[xbox] Xbox media center - Deel IV Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 18.145 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phrenetic
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-03 17:14

Phrenetic

ehm...

Zeg bakman, mocht je eens tijd overhebben, is een Nederland4 script dan niet een leuk projectje? O-)

http://portal.omroep.nl/nederland4

Zolang Casema de kanalen niet in het digitale pakket opneemt zou het een leuke XBMC toevoeging zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34095

Anoniem: 43030 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 19:01:
Maar die site werkt niet eens, dus haal die smilie maar weg want dit is eerder om te huilen :'(
uh dat is een email adres ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43030

aja, nu je het zegt :Z ,ik zat meer te denken aan een of ander contact knopje @ EbOoz.nl :P

Hij heeft het idd echt duidenlijk gemaakt voor iedereen...sjezus zeg
Maar er is btw wel degelijk 'n site met hetzelfde adres ..maar die is alleen (nog) niet af zo te zien ;)
zal 'm wel efkes mailen dat hij dit topic nog maar eens moet doorlezen cq updaten waar nodig.

Heb intussen al gemailed, ...kijken hoe lang het gaat duren :P
scheeld iig veel onnozele vragen als alles netjes in de starttopic is terug te vinden.

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 16-10-2005 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Anoniem: 34095 schreef op vrijdag 14 oktober 2005 @ 17:20:
@Peedjeeh: voor jouw geldt hetzelfde, je hebt een oude versie van XBMC/python, die ondersteunt de setCoordinateResolution functie niet. Elk script wat ik in de toekomst bouw zal zowiezo deze functie gebruiken, bijna al m'n scripts heeft 'm er in zitten. (functie zorgt ervoor dat de interface automagisch schaalt naar de scherm resolutie, verrekte handig.. ;) )
Denk ook niet dat het aan de versie ligt. Draai een cvs build van 10-10, inclusief de 2.3 python. Er komen in ieder geval wel wat vage dingen naar boven. Na het booten van de xbox kan ik niet de tvgids opstarten( error setCoordinateResolution ), maar als ik eerst de talpastream opstart en vervolgens afsluit en dan de tvgids opstart, werkt het prima. Hetzelfde geldt voor uitzendinggemist.

Heb er ook wel een build opgehad, waarbij de tvgids wel direct werkte maar de uitzendinggemist met geen mogelijkheid aan draaien was te krijgen. En als ik het goed heb draait die tvgids ook met de setCoordinateResolution functie.

Naja, weet nu iig dat het met een trukje wel aan de gang is te krijgen, maar ideaal is anders.

Heb ook al een oplossing gevonden voor de setCoordinateResolution:
Python:
1
2
3
self.setCoordinateResolution(PAL_4x3) // werkt niet

self.setCoordinateResolution(6) // werkt wel
Python:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
resolution is one of the following:
   0 - 1080i      (1920x1080)
   1 - 720p       (1280x720)
   2 - 480p 4:3   (720x480)
   3 - 480p 16:9  (720x480)
   4 - NTSC 4:3   (720x480)
   5 - NTSC 16:9  (720x480)
   6 - PAL 4:3    (720x576)
   7 - PAL 16:9   (720x576)
   8 - PAL60 4:3  (720x480)
   9 - PAL60 16:9 (720x480)

@ bakman: Denk dat het wel handig is om dit te veranderen in je scripts.

code:
1
self.setCoordinateResolution(self.getResolution()) // is ook een mogelijkheid

[ Voor 25% gewijzigd door Pjottski op 15-10-2005 16:31 . Reden: Oplossing setCoordinateResolution() gevonden ]

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Peedjeeh schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 14:15:
[...]
Heb ook al een oplossing gevonden voor de setCoordinateResolution:
Python:
1
2
3
self.setCoordinateResolution(PAL_4x3) // werkt niet

self.setCoordinateResolution(6) // werkt wel

@ bakman: Denk dat het wel handig is om dit te veranderen in je scripts.
Nee ik ben een beetje dom..... |:(

Ik had het lijstje van variabelen wel in het talpascript / 6pack en zitten en niet in de andere, als je dan het talpascript start en stopt en daarna een ander start dan zullen ze werken. Als je na een boot begint met bijv uitzendinggemist dan weet ie niet welke value PAL_4x3 is. }:O

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
HDTV_1080i = 0      
HDTV_720p = 1       
HDTV_480p_4x3 = 2   
HDTV_480p_16x9 = 3  
NTSC_4x3 = 4
NTSC_16x9 = 5
PAL_4x3 = 6
PAL_16x9 = 7        
PAL60_4x3 = 8   
PAL60_16x9 = 9

* Anoniem: 34095 update de scriptjes snel...*FIXED*

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 34095 op 15-10-2005 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tatata
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 03-05 22:07
In geval van softmod:
Plaats de default.xbe en XboxMediaCenter.xml in de directory waar de ongecertificeerde code word gestart en klaar. (LET WEL, maak een backup van alle hardware informatie die je hebt voordat je dit soort dingen aanpast. Als het foutgaat, kan het GOED fout gaan!)

Wat is hardware informatie en waar vind ik die?

Alleen beide files kopieeren naar c:\ werkt bij mij niet?

edit: voor startpost?
http://manual.xboxmediace...hp?wakka=XBMCAsDash&v=w9z

[ Voor 20% gewijzigd door tatata op 16-10-2005 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:46
Anoniem: 43030 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 09:06:
[...]
aja, nu je het zegt :Z ,ik zat meer te denken aan een of ander contact knopje @ EbOoz.nl :P

Hij heeft het idd echt duidenlijk gemaakt voor iedereen...sjezus zeg
zeker nog nooit van [url]adres van EbOoz :) [/url] gehoord.
Maar er is btw wel degelijk 'n site met hetzelfde adres ..maar die is alleen (nog) niet af zo te zien ;)
zal 'm wel efkes mailen dat hij dit topic nog maar eens moet doorlezen cq updaten waar nodig.

Heb intussen al gemailed, ...kijken hoe lang het gaat duren :P
scheeld iig veel onnozele vragen als alles netjes in de starttopic is terug te vinden.
Anders moet je even zijn adres weghalen? Ik denk niet dat hij graag heeft dat hij straks doodgespammed wordt omdat één of andere bot zijn adres op dit forum vond. :/
Er is dus wel degelijk een reden waarom hij het je zo moeilijk maakt... ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Fire69 op 16-10-2005 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lukse
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-04-2023
Fire69 schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 23:39:
[...]

