DTS = enabled).
Helaas kan ik de opties die je noemt niet vinden in de audio en video instellingen.
Mijn XBMC build is van 23 oktober 2005. Misschien dat jij een andere versie hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
sverzijl schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 11:26:
[...]

toen ik hem gisteren probeerde vond ie helemaal geen trailers meer. Ik vermoed dat de website veranderd is en het script geupdate moet worden
ik heb de oplossing gevonden op het XBMC forum. het blijkt dat Apple de trailers weer es heeft hernoemd:

dit veranderen en het werkt weer prima :)

Edit het Quicktimebrowser.py script op regel 490
code:
1
2
if sel != -1:
link = movie.getMov(sel)

Veranderen naar:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
if sel != -1:
link = movie.getMov(sel)
link = link.replace("h.i320", "h320")
link = link.replace("h.i480", "h480")
link = link.replace("h.i640", "h640w")
link = link.replace("_240.mov", "_m240.mov")
link = link.replace("_320.mov", "_m320.mov")
link = link.replace("_480.mov", "_m480.mov")

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:36
Schweino schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 20:59:
[...]

Vreemd, hier werkt het prima op allebei m'n xbox-en. Ik neem aan dat je in de xboxmediacenter.xml die in je xbmc in E:\ staat wel de juiste locatie van je XBMC folder hebt aangegeven in <home>-</home>? Misschien dat dat wat uitmaakt....
Zit ik net nog even op het probleem te zoeken, zie ik dat ik de shortcut xbmc.exe genoemd hebt... |:(
Werkt nu dus perfect. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
cypher21 schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 16:03:
[...]

ik heb de oplossing gevonden op het XBMC forum. het blijkt dat Apple de trailers weer es heeft hernoemd:

dit veranderen en het werkt weer prima :)
tnx voor de tip. Alleen deze aanpassing hielp nog niet, moest eerst de 1.37 versie van het script downloaden. Daarna de aanpassing en hij werkt idd weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
sverzijl schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 19:46:
[...]

tnx voor de tip. Alleen deze aanpassing hielp nog niet, moest eerst de 1.37 versie van het script downloaden. Daarna de aanpassing en hij werkt idd weer.
ow, sorry ik had het voorheen ook over versie 1.37. Ik update de scriptfolder eigenlijk nooit met een nieuwe xbmc release.

Het viel me vanmiddag pas op dat er in de Schweino build nog gebruik gemaakt werd van versie 1.36 van de Quicktimebrowser. Maarja, je kunt niet alles up2date houden toch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Bad_Karma schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 13:47:
[...]

Helaas kan ik de opties die je noemt niet vinden in de audio en video instellingen.
Mijn XBMC build is van 23 oktober 2005. Misschien dat jij een andere versie hebt?
ik ook niet. Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Heb voor de eerste keer geprobeerd XBMC te updaten en had gehoord dat ik de build die ik heb gekregen gewoon kon installeren door alle directories naar de huidige XBMC directory te kopieren. Dit heb ik met MP3 FAT-X Renamer (met twee andere FTP programma's wilde dat niet lukken).
Daarna wilde ik XBMC weer opstarten, maar hoe lang duurt het voordat hij hierna start? Op het moment hoor ik alleen de harddisk af en toe,weet niet of er nog iets uitgepakt/geconfigureerd wordt maar er gebeurt niets op het scherm (heb geen zwart scherm, maar de achtergrond van het Evolution X menu). Wat is er hier verkeerd gegaan en belangrijker, hoe kan ik het herstellen?

Heb wel een kopie op m'n XBOX bewaard van de oude directory voor de zekerheid, maar weet ook niet precies hoe ik die nu weer terug kan zetten (copieren vanuit XBMC gedaan).

Ben er al uit...alles was goed gegaan, alleen moest ik in evox dashboard de ingame button resets uitzetten, daarna startte het gewoon op...

[ Voor 9% gewijzigd door Walkman op 02-11-2005 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-05 17:06

fulgore

goud

OcNewB schreef op dinsdag 01 november 2005 @ 22:05:
[...]

ik ook niet. Iemand een idee?
En ik ook niet :?