Anders moet je even zijn adres weghalen? Ik denk niet dat hij graag heeft dat hij straks doodgespammed wordt omdat één of andere bot zijn adres op dit forum vond. :/
Er is dus wel degelijk een reden waarom hij het je zo moeilijk maakt... ;)
En dan ga jij hem nog eens quoten, zodat zijn adres er nog eens staat... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
D'oh! |:(

Aangepast! :P

Trouwens, Schweino, die shortcutmaker doet het bij mij niet echt.
Ik kan een shortcut maken, xbmc.xbe, die verwijst naar default.xbe op E:\Apps\XBMC maar mijn box wil er niet van booten, hij gaat direct over naar het tweede in de lijst, Avalaunch.xbe.
Als ik de xbe in Avalaunch start, start XBMC wel op. :?

[edit]
Oja, en ik kan nog steeds geen dvd's afspelen. :(
Heb er net de nieuwe build opgezet, enige verschil is dat ik nu een zwart scherm krijg ipv dat mijn tv op standby gaat. :'(

[edit2]
Ok, even getest met een andere DVD dan Finding Nemo, namelijk The Little Mermaid. :P
Hier heb ik dus wel het menu en de film, maar geen geluid :? :/ :'(

[edit3]
Ok, heb dus wel audio als ik mijn settings van Digital naar Analog verzet.
Raar, want als ik gewoon mp3/avi/... speel, komt het geluid ook gewoon via mijn tv. DVD dus blijkbaar niet...

Maar Finding Nemo doet het dan nog steeds niet.
Ik hoor (wat heb dus zwart beeld) even 'Walt Disney...' en dan is het ermee gedaan... :(

[edit4]
Sorry voor de edits :P

[ Voor 64% gewijzigd door Fire69 op 16-10-2005 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zondag, nationale XBMC update dag 8)

Kheb maar weer eens het een en ander gewijzigd en toegevoegt aan m'n PDM skin.
  • Multiple RSS feeds (deed het voorheen niet :| ,nu wel) hernoem customX.bak voor fullscreen.
  • Extra button in het weer menu, ..kun je gelijk door naar de weer opties
  • DialogButtonMenu.xml gebruikt nu animated gif's, maar kwas nog wat aan het expirimenteren :P
  • DialogSubMenu.xml gebruikt nu de juiste links naar scripts van bakman.
verder kan ik iedereen aanraden om die bijgevoegde XboxMediaCenter.xml te raadplegen om meer
buttons aan de buttonscroller toe te voegen, gewoon het stukje code naar je eigen file copy/paste,
simple as that..ook kan je de language files updaten, kheb er flink wat fouten uitgehaald,
en dingen ingekort die effectiever geformuleerd konden worden, zonder dat ze de layout van de skin vernagelden :)

zal nog een feature request doen bij de XBMC devjes, want ik had toch nog graag die visual tags werkende gezien in de buttonscroller, bijv als je media draait dat die dan weg gaat na 30 seconde
maar heb nog wel wat meer requests dan dat ;)
btw. sinds m'n vertrouwde xboxje weer aan het netwerk hangt, kon ik eindelijk eens die scripts checken
en ik moet zeggen ...zo dom ben je niet ;)

mischien is dit of dit of deze nog wat voor je scripts :?
ook al gebuik je ze niet in de definitieve versie's van je scripts, maar kun je wel die selectie vlakken op gelijke hoogte zetten, beetje als maatstaaf zeg maar, altijd beter voor het eind resultaat ;)

@ Peedjeeh: Good job :Y)

[ Voor 53% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 17-10-2005 19:16 . Reden: Quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-04 23:48
Fire69 schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 00:06:
Trouwens, Schweino, die shortcutmaker doet het bij mij niet echt.
Ik kan een shortcut maken, xbmc.xbe, die verwijst naar default.xbe op E:\Apps\XBMC maar mijn box wil er niet van booten, hij gaat direct over naar het tweede in de lijst, Avalaunch.xbe.
Als ik de xbe in Avalaunch start, start XBMC wel op. :?
Vreemd, hier werkt het prima op allebei m'n xbox-en. Ik neem aan dat je in de xboxmediacenter.xml die in je xbmc in E:\ staat wel de juiste locatie van je XBMC folder hebt aangegeven in <home>-</home>? Misschien dat dat wat uitmaakt....

[ Voor 5% gewijzigd door Schweino op 16-10-2005 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 17:27

ThunderNet

Flits!

Smokehead, mag ik vanaf hier ook een feature-request jou kant op sturen? :)
Het geluidje wat afspeelt bij het teruggaan (back knop dus) vind ik persoonlijk nog al als een snerp klinken.. niet echt fijn :) Misch. idee om hier ander geluidje voor te vinden? :)

Verder ziet het er top uit :) Ik ben momenteel even kijken naar dat Open XDK :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Schweino schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 20:59:
[...]

Vreemd, hier werkt het prima op allebei m'n xbox-en. Ik neem aan dat je in de xboxmediacenter.xml die in je xbmc in E:\ staat wel de juiste locatie van je XBMC folder hebt aangegeven in <home>-</home>? Misschien dat dat wat uitmaakt....
Ja, dat stond al zo van toen de echte xmbc.xbe al in mijn c:-root stond.
't is gewoon heel raar dat mijn xecuter-bios die xbe niet wil starten, maar avalaunch wel. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ThunderNet schreef op zondag 16 oktober 2005 @ 21:14:
Smokehead, mag ik vanaf hier ook een feature-request jou kant op sturen? :)
Het geluidje wat afspeelt bij het teruggaan (back knop dus) vind ik persoonlijk nog al als een snerp klinken.. niet echt fijn :) Misch. idee om hier ander geluidje voor te vinden? :)
Tuurlijk mag dat :) , dat zijn trouwens gewoon standaard PM3 geluiden btw,
maar ik kan wel een ander presetje maken als je dat wil, no problem, alleen pas bij de volgende release

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 16-10-2005 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WeAreLegion
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Ik heb echt een heel raar probleem, ik kan in eens niet meer smb sharen, met me pc. Ik heb gewoon 2 schijven gedeelt g en i en i laat hij wel me muziek zien maar als ik er een nieuw emap in zet met een film dan laat hij die niet zien. Maar G en alles wat daar gelinkt is laat hij gewoon niet zien (als ik via me laptop op die share klik doet ie het wel) en op me eigen pc ook. Weet nou niet of dat aan XBMC ligt of aan me pc

[edit]

Hmmm merk net dat ik via me laptop alleen op I kan komen en elke nieuwe share die ik aanmark zegt ie dat /groep/share niet toegangelijk is geen juiste maachtingen blabla er is te weinig opslag ruimte beschikbaar. ik ga eerst maar eens zoeken wat het probleem is want heb zo gevoel dat me windows niet goed is.

[ Voor 28% gewijzigd door WeAreLegion op 17-10-2005 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter
  • Laatst online: 05-04 17:02

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Snotverdomme, gisteren met een kennis van me mijn Xbox gesoftmod, XBMC en dergelijke erop geprakt, het ding weer mee naar huis genomen, ingeplugd en voila: Xbox en MS komen inbeeld, maar hij blijft dus vierkant hangen op de dash :')

Heeft iemand nog een schappelijk adresje in Amsterdam zuid-oost of centrum?

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45950

kun je er ook niet bij via ftp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

totaal niet, en heb hem ook nog niet open gehad (nog geen Torx draaiers), maar ik baal wel...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

skullsplitter schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 12:35:
Snotverdomme, gisteren met een kennis van me mijn Xbox gesoftmod, XBMC en dergelijke erop geprakt, het ding weer mee naar huis genomen, ingeplugd en voila: Xbox en MS komen inbeeld, maar hij blijft dus vierkant hangen op de dash :')
Ik blijf erbij dat een modchip gewoonweg beter is dan een softmod,
beter hardware matig dan software matig zeg ik altijd, maja das mijn mening maar ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 17-10-2005 17:21 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Anoniem: 43030 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:57:
[...]
Ik blijf erbij dat een modchip gewoonweg beter is dan een softmod,
beter harware matig dan software matig zeg ik altijd, maja das mijn mening maar ;)
Daar was ik (na zo'n acht succesvolle TSOP-flashes en één modchip) ook heilig van overtuigd, maar ik moet bekennen dat ik twee weken geleden een box heb gemod met krayzie's ndure expoit en dat me dat zeer goed bevallen is. Heel snel, foolproof en met behoud van Live... Alleen wel een beetje saai.. dvd erin, exploit erop en een kind kan de was doen... De echte modder houdt waarschijnlijk gewoon van openschroeven en solderen :)

Welke exploit is er eigenlijk gebruikt bij die box die nu vastloopt? Zijn de noodzakelijke backups gemaakt en veiliggesteld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skullsplitter

skullsplitter

Eat brain, high fibre!

Durf ik zo 123 niet te zeggen, savegames zijn geexporteerd naar een veilige plek (en anders begin ik toch gewoon opnieuw?

Ik schroef hem morgen wel eens open om de schade op te nemen, maar geen idee of dat iets oplost...

Het nadeel van chips is dat je moet gaan solderen, iets waar ik gewoon geen ervaring en vertrouwen in heb...

www.avpnews.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 06-02 16:07

Roeligan

Feyenoord

Spider hoef je niet te solderen, XeCuterII ook niet. Zo zijn er nog wel meer solderless chips her en der.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
X-chip is ook solderless (www.easybuy2000.com). Installatie supersimpel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-11-2024
Hej, is het jullie ook opgevallen dat er ineens zo weinig film-trailers zijn bij het Movietrailer script (aqt browser)

als ik een x niet veel te doen heb, ga ik meestal ff wat trailers bekijken om vast de titels van goeie films te onthouden, en ik wist dat er een nieuwe trailer van Saw II was, dus die wilde ik ff op de tv kijken, maar deze staat er niet tussen. De trailer staat trouwens gewoon op www.apple.com/trailers

ik had normaal gesproken 14 pagina's vol met trailers, nu maar 3 (lijkt ook nog es 1 1/2 ipv 3)

[ Voor 43% gewijzigd door cypher21 op 17-10-2005 21:27 ]

"me" is geen bezittelijk voornaamwoord! Terug naar de basisschool!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
  • Laatst online: 02-05 11:17
Roeligan schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:57:
Spider hoef je niet te solderen, XeCuterII ook niet. Zo zijn er nog wel meer solderless chips her en der.
De Spider installeren is een ramp.. het kost minder tijd om te leren solderen en er daarna een aladdin in te solderen..wat een klote ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
cypher21 schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 21:25:
Hej, is het jullie ook opgevallen dat er ineens zo weinig film-trailers zijn bij het Movietrailer script (aqt browser)

als ik een x niet veel te doen heb, ga ik meestal ff wat trailers bekijken om vast de titels van goeie films te onthouden, en ik wist dat er een nieuwe trailer van Saw II was, dus die wilde ik ff op de tv kijken, maar deze staat er niet tussen. De trailer staat trouwens gewoon op www.apple.com/trailers

ik had normaal gesproken 14 pagina's vol met trailers, nu maar 3 (lijkt ook nog es 1 1/2 ipv 3)
welke versie heb je ? er is laatst een nieuwe gereleased 1.37a ofzoiets.. die werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
m3gA schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:17:
[...]

welke versie heb je ? er is laatst een nieuwe gereleased 1.37a ofzoiets.. die werkt perfect.
ik heb de schweino build van gisteren,

zit 1.37a daar ook bij in? kan namelijk in het script nergens een versienummer vinden

edit: zat weer es niet goed te kijken, script zit erin

ben nu aan et werk, vanmiddag maar es ff updaten naar de versie van vandaag en de "savegame" maar es leeggooien

[ Voor 31% gewijzigd door cypher21 op 18-10-2005 11:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 29-11-2024
Ik ben het afgelopen weekend bezig geweest met een nieuw script voor een nederlandse tvgids. Deze is gebaseerd op het script van bakman (thanks!) maar maakt gebruik van een andere site om de gegevens vanaf te plukken.
De drie op te vragen lijsten zijn:
  • Alle zenders
  • Alleen nederlandse zenders
  • Alleen films
De lijsten zijn gesorteerd op aanvangstijd en laten alleen de huidige en toekomstige programma's zien.
Het is nog in ontwikkelfase maar is al goed bruikbaar en dus wilde ik het hier in ieder geval beschikbaar stellen. Het script is te vinden op http://members.chello.nl/m.schukkink/
Op- en aanmerkingen zijn natuurlijk welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

m3gA schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 11:16:
[...]