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Is het trouwens mogelijk te shuffelen door heel je collectie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Walkman schreef op woensdag 02 november 2005 @ 13:48:
Is het trouwens mogelijk te shuffelen door heel je collectie?
nu denk ik nog niet, waar ze op het ogenblik wel mee bezig zijn: alle shares als 1 te laten zien (geldt voor foto's, muziek en films, nu zit het er al voor foto's in, geloof ik). Dan zou je er vanuit mogen gaan dat je dan ook door je hele collectie kan shuffelen, sorteren etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Dat zou mooi zijn, gewoon geduld hebben dus :)... ik heb het nu een paar dagen en het is verder echt een prachtige oplossing.

Wat ik me nog afvroeg en dit staat er niet duidelijk in de online manual:

Enable Autoswitching to Thumbs View
Use Large Icons
Switch Based on
Percentage

Waarvoor is dit? (het liefst zou ik willen dat ik voor m'n albums een thumbnail zie en als ik die directory in ga een lijst, maar dit is waarschijnlijk (nog) niet mogelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Het ging om de vraag die wel 5 posts ervoor stond: hoe krijg ik een dts signaal naar mijn dts capable receiver in xbmc.

Echter deze opties staan nergens.

Ik krijg ipv een dts signaal nog steeds een dd5.1 signaal binnen op mijn versterker.
Hoe krijg ik nu dts op dat ding? Ik gebruik de Schweino build van twee dagen geleden..

het moet kunnen want ik heb ook dit gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://pike.xboxmediacenter.de/xbmcmanual/xbmc_audio.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door OcNewB op 02-11-2005 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

misschien dat dit het duidelijker maakt ?
It could be that you have "Adjust Frame Rate" on, and are playing an NTSC DVD on PAL or vice-versa.
Anything which causes the audio to require being sped up or slowed down will move the frequency away from 48kHz, and thus disallow DTS passthrough.

As long as you play the DVD at it's native frame rate, the DTS should pass through no problem at all.
en
adjusting framerate from ntsc to pal consists of

1) inverse telecine. this is to slow the ntsc video down to the native film framerate, 23.97fps (atleast for most content this is the native framerate). this doesn't require us to do anything with the audio, since it's essentially just dropping frames (which has been duplicated by the telecine process earlier anyway, sometimes referred to as 3:2 pulldown..).

2) playback the 23.97 (~ 24fps) video at 25 fps (pal framerate). to compensate for this slightly faster video, we also need to adjust the audio, hence a higher samplerate is needed. hence the samplerate != 48khz and we can't passthrough dts..
maw een PAL DVD moet je ook op PAL afspelen om DTS te behouden, zelfde geldt voor NTSC.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 34095 op 02-11-2005 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28821

Denk ik vandaag weer eens ff lekker te gaan spelen met xbmc.....werkt me favoriete script (launchbrowser v1.7) opeens niet meer :( . Ok, ik denk updaten die handel nieuwe xbmc erop met een verse lading scripts en de helft werkt niet eens (6pack ook weer niet :( ). Kan en wil iemand mij misschien uitleggen waarom die scripts eigenlijk zo slecht draaien. De één doet het vandaag wel en doet de volgende dag niets meer, dan werkt het ff en loopt het weer vast...eigenlijk is het gewoon klote (jammer genoeg). Ik heb nou al zoveel verschillende builds van xbmc gehad (moet ook eens mee gekapt worden, gewoon één knappe en af en toe een update), maar het lijkt niet uit te maken wat voor build je hebt. Why o why zoveel builds en wederom why o why dat gelul met die scripts :X |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Walkman schreef op woensdag 02 november 2005 @ 15:56:
het liefst zou ik willen dat ik voor m'n albums een thumbnail zie en als ik die directory in ga een lijst, maar dit is waarschijnlijk (nog) niet mogelijk
Op die optie zit ik ook al geruime tijd te wachten, tis echt wel onoverzichtelijk soms als je thumbnails aan hebt, en je moet dan 'n bepaalde track vinden, echt fucked up..dus switch je naar listview.. is het overzichtelijk maar zijn je album folder pics zo fucking klein dat je ze bijna niet eens meer ziet.
Anoniem: 28821 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 01:17:
Denk ik vandaag weer eens ff lekker te gaan spelen met xbmc.....werkt me favoriete script (launchbrowser v1.7) opeens niet meer :( . Ok, ik denk updaten die handel nieuwe xbmc erop met een verse lading scripts en de helft werkt niet eens (6pack ook weer niet :( ). Kan en wil iemand mij misschien uitleggen waarom die scripts eigenlijk zo slecht draaien. De één doet het vandaag wel en doet de volgende dag niets meer, dan werkt het ff en loopt het weer vast...eigenlijk is het gewoon klote (jammer genoeg). Ik heb nou al zoveel verschillende builds van xbmc gehad (moet ook eens mee gekapt worden, gewoon één knappe en af en toe een update), maar het lijkt niet uit te maken wat voor build je hebt. Why o why zoveel builds en wederom why o why dat gelul met die scripts :X |:( 8)7
Dat ligt niet aan die vele xbmc builds die er te vinden zijn, want die worden door de xbmc devs geupdate, maar eerder aan de xtra scripts die erbij worden gevoegd door de compiler himself.
Ik neem aan dat schweino die scripts ook nauwelijks checked op updates, terwijl bakman en ook andere mensen al tig keer de nodige scripts hebben aangepast en/of geupdate hebben.