De Spider installeren is een ramp.. het kost minder tijd om te leren solderen en er daarna een aladdin in te solderen..wat een klote ding.
Heb er nu 2 ingebouwd, makkelijk is anders, maar ja ik had ze besteld en ze moesten toch gebruikt worden.

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
skullsplitter schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:09:
Durf ik zo 123 niet te zeggen, savegames zijn geexporteerd naar een veilige plek (en anders begin ik toch gewoon opnieuw?
Savegames? Ik had het over noodzakelijke backups... Dus de eeprom.bin en bios.bin bestanden.. Start de box nog wel goed op met een (origineel) spel in de tray?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mart! schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 12:15:
Ik ben het afgelopen weekend bezig geweest met een nieuw script voor een nederlandse tvgids. Deze is gebaseerd op het script van bakman (thanks!) maar maakt gebruik van een andere site om de gegevens vanaf te plukken.
Op- en aanmerkingen zijn natuurlijk welkom!
Hij doet het niet :'( , blijkbaar wat fouten in de code
code:
1
NameError:global name 'xbmcguiControlButton' is not defined

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fulgore
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23-04 00:12

fulgore

goud

Roeligan schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 15:57:
Idd, Xbit ook al meerdere keren erin 'gezet' zonder problemen.

Had echter nog nooit gehoord van krayzie's ndure exploit, zo leren we nog steeds iedere dag :)

[ Voor 17% gewijzigd door fulgore op 18-10-2005 14:33 ]

Xbox One GamerTag 'QuarterCask'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
Anoniem: 43030 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 13:56:
[...]
Hij doet het niet :'( , blijkbaar wat fouten in de code
code:
1
NameError:global name 'xbmcguiControlButton' is not defined
Heel vreemd, de punt tussen xbmc en guiControlButton verdwijnt als je de rar download! Ik upload 100% zeker met een punt erin, heel vaag! Heb er nu dus maar een zip van gemaakt en daar gaat het wel goed. Die dus maar even proberen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mart! schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:34:
Heel vreemd, de punt tussen xbmc en guiControlButton verdwijnt als je de rar download! Ik upload 100% zeker met een punt erin, heel vaag! Heb er nu dus maar een zip van gemaakt en daar gaat het wel goed. Die dus maar even proberen. ;)
khad de punten zelf maar erin gezet, trouwens het ziet er wel dik ok uit ja, fijn dat zowat alle zenders erin staan, ik mis alleen nog hier en daar de plaatjes van de zenders, maar dat komt vast nog ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
zoals boven al beschreven,

ik krijg bij het movie trailer script maar 3 pagina's. voorheen stonden alle trailers die op apple.com/trailer staat erop. nu nog niet eens een kwart of zo

meerdere die hier last van hebben? ik heb de nieuwste build van schweino (18-10) en het nieuwste quicktime script

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
skullsplitter schreef op maandag 17 oktober 2005 @ 13:17:
totaal niet, en heb hem ook nog niet open gehad (nog geen Torx draaiers), maar ik baal wel...
Kun je wel booten met slayers disk en/of via de eject bij een menu komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart!
Anoniem: 43030 schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 14:42:
[...]
khad de punten zelf maar erin gezet, trouwens het ziet er wel dik ok uit ja, fijn dat zowat alle zenders erin staan, ik mis alleen nog hier en daar de plaatjes van de zenders, maar dat komt vast nog ;)
Plaatjes had ik ook alleen hernoemd op de xbox, niet weer gedownload naar mijn pc om te zippen 8)7. Is nu ook gefixt en dat zit dus nu ook in de zip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Ik zie net dat er audioscrobbler support in XBMC zit :) ff account instellen en het werkt perfect :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mart! schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 18:12:
[...]

Plaatjes had ik ook alleen hernoemd op de xbox, niet weer gedownload naar mijn pc om te zippen 8)7. Is nu ook gefixt en dat zit dus nu ook in de zip.
Nu werkt die perfect, alle pics doen het, heb er alleen een andere background ingezet,
en nu past die flex bij m'n pdm skin, thanks voor dit fijne script ;)

@bigfoot87: die van jou is ook relaxed btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca
  • Laatst online: 02-05 18:54

Apoca

Array Technology Industry

Hoi mensen.

Ik heb nu al een jaartje XBMC op mijn xbox. Nu zie ik hier ineens dit topic wist niet eens dat het der was :P

Nu wil ik eigenlijk naar de aller nieuwste versie. Ik hou het de laatste tijd een beetje bij en op het usenet zie je elke dag wel een nieuwe voorbij komen. Wat is een beetje "goede" nieuwe versie?

En hoe krijg ik allemaal die te gekke scripts der in die ik hier allemaal zie?

Ik heb de versie die ik nu heb ook zelf der op gezet dus een beetje rotzooien kan ik zelf ook wel. Maar wat tips zijn nooit weg :)

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Apoca schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:15:
Hoi mensen.

Ik heb nu al een jaartje XBMC op mijn xbox. Nu zie ik hier ineens dit topic wist niet eens dat het der was :P

Nu wil ik eigenlijk naar de aller nieuwste versie. Ik hou het de laatste tijd een beetje bij en op het usenet zie je elke dag wel een nieuwe voorbij komen. Wat is een beetje "goede" nieuwe versie?

Ik heb de versie die ik nu heb ook zelf der op gezet dus een beetje rotzooien kan ik zelf ook wel. Maar wat tips zijn nooit weg :)
de scripts kun je gewoon in de script map kopieren
en via de script browser (via het pijltje onderin) kun je de scripts opstarten (het .py bestand)
als je de scripts via het menu wil starten moet je de file dialogsubmenu.xml editten die je kunt vinden onder de skins directory (in een van de mappen van de skin die je gebruikt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online
Apoca schreef op dinsdag 18 oktober 2005 @ 21:15:
Hoi mensen.