tis maybe verstandig om eens in de maand te checken of de scripts nog wel up2date zijn.
vooralsnog kan ik je aanraden om de scripts zelf te updaten.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 03-11-2005 05:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb ondertussen de scripts op xbmcscripts weer geupdate, dus de juiste scripts zouden nu ook via de xbmcscripts installer moeten binnenkomen, hier blijven ze ook te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Walkman
  • Niet online
Anoniem: 43030 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 05:35:
[...]
Op die optie zit ik ook al geruime tijd te wachten, tis echt wel onoverzichtelijk soms als je thumbnails aan hebt, en je moet dan 'n bepaalde track vinden, echt fucked up..dus switch je naar listview.. is het overzichtelijk maar zijn je album folder pics zo fucking klein dat je ze bijna niet eens meer ziet.
Heb gisteren nog even gekeken en het is inderdaad die optie die ik eerder noemde:

Enable Autoswitching to Thumbs View
Use Large Icons
Switch Based on
Percentage

De switch based on stond op files and one image (of iets dergelijks). In het directory overzicht laat hij dan mooi alle images van de albums zien en als je die directory ingaat wordt er geswitched naar een list view :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aprilson
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-05 12:25
Wie kan mij hiermee helpen: ik wil graag bbc radio 2 'live' luisteren via xbmc, ik gebruik deze link:

http://www.bbc.co.uk/radio2/realmedia/fmg2.rpm

dit is volgens mij (gechecked) nog steeds de goede link. Het xbbc script gebruikt dit overigens ook (maar werkt ook niet). Als ik dit script bewaar als .strm file blijft hij hangen bij caching... Hij laadt ook helemaal niets. Als ik dezelfde link (maar dan eindigend als .ram) opsla als .strm speelt hij alleen de eerste 9 seconden af (this is bbc radio 2..) en dan houdt het op. Op de pc gaat hij dan verder met de stream. Wie weet hoe ik dit werkend kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OcNewB
Anoniem: 34095 schreef op woensdag 02 november 2005 @ 22:37:
misschien dat dit het duidelijker maakt ?

[...]

en

[...]

maw een PAL DVD moet je ook op PAL afspelen om DTS te behouden, zelfde geldt voor NTSC.
Het gaat helaas niet om dts dvd's maar om dts audio cd's. Ik kan ze wel in mijn dvd speler afspelen en dan springt de receiver netjes op dts. Als ik ze op de harddisk zet van mijn pc en ze stream via xbmc krijg ik helaas toch wel een dd5.1 geluid uit mijn receiver en geen dts...?