Welkom bij de gang Apoca :P
De laatste versie van XBMC kun je op de website van Schweino halen. Of op xbmc.org.
De meeste scripts kun je vinden op www.xbmcscripts.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Thanx voor de snelle info al. Ik kan niet zo snel de website van Schweino vinden :?

Heb ff het topic doorgelezen maar zag het nergens staan, toch :/

Ik hoor het wel, thanx alvast.

Asus C6E / Ryzen 9 5950X / AMD RX 6900 XT / G.Skill Flare X 32GB / Noctua NH-U12A / Corsair HX750i

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Nu online
Weet niet of ik em hier neer mag zetten ivm zoekmachines enzo.
Moet je maar ff Googelen op "xbmc schweino" dan staat ie op de 2e pagina bovenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan

Roeligan

Feyenoord

[hint]xbmc schweino die kan je toch wel vinden .com nou zeg ;) [/hint]

[ Voor 7% gewijzigd door Roeligan op 19-10-2005 08:04 ]

RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Ohhh ik dacht dat het zo een eigen provider homepage was, die staan meestal niet op google.

Anders had ik wel ff google gebruikt, maar bij deze gevonden :)

[ Voor 4% gewijzigd door Apoca op 19-10-2005 08:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo
  • Laatst online: 23-08-2024

Ermo

the syntax is painful...

ik heb de Schweino release van 18 oktober op de xbox staan.
nu kan ik geen ondertiteling meer kiezen. als ik de dvd files op de pc benader kan ik wel kiezen.

met vorige releases was dit ook geen probleem.

ik heb ff gekeken naar de nieuwe keymappings maar ik gebruik de juiste toetsen...

wat doe ik verkeerd???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Apoca schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 08:35:
Ohhh ik dacht dat het zo een eigen provider homepage was
Heee, we pakken het wel profi aan hier he :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

merk het ja :P

Zijn der hier eigenlijk mensen die 64mb extra werkgeheugen in hun xbox hebben zitten???

[ Voor 77% gewijzigd door Apoca op 19-10-2005 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot87
  • Nu online
Apoca schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 14:42:
merk het ja :P

Zijn der hier eigenlijk mensen die 64mb extra werkgeheugen in hun xbox hebben zitten???
Ik niet in ieder geval, zou niet weten waarom.
Of je moet Linux draaien natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apoca

Apoca

Voor wat meer speelruimte bij H264 films enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Apoca schreef op woensdag 19 oktober 2005 @ 19:21:
Voor wat meer speelruimte bij H264 films enz
komt dat niet op simpelweg meer CPU kracht aan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vraag me wel eens af wie de nederlandse language file heeft gemaakt, kheb daar al tig fouten uit gevist, zo staat in "Datum & Tijd" menu bijv. Maand en Jaar in plaats van Stel Klok, en Stel Datum, niemand opgevallen zeker ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
Anoniem: 43030 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 00:51:
Ik vraag me wel eens af wie de nederlandse language file heeft gemaakt, kheb daar al tig fouten uit gevist, zo staat in "Datum & Tijd" menu bijv. Maand en Jaar in plaats van Stel Klok, en Stel Datum, niemand opgevallen zeker ;)
Waarom zou je zowieso de nederlandse vertaling gebruiken? Als ik xbmc voor iemand anders installeer, stel ik xbmc altijd eerst even op Nederlands in, maar de vertaling van bepaalde onderdelen is dan dusdanig raar dat ik altijd snel weer terugval op engels..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
mee eens, dat is ook de reden waarom ik *engelse* films nooit met NL ondertitelingen kijk, krijg er kromme tenen van....

[ Voor 6% gewijzigd door Schweino op 20-10-2005 14:09 . Reden: ter verduidelijking ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Schweino schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:13:
mee eens, dat is ook de reden waarom ik films nooit met NL ondertitelingen kijk, krijg er kromme tenen van....
Soms moet je wel... Night Watch anyone? :P (Tenzij je Russisch erg goed is natuurlijk ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
heh, uitzonderingen daargelaten natuurlijk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

De een zit tenenkrommend te kijken, de ander kan er wel om lachen:
"Fire in the hole !" - "Vuur in het gat" :X
Gewoon eroverheen lezen... maar een film kijken zonder ondertiteling is wel beter voor je engels.

Overigens heb ik XMBC op engels staan, zonder skins, zonder scripts.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

scorpion303 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:03:
Waarom zou je zowieso de nederlandse vertaling gebruiken? Als ik xbmc voor iemand anders installeer, stel ik xbmc altijd eerst even op Nederlands in, maar de vertaling van bepaalde onderdelen is dan dusdanig raar dat ik altijd snel weer terugval op engels..
Waarom ? .. omdat XBMC ervoor gemaakt is om verschillende talen te ondersteunen, en waarom dan geen nederlands gebruiken als je zelf nederlander bent, of wil je mij gaan vertellen dat jij ook een engelse windows gebruikt om dezelfde reden. Feit is gewoon dat die nederlandse language file wel bij XBMC builds zit, maar eigenlijk nog verre van af is, en dat is mijn punt eigenlijk.
Schweino schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:13:
mee eens, dat is ook de reden waarom ik *engelse* films nooit met NL ondertitelingen kijk, krijg er kromme tenen van....
idd, hier moet ik je wel gelijk in geven, ik kijk mijn films ook liever zonder enige vorm van ondertitel aan.
maar dat neemt niet weg dat een user interface in je eigen vertrouwde taal niet fijn kan zijn.
GoT schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 16:51:
Overigens heb ik XMBC op engels staan, zonder skins, zonder scripts.
zonder skin werkt XBMC niet eens , en zonder scripts..hmm je weet niet wat je mist ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 20-10-2005 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108806

Anoniem: 43030 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 20:12:
[...]
Waarom ? .. omdat XBMC ervoor gemaakt is om verschillende talen te ondersteunen, en waarom dan geen nederlands gebruiken als je zelf nederlander bent, of wil je mij gaan vertellen dat jij ook een engelse windows gebruikt om dezelfde reden.
yup =) Vind engels veel prettiger werken dan NL namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Ik heb ook een engelstalige OS, Ik vind het zelf ook prettiger en bij evt. foutmeldingen kan je dat snel opzoeken op MSDN.
Probeer maar eens een nederlandstalige (OS-related) foutmelding te zoeken op MSDN.

Een vb: "Roaming profile" = "Zwervend profiel".
Klik maar en kijk hoeveel hits je krijgt.

Een programmeur gebruikt geen nederlandstalige OS, ik heb zelfs een engelstalige Office geinstalleerd.

[ Voor 24% gewijzigd door GoT op 21-10-2005 00:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GoT schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 00:48:
Een programmeur gebruikt geen nederlandstalige OS, ik heb zelfs een engelstalige Office geinstalleerd.
en hoeveel XBMC users zijn programmeur ? , hij zit er per slot van rekening niet voor niets in, anders kunnen die andere extra talen er ook wel uit, scheeld weer wat mb's ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@smokehead ik denk dat GoT bedoelde dat een programmeur in het engels programmeert en dat je dus op engelse termen meer vind (qua troubleshooting oid) dan in het Nederlands.

Weer even on-topic; Ik zie in het changelog dat er word gewerkt aan de visualizations en (betere) DirectX (3D) support.

Toch wel erg cool:

Afbeeldingslocatie: http://img403.imageshack.us/img403/1706/xbmcvistester24dp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img426.imageshack.us/img426/1880/screenshot0131oh.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 34095 op 21-10-2005 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Anoniem: 34095 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 07:29:
@smokehead ik denk dat GoT bedoelde dat een programmeur in het engels programmeert en dat je dus op engelse termen meer vind (qua troubleshooting oid) dan in het Nederlands.

Weer even on-topic; Ik zie in het changelog dat er word gewerkt aan de visualizations en (betere) DirectX (3D) support.

Toch wel erg cool:

[afbeelding]

[afbeelding]
Dat is wel beter :) Ik vind bijna alle visualizations die er nu inzitten niet zo mooi, misselijkmakend zelfs :P Ik gebruik eigenlijk altijd "starburst", maar die draaid af en toe ook veel te snel rond, met als resultaat :r ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-02 08:29
Ik ben eigenlijk het snoertje van mijn controller zat, en vind een cordless te duur. Nu zat ik te denken om een afstandsbediening aan te schaffen om XBMC te bedienen. Kan je alleen de echte Xbox AB gebruiken, of mag het ook een andere zijn? Probleem met een andere AB is natuurlijk dat er gen IR poort bij verkocht wordt? Iemand die hier ervaring mee heeft?

http://specs.tweak.to/6635

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m3gA
Stampre schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:34:
Ik ben eigenlijk het snoertje van mijn controller zat, en vind een cordless te duur. Nu zat ik te denken om een afstandsbediening aan te schaffen om XBMC te bedienen. Kan je alleen de echte Xbox AB gebruiken, of mag het ook een andere zijn? Probleem met een andere AB is natuurlijk dat er gen IR poort bij verkocht wordt? Iemand die hier ervaring mee heeft?
op lik-sang en ws. nog andere sites heb de de Dragon 2 remote voor iets van 15 euro.. hij werkt perfect (mits je er geen logitech cordless controller in de buurt hebt hangen want dan reageert ie niet goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-05 17:27

ThunderNet

Flits!

Of je gaat even naar marktplaats.nl staan ze op voor rond de 10/15 euro :)

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik mijn oneforall AB ook voor de xbox, werkt perfect moet ik zeggen, zat ook standaard in de ondersteuning van het apparaat. Al gebruik ik over het algemeen een cordless logitech, die is echt super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Anoniem: 34095 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:04:
Ik gebruik mijn oneforall AB ook voor de xbox, werkt perfect moet ik zeggen, zat ook standaard in de ondersteuning van het apparaat. Al gebruik ik over het algemeen een cordless logitech, die is echt super.
Die standaard AB werkt toch gewoon via IR? Dan zal ik toch ergens een IR controller in de xbox moeten pluggen om standaard AB te gebruiken of heb ik het mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Stampre schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 12:13:
[...]
Die standaard AB werkt toch gewoon via IR? Dan zal ik toch ergens een IR controller in de xbox moeten pluggen om standaard AB te gebruiken of heb ik het mis?
u stand correct, even vergeten in m'n enthousiasme ;) Ik heb ook de xbox remote en daar zit de IR receiver bij, wellicht zijn die dingen ook apart te verkrijgen bij lik-sang oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Waarom ? .. omdat XBMC ervoor gemaakt is om verschillende talen te ondersteunen, en waarom dan geen nederlands gebruiken als je zelf nederlander bent, of wil je mij gaan vertellen dat jij ook een engelse windows gebruikt om dezelfde reden. Feit is gewoon dat die nederlandse language file wel bij XBMC builds zit, maar eigenlijk nog verre van af is, en dat is mijn punt eigenlijk.
Wat ik bedoel is dat jij denkt dat iedereen het op Nederlands heeft of moet hebben staan, omdat wij Nederlanders zijn. En dat is dus niet zo, er zijn genoeg Nederlanders die het op engels hebben staan en zelfs een engelstalige OS hebben.

Dat een Nederlandse vertaling in XBMC zit vind ik prima, ik gebruik het alleen niet. Dat je extra skins kan installeren vind ik ook prima, ik doe het alleen niet. Dat je scripts kan installeren is ook goed, ik doe het alleen niet. Iedereen moet zelf bepalen hoe die zijn XBMC inricht.
Als jij je irriteert aan bepaalde naamgevingen in XBMC kan je het waarschijnlijk zelf aanpassen. Er zal wel ergens een XML of GIF/JPG file zijn die je zelf kan editten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GoT schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:03:
Dat een Nederlandse vertaling in XBMC zit vind ik prima, ik gebruik het alleen niet. Dat je extra skins kan installeren vind ik ook prima, ik doe het alleen niet. Dat je scripts kan installeren is ook goed, ik doe het alleen niet. Iedereen moet zelf bepalen hoe die zijn XBMC inricht.
Als jij je irriteert aan bepaalde naamgevingen in XBMC kan je het waarschijnlijk zelf aanpassen. Er zal wel ergens een XML of GIF/JPG file zijn die je zelf kan editten.
Ben het met je eens, dat iedereen zelf moet bepalen hoe die XBMC wil gebruiken, je moet het ook niet zien als persoonlijke aanval ofzoiets, maar eerder om een bestaand iets te verbeteren, in dit geval dus de language file, en dus omdat jij hem niet gebruikt, hoeft die niet geupdate te worden, beetje kromme beredenatie maar goed.
Anoniem: 34095 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 11:04:
Al gebruik ik over het algemeen een cordless logitech, die is echt super.
Kheb ook zo'n wireless logitech geval hierzo, en dat ding is echt wel mega relaxed,
ik wil/kan iig niet meer met kabeltje, en wat moet je dan nog met een remote :?