[ Voor 4% gewijzigd door OcNewB op 03-11-2005 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 15610

aprilson schreef op donderdag 03 november 2005 @ 09:31:
Wie kan mij hiermee helpen: ik wil graag bbc radio 2 'live' luisteren via xbmc, ik gebruik deze link:

http://www.bbc.co.uk/radio2/realmedia/fmg2.rpm

dit is volgens mij (gechecked) nog steeds de goede link. Het xbbc script gebruikt dit overigens ook (maar werkt ook niet). Als ik dit script bewaar als .strm file blijft hij hangen bij caching... Hij laadt ook helemaal niets. Als ik dezelfde link (maar dan eindigend als .ram) opsla als .strm speelt hij alleen de eerste 9 seconden af (this is bbc radio 2..) en dan houdt het op. Op de pc gaat hij dan verder met de stream. Wie weet hoe ik dit werkend kan krijgen?
Ik heb het even op mijn computer met mplayer geprobeerd maar gebuik zowieso deze url:
pnm://rmv8.bbc.net.uk/support/redirect.ra

Veder kan mijn mplayer het niet afspelen:
You need to obtain a new player to play this clip. Please point your web browser to http://www.real.com and download the latest RealOne Player from RealNetworks.
Misschien heeft XBMC nieuwere versies maar grote kans dat het daarom ook niet op XBMC werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aprilson
Anoniem: 15610 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 10:27:
[...]

Ik heb het even op mijn computer met mplayer geprobeerd maar gebuik zowieso deze url:
pnm://rmv8.bbc.net.uk/support/redirect.ra

Veder kan mijn mplayer het niet afspelen:
You need to obtain a new player to play this clip. Please point your web browser to http://www.real.com and download the latest RealOne Player from RealNetworks.
Misschien heeft XBMC nieuwere versies maar grote kans dat het daarom ook niet op XBMC werkt.
Tja, dit is lastig... hoe kwam je aan die url? Ik heb die andere via 'pagina-info' en tab 'media' met firefox uit de link gehaald en die werd ook in het xbbc script gebruikt. In ieder geval lijkt de stream na de inleidende stem om te schakelen naar de daadwerkelijke stream, maar die heeft dezelfde url. Op de pc gaat hij daarmee netjes spelen maar dat geldt niet voor xbmc.

De andere radiostreams van de bbc werken anders (geen inleidende stem) en leveren dus ook geen probleem op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Walkman schreef op donderdag 03 november 2005 @ 08:21:
De switch based on stond op files and one image (of iets dergelijks). In het directory overzicht laat hij dan mooi alle images van de albums zien en als je die directory ingaat wordt er geswitched naar een list view :)
mja das wel leuk en aardig , en kan al langer dan vandaag..in fact al sinds ik xbmc gebruik en dat is nu al quite a while ..maar niet echt wat ik bedoel, je kan dan alleen maar grootte icons laten zien, terwijl ik de wat kleinere meer prefereer, mocht dit nog gaan veranderen, dan ben ik daar wel voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43030 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:51:
[...]
mja das wel leuk en aardig , en kan al langer dan vandaag..in fact al sinds ik xbmc gebruik en dat is nu al quite a while ..maar niet echt wat ik bedoel, je kan dan alleen maar grootte icons laten zien, terwijl ik de wat kleinere meer prefereer, mocht dit nog gaan veranderen, dan ben ik daar wel voor.
dat is toch alleen als je "enable large thumbs" aanzet (iod) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 17:56:
dat is toch alleen als je "enable large thumbs" aanzet (iod) ?
Hahaha, inderdaad erg dom van me, ik meende dat die het alleen maar met die optie aan deed,
niet echt goed verder gekeken en geprobeerd dus.. maar werkt nu idd goed ..thanks m8

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 03-11-2005 18:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159250

OcNewB schreef op donderdag 03 november 2005 @ 09:54:Het gaat helaas niet om dts dvd's maar om dts audio cd's. Ik kan ze wel in mijn dvd speler afspelen en dan springt de receiver netjes op dts. Als ik ze op de harddisk zet van mijn pc en ze stream via xbmc krijg ik helaas toch wel een dd5.1 geluid uit mijn receiver en geen dts...?
DTS audio cd's en DTS wav's zijn altijd 44.1 kHz en kunnen dus niet rechtstreeks doorgestuurd worden aangezien de xbox alleen 48kHz audio rechtstreeks door kan sturen. DTS audio cd's moeten dus eerst gedecodeerd worden en worden daarna door de xbox omgezet naar een 48kHz AC3 stream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik zie trouwens in de changelog dat de subtitles met DVDs gefixed zou moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
Anoniem: 34095 schreef op donderdag 03 november 2005 @ 08:08:
Ik heb ondertussen de scripts op xbmcscripts weer geupdate, dus de juiste scripts zouden nu ook via de xbmcscripts installer moeten binnenkomen, hier blijven ze ook te downloaden.
de launchbrowser doet et ook weer ;)

ff updaten naar versie 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
Waar kan ik een schweino build downloaden? Misschien is het wel posted, maar nog niet tegengekomen terwijl ik dit topic al enige tijd volg.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-06 10:36