@Bakman, dat ziet er idd al beter uit dan menig visualisatie in xbmc zoals Skillz al aanhaalde, wel jammer dat de xbox native geen AA ondersteund, want je ziet de kartels wel erg goed zitten.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 21-10-2005 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoT
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

Anoniem: 43030 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:46:
[...]
.... en dus omdat jij hem niet gebruikt, hoeft die niet geupdate te worden, beetje kromme beredenatie maar goed.
Waar haal jij dit uit mijn post ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GoT schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 13:57:
Waar haal jij dit uit mijn post ?
Nergens eigenlijk, zoals ik al zei dit is geen specifieke aanval op jou, dus wees maar gerust ;)
lees voor de gein deze quote maar eens ;)
scorpion303 schreef op donderdag 20 oktober 2005 @ 11:03:
stel ik voor om die file te updaten is het niet goed, omdat iedereen toch de engelse wil gebruiken,
moet iedereen natuurlijk zelf weten, en ja dan concludeer ik dat als iedereen de engelse gebruikt de nederlandse file niet geupdate hoeft te worden, vreemd he ;)
dan houd ik die file wel up2date voor mezelf, maakt mij ook niks uit

Zelfde met skins/scripts.. take it or leave it.. en hoe of wat zal me worst wezen

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 21-10-2005 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Stampre schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 10:34:
Ik raad je ten zeerste aan de originele te kopen, blijkt toch het beste te werken. Imitatie ABs blijken nog al eens van een andere codeset gebruik te maken (nogal logisch, want de originele codes zit copyright op van RCA) en dat werkt soms niet helemaal 100% met XBMC. Zoals hierboven al werd genoemd zijn ze regelmatig op marktplaats te vinden voor 10 euro of anders op play.com voor 22 euro inclusief verzenden: linkie

Voor dezelfde prijs heb je bij play.com overigens ook een draadloze controller van Joytech, bevalt mij iig erg goed (heb er 2 van): linkie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 45950

Gaan die batterijen een beetje lang mee? Van die wireless controller?

En als je je communicator erin hebt? Gaan ze dan niet snel leeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stampre
Je hebt me overtuigd. Ik heb er gelijk maar een op play.com besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• scorpion303
  • Niet online
[...]
Waarom ? .. omdat XBMC ervoor gemaakt is om verschillende talen te ondersteunen, en waarom dan geen nederlands gebruiken als je zelf nederlander bent, of wil je mij gaan vertellen dat jij ook een engelse windows gebruikt om dezelfde reden.
[...]
Ja.. Ik (en zo te zien veel andere hier op GoT) prefereer de engelse taal. Zo heb ik ook mijn OS, MS office, en overige applicaties, gsm, ipod, psp, televisie, videorecorder, digicam enz. op engels staan. Om de simpele reden dat Nederlanders woorden vaak raar (en niet consistent) vertalen. Tevens verloopt het opzoeken van bepaalde foutmeldingen of functies op Internet gewoon veel handiger als je in het engels zoekt.

Verder is het natuurlijk onzin dat je iets moet gaan gebruiken, omdat het er nou eenmaal in zit.. Als je daar vanuit gaat, zit vanavond iedereen met z'n headset op te karaoken, omdat die functie nou eenmeel is ingebouwd...
Feit is gewoon dat die nederlandse language file wel bij XBMC builds zit, maar eigenlijk nog verre van af is, en dat is mijn punt eigenlijk.
Dat lijkt me juist een goede reden om m'n niet te gebruiken. Aangezien XBMC constant in ontwikkeling is en engels daarbij als standaardtaal wordt gebruikt, blijft de vertaling toch altijd achter de feiten aanlopen.

[ Voor 9% gewijzigd door scorpion303 op 21-10-2005 15:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

kan iemand nog ffkes uitleggen waar en hoe ik de NL subs binnen dvd's kan aanzetten? Die geen menu hebben?

Ik weet ondertussen dat et een ander menu onderdeel is en de audiostream kan ik ook aanpassen maar het subs menu reageert niet.

:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ermo schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 16:03:
kan iemand nog ffkes uitleggen waar en hoe ik de NL subs binnen dvd's kan aanzetten? Die geen menu hebben?

Ik weet ondertussen dat et een ander menu onderdeel is en de audiostream kan ik ook aanpassen maar het subs menu reageert niet.

:?
op de play button drukken, dan zou je toch een aardige lijst met opties moeten zien (bij een recente xbmc build).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

dat is het hem nou net, voorheen geen probleem, momenteel gebeurt er niets meer als ik dat doe. Vandaar de vraag...net de nieuwste release er nog eens opgezet maar niets...

Heeft het hiermee te maken: (uit de known issues)
-My Videos
* Issue: VOBSUBS don't always function properly
Reason: Unknown bug
Solution: No fix yet

Zoniet, weet iemand waar ik een oudere release kan vinden?
Want ik gebruik de xbxo hoofdzakelijk voor dvd's....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Anoniem: 45950 schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 15:31:
Gaan die batterijen een beetje lang mee? Van die wireless controller?

En als je je communicator erin hebt? Gaan ze dan niet snel leeg?
Ehm, heb je wel op het linkje geklikt?
Up to 50 hours of battery life (depending on motor configuration)
De communicator sluit je aan op de ontvanger, net als de geheugenkaart. Er bestaan geen draadloze controllers waar je de communicator/memory card in de controller kan inpluggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ermo schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:13:
dat is het hem nou net, voorheen geen probleem, momenteel gebeurt er niets meer als ik dat doe. Vandaar de vraag...net de nieuwste release er nog eens opgezet maar niets...