Roeligan

Feyenoord

*zucht* ;) xbmc.[nickname].COMmerciele extensie

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cougar
top! thnx,

ga meteen ff updaten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aprilson
Voor Bakman: draait het pbs script nog steeds bij jou? Als je het over een interessant kanaal hebt is dat het wel, vind ik. Bij mij komt hij helaas niet verder dan de achtergrond. Misschien is de pbs-site weer eens veranderd. Ik las op xbox-scene dat het bepaald niet een eenvoudig script voor je was, maar als je tijd hebt om het nog eens te bekijken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

aprilson schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 12:10:
Voor Bakman: draait het pbs script nog steeds bij jou? Als je het over een interessant kanaal hebt is dat het wel, vind ik. Bij mij komt hij helaas niet verder dan de achtergrond. Misschien is de pbs-site weer eens veranderd. Ik las op xbox-scene dat het bepaald niet een eenvoudig script voor je was, maar als je tijd hebt om het nog eens te bekijken....
* Anoniem: 34095 grijpt naar regexbuddy en probeert het nog eens aan te passen.

fixed: http://xbox.readrss.com/

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 34095 op 05-11-2005 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@smokehead, misschien aardig om te weten: er is iemand bezig om een skinning tool te bouwen:
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v351/jimk72/preview1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v351/jimk72/preview2.jpg

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 34095 op 05-11-2005 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aprilson
Anoniem: 34095 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 16:52:
[...]

* Anoniem: 34095 grijpt naar regexbuddy en probeert het nog eens aan te passen.

fixed: http://xbox.readrss.com/
Wow, dat is snel! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

GoT schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 12:06:
Vraagje over de afstandsbediening icm de IR-mod:
Ik heb een LCD-frontje op mijn X-box: http://img301.imageshack.us/img301/6171/p10100432id.jpg
Hier zit een apart ruimte voor een IR-mod. (rood vakje, linkerkant net onder de knoppen)
Als ik hier een IR-mod instop kan ik dan ook gebruik maken van de MS-afstandsbediening ?
Het zou iig precies in moeten passen, maar ik lees iets met copyright codesets.
Niemand die dit weet ?
Ik wil de X3IR receiver in mijn front panel installeren , maar werkt de standaard MS afstandsbediening dan ook icm XBMC ? En kan je de X-box vanaf afstand aan/uit zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
Talpa script voor smallband ? Is er ook eentje voor smalband ? Want breedband werkt gewoon niet goed bij mij. Heb een 2 Mbit verbinding, en op de laptop doet hij het gewoon goed, alleen op de xbox niet. En wil nu graag de smalband versie bekijken via de xbox...iemand ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:26
Bij mij speelt hij de talpa steams tot waar normaal (volgens mij) de reclame zit , daarna stopt hij.
Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156697

@tijsje
1 of 2 minuten wachten dan gaat de stream gewoon verder :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-06 15:21

ThunderNet

Flits!

Tijsje schreef op maandag 07 november 2005 @ 22:25:
Bij mij speelt hij de talpa steams tot waar normaal (volgens mij) de reclame zit , daarna stopt hij.
Iemand hier ervaring mee?
Ik heb dat ook, dan kapt ie ineens terug naar het Talpastream menu. Heb ik de laatste week iig...

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijsje
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20:26
Anoniem: 156697 schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:24:
@tijsje
1 of 2 minuten wachten dan gaat de stream gewoon verder :P
Hij staat niet te bufferen maar keert echt terug naar het talpa menu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankvanhoesel
Maar kan je hem ook omzetten naar smalband ? Want breedband werkt gewoon slecht hier.

En hij kapt ook na 20 min...dan moet hij een nieuwe stream pakken ( zoals op de talpa site) maar hij kapt er gewoon mee...
Pagina: 1 ... 3 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.