Heeft het hiermee te maken: (uit de known issues)
-My Videos
* Issue: VOBSUBS don't always function properly
Reason: Unknown bug
Solution: No fix yet

Zoniet, weet iemand waar ik een oudere release kan vinden?
Want ik gebruik de xbxo hoofdzakelijk voor dvd's....
heb je al geprobeerd met mplayer af te spelen (ipv dvd-player)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

waarschijnlijk niet helemaal duidelijk van mijn kant.

ik start xbmc --> films
dan browse ik naar de dvd map en start de ifo file.
vanuit het osd zou ik dan subs moeten kunnen kiezen en dat gaat niet.

bij dvd;s die een menu hebben hangt het systeem zich op als ik bia het menu een sub kies.
ook bij dvd's met menu kan ik tijdens het afspelen niet kiezen voor een andere ondertitel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ermo schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 17:59:
waarschijnlijk niet helemaal duidelijk van mijn kant.

ik start xbmc --> films
dan browse ik naar de dvd map en start de ifo file.
vanuit het osd zou ik dan subs moeten kunnen kiezen en dat gaat niet.

bij dvd;s die een menu hebben hangt het systeem zich op als ik bia het menu een sub kies.
ook bij dvd's met menu kan ik tijdens het afspelen niet kiezen voor een andere ondertitel.
op de ifo file de witte knop drukken en dan mplayer kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

B) ik heb geen mplayer onder de witte knop, aleen imdb info e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ermo schreef op vrijdag 21 oktober 2005 @ 19:46:
B) ik heb geen mplayer onder de witte knop, aleen imdb info e.d.
en geen optie "play using..." ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

mijn opties met de witte knop:

film informatie
toevoegen aan playlist
placeholder
alle imdb info ophalen
imdb doorzoeken
instellingen

?????

Acties:
  • 0 Henk 'm!

welke release (nieuwste is arbitrair) en skin gebruik je ?
Bij custom skins loop je het risico bepaalde opties nooit te zien/te kunnen gebruiken.

vaag, maar goed vosub problemen met dvd-player zijn iig bekend (al ben ik ze zelf nog niet tegengekomen)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 34095 op 22-10-2005 11:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

hmm, vreemd dan...

ik heb niets aangepast, ik download de laatste release bij "Scheino", donder mijn xbmc map op de xbox leeg en vul hem met de nieuwste release...

Mocht Scheino dit lezen, wellicht dat ie me kan mailen met een linkje waar een oudere release te halen valt _/-\o_ mousterik apestaartje gmail punt com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ermo je moet [Placeholder] gebruiken,die placeholder houd dus gewoon een plaatsje vrij voor alle 3 de players..dan kun je Mplayer/DVD player of PAPlayer kiezen, dit is alweer maanden zo

en dit ligt niet aan welke skin je gebruikt ,zoals Bakman stelt ,
maar eerder aan welke language file je gebruikt ,in dit geval die van schweino ;)

[ Voor 118% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 22-10-2005 16:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

thanks smokehead, alleen heb ik too nu toe nooit problemen gehad en verder in xbmx rondgekeken dus vandaar.

welke file moet ik aanpassen om daar een andere player te krijgen of kan ik op placeholder klikken en browsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ermo schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 16:02:
thanks smokehead, alleen heb ik too nu toe nooit problemen gehad en verder in xbmx rondgekeken dus vandaar.

welke file moet ik aanpassen om daar een andere player te krijgen of kan ik op placeholder klikken en browsen?
[placeholder] is de button ja, gebruik 'm en er verschijnd een nieuw context menu waar je de players kan selecteren, je hoeft niks aan te passen iig ,suc6

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 43030 op 22-10-2005 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ermo

Ermo

the syntax is painful...

_/-\o_ thanks smokehead, het ondertitel menu werkt wel met de mplayer....gracias... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 43030 schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 15:46:
en dit ligt niet aan welke skin je gebruikt ,zoals Bakman stelt ,
maar eerder aan welke language file je gebruikt ,in dit geval die van schweino ;)
u stand correct, maar het had net zo goed aan de skin/xboxmediacenter.xml/keymap kunnen liggen.

Geeft trouwens weer aan dat de engelse versie net even betere support krijgt (al ligt dit aan ons zelf, want we kunnen hem zelf updaten)

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 34095 op 22-10-2005 21:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr C
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 26-04 14:50

Dr C

met C en CK

Ik vroeg me af hoe de meeste mensen hun films e.d. sharen. Ik doe het nu gewoon via netwerk sharen van windows (SMB), maar ik had begrepen dat er meer methoden zijn. Werkt dit beter dan de standaard methode?

Ignorance is bliss!! (- The Matrix)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Agent-X
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
SMB werkt a-ok. Ik zelf share de shit op de xbox hd zelf (250gig).
Wel jammer dat xbmc geen smb server functie heeft :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cypher21
ik share zelf ook alles via SMB, werkt lekker makkelijk :) en tot dusver eigenlijk nog nooit problemen mee gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire69
Agent-X schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 17:56:
SMB werkt a-ok. Ik zelf share de shit op de xbox hd zelf (250gig).
Wel jammer dat xbmc geen smb server functie heeft :/
Hoe share jij vanop je xbox-hd? Zeker als je zelf zegt dat xbmc geen smb-server heeft. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schweino
Ermo schreef op zaterdag 22 oktober 2005 @ 13:59:
Mocht Scheino dit lezen, wellicht dat ie me kan mailen met een linkje waar een oudere release te halen valt _/-\o_ mousterik apestaartje gmail punt com
Ik bewaar helaas geen oudere versies...
Fire69 schreef op zondag 23 oktober 2005 @ 20:19:
[...]
Hoe share jij vanop je xbox-hd? Zeker als je zelf zegt dat xbmc geen smb-server heeft. :?
Als je op 2 xboxen xbmc hebt draaien dan kan je de inhoud van de harde schijven sharen -> zie XBMC autodetect optie in de settings.
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.